Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Nem földigérő szpojlerre meg aluszárnyra és csirkerácsra gondoltam. Szolid, finom kis átalakításra. Pl első lökös apró módosításai ilyesmi...

De az is becsülendő hogy a full gyári állapotra törekszel. :(

Nekem nem jön be az ilyesmi!

Én inkább a cult style híve vagyok,letisztult,egyszerű forma!

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem jön be az ilyesmi!

Én inkább a cult style híve vagyok,letisztult,egyszerű forma!

A cult stílus alapvető szabálya, hogy az eredeti formák mellett teszi le a voksot: bármiféle plusz csicsa, „sallang”, ami a gyárilag szépen megálmodott vonalakat, jelleget merőben megváltoztatja, nem megengedett. Kaszni terén csak kisebb tisztítás, simítás, kis rendszám használata, valamint a sárvédő ívek peremezése megengedett – ebből pedig logikusan következik, hogy értelemszerűen a földig érő spoilerek, aluszárnyak, hatalmas csirkerácsozott beömlők szóba sem kerülhetnek.

A másik alapvető stíluselem a márkahűség: az átalakításhoz kizárólag német tuning kiegészítők, vagy német márkájú autók alkatrészei használhatók fel, márkaidegen elemek használata tilos. Joggal adódhat a kérdés, ha ennyire a gyári verzió a cél, egyáltalán mit is lehet módosítani egy autón? Nagyon is sokat: a gyári kasznit más, (legtöbb esetben sportosabb) verziójú modellek alkatrészeivel is ki lehet egészíteni. Minderre jó példa a Polo, vagy éppenséggel egy Audi kilincseinek, vagy tükreinek használata egy Golfon, a GTI, vagy a VR6 toldatainak, sárvédőinek használata egy alapmodellen, és így tovább. Ha nagyobb átalakításban gondolkozunk, szóba kerülhetnek a típusok közötti lámpacserék, a hűtőrács cseréje, vagy

akár a komplett front cseréje – a lényeg, hogy a konszernen belül maradjunk. Utángyártott alkatrészek terén ízléses kristály lámpák, vagy clear glass lámpák megengedettek, műanyag elemeket tekintve jel nélküli hűtőrácsok, esetleg más szolidabb kiegészítők jöhetnek szóba. Maga a Cult Society cég is elég sokféle terméket gyárt, a toldatoktól kezdve egészen a tükrökig, ezeket az elemeket leginkább a visszafogottság, az egyszerűen elegáns stílus és természetesen a márkán belüli formavilág jellemzi. Hasonló alkatrészekben kell gondolkoznunk akkor is, ha saját elképzeléseinket valósítjuk meg.

Én is cultos átalakításra gondoltam azzal a kisebb lökösmódosítással... :(

Link to comment
Megosztás:

Okés te tudod. Csak egy ártatlan kérdés volt. :(

Volt itt agyalás azon,hogy színrefújt lökös és hasonlók,de nekem nem tetszik.

Egyrészt a bordón bután néz ki,másrészt nincs kedvem évente fújatni a lökös,mindenféle fantasztikus teszkós parkoló fenoménok miatt!

Link to comment
Megosztás:

Volt itt agyalás azon,hogy színrefújt lökös és hasonlók,de nekem nem tetszik.

Egyrészt a bordón bután néz ki,másrészt nincs kedvem évente fújatni a lökös,mindenféle fantasztikus teszkós parkoló fenoménok miatt!

Nah igen, faternak az Ignis-e is megvan pár helyen gyötörve. Ha fekete lökösei lennének meg sem látszódna, de így a fényezett ezüst lökösön csak úgy világít a kék meg piros festék. :(

Link to comment
Megosztás:

Én olyat kérdeznék töletek, hogy ki hogyan szokta a kocsit bemelegiteni reggel, mielőtt elindulna vele? Járatni, majd utána indulni, illetve beinditás után elindulni, és alacsony fordulaton menni vele, mig be nem melegszik kellőképpen. Én már hallottam mindkét verziót, nem tudom melyik lenne a legjobb.

Link to comment
Megosztás:

Én olyat kérdeznék töletek, hogy ki hogyan szokta a kocsit bemelegiteni reggel, mielőtt elindulna vele? Járatni, majd utána indulni, illetve beinditás után elindulni, és alacsony fordulaton menni vele, mig be nem melegszik kellőképpen. Én már hallottam mindkét verziót, nem tudom melyik lenne a legjobb.

Amikor reggel beindítom addig szoktam járatni, amíg bekötöm magam, meg berakom a rádió előlapját, aztán elindulok vele. Amíg nem nyit a termosztát, addig finoman kezelem a gázt, utána már lehet neki tolni (mind a 60 lónak) :( ;) Nálad meg különösen így kell csinálni (ha jól látom olajkályha). :)

Link to comment
Megosztás:

Amikor reggel beindítom addig szoktam járatni, amíg bekötöm magam, meg berakom a rádió előlapját, aztán elindulok vele. Amíg nem nyit a termosztát, addig finoman kezelem a gázt, utána már lehet neki tolni (mind a 60 lónak) :( ;) Nálad meg különösen így kell csinálni (ha jól látom olajkályha). :)

Így van, a dízel különösen nem szereti, ha egyhelyben járatják, mivel úgy lényegesen tovább tart neki, míg az a 9L víz felmelegszik benne, ergo tovább megy hidegen a motor, mintha elindulnál vele, és 2500-nál nem jobban pörgetve haladnál, míg el nem éri az üzemi hőfokot. A dízelekre leginkább jellemző hordós kopás legfőbb oka az egyhelyben járatós melegítés.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szeretném megkérdezni tőletek hogy a kipufogócsonkon ami a turbótól jön van egy kis kar amit mozgat egy vákumpumpa.Mi lehet az??előre is köszi!

Helló!

Következő a problémám,ma leszedtem azt a pumpát ami mozgatja azt a kart a turbo mellett és abbol a csőböl ami a pumpába megy nem jön semmi,se nyomás ,semmi!mitöl lehet??tehát nem működik a pumpám ami szabályozza a kart!

Előre is köszi a segitséget!!

Petya

Link to comment
Megosztás:

Höhö!A kollegák mindent elmondtak előttem! :( ;)

Én a beindítás után várok 20-30mp-et,hogy az olaj mindenhova eljusson,beálljon a nyomás,aztán első termosztátnyitásig csak 2000.Utána már lehet óvatosan duhajkodni.

Johnny, mi tudunk duhajkodni? :)

Link to comment
Megosztás:

Te Johnny, mi az az elégett kábel a képeken?

Amikor a kasztnis meló kész lett mentünk a gépért.

Beültem,kulcs fordít,indítanék erre csak füst a müszerfalból. :( Gondolhatod milyen ideges lettem.Nem elég baj van,még ez is.Aztán kiderült,hogy a fő test kábel nem érintkezett a kasztnin normálisan és a müszerfalkábelen keresztül próbált meg testelni szegénykém.300-400A-t nem bírt a 2mm-es kábel.Mivel ez a kábel benne van a fő kábelkötegben,azt ki kellett bontani,mert nem tudtuk,hogy még mi égett meg.Senki nem akarta 3 hónap múlva végignézni,ahogy elég az autó egy hülye rövidzár miatt.

Udi és Bazsi barátom vasárnap este szétszedték,pedig mondtam nekik,hogy hagyják,majd kész lesz egyszer,de nem...agyament,megszállott zsenik! :(

2óra alatt kibombázták a müszerfalat és megkeresték a hibát.

Mivel a müszerfal kint volt,ezért a régi tervemet most megcsináltuk: egy irmscher caravan kábelkötegét beleraktuk,amely tartalmazta az ülésfűtés,eabalak,etükör és a gyári kpzár komplett vezetékelését,ajtóátvezetőit stb.

Magyarán: elő van készítve mindenre már,csatik ott lógnak az ajtókban,csak a mechanikák kellenek bele és a biztitáblában a helyére rakni a biztiket és mehet a buli. ;)

Minden hálám Udinak és Bazsinak a segítségért,nélkülük még most is szét lenne szedve Dezső!Köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

...Magyarán: elő van készítve mindenre már,csatik ott lógnak az ajtókban,csak a mechanikák kellenek bele és a biztitáblában a helyére rakni a biztiket és mehet a buli. :(

Minden hálám Udinak és Bazsinak a segítségért,nélkülük még most is szét lenne szedve Dezső!Köszönöm! :)

Ööö, mintha Te még egy egyszerű mechanikus szervó beépítésére is azt mondtad volna, hogy nem kell egyel több hibalehetőség... ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.