Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Mmondjuk nálam nincs mocikontrol lámpa,szal villogni nem fog! :lol:

Nekünk 1 vákum szelepben végződik, én már rég lezártam. Jobban talán nem megy, de tiszta a szívó csövem . A lezárás előtt koksz és korom is volt benne. A kipuff gázt vezeti vissza kevesbb a káros anyag kibocsájtás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Csak óvatos érdeklődés. Nem félreérteni:) :(

Ezzel az X17DTL motorral lehet kezdeni valamit, hogy plusz lovakat fogjunk be a karámba? Nem akarom tuningolni, vagy ilyesmi. Csak hogy van e valami trükk, vagy egyszerű megoldás arra hogy kicsit lendületesebbé tegyem a haladást.:P

Üdv. Tiv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Csak óvatos érdeklődés. Nem félreérteni:) :(

Ezzel az X17DTL motorral lehet kezdeni valamit, hogy plusz lovakat fogjunk be a karámba? Nem akarom tuningolni, vagy ilyesmi. Csak hogy van e valami trükk, vagy egyszerű megoldás arra hogy kicsit lendületesebbé tegyem a haladást.:P

Üdv. Tiv.

Vagy turbónyomás emelés vagy több kaja!

Más lehetőség nem nagyon van azt hiszem a DTL esetében.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !!

Nem regen vettem egy 98-as 1.7 Td Astrat,az a gondom vele ,hogy nagyon nehezen indul ha elindul akkor nagyon egyenlotlenul jar a motor egy ideig.Hidegen nagyon fustol (feheren).Az osszes izzitogyertyat kicsereltem mar,ha bemelegszik viszont nagyon dinamikusan megy es egyaltalaban nem fustol.Ha esetleg valakinek van valami otlete mi lehet a nyuge akkor letszi adjatok tanacsot.Gondolom ha a motor lenne nagyon kopott akkor padlozasnal fustolne de enm fustol.

Elore is koszi:maglali

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !!

Nem regen vettem egy 98-as 1.7 Td Astrat,az a gondom vele ,hogy nagyon nehezen indul ha elindul akkor nagyon egyenlotlenul jar a motor egy ideig.Hidegen nagyon fustol (feheren).Az osszes izzitogyertyat kicsereltem mar,ha bemelegszik viszont nagyon dinamikusan megy es egyaltalaban nem fustol.Ha esetleg valakinek van valami otlete mi lehet a nyuge akkor letszi adjatok tanacsot.Gondolom ha a motor lenne nagyon kopott akkor padlozasnal fustolne de enm fustol.

Elore is koszi:maglali

Kellene egy motorkód,hogy tudjuk opel dízel vagy isuzu!

Ha nehezen indul az lehet porlasztócsúcs probléma is,érdemes elmenni és beméretni.

A fehér füst viszont nem jó jel,nem hengerfejes véletlenül?

Hütővizet nem kajálja?

Vízcsővek milyen kemények üzem közben?

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy motorkód,hogy tudjuk opel dízel vagy isuzu!

Ha nehezen indul az lehet porlasztócsúcs probléma is,érdemes elmenni és beméretni.

A fehér füst viszont nem jó jel,nem hengerfejes véletlenül?

Hütővizet nem kajálja?

Vízcsővek milyen kemények üzem közben?

Joo Reggelt !

Opel motoros. A tobbi kerdesedre este valaszolok mert az az igazsag meg nem igen mentem vele.Viszont a kiegyenlito tartaly oldala vastagon volt lerakodott olajjal.

udv:maglali

Link to comment
Megosztás:

Joo Reggelt !

Opel motoros. A tobbi kerdesedre este valaszolok mert az az igazsag meg nem igen mentem vele.Viszont a kiegyenlito tartaly oldala vastagon volt lerakodott olajjal.

udv:maglali

Ezt nem nézted meg a vásárlás előtt?

Amúgy Opel motoros gépeknél aránylag ritkább a hengerfejprobléma, isuzunál gyakoribb.

Moderálva.

Üdv, Tom

Te nem leszel az adminok kedvence... :(

Link to comment
Megosztás:

halihoooo :P

A nagyszervizem elmard :D

1. a szerelőnek nincs most ideje el van havazva

2. nem is bánom igazán most kap friss olajat a kicsike és a köv cseréig csepegteti majd :cry:

3. Minden egybe lesz kicserélve rajta a jobban járunk ha már úgyis meg kell bontani akkor a kuplongot is cserélni kellene meg mindent :-O nem lesz olcsó, terv tavasszal......

Egygurigáért eladom :( ááááááá mégsem mert szeretem ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma egy hete hoztam haza az "Új" autómat!

Persze már tini korú. 97-es, Caravan, fehér színű. X17DTL motorral. Van vonóhorog, ködfényszóró, riasztó, kp.zár.

Még csak kóstolgatom. 165 ezer van az órában. Eddig nincs különösebb panaszom rá. Illetve annyi, hogy meglehetősen párásodnak az üvegek, de mivel már sokat böngésztem a fórumot, tudom, hogy valószinűleg a polenszűrőt kell megnéznem. Egy kicsit jobbra húz a kormány, úgyhogy nem úszom meg a szervízt. Egyébként is fel kell készítenem a télre. Tanácsolták, hogy az üzemanyagszűrőt feltétlenül cseréljem ki. Aztán még időszerű az olajcsere is, mert az ajtóélre ragasztott cimke szerint közel 10 ezret futott azóta.

Többnyire garázsban fog állni, bár a munkába mindennap egy céges Fiestával járok, és lehet, hogy majd veszekednek, hogy télen ki fázik jobban! (######a garázs. Ha kint -20, bent +5 C)

Aztán jönnek a kérdéseim:

Mit kellene még cserélni rajta? Mi az amit megtudok én csinálni és mi az ami a szervízbe való?

Szervízkönyvet, elektromos rajzot lehet szerezni hozzá?

Nem kaptam hozzá semmi doksit. Még a rádiót is csak nagyjából tapasztaltam ki. Most nem jut eszembe a pontos tipusa sem. (500 van a tipusnévben) A kódokról kaptam egy listát. A rádiókódon kívül gondolom a kulcspótláshoz való kód és színkód rajta van. A többi célját nem ismerem.

Bocsi ha hosszú voltam!

Link to comment
Megosztás:

Első körben amit javasolnék,ha hosszútávú "házasságot" akarsz véle: :(

-vezérléscsere komplett(szíj,feszítő,vizpumpa)lehetőleg ne utángyártott legyen egyik sem

-összes szűrő cseréje(pollen,levegő,gázolajszűrő,olaj)

-hűtővíz ellenőrzése(hány fokos és milyen fagyáló van benne)

-fékek(tárcsa kopottsága,betétek kopottsága)

-akkumlátor ellenőrzése(hidegben a dízel sarkalatos pontja)

-olajcsere,10w40-es jó minőségű olaj,lehetőleg TD-be való olaj

Ha tényleg húz a kormány,vidd el futóműveshez,belövik a kormányközepet is és nem is fog húzni.

Hirtelen ennyi jutott eszembe,de majd jönnek a kollegák és kiegészítenek! :P

Link to comment
Megosztás:

...Aztán jönnek a kérdéseim:

Mit kellene még cserélni rajta? Mi az amit megtudok én csinálni és mi az ami a szervízbe való?

Szervízkönyvet, elektromos rajzot lehet szerezni hozzá?

Nem kaptam hozzá semmi doksit. Még a rádiót is csak nagyjából tapasztaltam ki. Most nem jut eszembe a pontos tipusa sem. (500 van a tipusnévben) A kódokról kaptam egy listát. A rádiókódon kívül gondolom a kulcspótláshoz való kód és színkód rajta van. A többi célját nem ismerem.

Bocsi ha hosszú voltam!

Johnny jól leírt mindent, hiába Ő tapasztalt dieseles :(

Annyival egészíteném ki, hogy a vezérléscserét célszerű szervízben végeztetni, hacsak nem vagy autószerelő. Valóban a legjobb gyári cuccokból megcsinálni, esetleg a vezérműszíj lehet Gates, a feszítő -és vezetőgörgők SKF gyártmányúak, de pl. a vízpumpán ne spórolj! Nem olcsó mulatság egy dieselen, de a biztonság megéri sztem (csúnya dolgokat tud okozni egy elszakadó vezérműszíj), és 60e km-ig levan róla a gond. Olajból kerüld az Opel ill. GM matricásakat, Metabond, Valvoline, Mobil 1... ilyesmi legyen, meghálálja a motor.

Szervízkönyv létezik hozzá, itt megtalálod.

A kormány sokféle okból húzhat a futóműbeállítástól a nem egyforma guminyomásig, ill. szálszakadt, vagy nem egyformán kopott gumikig.

Ha külön téligarnitúrád van, lehet, hogy előzőleg a levételnél nem lett megjelölve, melyik kerék hová való, és nem ugyanúgy került vissza. Ha más problémát nem tapasztalsz, és a futóműbeállítás se oldja meg, cseréld meg az elsőket és a hátsókat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.