farkasa Elküldve Július4, 2007 Megoszt Elküldve Július4, 2007 köszi a tanácsokat, átgondolom a dolgot. Közben a szerelő azt mondta, hogy kb. 350e bruttóból lehet felújítani a motort, ami azt jelenti, hogy a mostani piaci árának a felét rá kéne költenem a verdára. :rolleyes: Bontóból talán olcsóbban megúszhatom, de azért abban ugyanúgy benne van az is, hogy megint lerohad alattam a motor, hacsak nem nézetem át teljesen azt is. Egyhyelyen már érdeklődtem, de csak csupasz, kiszerelt motort árulnak (200e körül), így pedig lutri megvenni. Amúgy állítólag ha ugyanolyan típusú motor kerül bele, akkor tényleg nem nagy papírmunka, egyéb esetben viszont nagyon macerás lehet. Még filózok egy kicsit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 köszi a tanácsokat, átgondolom a dolgot. Közben a szerelő azt mondta, hogy kb. 350e bruttóból lehet felújítani a motort, ami azt jelenti, hogy a mostani piaci árának a felét rá kéne költenem a verdára. :rolleyes: Bontóból talán olcsóbban megúszhatom, de azért abban ugyanúgy benne van az is, hogy megint lerohad alattam a motor, hacsak nem nézetem át teljesen azt is. Egyhyelyen már érdeklődtem, de csak csupasz, kiszerelt motort árulnak (200e körül), így pedig lutri megvenni. Amúgy állítólag ha ugyanolyan típusú motor kerül bele, akkor tényleg nem nagy papírmunka, egyéb esetben viszont nagyon macerás lehet. Még filózok egy kicsit... Hol lax? Kicsit sok a 200E egy kibelezett mociért.Nézz utána még használtautón az alkatrészek alatt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Na mondjuk ez így nekem nem egyértelmű...a csupasz moci...az nem azt jelenti, hogy nincs benne semmi...csak hogy a blokkon és a HF-en kívül nem sok tartozékot adnak hozzá... még mondjuk így sem kevés a 200, de reális lehet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Tessék telefonálni! Szintén! Ez is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 200e egy dízelmotorért? :rolleyes: ráadásul szívódízelért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 200e egy dízelmotorért? :rolleyes: ráadásul szívódízelért? Utoljára amikor ilyen motort akartál venni, akkor mennyiért adták ? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 200e egy dízelmotorért? :rolleyes: ráadásul szívódízelért? Képzeld el mindez turbósban, és egy OOOO-ból mennyit érhet már... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 200e egy dízelmotorért? :rolleyes: ráadásul szívódízelért? Az X17DTL mióta szívó te GSi betyár? <_< ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Sajna múlt héten kedden lenyúlták a szépen kitakarított, felpolírozott Astrámat. Pedig már megjavítottam mindent rajta. Oylan lett mnt az új a szép polírtól. Melinda is segített. A motor is szép tiszta lett. Aztán kedden hülye voltam és nem betonoztam le, így meló végére eltűnt. Bejelentettem a rendőrségnek, majd haverommal hazavitettem magam. Másnap (múlt szerdán) meglett az autó. Reggel hívott a rendőrség. Sajnos felgyújtották (nem a rendőrök) és porrá égett. Errefelé ez a hülyegyerek a szórakozása. Hiába, az F Astrát könnyű ellopni. Joyride. Most várom a biztosítótól a dellát. Miután a piaci értéknél olcsóbban vettem, lehetséges, hogy jól jövök ki belőle. Tegnap kaptam egy ígéretet, hogy kapok egy ajánlatot a héten. Jövő héten, ha minden igaz, egy régi 190-es Mercedes tulaja leszek. Pezsgőmetál, 1992-es, 1.8-as, automata (nem egy gyorsulógép). Barátom édesapjáé, megkímélt, keveset futott, rozsdamentes és 400 font (kb 150 e ft). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Sziasztok! Néhány hónapja vettünk egy 96-os 1.7TD Caravan. Nem is volt semmi baj vele kb. 2 hónapig. Mostanában viszont ha felmelegszik a motor 90egykét fokra (az óra szerint) elkezdi okádni a füstöt. Nem kicsit, nagyon... <_< Elkezdtük szerelgetni, de ehhez csak három dolog hiányzik itthon: hely, szerszámok és szaktudás. Ezért szükségünk lenne valamilyen, ha lehet minnél részletesebb, szerelési könyvre, amiből ki tudnánk okosodni. (Legalább egy kicsit.) Ha tudnátok segíteni nagyon megköszönnénk! Akinek esetleg volt már hasonló füstokádós masinája, az is írhatna néhány (bátorító) szót. :rolleyes: Előre is köszi! Her-ki Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Sajna múlt héten kedden lenyúlták a szépen kitakarított, felpolírozott Astrámat. Pedig már megjavítottam mindent rajta. Oylan lett mnt az új a szép polírtól. Melinda is segített. A motor is szép tiszta lett. Aztán kedden hülye voltam és nem betonoztam le, így meló végére eltűnt. Bejelentettem a rendőrségnek, majd haverommal hazavitettem magam. Másnap (múlt szerdán) meglett az autó. Reggel hívott a rendőrség. Sajnos felgyújtották (nem a rendőrök) és porrá égett. Errefelé ez a hülyegyerek a szórakozása. Hiába, az F Astrát könnyű ellopni. Joyride. Most várom a biztosítótól a dellát. Miután a piaci értéknél olcsóbban vettem, lehetséges, hogy jól jövök ki belőle. Tegnap kaptam egy ígéretet, hogy kapok egy ajánlatot a héten. Jövő héten, ha minden igaz, egy régi 190-es Mercedes tulaja leszek. Pezsgőmetál, 1992-es, 1.8-as, automata (nem egy gyorsulógép). Barátom édesapjáé, megkímélt, keveset futott, rozsdamentes és 400 font (kb 150 e ft). <_< :D ;) Kétszer olvastam el,de még most is azt hiszem ez csak vicc! Hogy lehet valaki ilyen paré? Tényleg sajnálom! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Sziasztok! Néhány hónapja vettünk egy 96-os 1.7TD Caravan. Nem is volt semmi baj vele kb. 2 hónapig. Mostanában viszont ha felmelegszik a motor 90egykét fokra (az óra szerint) elkezdi okádni a füstöt. Nem kicsit, nagyon... <_< Elkezdtük szerelgetni, de ehhez csak három dolog hiányzik itthon: hely, szerszámok és szaktudás. Ezért szükségünk lenne valamilyen, ha lehet minnél részletesebb, szerelési könyvre, amiből ki tudnánk okosodni. (Legalább egy kicsit.) Ha tudnátok segíteni nagyon megköszönnénk! Akinek esetleg volt már hasonló füstokádós masinája, az is írhatna néhány (bátorító) szót. :rolleyes: Előre is köszi! Her-ki Milyen színű füstöt okád? Csak melegen? Furcsa hangok nem jönnek,amikor füstöl? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július5, 2007 Megoszt Elküldve Július5, 2007 Milyen színű füstöt okád? Csak melegen? Furcsa hangok nem jönnek,amikor füstöl? Hát vegyes a kép. Általában fehér, de néha inkább szürke. Indítás után egy nagy pamacs és utánna semmi, addig míg el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Akkor aztán 3-5-7 percig alapjáraton is füstöl, mint a fene. És ha ennek vége, és mész vele folyamatosan, akkor semmi. A hosszú utakat szereti, semmi gond, de a gyakori 5-10 perces autókázást nem szereti. Olyankor gyakorlatilag folyamatosan nyomja a füstöt. Furcsa hang? Hát a kedvesemtől és tőlem a fájdalmas nyögés az számít? :rolleyes: Egyszer előfordult, hogy a maga szokásos módján füstölgött a drága és egy kigyorsítás után nem eset vissza a fordulatszám, hanem egyre hangosabban bőgött a motor és iszonyúan kopácsoltak a hengerek. Aztán levettem a gyújtást és lassan abbamaradt, de akkorára már ki kellett hívni a polgári védelmet, olyan füst volt az utcában. Ha nagyon füstöl és olyankor erőssebben adok gázt, akkor máskor is hallottam már a csattogást. Tapasztalat? Tanács? Hol keressük a hibát/megoldást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 Milyen színű füstöt okád? Csak melegen? Furcsa hangok nem jönnek,amikor füstöl? Ja azt elfelejtettem tegnap este megírni, hogy a vizet nem fogyasztja, de a motorolajat azt igen. Nem is kicsit. 9! litert evett meg 5e km alatt. Most, hogy szétszedtük a turbót olajat találtunk a nyomó oldalon végig, még a szívósori beömlőkben is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 Ja azt elfelejtettem tegnap este megírni, hogy a vizet nem fogyasztja, de a motorolajat azt igen. Nem is kicsit. 9! litert evett meg 5e km alatt. Most, hogy szétszedtük a turbót olajat találtunk a nyomó oldalon végig, még a szívósori beömlőkben is. Na akkor megvan a baj, vegyél 1 turbót kezdetnek. Mert azt elqták és nem kicsit, aztán valszeg ez megoldja a próblémát. Ha nem , akkor hengerfej, szelepek, motor generál. Greg fogadd öszinte részvétem. 2kiló pedig sok 1 üres mociért. 2kiló-ért komplett österich astra van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 ;) :P :D Kétszer olvastam el,de még most is azt hiszem ez csak vicc! Hogy lehet valaki ilyen paré? Tényleg sajnálom! <_< Először én is sajnáltam, de az az igazság, hogy bár nem kell feltétlen gyors autó, de ez azért mégis túlzás volt. Már épp szóltam egy ismerősnek, hogy eladó, ha be tudom tolni a kereskedésébe, szóljon. helyette valamit el akartam hozni kicsi ráfizetéssel. Egyedül azt sajnálom, hogy egyáltalán egy penny-t is költöttem rá. Kibírtam volna ezt a plusz egy hetet matt fényezéssel, hátsó ablaktörlő nélkül, lyukas kipufogóval koszos autóban állíthatatlan balos fényszóróval stb.... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 Na akkor megvan a baj, vegyél 1 turbót kezdetnek. Mert azt elqták és nem kicsit, aztán valszeg ez megoldja a próblémát. Ha nem , akkor hengerfej, szelepek, motor generál. mörfi! Köszönöm a tanácsot! Megkérdeztem egy boltban, hogy mennyiér mérik a turbót. Azt mondja a srác, hogy 204e forint. De belelestem a gépébe, a beszerzési ár 145e forint volt. Úgyhogy fogtam a régit és elvittem Felcsiki bácsihoz. 105ropi+ÁFA. Ezért kicserélik a teljes forgórészt és úgy kaptam vissza, hogy rá se ismertem. Csilli-villi, letakarítva, beolajozva. Még nem tudom, hogy jó e, de az biztos, hogy nagyon profin néz ki. Az a bajom, hogy vissza szeretnénk szerelni, de nem tudjuk a meghúzási nyomatékokat. Ehhez kellene a könyv. Megnéztem az Autodata2005-ben, de nem találtam meg a megfelelő csavart, aztán vettünk a Marótiban egy könyvet, de abban egy szó sincs a turbóról. Itt a fórumon is kerestem a könyv szóra, de csak vmi holland cuccról beszéltetek meg egy julio.fw.hu oldalra irányított vki vkit. Szóval, ha vki tudna segíteni minnél részletesebb szervízinfokkal az nagyon jó lenne. Ja és volt egy cső, amit ledugóztak!!! Sajnos nem tudjuk mi volt a szerepe, de gyanítom, hogy eladássegítő, füstölésgátló megoldás volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 itt kerested már a könyvet? bár nem tudom, hogy benne van-e a te motorod is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 itt kerested már a könyvet? bár nem tudom, hogy benne van-e a te motorod is... Köszönöm! Megnéztem. Ezt a könyvet vettem meg. És van benne szó az 1.7TD-ről is, csak a turbó rész az mostohagyerek. Ha már ott jártam letöltöttem még ezt-azt. :rolleyes: Mi az az Autofit??????? Így első ránézésre ígéretesnek látszott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július6, 2007 Megoszt Elküldve Július6, 2007 A Autofit egy amolyan általános szervízprogram, amiben alapvető beállítási, feltöltési, és diagnosztikai adatokat lehet találni, ha benne van a típus. Nem rossz progi, tudtommal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Július9, 2007 Megoszt Elküldve Július9, 2007 mörfi! Köszönöm a tanácsot! Megkérdeztem egy boltban, hogy mennyiér mérik a turbót. Azt mondja a srác, hogy 204e forint. De belelestem a gépébe, a beszerzési ár 145e forint volt. Úgyhogy fogtam a régit és elvittem Felcsiki bácsihoz. 105ropi+ÁFA. Ezért kicserélik a teljes forgórészt és úgy kaptam vissza, hogy rá se ismertem. Csilli-villi, letakarítva, beolajozva. Még nem tudom, hogy jó e, de az biztos, hogy nagyon profin néz ki. Az a bajom, hogy vissza szeretnénk szerelni, de nem tudjuk a meghúzási nyomatékokat. Ehhez kellene a könyv. Megnéztem az Autodata2005-ben, de nem találtam meg a megfelelő csavart, aztán vettünk a Marótiban egy könyvet, de abban egy szó sincs a turbóról. Itt a fórumon is kerestem a könyv szóra, de csak vmi holland cuccról beszéltetek meg egy julio.fw.hu oldalra irányított vki vkit. Szóval, ha vki tudna segíteni minnél részletesebb szervízinfokkal az nagyon jó lenne. Ja és volt egy cső, amit ledugóztak!!! Sajnos nem tudjuk mi volt a szerepe, de gyanítom, hogy eladássegítő, füstölésgátló megoldás volt. Hmmm , nem tudom mit szeretnél meghúzni ,de hátha ez segít. Kipufogótorok /hengerfej:20Nm Turbófeltöltőcsavarjai:25Nm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július9, 2007 Megoszt Elküldve Július9, 2007 Hmmm , nem tudom mit szeretnél meghúzni ,de hátha ez segít. Kipufogótorok /hengerfej:20Nm Turbófeltöltőcsavarjai:25Nm Köszi! Tegnap összeraktuk. Meghúztuk találomra. Voltunk egy próbaúton is. A füstölés elmaradt. Ma el is viszem gyorsan megcsináltatni a zöldkártyát. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.7DTL Elküldve Július10, 2007 Megoszt Elküldve Július10, 2007 Hali. Nekem is van kicsi olaj a turbó előtt a hengerfej felé de éppen éppen. Csak az lenne a kérdésem ha ment a turbó ugyebár csak olaj volt akkor miért kellett felujítani?(kicsi karter gáz is van de azt hiszem ez elfogadható ennyi kilométer után) Nekem most a váltófelöli oldalon csöpög az olaj ;) a simeringnél :D De asszem a kuplongozásig hozzá sem nyulok mert annyira nem vészes de 24óra alatt 2 nagyobb csepp van alatta illetve ha meghajtom akkor kicsitt több :P Ez at urbó Tma érdekelne jobban. Honnan lehet tudni ha a turbó a végét járja? nem elméleti hanem gyakorlati síkon :rolleyes: Elméletileg az Opel mennyi tervezte ezeket a kis levegő gyorsítókat <_< Valaki mosta már ki az Intecoolert? Nagy meló? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Július10, 2007 Megoszt Elküldve Július10, 2007 Hali. Nekem is van kicsi olaj a turbó előtt a hengerfej felé de éppen éppen. Csak az lenne a kérdésem ha ment a turbó ugyebár csak olaj volt akkor miért kellett felujítani?(kicsi karter gáz is van de azt hiszem ez elfogadható ennyi kilométer után) Nekem most a váltófelöli oldalon csöpög az olaj ;) a simeringnél :D De asszem a kuplongozásig hozzá sem nyulok mert annyira nem vészes de 24óra alatt 2 nagyobb csepp van alatta illetve ha meghajtom akkor kicsitt több :P Ez at urbó Tma érdekelne jobban. Honnan lehet tudni ha a turbó a végét járja? nem elméleti hanem gyakorlati síkon :rolleyes: Elméletileg az Opel mennyi tervezte ezeket a kis levegő gyorsítókat <_< Valaki mosta már ki az Intecoolert? Nagy meló? A kenésre használt oilt nyomja a szívótorokba ezért kell felújítani. Többnyire ez szokott a baj lenni. Ha füstöl gyorsításkor kékesen, valamint áll az oil a szivócsőben gyengül a gyorsulás nem tölt rendesen na akkor haldoklik. Szerintem normál használat mellett ,300ezret biztos elmegy talán kitart a motor végéig is. A turbót nagyon meglehet kimélni akkor, ha nem állítod rögtön le az autót amikor például erős terhelést kapott a motor előtte. Ja és persze jó minőségű oil, valamint idöben cserélve, a turbó( égeti) pörköli az oilt , mivel nagy hővel dolgozik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Her-ki Elküldve Július10, 2007 Megoszt Elküldve Július10, 2007 Hali. Csak az lenne a kérdésem ha ment a turbó ugyebár csak olaj volt akkor miért kellett felujítani Ez at urbó Tma érdekelne jobban. Honnan lehet tudni ha a turbó a végét járja? nem elméleti hanem gyakorlati síkon <_< Valaki mosta már ki az Intecoolert? Nagy meló? Szia! Itt nálunk több gond is volt. Egyrészt, ahogy mörfi írta, hordta az motorolajat miden irányba, amitől egyrész fogyott az olaj, másrészt ömlött a füst. Aztán nem volt érzékelhető a turbóhatás. (Mondjuk egyébként sem egy táltos, de turbó nélkül aztán végkép lomha.) Aztán mikor leszereled a turbo szívó- vagy nyomóoldali csövét és benyúlva megmozgatod a forgórész tengelyét rögtön érzed, hogy szilárdan áll vagy mindjárt szétesik az egész. (Nálunk az utóbbi volt. ;) ) Mi kimostuk az intercoolert, de nem tudom, hogy milyen lett a végeredmény, mert ugye nem látok bele. Mivel olajat sejtettünk benne, ezért benzint tettünk bele és felváltva rázogattuk egy fél óráig. Aztán meg kimostuk lúggal a benzint. :rolleyes: Egyébként, az olaj jelentős része lefojt az intercooler utáni csőbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts