Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Egy dologról beszéltek?

Ő a vékony vákumcsőre gondol!Nekem tavaly nyáron megtört a gumitoldásnál és állandóan emelt alapjárat volt,amig meg nem csináltam!

Az az ,hengerfejben van 1 gomba és azon keresztül szív ,ha melegszik akkor átenged és vissza veszi az alapjáratot (és szerintem ez állítja az előtöltést is, de valaki azt mondta hogy azt nem )

Link to comment
Megosztás:

Az az ,hengerfejben van 1 gomba és azon keresztül szív ,ha melegszik akkor átenged és vissza veszi az alapjáratot (és szerintem ez állítja az előtöltést is, de valaki azt mondta hogy azt nem )

Csúnya lenne,ha az előtöltési szögön az tudna állítani!

Link to comment
Megosztás:

Nemtom melyik vákuumcsőre gondolsz? Az az érdekes hogy elindítom és fél percig szinte le akar állni, utána egyből emelkedik annyira hogy már eljár simán. Ez érdekes dolog. Egyébként a porlasztok is ki lettek cserélve már és a rángatást az sem szüntette meg. Nehéz ezeknél a dieseleknél behatárolni a hibát. És a fogyasztás is meglehetősen alacsony 4-4,5 l akár városban mész is. De az üzemanyag szabályzon hiába állítok, mert csak elfüstőli, nem kell neki több. Azon gondolkodtam egy direkszűrő lehet vmit segítene, ha több levegőt kapna, de ez akkor sem normális.

Ha direktszűrőt rakok rá elvileg jobban fog reagálni a gázadásokra, mert így ha alacsonyabb a fordulat és hirtelen nyomok egy padlót alig akar megindulni, de ha ovatósan adom a gázt akkor előbb kigyorsul.

VAgy nincs köze a levegő emnnyiségéhez?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a fordulatszámmérős műszerfal beszerelése hogyan megoldható?

Olvastam róla, hogy a generátorról kapja a jelet meg kell hozzá egy táp vezeték is.

Vagy gyárilag be lehet húzva a vezeték a műszerfalig?

Ha vki tud róla vmit irjon. Köszi

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a fordulatszámmérős műszerfal beszerelése hogyan megoldható?

Olvastam róla, hogy a generátorról kapja a jelet meg kell hozzá egy táp vezeték is.

Vagy gyárilag be lehet húzva a vezeték a műszerfalig?

Ha vki tud róla vmit irjon. Köszi

Nemtudom, hogy Kadettban ez hogy néz ki (egyébként miért is az Astra topicban beszélünk Kadettról? :rolleyes: ), Astrában a régebbiekben benne van a vezeték. Mi is tettünk a Caravanba, csak annyi volt, hogy régi műszerfal ki, fordszámmérős be, és kész. Érdekes, hogy indítás után mindig rá kell koppintani egyet a műszerfalra, mert magától nem indul el a fordszámmérő, utána viszont minden ok <_< Olyan, mintha leragadna a mutató.

Visszatérve a motorra, elég érdekesen műxik a dúsítód, az hogy fél percig le akar állni, pont ellentétes a normálissal, általában fél percig (hőmérsékletfüggő) inkább jobban kéne pörögnie, utána lassulni, ha a hűtővíz elérte a 20 fokot. Nem lehet, hogy valamit rosszul raktak össze, és mindig rajta van a dúsító menet közben? Bár akkor nem ennyit fogyasztana. Sztem egy jó adagolós szaki kéne ehhez.

Link to comment
Megosztás:

Nemtudom, hogy Kadettban ez hogy néz ki (egyébként miért is az Astra topicban beszélünk Kadettról? :rolleyes: ), Astrában a régebbiekben benne van a vezeték. Mi is tettünk a Caravanba, csak annyi volt, hogy régi műszerfal ki, fordszámmérős be, és kész. Érdekes, hogy indítás után mindig rá kell koppintani egyet a műszerfalra, mert magától nem indul el a fordszámmérő, utána viszont minden ok <_< Olyan, mintha leragadna a mutató.

Visszatérve a motorra, elég érdekesen műxik a dúsítód, az hogy fél percig le akar állni, pont ellentétes a normálissal, általában fél percig (hőmérsékletfüggő) inkább jobban kéne pörögnie, utána lassulni, ha a hűtővíz elérte a 20 fokot. Nem lehet, hogy valamit rosszul raktak össze, és mindig rajta van a dúsító menet közben? Bár akkor nem ennyit fogyasztana. Sztem egy jó adagolós szaki kéne ehhez.

Hát igen kicsit érdekes, a fogyi az számomra hihetetlen, 4-4.5l ??? Ne má, 1.3 unom evett ennyit 90-n 100km keresztül.

Direkt szűrő semmi értelme, főleg ha tényleg ennyit kajál. Ha hidegen nem egyenletesen jár akkor folyékony a kaja ,vagy kopott a motor. És tényleg nem müködik a dúsító. Bár ez dr motor és nem dtl ,

Link to comment
Megosztás:

Jobban végiggondolva arra tippelek, hogy az adagoló nem tud elég nyomást előállítani a csúcsoknak, így azok nem tudnak teljesen kinyitni, a gázolaj nagy része így visszafolyik a résolajcsövön a tankba. Ez magyarázza a kis fogyit és az akadozó járást.

Link to comment
Megosztás:

Jobban végiggondolva arra tippelek, hogy az adagoló nem tud elég nyomást előállítani a csúcsoknak, így azok nem tudnak teljesen kinyitni, a gázolaj nagy része így visszafolyik a résolajcsövön a tankba. Ez magyarázza a kis fogyit és az akadozó járást.

ha nincs nyomás nincs porlasztás, nem gondolnám.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor mi állítja , ez a kar mozdít valamit az adagolóban. Kiváncsi vagyok szerinted hogy működik?

Ugyan én sem vagyok adagolós,de ha jól tudom(nekem bosch adagoló van)a gázon ránt egy picit fentebb hidegen.

Ha az előtöltési szöget állítaná,piszkosul kopogna hidegen a motor!

Az előtöltési szög,mint a nevében is benne van,azt szabályozza,hogy szívási fázisban a beporlasztás mikor történjen meg.

Ha túl hamar történik meg nem lesz tökéletes az égés,mivel nincs elég nyomás a hengertérben,viszont ha túl későn történik meg,akkor a nagy nyomás miatt elég nagyott fog koppani a (ön)gyulladási fázisban.

Érdekes,hogy ugyanaz a blokk(17DR) más adagolóval más hangot ad ki.A lucas adagolós halkabb,a bosch egy picit hangosabb,legalábbis eddigi tapasztalataim szerint.

Link to comment
Megosztás:

Nemtom melyik vákuumcsőre gondolsz? Az az érdekes hogy elindítom és fél percig szinte le akar állni, utána egyből emelkedik annyira hogy már eljár simán. Ez érdekes dolog. Egyébként a porlasztok is ki lettek cserélve már és a rángatást az sem szüntette meg. Nehéz ezeknél a dieseleknél behatárolni a hibát. És a fogyasztás is meglehetősen alacsony 4-4,5 l akár városban mész is. De az üzemanyag szabályzon hiába állítok, mert csak elfüstőli, nem kell neki több. Azon gondolkodtam egy direkszűrő lehet vmit segítene, ha több levegőt kapna, de ez akkor sem normális.

Ha direktszűrőt rakok rá elvileg jobban fog reagálni a gázadásokra, mert így ha alacsonyabb a fordulat és hirtelen nyomok egy padlót alig akar megindulni, de ha ovatósan adom a gázt akkor előbb kigyorsul.

VAgy nincs köze a levegő emnnyiségéhez?

A direktszűrőt felejtsd el azonnal!Nem javaslom!Csak ártasz a mocinak és nem fog menni sem jobban!

A prolasztókat beállították a csere előtt?

Porlasztási képet és porlasztási végnyomást(135bar) állítottak rajta,mielőtt beszerelték?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a fordulatszámmérős műszerfal beszerelése hogyan megoldható?

Olvastam róla, hogy a generátorról kapja a jelet meg kell hozzá egy táp vezeték is.

Vagy gyárilag be lehet húzva a vezeték a műszerfalig?

Ha vki tud róla vmit irjon. Köszi

Nem tudom a tiéden milyen generátor van,de nekem Delco van és abból egy kétpólusú csatlakozó jön ki,aminek az egyik szála zöld színű!

Azon van a fordszámjel.Ez elvileg a müszerfalhoz be van vezetve,ott aszem a 7-es vagy 8-as lábon kell lennie.

Nekem csak az órát kellett berakni és azóta van fordszámmérőm is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek, mivel 11 éves 1.7 D (X17DTL motor) Astra caravan-om kilehelte e lelkét. Egy hosszabb utazás során kisebb rántást éreztem, amikor láttam, hogy elforrt a hűtővíz. Motort azonnal leállítottam, de sajnos szétégett az egész. Hengerek eldeformálódtak, gyakorlatilag ki kell dobni az egész motort.

Szerelő azt mondta, hogy egy komplett motor felújítás vagy használt motor vásárlás lehet a megoldás. Mivel mindkettő nagyon sokba kerül, ezért arra is gondoltam, hogy motor nélkül az amúgy jó állapotban lévő autót eladnám (új nyári gumi szett, komplett téli gumi szett stb.).

Szerintetek melyik megoldás lenne a legjobb anyagilag?

1. Motor felújítás

2. használt motor bontóból

3. Motor nélküli jó állapotú autó eladása

Köszönettel,

Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek, mivel 11 éves 1.7 D (X17DTL motor) Astra caravan-om kilehelte e lelkét. Egy hosszabb utazás során kisebb rántást éreztem, amikor láttam, hogy elforrt a hűtővíz. Motort azonnal leállítottam, de sajnos szétégett az egész. Hengerek eldeformálódtak, gyakorlatilag ki kell dobni az egész motort.

Szerelő azt mondta, hogy egy komplett motor felújítás vagy használt motor vásárlás lehet a megoldás. Mivel mindkettő nagyon sokba kerül, ezért arra is gondoltam, hogy motor nélkül az amúgy jó állapotban lévő autót eladnám (új nyári gumi szett, komplett téli gumi szett stb.).

Szerintetek melyik megoldás lenne a legjobb anyagilag?

1. Motor felújítás

2. használt motor bontóból

3. Motor nélküli jó állapotú autó eladása

Köszönettel,

Attila

Ez egy elég nehéz kérdés!

1.Ha felújítod a régi motort,tudni fogod,hogy az rendben van,persze nem lesz olcsó multaság!Elég sokmindent kell majd megvenni hozzá!

2.Ha veszel egy használt/bontott mocit szintén megéri felújítatni mielőtt berakod,nehogy ugyanígy járj.Persze ez talán nem kerül annyiba,mint az "elégett" moci helyreállítása,de elég nehéz lesz lepapírozni!

3.Eladhatod,de bagót nem kapsz érte és az "újan" vásárolttal is járhatsz így!

Talán az lenne a megoldás,ha vennél egy ugyanilyen mocit bontottan és a kettőből hoznál össze egy jót.A régi blokk alapját megtartani a motorszám miatt és a bontottból kimenteni az alkatrészeket és felújítani,amit kell!

Link to comment
Megosztás:

Ugyan én sem vagyok adagolós,de ha jól tudom(nekem bosch adagoló van)a gázon ránt egy picit fentebb hidegen.

Ha az előtöltési szöget állítaná,piszkosul kopogna hidegen a motor!

Az előtöltési szög,mint a nevében is benne van,azt szabályozza,hogy szívási fázisban a beporlasztás mikor történjen meg.

Ha túl hamar történik meg nem lesz tökéletes az égés,mivel nincs elég nyomás a hengertérben,viszont ha túl későn történik meg,akkor a nagy nyomás miatt elég nagyott fog koppani a (ön)gyulladási fázisban.

Érdekes,hogy ugyanaz a blokk(17DR) más adagolóval más hangot ad ki.A lucas adagolós halkabb,a bosch egy picit hangosabb,legalábbis eddigi tapasztalataim szerint.

Nekem az az érzésem hogy hasonló problémával küzdöttem én is. Nállam az lett a megoldás, hogy ki kellett takarítani az üzemanyag rendszert, mert egyszerüen nem kapott alapjáraton elegendő anyagot. A jelenség, mint már többször említettem, egyenetlen alapjárat, rángatás, gyújtás kimaradás, a blokk tulzott remegése. Gázadásra teljesen normális reakciója volt, csak alapjáraton dadogott. Én csk úgy jellemeztem, hogy 3 1/2 henger működik. :rolleyes: <_<

Az sem mindegy hogy a porlasztócsúcsok azonos nyomáson nyitnak-e.

Szóval egyszónakisszázavége csak be kellene méretni őket.

A motor kód igen sokat segítene mert erzésem szerint a kadettokba még csak az 57 lovas verziót szerelték Y17D koddal. A DR csak késöbb jött ki.

Link to comment
Megosztás:

...elég nehéz lesz lepapírozni!

Miért lenne nehéz lepapírozni? Ha ugyanolyan motorkódú, mint az eredeti volt, és hivatalos papírral veszed a bontóból, akkor csak egy új forgalmi, műszaki vizsga és zöldkártya kell sztem.

Nagyjából azt javaslom, mint Johnny: venni egyet a bontóból, azt rendberakni, és mehet az autóba. Sztem kérdezd meg, pontosan mivel jár a motorcsere, és ez alapján döntsd el, maradjon-e az eredeti motor (de sztem, ha eldeformálódtak a hengerek, akkor nem lesz egyszerű játék), vagy teszel bele másikat, rendberakás után. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Miért lenne nehéz lepapírozni? Ha ugyanolyan motorkódú, mint az eredeti volt, és hivatalos papírral veszed a bontóból, akkor csak egy új forgalmi, műszaki vizsga és zöldkártya kell sztem.

Nagyjából azt javaslom, mint Johnny: venni egyet a bontóból, azt rendberakni, és mehet az autóba. Sztem kérdezd meg, pontosan mivel jár a motorcsere, és ez alapján döntsd el, maradjon-e az eredeti motor (de sztem, ha eldeformálódtak a hengerek, akkor nem lesz egyszerű játék), vagy teszel bele másikat, rendberakás után. :rolleyes:

HMMM, hogy lehet amúgy jó állapotban ha a motort simán lekukáztad? Én vennék 1 másik motort.

Link to comment
Megosztás:

Miért lenne nehéz lepapírozni? Ha ugyanolyan motorkódú, mint az eredeti volt, és hivatalos papírral veszed a bontóból, akkor csak egy új forgalmi, műszaki vizsga és zöldkártya kell sztem.

Nagyjából azt javaslom, mint Johnny: venni egyet a bontóból, azt rendberakni, és mehet az autóba. Sztem kérdezd meg, pontosan mivel jár a motorcsere, és ez alapján döntsd el, maradjon-e az eredeti motor (de sztem, ha eldeformálódtak a hengerek, akkor nem lesz egyszerű játék), vagy teszel bele másikat, rendberakás után. :rolleyes:

Korábbi infóim szerint ha a motorkód detto, akkor nem nagy költség a pairozás......

De én a bontott motort is inkább szédszedetném, és ha szükséges, rendbe raknám.Ártani nem árt.

Link to comment
Megosztás:

Korábbi infóim szerint ha a motorkód detto, akkor nem nagy költség a pairozás......

De én a bontott motort is inkább szédszedetném, és ha szükséges, rendbe raknám.Ártani nem árt.

Ezt mondom én is :rolleyes:

Azzal kiegészítve, hogy ha veszel bontóban egy motort, egyrészt lehetőleg olyat, amit előtte ki tudsz próbálni (még autóban levőt), másrészt sztem ha csináltatsz egy kompresszió-, és veszteségmérést annak az eredménye + a motor hangja alapján el lehet dönteni, milyen állapotban van. Ha jónak tűnik, én nem szedném szét, minek megbontani egy jó motort, ki kell cserélni a vezérlést (vízpumpával együtt!), megnézetni, ill. beállíttatni az adagolót, csúcsokat, izzítógyertyákat, friss olajat bele és hajrá. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.