Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Tisztelt cartarsaim

az olajcserevel kapcsolatban lenne kerdesem:

10000 km utan erdemes, hasznos vagy kotelezo cserelni az olajat Dizel motornal. Most voltam egy szerelo muhelyben ( dizel szakmuhely) es ott azt mondtak: amig a nivo palcan nem er el az olajszint a min jelzeshez nem kell hozzanyulni.

Ez ido alatt nem is toltottem hozza olajat. Ez jo igy, vagy nem?

Ezt te sem gondolod komolyan, :twisted: az hogy nem eszi az 1 dolog , sőt jó dolog , mellesleg nem hiszem. Az oil csere 7500km-nál esedékes ennél a tipusnál. Főleg hogy zöld turbós :lol: az a szerelő aki azt mondja ,hogy majd cseréljük ha lefogy a nívó alá az bekaphatja :evil:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Eddig 50-50%-osan teszteltem a bio hajtóanyagot, az eddigi 900 km-en jók a tapasztalataim (indítás, teljesítmény változatlan). Miután beleolvasgattam ide www.vegetableoildiesel.co.uk és látam, hogy egyesek (50-60e mérföld futásteljesítménnyel) nyáron 0%-ban, télen 10-20%-ban hígítják csak Diesel olajjal, kedvet kaptam a még környezet (és pénztárca-)kímélőbb keverékhez. Kinek van tapasztalata sűrűbb anyaggal?

Érdeklődöm, hogy az x17dtl Astrám üzemanyagszűrőjében van-e fűtés?

Link to comment
Megosztás:

Igen mennek oda vezetékek: két vastag kék és két vékony piros.

Elnézést, ha valakit zavar a hozzá nem értésem az autókhoz, de pár kérdésre keresek választ:

Az üzemanyag fűtése állandó (tehát nyári melegben is) vagy ettől azért intelligensebb a rendszer? Milyen meleg az üzemanyag az adagolóba érkezésekor?

Ami igazán érdekelne: hogyan lehetne az üzemanyagot INDÍTÁSHOZ jobban felfűteni? Gondolom, a gyári szűrő-melegítő ilyenkor nem sokat segít, hiszen az egész autó le van dermedve.

Link to comment
Megosztás:

HUHA

nekem 4 db madzag megy oda....

van egy rézalkatrész (hőgomba szerű),szerintem az a fűtőszál,de mem biztos...

és van egy nagyobb,amibe szintén 2 madzag megy,az a szűrő házzal együtt van...

Akkor melyik a fűtés??

A hőgomba szerű alkatrész egy mágnesszelep, ami a gázolajat zárja el, ha leveszed a gyújtást. A másik a fűtés, ami a szűrőházzal van egyben.

Link to comment
Megosztás:

Igen mennek oda vezetékek: két vastag kék és két vékony piros.

Elnézést, ha valakit zavar a hozzá nem értésem az autókhoz, de pár kérdésre keresek választ:Ami igazán érdekelne: hogyan lehetne az üzemanyagot INDÍTÁSHOZ

Az üzemanyag fűtése állandó (tehát nyári melegben is) vagy ettől azért intelligensebb a rendszer? Milyen meleg az üzemanyag az adagolóba érkezésekor?

jobban felfűteni? Gondolom, a gyári szűrő-melegítő ilyenkor nem sokat segít, hiszen az egész autó le van dermedve.

A fűtés nem állandó, ha jól tudom, akkor 20fok felett már nem fűti az üzemanyagot. Hogy az adagolóba milyen hőfokon érkezik, nem tudom.

Szerintem feledleges jobban fűteni a gázolajat, a magyar időjárási viszonyok nem igazán indokolják. Meg ha jó a motorod, izzítás, porlasztók, stb, akkor plusz melegítés nélkül is indulnia kell.

Link to comment
Megosztás:

akkor mi van az adagolon egy kábel megy rá és a hűtő felöli részen van...az a mágnes szelep..otthon kipróbálom...

Lehuzom a kábelt ha ugyan ugy jár akkor én nyertem ,ha nem akkor te :lol:))

nekem nem fontos hogy nyerjek. ha tévedek, elismerem és köszi, hogy kijavítottál. de próbáld ki úgy is, hogy azokat húzod le. amit én mondtam. Köszi

Lehet, hogy két mágnesszelep van? egy az adagolón egy pedig a szűrőnél? akkor döntetlen :!: De ha a szűrőnél nincs szelep, akkor mi az a valami és mire jó:?: Persze szerintem ez a motortól is függ, na meg a rászerelt adagoló tipusától. ki tudja

Link to comment
Megosztás:

Viktor bátyám, igazad van, a gázolajat felesleges jobban felfűteni, de én sűrűbb anyagot szeretnék melegíteni, ami nagyban megkönnyítené az indítást

Finnországban láttam erre egy módszert, mert ott nem szeretnek indulni az autók télen. Na a dolog abból állt, hogy az üzemanyag vezetékbe egy melegítő volt beépítve, a szűrő elé. Olyasmi elven működött, mint az átfolyós vízmelegítők, ha jól emlékszem. Régen volt már. A dolog nem bonyolult, de nem tudom, hogy nálunk valaki foglalkozik-e ilyennel.

Link to comment
Megosztás:

Én is valami ilyesmire gondoltam. NyEU-ban, USA-ban do-it-yourself készletben kapható előmelegítő (Elsbett Start System kit) valami 600 euróért, de vajon nem lehet ezt házilag is megcsinálni?

Mindent meg lehet csinálni, csak kérdés, hogy megéri-e házilagosan próbálkozni. mi van, ha oylan jól sikerül, hogy az autód is leég? :shock: persze ez egy szélsőséges érv.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor. A szűrő előtt lévő "mágnesszelep" egy hőgomba. Ez vezérli egy relén keresztül a fűtőbetétet. Egy 0.75- ös kék, és egy 0.75- os fekete sárga, színű vezeték magy a hőgombára. A fűtőszálra pedig 2.5 -es barna és vörös-sárga vezeték megy, ami a 36- os biztiről (relén keresztül) kap áramot. 8)

Én is csak a rajzról vágom ennyire.

Link to comment
Megosztás:

Ez ido alatt nem is toltottem hozza olajat. Ez jo igy, vagy nem?
Ezt te sem gondolod komolyan, :twisted: az hogy nem eszi az 1 dolog , sőt jó dolog , mellesleg nem hiszem. Az oil csere 7500km-nál esedékes ennél a tipusnál. Főleg hogy zöld turbós :lol: az a szerelő aki azt mondja ,hogy majd cseréljük ha lefogy a nívó alá az bekaphatja :evil:
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.