Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

2 órája, zotya975 írta:

Hát ha ennyivel magasabb a vízhőfok azt már érezni is kellene ha régóta van nálad az autó , akkor a befújt levegő melegségéből ( ha fűtésre kapcsolsz) érezni hogy mennyire forró-bb. Jeladó-óra nem nagyon szokott elromlani de sajna nem tudom ezen a motoron hol van vagy hogy néz ki. Opel motorokon könnyen fel lehet ismerni, mert egy szál drót és egy kábelsarú van a jeladó fejére csúsztatva ( tehát nem a hagyományos értelemben vett csati) ha találsz ilyet és lehúzod gyújtáson látni fogod a mutató mozgásából ha megtaláltad. ( általában letestelve a sarút fém részhez teljesen kimegy a mutató)Mivel ellenállás mérésen alapul a működése oxidálódásra, kontakthibára érzékeny. Eddíg egy opel motoros diesellel volt dolgom, az állandóan melegedett, amit fűtés ráadásával tudtunk csak kompenzálni. ( 4-es fokozaton ful fűtés kissé lenyomta a hőfokot)Céges autó volt tehát ez van ezt kell szerezni alapon hajtottuk. Amikor "végre" eldurrant egy vízcső és beállt a motor szétszedés után derült ki hogy nem belevaló hengerfej tömítést kapott ( gyanítóm szívóét kapta a turbós motor)valamikor, egy csomó vízjárat alapból el volt zárva hengerfej és a blokk között, ezért nem tudta normálisan lehűteni a keringő folyadék.  Aztán egyszer ugrott a vezérlés azt is melegedéssel, és némi teljesítmény romlással díjazta. 

:blush:hali  Ez isuzu  :brooding: ennek a csatiaji nem opelesek!! de ráadásul ha jól tudom ennek a jeladója 2 funkciós :( óra + lámpa ha igaz.

 

Ja és itt a teljesítmény nem változott :) így az a rész kilőve :) hengerfejezve sem volt :( így az is :)

Módosítva : pimpa197403
Link to comment
Megosztás:

8 perce, pimpa197403 írta:

:blush:hali  Ez isuzu  :brooding: ennek a csatiaji nem opelesek!! de ráadásul ha jól tudom ennek a jeladója 2 funkciós :( óra + lámpa ha igaz.

Sajna erről nincs sok infóm. A motorkódja X17DT annyit látok a rajzokon hogy az izzítás vezérlőnek van egy hőfok jeladója, aminek piros-sárga és barna a vezetéke. A műszeregység rajza sajna nincs meg hogy meg tudjam nézni hogy a mutatónak ugyanez a jeladó adja-e a jelet vagy külön van neki. De nincs sok kábel a diesel motoron, megállsz aztán amikor még meleg a motor ( tehát kimozdul a kékből a mutató) keresel a hengerfej környékén egy a vízkörbe betekert jeladót és lehúzod a csatiját gyujtáson. Ha leesik a mutató megtaláltad a jeladót. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
8 órája, csigusz1 írta:

Sziasztok. Üzemanyagrendszer problémám van,92-es kombi Opel motoros 1.7D. A tankba gyakran eldugul az üzemanyag cső,kompresszorral szoktam belefújni,de lassan napi szinten leál az autó. Ki lehet mosni a tankot,szét lehet szedni egyáltalán? Mi lenne a megoldás? Köszönöm.

Szét nem lehet szedni, le kel venni, kiszedni a szintjelzőt, visszafolyó és a szívócsövet, és akkor van két nyílás kimosni. Ez benzines de a tank ugyanilyen:

2617554-20170817-QAb3cv.jpg

Feltolatsz rámpára, lekötöd a csöveket két pántot fog két csavar, kitekered és a nyakadba esik. Itt volt:

2617555-20170817-r3PpmK.jpg

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, csigusz1 írta:

Leszedésbe rutinos vagyok,volt már hegesztve. A 2 csövet bentről vagy kintről szedjem le,gondolom jobb kintröl. Mivel mossam ki,mit ajánlanál,benzin?

A tank csonkjáról leszeded a két csövet, meg lentről a szívó és a visszafolyó ágat , a tetejéről meg leeresztés után a szellőztető csövet. Szerintem benzinnel jobb lenne, nem tudom nálad hogyan van a szívó résznél benzinesnél van ott egy dobozka az AC alatt azt kéne jobban megnézni, mert onnan szív.

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, csigusz1 írta:

Folyamatosan kúton van tankolva,na persze az előző tulaj mit rakott bele az más kérdés. 

Hali! A szintjelzőnél leveszed a két csövet, jelöld meg melyik volt a szivó és melyik a vissza folyóág! A szintjelző kivételekor szintén le kell venned a két csövet ami a tankból jön, mert másként nem jön ki a szintjelző! A két cső gyárilag be van fogatva a tank aljába, ne akard kihúzni! Szintén jelöld melyik ,melyik ág!Egy  szétugrasztható rúgós bilincs fogja a csöveket gyárilag belülről!

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Olyan problémával írok ismételten ami elég furcsa. 
A járgányom a mai naptól csinálja azt hogy kb 2200-2700-as fordulat között és inkább nagyobb sebességnél (100-110 körül kezdi és 110- és 120 körül hagyja abba), vagy csak kisebb sebességnél nem olyan észrevehető. De erőlködő már-már benzines hangja van, és vibrál a gázpedál. Amint azonban az említett fordulat vagy sebesség fölé ér a mutató, ez abbamarad.
Amint a mutató ismét az említett intervallumok közelébe ér megint rákezdi.
Az autó egyébként egy '96-os X17DTL, a megszokott dízeles hangja ilyenkor átvált olyan benzines "pörgetem a motort hangba".

Csatolok 2 videót is az egyik sajnos parkolóház, ott sokminden nem hallatszik. A másik pálya, nemtudom a menetzajtól mennyire lehet majd hallani. De estefelé mennem kell még vele, akkor próbálok értékelhetőbb videót csinálni.


Videó 1 (pálya):
Fura hang 1

Videó 2 (parkolóház):
Fura hang 2


Bármi féle tippet szívesen fogadok.

Köszönöm :)

ui.: nem szeretek duplikálni, ugyanez a probléma az általános műszaki problémák topikban is megtalálható, de mivel dízel a járgány, gondoltam ide is posztolok, hátha előbb kapok válasz.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Szervusztok Opelesek!

Nos,az a helyzet hogy pár évnyi eltévelyedés után visszatértem,kicsit meg változott azóta az oldal ahogy elnézem:))

Az eltévelyedés ideje alatt Skodáztam egy kicsit,vegyes érzelmekkel fűszerezve..

Mikor ide jártam,akkor egy 92-es F-es Astra 1,4 benzin tulaja voltam,na most "bekeményítettem",lett egy 94-es 1,7 Isuzu TD-m,hála istennek jó állapotban van(az idő meg majd megmutatja)..

Szóval ha visszafogadjátok az eltévedt báránykát,akkor örök hála Nektek!::)))

Üdv.Zoli

Link to comment
Megosztás:

50 perce, zolpat írta:

Szervusztok Opelesek!

Nos,az a helyzet hogy pár évnyi eltévelyedés után visszatértem,kicsit meg változott azóta az oldal ahogy elnézem:))

Az eltévelyedés ideje alatt Skodáztam egy kicsit,vegyes érzelmekkel fűszerezve..

Mikor ide jártam,akkor egy 92-es F-es Astra 1,4 benzin tulaja voltam,na most "bekeményítettem",lett egy 94-es 1,7 Isuzu TD-m,hála istennek jó állapotban van(az idő meg majd megmutatja)..

Szóval ha visszafogadjátok az eltévedt báránykát,akkor örök hála Nektek!::)))

Üdv.Zoli

Üdv "itthon"! Akár kezdhetnéd azzal hogy átírod az aláírásodban a motorkódot. :evilgrin: Miért diesel? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, a segítségeteket szeretném kérni. Az autó: 95ös, x17dtl motor, valós garantált 122ezer km van jelenleg benne (ismerősöm apja hozta ki annó a szalonból, 2.tulaja vagyok,  76ezernél ültem bele 2éve:-) ) pont emiatt is számítottam rá,  hogy lesznek problémák,  mivel 20év alatt ment annyit, mint nálam ezzel az átlaggal kb 3év alatt. Imádom, ilyen autók már sajnos soha nem lesznek! Na de a hiba... a motor elkezdett csettegni... érdekes a dolog,  mert előtöltést voltam állítatni (adagoló felújítás volt szivárgás miatt),  ott a szerelő azt mondta hülye vagyok,  dízel,  ez ilyen. Még zárójelbe hozzáfűzte,  hogy ezek nem valami jó motorok. Hát a ló....t ilyen, meg én amúgy is meg vagyok vele elégedve, nekem jó.Na meg persze a hangot nem produkálta eddig. A hang olyan, hogy az utastérből lehet hallani a legjobban...Megy a dízelhang,  és alatta van egy ritmikus kopogó hang. Ha az ember füle rááll akkor nagyon lehet hallani,  viszont kiszállva már nem mindegy,  hogy hol állsz mert nem minden szögből hallani. A fordulat változással teljesen megegyezik a ritmus, magasabb fordulaton gyorsabb a kopogás,  alacsobbnál lassabb... Mindegy,  hogy gyorsítok, lassítok vagy tartom egy fordulaton, kopog. Tudom,  hogy ez így egy nagyon összetett dolog,  és hülye a kérdés is,  de hátha valaki járt már így. Mi lehet ez? Kaptam olyan tippet,  hogy porlasztó...emlékeim szerint annak nem ilyen hangja van,  és ne öljetek meg ha nincs igazam,  de én úgy gondolom,  hogy mondjuk motorféknél abba kéne hagynia ha ez a gond,  mivel akkor elvileg beporlasztás nincs,  vagy rosszul gondolom? Vagy füstölne esetleg...de ebből semmi nem jöm,  ha ketyeg egy percet alapjáraton és megrugom a pedált,  kiköp egy pamacsot és ennyi...most volt műszakin 1hónapja, a bázison azt mondták,  hogy le a kalappal, nagyon jók az értékek. Nemértek hozzá annyira,  de rossz porlasztóval kétlem,  hogy jó lenne... Olajat lecseréltem, hátha, de nem... Most 10/40es Mobil super 2000 van benne,  de nem lett jobb. Menetteljesítmény jó, víz nem melegszik, a kopogáson kívűl semmit nem venni észre. Olajat amúgy nem eszi, kb 3deci szokott elmenni 2 olajcsere között. Segítsetek légyszi,  mert túlságosan megszerettem... :-)  Előre is köszi! Bocsi higy hosszú lett :-D

Üdv: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, a segítségeteket szeretném kérni. Az autó: 95ös, x17dtl motor, valós garantált 122ezer km van jelenleg benne (ismerősöm apja hozta ki annó a szalonból, 2.tulaja vagyok,  76ezernél ültem bele 2éve:-) ) pont emiatt is számítottam rá,  hogy lesznek problémák,  mivel 20év alatt ment annyit, mint nálam ezzel az átlaggal kb 3év alatt. Imádom, ilyen autók már sajnos soha nem lesznek! Na de a hiba... a motor elkezdett csettegni... érdekes a dolog,  mert előtöltést voltam állítatni (adagoló felújítás volt szivárgás miatt),  ott a szerelő azt mondta hülye vagyok,  dízel,  ez ilyen. Még zárójelbe hozzáfűzte,  hogy ezek nem valami jó motorok. Hát a ló....t ilyen, meg én amúgy is meg vagyok vele elégedve, nekem jó.Na meg persze a hangot nem produkálta eddig. A hang olyan, hogy az utastérből lehet hallani a legjobban...Megy a dízelhang,  és alatta van egy ritmikus kopogó hang. Ha az ember füle rááll akkor nagyon lehet hallani,  viszont kiszállva már nem mindegy,  hogy hol állsz mert nem minden szögből hallani. A fordulat változással teljesen megegyezik a ritmus, magasabb fordulaton gyorsabb a kopogás,  alacsobbnál lassabb... Mindegy,  hogy gyorsítok, lassítok vagy tartom egy fordulaton, kopog. Tudom,  hogy ez így egy nagyon összetett dolog,  és hülye a kérdés is,  de hátha valaki járt már így. Mi lehet ez? Kaptam olyan tippet,  hogy porlasztó...emlékeim szerint annak nem ilyen hangja van,  és ne öljetek meg ha nincs igazam,  de én úgy gondolom,  hogy mondjuk motorféknél abba kéne hagynia ha ez a gond,  mivel akkor elvileg beporlasztás nincs,  vagy rosszul gondolom? Vagy füstölne esetleg...de ebből semmi nem jöm,  ha ketyeg egy percet alapjáraton és megrugom a pedált,  kiköp egy pamacsot és ennyi...most volt műszakin 1hónapja, a bázison azt mondták,  hogy le a kalappal, nagyon jók az értékek. Nemértek hozzá annyira,  de rossz porlasztóval kétlem,  hogy jó lenne... Olajat lecseréltem, hátha, de nem... Most 10/40es Mobil super 2000 van benne,  de nem lett jobb. Menetteljesítmény jó, víz nem melegszik, a kopogáson kívűl semmit nem venni észre. Olajat amúgy nem eszi, kb 3deci szokott elmenni 2 olajcsere között. A vezérlés csere össze volt kötve az adagoló felújítással kb 2ezer km-el ezelőtt, de ez a hang már előtte is volt,  csak mintha hangosodna. Akkor a generátorra gyanakodtam, kicsit kotyogott rajta a szíjtárcsa, meg lett csapágyazva de ez sem jött be. Most,  hogy tutira kizárjam levettem a szíjat a szervóról meg a generátorról is,  sőt még a főtengelyről a hajtó tárcsáját is, de a hang ugyan úgy ott van. Nemsoká megpróbálok videót csinálni, hátha hallatszik majd benne.Segítsetek légyszi,  mert túlságosan megszerettem... :-)  Előre is köszi! Bocsi hogy hosszú lett :-D

Üdv: Zoli

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, T64 írta:

Helló ismét! 

Közbe csináltam videót róla.Sajnos így nem az igazi, tompa a hang kicsit sajnos, de remélem meghalljátok amire gondolok. 

 

Írjon valaki ha van ötlet! Köszi!

Üdv: Zoli

Ez a motor is szelepemelő hidrotőkés, lehet az csattog. A szelephézagot kiegyenlíteni szelepemlő hidrotőkék vannak a hengerfejben amit az olajnyomás emel meg a megfelelő magasságúra. Visszaereszteni normál helyzetben nem tud, kitámaszt így a vezérműtengely bütyke csak a szelepet nyomja le. Ha valamiért visszaereszt, például rossz az aljában a visszacsapó szelep, vagy olajsártól megakadt, egyéb gond miatt összenyomódik, és ez csattog. Kábé így kell elképzelni. 

2706154-20171130-etBDwn.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Ez a motor is szelepemelő hidrotőkés, lehet az csattog. A szelephézagot kiegyenlíteni szelepemlő hidrotőkék vannak a hengerfejben amit az olajnyomás emel meg a megfelelő magasságúra. Visszaereszteni normál helyzetben nem tud, kitámaszt így a vezérműtengely bütyke csak a szelepet nyomja le. Ha valamiért visszaereszt, például rossz az aljában a visszacsapó szelep, vagy olajsártól megakadt, egyéb gond miatt összenyomódik, és ez csattog. Kábé így kell elképzelni. 

2706154-20171130-etBDwn.jpg

Először is köszi a választ! Ha levenném a szelepfedelet látnom kellene valami elváltozást? Ha ez a gond, honnan tudhatom meg, hogy melyikkel van baj? Járni ezzel mennyire veszélyes? Dolgozni járok vele, napi 50km...

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

Üdv "itthon"! Akár kezdhetnéd azzal hogy átírod az aláírásodban a motorkódot. :evilgrin: Miért diesel? :)

Üdv.Zotya! Jó itt újra,sokat segítettetek nekem anno,ez alól te sem vagy kivétel,sőőt...:)) Köszi utólag is!

Az a baj hogy még fogalmam sincs az Isuzu motorkódról,a forgalmiban csak egy 6vagy8 jegyű szám található és  betű nincs is benne...

Annyi biztos hogy 94' 11'havi az autó 1,7 TD 82ló...

Miért dízel? Nos az elmúlt években,egy ua.ilyet hajtottam sokat,(a sajátom egy Skoda Felicia volt,illetve még van is,mert az asszonyé már:)))és őszintén mondom megszerettem ezt a típusú dízelt,szépen selymesen jár a motor egy dízelhez képest,nagyon tetszik hogy 5literrel eljárkálok! Ugyhogy eldöntöttem,NEKEM ÚJRA F ASTRA KELL!! A Felicsita lett az asszony pajtásé,én meg elkezdtem vadászni az Astrákat,mivel 5 ajtósom volt,de már akkor is kombit akartam,így most mindenképp a kombi jöhetett csak szóba.Hatalmas csomagtér,praktikus helykihasználás,egyszerűen tetszik a kombi na... Úgy okoskodtam,hogy a kombinak kevés az 1,4-es benzines motor(szoktam futózni is sokat),az 1,6-1,8 meg már sokat eszik...Dízelt meg mondom hajtottam,igaz akkor nem a sajátomat,de nagyon megtetszett az 1,7 Isuzu TD,a német dízelhez nem volt szerencsém...Hála istennek végülis egy ismerősnél rá is találtam a nagy Ő-re!

Aztán majd az idő eldönti hogy jó választás lett-e!?  Az a jó,hogy ezekből az F-esekből is azért még mindig van bőven elegendő felhozatal!!

Üdv.Zoli

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, T64 írta:

Először is köszi a választ! Ha levenném a szelepfedelet látnom kellene valami elváltozást? Ha ez a gond, honnan tudhatom meg, hogy melyikkel van baj? Járni ezzel mennyire veszélyes? Dolgozni járok vele, napi 50km...

Igazából semmit nem látni ha leveszed a szelepfedelet a tőkékkel kapcsolatban, leginkább fülre lehet megállapítani hogy valóban ez-e a hiba. Talán ha ki van szedve akkor a rossz összenyomható, de ugye nagyon más amikor a veztengely nyomkodja meg amikor az ember próbálja kézzel.Jellegzetes hangja van aki ért hozzá (szerelő pölö) az ráismer. Fentről a szelepfedél alól hallatszik legjobban, azt nehéz vagy szinte nem is lehet megmondani hogy a nyolc közül melyik ( főleg ha több)hallatszik. Alapból nem egy tragédia, az adott szelep nem nyit ki teljesen ezért csökken a motor teljesítménye valamennyivel, de ugye akkor sem erre tervezték sem a tőkét sem a fészkét hogy ott valami kopogjon. Ha tényleg ez a hiba, első körben lehet próbálkozni a tőkék kiszedésével, szétszedésével, és mosásával, ha nem szűnik meg akkor a cseréjével. De sajna ha más gond van például eldugult olajjárat miatt nem jut elég olajnyomás a tőkébe és ezért nem tud rendesen kitámasztani, vagy kopott a fészke és elmegy mellette az olajnyomás azon a cser nem segít. Ez szintén egy fórumtárs csattogó tőkéje ez az a jellegzetes hang:

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, T64 írta:

Először is köszi a választ! Ha levenném a szelepfedelet látnom kellene valami elváltozást? Ha ez a gond, honnan tudhatom meg, hogy melyikkel van baj? Járni ezzel mennyire veszélyes? Dolgozni járok vele, napi 50km...

Zotya megmondta a tutit. Nekem csak egyet csattant,tört a himba. Már háromszor 2-3-4 henger vegyesen,szívó-kipufogó. Pucoltam tőkét,pótoltam himbát,és azóta is megy.

Hogy mitől tört,passz.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Igazából semmit nem látni ha leveszed a szelepfedelet a tőkékkel kapcsolatban, leginkább fülre lehet megállapítani hogy valóban ez-e a hiba. Talán ha ki van szedve akkor a rossz összenyomható, de ugye nagyon más amikor a veztengely nyomkodja meg amikor az ember próbálja kézzel.Jellegzetes hangja van aki ért hozzá (szerelő pölö) az ráismer. Fentről a szelepfedél alól hallatszik legjobban, azt nehéz vagy szinte nem is lehet megmondani hogy a nyolc közül melyik ( főleg ha több)hallatszik. Alapból nem egy tragédia, az adott szelep nem nyit ki teljesen ezért csökken a motor teljesítménye valamennyivel, de ugye akkor sem erre tervezték sem a tőkét sem a fészkét hogy ott valami kopogjon. Ha tényleg ez a hiba, első körben lehet próbálkozni a tőkék kiszedésével, szétszedésével, és mosásával, ha nem szűnik meg akkor a cseréjével. De sajna ha más gond van például eldugult olajjárat miatt nem jut elég olajnyomás a tőkébe és ezért nem tud rendesen kitámasztani, vagy kopott a fészke és elmegy mellette az olajnyomás azon a cser nem segít. Ez szintén egy fórumtárs csattogó tőkéje ez az a jellegzetes hang:

 

A benzinesekbe egyértelműen meg szoktam hallani a tőkék hangját, azok ilyen kopogó hangot szoktak adni,  bár,  ahogy néztem ebbe a motorba a tőkének másabb a formája mint amit eddig benzinesekbe láttam,  elképzelhető,  hogy másabb a hangja is emiatt... Nemtom mi lehet ez,  de jövőhét elején leszedem a szelepfedelet hátha látni ott valami elváltozást...sajnálnám ezt a motort kukába küldeni... ha mondjuk főtengellyel lenne a probléma, az milyen hangot hallat? Jó lenne legalább kizárni azt,  hogy mi nem lehet,  mert azért el lehet itt költeni sok pénzt,  amit feleslegesen nem szeretnék... Úgy érzem rajta mintha gyengébb lenne,  de ez az adagoló állítás miatt nem mérvadó. Apropó adagoló... van rajta egy fekete műanyag házas vákumos? bigyó,  ami elvileg a hidegindítást végezné...na nekem ez nem működik, a szerelő azt mondta h csere... hol találok én ilyet és mennyibe kerülhet? Most úgy lett megoldva h az alapjárat ne legyen magas, hogy a bowden amit huzogat(na) fixre van kötve...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.