exitl0l Elküldve Május30, 2015 Megoszt Elküldve Május30, 2015 Akkor betudható a dolog annak hogy nem ment az autó egy hétig és visszaengedte az üzemanyagot :) majd beiktatunk egy ilyen szelepet ;) Köszi a gyors választ :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
T-Tomika Elküldve Június7, 2015 Megoszt Elküldve Június7, 2015 Sziasztok! Van egy 1,7-es f astra caravan-om. Egyik nap észrevettem, hogy folyik az 1-4 porlasztó résolajcsöve. Kicseréltem őket, de akkor is folytak, és egy ismerősnél ilyenkor el volt dugulva a visszafolyó cső, gondoltam megfúylom kompresszorral. Később vettem észre, hogy rossz helyen fújtam, és az adaolóba is belefújtam a kijövő résolajcsőbe. Ezután a motor nehezen indul, egy ideig pörög aztán leáll. Kitakarítottam a tankot, csöveket, szűrőt cseréltem, de a jelenség azóta is fennáll. Igaz a szűrő, és az adagoló közötti cső még nem lett takarítva. kb 1 percig szépen pörög bármilyen fordulaton, aztán megáll. Kérdésem, hogy a visszafújással valamit sikerült tönkre tenni az adagolóban, vagy csak még koszos, esetleg nem légtelenítődött ki? Bosch adagolóról van szó, és német szívó dieselről. És a résolajcsövekkel mit csináljak, hogy ne szivárogjanak új csővel sem? Köszönöm a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 Sziasztok! Van egy 1,7-es f astra caravan-om. Egyik nap észrevettem, hogy folyik az 1-4 porlasztó résolajcsöve. Kicseréltem őket, de akkor is folytak, és egy ismerősnél ilyenkor el volt dugulva a visszafolyó cső, gondoltam megfúylom kompresszorral. Később vettem észre, hogy rossz helyen fújtam, és az adaolóba is belefújtam a kijövő résolajcsőbe. Ezután a motor nehezen indul, egy ideig pörög aztán leáll. Kitakarítottam a tankot, csöveket, szűrőt cseréltem, de a jelenség azóta is fennáll. Igaz a szűrő, és az adagoló közötti cső még nem lett takarítva. kb 1 percig szépen pörög bármilyen fordulaton, aztán megáll. Kérdésem, hogy a visszafújással valamit sikerült tönkre tenni az adagolóban, vagy csak még koszos, esetleg nem légtelenítődött ki? Bosch adagolóról van szó, és német szívó dieselről. És a résolajcsövekkel mit csináljak, hogy ne szivárogjanak új csővel sem? Köszönöm a válaszokat! Heló, Biztos a résolajcsőnél folyik? Van olyan is, hogy nincs jól összetekerve a két porlasztófél, bár akkor még dadogva is jár a motor. Vagy olyan méretű résolajcsövet raksz rá, ami rávaló? Azt hiszem 3.2mm. Újat rakj rá, ne kikeményedett régit, és minőségit, ami nem keményedik ki fél év után. Érdemes ezeket legalább 2 évente kicserélni. Ha a résolajcsőnél engedi a gázolajat, attól nehezen indulhat, és lelevegősödik az adagoló. A visszafújás nem csinálhat problémát. De ilyet ne csinálj többet, inkább cserélj gázolajszűrőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sinyo Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 Üdv! 1.7 td caravan , a katalizátor ki lett vágva, és helyére ment az üres cső! Van-e kártékony hatása a motorra hogy jobban öblít ? ( Elvileg kevesebb lesz a fogyi, de még tesztelek) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 Üdv! 1.7 td caravan , a katalizátor ki lett vágva, és helyére ment az üres cső! Van-e kártékony hatása a motorra hogy jobban öblít ? ( Elvileg kevesebb lesz a fogyi, de még tesztelek) Nincs káros hatása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június21, 2015 Megoszt Elküldve Június21, 2015 Nincs káros hatása. Hát, lehetne vitatkozni erről, mert azért a gyárban a kipufogórendszereket is méretezik és meghatározott légellenállásúra tervezik meg a rendszert aminek oka is van, de lehet, hogy ezeknél a régi motoroknál ennek még nincs túl nagy jelentősége. Én azért azt javaslom, ha nem is azonnal, de idővel fel kellene szerelni valamit mert kat. nélkül nem tudom milyen emissziós értékeket produkál majd műszakin meg lehet kormolni fog ha odalép neki és ezt privát véleményem szerint ki nem állhatom a dízeleknél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Macilaci38 Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Szép napot! 95 ös gl 1.7 td x17dtl diesel astra javítási könyvet keresek on line letölthető formátumban. Köszönöm Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Hát, lehetne vitatkozni erről, mert azért a gyárban a kipufogórendszereket is méretezik és meghatározott légellenállásúra tervezik meg a rendszert aminek oka is van, de lehet, hogy ezeknél a régi motoroknál ennek még nincs túl nagy jelentősége. Én azért azt javaslom, ha nem is azonnal, de idővel fel kellene szerelni valamit mert kat. nélkül nem tudom milyen emissziós értékeket produkál majd műszakin meg lehet kormolni fog ha odalép neki és ezt privát véleményem szerint ki nem állhatom a dízeleknél. Valóban méretezik, hogy szinkronban legyen a szívó és kipufogó oldal, mivel egy rosszul elkészített kipufogó rendszer is képes hazavágni a motort rövid időn belül. A kormolást meg nem a katalizátor hárítja el. Azt katalizátorral is előidézhető, csak fel kell tekerni a füstcsavart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Hát, lehetne vitatkozni erről, mert azért a gyárban a kipufogórendszereket is méretezik és meghatározott légellenállásúra tervezik meg a rendszert aminek oka is van, de lehet, hogy ezeknél a régi motoroknál ennek még nincs túl nagy jelentősége. Én azért azt javaslom, ha nem is azonnal, de idővel fel kellene szerelni valamit mert kat. nélkül nem tudom milyen emissziós értékeket produkál majd műszakin meg lehet kormolni fog ha odalép neki és ezt privát véleményem szerint ki nem állhatom a dízeleknél. Nyilván műszakin nem fog átmenni, de én eleve azt gondoltam hogy csak ideiglenes a dolog, pölö most nálam is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Szép napot! 95 ös gl 1.7 td x17dtl diesel astra javítási könyvet keresek on line letölthető formátumban. Köszönöm Laci Azt itt nem találsz. Ha meglátom, egyből törlöm a linket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Üdv Urak! X17dtl-nél a lendkereket míly módon tudom leszedni? 6db 17-es fejű csavart láttam, ezenkivül van még valami trükkje? Probáltam nagy krovával, de mivel átforog a motor, nem igazán sikerült.Nem nagyon sikerült ellen tartani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sinyo Elküldve Június22, 2015 Megoszt Elküldve Június22, 2015 Füst nem lett több nélküle se(utálom ha valami füstöl), szimplán fogyasztáscsökkentés volt a cél a kivételével! minden más maradt, közép,hátsódob.Idővel kiderül hogy lesz-e rossz hatása! Azért köszöntem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Macilaci38 Elküldve Június23, 2015 Megoszt Elküldve Június23, 2015 Azt itt nem találsz. Ha meglátom, egyből törlöm a linket. Hello miért is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június23, 2015 Megoszt Elküldve Június23, 2015 Üdv Urak! X17dtl-nél a lendkereket míly módon tudom leszedni? 6db 17-es fejű csavart láttam, ezenkivül van még valami trükkje? Probáltam nagy krovával, de mivel átforog a motor, nem igazán sikerült.Nem nagyon sikerült ellen tartani. Én légkulcsal lőttem le a csavarokat, ha jól emlékszem menetrögzítőzve is voltak. Hát talán a lendkerék fogaihoz be tudsz valamit támasztani,( persze ne legyen kár semmiben) hogy ne forduljon átt a motor, vagy ha ösze van még dugva a váltóval, akkor 4.-ben taposva a féket talán meg lehet indítani, bár szerintem így sokat rugózik a főtengely. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve Június23, 2015 Megoszt Elküldve Június23, 2015 Én légkulcsal lőttem le a csavarokat, ha jól emlékszem menetrögzítőzve is voltak. Hát talán a lendkerék fogaihoz be tudsz valamit támasztani,( persze ne legyen kár semmiben) hogy ne forduljon átt a motor, vagy ha ösze van még dugva a váltóval, akkor 4.-ben taposva a féket talán meg lehet indítani, bár szerintem így sokat rugózik a főtengely. Akkor marad a légkulcs, ami nincs :) Nah majd elkérem a falubeli gumistól max. A motor már raklapon áll amúgy, szóval a B verzió nem játszik amit írtál. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június23, 2015 Megoszt Elküldve Június23, 2015 Hello miért is? Szerzői jogi okokból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június24, 2015 Megoszt Elküldve Június24, 2015 Hello miért is? Szerzői jogi okokból. Ezért. Thx Pepe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 A kormolást meg nem a katalizátor hárítja el. Azt katalizátorral is előidézhető, csak fel kell tekerni a füstcsavart. Mivel a műszaki vizsgán kormolást mérnek, éppen emiatt valószínűleg át fog menni a műszakin. Ha amúgy az adagoló jól be van állítva, a porlasztócsúcsok jók, és nem kormol a motor. Én már több mint egy éve katalizátor nélkül járok, 10%-al erősebbnek érzem a motort, mint katalizátorral. A kormolásról annyit, hogy a minap jegyezte meg cimborám, aki utánnam jött, hogy semmit nem kormol a kocsi, és néhány új diesel kocsi meg mennyire kormol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bucii Elküldve Július7, 2015 Megoszt Elküldve Július7, 2015 Sziasztok! Napokban észrevettem, hogy amikor reggelente elindulok az autoval... megyek vele egy 3-4 percet, és egyszer csak kattan egy relé valahonnan az anyos oldali légzsák felől, és megemelkedik az alapjáratom picit. Tud rá valaki valamit mondani!? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Július7, 2015 Megoszt Elküldve Július7, 2015 (edited) Sziasztok! Napokban észrevettem, hogy amikor reggelente elindulok az autoval... megyek vele egy 3-4 percet, és egyszer csak kattan egy relé valahonnan az anyos oldali légzsák felől, és megemelkedik az alapjáratom picit. Tud rá valaki valamit mondani!? :) Az izzító reléd kapcsol ki olyankor! Indítás után még van utóizítás amíg a motor el nem éri az 55C-ot. A relé az anyósoldalon van a lábtérben jobb oldalt! ( Vectránál!!)A fordulat meg azért emelkedik meg, mert már nem terheli árammal a motort! Szóval ez teljesen normális jelenség! :D legalábbis Isuzu Vectránál! Módosítva Július7, 2015 : opelnils Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bucii Elküldve Július8, 2015 Megoszt Elküldve Július8, 2015 Az izzító reléd kapcsol ki olyankor! Indítás után még van utóizítás amíg a motor el nem éri az 55C-ot. A relé az anyósoldalon van a lábtérben jobb oldalt! ( Vectránál!!)A fordulat meg azért emelkedik meg, mert már nem terheli árammal a motort! Szóval ez teljesen normális jelenség! :D legalábbis Isuzu Vectránál! Köszi a választ. :) Már csak olyan gondom van, hogy a gazolaj mutató éppen hogy beleér a piros csikba, ha nagyon elküdöm az autot akkor megáll. Gondolom nem kap elég gázolajat. Ha van benne egy 3-4 ezerért akkor már nem csinál ilyet. Gázolaj szürő már lett cserélve. Tank lehet esetleg koszos? Vagy van ezekbe valami tápszivattyú vagy miként müködnek? :D kösziii. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Július9, 2015 Megoszt Elküldve Július9, 2015 Köszi a választ. :) Már csak olyan gondom van, hogy a gazolaj mutató éppen hogy beleér a piros csikba, ha nagyon elküdöm az autot akkor megáll. Gondolom nem kap elég gázolajat. Ha van benne egy 3-4 ezerért akkor már nem csinál ilyet. Gázolaj szürő már lett cserélve. Tank lehet esetleg koszos? Vagy van ezekbe valami tápszivattyú vagy miként müködnek? :D kösziii. :) Üzemanyagpumpa nincsen,az adagolóban van a szivatyú. Nálam is volt ilyen, az üzemanyagcső volt eltömődve,én lecseréltem a tanktól oda-vissza mind kettőt. A gázolajszűrőbe bemenő csővek csatlakozási pontjai is eltömődnek ,érdemes leszedni és kimosni. A visszacsapószelep is el tud tőmödni érdemes azt is átmosni ha fémből van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve Július10, 2015 Megoszt Elküldve Július10, 2015 Üdv Urak X17dtl-nél a gázbovden ütközöje a hengerfejnél hogy van? Mert nekem mintha onnan kiesett volna valami, vagy nemtudom, mert 2 napja van a gázpedálnak minimum 2 cm holtjátéka, mire megfeszül a bovden. Esetleg egy közeli képe valakinek ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kadett17dforever Elküldve Július12, 2015 Megoszt Elküldve Július12, 2015 Sziasztok! A következő probléma lépett fel, adott egy isuzu td motor (x17dt), kilyukadt egy vízcsövem (fém lapított vízcső, a termosztát és a vízpumpa között van, a turbo vízhűtését is ez látja el. Sikerült megforrasztanunk, összeraktuk az autót és a következő jelenség van. Amint a motor bemelegszik kilöki a vizet a kiegyenlítőtartálynál. Már megnéztem a csőcsatlakozásokat, nincs-e törés, dugulás. Fűtés is rendben van, amíg be nem melegszik. Hidegen minden rendben van, nem füstöl fehéren, vizet nem nyomja. De amint 90 fok közelébe van a víz, elkezdi lökni, levegőssé válik a vizrendszer, elmegy a fűtés. Elképzelhető hogy kiégett a hengerfejtömítés, vagy hengerfejen keletkezett valami? Olyan mintha beledolgozna a rendszerbe a motor, időszakosan, pulzálva löki a vizet. Köszi a válaszokat előre is. Üdv, Péter Link to comment Megosztás: More sharing options...
desire Elküldve Július12, 2015 Megoszt Elküldve Július12, 2015 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy X17DTL gyári turbójának mennyi lenne az az emelt töltő nyomás, amit még biztonsággal elbír a motor? A motor jó állapotban van, nem eszi az olajat , 197.000 km van benne, nem volt pörgetve , természetesen adagolót is hozzá állítanánk az emelt turbó nyomáshoz. A válaszokat előre is köszönöm ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts