Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

manta

Recommended Posts

Ja. És a lényeget nem mondtam: pénteken letértdelt a motor. Csapágyas, de nem gyengén. Mivel nem úgy lett csapágyas, ahogy az normál esetben van, hogy hallod, meg sejted - hanem szinte hirtelen - bár tudom, ez hülyén hangzik, de ilyet még akkor se bsztunk - áhhh, mindegy is. Nem kell ez a szar akkor sem. Szóval az utolsó tipünk az az, hogy amikor beletettük a kiváló (túl kiváló) minőségű arab olajat, akkor az kimosta a szutykot még onnan is, ahonnan nem kellett volna. Így gyakorlatilag az olajjal több baj lett, mint haszon. Talán ha benne hagytuk volna a régi szar, használt olaját, akkor még ma is megy....

De nem sajnálom, mert most visszatérünk a gyökerekhez, és 2,2 jön a helyére.

Tasnak köszönhetően még a hengerfejet sem kell buzerálni, mert ad egy hibátlant, ami meg van csinálva. Blokkunk van, szóval idő kérdése és túl leszünk rajta. A 2,4est meg úgy ahogy van viheti kompletten. Lesz abból még motor, csak nem nálam, mert nem is kell.

A másik fájdalom, hogy most ki tudja meddig úgy leszek, mint Arany János, aki egyik versében ezt írja: "az életet már jól megjártam - többnyire csak gyalog jártam"....

:D

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 829
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ne legyél elkeseredve! Adok ingyen egy gépháztetőt! :P :D

B)

érdekes, hogy még mindig nem vitte el senki... ;) tudod, ha lenne kocsim, akkor most kimennék érte :D

Egyébként nem vagyok elkeseredve. Szerintem egész jól viselem.... otthon nem bántottam senki egész hétvégén, igaz, ma úgy jöttem melózni, hogy három kollegába is belekötöttem. De mondjuk ők kezdték. Aztóta békén hagynak B)

Link to comment
Megosztás:

AHHHHHHHHHHHHOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓHHH!JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHH!MENNNNNNNNNYYYYYYYYYYYYIRE KIRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁLY LETTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Olyat megy, hogy fiatalodtam vagy tíz évet! :D BITANGOS!!!!!!! :P Nem akarom agyon ajnározni, de ami jó, az jó ;) Köszönet a mestereknek!!!!

Áhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, egyszerűáen beszarsz, olyat lép! B)

:D élt egy hónapot alattam :P

De legalább elmondtatom, hogy volt 2,4em is.... B)

Bár a logika szerint most 2,6nak kéne jönnie.... :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem kell mégegyszer 2,4, még akkor sem, ha logikátlan beletenni egy régebbi motort megint. Soha nem kellett, volt egy hónapig, mert hallgattam MrMantára - de nem kell mégegyszer. Elhiszem, hogy jó motor, meg minden, de én akkor is 2,2 hívő maradok. Ahhoz a szarhoz akkor lesz legközelebb nyúlva, mikor kidobjuk a meggyfa alá :D

Link to comment
Megosztás:

Na. Emberek. Kérdés: mi legyen az 1,9es blokkból? 2,2 vagy 2,4?

(az 1,9esből felfúrt 2,4el nem volt bajom, meg ellenérzésem soha - csak azzal, amit a gyárban raktak össze. Sőt, mindig szerettem volna felfuratni egy 1,9et)

Én mondtam hogy ez a megoldás. Nekem 1.9 volt fúrva 2.2-re, de csak azért, mert akkoriban ritka volt nagyon a 2.4.

Én 2.4-et raktam volna bele, de kérdezze meg szerelőjét, bontósát! :D

Link to comment
Megosztás:

Need, ha te is ezt mondod, akkor 2,4 lesz mégis :D Azzal tényleg nincsenek fenntartásaim, mindig is furatni akartam, meg ahhoz most úgy néz ki, hogy minden megvan. Végülis lesz egy tök új motorom :D

Néha azt gondolom, hogy bizonyos dolgok előre el vannak rendelve.

Amikor a mostani épült (2005), akkor azt is már éve óta terveztem, de valószinűleg még most se épült volna fel, ha nem töröm össze a régit. Így valami sorszerűséget véltem felfedezni abban is. Talán ebben az ügyben is így látom majd egyszer... :P

Link to comment
Megosztás:

Na hát nekem a motorfúrás elhalasztódik, kb 1-2 évre egyéb anyagi kiadások miatt....de végre lesz egy rendesen felújított rész a kocsin. A gyönyörű, majdnem hibátlan motorháztetőmet, amit Sanyib-tól kaptam hétfőn visszük homokfúvózni. Olyan szép fém hangja van ha kopogtatom, az egész kocsin nincs ilyen hang :D . De a mocitetőm frankó lesz. Majd a legközelebbi festéshez az egész kocsit homokfúvózzuk, sajna most ez elmarad. Még be kell szerezni pár szerszámot. De úgy néz ki péntekre meglesz a co hegesztő is. Végre tudunk melózni a kocsin anélkül,hogy kasztnishoz kellene vinni, mert sajna hagyott lukakat a kocsin. :D Ezért nem tudjuk még folytatni a javításokat.

De a motorfelújítás is időszerű lenne, mert a hátszél hajtja a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Mennyire drága mulatság homokfúvatni felétek, ha megkérdezhetem? :D

Én nem merném elvinni a kocsimat... képzeld, odavinnék egy komplett autót, és visszakapnék egy autó formájú szitát :D de az biztos, hogy aki így kezdi a kaszni munkát, és aztán lakatol, annak nagyobb eséllyel marad hosszú éveken át autó az autója B)

Hát igen, a motor furatás... :P úgy néz ki a csoróság beletaszít minket is a 2,4 felújításába az 1,9 fúrása helyett... ;) (hülyén hangzik, tudom. De a mantásoknál minden egy kicsit másként van... B) )

Nekem ilyenkor mindig MrManta bölcselete jut eszembe: "csóró nép a mantás" :D

Van, aki nem így kezdte, de az lett - van, aki mindig az volt, és az is marad - és van, aki sose volt az, de nem is mantázik...

Link to comment
Megosztás:

Na hát, hogy mennyiért homokfúvóznak azt nem tudom, biztosan drága, de a mocitetőmet a drágám intézte, majd megkérdezem. Nade ha az egész kocsit kell majd pár év múlva akkor itthon csináljuk. végülis majdnem minden adott lesz hozzá :D . nem fizetek ilyenekért feleslegesen. Tuti lesz ismerős akinek van gépe kölcsönbe. És én a mantások azon kategóriájába tartozok akiknek sose volt lóvéjuk és sose lesz, ja és most sincs :D . Csak a mantafííling hajt!!

Link to comment
Megosztás:

Na, tegnap le lett húzva a hengerfej (Tiv egyből felismerte, hogy ilyet szokás hajigálni a Mote talikon - és valóban, mert az is egy 2,4es hengerfej B)).

Úgy néz ki, hogy a dugattyúknál minden oké. B) Ennek örülünk. Annak nem, hogy indokolatlan mennyiségben állt benne az olaj. Viszont úgy kellett lepajszerolni, mert ez annyira bontatlan motor volt, hogy még! Érdekes, hogy ennyi idő alatt még senkinek nem jutott eszébe, hogy szétszedje :D

Még a végén lehet, hogy az is kiderül, hogy nem is volt vele nagy gáz....

Az is érdekes, hogy amikor egy hete letámasztottam, akkor sokkal rondábban járt, mint most. Már amikor beálltunk vele az aknára ... :P mondhatni egész tolerálható csattogásocska volt csak... ;) Lassan szinte vágyom rá, hogy darabokba legyen, és fény derüljön a jelenség bizonyítható okára :D

Link to comment
Megosztás:

Na, tegnap le lett húzva a hengerfej (Tiv egyből felismerte, hogy ilyet szokás hajigálni a Mote talikon - és valóban, mert az is egy 2,4es hengerfej :D).

Úgy néz ki, hogy a dugattyúknál minden oké. B) Ennek örülünk. Annak nem, hogy indokolatlan mennyiségben állt benne az olaj. Viszont úgy kellett lepajszerolni, mert ez annyira bontatlan motor volt, hogy még! Érdekes, hogy ennyi idő alatt még senkinek nem jutott eszébe, hogy szétszedje :D

Még a végén lehet, hogy az is kiderül, hogy nem is volt vele nagy gáz....

Az is érdekes, hogy amikor egy hete letámasztottam, akkor sokkal rondábban járt, mint most. Már amikor beálltunk vele az aknára ... :P mondhatni egész tolerálható csattogásocska volt csak... ;) Lassan szinte vágyom rá, hogy darabokba legyen, és fény derüljön a jelenség bizonyítható okára :D

Most ne kezdjünk már el tanácsokat osztani egy mantásnak,hogy hogyan kell motort felújítani! :D

Hengerfejet elvinni szuromihoz,a többit meg Laci úgyis látja ha kaka lenne.

Nem akarok okoskodni,de ha állt benne az olaj,akkor nem szelepszárszimmeringek a gatyák? B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.