Razor01 Elküldve Május1, 2015 Megoszt Elküldve Május1, 2015 (edited) Sziasztok! Tudnátok segíteni egy kicsit? Valaki hozzáértő véleményére lennék kíváncsi, hogy lát-e valami furcsaságot ezekben az adatokban. Főleg a lambdaszonda érdekelne mert az utóbbi időben viszonylag gyakran (havi 2) felgyullad a motorhiba lámpa és lambdaszonda nyitott áramkört jelez. Sosem sikerült elkapni még géppel időben. Arra gondoltam, hogy a szonda haldoklik (vélhetően gyári 212ekm-rel) Itt az excel táblázat: https://drive.google.com/open?id=0B8FIacYEDD7INjRZTTZCVHNKN3M&authuser=0 Előre is köszönöm!Nyáron vizsgázik és szépen lassan össze kell szedni a szükséges összeget a cserélendő alkatrészekre (meg amúgy sem szeretek találomra alkatrészeket cserélgetni). Igen csak ideszoktam hozzátok, remélem nem baj :icon1: Módosítva Május1, 2015 : Razor01 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Május1, 2015 Megoszt Elküldve Május1, 2015 Egy 1,4es tigra trafojaval kipróbáltuk azzal műkődött nem torpant semmi dadogás visszaraktam a régit akk ujra nem akart gyorsulni!!milyen márka az amit érdemes megvenni? Én is most cseréltem trafót. Bontott gyárit vettem... Nem vennék mást, csak gyárit, még ha bontott is! Miért? Mert a gyári az sosem megy tönkre, ha figyelsz rá. Mitől mehet tönkre?? 1. Gyárilag selejt... Ez a gyárinál elég kicsi arányban fordul elő. 2. Sérüléstől... 3. Szar gyertyakábeltől!!! Ez az amit sokan nem értenek. Vesznek valami fos káblet, mert olcsó, aztán annak a csatlakozója a hő hatására másként tágul, mint a tüske... Ebből következik, hogy a tüske felég, és nem viszi át a megfelelő naftát a begyújtáshoz. A felégett tüske sajnos már nem javítható, és ezért az egész trafó cserés. Szerintem érdemes együtt cserélni a trafót, és a kábeleket!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Egy 1,4es tigra trafojaval kipróbáltuk azzal műkődött nem torpant semmi dadogás visszaraktam a régit akk ujra nem akart gyorsulni!!milyen márka az amit érdemes megvenni? Én olcsó gagyitront vettem, ha jól rémlik ezen az oldalon 5 ezer forintért, egyenlőre még rendesen működik:http://wrcauto.hu/??opel,44,2 Mondjuk most nem látok olyat az oldalon amilyet én vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 3. Szar gyertyakábeltől!!! Ez az amit sokan nem értenek. Vesznek valami fos káblet, mert olcsó, aztán annak a csatlakozója a hő hatására másként tágul, mint a tüske... Ebből következik, hogy a tüske felég, és nem viszi át a megfelelő naftát a begyújtáshoz. A felégett tüske sajnos már nem javítható, és ezért az egész trafó cserés. Szerintem érdemes együtt cserélni a trafót, és a kábeleket!!! Érdekes. Csodálkozva olvastam nemrég, hogy vannak autók, amikben a vezérléssel kb. együtemben a gyertyakábelek cseréjét is előírják (90-es évekbeli évjárat), és nem értettem mi a fenének. Astránál meg ott pl. a fékfolyadék, cserélni kéne papír szerint (meg hogy mivel vizet vesz fel), a szerelő meg mindig lebeszél róla. Én meg csak vakarom a fejemet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Érdekes. Csodálkozva olvastam nemrég, hogy vannak autók, amikben a vezérléssel kb. együtemben a gyertyakábelek cseréjét is előírják (90-es évekbeli évjárat), és nem értettem mi a fenének. Astránál meg ott pl. a fékfolyadék, cserélni kéne papír szerint (meg hogy mivel vizet vesz fel), a szerelő meg mindig lebeszél róla. Én meg csak vakarom a fejemet... Elméletileg a fékfolyadékot minden autónál cserélni kell ha jól tudom 2 évente, pont ahogy írtad vizet vesz fel, ami meg nagy terheléskor felforr, gőzbuborékok keletkeznek ami ugye összenyomható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Érdekes. Csodálkozva olvastam nemrég, hogy vannak autók, amikben a vezérléssel kb. együtemben a gyertyakábelek cseréjét is előírják (90-es évekbeli évjárat), és nem értettem mi a fenének. Astránál meg ott pl. a fékfolyadék, cserélni kéne papír szerint (meg hogy mivel vizet vesz fel), a szerelő meg mindig lebeszél róla. Én meg csak vakarom a fejemet... Mint ahogy minden, a gyertyakábel is öregszik, meg van az a szint mikor még működik, de már nem 100%-os. Ezek az intervallumok legtöbbször úgy vannak megadva, hogy lehetőleg hamarabb ki legyenek cserélve mint ahogy a hibák jelentkeznének. A fékfolyadéknak valóban 2 év a csereintervalluma, de magyarországon ezt mindenki lesz@rja, vagy alapból nem is tudnak róla hogy cserélni kéne. A kérdés, mennyi ideje van nálad az autó? Ez idő alatt volt e cserélve a fékfolyadék? Bátyám autóján se volt kb a gyártás óta cserélve, hát ne tudjátok meg mi jött ki belőle. Nem szerettem volna azzal beleszaladni egy vészfékezésbe. Amúgy nem feltétlen kell lecserélni 2 évente, de legalább a műszakinként érdemes megméretni (itt Ausztriában kötelezően mérjük is a vizsgán) a fékfolyadék forráspontját. Abból egyből kiderül hogy kell e cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Mint ahogy minden, a gyertyakábel is öregszik, meg van az a szint mikor még működik, de már nem 100%-os. Ezek az intervallumok legtöbbször úgy vannak megadva, hogy lehetőleg hamarabb ki legyenek cserélve mint ahogy a hibák jelentkeznének. A fékfolyadéknak valóban 2 év a csereintervalluma, de magyarországon ezt mindenki lesz@rja, vagy alapból nem is tudnak róla hogy cserélni kéne. A kérdés, mennyi ideje van nálad az autó? Ez idő alatt volt e cserélve a fékfolyadék? Bátyám autóján se volt kb a gyártás óta cserélve, hát ne tudjátok meg mi jött ki belőle. Nem szerettem volna azzal beleszaladni egy vészfékezésbe. Amúgy nem feltétlen kell lecserélni 2 évente, de legalább a műszakinként érdemes megméretni (itt Ausztriában kötelezően mérjük is a vizsgán) a fékfolyadék forráspontját. Abból egyből kiderül hogy kell e cserélni. Nem is tudtam hogy szokták-lehet mérni a forráspontját. Na majd áprilisban rákérdezek a kiváncsi leszek tudják-e miről van szó. :D Én ki szoktam cseréltetni a vizsgáztató szervizzel a fékfolyadékot, mert nekem úgyis macera a légtelenítés, sokat nem kérnek érte, és úgy vettem észre, hogy otthagysz egy kis pénzt valamilyen szerelésért a vizsgadíjon kívül egészen más a hozzáállásuk. Pölö a kopáshatára lekopott első fékbetétemet nem biztos hogy kicserélem műszaki előtt, mert általában gond szokott lenni a fékeltéréssel, és úgyis azzal kezdik hogy betétcsere, mert vékony meg üvegesre kopott. Így csak egy garnitúra árát kell kiadnom, és nem dobják ki belőle a 3 hónapja belerakottat hogy car. Megcsináltam az anyósoldali kpázárat, csak le volt akadva a zármotor a mechanikáról. Egyszer már volt ilyen úgy rémlik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagydavid Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Megrendeltem unixba a trafó 25000ft kabelsor 11000ft remélem ez tovább húzza mint az elozo bontott! Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 A fékfolyadéknak valóban 2 év a csereintervalluma, de magyarországon ezt mindenki lesz@rja, vagy alapból nem is tudnak róla hogy cserélni kéne. A kérdés, mennyi ideje van nálad az autó? Ez idő alatt volt e cserélve a fékfolyadék? Bátyám autóján se volt kb a gyártás óta cserélve, hát ne tudjátok meg mi jött ki belőle. Nem szerettem volna azzal beleszaladni egy vészfékezésbe. Amúgy nem feltétlen kell lecserélni 2 évente, de legalább a műszakinként érdemes megméretni (itt Ausztriában kötelezően mérjük is a vizsgán) a fékfolyadék forráspontját. Abból egyből kiderül hogy kell e cserélni. Egy éve kértem olajcserekor, mérjék meg mert láttam egy amcsi szerelős videóban, hogy "vizet vesz fel, meg lehet mérni egy ilyen és ilyen kütyüvel". Azt mondták, megmérték, és jó. Ekkor 4 éve volt nálam az autó. Az azt megelőző 2 évben se volt cserélve. Mázli. Viszont, gyertyakábel. Miután megvettem anno, beszéltem egy autóvillamossági szakival. Mondom, hosszú távra tartanám az autót, mit cseréljek ki rajta, ami eccercsak tönkremehet. Aszongya, semmit, majd ami elromlik. Nó komment, ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Május2, 2015 Megoszt Elküldve Május2, 2015 Egy éve kértem olajcserekor, mérjék meg mert láttam egy amcsi szerelős videóban, hogy "vizet vesz fel, meg lehet mérni egy ilyen és ilyen kütyüvel". Azt mondták, megmérték, és jó. Ekkor 4 éve volt nálam az autó. Az azt megelőző 2 évben se volt cserélve. Mázli. Viszont, gyertyakábel. Miután megvettem anno, beszéltem egy autóvillamossági szakival. Mondom, hosszú távra tartanám az autót, mit cseréljek ki rajta, ami eccercsak tönkremehet. Aszongya, semmit, majd ami elromlik. Nó komment, ugye? Ne várd, hogy akár egy szerelőtől is jó tanácsokat kapj, ritka az olyan. A kábeleket ki lehet mérni, de gondolom még erre se volt hajlandó v. nem ért hozzá. A legtöbb szerelő csak olyan munkának áll neki amiért biztosan pénzt tud kérni és minél egyszerűbb gyorsabb művelet. A diagnosztikai vizsgálatokért az emberek nem szeretnek fizetni, ezt tudják a szerelők és felesleges időtöltésnek tartják a különböző egyéb megelőző vizsgálatokat ezért neki se állnak, mert sok időt vesz igénybe és bevétel nem származik belőle. A másik pedig a hozzáértés és hozzá nem értés kérdése. Az autószerelő szakmán belül nagyon sok speciális terület van, nem mindenki ért mindenhez Magyarországon. A szerelők között is van aki inkább autóvillamossági szakember, van aki a futóművekhez ért jobban van aki csak a mechanikus munkákhoz, van aki a motorhoz és van aki a diagnosztikához, computerhez ért inkább. A mechanikai szakember általában az idősebb korosztály nem biztos, hogy ért az autóvillamossághoz és a diagnosztikához. Magyarországon sajnos ez még nem elvárt a kis szervizek részéről, hogy minden autószerelő minden v. több területhez is értsen, külföldön ez már inkább elvárás. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Ne várd, hogy akár egy szerelőtől is jó tanácsokat kapj, ritka az olyan. A kábeleket ki lehet mérni, de gondolom még erre se volt hajlandó v. nem ért hozzá. A legtöbb szerelő csak olyan munkának áll neki amiért biztosan pénzt tud kérni és minél egyszerűbb gyorsabb művelet. A diagnosztikai vizsgálatokért az emberek nem szeretnek fizetni, ezt tudják a szerelők és felesleges időtöltésnek tartják a különböző egyéb megelőző vizsgálatokat ezért neki se állnak, mert sok időt vesz igénybe és bevétel nem származik belőle. A másik pedig a hozzáértés és hozzá nem értés kérdése. Az autószerelő szakmán belül nagyon sok speciális terület van, nem mindenki ért mindenhez Magyarországon. A szerelők között is van aki inkább autóvillamossági szakember, van aki a futóművekhez ért jobban van aki csak a mechanikus munkákhoz, van aki a motorhoz és van aki a diagnosztikához, computerhez ért inkább. A mechanikai szakember általában az idősebb korosztály nem biztos, hogy ért az autóvillamossághoz és a diagnosztikához. Magyarországon sajnos ez még nem elvárt a kis szervizek részéről, hogy minden autószerelő minden v. több területhez is értsen, külföldön ez már inkább elvárás. A kimérés sem mindíg elég, van egy trafóm, ami kimérve hozza az előirt ellenállás értékeket, de megsem adja le rendesen a szikrát. Az az autószerelő amelyik tök becsületes, mindíg csak azt cseréli amit kell és nem is számláz többet hamar éhenhal. Főleg az ilyen öreg autóknál, ahol nem lehet tízezreket lehúzni az emberről mint egy több milliós kocsinál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibike04 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 sziasztok ! C16SE alapjárati motor okozhassa azt a problémát hogy az autó gondolkodik gázadásra és vissza durrog ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 sziasztok ! C16SE alapjárati motor okozhassa azt a problémát hogy az autó gondolkodik gázadásra és vissza durrog ? Nem, az alapjárati motor csak az alapjáratért felel, semmi másért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 (edited) hali, sajnos egyik havernak szétment az aktív szénszűrője, az a bizonyos szelep (ufo) tele van szénnel :-S olvastam hogy nagyon drága és sokan valahogy szétszedik a szűrőt és kiveszik a szenet majd üresen vissza. Valaki csinált már ilyet? esetleg leírná részletesen hogyan is megy ez? Előre is köszönöm a segítséget :-) Motorkód: c16nz 1994. Módosítva Május3, 2015 : Pajzs89 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibike04 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Fogalmam sincs mi baja lehet . a gázra nem reagál csak gondolkodik .... lassan esik vissza a fordulat . fulladozik lehorkol vissza durran .... erőtlen :-/ esetleg letapadt volna egy szívó szelep ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 hali, sajnos egyik havernak szétment az aktív szénszűrője, az a bizonyos szelep (ufo) tele van szénnel :-S olvastam hogy nagyon drága és sokan valahogy szétszedik a szűrőt és kiveszik a szenet majd üresen vissza. Valaki csinált már ilyet? esetleg leírná részletesen hogyan is megy ez? Előre is köszönöm a segítséget :-) Motorkód: c16nz 1994. Kiveszed a sárvédő mögül, talán a kerék felől is hozzáférni ha leveszed a műanyag dobbetétet. Ha jól tudom peremezve van, ott tudod széttszedni, minél kevesebbet szedjél le a peremezésből. Kiürítés után például forrasztpákával tudod összeolvasztani. Fogalmam sincs mi baja lehet . a gázra nem reagál csak gondolkodik .... lassan esik vissza a fordulat . fulladozik lehorkol vissza durran .... erőtlen :-/ esetleg letapadt volna egy szívó szelep ? Nem nagyon tud letapadni szelep, hibalámpa-hibakód nincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibike04 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 de van 33 MAP szenzor fesz tul magas a másik meg hogy potenciméter fesz tul alacsony..... a MAP szenzor jó és nincs fals levegő sem . a potenciométer új benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 de van 33 MAP szenzor fesz tul magas a másik meg hogy potenciméter fesz tul alacsony..... a MAP szenzor jó és nincs fals levegő sem . a potenciométer új benne Húzd le a MAP-szenzor csövét és fújj bele a szívócsonk felé, átjárható ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibike04 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 igen átjárható ill. azt is újra cseréltem . ... de ugye a szivótorkba való visszadurrogásnak az az oka hogy akkor van szikra amikor a szívószelep nyitva . DISes trafóm van rajta vagy az rossz vagy a szívószelep :-/ de a főtengelyjeladó is adhat szar jeleket nem ? és akkor már is rosszkir adja a szikrát a trafó Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Nem, az alapjárati motor csak az alapjáratért felel, semmi másért. Meg motorfékezésnél kinyit, hogy legyen mit beszívnia a hengereknek és ne legyen abszolút vákuum. 3000-s fordulatig követi a gázadást is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 igen átjárható ill. azt is újra cseréltem . ... de ugye a szivótorkba való visszadurrogásnak az az oka hogy akkor van szikra amikor a szívószelep nyitva . DISes trafóm van rajta vagy az rossz vagy a szívószelep :-/ de a főtengelyjeladó is adhat szar jeleket nem ? és akkor már is rosszkir adja a szikrát a trafó Hát a főtengely jeladó tudtommal egy mágnes ami elhalad az érzékelő előtt, szerintem rosszkor nem tud elhaladni. De ha ellenőrizve van a gyujtási idő egy stroboszkóppal akkor ez egyből kiderül. Meg motorfékezésnél kinyit, hogy legyen mit beszívnia a hengereknek és ne legyen abszolút vákuum. 3000-s fordulatig követi a gázadást is. Na hát azt nem tudtam. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibike04 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 3000 s fordulat felett él a gép... az alatt csak durrog..... és nem lehet megtartani a gázt csak ingadozik Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 3000 s fordulat felett él a gép... az alatt csak durrog..... és nem lehet megtartani a gázt csak ingadozik Nekem amikor a gyujtótrafó halódótt akkor volt olyan hogy nem akart elindulni, aztán néha visszalőtt a szívótorokba, amikor levettem a fedelét még a lángot is láttam. Volt olyan hiba nem is ritkán hogy elnyírodott a főtengelyen az ék és nem volt jelen se a vezérlés és ugye ezzel együtt a gyujtási idő sem. Maga a konkrét jelőlés a tárcsákon a helyén volt csak ugye a főtengely volt már ehhez képest elmozdulva. Mondjuk arra nem emlékszem hogy milyen hibát produkált ez volt-e durrogás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május3, 2015 Megoszt Elküldve Május3, 2015 Ne várd, hogy akár egy szerelőtől is jó tanácsokat kapj, ritka az olyan. A kábeleket ki lehet mérni, de gondolom még erre se volt hajlandó v. nem ért hozzá. A legtöbb szerelő csak olyan munkának áll neki amiért biztosan pénzt tud kérni és minél egyszerűbb gyorsabb művelet. A diagnosztikai vizsgálatokért az emberek nem szeretnek fizetni, ezt tudják a szerelők és felesleges időtöltésnek tartják a különböző egyéb megelőző vizsgálatokat ezért neki se állnak, mert sok időt vesz igénybe és bevétel nem származik belőle. A másik pedig a hozzáértés és hozzá nem értés kérdése. Az autószerelő szakmán belül nagyon sok speciális terület van, nem mindenki ért mindenhez Magyarországon. A szerelők között is van aki inkább autóvillamossági szakember, van aki a futóművekhez ért jobban van aki csak a mechanikus munkákhoz, van aki a motorhoz és van aki a diagnosztikához, computerhez ért inkább. A mechanikai szakember általában az idősebb korosztály nem biztos, hogy ért az autóvillamossághoz és a diagnosztikához. Magyarországon sajnos ez még nem elvárt a kis szervizek részéről, hogy minden autószerelő minden v. több területhez is értsen, külföldön ez már inkább elvárás. Hadd szólaljak meg én mint gyakorló szerelő. Azért a mai gépjárműtechnikában nagyon nem egyszerű mindenhez érteni. Meg ez kicsit olyan is mint az univerzális dolgok, ami mindenre jó, az igazából semmire sem. Lehet valaki olyan szerelő, aki mindenhez ért, de bizonyos határon túl, már nem valószínű hogy tud boldogulni. A mai elektromos rendszerek annyira összetettek, hogy annak megismerése, diagnosztikájának, összefüggéseinek elsajátítása bőven annyi időbe telik, hogy amellett más szakágat megtanulni ugyanilyen szinten nem épp egyszerű, főleg mondjuk az idősebb korosztálynak, akik még ladán meg kispolszkin szocializálódtak, jó esetben láttak közelről befecskendezős opelt. Az a generáció még most kezd el felnőni, akik az új modern technikákhoz megfelelő módon értenek, viszont aki még most csinálja ezt, (pl én is) azoknak meg nincs nagyon kitől kérdezni. Viszont pont az új autók összetettsége miatt kell az embereknek szakosodni, hogy megfelelő minőségű munkát tudjanak nyújtani, csak mondjuk egy kisebb műhely nem engedheti meg magának hogy mindenre tartson egy-egy embert, összesen vagy 4-5öt. A másik, hogy a jó diagnosztikának nem kevés eszközigénye van, programok, gépek, amiknek igen borsos az ára, és nem biztos hogy az ember mindent be tud szerezni. A leggyakoribb fennálló dolog pedig, hogy az ügyfél nem szeret fizetni az olyan dolgokért, mikor az autó két hétig áll a szerelőnél, míg végül egy filléres alkatrész kerül cserére, mert olyan, mint ha a szerelő nem is csinált volna semmit, mert csak azt tekintik effektív munkának, aminek látható eredménye van. De azt nem látják át, hogy az a procedúra is időt, és energiát igényel, míg az ember megtalálja a hiba valódi okát. Mert sokan vannak akik nekiállnak találomra kicserélgetni ezt azt, aztán jön a felháborodott ügyfél hogy mennyi pénzbe került, kicserélték a fél autót, és végül nem is az volt a baja. Na ez az, amiért a molyolósabb hibakeresős munkákat nem szeretik sokan elvállalni. Nekünk is volt olyan, mikor még két személyes műhelyben dolgoztam a főnökömmel, hogy egy autóval 2-300km-t kellett mennünk, mire a hiba produkálta magát nálunk is, és el tudtuk csípni. CSak akkor megint két ember kellett, egy aki ült a tesztert fogva, figyelve az élő adatokat, egy meg aki vezetett. Addig a többi munka állt, de a számlát, rezsit, stb akkor is fizetni kell, az ügyfélnek meg hogy számlázol ki 3-4 óra autókázást, hiszen az autóval "nem csináltunk semmit". 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Asto Elküldve Május4, 2015 Megoszt Elküldve Május4, 2015 Sziasztok! Köszönöm a segítséget, tanácsokat. Valaki írta a hőmérséklet jeladót: nem hinném hogy gond van vele, az órája jól mutat 92 fok körül kapcsol a ventillátora. Egyenlőre használjuk az autót, had járjon, kopjon össze. Később meglátjuk mi jön ki belőle... Azt tanácsolták frissen gyűrűzött meg sok alkatrészt kicserélt motoben 1000 km után cseréljünk olajat. Szerintetek szükséges ez? kb 6-7 ezer ft ból megven, nem egy nagy összeg, csak kérdezném. Bárdis olajjal meg legolcsóbb szűrővel persze. Keveset van használva az autó, és megmondom őszintén egy majd 25 éves autóba hova öntsek castrol, meg egyéb drága olajakat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts