felhasznaaloo Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Sziasztok. Mi okozhatja, hogy menet közben kb. 60km/h fölött valami búgó hangot hallok, ami alig észrevehető, de sajnos hallom; úgy tűnik a hang magassága talán együtt emelkedik-süllyed a sebességgel. 100-110km/h fölött már elnyomja a kerékzaj. Ha kinyomom a kuplungot menet közben, akkor változatlan. Kicsit olyan mintha terepgumi lenne az autón (bár még nem vezettem olyannal, ez csak tipp). Már a kormányon is érzem néha mintha rezonálna ilyenkor, de lehet már csak odaképzelem. Gumik 2 évesek, első felnik melegek/forrók de nem égetnek, hátsók langyosak. 1996.04. klímás X14XE. Aláfeküdjek? Mit nézzek? Köszi, Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Üdvözletem! A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":) Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne? Más: Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Sziasztok. Mi okozhatja, hogy menet közben kb. 60km/h fölött valami búgó hangot hallok, ami alig észrevehető, de sajnos hallom; úgy tűnik a hang magassága talán együtt emelkedik-süllyed a sebességgel. 100-110km/h fölött már elnyomja a kerékzaj. Ha kinyomom a kuplungot menet közben, akkor változatlan. Kicsit olyan mintha terepgumi lenne az autón (bár még nem vezettem olyannal, ez csak tipp). Már a kormányon is érzem néha mintha rezonálna ilyenkor, de lehet már csak odaképzelem. Gumik 2 évesek, első felnik melegek/forrók de nem égetnek, hátsók langyosak. 1996.04. klímás X14XE. Aláfeküdjek? Mit nézzek? Köszi, Csaba Ha jól tudom a kerékcsapágy szkott búgni, én csak olyannal mentem ahol az első keréké volt rossz, az csak kanyarban búgott, de ha a hátsó hibás lehet állandóan hallani. Kipufogódob nem lehet összeszakadva? Üdvözletem! A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":) Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne? Más: Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni. Elméletileg zárt a váltó a szuszógóig csak nem ért fel a víz, várj vele pár napot hátha megszűnik. A vákumcsőnek végülis mindegy csak ne lehessen könnyen összenyomni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Ha jól tudom a kerékcsapágy szkott búgni, én csak olyannal mentem ahol az első keréké volt rossz, az csak kanyarban búgott, de ha a hátsó hibás lehet állandóan hallani. Kipufogódob nem lehet összeszakadva? Elméletileg zárt a váltó a szuszógóig csak nem ért fel a víz, várj vele pár napot hátha megszűnik. A vákumcsőnek végülis mindegy csak ne lehessen könnyen összenyomni. a váltó zárt, de a motor váltó között nincs tömítve, se pontosan illesztve, kuplunghoz ha felér a sáros víz, az lehet tud súrolni Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 a váltó zárt, de a motor váltó között nincs tömítve, se pontosan illesztve, kuplunghoz ha felér a sáros víz, az lehet tud súrolni Hát ott be tud jutni a váltó harangjába, de nem tudom mennyire volt sáros a víz. Ha tiszta volt akkor kiszárad ha nagyon dzsuvás, akkor szétt kéne szedni kimosni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Misi69 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Hello mindenkinek ! Megszeretném kérdezni ,hogy mitől van az hogy alapjáraton ketyeg az auto nem egyenletes fülre is halható az ingadozás .Voltam vele szerelőnél de előtte kivillogtattam és bütykös tengely jeladó hibát dobott ki .Megnézte a tárolót ő 2 hibát talált az egyik lambdaszonda szálszakadás a másik bütykös tengely pozicionálószenzor rossz jel .Megjegyzem a sárga lámpa nem világított .törölte a hiba tárolót közbe átnézett minden paramétert és ingadozó előgyújtást fedezett fel .8 és 11 között ugrált alapjáraton .Annyit mondott .hogy olyan mint ha lógna rajta egy érintkező . De mi? Ha rosszalkodik a vezérmű tengely jeladó attól ingadozhat az előgyújtás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Hello mindenkinek ! Megszeretném kérdezni ,hogy mitől van az hogy alapjáraton ketyeg az auto nem egyenletes fülre is halható az ingadozás .Voltam vele szerelőnél de előtte kivillogtattam és bütykös tengely jeladó hibát dobott ki .Megnézte a tárolót ő 2 hibát talált az egyik lambdaszonda szálszakadás a másik bütykös tengely pozicionálószenzor rossz jel .Megjegyzem a sárga lámpa nem világított .törölte a hiba tárolót közbe átnézett minden paramétert és ingadozó előgyújtást fedezett fel .8 és 11 között ugrált alapjáraton .Annyit mondott .hogy olyan mint ha lógna rajta egy érintkező . De mi? Ha rosszalkodik a vezérmű tengely jeladó attól ingadozhat az előgyújtás? Üdv..ha jól értem jártál a szerelőnél, azt mondta lóg egy éritnkező, és azt várod tőlünk hogy mondjuk meg ő mit látott? :icon1: A szonda szálszakadással kezdett valamit? Belepróbált másik vezérmű tengely jeladót? Link to comment Megosztás: More sharing options...
m.zoli83 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Sziasztok! Olajgombát merre találom? Üdv, Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Ha jól tudom a kerékcsapágy szkott búgni, én csak olyannal mentem ahol az első keréké volt rossz, az csak kanyarban búgott, de ha a hátsó hibás lehet állandóan hallani. Kipufogódob nem lehet összeszakadva? Köszi Zotya! Emeljem fel és forgassam meg a kerekeket? Érezhetem 'kézrátétellel' vagy hallhatom akkor hogy melyik csapágy az? Ha megtaláltam, mennyire sürgős cserélni? (Most vinném a gyerekeket 1 hétre a nagy faluból a nagy tóhoz...) Kipufogódob (hátsó) lehet hogy problémás, mert rohad és 'morog', de ezt mért írod? Bocs a sok kérdésért. Köszi, Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Sziasztok! Olajgombát merre találom? Üdv, Zoli A blokk tűzfal felőli oldalán a jobb felén az olajteknő felett nemsokkal, egy két érintkezős csatlakozó megy rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
m.zoli83 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 A blokk tűzfal felőli oldalán a jobb felén az olajteknő felett nemsokkal, egy két érintkezős csatlakozó megy rá. Köszi! Akkor holnap megnézem, mert hol világít a visszajelző a műszerfalon, hol nem... de mostanában inkább nem. Üdv, Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Üdvözletem! A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":) Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne? Más: Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni. vákuumcsőnek vastag falunak kell lenni, hogy ne szívja össze ha kék Festo légcsőre gondolsz, sztem az jó, csak azért az (emlékeim szerint) elég merev Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Köszi! Akkor holnap megnézem, mert hol világít a visszajelző a műszerfalon, hol nem... de mostanában inkább nem. Üdv, Zoli Nekem még a Corsan a kezemben maradt a vége, mert körberohadt, nálad is lehet, hasonló a gond. Aknáról érdemes közelíteni. Csere 3 perc. vákuumcsőnek vastag falunak kell lenni, hogy ne szívja össze ha kék Festo légcsőre gondolsz, sztem az jó, csak azért az (emlékeim szerint) elég merev Faternak a Corsa-ra benzincsőből csináltam meg, azt hittem összeszívja, de azóta is úgy megy, amíg nem találok hozzá :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m.zoli83 Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 Nekem még a Corsan a kezemben maradt a vége, mert körberohadt, nálad is lehet, hasonló a gond. Aknáról érdemes közelíteni. Csere 3 perc. Ok, megfogadom a tanácsod. Még egyszer köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve Augusztus9, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus9, 2014 vákuumcsőnek vastag falunak kell lenni, hogy ne szívja össze ha kék Festo légcsőre gondolsz, sztem az jó, csak azért az (emlékeim szerint) elég merev Jaja, kék cső. Hasonlít a benzincsőre. Egy helyen kellett kicsit hosszabbra vágni a nagyobb ív miatt. Van vastagfalú puhább szilikon csövem is, az hajlik egész kis ívben, de ez valahogy jobban tetszik. Majd megnézem lehet-e melegen hajlítani, de így is bőven jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 Sziasztok. Olajálló cső ügyben Pesten az Ecseri piac közelében találtam egy Powerbelt nevű céget. Üzemanyagcső névre hallgató hő- és olajálló gumicsövet "adtak", igaz, méternél rövidebbet nem adtak, de volt mindkét méret, amit kerestem kartercsőnek. A 2db méteres cső 2100 körüli pénzbe került, a fele megmaradt. A külső átmérője is pont jó volt a bilincs alá hálistennek. Rengeteg cuccot árulnak, vákuumcsöveket is. Kerékcsapágy: összeszedtem a bátorságomat, alábakoltam először a bal első, aztán a jobb első kereket és megforgattam óvatosan harmadikban 3000 ford. körül. Aztán motort gyorsan leállítva kuplung kinyom, fülel. Hááát... a jobb első jóval zajosabb, de a bal első se forog valami csendesen. Érdekes, hogy menet közben nem rázza a kormányt, de most azért eléggé rázta a kasztnit amikor lassan pörgött, főleg a baloldali kerék. Ugye ilyenkor a difi hangját is hallom? Most akkor ha jól tévedek, szar a jobb első kerékcsapágyam: mennyire rohanjak kicseréltetni? Szokás-e mindkettőt (bal és jobb) cserélni? Köszi, Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 Sziasztok. Olajálló cső ügyben Pesten az Ecseri piac közelében találtam egy Powerbelt nevű céget. Üzemanyagcső névre hallgató hő- és olajálló gumicsövet "adtak", igaz, méternél rövidebbet nem adtak, de volt mindkét méret, amit kerestem kartercsőnek. A 2db méteres cső 2100 körüli pénzbe került, a fele megmaradt. A külső átmérője is pont jó volt a bilincs alá hálistennek. Rengeteg cuccot árulnak, vákuumcsöveket is. Kerékcsapágy: összeszedtem a bátorságomat, alábakoltam először a bal első, aztán a jobb első kereket és megforgattam óvatosan harmadikban 3000 ford. körül. Aztán motort gyorsan leállítva kuplung kinyom, fülel. Hááát... a jobb első jóval zajosabb, de a bal első se forog valami csendesen. Érdekes, hogy menet közben nem rázza a kormányt, de most azért eléggé rázta a kasztnit amikor lassan pörgött, főleg a baloldali kerék. Ugye ilyenkor a difi hangját is hallom? Most akkor ha jól tévedek, szar a jobb első kerékcsapágyam: mennyire rohanjak kicseréltetni? Szokás-e mindkettőt (bal és jobb) cserélni? Köszi, Csaba Hallani a difit is igen....a morgós kerékcsapágy elég sokáig elmegy, először csak kanyarban szól aztán később egyenesben is. Szerintem felesleges párban cserélni, inkább csak a féket, telókat, rugót szokták párban. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BigJay Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 (edited) Hali megint én vagyok XD :D Ugye bár volt a múltkor a sebességmérő hibám, hogy elszakadt a spirálom... Na ma szereltem be, nem mondom, hogy könnyű volt de sikerült :D Azóta nincs se motor le álllás semmi, ugy hogy happy vagyok, na de annyi gondom van, hogy a megtett km az 1km-ként megy felfele... pl most van benne 178000 és 1km után már 178001 lesz.. ??????? miért? köszi a segitséget :) pacsi Módosítva Augusztus11, 2014 : BigJay Link to comment Megosztás: More sharing options...
BigJay Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 Hali megint én vagyok XD :D Ugye bár volt a múltkor a sebességmérő hibám, hogy elszakadt a spirálom... Na ma szereltem be, nem mondom, hogy könnyű volt de sikerült :D Azóta nincs se motor le álllás semmi, ugy hogy happy vagyok, na de annyi gondom van, hogy a megtett km az 1km-ként megy felfele... pl most van benne 178000 és 1km után már 178001 lesz.. ??????? miért? köszi a segitséget :) pacsi Asszem rosszul fogalmaztam meg :D ugye számolja a métereket az óra és ha pl 0008-0018 lesz akkor lép egyett... utána 0018-0028 nál lép megint.. ez helyes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 Hali megint én vagyok XD :D Ugye bár volt a múltkor a sebességmérő hibám, hogy elszakadt a spirálom... Na ma szereltem be, nem mondom, hogy könnyű volt de sikerült :D Azóta nincs se motor le álllás semmi, ugy hogy happy vagyok, na de annyi gondom van, hogy a megtett km az 1km-ként megy felfele... pl most van benne 178000 és 1km után már 178001 lesz.. ??????? miért? köszi a segitséget :) pacsi talán mert 178001 km-t tettél meg vele?? hmmm Elgondolkodtató! Jobb lenne, ha méterenként ugrana 1-et?? Akkor hamar összejönne az 1 millió km-er... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
BigJay Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 talán mert 178001 km-t tettél meg vele?? hmmm Elgondolkodtató! Jobb lenne, ha méterenként ugrana 1-et?? Akkor hamar összejönne az 1 millió km-er... :) Most hogy gondolkodok lehet h jó csak nem néztem eddig, mert azt hittem h 999 után megy 1-et :D XD Bocsi a kellemetlen kérdésemért XD :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Augusztus11, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2014 (edited) Asszem rosszul fogalmaztam meg :D ugye számolja a métereket az óra és ha pl 0008-0018 lesz akkor lép egyett... utána 0018-0028 nál lép megint.. ez helyes? [törölve] Módosítva Augusztus11, 2014 : felhasznaaloo Link to comment Megosztás: More sharing options...
astramarci Elküldve Augusztus14, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2014 Ez az ufó alaku izé a tankszellőztetés része, igazából nincs benne semmi érdekes, egy vákumszelep. Ahúgy előttem is írták az eredeti állapotot kellene visszaállítani, de a legfontosabb hogy tudjuk szellőzni a tank, a hátulról jövő cső ne legyen ledugózva. Egy ugyanilyan autót kellene megnézni, mert ahhot kissé összetett hogy írásban van képeket el lehessen mutogatni pontosan mi hova megy, ugye van még egy aktívszén szűrős doboz is a sárvédő alatt, ami ehhez tartozik. Ennek 3 csöve van az egyik jön a tankról, a másik megy bele ebbe az ufóba a harmadik meg az ablakmosó tartály alatt lóg egy kis tölcsérbe végződik. Az hogy pontosan melyik-melyik sajna nem tudom még sohasem követtem őket végig. A rendszer elmélete hogy ha túlnyomás van a tankban akkor a kiáramló benzin gőzt a motor megeszi azon a vákumcsövön keresztül amit ledugóztál a fékrásegítőnél, ha meg vákum van a tankban akkor utánna enged levegőt, hogy ne horpadjon össze. Hogy pontosan melyik alkatrész mit csinál azt én sem tudom. Ezért akarsz másik kutyát venni? :o :D Értem. Köszi rajta vagyok hogy minden a régi legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astramarci Elküldve Augusztus14, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2014 Segitség! Ma jöttem haza és egysuer csak leált a motor. nem tudom beinditani, bemzimt kap, szikra nincs. minden más müködik.. mi lehet a baj? hol kezdjem? gyújtó trafó? Köszi elöre a segitséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Augusztus14, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2014 Segitség! Ma jöttem haza és egysuer csak leált a motor. nem tudom beinditani, bemzimt kap, szikra nincs. minden más müködik.. mi lehet a baj? hol kezdjem? gyújtó trafó? Köszi elöre a segitséget! Egyáltalán milyen motorról beszélünk? Ha NZ akkor HALL jeladót, gyújtótrafót kell megnézni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts