Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Mi okozhatja, hogy menet közben kb. 60km/h fölött valami búgó hangot hallok, ami alig észrevehető, de sajnos hallom; úgy tűnik a hang magassága talán együtt emelkedik-süllyed a sebességgel. 100-110km/h fölött már elnyomja a kerékzaj.

Ha kinyomom a kuplungot menet közben, akkor változatlan. Kicsit olyan mintha terepgumi lenne az autón (bár még nem vezettem olyannal, ez csak tipp). Már a kormányon is érzem néha mintha rezonálna ilyenkor, de lehet már csak odaképzelem.

Gumik 2 évesek, első felnik melegek/forrók de nem égetnek, hátsók langyosak.

1996.04. klímás X14XE.

Aláfeküdjek? Mit nézzek? Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":)

Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne?

Más:

Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Mi okozhatja, hogy menet közben kb. 60km/h fölött valami búgó hangot hallok, ami alig észrevehető, de sajnos hallom; úgy tűnik a hang magassága talán együtt emelkedik-süllyed a sebességgel. 100-110km/h fölött már elnyomja a kerékzaj.

Ha kinyomom a kuplungot menet közben, akkor változatlan. Kicsit olyan mintha terepgumi lenne az autón (bár még nem vezettem olyannal, ez csak tipp). Már a kormányon is érzem néha mintha rezonálna ilyenkor, de lehet már csak odaképzelem.

Gumik 2 évesek, első felnik melegek/forrók de nem égetnek, hátsók langyosak.

1996.04. klímás X14XE.

Aláfeküdjek? Mit nézzek? Köszi, Csaba

Ha jól tudom a kerékcsapágy szkott búgni, én csak olyannal mentem ahol az első keréké volt rossz, az csak kanyarban búgott, de ha a hátsó hibás lehet állandóan hallani. Kipufogódob nem lehet összeszakadva?

Üdvözletem!

A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":)

Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne?

Más:

Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni.

Elméletileg zárt a váltó a szuszógóig csak nem ért fel a víz, várj vele pár napot hátha megszűnik. A vákumcsőnek végülis mindegy csak ne lehessen könnyen összenyomni.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom a kerékcsapágy szkott búgni, én csak olyannal mentem ahol az első keréké volt rossz, az csak kanyarban búgott, de ha a hátsó hibás lehet állandóan hallani. Kipufogódob nem lehet összeszakadva?

Elméletileg zárt a váltó a szuszógóig csak nem ért fel a víz, várj vele pár napot hátha megszűnik. A vákumcsőnek végülis mindegy csak ne lehessen könnyen összenyomni.

a váltó zárt, de a motor váltó között nincs tömítve, se pontosan illesztve, kuplunghoz ha felér a sáros víz, az lehet tud súrolni

Link to comment
Megosztás:

a váltó zárt, de a motor váltó között nincs tömítve, se pontosan illesztve, kuplunghoz ha felér a sáros víz, az lehet tud súrolni

Hát ott be tud jutni a váltó harangjába, de nem tudom mennyire volt sáros a víz. Ha tiszta volt akkor kiszárad ha nagyon dzsuvás, akkor szétt kéne szedni kimosni.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek !

Megszeretném kérdezni ,hogy mitől van az hogy alapjáraton ketyeg az auto nem egyenletes fülre is halható az ingadozás .Voltam vele szerelőnél de előtte kivillogtattam és bütykös tengely jeladó hibát dobott ki .Megnézte a tárolót ő 2 hibát talált az egyik lambdaszonda szálszakadás a másik bütykös tengely pozicionálószenzor rossz jel .Megjegyzem a sárga lámpa nem világított .törölte a hiba tárolót közbe átnézett minden paramétert és ingadozó előgyújtást fedezett fel .8 és 11 között ugrált alapjáraton .Annyit mondott .hogy olyan mint ha lógna rajta egy érintkező . De mi? Ha rosszalkodik a vezérmű tengely jeladó attól ingadozhat az előgyújtás?

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek !

Megszeretném kérdezni ,hogy mitől van az hogy alapjáraton ketyeg az auto nem egyenletes fülre is halható az ingadozás .Voltam vele szerelőnél de előtte kivillogtattam és bütykös tengely jeladó hibát dobott ki .Megnézte a tárolót ő 2 hibát talált az egyik lambdaszonda szálszakadás a másik bütykös tengely pozicionálószenzor rossz jel .Megjegyzem a sárga lámpa nem világított .törölte a hiba tárolót közbe átnézett minden paramétert és ingadozó előgyújtást fedezett fel .8 és 11 között ugrált alapjáraton .Annyit mondott .hogy olyan mint ha lógna rajta egy érintkező . De mi? Ha rosszalkodik a vezérmű tengely jeladó attól ingadozhat az előgyújtás?

Üdv..ha jól értem jártál a szerelőnél, azt mondta lóg egy éritnkező, és azt várod tőlünk hogy mondjuk meg ő mit látott? :icon1: A szonda szálszakadással kezdett valamit? Belepróbált másik vezérmű tengely jeladót?

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom a kerékcsapágy szkott búgni, én csak olyannal mentem ahol az első keréké volt rossz, az csak kanyarban búgott, de ha a hátsó hibás lehet állandóan hallani. Kipufogódob nem lehet összeszakadva?

Köszi Zotya! Emeljem fel és forgassam meg a kerekeket? Érezhetem 'kézrátétellel' vagy hallhatom akkor hogy melyik csapágy az? Ha megtaláltam, mennyire sürgős cserélni? (Most vinném a gyerekeket 1 hétre a nagy faluból a nagy tóhoz...)

Kipufogódob (hátsó) lehet hogy problémás, mert rohad és 'morog', de ezt mért írod?

Bocs a sok kérdésért. Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":)

Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne?

Más:

Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni.

vákuumcsőnek vastag falunak kell lenni, hogy ne szívja össze

ha kék Festo légcsőre gondolsz, sztem az jó, csak azért az (emlékeim szerint) elég merev

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor holnap megnézem, mert hol világít a visszajelző a műszerfalon, hol nem... de mostanában inkább nem.

Üdv,

Zoli

Nekem még a Corsan a kezemben maradt a vége, mert körberohadt, nálad is lehet, hasonló a gond.

Aknáról érdemes közelíteni. Csere 3 perc.

vákuumcsőnek vastag falunak kell lenni, hogy ne szívja össze

ha kék Festo légcsőre gondolsz, sztem az jó, csak azért az (emlékeim szerint) elég merev

Faternak a Corsa-ra benzincsőből csináltam meg, azt hittem összeszívja, de azóta is úgy megy, amíg nem találok hozzá :D

Link to comment
Megosztás:

vákuumcsőnek vastag falunak kell lenni, hogy ne szívja össze

ha kék Festo légcsőre gondolsz, sztem az jó, csak azért az (emlékeim szerint) elég merev

Jaja, kék cső. Hasonlít a benzincsőre. Egy helyen kellett kicsit hosszabbra vágni a nagyobb ív miatt. Van vastagfalú puhább szilikon csövem is, az hajlik egész kis ívben, de ez valahogy jobban tetszik.

Majd megnézem lehet-e melegen hajlítani, de így is bőven jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olajálló cső ügyben Pesten az Ecseri piac közelében találtam egy Powerbelt nevű céget. Üzemanyagcső névre hallgató hő- és olajálló gumicsövet "adtak", igaz, méternél rövidebbet nem adtak, de volt mindkét méret, amit kerestem kartercsőnek. A 2db méteres cső 2100 körüli pénzbe került, a fele megmaradt. A külső átmérője is pont jó volt a bilincs alá hálistennek. Rengeteg cuccot árulnak, vákuumcsöveket is.

Kerékcsapágy: összeszedtem a bátorságomat, alábakoltam először a bal első, aztán a jobb első kereket és megforgattam óvatosan harmadikban 3000 ford. körül. Aztán motort gyorsan leállítva kuplung kinyom, fülel. Hááát... a jobb első jóval zajosabb, de a bal első se forog valami csendesen. Érdekes, hogy menet közben nem rázza a kormányt, de most azért eléggé rázta a kasztnit amikor lassan pörgött, főleg a baloldali kerék.

Ugye ilyenkor a difi hangját is hallom?

Most akkor ha jól tévedek, szar a jobb első kerékcsapágyam: mennyire rohanjak kicseréltetni?

Szokás-e mindkettőt (bal és jobb) cserélni? Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olajálló cső ügyben Pesten az Ecseri piac közelében találtam egy Powerbelt nevű céget. Üzemanyagcső névre hallgató hő- és olajálló gumicsövet "adtak", igaz, méternél rövidebbet nem adtak, de volt mindkét méret, amit kerestem kartercsőnek. A 2db méteres cső 2100 körüli pénzbe került, a fele megmaradt. A külső átmérője is pont jó volt a bilincs alá hálistennek. Rengeteg cuccot árulnak, vákuumcsöveket is.

Kerékcsapágy: összeszedtem a bátorságomat, alábakoltam először a bal első, aztán a jobb első kereket és megforgattam óvatosan harmadikban 3000 ford. körül. Aztán motort gyorsan leállítva kuplung kinyom, fülel. Hááát... a jobb első jóval zajosabb, de a bal első se forog valami csendesen. Érdekes, hogy menet közben nem rázza a kormányt, de most azért eléggé rázta a kasztnit amikor lassan pörgött, főleg a baloldali kerék.

Ugye ilyenkor a difi hangját is hallom?

Most akkor ha jól tévedek, szar a jobb első kerékcsapágyam: mennyire rohanjak kicseréltetni?

Szokás-e mindkettőt (bal és jobb) cserélni? Köszi, Csaba

Hallani a difit is igen....a morgós kerékcsapágy elég sokáig elmegy, először csak kanyarban szól aztán később egyenesben is. Szerintem felesleges párban cserélni, inkább csak a féket, telókat, rugót szokták párban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali megint én vagyok XD :D Ugye bár volt a múltkor a sebességmérő hibám, hogy elszakadt a spirálom... Na ma szereltem be, nem mondom, hogy könnyű volt de sikerült :D Azóta nincs se motor le álllás semmi, ugy hogy happy vagyok, na de annyi gondom van, hogy a megtett km az 1km-ként megy felfele... pl most van benne 178000 és 1km után már 178001 lesz.. ??????? miért? köszi a segitséget :) pacsi

Módosítva : BigJay
Link to comment
Megosztás:

Hali megint én vagyok XD :D Ugye bár volt a múltkor a sebességmérő hibám, hogy elszakadt a spirálom... Na ma szereltem be, nem mondom, hogy könnyű volt de sikerült :D Azóta nincs se motor le álllás semmi, ugy hogy happy vagyok, na de annyi gondom van, hogy a megtett km az 1km-ként megy felfele... pl most van benne 178000 és 1km után már 178001 lesz.. ??????? miért? köszi a segitséget :) pacsi

Asszem rosszul fogalmaztam meg :D ugye számolja a métereket az óra és ha pl 0008-0018 lesz akkor lép egyett... utána 0018-0028 nál lép megint.. ez helyes?

Link to comment
Megosztás:

Hali megint én vagyok XD :D Ugye bár volt a múltkor a sebességmérő hibám, hogy elszakadt a spirálom... Na ma szereltem be, nem mondom, hogy könnyű volt de sikerült :D Azóta nincs se motor le álllás semmi, ugy hogy happy vagyok, na de annyi gondom van, hogy a megtett km az 1km-ként megy felfele... pl most van benne 178000 és 1km után már 178001 lesz.. ??????? miért? köszi a segitséget :) pacsi

talán mert 178001 km-t tettél meg vele?? hmmm Elgondolkodtató! Jobb lenne, ha méterenként ugrana 1-et?? Akkor hamar összejönne az 1 millió km-er... :)

Link to comment
Megosztás:

talán mert 178001 km-t tettél meg vele?? hmmm Elgondolkodtató! Jobb lenne, ha méterenként ugrana 1-et?? Akkor hamar összejönne az 1 millió km-er... :)

Most hogy gondolkodok lehet h jó csak nem néztem eddig, mert azt hittem h 999 után megy 1-et :D XD Bocsi a kellemetlen kérdésemért XD :)

Link to comment
Megosztás:

Ez az ufó alaku izé a tankszellőztetés része, igazából nincs benne semmi érdekes, egy vákumszelep. Ahúgy előttem is írták az eredeti állapotot kellene visszaállítani, de a legfontosabb hogy tudjuk szellőzni a tank, a hátulról jövő cső ne legyen ledugózva. Egy ugyanilyan autót kellene megnézni, mert ahhot kissé összetett hogy írásban van képeket el lehessen mutogatni pontosan mi hova megy, ugye van még egy aktívszén szűrős doboz is a sárvédő alatt, ami ehhez tartozik. Ennek 3 csöve van az egyik jön a tankról, a másik megy bele ebbe az ufóba a harmadik meg az ablakmosó tartály alatt lóg egy kis tölcsérbe végződik. Az hogy pontosan melyik-melyik sajna nem tudom még sohasem követtem őket végig. A rendszer elmélete hogy ha túlnyomás van a tankban akkor a kiáramló benzin gőzt a motor megeszi azon a vákumcsövön keresztül amit ledugóztál a fékrásegítőnél, ha meg vákum van a tankban akkor utánna enged levegőt, hogy ne horpadjon össze. Hogy pontosan melyik alkatrész mit csinál azt én sem tudom.

1545095-20140803-rJdtru.jpg

Ezért akarsz másik kutyát venni? :o :D

Értem. Köszi rajta vagyok hogy minden a régi legyen.

Link to comment
Megosztás:

Segitség!

Ma jöttem haza és egysuer csak leált a motor. nem tudom beinditani, bemzimt kap, szikra nincs. minden más müködik.. mi lehet a baj? hol kezdjem? gyújtó trafó?

Köszi elöre a segitséget!

Egyáltalán milyen motorról beszélünk?

Ha NZ akkor HALL jeladót, gyújtótrafót kell megnézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.