Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Az enyemben is utangyartott a szuro es szuro nelkul is parasodik.

De ami azt illeti, uj autot is lattam amelyik parasodik ha nincs bekapcsolva a venti. Esos idoben en mindig az legalabb egyes fokozaton jaratom a ventit, kiveve mikor szabad uton 80 folott tudok menni. Ilyenkor elegendo a bearamlo levego ahhoz, hogy a szelvedo ne parasodjon.

Link to comment
Megosztás:

Szal engem az zavar, hogy ami levego bejon a szellozokon a szelvedore, az azonnal ugy felparasitja, hogy nem latok ki. Szoval eppen attol a levegotol parasodik, ami ott bejon.

(pl ha felkapcsolom 2esbe vagy 3-asba, akkor fel perc es nem lehet kilatni. ilyen sulyosan csak 7-8 perc utan kezdi egyebkent)

Es ugye hiaba kapcsolom ki a ventit, akkor is befuj. Es emellett hiaba tekerem le az ablakot, ugy is azonnal felparasodik.

Es ezzel nekem idaig nem volt ilyen gondom. :(

Link to comment
Megosztás:

Szal engem az zavar, hogy ami levego bejon a szellozokon a szelvedore, az azonnal ugy felparasitja, hogy nem latok ki. Szoval eppen attol a levegotol parasodik, ami ott bejon.

(pl ha felkapcsolom 2esbe vagy 3-asba, akkor fel perc es nem lehet kilatni. ilyen sulyosan csak 7-8 perc utan kezdi egyebkent)

Es ugye hiaba kapcsolom ki a ventit, akkor is befuj. Es emellett hiaba tekerem le az ablakot, ugy is azonnal felparasodik.

Es ezzel nekem idaig nem volt ilyen gondom. :(

Nekem is volt ilyen párásodós problémám, beázik a pollenszürő, attól szokott lenni, nekem el volt válva a szélvédő aljánál lévő gumi a szélvédőtől :!: ott folyt be a víz a pollenszűrőre!

FBS -sel töltöttem ki a rést.

Nézd meg hátha csak ennyi a baj!

Link to comment
Megosztás:

S olyat látott-e már valaki, hogy a nedves pollenszűrőt a beszívott levegő összeszívta?Mert nekem a legutóbbi pollenszűrőn ilyen tünetek voltak! :!: :(

Namer` egyesek maximalista tuning mániákusok, és turbinát tettek a ventillátor helyére, és hajszárítónak használják a verdát, Cabrio fílinggel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szal engem az zavar, hogy ami levego bejon a szellozokon a szelvedore, az azonnal ugy felparasitja, hogy nem latok ki. Szoval eppen attol a levegotol parasodik, ami ott bejon.

(pl ha felkapcsolom 2esbe vagy 3-asba, akkor fel perc es nem lehet kilatni. ilyen sulyosan csak 7-8 perc utan kezdi egyebkent)

Es ugye hiaba kapcsolom ki a ventit, akkor is befuj. Es emellett hiaba tekerem le az ablakot, ugy is azonnal felparasodik.

Es ezzel nekem idaig nem volt ilyen gondom. :(

Egy kiadósabb eső vagy egy mosás után vedd ki a pollenszűrőt és nézd meg ha nedves. szerintem biztos az... .

Amitöl nedvesedhet:

1. nincsen jól visszarakva a motortérben a pollenszűrő feletti műanyag. Ennek az éle be kell találjon egy szűk résbe, ugy, hogy a lszélvédőröl lecsorgó víz ne a műanyag alá menjen !!!!!!! Lehet tudod, de én raktam már rosszul...

2. El van válva a szélvédő és a külső műanyag közötti gumicsik. Itt is befolyhat és mint Pjoc írta, FSB pasztával tömíthető

3. A külső műanyagot áttöri két helyen két gumicsöcs, amin az ablaktörlőcsonkok jönnek ki. Ezeken két műanyaganya van. Ha el van öregedve a gumi, itt is befolyhat... nálam legalábbis itt is ment be víz. Az FSB itt is csodaszer, csak le kell venni a lapátokat és a műanyaganyát.

Amugy a Fűtés topikban mindezeket (sőt részletesebben is) megtalálhatod

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az volna a kérdésem, hogy előgyujtás (ha rosszúl van beállítva) az befolyásolhatja a károsanyag kibocsájtást? Illetve, mely alkatrészek hibája, vagy rossz beálíltása van hatással a kibocsájtásra?

Voltam műszeres mérésen, és picit magasak voltak az értékek (zöldkártya előtti ellenőrzés), de nemtudták megmondani, mi lehet a baj. Magas fordulaton (3000 felett) minden oké (sőt, csodálkoztak is, hogy ilyen kevés a CO), viszont 2000-2500 fordulaton, meg alapjáraton sok a CO. Mitől lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az volna a kérdésem, hogy előgyujtás (ha rosszúl van beállítva) az befolyásolhatja a károsanyag kibocsájtást? Illetve, mely alkatrészek hibája, vagy rossz beálíltása van hatással a kibocsájtásra?

Voltam műszeres mérésen, és picit magasak voltak az értékek (zöldkártya előtti ellenőrzés), de nemtudták megmondani, mi lehet a baj. Magas fordulaton (3000 felett) minden oké (sőt, csodálkoztak is, hogy ilyen kevés a CO), viszont 2000-2500 fordulaton, meg alapjáraton sok a CO. Mitől lehet ez?

Kevés a oxigén. De azt nemtom hogy miért... :oops:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az volna a kérdésem, hogy előgyujtás (ha rosszúl van beállítva) az befolyásolhatja a károsanyag kibocsájtást? Illetve, mely alkatrészek hibája, vagy rossz beálíltása van hatással a kibocsájtásra?

Voltam műszeres mérésen, és picit magasak voltak az értékek (zöldkártya előtti ellenőrzés), de nemtudták megmondani, mi lehet a baj. Magas fordulaton (3000 felett) minden oké (sőt, csodálkoztak is, hogy ilyen kevés a CO), viszont 2000-2500 fordulaton, meg alapjáraton sok a CO. Mitől lehet ez?

Nekem is ez történt, mondjuk magas fordulaton sem volt sokkal jobb. Azt mondták, hogy esetleg lambdaszonda öregedés lehet. Vagy esetleg nem ártana gyertyát cserélni... . De nekem megoldódott...egy másik autót raktak be a szondázás alatt Nem is került nagyon sokba...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nehany apro kerdesem lenne Astra F temaban.

-A kulso homerseklet kijelzom mostansag vagy 74C fok kornyeken jelez, vagy --C -t ir ki. Gondolom a jeladot kell kicserelni, ami a lokharito kornyeken van. Kérdésem: érdemes-e cserelni vagy nehany honap alatt mindegyik tonkremegy? Gyárit/utangyartottat?

-A klimamnak kikapcsolas utan kicsit dohos/édeskés illata van. Mit kell benne cserelni/tisztitani? Gyari/utangyatott? Hazilag erdemes-e vagy csak szakemberrel?

-Vettem egy garn. alufelnit, de a tehermentesito atmeroje kb. 1mm-rel nagyobb (szoval a csavarok viselik a teljes terhelest) ez igy oke?

Raadasul amiota ez van fent 90-110kmh kozott raz a kormany (szervos). Felszereleskor ki volt centirozva, a kerekeket mar ossze-vissza cserelgettem (elorol-hatra) mégis mindig ráz. Lehet valami mas gondja az autonak, ami ilyet produkal?

koszi, Udv Peti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

-Vettem egy garn. alufelnit, de a tehermentesito atmeroje kb. 1mm-rel nagyobb (szoval a csavarok viselik a teljes terhelest) ez igy oke?

Raadasul amiota ez van fent 90-110kmh kozott raz a kormany (szervos). Felszereleskor ki volt centirozva, a kerekeket mar ossze-vissza cserelgettem (elorol-hatra) mégis mindig ráz. Lehet valami mas gondja az autonak, ami ilyet produkal?

koszi, Udv Peti

A tehermentesítő kellene bele, mert az központosítja a kereket, azért ráz, mert nincs benne, nincs központban a kerék!

Próbálj meg szerezni bele, vagy csináltass!

Link to comment
Megosztás:

A tehermentesítő kellene bele, mert az központosítja a kereket, azért ráz, mert nincs benne, nincs központban a kerék!

Próbálj meg szerezni bele, vagy csináltass!

Hívd fel a felnid forgalmazóját és náluk biztos lesz bele gyűrű.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kis probléma az én kis kombimmal, mármint, hogy nagyon gyorsan párásodnak az ablakok. Esőben is letekert ablakkal kell közlekednem, ha ki akarok látni, télen meg nem győzöm fújni a levegőt a szélvédőre. A tippem az, hogy az utastérbe nem jut be a szellőző rendszeren elég friss levegő. Tehát ha van egy csappantyú v. szelep, ami a levegő útját nyitja-zárja, ami elromlott, vagy esetleg ha létezik külön szűrő az utastéri levegő részére, amit ideje volna cserélni. Hol találom ezeket az autóban? Mit kell lebontani hozzájuk? Bocs a láma kérdésért, de 3 éve megvan ez az autóm, és szerencsére más komolyabb gondom eddig nem volt vele, ezért ezt a részét nem is ismerem. Astra 1,4 F Caravan '91

Köszi a választ mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Allig pár hozzászólással fentebb vana válasz.. van külön szűrője.. szerencsés esetben csak dzsuvás, illetve a környéke..

Rosszabb esetben beázik a szélvédődnél a szűrő.. érdemes ekkor a kis gumicsíkot tömíteni..(lásd fentebb)

Itt meg némi képi segítség,hogy hol találod a szűrőt, meg hogy cserélheted ki : http://www.kep.tar.hu/laci4/50068615#2

Neked az első 3 kép ami kell. Visszaszerelés értelemszerüen fordított sorrend. Arra figyelj, hogy a müanyag tűzfal(szélvédő) felöli vége belemenjen a neki kialakított vájatba...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, igen, azóta én is megtaláltam a régebbi hozzászólásokat, ahol erről volt szó.  A képek nagyon jól jöttek!  

Még valami: ezt a műanyag takaró vmit ki kell húzni, vagy fel kell hajtani, vagy hogy kell leszedni?

Oldalt a motor felöl elkezded kifeszegetni és pikkpakk kijön.Eltörni elvileg nem tudod, mert ahhoz elég lágy!Csak bátran. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor nekiállok a hétvégén. Jól látod, félve állok neki a feszegetésnek, mert ősszel a gyári rövid kerékkulccsal, mikor húztam meg a kerékcsavarokat, simán eltörtem egyet. (Előtte a metróban szakadt le a kapaszkodó, amit megfogtam... :( )

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor nekiállok a hétvégén. Jól látod, félve állok neki a feszegetésnek, mert ősszel a gyári rövid kerékkulccsal, mikor húztam meg a kerékcsavarokat, simán eltörtem egyet. (Előtte a metróban szakadt le a kapaszkodó, amit megfogtam...  :( )

Tartós tejet ne vegyél,borotvából is csak eldobhatót, meg ilyenek............ :lol: :lol: :lol: :lol:

Amúgy először én is paráztam, de mára már rutinná vált.Egy mozdulat, aztán már kint is van!A visszarakásnál azért nem árt figyelni hogy ki hova illeszkedik, meg ilyenek! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor nekiállok a hétvégén. Jól látod, félve állok neki a feszegetésnek, mert ősszel a gyári rövid kerékkulccsal, mikor húztam meg a kerékcsavarokat, simán eltörtem egyet. (Előtte a metróban szakadt le a kapaszkodó, amit megfogtam... :( )

Ajaj... sportszelet? :wink: :lol:

Egyébként ha levetted a gumicsíkot(simán felfelé lejön), utána a műanyag motor felé eső szélét kicsit megemeled, hogy a fém felett legyen az éle..

Aztán kicsit megemelve, az egészet előrefelé(motor felé) finoman huzod(így jön ki a kis vájatból a másik éle.

Amikor kijött, kicsit játszani kell vele, hogy teljesen ki tud venni, de picit mindkét müanyag enged.. rá fogsz érezni...

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor nekiállok a hétvégén. Jól látod, félve állok neki a feszegetésnek, mert ősszel a gyári rövid kerékkulccsal, mikor húztam meg a kerékcsavarokat, simán eltörtem egyet. (Előtte a metróban szakadt le a kapaszkodó, amit megfogtam... :( )

Haver a tőcsavarokat szakítja bele a gépbe... Én simán arrébb moccantom a kocsit, amikor húzom meg a csavart. Félek bármit is eröltetni, inkább egy gyengébb emberre bízom, nem rám vannak méretezve ezek a finom dolgok. :lol:

Mondták már beszorult ablakra egy házban, h az ilyen, csak húzzam meg erősen. Meghúztam, hát kiszakadt a tokból picit. Hiába, 8 év konditerem, 102kg súly odaver. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt ilyen párásodós problémám, beázik a pollenszürő, attól szokott lenni, nekem el volt válva a szélvédő aljánál lévő gumi a szélvédőtől :!: ott folyt be a víz a pollenszűrőre!

FBS -sel töltöttem ki a rést.

Nézd meg hátha csak ennyi a baj!

Nah az iment szetbontottam mindent, ablaktorlok osszes muanyag boritas stb es elkentem 3/4 tubus FBS-t, remelem jo lesz :(

Ami rossz, hogy csak ilyen attetszo szinu volt a helyi barkacsboltban, es hat nem a legszebben nez ki. Valamivel le kene kenni picit vagy nemtom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.