Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

direkt van belevaló vernivaló, cromax

Lehet kókány megoldásnak tűnik, de volt itthon pár 300 ft-os imbuszkulcskészlet, feláldoztam belőlük, ha jól emlékszem a 6-os méretet és azt ütöttem bele. Azóta nincs vele gond. Szerintem akár kopott fúrószár is jó lehet bele, vagy veszel kimondottan húzott anyagot.

Módosítva : Busman
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, az a hasáb amibe a szívócsonk hátuljából megy egy vákumcső és egy csatlakozó.

végül tényleg az volt hogy a MAP csövét megnyomtam és letört a helyéről annyira megvolt már öregedve

egyébként érdekes h 33 és 35 hibát dobta alapjárat megingadozott aztán mikor rájött hogy vmi nem kóser átváltott vész üzemre meg sárga lámpázott, erő nem volt ennek köszönhetően és néha le is fulladt, de neki volt igaza

csak azért írtam a fentit, hogy hátha másnak is produkál ilyet a gépsárkány

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

végül tényleg az volt hogy a MAP csövét megnyomtam és letört a helyéről annyira megvolt már öregedve

egyébként érdekes h 33 és 35 hibát dobta alapjárat megingadozott aztán mikor rájőt hogy vmi nem kóser átváltott vész üzemre meg sárga lámpázott, erő nem volt ennek köszönhetően és néha le is fulladt, de neki volt igaza

"16.35 perc... Stirlitz kilépett a Gestapo épületéből. - Daszvidanyija! - vetette oda az őrnek. Stirlitz rögtön tudta, hogy hibázott."

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1997-es 136000 km-t futott opel astra f -em diagnosztikai lámpája kigyulladt.Menet közben semmit nem éreztem a kocsi menetteljesítményén.Leállítás után a lámpa nem világít.Kiolvastattam de a tárolóban hibakód nincs.Jöttek az ötletek hogy mi lehet(jól ki kell égetni a motort,négypólusú gyertya okozhat hibát,üzemanyagrendszert ki kell tisztítani stb.)Pár napig nem világított a lámpa 15km-es oda vissza munkábajárás alatt.Majd azt vettem észre hogy ha a városban közlekedek a közlekedési lámpánál járatva a motort újra világít és leállítás után újraindításkor megint nem.

A kipufogó lamelláim eléggé zörögnek,nem ez okozhatja a diagnosztikai lámpa jelzését?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1997-es 136000 km-t futott opel astra f -em diagnosztikai lámpája kigyulladt.Menet közben semmit nem éreztem a kocsi menetteljesítményén.Leállítás után a lámpa nem világít.Kiolvastattam de a tárolóban hibakód nincs.Jöttek az ötletek hogy mi lehet(jól ki kell égetni a motort,négypólusú gyertya okozhat hibát,üzemanyagrendszert ki kell tisztítani stb.)Pár napig nem világított a lámpa 15km-es oda vissza munkábajárás alatt.Majd azt vettem észre hogy ha a városban közlekedek a közlekedési lámpánál járatva a motort újra világít és leállítás után újraindításkor megint nem.

A kipufogó lamelláim eléggé zörögnek,nem ez okozhatja a diagnosztikai lámpa jelzését?

Üdv, mit értesz kipufogó lamella alatt? De valószinűleg nem ez okozza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

1997-es 136000 km-t futott opel astra f -em diagnosztikai lámpája kigyulladt.Menet közben semmit nem éreztem a kocsi menetteljesítményén.Leállítás után a lámpa nem világít.Kiolvastattam de a tárolóban hibakód nincs.Jöttek az ötletek hogy mi lehet(jól ki kell égetni a motort,négypólusú gyertya okozhat hibát,üzemanyagrendszert ki kell tisztítani stb.)Pár napig nem világított a lámpa 15km-es oda vissza munkábajárás alatt.Majd azt vettem észre hogy ha a városban közlekedek a közlekedési lámpánál járatva a motort újra világít és leállítás után újraindításkor megint nem.

A kipufogó lamelláim eléggé zörögnek,nem ez okozhatja a diagnosztikai lámpa jelzését?

ugye motorkód nem ártana, meg olyan azért nincs, hogy világít, aztán meg nem mondja meg mi baja

ez így sok minden lehet, akár km óa spirál vagy EGR

Link to comment
Megosztás:

ugye motorkód nem ártana, meg olyan azért nincs, hogy világít, aztán meg nem mondja meg mi baja

ez így sok minden lehet, akár km óa spirál vagy EGR

F Astra motorkód X14NZ 1,4 8 szelepes 60 lóerős.Kétszer is rárakta a villamossági szerelő a kódolvasót de nem írt ki semmit.Azt mondta hogy nagy baja nem lehet mert akkor eltárolná a kódot.Még az jutott eszembe hogy melegben váltakozva felpörög a motor ha ujraindítom normális az alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

Télen mindíg nyikorog a befúvómotor, gondoltam most nekiesek. Nem volt vészes kiszedni, viszont maga a motor össze van préselve, befújtam úgyan kenőanyaggal a tengelyt, de vagy bejutott vagy nem. Még agyalok rajta hogy széttszedjem-e de akkor utána össze kell heggeszteni ahol szétfeszegettem a préselést. Egyutal megpróbálok még valamit a parásodásra, szerintem a motor kerete és a lemez között is be tud jutni víz főleg ha sok a kosz a sár és lassan folyik le a motortérbe. Összerakáskor nyomok oda is tömítőanyagot bőven.

1541323-20140730-QwSIzA.jpg

1541325-20140730-2FDjlj.jpg

Mégiscsak szétszedtem a mocit:

1541442-20140730-khR4jF.jpg

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Télen mindíg nyikorog a befúvómotor, gondoltam most nekiesek. Nem volt vészes kiszedni, viszont maga a motor össze van préselve, befújtam úgyan kenőanyaggal a tengelyt, de vagy bejutott vagy nem. Még agyalok rajta hogy széttszedjem-e de akkor utána össze kell heggeszteni ahol szétfeszegettem a préselést. Egyutal megpróbálok még valamit a parásodásra, szerintem a motor kerete és a lemez között is be tud jutni víz főleg ha sok a kosz a sár és lassan folyik le a motortérbe. Összerakáskor nyomok oda is tömítőanyagot bőven.

1541323-20140730-QwSIzA.jpg

1541325-20140730-2FDjlj.jpg

Mégiscsak szétszedtem a mocit:

1541442-20140730-khR4jF.jpg

Én egy hungarocell darabbal fedtem le és már nem ázik be :D

Szép tiszta a tágulási tartályod ;) , esetleg új? :)

Link to comment
Megosztás:

Én egy hungarocell darabbal fedtem le és már nem ázik be :D

Szép tiszta a tágulási tartályod ;) , esetleg új? :)

Nekem is egy műpadló darab volt felette, de azt most levettem, mert norálisan kihúztam szilóval a szélvédő és a műanyag közötti rést, és elméletileg már nem fog beázni. Most viszont azt vettem észre, hogy szinte mindegy hova állítom a választó tekerőt mindíg ugyanúgy fúj be szóval holnap szétborítom a középkonzolt is.

Nem új a tartály, bontóban jártam régebben ott láttam meg, igazából csak azért hoztam el mert az enyém csúnyán be volt sárgulva, ezt meg jól kisavaztam és kicseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is egy műpadló darab volt felette, de azt most levettem, mert norálisan kihúztam szilóval a szélvédő és a műanyag közötti rést, és elméletileg már nem fog beázni. Most viszont azt vettem észre, hogy szinte mindegy hova állítom a választó tekerőt mindíg ugyanúgy fúj be szóval holnap szétborítom a középkonzolt is.

Nem új a tartály, bontóban jártam régebben ott láttam meg, igazából csak azért hoztam el mert az enyém csúnyán be volt sárgulva, ezt meg jól kisavaztam és kicseréltem.

én most raktam össze a műszerfalat, remélem többet nem kell szétszednem :D

Pontosan, hogy takarítottad ki?

Link to comment
Megosztás:

én most raktam össze a műszerfalat, remélem többet nem kell szétszednem :D

Pontosan, hogy takarítottad ki?

Sósavval töltötem fel, bedugtam rajta minden lyukat és forgattam, elég rendesen kiszedte, de mondjuk alapból is tiszta volt. Széttszedtem már többször a műszarfalat, korábban is nézegettem a zsalumozgató bowdeneket, de úgy láttam minden a helyén van. Gyanítom mélyebbre kell ásni. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :icon1:

Van egy 1.4-es 2001-es Astrám és az utóbbi két hétben szenvedek vele.Az elején megállt, rángatott, elvittem szerelőhöz, aki kicserélte a benzinszivattyút, ami után két napig működött az autó.Azóta az a mániája hogy reggelente az örületbe kerget, kb. a 10 indításra indul be, de ezután a nap folyamán semmi gond nincs vele: elindul, és megy rendesen.Remélem tudtok segíteni, a válaszokat előre is köszönöm. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :icon1:

Van egy 1.4-es 2001-es Astrám és az utóbbi két hétben szenvedek vele.Az elején megállt, rángatott, elvittem szerelőhöz, aki kicserélte a benzinszivattyút, ami után két napig működött az autó.Azóta az a mániája hogy reggelente az örületbe kerget, kb. a 10 indításra indul be, de ezután a nap folyamán semmi gond nincs vele: elindul, és megy rendesen.Remélem tudtok segíteni, a válaszokat előre is köszönöm. :icon1:

Üdv, mi a motorkódod? De alapból én a szerelőhöz fordulnék, hogy nem sikerült a mutatványa fusson neki mégegyszer. Első körben arra tippelnék, hogy nem a megfelelő pumpa került bele, mert ha jól tudom 2001-es modellekben már a 3 baros nagynyomásu pumpa van,ami össze van építve egy visszacsapó szeleppel. Ha ez rossz, vagy nincs benne, hosszabb állás után viszaengedi az üzemanyagot a tankba és ezért kell többet kerregetni amíg feltermeli a nyomást.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, mi a motorkódod? De alapból én a szerelőhöz fordulnék, hogy nem sikerült a mutatványa fusson neki mégegyszer. Első körben arra tippelnék, hogy nem a megfelelő pumpa került bele, mert ha jól tudom 2001-es modellekben már a 3 baros nagynyomásu pumpa van,ami össze van építve egy visszacsapó szeleppel. Ha ez rossz, vagy nincs benne, hosszabb állás után viszaengedi az üzemanyagot a tankba és ezért kell többet kerregetni amíg feltermeli a nyomást.

Én is vissza akartam vinni,de most éppenséggel nyaral. A motor kódja x14nz és úgy tudom hogy 1997-es astra pumpa van benne.Akkor valószínűleg ez lesz a hiba forrása, köszönöm a segítséget.

.

Link to comment
Megosztás:

Én is vissza akartam vinni,de most éppenséggel nyaral. A motor kódja x14nz és úgy tudom hogy 1997-es astra pumpa van benne.Akkor valószínűleg ez lesz a hiba forrása, köszönöm a segítséget.

.

Akkor vissza minden...az X14ZNZ-ben kisnyomású pumpa van, aminek nem kell megtartania a nyomást, hanem gyujtásra elindul úgy 3-4 másodpercre, majd leáll, és a motorindításra indul meg ujból. De ettől függetlenül mielőtt bármit költesz az autóra szerintem várd meg vele a szerelőt ha már egyszer pénzt adtál neki a munkáért akkor legyen is jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, igy elnézést, ha rossz helyre irok. Szóvan segítság, illetve felvilágositásra lenne szükségem. Nemrég vettem egy astrát, ez az első igy nem tudok semmit róla. Elöször is hány literes a tankja mert olvastam itt-ott, hogy 50, de 45-nél többet nem tudtam még tölteni bele. A másik meg amikor a mutató még csak épp elérné a piros felzést, az autó indulás, illetve magasabb fordulaton (kb. 4-5 ezer) befullad egy pillanatra, mintha kifogyna a benzin. Egy tank benzinnel alig 560 km.ert tudok megtenni.

Ettöl eltérö másik kérdésem, a fékrásegitönél van egy vákuum szelep ami nagy valószitüséggel rosz mivel kibontottam és üres. Elmentem egy szakihoz aki ideiglenesen ledugózta nekem a fékrásegitön lévö lyukatkat melyek erre a szelepre mentek, jelzem a motor járása lényegesen szebb lett, de ugyanakkor ez után vettem észre a fogyasztás növekedést, a cső ami az aktiv szénszürőről jön föl az is levolt dugva de mivel a tank kinyitáskor szisszent egy nagyot inkább kidugtam.

Kicsit hosszú lett, de mivel ugymond friss az autó szeretném ha mielöbb kiismerném, Astra F 93' c14nz.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.