Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Áthoztam ide. Szerintem a leőmlő és a kipuf rész simán szétcsavarozható, csavarlazító kell neki sok. A rozsda meg úgyis ott lesz, nem sok festék bírja azt a nagy hőt, nem tudom a hőálló ezüst meddíg marad rajta.

Köszönöm! Egyenlőre nem bántom, így könnyebb is az esetleges leömlő csere, sokan azt mondták hogy a blokkba belerohad a csavar és leszakad :goofy:

Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékes vízhőfok jeladót amiről lehúztad a csatit ki lehetne mérni multiméterrel, mert ha nagyon rossz értékeket küld a motorvezérlőnek, akkor az rosszul állítja be a levegő-benzin keveréket és ez is okozhat indítási gondot.

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Most ha jól értem a tankszellőztetés ki lett iktatva? Mert ugye amikor a pumpa szívja a benzint a tankból oda levegőt kell juttatni a helyére, ennek a rendszernek ez is a szerepe. A tank felé menő csövet szabadon kell hagyni, vagy a tanksapkát kell olyanra cserélni ami enged ki-beáramlást.

Sziasztok!

Kicsit régen írtam már, de a hiba továbbra is fent áll, hogy benzinen nem indul az autó az esetek 80%-ban kb. De gázon igen.

Tankszellőztetés megoldva, kétvezetékes jeladó cserélve. Amit észrevettem, mivel a szerszámos láda nálam van mindig, hogy az üa eljut az injektorházig. Amit kipróbáltam, hogy az injektorról leszedve a csatlakozót egy ledet (ellenállással) rádugtam. Ha fordítva dugom be a ledet akkor gyújtásra világít, ha megfordítom akkor indítózásra sem villog. Nekem az rémlik, hogy indítózásra villognia kellene ahogy nyisson az injektor. De nem csinálja.

Hova csatlakozik az injektor az anyós ülés lábterében lévő Motorvezérlőhöz?

Mitől nem kap ez jelet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicsit régen írtam már, de a hiba továbbra is fent áll, hogy benzinen nem indul az autó az esetek 80%-ban kb. De gázon igen.

Tankszellőztetés megoldva, kétvezetékes jeladó cserélve. Amit észrevettem, mivel a szerszámos láda nálam van mindig, hogy az üa eljut az injektorházig. Amit kipróbáltam, hogy az injektorról leszedve a csatlakozót egy ledet (ellenállással) rádugtam. Ha fordítva dugom be a ledet akkor gyújtásra világít, ha megfordítom akkor indítózásra sem villog. Nekem az rémlik, hogy indítózásra villognia kellene ahogy nyisson az injektor. De nem csinálja.

Hova csatlakozik az injektor az anyós ülés lábterében lévő Motorvezérlőhöz?

Mitől nem kap ez jelet?

Ha leveszed a fekete kupakot akkor nem is látni hogy beporlaszt az injektor a pillangószelepre? A led általában 3-5 voltról működik az szelep meg szerintem 12Voltról. Szerintem egyből az ECU-ra megy a vezetéke.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha leveszed a fekete kupakot akkor nem is látni hogy beporlaszt az injektor a pillangószelepre? A led általában 3-5 voltról működik az szelep meg szerintem 12Voltról. Szerintem egyből az ECU-ra megy a vezetéke.

A led előtt van egy ellenállás így a led+ellenállás 12V-ra lett méretezve. De sajnos nem látni, hogy indítózásnál porlasztana.

De az üa eljut az injektorházig.

Ha az ECU-ra megy akkor megpróbálom kimérni, hogy melyik vezeték is lehet az és ott megnézni, hogy meg e van a jel. Hátha csak egy kontakthiba szórakozik velem.

Az ECU-ról nem tudom, hogy hogyan lehet lehúzni a csatlakozókat. Vagyis remélem csatlakazozó van rajta. Még azt a részt nem bontottam meg.

Van valami trükkje? Nem akarom széjjel kókányolni.

Link to comment
Megosztás:

A led előtt van egy ellenállás így a led+ellenállás 12V-ra lett méretezve. De sajnos nem látni, hogy indítózásnál porlasztana.

De az üa eljut az injektorházig.

Ha az ECU-ra megy akkor megpróbálom kimérni, hogy melyik vezeték is lehet az és ott megnézni, hogy meg e van a jel. Hátha csak egy kontakthiba szórakozik velem.

Az ECU-ról nem tudom, hogy hogyan lehet lehúzni a csatlakozókat. Vagyis remélem csatlakazozó van rajta. Még azt a részt nem bontottam meg.

Van valami trükkje? Nem akarom széjjel kókányolni.

Igen, csatlakozó van rajta. De szerintem mielőtt itt bontasz, azért húzd le a csövet az injektorról, hogy biztosan eljut-e odáig a benya. Úgy rémlik a szélvédő felőli a nyomóág, de ha a benzinszűrőtől végigköveted egyből kiderül melyik az.

1529272-20140719-Bsn70J.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remélem tud valaki segíteni.

Nemrég' vettem egy opel astra f 1.4 -est (2000). Az a gond vele, hogy az üa szivattyú nem indul el.

Az üa. relé behúz, de a szivattyú nem indul.

A volt gazdája azt mondta, tavaly cseréltetett benne üa. szivattyút és relét is.

Olyan már volt, hogy melegen nem indult el, de kb 2óra várakozás után indult.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Igen, csatlakozó van rajta. De szerintem mielőtt itt bontasz, azért húzd le a csövet az injektorról, hogy biztosan eljut-e odáig a benya. Úgy rémlik a szélvédő felőli a nyomóág, de ha a benzinszűrőtől végigköveted egyből kiderül melyik az.

Elkezdtem lebontani a burkolatot és gondoltam csinálok egy kis helyet, hogy nyugisan le tudjam szedni a csatikat, de az ac pumpa reléje melegítette a kezem! Kiszedtem, mivel még nem rég lett az is kicserélve a túlhevülésen kívül semmi baját nem láttam. Majd mikor újra visszadugtam a helyére rögtön behúzott. Elkezdtem nézegetni, hogy nem-e gyújtás maradt rajta vagy valami ilyesmi, de semmi.

Szóval ott a probléma az, hogy állandóan behúz az a relé. Mintha állandó +12V-t és testet kapna.

Átnéztem a kapcsolási rajzot és nekem úgy tűnik, hogy nem kellene állandó áramot kapnia. Így kapott egy + relét ami megszakítja az ac pumpa reléjének test kábelét ha épp gázon autózom, de ha benzinre kapcsolok akkor rövidre zárja azt.

Majd ha időm lesz akkor még keresgélni fogom, hogy ki hova megy, mert valami nem oké ennél a kábelezésnél szerintem.

Csak az a furcsa, hogy kb 3 éve nálam van az autó és eddig jó volt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remélem tud valaki segíteni.

Nemrég' vettem egy opel astra f 1.4 -est (2000). Az a gond vele, hogy az üa szivattyú nem indul el.

Az üa. relé behúz, de a szivattyú nem indul.

A volt gazdája azt mondta, tavaly cseréltetett benne üa. szivattyút és relét is.

Olyan már volt, hogy melegen nem indult el, de kb 2óra várakozás után indult.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Ki kell venni a relét, és össze kell kötni az aljzatban a 30-87-es sarkokat, ekkor el kell indulni a pumpának ha jó. Ha elinndul akkor a relé a hibás, ha nem akkor pumpa-csatlakozó, vagy esetleg indításgátló szórakozik. Nekem is van egy olyan relém, ami ugyan behúz, szemre jól működik, de mégis ottmaradt vele az autó az út szélén.

Elkezdtem lebontani a burkolatot és gondoltam csinálok egy kis helyet, hogy nyugisan le tudjam szedni a csatikat, de az ac pumpa reléje melegítette a kezem! Kiszedtem, mivel még nem rég lett az is kicserélve a túlhevülésen kívül semmi baját nem láttam. Majd mikor újra visszadugtam a helyére rögtön behúzott. Elkezdtem nézegetni, hogy nem-e gyújtás maradt rajta vagy valami ilyesmi, de semmi.

Szóval ott a probléma az, hogy állandóan behúz az a relé. Mintha állandó +12V-t és testet kapna.

Átnéztem a kapcsolási rajzot és nekem úgy tűnik, hogy nem kellene állandó áramot kapnia. Így kapott egy + relét ami megszakítja az ac pumpa reléjének test kábelét ha épp gázon autózom, de ha benzinre kapcsolok akkor rövidre zárja azt.

Majd ha időm lesz akkor még keresgélni fogom, hogy ki hova megy, mert valami nem oké ennél a kábelezésnél szerintem.

Csak az a furcsa, hogy kb 3 éve nálam van az autó és eddig jó volt?

Ha jól tudom a 30-as számon állandó táp van a relé aljzatában.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Egy problémával küzdök most, nem tudom kinek volt hasonló gondja...

A következő a gond, hazafele melóból a Km/h mutatóm elköszönt tőlem...

A Check Engine Control lámpám kigyulladt és egy kuplung kinyomással leállt az autó... de ha vissza indítom, akkor egy ideig megy gond nélkül, de vissza tér a hiba... Ma vettem észre, hogy a spirálom elszakadt ami az órához kell.. a napokba akarom elvinni a szervízbe hiba kódot olvasni... De ha volt vkinek hasonló problémája az írjon légyszives, hogy mire számithatok köszi srácok :)

(Astra F, 1.4 16V)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Egy problémával küzdök most, nem tudom kinek volt hasonló gondja...

A következő a gond, hazafele melóból a Km/h mutatóm elköszönt tőlem...

A Check Engine Control lámpám kigyulladt és egy kuplung kinyomással leállt az autó... de ha vissza indítom, akkor egy ideig megy gond nélkül, de vissza tér a hiba... Ma vettem észre, hogy a spirálom elszakadt ami az órához kell.. a napokba akarom elvinni a szervízbe hiba kódot olvasni... De ha volt vkinek hasonló problémája az írjon légyszives, hogy mire számithatok köszi srácok :)

(Astra F, 1.4 16V)

Valószínűleg nincs más gondja, csak az, hogy elszakadt a spirálod, így a kilóméter óra egységében a sebességjeladó nem tudja, hogy mennyivel mész, emiatt kapsz check engine-t is.

Cseréld ki és próbáld ki...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nincs más gondja, csak az, hogy elszakadt a spirálod, így a kilóméter óra egységében a sebességjeladó nem tudja, hogy mennyivel mész, emiatt kapsz check engine-t is.

Cseréld ki és próbáld ki...

Kitudtam olvasni a kódot egy drót segítségével és a következők a gondok : - Járműsebesség érzékelő, Lambda szonda áramkör (1.hengersor 1.Szonda) Gondolom a szonda miatt áll le a motor

Link to comment
Megosztás:

Kitudtam olvasni a kódot egy drót segítségével és a következők a gondok : - Járműsebesség érzékelő, Lambda szonda áramkör (1.hengersor 1.Szonda) Gondolom a szonda miatt áll le a motor

Erős a gyanúm, hogy a sebesség érzékelő következménye lesz a szonda, először cserélj spirált, akku saru le 5-10 percre, utána menj vele és villogtasd ki újra. Ha a szonda elszáll megnő a fogyasztásod kb 10 literre, néha több.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kitudtam olvasni a kódot egy drót segítségével és a következők a gondok : - Járműsebesség érzékelő, Lambda szonda áramkör (1.hengersor 1.Szonda) Gondolom a szonda miatt áll le a motor

Az, hogy ki ír hülyeséget, az nem jelent semmit. Egy hiba miatt írhat ki tök fals infókat. Szerintem a szondát a sebesség jeladó üzemi problémája miatt érzékeli hibásnak. Ez miért lehet? Egyik alkatrész működése kihat a másikra! Nálam falsot szívott egyszer, és a rendszer a levegő hőmérséklet szenzort írta ki hibának, illetve MAP szenzort. A motorvezérlő érzékelt valamit, és bedobta, hogy ott valami nem működik jól. Miután meghúztam a hollandert, már jó lett! Szóval az, hogy szondát ír ki, ami egyébként nem leállást fog okozni, hanem üzemanyagban dús keveréket, büdös kipufogót, kokszos gyertyát, mert vészüzemmódba kapcsol a rendszer, és biztonságos, de nem benzin kímélő üzemet indít el. Szakadt kilóméterspirál okozhat kuplungoláskor motorleállást. Az, pedig, hogy az előttem szóló elmondta, hogy mi okozza a problémát, és nem hallgatsz rá, egyfajta bizalmatlanság, hozzá nem értés, ami természetes, de hidd el, hogy olyan ember mondta, akinek van már tapasztalata, szóval hülyeséget nem mondott...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kérdeznék. Lötyögött a bal 1 ajtóm, kaptam hozzá egy pár jónak kinéző bontott stiftet, berakta nekem a szakember, de azóta, bár csak picit lötyög, most fél év elteltével tán még jobban lóg, sőt, elkezdett menet közben kopogni az ajtó. Félek, még szétveri a zármechanikát is, mint már egyszer megtörtént (már törött zármechanikával vettem). Ha az ajtó "ütközőjét" a B oszlopon még lejjebb állítom, a végén még beázik nekem fölül.

Merre induljak? Amit a könyv ír, hogy vegyek "túlméretes" stiftet, fúrjam meg a helyét (na azt hogy, mikor "excenter" kéne fúrni a mostani lyukhoz képest) és tegyem be azokat? Vagy (leszerelt ajtóval) mérjek távolságot, üssem meg valahogy ügyesen a felső "zsanért" előrefelé, aztán mérjek, mennyit mozdult, hátha emel valamit az ajtón? Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kérdeznék. Lötyögött a bal 1 ajtóm, kaptam hozzá egy pár jónak kinéző bontott stiftet, berakta nekem a szakember, de azóta, bár csak picit lötyög, most fél év elteltével tán még jobban lóg, sőt, elkezdett menet közben kopogni az ajtó. Félek, még szétveri a zármechanikát is, mint már egyszer megtörtént (már törött zármechanikával vettem). Ha az ajtó "ütközőjét" a B oszlopon még lejjebb állítom, a végén még beázik nekem fölül.

Merre induljak? Amit a könyv ír, hogy vegyek "túlméretes" stiftet, fúrjam meg a helyét (na azt hogy, mikor "excenter" kéne fúrni a mostani lyukhoz képest) és tegyem be azokat? Vagy (leszerelt ajtóval) mérjek távolságot, üssem meg valahogy ügyesen a felső "zsanért" előrefelé, aztán mérjek, mennyit mozdult, hátha emel valamit az ajtón? Köszi, Csaba

Dörzsárazni szokták, de elég nehéz hozzáférni, talán kanyarfúróval könnyebb. Nem tudom lehet-e hajlítani a zsanért úgy hogy a ponthegesztés ne pattanjon el, rénézésre elég fixnek néz ki. Az enyém is kopog, ha rossz úton ráteszem a ajtóra a kezem érzem hogy ugrál az egész. Ha feljebb állítod azt a fület elvileg megtámasztja, de akkor meg becsukni nehezebb. Ugyanez van ha beljebb állítod akkor is, egy kicsi jobban fogja, de nagyobb erővel kell becsapni. Amit vettem utángyári stiftet elég gagyi, néha ki kell húzni, és szét kell feszítani a behasításnál, mert összenyomódik idővel.

Link to comment
Megosztás:

Hi

Tudnátok nekem segíteni? Mi a 33 hiba? Nézegettem "AGR fesz alacsony", de nekem pneus. vmi alapjárati dolog lesz csak nem találom.

köszi

Közben meglett: "Szívótér nyomás érzékelő fesz. túl nagy" ez ugye a MAP szenzor és a vízelvezető burkolat alatt van?

Igen, az a hasáb amibe a szívócsonk hátuljából megy egy vákumcső és egy csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az a hasáb amibe a szívócsonk hátuljából megy egy vákumcső és egy csatlakozó.

gondolom itt azon kívül hogy a cucc rossz lenne, lehet szó vákuum problémáról is ugye? repedt cső ilyesmi

mert most nem tom mitől állt be, de pont ott a kormány összekötőnél kovázgattam, lehet elbactam 1 csővet

Link to comment
Megosztás:

Dörzsárazni szokták, de elég nehéz hozzáférni, talán kanyarfúróval könnyebb. Nem tudom lehet-e hajlítani a zsanért úgy hogy a ponthegesztés ne pattanjon el, rénézésre elég fixnek néz ki. Az enyém is kopog, ha rossz úton ráteszem a ajtóra a kezem érzem hogy ugrál az egész. Ha feljebb állítod azt a fület elvileg megtámasztja, de akkor meg becsukni nehezebb. Ugyanez van ha beljebb állítod akkor is, egy kicsi jobban fogja, de nagyobb erővel kell becsapni. Amit vettem utángyári stiftet elég gagyi, néha ki kell húzni, és szét kell feszítani a behasításnál, mert összenyomódik idővel.

Köszi! Ajaj... Az a baj, hogy a zár "bele" az ajtó élében műanyag, és el fog repedni, ha feljebb vagy beljebb állítom a fület. Ha elreped, van ott pár rugó, ami kiforog a helyéről, és megint nem fogom tudni becsukni az ajtót, mint tavaly. A stifteket lehet vajon hajlítani, vagy elforog utána és még rosszabb lesz? Sörösdoboz-lemez-betétezés esetleg?

Módosítva : felhasznaaloo
Link to comment
Megosztás:

gondolom itt azon kívül hogy a cucc rossz lenne, lehet szó vákuum problémáról is ugye? repedt cső ilyesmi

mert most nem tom mitől állt be, de pont ott a kormány összekötőnél kovázgattam, lehet elbactam 1 csővet

Hát ez a cső egyenesen a szóvócsonkba megy ott figyeli a vákumot, szerintem csak ennek a repedése játszik bele a többi vákumcsőé nem.

Köszi! Ajaj... Az a baj, hogy a zár "bele" az ajtó élében műanyag, és el fog repedni, ha feljebb vagy beljebb állítom a fület. Ha elreped, van ott pár rugó, ami kiforog a helyéről, és megint nem fogom tudni becsukni az ajtót, mint tavaly. A stifteket lehet vajon hajlítani, vagy elforog utána és még rosszabb lesz? Sörösdoboz-lemez-betétezés esetleg?

Én inkább ara gondoltam, hogy a stift belsejébe ütök bele valamit, amitől kicsit nagyobb lesz az átmérője, és úgy teszem vissza a helyére. Ugye be van hasítva,de úgy vettem észre olyan gyenge az anyaga, hogy elég hamar összemegy a hasíték és akkor megint kotyog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ez a cső egyenesen a szóvócsonkba megy ott figyeli a vákumot, szerintem csak ennek a repedése játszik bele a többi vákumcsőé nem.

Én inkább ara gondoltam, hogy a stift belsejébe ütök bele valamit, amitől kicsit nagyobb lesz az átmérője, és úgy teszem vissza a helyére. Ugye be van hasítva,de úgy vettem észre olyan gyenge az anyaga, hogy elég hamar összemegy a hasíték és akkor megint kotyog.

direkt van belevaló vernivaló, cromax

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ez a cső egyenesen a szóvócsonkba megy ott figyeli a vákumot, szerintem csak ennek a repedése játszik bele a többi vákumcsőé nem.

Én inkább ara gondoltam, hogy a stift belsejébe ütök bele valamit, amitől kicsit nagyobb lesz az átmérője, és úgy teszem vissza a helyére. Ugye be van hasítva,de úgy vettem észre olyan gyenge az anyaga, hogy elég hamar összemegy a hasíték és akkor megint kotyog.

Értem, de lehet ez a hiba a vákuum hibája is nem? szóval, hogy nem a cucc rossz, hanem a vákuum nincs határ értéken belül, vagy rosszul gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.