Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ezt is szerettem volna kérdezni, milyen pasztát használtok az olajteknőhöz és az mi máshoz jó még?

Feljebb körben száraznak tűnik a motor. De tényleg olyan, mintha egyet köpött volna aztán elállt, mert "tele van" olajjal, ha a pálcát nézem.

Nekem a Victor Reinz paszta és tömítés lett fent-lent egyaránt, nekem bejött

http://www.reinz.de/ (kék-fehér a márka színe)

  • Like 1
Elküldve

Kínlódtam csak vele, mert mira bejátszottam a kipufcső fölé lehúztam róla fele pasztát, meg a csavarok is csak potyogtak a nyakamba. Végülis elméletileg ki tud jutni az olaj a tömítés szakadásakor, de szerintem ez nem túl gyakori, inkább befele szakad átt ahol a 10bar-t meg a robbanáskor a sokkal nagyobb nyomást kapja.

Ezt szokták dícsérni: http://www.autoalkatreszdunakanyar.hu/menu.174.reinz_tomitesek_es_pasztak, én csak bementem a boltba és kértem amilyen éppen volt. Végülis bármihez jó ahol olajat-vizet kell tömíteni, de mivel elég drága sziló gyanánt nem nagyon használják.

ja akartam is mondani, hogy jól átizéltél, aszontad ki/befér ott..........én felül a leömlőnél szétcsavartam a kipuff csövet(a rugó alátétes anyánál) az egész lefittyent, lett ott hely bőven

jaja Reinz, azaz

Elküldve

Én ezért írtam egy kipuff tömítést, hogy legyen hely a karternak.

A pörgetésről meg annyit, hogy az X14XE, meg általában az XE motorok pörgősek. 3000 körül kezdenek élni... :D

2000 alatt inkább kormolnak... :)

Elküldve

ja akartam is mondani, hogy jól átizéltél, aszontad ki/befér ott..........én felül a leömlőnél szétcsavartam a kipuff csövet(a rugó alátétes anyánál) az egész lefittyent, lett ott hely bőven

jaja Reinz, azaz

Igaz lefittyen, csak ugye én nem aknából csináltam hanem befeküdtem az autó alá, aztán ha leresztettem volna a csövet még kevesebb hely lett volna. :D

Elküldve

Köszi! Nem gondoltam, hogy a tömítés síkja fölé mászik a koszban az olaj, de logikus.

Főtengelyszimmering témához kérnék még segítséget:

Ebből nekem kettő van? (X14XE, DOHC motor.) Egy a szíjak felőli, egy a váltó felőli oldalon?

Ha csak azt mondják, "főtengelyszimmering", akkor melyikre gondolnak? Mert "a főtengelyszimmering" 2012-ben volt cserélve, azelőtt 2008-ban.

Tavaly ősszel pedig kuplungszett cseréjekor "a váltóharangban folyt a HÁTSÓ főtengelyszimmering", az is cserélve is lett. Ezt azért hívják hátsónak, mert egy hosszanti elhelyezkedésű motorban ez hátul van? :unsure:

Olajteknő tömítés:

Ha ezt cserélném, a leengedett (kéthónapos) olajat - óvatosan kezelve - visszatöltsem utána? Az olajteknőről ezt írja a könyvem: "az olajteknő tömítését szárazon tegyék fel" és ad hozzá egy ábrát 4 nyíllal, semmi további magyarázat. Hát köszi.

Szelep: kiszedjem, otthagyjam?

Sötétben és olajban tapogatózok... Előre is köszönettel,

Tajgetosz F. :icon11:

Otthonra:

http://www.argep.hu/trend/OLAJ/Olajleeresztoe-kanna.html

Profiknak:

http://www.uni-max.hu/olajgyujto-tartaly-110/d/

Egyébként én vagy megvárnám az olajcserét, vagy ha már leeresztem, cserélném is, legalább kicsit átmostad a rendszert.

Főtengelyszimering folyás esetén nem biztos, hogy előbbre jutsz. Sajnos idővel a szimering gumi rugóval szorított válla berágja magát a főtengelybe, így tulajdonképpen a szimering nem fog tömíteni sokáig. Köszörülni, polírozni kellene a tengely azon részét, ahol a szimering van, ahhoz, hogy megoldja a problémát. Ha már bemaródott a tengelyen az a rész, sajnos csöpögős lesz a motor, és vagy folyamatosan cserélgeted, vagy elfogadod. Ismerősöm a 3. csere után elfogadta. Motort ezért még nem bontaná meg!

  • Like 1
Elküldve

Otthonra:

http://www.argep.hu/trend/OLAJ/Olajleeresztoe-kanna.html

Profiknak:

http://www.uni-max.hu/olajgyujto-tartaly-110/d/

Egyébként én vagy megvárnám az olajcserét, vagy ha már leeresztem, cserélném is, legalább kicsit átmostad a rendszert.

Főtengelyszimering folyás esetén nem biztos, hogy előbbre jutsz. Sajnos idővel a szimering gumi rugóval szorított válla berágja magát a főtengelybe, így tulajdonképpen a szimering nem fog tömíteni sokáig. Köszörülni, polírozni kellene a tengely azon részét, ahol a szimering van, ahhoz, hogy megoldja a problémát. Ha már bemaródott a tengelyen az a rész, sajnos csöpögős lesz a motor, és vagy folyamatosan cserélgeted, vagy elfogadod. Ismerősöm a 3. csere után elfogadta. Motort ezért még nem bontaná meg!

Én egy üres olajoskanna oldalát vágtam ki, abba eresztem le az olajat, aztán az eredeti nyíláson öntöm átt egy másikba. Na igen nekem is a második szimering van a vezérlés oldalán az elsővel pár évig volt csak tünetmentes.

  • Like 1
Elküldve

Igaz lefittyen, csak ugye én nem aknából csináltam hanem befeküdtem az autó alá, aztán ha leresztettem volna a csövet még kevesebb hely lett volna. :D

mondom, hogy énse aknáztam, csak jól alábakoltam, de én is feküdtem alatta

több lesz hidd el

Elküldve (edited)

Én egy üres olajoskanna oldalát vágtam ki, abba eresztem le az olajat, aztán az eredeti nyíláson öntöm átt egy másikba. Na igen nekem is a második szimering van a vezérlés oldalán az elsővel pár évig volt csak tünetmentes.

Állítólag létezik valami szimering betét, amit a tengelyre lehet ragasztani, de ilyen helyen nem próbálkoznék meg vele. Azzal jó ideig nem lesz folyás. Kérdés, hogy utána hogy cserélhető.

ilyen a bekopott tengely:

http://www.injektor.hu/img/124/sim.jpg

Módosítva : hetyke
  • Like 1
Elküldve

mondom, hogy énse aknáztam, csak jól alábakoltam, de én is feküdtem alatta

több lesz hidd el

Hát mostanában remélem nem kell foglalkoznom vele. :icon1:

Állítólag létezik valami szimering betét, amit a tengelyre lehet ragasztani, de ilyen helyen nem próbálkoznék meg vele. Azzal jó ideig nem lesz folyás. Kérdés, hogy utána hogy cserélhető.

ilyen a bekopott tengely:

http://www.injektor.hu/img/124/sim.jpg

Végülis lehet szimeringet gyártatni is, talán van lehetőség arra hogy ne pont ott érintkezzen a főtengelyjel mint a régi.

Elküldve

Vagy esetleg a belső oldalán le lehet vágni a gumit a fémről és egy mm-t bentebb csúszik. Akkor már nem ott lesz a tömítés... ;)

Ajakos tömítőgyűrűket (Szimeringeket) lehet kapni többféle szélességben is. :D

Elküldve

Ajakos tömítőgyűrűket (Szimeringeket) lehet kapni többféle szélességben is. :D

Jó, de olyan sokat nem lóghat ki, nem tudom mennyi hely van a tengelyen a szíjkerék mögött.

Elküldve

Hú, eldurvult a téma, ezt már nehezen követem. Tegnap írtam valamit, hogy köszönet és hála, de megint visszadobta a honlap, hogy túl sok hozzászólás/nap.

Ma megnéztem a Vörösvári útnál, a Laborc utcában (Buda) egy elhagyott, gazzal benőtt szerelőrámpát, ahol szépen a kocsi alá lehetne állni, szétszedni és letakarítani stb, de 155 cm széles a rámpa, orral ráállni túl keskeny. Kiadó garázs meg 15ezer/hó, túmacs.

Elküldve

Hú, eldurvult a téma, ezt már nehezen követem. Tegnap írtam valamit, hogy köszönet és hála, de megint visszadobta a honlap, hogy túl sok hozzászólás/nap.

Ma megnéztem a Vörösvári útnál, a Laborc utcában (Buda) egy elhagyott, gazzal benőtt szerelőrámpát, ahol szépen a kocsi alá lehetne állni, szétszedni és letakarítani stb, de 155 cm széles a rámpa, orral ráállni túl keskeny. Kiadó garázs meg 15ezer/hó, túmacs.

Kertes házban élő rokon a közelben? :icon1:

Elküldve (edited)

Hello!

Mostmár majdnem biztos, hogy a katalizátorom bedöglött.
Úgye egyre jobban fújt a toroknál a kipuff, cseréltem már szívósor, meg toroknál tömítést, de még mindig kifujj, és ugye levételnél nagy nyomással jött vissza a gáz, torpan a verda gázadásra, és ugye rúgós csavarnál tud kifujni, mert a nyomás szétlöki.
Legalábbis ez a tényállás.

Mindenféleképpen cserélem, nem mókolok, hogy kivágni stb....
Csak az a kérdés, hogy gyári katalizátort bele, vagy univerzálisat.
Úgye univerzális 20-30ezer, de heggeszteni kell precízen, hogy minden stimmeljen.
Gyári ökör ár, de csak levesz régi, feltesz új, bár igen jó UNIX kedvezménnyel vásárolok, így 40 körül lenne, az alkatrész.
Szerintetek? Vélemény? Tanács?

Előre is köszönöm.

X14NZ 1.4. 2001 44kW 60 Le

szerk.: És ha univerzális, akkor milyen kell nekem? és honnan érdemes? pl.: ? cm3-ig Hossz:? mm Átmérő: ? mm Ki-beömlő cső átmérő: ? mm ..

Módosítva : dmar
Elküldve

Hello!

Mostmár majdnem biztos, hogy a katalizátorom bedöglött.

Úgye egyre jobban fújt a toroknál a kipuff, cseréltem már szívósor, meg toroknál tömítést, de még mindig kifujj, és ugye levételnél nagy nyomással jött vissza a gáz, torpan a verda gázadásra, és ugye rúgós csavarnál tud kifujni, mert a nyomás szétlöki.

Legalábbis ez a tényállás.

Mindenféleképpen cserélem, nem mókolok, hogy kivágni stb....

Csak az a kérdés, hogy gyári katalizátort bele, vagy univerzálisat.

Úgye univerzális 20-30ezer, de heggeszteni kell precízen, hogy minden stimmeljen.

Gyári ökör ár, de csak levesz régi, feltesz új, bár igen jó UNIX kedvezménnyel vásárolok, így 40 körül lenne, az alkatrész.

Szerintetek? Vélemény? Tanács?

Előre is köszönöm.

X14NZ 1.4. 2001 44kW 60 Le

szerk.: És ha univerzális, akkor milyen kell nekem? és honnan érdemes? pl.: ? cm3-ig Hossz:? mm Átmérő: ? mm Ki-beömlő cső átmérő: ? mm ..

Szerintem bontóba nézzél egyet.

Elküldve

zotya975, on 25 Jun 2014 - 5:31 PM, said:snapback.png

Kertes házban élő rokon a közelben? :icon1:

Én az utcán a parkolóban szoktam olajat cserélni és még meg se emelem az autót. :D Mondjuk a teknő levételéhez ez gondolom nem elég.

Kertes házban élő rokon... hónapokig/évekig kértem "egy közeli rokonomat" hogy engedjen már be az aknás garázsába, de csak nem sikerült se a kaput kinyitni, se kipakolni a begarazsírozott bútorokat. Itt meg a 7kerben a közterület felügyelők itt állnak a sarkon, mivel van itt egy iskola. Rögtön kapnék egy csekket, ahogy leveszem a teknőről a csavart.

dmar, on 25 Jun 2014 - 8:30 PM, said:snapback.png


Csak az a kérdés, hogy gyári katalizátort bele, vagy univerzálisat.
Úgye univerzális 20-30ezer, de heggeszteni kell precízen, hogy minden stimmeljen.
Gyári ökör ár, de csak levesz régi, feltesz új, bár igen jó UNIX kedvezménnyel vásárolok, így 40 körül lenne, az alkatrész.
Szerintetek? Vélemény? Tanács?

Előre is köszönöm.

X14NZ 1.4. 2001 44kW 60 Le

szerk.: És ha univerzális, akkor milyen kell nekem? és honnan érdemes? pl.: ? cm3-ig Hossz:? mm Átmérő: ? mm Ki-beömlő cső átmérő: ? mm ..

Én itt Pesten a Kipufogóklinika nevű helyen valami "CarSound"-féle katalizátort kaptam, mondjuk egy kis "hangja" tényleg lett tőle az autónak, de amúgy minden stimmel vele.

Elküldve

Hello!

Mostmár majdnem biztos, hogy a katalizátorom bedöglött.

Úgye egyre jobban fújt a toroknál a kipuff, cseréltem már szívósor, meg toroknál tömítést, de még mindig kifujj, és ugye levételnél nagy nyomással jött vissza a gáz, torpan a verda gázadásra, és ugye rúgós csavarnál tud kifujni, mert a nyomás szétlöki.

Legalábbis ez a tényállás.

Mindenféleképpen cserélem, nem mókolok, hogy kivágni stb....

Csak az a kérdés, hogy gyári katalizátort bele, vagy univerzálisat.

Úgye univerzális 20-30ezer, de heggeszteni kell precízen, hogy minden stimmeljen.

Gyári ökör ár, de csak levesz régi, feltesz új, bár igen jó UNIX kedvezménnyel vásárolok, így 40 körül lenne, az alkatrész.

Szerintetek? Vélemény? Tanács?

Előre is köszönöm.

X14NZ 1.4. 2001 44kW 60 Le

szerk.: És ha univerzális, akkor milyen kell nekem? és honnan érdemes? pl.: ? cm3-ig Hossz:? mm Átmérő: ? mm Ki-beömlő cső átmérő: ? mm ..

A multkor találtam egy olyan katival fogllakozó céget, ahol átveszik-megveszik a régi katalizátort, ha jól értettem a szerelés ingyen van ha otthagyod náluk a régit. Körül kell nézni szerintem több helyen is van ilyen lehetőség. Majd nekem is venni kell valamit, pont most ütöttem ki a belét, mert lezszakadt a szivacs és fojtotta a motort.

Elküldve

Kertes házban élő rokon a közelben? :icon1:

Ide kapcsolódik.

Ezt ennél olcsóbban ki lehet hozni? Úgy hogy, én nem tudom magamnak megcsinálni, és ismerősöm sincs aki összehegesztené! Szóval szakihoz kéne vinnem! <_<

Bár ez a 21,5cm nem tűnik magasnak! Mondjuk most cseréltem a váltótartóbakot és csak sima emelővel emeltem rá,csak annyit hogy a kerék 2-3 cm megemelkedjen.Elfértem alatta!

http://www.uni-max.hu/l203-feljaro-rampa-szemelygepkocsikhoz1-par/d/

Elküldve

Ide kapcsolódik.

Ezt ennél olcsóbban ki lehet hozni? Úgy hogy, én nem tudom magamnak megcsinálni, és ismerősöm sincs aki összehegesztené! Szóval szakihoz kéne vinnem! <_<

Bár ez a 21,5cm nem tűnik magasnak! Mondjuk most cseréltem a váltótartóbakot és csak sima emelővel emeltem rá,csak annyit hogy a kerék 2-3 cm megemelkedjen.Elfértem alatta!

http://www.uni-max.hu/l203-feljaro-rampa-szemelygepkocsikhoz1-par/d/

Hát, 21,5 centis rámpát én úgy csinálnék, hogy tömör fenyőből - tetőácsolási maradékból :D csak nézni kéne egy helyet, ahol épp nagyon ácsolnak... Tán még formára is vágná a mester helyben két jó szóért meg pár sörért. Aztán alulra rácsavarozni egy ugyanolyan hosszú, de szélesebb deszkát (inkább pallót) hogy ne boruljon. Az +4 centi... És akkor már (ismét) csak egy garázs kéne... :omg:

Elküldve

Ide kapcsolódik.

Ezt ennél olcsóbban ki lehet hozni? Úgy hogy, én nem tudom magamnak megcsinálni, és ismerősöm sincs aki összehegesztené! Szóval szakihoz kéne vinnem! <_<

Bár ez a 21,5cm nem tűnik magasnak! Mondjuk most cseréltem a váltótartóbakot és csak sima emelővel emeltem rá,csak annyit hogy a kerék 2-3 cm megemelkedjen.Elfértem alatta!

http://www.uni-max.hu/l203-feljaro-rampa-szemelygepkocsikhoz1-par/d/

Én 15X15-ös gerenda maradékból csináltam rámpát, menetes szárral van összefogatva, egyik végük láncfűrésszel megvágva ferdére.

1508208-20140626-NzIKpA.jpg

1508209-20140626-RnQXSs.jpg

Elküldve

Sziasztok!

segitségeteket kérném!astrámban 1.6 16V (x16xel) mintha nem menne egy henger, erötlen dadog,fogyasztás megnőt. kivilogtattam a következő hibát dibja:

85,43,63,64,35,13

mi lehet a gond?ha nagy gáz van nem költök rá:-(

Elküldve

Én 15X15-ös gerenda maradékból csináltam rámpát, menetes szárral van összefogatva, egyik végük láncfűrésszel megvágva ferdére.

Te ez alatt mán bőven van annyi hely, hogy ha leengeded a kipuff. csövet kényelmesen bűvészkedhetsz a teknővel.

Elküldve

Sziasztok!

segitségeteket kérném!astrámban 1.6 16V (x16xel) mintha nem menne egy henger, erötlen dadog,fogyasztás megnőt. kivilogtattam a következő hibát dibja:

85,43,63,64,35,13

mi lehet a gond?ha nagy gáz van nem költök rá:-(

85 hiba fogalmam sincs mi lehet, 43 egr le van zárva szerintem azt jelzi,35 alapjárati motor talán, 13 lambda szonda, 63-64 EST B vezeték feszültség kicsi,hát fogalmam sincs mi lehet ez :( olyan hangja van a kocsinak mintha V6 lenne,remélem nem hengerfejezni kell :( valakinek ötlet?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.