Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Láttam ma egy videót arról, hogy egy amerikai srác valami nátrium-hidroxidos (arra a célra gyártott) löttyel letisztította (spray) a klímahűtőjét (kondenzátort). Szépen felhabzott neki, aztán leöblítette. Kijött neki a sok szösz-kosz-bogár. Utána 2/3-annyi volt csak a klímában a nyomás a magasnyomású részben, egyúttal kevésbé forró lett a rencer, vagyis jót tett a klímának. A nátrium-hidroxid a wikipédia szerint ugyanúgy eszi az alumíniumot, mint pl. a trisó, merthogy lúgok. Kívülről szerintetek mivel mossam ki a lamellák közül a beleragadt mocskot? Mehet rá mégis valamilyen töménységű trisó+víz keverék?

Link to comment
Megosztás:

Nem fért be a varrógép alá. :D Nem akarom kicserélni, mert a hátsó üléssor is más meg az 5 fejtámla 3 fajtából jött össze. Maaajd egyszer varrok rá valami normális anyagból huzatot. :icon1: De lehet hogy a fejtámlákat meghagyom huzat nélkül, mert így is nagyon kitakar a hátsó 3 hát még ha a huzat miatt nem lesz lik a közepén. Akkor viszont szereznem kell még 3 feketét, az mindenhez megy. :rolleyes:

Az anyósülést átlehet rakni simán... bár attól még a régin ott lesz a kopás...

Link to comment
Megosztás:

Esetleg (vad ötlet) valami textilragasztóval kéne textilt textilhez ragasztva feltenni valami szövetet, a széleknél meg ügyesen összedolgozni. Így a konkáv részek (bevágások) is passzentosak lehetnének. (Én most veszek ragasztót amivel a tetőkárpitot fogom cserélni, hőálló meg minden. http://ragasztonagyker.eu/vizallo_kontaktragaszto#page_artdet_tabs Még nem próbáltam korábban. A kárpit is megvan már hozzá.)

Szerintem az ülésekhez nem jó ötlet ragasztani, de a ragasztó linkjét lementettem, mert nekem ujra kell ragasztani a tetőkárpitot. :icon13:

Láttam ma egy videót arról, hogy egy amerikai srác valami nátrium-hidroxidos (arra a célra gyártott) löttyel letisztította (spray) a klímahűtőjét (kondenzátort). Szépen felhabzott neki, aztán leöblítette. Kijött neki a sok szösz-kosz-bogár. Utána 2/3-annyi volt csak a klímában a nyomás a magasnyomású részben, egyúttal kevésbé forró lett a rencer, vagyis jót tett a klímának. A nátrium-hidroxid a wikipédia szerint ugyanúgy eszi az alumíniumot, mint pl. a trisó, merthogy lúgok. Kívülről szerintetek mivel mossam ki a lamellák közül a beleragadt mocskot? Mehet rá mégis valamilyen töménységű trisó+víz keverék?

A magasnyomású mosó árt neki? :rolleyes: Előtte be lehet sprccelni valami mosószerrel.

Az anyósülést átlehet rakni simán... bár attól még a régin ott lesz a kopás...

Na hát ez az azért nem szerelem átt hogy a másik oldalon nézegessem. Jártam nemrég bontóban de pont azért nem vettem másikat, mert majd a huzat úgyis eltakarja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tegnap letiltott a rencer, hogy túl sokat kérdeztem aznap... A Zotyával folytatott eszmecseréhez még hozzátennék annyit, hogy én félek a lamellákat magasnyomásúval mosni (meg nincs is olyanom), ezért egy híg trisós spricnizést fogok megkockáztatni.

A kiváló és méltán közkedvelt X14XE motor... Mivel a meglévő hűtési problémámat egyelőre nem sikerül feltárni, másikat kerestem helyette: segítenétek, milyen csövek ezek, amit pirossal és kékkel végigpöttyöztem a fotón? Mert nagyon rossz állapotban vannak, repedtek meg minden:

20140616591+copy.jpg

Kartergázt(?) vezetnek az injektorhoz, a nagyobb a levegőcsőbe, a másik az injektor aljába vezet. ???

Továbbá... ez itten kérem az AGR/EGR szelepem amit kisárgítottam, itt alább meg oldalnézetben virít?

20131025474+copy.jpg

Továbbá... a tűzfal tetején lévő vízvető műanyag alatt pár kábelen kívül semmi nincs, a MAP szenzor meg pont hogy mellette. Mit akar ez a műanyag védeni?

20140616584.jpg

20140616583.jpg

Kéretik a fehér sziloplaszot nem észrevenni a fotókon. Kösz szépen, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tegnap letiltott a rencer, hogy túl sokat kérdeztem aznap... A Zotyával folytatott eszmecseréhez még hozzátennék annyit, hogy én félek a lamellákat magasnyomásúval mosni (meg nincs is olyanom), ezért egy híg trisós spricnizést fogok megkockáztatni.

A kiváló és méltán közkedvelt X14XE motor... Mivel a meglévő hűtési problémámat egyelőre nem sikerül feltárni, másikat kerestem helyette: segítenétek, milyen csövek ezek, amit pirossal és kékkel végigpöttyöztem a fotón? Mert nagyon rossz állapotban vannak, repedtek meg minden:

Kartergázt(?) vezetnek az injektorhoz, a nagyobb a levegőcsőbe, a másik az injektor aljába vezet. ???

Továbbá... ez itten kérem az AGR/EGR szelepem amit kisárgítottam, itt alább meg oldalnézetben virít?

Továbbá... a tűzfal tetején lévő vízvető műanyag alatt pár kábelen kívül semmi nincs, a MAP szenzor meg pont hogy mellette. Mit akar ez a műanyag védeni?

Kéretik a fehér sziloplaszot nem észrevenni a fotókon. Kösz szépen, Csaba

Szia!

A kipötyözöttek igen, kartergázt elvezető/motorszellőztető csövek. Érdemes kicserélni, ha átvannak repedve, mert falslevegőt szívhat a motor.

A zölt, az valóban az EGR szelep.

Az a műanyag más Astrákban is megvan. Az apám C14NZ-jén, az alatt van a mapszenzor.

Ami fel van kötve vezeték, az a levegőcsőn lévő levegőhőmérséklet-szenzor vezetéke. Ha nincs rádugva, akkor sárgalámpával/hibakóddal jutalmazza a rendszer a felhasználót.

Módosítva : pszilaj
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tegnap letiltott a rencer, hogy túl sokat kérdeztem aznap... A Zotyával folytatott eszmecseréhez még hozzátennék annyit, hogy én félek a lamellákat magasnyomásúval mosni (meg nincs is olyanom), ezért egy híg trisós spricnizést fogok megkockáztatni.

A kiváló és méltán közkedvelt X14XE motor... Mivel a meglévő hűtési problémámat egyelőre nem sikerül feltárni, másikat kerestem helyette: segítenétek, milyen csövek ezek, amit pirossal és kékkel végigpöttyöztem a fotón? Mert nagyon rossz állapotban vannak, repedtek meg minden:

Kartergázt(?) vezetnek az injektorhoz, a nagyobb a levegőcsőbe, a másik az injektor aljába vezet. ???

Továbbá... ez itten kérem az AGR/EGR szelepem amit kisárgítottam, itt alább meg oldalnézetben virít?

Továbbá... a tűzfal tetején lévő vízvető műanyag alatt pár kábelen kívül semmi nincs, a MAP szenzor meg pont hogy mellette. Mit akar ez a műanyag védeni?

Kéretik a fehér sziloplaszot nem észrevenni a fotókon. Kösz szépen, Csaba

Elvileg az elektromos csatlakozókat és a relédobozt, valamint a map szenzort védené a víztől és a véletlen érintéstől valamint a hozzá nem értőktől. Abban a négyzetben eredetileg volt egy villámos sárga matrica ami áramütés veszélyre figyelmeztet. Gyárilag ez végig megy a kiegyenlítő tartályig és nálam takarja a relédobozt is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elvileg az elektromos csatlakozókat és a relédobozt, valamint a map szenzort védené a víztől és a véletlen érintéstől valamint a hozzá nem értőktől. Abban a négyzetben eredetileg volt egy villámos sárga matrica ami áramütés veszélyre figyelmeztet. Gyárilag ez végig megy a kiegyenlítő tartályig és nálam takarja a relédobozt is.

Jobbkormányosnál meg az a kocka ki van szedvel... Ottan van a fékolajtartály...

http://i1.ytimg.com/vi/bemNlUeWUrc/maxresdefault.jpg

Link to comment
Megosztás:

A c14se-hez teljesen jó a 4,18 wr-es váltó. Miért akarod cserélni?

Ennyi változás lesz 6000-es fordulaton: az 5. nyilván csak elmélet :D

418wr 374cr

1. 41,85 49,17

2. 79,72 81,35

3. 119,70 122,03

4. 164,89 155,48

5. 205,00 195,46

Egyébként az F15-ös váltó is jó hozzá. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen és köszönöm. Nekem a blokk nz ahhoz meg F10 van ha jól tudom, és tegnap beszéltem pár se tulajdonossal és Ők mondták, hogy az F13 CR 3.74-es áttétellel az ideális hozzá... Ezért kérdeztem! Cserélni akkor fogom, ha meggyőzve érzem magam, azzal kapcsolatban, hogy jobb az F13 mint az F10

A c14se-hez teljesen jó a 4,18 wr-es váltó. Miért akarod cserélni?

Ennyi változás lesz 6000-es fordulaton: az 5. nyilván csak elmélet :D

418wr 374cr

1. 41,85 49,17

2. 79,72 81,35

3. 119,70 122,03

4. 164,89 155,48

5. 205,00 195,46

Egyébként az F15-ös váltó is jó hozzá. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen és köszönöm. Nekem a blokk nz ahhoz meg F10 van ha jól tudom, és tegnap beszéltem pár se tulajdonossal és Ők mondták, hogy az F13 CR 3.74-es áttétellel az ideális hozzá... Ezért kérdeztem! Cserélni akkor fogom, ha meggyőzve érzem magam, azzal kapcsolatban, hogy jobb az F13 mint az F10

Nem törvényszerű, hogy az NZ-n F10-es van nekem is F13 van rajta.

1504987-20140623-N6Vhev.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetekre / ötletetekre várom, hogy mi is lehet nálam a probléma mert már nem tudom, hogy mit is csináljak.

A helyzet:

Kb 1000 km-e nem indult az autó. Le lett szedve a hengerfej és a szelepeken trutyi volt kitámasztott, nem volt kompresszió. Az szépen meg lett csinálva.

Utána benzinen egyszer csak nem akart indulni. Az üa szivattyú halt be. Kicseréltem. Pár napig, hétig jó volt. De kb 2 hónapja szórakozik, hogy reggelente vagy ha hűvösebb helyen áll akkor nem mindig, kb sz esetek 50%-ban nem indul be az autó benzinen. Gázon szépen beindul, szóval szikra van.

Rájöttem, hogy az aktív szén szűrő ment tönkre. A vákuum csöveken keresztül ette az autó a szenet. Kitakarítottam az injektorházat és levakdugóztam.

Kb 1 hétig megint jó volt. Kicseréltem az üa szivattyú reléjét, a gáz rendszer reléit, kábeleit.

Ha nem indul az autó akkor mindig próbálom kideríteni, hogy mi is a bibi. Megnéztem áramot kap a szivattyú.

Ha nem indult akkor volt olyan is, hogy előre szaladtam és lekötöttem a benzincsövet, hogy működik-e szivattyú és minden ok volt. Visszakötöttem és már indult is az autó.

Kicseréltem a pillangószelep állás érékelőt (nem tudom, hogy ez e a neve, de volt másik injektorházam).

Alapjárati léptetőmotor helye tisztítva, léptető motor cserélve.

A kétvezetékes hőmérséklet jeladóról lehúztam a csatit akkor se volt semmi változás. Ha akart beindult, ha nem akkor nem.

Mi lehet még a gond?

Injektor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetekre / ötletetekre várom, hogy mi is lehet nálam a probléma mert már nem tudom, hogy mit is csináljak.

A helyzet:

Kb 1000 km-e nem indult az autó. Le lett szedve a hengerfej és a szelepeken trutyi volt kitámasztott, nem volt kompresszió. Az szépen meg lett csinálva.

Utána benzinen egyszer csak nem akart indulni. Az üa szivattyú halt be. Kicseréltem. Pár napig, hétig jó volt. De kb 2 hónapja szórakozik, hogy reggelente vagy ha hűvösebb helyen áll akkor nem mindig, kb sz esetek 50%-ban nem indul be az autó benzinen. Gázon szépen beindul, szóval szikra van.

Rájöttem, hogy az aktív szén szűrő ment tönkre. A vákuum csöveken keresztül ette az autó a szenet. Kitakarítottam az injektorházat és levakdugóztam.

Kb 1 hétig megint jó volt. Kicseréltem az üa szivattyú reléjét, a gáz rendszer reléit, kábeleit.

Ha nem indul az autó akkor mindig próbálom kideríteni, hogy mi is a bibi. Megnéztem áramot kap a szivattyú.

Ha nem indult akkor volt olyan is, hogy előre szaladtam és lekötöttem a benzincsövet, hogy működik-e szivattyú és minden ok volt. Visszakötöttem és már indult is az autó.

Kicseréltem a pillangószelep állás érékelőt (nem tudom, hogy ez e a neve, de volt másik injektorházam).

Alapjárati léptetőmotor helye tisztítva, léptető motor cserélve.

A kétvezetékes hőmérséklet jeladóról lehúztam a csatit akkor se volt semmi változás. Ha akart beindult, ha nem akkor nem.

Mi lehet még a gond?

Injektor?

A kétvezetékes vízhőfok jeladót amiről lehúztad a csatit ki lehetne mérni multiméterrel, mert ha nagyon rossz értékeket küld a motorvezérlőnek, akkor az rosszul állítja be a levegő-benzin keveréket és ez is okozhat indítási gondot.

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Most ha jól értem a tankszellőztetés ki lett iktatva? Mert ugye amikor a pumpa szívja a benzint a tankból oda levegőt kell juttatni a helyére, ennek a rendszernek ez is a szerepe. A tank felé menő csövet szabadon kell hagyni, vagy a tanksapkát kell olyanra cserélni ami enged ki-beáramlást.

Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékes vízhőfok jeladót amiről lehúztad a csatit ki lehetne mérni multiméterrel, mert ha nagyon rossz értékeket küld a motorvezérlőnek, akkor az rosszul állítja be a levegő-benzin keveréket és ez is okozhat indítási gondot.

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Most ha jól értem a tankszellőztetés ki lett iktatva? Mert ugye amikor a pumpa szívja a benzint a tankból oda levegőt kell juttatni a helyére, ennek a rendszernek ez is a szerepe. A tank felé menő csövet szabadon kell hagyni, vagy a tanksapkát kell olyanra cserélni ami enged ki-beáramlást.

A tankszellőztetés tudna ilyet produkálni? Mindjárt kipróbálom, hogy ha leveszem a tanksapkát akkor szisszen-e.

A jeladót pedig így adatok alapján kimérem és meglátjuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, köszönöm a múltkori segítséget. Megint jönnék a csipcsup bajaimmal.

2 hónapja volt olajcsere, az olajszint még most is a pálca felső(!) jelzésénél, talán picit feljebb is van. Az olajteknő körben meg a dififedél csupa olaj, úgy nézem azon a szelepen jött ki, ami elöl van, az olajszűrő alatt - nem tudom az-e a túlnyomásszelep? Ki-be csúsztatható, és kicsit karcosan mozog, ezért kipucolnám. Nem mertem kihúzni.

DSC02731.JPG

DSC02735.JPG

DSC02736.JPG

Túltöltötte nekem a mester olajcserekor, vagy nem kellett volna a múltkor 4-esben 110-zel előznöm? Komolyan kérdezem.

DSC02733.JPG

Az ábra szerint ez a szelep vagy mi az olaj szintje fölött van, ha kiszedem (ha ki lehet húzni), nem folyik ki olaj. Leírást viszont egy könyvben se találtam róla, vagy csak olyanról, amin hatlapfejű csavar van kívül (ez meg műanyagkupakos).

kenorendszer.jpg

Jó, ez 8szelepes rajz, nekem meg X14XE van.

Szóval, kihúzzam, kitekerjem? Benzinnel megpucoljam? Nyilván a teknőt, dififedelet is lepucolom.

Kösz szépen, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Nem gondoltam, hogy a tömítés síkja fölé mászik a koszban az olaj, de logikus.

Főtengelyszimmering témához kérnék még segítséget:

Ebből nekem kettő van? (X14XE, DOHC motor.) Egy a szíjak felőli, egy a váltó felőli oldalon?

Ha csak azt mondják, "főtengelyszimmering", akkor melyikre gondolnak? Mert "a főtengelyszimmering" 2012-ben volt cserélve, azelőtt 2008-ban.

Tavaly ősszel pedig kuplungszett cseréjekor "a váltóharangban folyt a HÁTSÓ főtengelyszimmering", az is cserélve is lett. Ezt azért hívják hátsónak, mert egy hosszanti elhelyezkedésű motorban ez hátul van? :unsure:

Olajteknő tömítés:

Ha ezt cserélném, a leengedett (kéthónapos) olajat - óvatosan kezelve - visszatöltsem utána? Az olajteknőről ezt írja a könyvem: "az olajteknő tömítését szárazon tegyék fel" és ad hozzá egy ábrát 4 nyíllal, semmi további magyarázat. Hát köszi.

Szelep: kiszedjem, otthagyjam?

Sötétben és olajban tapogatózok... Előre is köszönettel,

Tajgetosz F. :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Ha mindkét szimmeringet cserélték, akkor az kizárható.

Ha az olajat kosz belekerülés nélkül le tudod engedni, akkor miért ne mehetne vissza. Esetleg egy tiszta szöveten átlehet szűrni, ha került volna bele valami.

A tömítés cseréhez pár dolog kell. Egy olyan tömítés, ami nem parafa. Ezen átmegy az olaj. Egy nyomaték kulcs sem árt, hogy gyári értékkel, de ami fontosabb egyforma értékkel húzd vissza a csavarokat. Egy tömítés a kipuff ipszilonjára. Na meg lehet venni valami tömítőpasztát is, csak nem tudom a nevét, ami segíti a tömítést.

A szelepet szerintem nem kell piszkálni. Legfeljebb akkor, ha a gumidogót kivéve tényleg onnan csöppen az olaj.

Ott csak egy rugó által nyomott golyó van, ha jól tudom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket és a figyelmeztetést! Valami tölcséres megoldásban gondolkodom olajleeresztés ügyben. Meg helyszínt keresek hozzá... :icon6: Nyomatékkulcsot is vadászok már egy ideje a neten, csak nem találok 28Nm alattit, egyelőre. Ez meg 8Nm, és "nincs benne a kezemben". A szelepet akkor csak letörölgetem benzinnel, mert úgy érzem port sodort be magával a szára mentén.

Link to comment
Megosztás:

A tankszellőztetés tudna ilyet produkálni? Mindjárt kipróbálom, hogy ha leveszem a tanksapkát akkor szisszen-e.

A jeladót pedig így adatok alapján kimérem és meglátjuk.

Ugye ha vákum van a tankban akkor nem tudja kiszívni a pumpa a benzint, nem is olyan régen valakinek pont ezzel volt gondja.

Köszi! Nem gondoltam, hogy a tömítés síkja fölé mászik a koszban az olaj, de logikus.

Főtengelyszimmering témához kérnék még segítséget:

Ebből nekem kettő van? (X14XE, DOHC motor.) Egy a szíjak felőli, egy a váltó felőli oldalon?

Ha csak azt mondják, "főtengelyszimmering", akkor melyikre gondolnak? Mert "a főtengelyszimmering" 2012-ben volt cserélve, azelőtt 2008-ban.

Tavaly ősszel pedig kuplungszett cseréjekor "a váltóharangban folyt a HÁTSÓ főtengelyszimmering", az is cserélve is lett. Ezt azért hívják hátsónak, mert egy hosszanti elhelyezkedésű motorban ez hátul van? :unsure:

Olajteknő tömítés:

Ha ezt cserélném, a leengedett (kéthónapos) olajat - óvatosan kezelve - visszatöltsem utána? Az olajteknőről ezt írja a könyvem: "az olajteknő tömítését szárazon tegyék fel" és ad hozzá egy ábrát 4 nyíllal, semmi további magyarázat. Hát köszi.

Szelep: kiszedjem, otthagyjam?

Sötétben és olajban tapogatózok... Előre is köszönettel,

Tajgetosz F. :icon11:

Nekem ott az olajszűrő alatt csak egy lyuk van semmi más. A vezérlés felöl egy kisebb kábé 3 centis szimering van a váltó felől jóval nagyobb. Ha van kép róla akor meg tudod állapítani melyikról van szó.

1506153-20140624-SIytN8.jpg

1506156-20140624-1xGI4W.jpg Én csak úgy tudtam feltenni a kartert szivárgás nélkül hogy amikor kiemeltem a motort, elfektettem, és ekkor tudtam csak normálisan lepucolni-törölni szárazra, majd pasztázva felrakni a tömítést a csavarokat menetrögzítőztem. Azóta az alja nem olajos hanem rozsdás, nem tudom melyik jobb? :D

110-nél 4. az nem vészes, van hogy ekkor váltok fel 3-ból... :P

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ott az olajszűrő alatt csak egy lyuk van semmi más. A vezérlés felöl egy kisebb kábé 3 centis szimering van a váltó felől jóval nagyobb. Ha van kép róla akor meg tudod állapítani melyikról van szó.

Köszi! Ha jól fogtam fel, akkor a narancssárga izé a f.t.szimmering. Ezt majd megbeszélem "a mesterrel" legközelebb, hogy mit dobott a háta mögé.

Én csak úgy tudtam feltenni a kartert szivárgás nélkül hogy amikor kiemeltem a motort, elfektettem, és ekkor tudtam csak normálisan lepucolni-törölni szárazra, majd pasztázva felrakni a tömítést a csavarokat menetrögzítőztem. Azóta az alja nem olajos hanem rozsdás, nem tudom melyik jobb? :D

Ha jól értem, ha a motor a helyén van, a teknő (=karter) visszarakásakor belülről mászik lefelé az olaj, ezért nem lehet szárazon bepasztázni - így gondoltad? Mi lene, ha csak az olajteknő minden csavarján húznék egy kicsit? 1/8 fordulatot v ilyesmi?

110-nél 4. az nem vészes, van hogy ekkor váltok fel 3-ból... :P

Ezzel új értelmet adtál a vakmerőség fogalmának... :icon13:

Link to comment
Megosztás:

én teknő tömítést a helyén cseréltem, igaz jól meg volt emelve a jószág, de feküdtem alatta, de le tudtam úgy tisztítani hogy száraz legyen aztán pasztázni is tudtam

érdekes nem tök más helyen folyik, talán a hengerfej alatt, az lehet?

Kínlódtam csak vele, mert mira bejátszottam a kipufcső fölé lehúztam róla fele pasztát, meg a csavarok is csak potyogtak a nyakamba. Végülis elméletileg ki tud jutni az olaj a tömítés szakadásakor, de szerintem ez nem túl gyakori, inkább befele szakad átt ahol a 10bar-t meg a robbanáskor a sokkal nagyobb nyomást kapja.

Ezt is szerettem volna kérdezni, milyen pasztát használtok az olajteknőhöz és az mi máshoz jó még?

Feljebb körben száraznak tűnik a motor. De tényleg olyan, mintha egyet köpött volna aztán elállt, mert "tele van" olajjal, ha a pálcát nézem.

Ezt szokták dícsérni: http://www.autoalkatreszdunakanyar.hu/menu.174.reinz_tomitesek_es_pasztak, én csak bementem a boltba és kértem amilyen éppen volt. Végülis bármihez jó ahol olajat-vizet kell tömíteni, de mivel elég drága sziló gyanánt nem nagyon használják.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.