Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hello ! segítségre lenne szükségem. adott egy C14SE astra f amiben vilagít a motorvezérlő ikon. kivillogtam és ezeket a hibákat írja:
23 Kopogásvezérlõ, 34 AGR szelep– feszültségtúl magas, 93 Bütykös tengelypozícionálószenzor – feszültség túl alacsony. tudtommal se EGR szelep se bütyköstengely pozicionáló ebben a típusban nincs. miért írja ezeket a hibákat ha nincs is benne ilyen érzékelő? meghülyült volna az ECU? várom a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Hello ! segítségre lenne szükségem. adott egy C14SE astra f amiben vilagít a motorvezérlő ikon. kivillogtam és ezeket a hibákat írja:

23 Kopogásvezérlõ, 34 AGR szelep– feszültségtúl magas, 93 Bütykös tengelypozícionálószenzor – feszültség túl alacsony. tudtommal se EGR szelep se bütyköstengely pozicionáló ebben a típusban nincs. miért írja ezeket a hibákat ha nincs is benne ilyen érzékelő? meghülyült volna az ECU? várom a válaszokat.

A 34-es az nem a MAP-szenzor?

Link to comment
Megosztás:

hol találom? ezekkel az érzékelőkkel nem vagyok tisztában sajnos :S

A generátor felőli oldalon, lent a főtengely ékszíjtárcsától kapja a jelet. ;)

Megtalálod, ez az egy jeladó van ott, ami az ékszíjtárcsára mutat és a jeladó vezetéke a vezérmű burkolaton megy le.

Link to comment
Megosztás:

A 34-es az nem a MAP-szenzor?

http://www.opel-magazin.hu/technika/szereld-magad/152/427-hibakod-leolvasas.html

innen néztem is AGR szelepet ir.

A generátor felőli oldalon, lent a főtengely ékszíjtárcsától kapja a jelet. ;)

Megtalálod, ez az egy jeladó van ott, ami az ékszíjtárcsára mutat és a jeladó vezetéke a vezérmű burkolaton megy le.

rendben igy tudom melyik az eléggé koszos. van értelme tisztítani?

Link to comment
Megosztás:

üdv!

van egy üra szerint 200ezret futott x14xe motoros gázzal működő gépem

kb egy hete nagyon nehezen indul hidegen kb 10-12 másodpercig kell indítózni mire beröffen

benzinnel is gázzal is

beindulás után gyönyörű szép alapjárat, ha már járt 1-2 percet utána már pöccre indul. ha üzemmeleg állapotban van leállítva akkor még 1 óra múlva is pöccre indul utána már egyre nehezebben

a kocsi megy jól, jó hangja van, nem füstöl, szóval semmi elváltozás nincs ahhoz képest amikor még rendesen indult

akku teljesen jó, tekeri rendesen, de kipróbáltam rásegítéssel semmivel nem jobb a helyzet nem is tekeri gyorsabban

gázzal nincs hibakód az ecuban, benzinnel néha az oxigén szenzor benne van, nagy ritkán az egr(mostanában megint nem kínlódik az egr szelep)

amit eddig tettem:

- kijártam a múltévi benzint, friss benzin avval is bénán indul

- gyertyacsere, a helyzet változatlan

mit lehetne még megnézni-tenni?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem olyan bajom van, hogy kiégett a km óra megvilágítás (1996 C14NZ). Kiszedtem a km órát, de csak úgy tudtam, hogy a km óra bowdent a váltóból kitekertem. Izzók kicserélve, bowden vissza. Minden rendben is volt, mentem 160km-t majd utána egyszer csak nem mér egyáltalán semmit. Leszedtem megint a váltónál és most az óránál is, mondván nem jól raktam vissza, de ugyanaz, nem méri a sebességet.

Nem feszegettem, úgyhogy elvileg nem kellene elszakadnia, meg gondolom nem is olyan könnyű eltörnie.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem olyan bajom van, hogy kiégett a km óra megvilágítás (1996 C14NZ). Kiszedtem a km órát, de csak úgy tudtam, hogy a km óra bowdent a váltóból kitekertem. Izzók kicserélve, bowden vissza. Minden rendben is volt, mentem 160km-t majd utána egyszer csak nem mér egyáltalán semmit. Leszedtem megint a váltónál és most az óránál is, mondván nem jól raktam vissza, de ugyanaz, nem méri a sebességet.

Nem feszegettem, úgyhogy elvileg nem kellene elszakadnia, meg gondolom nem is olyan könnyű eltörnie.

Köszi!

Tedd vissza csak a váltónál , az órát vedd ki hogy lásd a másik végén, és nézd meg hogy forgatja-e egyáltalán a bowdent. Jobb ha nem menet közben nézegeted, emeld meg az egyik első kereket, a kéziféket húzd be, a megemelt kerék fog forogni, persze azért óvatosan, és ne emelőn legyen hanem bakon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,tegnap nagy szerencse ért,elengedte a kocsim az összes hűtőfolyadékot,mikor be akartam szállni,óriási tócsa volt a kocsi alatt.....talán a vízpumpa kakálhatott be????Öntöttem én bele literszám a vizet,de azzal a lendülettel folyt is ki a földre.....Ja,meg tiszta olaj ott a környéken minden,honnan jöhet az az olaj???Vezérmű szimering???

F Astra 1.7D 94-es

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,tegnap nagy szerencse ért,elengedte a kocsim az összes hűtőfolyadékot,mikor be akartam szállni,óriási tócsa volt a kocsi alatt.....talán a vízpumpa kakálhatott be????Öntöttem én bele literszám a vizet,de azzal a lendülettel folyt is ki a földre.....Ja,meg tiszta olaj ott a környéken minden,honnan jöhet az az olaj???Vezérmű szimering???

F Astra 1.7D 94-es

Üdv, hát ezt innenn nem lehet megmondani, meg kell nézni pontosan hol folyik. Lehet vízpumpa, vízcső, bilincs, hűtő....le kell mosni a motor és akkor majd látszik honnan jön az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Hello !

Olyan problémám lenne, hogy ma reggel nem indult el az autom egy F Astráról beszélünk. Tünetei a motor szépen teker de egy pöfenés sincs benzin szag az épp egy kevés van , huzzásra sem indult el. A gyújtás elosztó fedelet levetem nincs beázás gyújtás kábelek a helyükön . Esetleg valakinek valamilyen tipje ??

Link to comment
Megosztás:

Hello !

Olyan problémám lenne, hogy ma reggel nem indult el az autom egy F Astráról beszélünk. Tünetei a motor szépen teker de egy pöfenés sincs benzin szag az épp egy kevés van , huzzásra sem indult el. A gyújtás elosztó fedelet levetem nincs beázás gyújtás kábelek a helyükön . Esetleg valakinek valamilyen tipje ??

Motorkód? Ez ugyanaz amelyiknek ereszt a tankja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Korábban írtam, hogy az alapjáratom leesik. Cseréltem alapjárati -motort, injektort stb.... de nem segített. Ma meglett a hiba. Alkatrész sem kellett. Egy rutinos szaki mondta h ezeknél át tud fordulni a motor... s akkor ellenkezőleg feszül a vezérmüszij, és át tud akkor ugorni egy fokot. Megnéztük és valóban. Vissza állítottuk és szépen duruzsol, egyenletesen jár.

Köszönöm a segítséget.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Korábban írtam, hogy az alapjáratom leesik. Cseréltem alapjárati -motort, injektort stb.... de nem segített. Ma meglett a hiba. Alkatrész sem kellett. Egy rutinos szaki mondta h ezeknél át tud fordulni a motor... s akkor ellenkezőleg feszül a vezérmüszij, és át tud akkor ugorni egy fokot. Megnéztük és valóban. Vissza állítottuk és szépen duruzsol, egyenletesen jár.

Köszönöm a segítséget.

Ezt fejts ki légyszives, mert nem értem. Hogyan fordul átt a motor, és miért feszül ellenkezőleg a vezérműszíj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Korábban írtam, hogy az alapjáratom leesik. Cseréltem alapjárati -motort, injektort stb.... de nem segített. Ma meglett a hiba. Alkatrész sem kellett. Egy rutinos szaki mondta h ezeknél át tud fordulni a motor... s akkor ellenkezőleg feszül a vezérmüszij, és át tud akkor ugorni egy fokot. Megnéztük és valóban. Vissza állítottuk és szépen duruzsol, egyenletesen jár.

Köszönöm a segítséget.

nem vok egy nagy szakértő, de nekem is annyi vili, hogy odébb volt 1 fikkal

Link to comment
Megosztás:

Hogy hogyan lehetséges nem tudom, de akihez mentem már találkozott ilyen gonddal. Ezért is mondta, hogy a vezérlésre nézzünk . Aki segít nekem ( renault szervizben dolgozik, fiatal srác, ő cserélt nekem vezérlést) azt mondta kizárt, hogy ha átugrik, észre lehet venni. Megnéztük és valóban egy foggal elment. Feszítő, szíj, minden ok.

Visszamentünk ehhez a másik szakihoz, aki tanácsolta... neki is elmondta, hogy ezzel a motorral már 3x járt így.

Amit én megértettem, hogy lejtőn visszafele indul meg a kocsi ilyenkor a szíjnak az ellenkező fele feszül meg és ennél a motornál el tud ugorni egy egy fogat. Simán megy tovább...

Én ennyit vettem ki a beszélgetésükből. Ha pontosabb info kell, megkérdezem még egyszer. De tény, hogy miután visszaállítottuk tökéletesen és szépen jár a motor.

Link to comment
Megosztás:

Hogy hogyan lehetséges nem tudom, de akihez mentem már találkozott ilyen gonddal. Ezért is mondta, hogy a vezérlésre nézzünk . Aki segít nekem ( renault szervizben dolgozik, fiatal srác, ő cserélt nekem vezérlést) azt mondta kizárt, hogy ha átugrik, észre lehet venni. Megnéztük és valóban egy foggal elment. Feszítő, szíj, minden ok.

Visszamentünk ehhez a másik szakihoz, aki tanácsolta... neki is elmondta, hogy ezzel a motorral már 3x járt így.

Amit én megértettem, hogy lejtőn visszafele indul meg a kocsi ilyenkor a szíjnak az ellenkező fele feszül meg és ennél a motornál el tud ugorni egy egy fogat. Simán megy tovább...

Én ennyit vettem ki a beszélgetésükből. Ha pontosabb info kell, megkérdezem még egyszer. De tény, hogy miután visszaállítottuk tökéletesen és szépen jár a motor.

Hmmm....ha visszafele forgatjuk a motort úgy hogy nincs rükiben akkor valóban visszafele halad a szíj is, de még sohesem hallottam arról hogy ilyenkor el tud ugrani a vezérlés. De ezek szerint igen. Én egy diesellel jártam pár hétig elugrott vezérléssel, az melegedett és nem akart annyira menni, de amúgy működött.

Meguntam a katalizátor zörgését, ezért kibeleztem. Egészben volt lemuzdulva a helyéről a kerámia betét, kicsit dolgozni kellett vele hogy ki tudjam szedni darabokban a lyukon. A motor felőli oldala meg volt olvadva. A nagy gázra torpanás megszünt, egy kicsit ércesebb lett a hangja.

1433063-20140420-36JvOE.jpg

1433062-20140420-Xuhy3i.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hmmm....ha visszafele forgatjuk a motort úgy hogy nincs rükiben akkor valóban visszafele halad a szíj is, de még sohesem hallottam arról hogy ilyenkor el tud ugrani a vezérlés. De ezek szerint igen. Én egy diesellel jártam pár hétig elugrott vezérléssel, az melegedett és nem akart annyira menni, de amúgy működött.

Meguntam a katalizátor zörgését, ezért kibeleztem. Egészben volt lemuzdulva a helyéről a kerámia betét, kicsit dolgozni kellett vele hogy ki tudjam szedni darabokban a lyukon. A motor felőli oldala meg volt olvadva. A nagy gázra torpanás megszünt, egy kicsit ércesebb lett a hangja.

:D Hát,inkább nevezném konzervdobozosnak... Nekem is olyan hülyén szólt! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!korábban panaszkodtam buborgó puffogó kipufogóra, nem jó alapjáratra, stb. Tökéletes megyarázatot nem találtam, ezért megosztom veletek mit tapasztaltam. Kaptam tőletek válaszokat, néhány hibát fel is tártam. Ezeket köszönöm nektek. Buborgásra puffogásra a megoldás egyzerű gyertyahiba. Ez vicces mertzsír uj eredeti gm gyertyák voltak. Azzal magyarázták rossz volt a lehúzási nyomaték.... szerintem simán beszrtak 500 km alatt. Gagyi a gyári is. Csattogás eldugult vezértengely! féktisztító, kompresszor megoldja a dugulást. Nem kellett tőkéket cserélni. Ja a kartelgázszűrőt is érdemes kimosni ha lent van a szelepfedél. Igen van benne az is. Remélem segítettem valakinek.

Link to comment
Megosztás:

Ja és hogy ne unatkozzak uj hibám van 24 hibakód ami elvileg vehicle speed senzor hiba, igen az óra hátuljában lévő elvileg. Az órám mér. Csak üzemmeleg motornál 90felett dobja, ha leállítom eltűnik, 90 nél megint jön. Az órát még nem volt időm kiszedni.valaki szívott már ezzel? ugy látom ezek ahibák sűrűn előfordulnak ezeknél. Volt lehetőségem az opel német hiba adatbázisába belenézni ott azt írták hohy a gyujtáskapcsolónál kábelhiba. Azt megnéztem, marhaság.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.