Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Most tudtam meg,hogy mégis kicserélte csak félre értettük egymást tehát kiszedte a régi szerkezetet arról leszedte a motort és a csatlakozót és rátette az új ablakemelő szerkezetre.A képen mutatom a régi ablakemelő szerkezetet hogy össze volt tákolva.Tehát akkor bent van akkor nem értem miért tolja félre az ablakot az új szerkezettel is olyan mintha előre billenne a visszapillantó felé tehát a másik vége ami a kilincsnél van feljebb áll és csak úgy tudom visszajátszani ha szakaszosan felhúzom és közben két kézzel kívül-belül megfogom az üveget és visszahúzom egyenesbe.Most hívtam a szerelőt és megpróbálta elmondani valami két csavaron lehet állítgatni és valami olyat mondott,hogy már fullon van.De abból ahol elmagyarázta egy kukkot sem értettem hol keressem a két csavart megpróbálok nézni valahol a neten valami képet ahol látszik melyik az a két csavar.

Durva! :blink: Szerintem nézd át a síneket, amiben csúszik az üveg. Ha az ajtóban lévő sín mondjuk nem pontos, lötyögős az üveg, akkor keresztbe tud fordulni. A másik, hogy érdemes az emelőkar műanyag csúszkájának kiképzett sínt az üveg alján is ellenőrizni, hogy nem görbült-e meg vagy nem sérült. Ha megakad is keresztbe tud fordulni emeléskor.

Módosítva : hetyke
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Durva! :blink: Szerintem nézd át a síneket, amiben csúszik az üveg. Ha az ajtóban lévő sín mondjuk nem pontos, lötyögős az üveg, akkor keresztbe tud fordulni. A másik, hogy érdemes az emelőkar műanyag csúszkájának kiképzett sínt az üveg alján is ellenőrizni, hogy nem görbült-e meg vagy nem sérült. Ha megakad is keresztbe tud fordulni emeléskor.

A két hátsó csavarral lehet állítani az ablak "futását". Ha megvan akkor jó erősen meg kell tépni a csavarokat hogy ne mozduljon el a sín. De találkoztam már olyannal is hogy a mechanika egyik emelő karja meg volt csavarodva, és félrebillent az üveg. Szerintem ezeket nézd meg, valamint, ha mechanikát cserélsz érdemes 6-os csavarral rögzíteni és akkor minden a helyén marad.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi igaz abból, hogy ha a kilométer órát valahol valamit kiakasztok / elhúzok akkor lehet tekergetni a számokat ahova csak akarom?

Köszi.

Áááá ez csak mítosz, az órát tekergetni tilos :D (műszakin is figyelik)

Egyébként sima ügy, órát kiveszed, szétszeded, és ha egy kis csavarhúzóval kiakasztod az egyik pöcköt akkor lehet tekergetni, de türelem kell hozzá...

Én óracserénél beállítottam a régi óráról és ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tudom hogy sokan küzdenek eme problémával ami nekem van. Olvastam már ez ilyen típusú válaszokat, de én szeretnék a hiba végére járni, remélem valaki talált már rá megoldást. A járgány egy 2001 évj x14nz motoros f astra. A hiba pufogó hangok alapjáraton illetve alapjárat ingadozás. cserétem alapjárati motorot, másik jó kocsiról gyújtókábeleket, uj a rotor és az elosztó, áttettem már a folytószelep potit is, takarítottam injektor házat, nézegettem a vákumcsöveket, újak a gyertyák. Nagyon idegesítő. mindenki csak találgat. nem szeretném eladni ahogyan tanácsolják, mert szép állapotban van és szeretem. Fogyasztás kifogástalan. Diagnosztika hibát nem hoz, kiugró értékek nincsenek. Olajat nem eszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tudom hogy sokan küzdenek eme problémával ami nekem van. Olvastam már ez ilyen típusú válaszokat, de én szeretnék a hiba végére járni, remélem valaki talált már rá megoldást. A járgány egy 2001 évj x14nz motoros f astra. A hiba pufogó hangok alapjáraton illetve alapjárat ingadozás. cserétem alapjárati motorot, másik jó kocsiról gyújtókábeleket, uj a rotor és az elosztó, áttettem már a folytószelep potit is, takarítottam injektor házat, nézegettem a vákumcsöveket, újak a gyertyák. Nagyon idegesítő. mindenki csak találgat. nem szeretném eladni ahogyan tanácsolják, mert szép állapotban van és szeretem. Fogyasztás kifogástalan. Diagnosztika hibát nem hoz, kiugró értékek nincsenek. Olajat nem eszi.

Ha buborgó kipufra gondolsz én úgy gondolom rosszul záródó szelepek okozzák.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdésben leírom milyen kocsin és mi lett javítva és a végére a hibát. Szóval egy astra f x16xel kombi, komplett motorgenerál, túlméretes új dugók, gépműhely, csapágycsarék, minden tömítés csere a blokkon, víztér átmosás, hengerfej csere bontóból (szükséges volt), a bontott hengerfejbe 1 szelep ki lett cserélve / komplett szelepvezető csere, valamint síkolás. Kapot még egy új lambda szondát, pillangószelep takarítást, valamint új vízhűtőt, hőgombát, termosztátot, komplett vezérlést / kuplungot. Ezen kívül a kipufogó rendszert is kompletten felrenováltuk kifújás mentesre, kapott egy hátsó dobot, valamint tömítéseket.

A motor szépen jár /indul a fogyasztás egy picit magas még, de betudjuk a generálnak hisz most van benne 1000km-er. Víz olaj nem fogy (olajból is GM olaj van benn). A hiba a következő, beindítás után amint egy kicsit a kocsi felmelegszik, egy fehéres páraszerü füst jön a kipufogójából és hol jön hol nem. Egy videót linkelet róla.: https://www.youtube.com/watch?v=pXGx3Lvvess&feature=youtu.be
Ez mitől lehet?

Bármilyen 5letet szívesen meghallgatok. Mi első körben gyújtásra gondoltunk, de hallotunk már olyat is hogy a középdobba lévő szennyeződés a bűnős.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdésben leírom milyen kocsin és mi lett javítva és a végére a hibát. Szóval egy astra f x16xel kombi, komplett motorgenerál, túlméretes új dugók, gépműhely, csapágycsarék, minden tömítés csere a blokkon, víztér átmosás, hengerfej csere bontóból (szükséges volt), a bontott hengerfejbe 1 szelep ki lett cserélve / komplett szelepvezető csere, valamint síkolás. Kapot még egy új lambda szondát, pillangószelep takarítást, valamint új vízhűtőt, hőgombát, termosztátot, komplett vezérlést / kuplungot. Ezen kívül a kipufogó rendszert is kompletten felrenováltuk kifújás mentesre, kapott egy hátsó dobot, valamint tömítéseket.

A motor szépen jár /indul a fogyasztás egy picit magas még, de betudjuk a generálnak hisz most van benne 1000km-er. Víz olaj nem fogy (olajból is GM olaj van benn). A hiba a következő, beindítás után amint egy kicsit a kocsi felmelegszik, egy fehéres páraszerü füst jön a kipufogójából és hol jön hol nem. Egy videót linkelet róla.:

Ez mitől lehet?

Bármilyen 5letet szívesen meghallgatok. Mi első körben gyújtásra gondoltunk, de hallotunk már olyat is hogy a középdobba lévő szennyeződés a bűnős.

Hát nekem úgy első ránézésra az jut eszembe hogy ez az autó hengerfejes és eszi a vizet azért füstöl fehéren a kipufogó, annak ellenére hogy a víz nem fogy. Mennyire vagy biztos benne hogy a síkolást elvégezték a hengerfej tömítést rendesen pasztázva nyomatékkal lehúzva szerelték?Bármi lenne a középdobban az 1000kilóméter alatt kiég belőle, ha meg még ott van akkor már nem füstöl. De ha a leömlő alatta lebontod a kipufogócsövet ami 2 csavar és 5 perc, akkor máris ki tudod ezt szűrni, mert ha még mindíg füstöl ott elöl is (jó hangos lesz) akkor nem a dobbal van baj. Gyujtás hibára én nem gondolnék.

Link to comment
Megosztás:

hftömítést pasztázni? o.O

Aham....nekem jól érzi így magát kábé 80 ezer kilóméter óta. :icon1: Legalábbis úgy emlékszem a Karcsi pasztázta, de végülis meg tudom nézni látszik-e a nyoma körben.

Hát nem látszik...ájm sorri.... :D

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdésben leírom milyen kocsin és mi lett javítva és a végére a hibát. Szóval egy astra f x16xel kombi, komplett motorgenerál, túlméretes új dugók, gépműhely, csapágycsarék, minden tömítés csere a blokkon, víztér átmosás, hengerfej csere bontóból (szükséges volt), a bontott hengerfejbe 1 szelep ki lett cserélve / komplett szelepvezető csere, valamint síkolás. Kapot még egy új lambda szondát, pillangószelep takarítást, valamint új vízhűtőt, hőgombát, termosztátot, komplett vezérlést / kuplungot. Ezen kívül a kipufogó rendszert is kompletten felrenováltuk kifújás mentesre, kapott egy hátsó dobot, valamint tömítéseket.

A motor szépen jár /indul a fogyasztás egy picit magas még, de betudjuk a generálnak hisz most van benne 1000km-er. Víz olaj nem fogy (olajból is GM olaj van benn). A hiba a következő, beindítás után amint egy kicsit a kocsi felmelegszik, egy fehéres páraszerü füst jön a kipufogójából és hol jön hol nem. Egy videót linkelet róla.: https://www.youtube.com/watch?v=pXGx3Lvvess&feature=youtu.be

Ez mitől lehet?

Bármilyen 5letet szívesen meghallgatok. Mi első körben gyújtásra gondoltunk, de hallotunk már olyat is hogy a középdobba lévő szennyeződés a bűnős.

A hengerfej lett nyomáspróbázva? Mert ha repedt, pl, akkor is eheti a vizet, bár ahhoz képest meg túl sok a füstje... Füstnek milyen a szaga?

Hát nekem úgy első ránézésra az jut eszembe hogy ez az autó hengerfejes és eszi a vizet azért füstöl fehéren a kipufogó, annak ellenére hogy a víz nem fogy. Mennyire vagy biztos benne hogy a síkolást elvégezték a hengerfej tömítést rendesen pasztázva nyomatékkal lehúzva szerelték?Bármi lenne a középdobban az 1000kilóméter alatt kiég belőle, ha meg még ott van akkor már nem füstöl. De ha a leömlő alatta lebontod a kipufogócsövet ami 2 csavar és 5 perc, akkor máris ki tudod ezt szűrni, mert ha még mindíg füstöl ott elöl is (jó hangos lesz) akkor nem a dobbal van baj. Gyujtás hibára én nem gondolnék.

Azért az az ezer km sem mindegy, hogy milyen ezer km. Városban, vagy hosszútávon. Szomszédnak a g astrába rendszeresen belefagyott a kondenzvíz a kipufogóba, már be sem indult tőle az autó, mert folyton csak irtó rövid távokon használja.

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej lett nyomáspróbázva? Mert ha repedt, pl, akkor is eheti a vizet, bár ahhoz képest meg túl sok a füstje... Füstnek milyen a szaga?

Azért az az ezer km sem mindegy, hogy milyen ezer km. Városban, vagy hosszútávon. Szomszédnak a g astrába rendszeresen belefagyott a kondenzvíz a kipufogóba, már be sem indult tőle az autó, mert folyton csak irtó rövid távokon használja.

Én fúrtam rá egy lyukat alul 4-es fúróval ott szépen kifolyik.

Link to comment
Megosztás:

Aham....nekem jól érzi így magát kábé 80 ezer kilóméter óta. :icon1: Legalábbis úgy emlékszem a Karcsi pasztázta, de végülis meg tudom nézni látszik-e a nyoma körben.

Hát nem látszik...ájm sorri.... :D

Nem is, csak a Karcsi erre ne járjon. :huh: :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Aham....nekem jól érzi így magát kábé 80 ezer kilóméter óta. :icon1: Legalábbis úgy emlékszem a Karcsi pasztázta, de végülis meg tudom nézni látszik-e a nyoma körben.

Hát nem látszik...ájm sorri.... :D

Miért kell pasztázni a hf tömítést, olyat kell venni amiben bent van gyárilag, pl Elring, vagy Glaser.

Ha összerakod kilapul, felmelegszik a blokk szépen letömít és kész is.

z6ur5jxm1b3wzjo6sgokzgqw0c65xy.jpg

Link to comment
Megosztás:

Miért kell pasztázni a hf tömítést, olyat kell venni amiben bent van gyárilag, pl Elring, vagy Glaser.

Ha összerakod kilapul, felmelegszik a blokk szépen letömít és kész is.

Valószinűleg nem pasztázta, de ez már 5-6 éve volt én is felejtek és erről pont nincs képem..... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Valószinűleg nem pasztázta, de ez már 5-6 éve volt én is felejtek és erről pont nincs képem..... :rolleyes:

Pont neked nincs képed... :D

Egyébként ezzel a tömítéssel mentem úgy, hogy főtt a motor és még mindig bírja, 10-15 km-t mentem kiakadt hőfokjelzővel, mert beragadt a termosztát. ;)

Link to comment
Megosztás:

Pont neked nincs képed... :D

Egyébként ezzel a tömítéssel mentem úgy, hogy főtt a motor és még mindig bírja, 10-15 km-t mentem kiakadt hőfokjelzővel, mert beragadt a termosztát. ;)

A szerelésről van, de konkrétan a HF visszarakásról nincs. Én is főztem már a motort többször is, egyszer ugye eldurrant hűtővel mentem aztán a sikeres termosztát fordítás, meg még volt valami, de nem sikerült hazavágni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.