Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Van benne 3 jeladó melyiket is kéne nézni ?? Melyik irányba változik az ellenállás melegedéskor?

A kétvezetékes motorhőfok jeladót lehet kimérni...

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Bocsánat ha nem érthető.

Felgyorsulok kb 90-re, gázról leveszem a lábam, NEM fékezem csak gurulok! Az autó RÁZ! (Elötte is volt ilyen,akkor valóban RÁNGATOTT le is állt! Ez meg lett javítva!Üzemanyag probléma volt!) Fékezés nélkül is RÁZ!

Nézd meg az első féknél , minden a helyén van-e például a rugót a féknyergen.

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat ha nem érthető.

Felgyorsulok kb 90-re, gázról leveszem a lábam, NEM fékezem csak gurulok! Az autó RÁZ! (Elötte is volt ilyen,akkor valóban RÁNGATOTT le is állt! Ez meg lett javítva!Üzemanyag probléma volt!) Fékezés nélkül is RÁZ!

Rezonanciát érzel, vagy inkább rángatás jellegű himbálózást??

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat ha nem érthető.

Felgyorsulok kb 90-re, gázról leveszem a lábam, NEM fékezem csak gurulok! Az autó RÁZ! (Elötte is volt ilyen,akkor valóban RÁNGATOTT le is állt! Ez meg lett javítva!Üzemanyag probléma volt!) Fékezés nélkül is RÁZ!

Lehet motortartó bak. Viszont ránézhetnél a kerékcsapágyra és féltengelyekre is. Jobbra-balra kanyarodva változik a rázás? Gumik?

Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékes motorhőfok jeladót lehet kimérni...

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Köszi! Megnéztem ,ezzel nincs baj, alapjáraton ketyeregve 280Ohm-ot mértem és szerintem a vezetékkel sincs baj mert ahogy lehúztam egyből hibalámpa.....igaz 15-öt villogott (fesz túl magas) , ezt lehúzva nem is nagyon értem, ilyenkor nincs is feszültség... :D mindegy....

Viszont a lambdát lehúztam (igaz nem mentem még vele) de ott alapjáraton semmi változás se lámpa sesemmi.... lehet meg kéne így próbálnom egy fogyi mérést? A C14NZ-be 1 évig nem volt rádugva a lambda és sose gyullladt ki a lámpa, fogyi végig 5-6 L :D :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Megnéztem ,ezzel nincs baj, alapjáraton ketyeregve 280Ohm-ot mértem és szerintem a vezetékkel sincs baj mert ahogy lehúztam egyből hibalámpa.....igaz 15-öt villogott (fesz túl magas) , ezt lehúzva nem is nagyon értem, ilyenkor nincs is feszültség... :D mindegy....

Viszont a lambdát lehúztam (igaz nem mentem még vele) de ott alapjáraton semmi változás se lámpa sesemmi.... lehet meg kéne így próbálnom egy fogyi mérést? A C14NZ-be 1 évig nem volt rádugva a lambda és sose gyullladt ki a lámpa, fogyi végig 5-6 L :D :D

Petya183 azt megkérdezném, hogy amikor a lambda csatlakozót vissza dugtad a helyére mennyi lett a fogyasztásod? (nekem is C14NZ-m van)

Link to comment
Megosztás:

Petya183 azt megkérdezném, hogy amikor a lambda csatlakozót vissza dugtad a helyére mennyi lett a fogyasztásod? (nekem is C14NZ-m van)

Nem dugtam vissza, elvittem műszakira ott azt mondták nem jó a co-ja ezért kicseréltették velem egy újra, holott nem is az volt a baj hanem a katalizátor -.- de az újjal se fogyasztott se többet se kevesebbet.... mintha azt nem is figyelné az ECU.... gazdaságos egy motor volt az :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ! Ez részben megnyugtató. :)

Akkor tulajdonképpen milyen problémákat okozhat egy széthullott aktív szénszűrő?

Ha bontóban veszek másikat, hogy tudom megállapítani, hogy az milyen állapotban van?

Ezek egyébként elöregszenek, vagy ütés, rázkódás hatására hullik szét benne a szén?

Jól gondolom, hogy emiatt lehet büdös benzinféle szaga a kocsinak?

Azért saját magamnak válaszolok, mert közben találtam egy érdekes választ a kérdésemre egy hozzászólásban egy másik oldalon:

Éspedig:

"Ha jól emlékszem ez az a szűrő, amit a túltankolással lehet hazavágni. Csak csurig kell "kattogtatni" az üzemanyagtankot és máris a tágulási térbe van az üzemanyag. Ott, ahol üzemanyag gőzének kéne lennie és nem cseppfolyós üzemanyagnak. Ettől átnedvesedik és összeomlik a szűrő, ami akár dugulást is okozhat, miáltal nem kap levegőt az üzemanyagtartály (vákuum alá kerül). Előbb elégtelen lesz a motor üzemanyag ellátása, végül meg is szűnhet."

Tehát a kiváltó ok is megvan a bajomra :/

Első autóm... Eleinte, hosszabb utaknál, fogyasztásmérésnél többen is unszoltak, hogy tankoljam tele. "Kicsurranásig". Én azóta sem szoktam. (mert az a 2 dl ide vagy oda tökmindegy) Ezek szerint viszont került abból a néhány csurigtöltésből annyi benzin a szellőzőcsőbe (ami ha jól gondolom ott van rögtön a kupak alatt...a keréktől felnézve látszik is) azon keresztül pedig a szénszűrőbe, hogy tönkretette benne a szenet és most emiatt vákuumosodik a tankom.

A tanulság asszem mindenkinek egyértelmű. -.^

Üdv,

Szilárd

Ui.:

Már csak azt volna jó tudni, hogy ha a bontóban elém raknak egyet, arról meg tudom-e állapítani, hogy a szén milyen állapotban van benne.

Link to comment
Megosztás:

Azért saját magamnak válaszolok, mert közben találtam egy érdekes választ a kérdésemre egy hozzászólásban egy másik oldalon:

Éspedig:

"Ha jól emlékszem ez az a szűrő, amit a túltankolással lehet hazavágni. Csak csurig kell "kattogtatni" az üzemanyagtankot és máris a tágulási térbe van az üzemanyag. Ott, ahol üzemanyag gőzének kéne lennie és nem cseppfolyós üzemanyagnak. Ettől átnedvesedik és összeomlik a szűrő, ami akár dugulást is okozhat, miáltal nem kap levegőt az üzemanyagtartály (vákuum alá kerül). Előbb elégtelen lesz a motor üzemanyag ellátása, végül meg is szűnhet."

Tehát a kiváltó ok is megvan a bajomra :/

Első autóm... Eleinte, hosszabb utaknál, fogyasztásmérésnél többen is unszoltak, hogy tankoljam tele. "Kicsurranásig". Én azóta sem szoktam. (mert az a 2 dl ide vagy oda tökmindegy) Ezek szerint viszont került abból a néhány csurigtöltésből annyi benzin a szellőzőcsőbe (ami ha jól gondolom ott van rögtön a kupak alatt...a keréktől felnézve látszik is) azon keresztül pedig a szénszűrőbe, hogy tönkretette benne a szenet és most emiatt vákuumosodik a tankom.

A tanulság asszem mindenkinek egyértelmű. -.^

Üdv,

Szilárd

Ui.:

Már csak azt volna jó tudni, hogy ha a bontóban elém raknak egyet, arról meg tudom-e állapítani, hogy a szén milyen állapotban van benne.

Nehogymár pénzt adj egy aktívszén szűrőért. Kösd direktbe a hátulról jövő csövet, oszt viszontlátás. Ez is csak egy környezetvédelmi buzulás, nem csinál semmi. (csak gondot) Károsanyagkibocsájtásba nem szól bele.

Link to comment
Megosztás:

Azért saját magamnak válaszolok, mert közben találtam egy érdekes választ a kérdésemre egy hozzászólásban egy másik oldalon:

Éspedig:

"Ha jól emlékszem ez az a szűrő, amit a túltankolással lehet hazavágni. Csak csurig kell "kattogtatni" az üzemanyagtankot és máris a tágulási térbe van az üzemanyag. Ott, ahol üzemanyag gőzének kéne lennie és nem cseppfolyós üzemanyagnak. Ettől átnedvesedik és összeomlik a szűrő, ami akár dugulást is okozhat, miáltal nem kap levegőt az üzemanyagtartály (vákuum alá kerül). Előbb elégtelen lesz a motor üzemanyag ellátása, végül meg is szűnhet."

Tehát a kiváltó ok is megvan a bajomra :/

Első autóm... Eleinte, hosszabb utaknál, fogyasztásmérésnél többen is unszoltak, hogy tankoljam tele. "Kicsurranásig". Én azóta sem szoktam. (mert az a 2 dl ide vagy oda tökmindegy) Ezek szerint viszont került abból a néhány csurigtöltésből annyi benzin a szellőzőcsőbe (ami ha jól gondolom ott van rögtön a kupak alatt...a keréktől felnézve látszik is) azon keresztül pedig a szénszűrőbe, hogy tönkretette benne a szenet és most emiatt vákuumosodik a tankom.

A tanulság asszem mindenkinek egyértelmű. -.^

Üdv,

Szilárd

Ui.:

Már csak azt volna jó tudni, hogy ha a bontóban elém raknak egyet, arról meg tudom-e állapítani, hogy a szén milyen állapotban van benne.

Mondjuk sosem értettem azokat akik addíg kattogtatnak amíg a beöntőcsőben látják az üanyagot....én mindíg első kattanásig tankolok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem is egy hasonló problémám, de sajnos már nem tudom mi lehet a kocsival.

Azzal kezdődött, hogy nekem sem indult a kocsi, kicseréltük a benzinpumpát és a szűrőt is.

1 hétig jó is volt aztán megint megállt. A benzinpumpa jó, a relét nem tudom, viszont ha összekötöttem a 30-87-lábakat, akkor ment, és utána a visszarakott relével el is indult, de szerintem csak addíg amit éppen sikerült a pumpának felszívni, mert megint leált 1 percen belül.

Utána ismét próbáltam összekötni a lábakat, de akkor már nem indult el a pumpa. Igazából azt sem tudom, hogy van e 12V a relénél vagy se. Azt tudom, ha visszarakom kattan mikor ráadom a gyújtást. Így akkor a relé jó lehet? Vagy esetleg a ECU bedöglése is szóbajöhet? A crash kapcsolót merre találom a kocsiban?

Szikra van, gyujtás van csak benzin nem megy a torokba... :wacko: :confused:

Az autó: 93-as astra f 1.4 C14NZ

A válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem is egy hasonló problémám, de sajnos már nem tudom mi lehet a kocsival.

Azzal kezdődött, hogy nekem sem indult a kocsi, kicseréltük a benzinpumpát és a szűrőt is.

1 hétig jó is volt aztán megint megállt. A benzinpumpa jó, a relét nem tudom, viszont ha összekötöttem a 30-87-lábakat, akkor ment, és utána a visszarakott relével el is indult, de szerintem csak addíg amit éppen sikerült a pumpának felszívni, mert megint leált 1 percen belül.

Utána ismét próbáltam összekötni a lábakat, de akkor már nem indult el a pumpa. Igazából azt sem tudom, hogy van e 12V a relénél vagy se. Azt tudom, ha visszarakom kattan mikor ráadom a gyújtást. Így akkor a relé jó lehet? Vagy esetleg a ECU bedöglése is szóbajöhet? A crash kapcsolót merre találom a kocsiban?

Szikra van, gyujtás van csak benzin nem megy a torokba... :wacko: :confused:

Az autó: 93-as astra f 1.4 C14NZ

A válaszokat előre is köszi!

a 30-87-es lábakat összekötve a pumpának indulni kell ha jó, és nincs kábelszakadá vagy.kontakthiba. Hagyd bent az áthidalást és kocogasd a pumpa fedelét a tanknál ha meg-megindul akkor a pumpa haldoklik. Húzd le a csatiját tegyél rá multiméter vagy próbalámpát, így tesztelni tudod hogy eljut-e odáig a 12Volt. Crash-kapcsolót? Az Ecu szakítja meg a pumpa tápját ha leáll a motor bármilyen okból.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem is egy hasonló problémám, de sajnos már nem tudom mi lehet a kocsival.

Azzal kezdődött, hogy nekem sem indult a kocsi, kicseréltük a benzinpumpát és a szűrőt is.

1 hétig jó is volt aztán megint megállt. A benzinpumpa jó, a relét nem tudom, viszont ha összekötöttem a 30-87-lábakat, akkor ment, és utána a visszarakott relével el is indult, de szerintem csak addíg amit éppen sikerült a pumpának felszívni, mert megint leált 1 percen belül.

Utána ismét próbáltam összekötni a lábakat, de akkor már nem indult el a pumpa. Igazából azt sem tudom, hogy van e 12V a relénél vagy se. Azt tudom, ha visszarakom kattan mikor ráadom a gyújtást. Így akkor a relé jó lehet? Vagy esetleg a ECU bedöglése is szóbajöhet? A crash kapcsolót merre találom a kocsiban?

Szikra van, gyujtás van csak benzin nem megy a torokba... :wacko: :confused:

Az autó: 93-as astra f 1.4 C14NZ

A válaszokat előre is köszi!

he? :D az meg mi?

Link to comment
Megosztás:

A crash kapcsolót itt láttam:

http://astraferi.freewb.hu/feltolt/az_uzemanyag_szivattyu.pdf

A benzinpumpa 2 hetes kb a szűrővel együtt, nem nagyon akarom elhinni, hogy "haldoklik", de a kocogtatást és a próbalámpás témát megpróbálom.

Az nem lehet, hogy alapból nem ad az ECU tápot a pumpának? Mert akkor az a rossz nem?

Nem tudom csak kérdezem... :confused:

Link to comment
Megosztás:

A crash kapcsolót itt láttam:

http://astraferi.freewb.hu/feltolt/az_uzemanyag_szivattyu.pdf

A benzinpumpa 2 hetes kb a szűrővel együtt, nem nagyon akarom elhinni, hogy "haldoklik", de a kocogtatást és a próbalámpás témát megpróbálom.

Az nem lehet, hogy alapból nem ad az ECU tápot a pumpának? Mert akkor az a rossz nem?

Nem tudom csak kérdezem... :confused:

Ebben az autóban nincs ilyen kapcsoló, egyszerűen ha leáll a motor megáll a pumpa is. Van olyan hogy elromlik az ECU de nem túl gyakori. De a legtöbb indításgátló vagy riasztó is a pumpa tápját szakítja meg amikor lopást "akadályoz" meg.

Link to comment
Megosztás:

crash kapcsoló

hát sztem "ezekbe" még nincs, esetleg, ha lenne benne lufi, mert abban van gyorsulás érzékelő

ha az ECU csinálná, akkor lenne sárga lámpád

Akkor nem keresem azt a kapcsolót... :)

Tuti, hogy lenne sárga lámpa, mert az nincs.

Kivillogtatni sem tudtam vele semmit, csak a 12-est ismételgette.

Link to comment
Megosztás:

crash kapcsoló

hát sztem "ezekbe" még nincs, esetleg, ha lenne benne lufi, mert abban van gyorsulás érzékelő

ha az ECU csinálná, akkor lenne sárga lámpád

Nincs hát.

Egyébként a crash kapcsoló full mechanikus, rugó, golyó, meg némi érintkező van benne. És az az első dolog amit ki szoktunk vágni francia-olasz autókból, mert tuti beszarik és egy elnézett fekvőrendőrnél, vagy kátyúnál leáll az autó. Aztán meg a leghülyébb helyekre tudják tenni, mint pl Fiat Marea vezető ülés alatt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már majdnem biztos, hogy kontaktos volt, mert a 12V megvolt mindenhol. Rövidre zárva a relénél, a pumpához is eljutott, viszont a dugója úgy néz ki már nem a régi, mert amikor mozgattam, elindult és megállt a pumpa. Ezt megoldottam és visszaraktam a relét, viszont az aksi közben lemerült a tekergetésben, úgyhogy majd holnap próba megint. :unsure:

Ha így sem megy akkor viszont csak a relé lehet a bibi igaz? :confused:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.