Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! Pár napja leállt a kocsi induláskor ( X14NZ ). Az alapjárat leesik, szinte megáll a motor... de rászabályoz. Mi lehet a gond? Én az alapjárati motorra tippelek, az itt leírtak alapján.

Erősítsetek meg benne, hogy jó nyomon haladok!

Azóta is használom de nem állt le, rászabályoz, kicsit felpörgeti és megy.

Ma hoztak egy használt injektort ( komplett ), 1.6-os mociról való! Állítólag passzol, ugyan az ( csatlakozásokat, csavarokat átnéztem, elvileg ugyan az minden ), kicserélhetem egyben vagy előbb csak az alapjárati motort próbáljam meg? ( egyébként 12.000 FT volt az injektor és egy tágulási tartály... mivel az meg elrepedt :( )

Köszönöm a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! Pár napja leállt a kocsi induláskor ( X14NZ ). Az alapjárat leesik, szinte megáll a motor... de rászabályoz. Mi lehet a gond? Én az alapjárati motorra tippelek, az itt leírtak alapján.

Erősítsetek meg benne, hogy jó nyomon haladok!

Azóta is használom de nem állt le, rászabályoz, kicsit felpörgeti és megy.

Ma hoztak egy használt injektort ( komplett ), 1.6-os mociról való! Állítólag passzol, ugyan az ( csatlakozásokat, csavarokat átnéztem, elvileg ugyan az minden ), kicserélhetem egyben vagy előbb csak az alapjárati motort próbáljam meg? ( egyébként 12.000 FT volt az injektor és egy tágulási tartály... mivel az meg elrepedt :( )

Köszönöm a segítséget előre is!

Egy alapjárati motor takarítás sosem árt. Akkor majd úgyis látni fogod hogy dzsuvás és ez volt a baj, vagy tiszta akkor meg más az ok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mivel tisztítsam? Féktisztító, kis ecset? Vagy mehet pl finom polír papír???

Féktisztító ecset jó megoldás, és a fészkét is ki lehet takarítani. Arra kell figyelni hogy a kúpot nem szabad csavargatni, ki-be erőltetni. Ha meg akarod járatni azt lehet hibakiolvasás üzemmódban.

Összekötöd a két lábat a diag csatiban majd gyujtást adsz mintha hibakódot olvasnál.
Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek!
Egy ideje olvasgatom a fórumot. (májusban vettem meg első autómat, egy F Astra caravan-t X16XEL motorral)
A fórum hatékonyságát mutatja, hogy eddig nem volt szükséges, hogy kérdezzek, mert szinte mindenre megtaláltam a választ a fórumon, google segítségével.
Most is eljutottam addig, hogy minden bizonnyal az aktív szénszűrőm hullott szét.

Az első tünet a sziszegő üzemanyag betöltő volt. (Nyitáskor mindig nagyot szisszent)

Aztán egyszer Ausztriából hazafelé kifogyott emiatt az üzemanyag, mert a vákuum miatt a tank közepe felszívódott és a szintjelző nem tudott lejjebb menni. Én meg boldog (tudatlan) voltam ,hogy milyen kevés lesz a fogyasztás. :) (Vicces volt éjfélkor a pusztában üzemanyagért stoppolni. Úgy hogy abban sem voltunk biztosak, hogy az a baj.

Valamint elég büdös benzinféle szaga van a kocsinak, ami mondjuk piros lámpánál vígan ömlik be az utastérbe is, ha megy a fűtés/hűtés. Ezt a szagot egyébként még 20 perccel a leállítás után is lehet érezni a kocsi körül.
Szóval szép lassan összeállt a kép és valószínűleg a megoldás az lesz, hogy beszerzek egy másik szénszűrőt (akár bontóból) és egy kis üzemanyagszűrőt rakok a vákuumszelep elé. Más tipp, javaslat esetleg?? :)

A kérdésem pedig a következő:
Ezekből a széndarabkákból kerülhet az olajba is? Olajcsere előtt állok és arra gondolok, hogy ha most lecserélem az olajat, a szénszűrőprobléma megoldása előtt, akkor az új olaj is tele lesz széndarabokkal.
Jogos az aggodalmam? Ezek a széndarabkák mit árthatnak a motornak?

Köszönöm előre is!
Üdv,
Szilárd

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek!

Egy ideje olvasgatom a fórumot. (májusban vettem meg első autómat, egy F Astra caravan-t X16XEL motorral)

A fórum hatékonyságát mutatja, hogy eddig nem volt szükséges, hogy kérdezzek, mert szinte mindenre megtaláltam a választ a fórumon, google segítségével.

Most is eljutottam addig, hogy minden bizonnyal az aktív szénszűrőm hullott szét.

Az első tünet a sziszegő üzemanyag betöltő volt. (Nyitáskor mindig nagyot szisszent)

Aztán egyszer Ausztriából hazafelé kifogyott emiatt az üzemanyag, mert a vákuum miatt a tank közepe felszívódott és a szintjelző nem tudott lejjebb menni. Én meg boldog (tudatlan) voltam ,hogy milyen kevés lesz a fogyasztás. :) (Vicces volt éjfélkor a pusztában üzemanyagért stoppolni. Úgy hogy abban sem voltunk biztosak, hogy az a baj.

Valamint elég büdös benzinféle szaga van a kocsinak, ami mondjuk piros lámpánál vígan ömlik be az utastérbe is, ha megy a fűtés/hűtés. Ezt a szagot egyébként még 20 perccel a leállítás után is lehet érezni a kocsi körül.

Szóval szép lassan összeállt a kép és valószínűleg a megoldás az lesz, hogy beszerzek egy másik szénszűrőt (akár bontóból) és egy kis üzemanyagszűrőt rakok a vákuumszelep elé. Más tipp, javaslat esetleg?? :)

A kérdésem pedig a következő:

Ezekből a széndarabkákból kerülhet az olajba is? Olajcsere előtt állok és arra gondolok, hogy ha most lecserélem az olajat, a szénszűrőprobléma megoldása előtt, akkor az új olaj is tele lesz széndarabokkal.

Jogos az aggodalmam? Ezek a széndarabkák mit árthatnak a motornak?

Köszönöm előre is!

Üdv,

Szilárd

Üdv, az olajba ha jól tudom fizikailag nem kerülhet a vákumcsövek nincsenek összeköttetésben a karterral, szelepfedéllel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Hogyan tudom ezeket kimérni ?

Leginkább rá kéne dugni egy diag műszert, és azon megnézni, hány fokosnak is gondolja a vezérlő a motort, ill. mit produkál a lambda. A hőgombát egy ellenállásmérővel is ki lehet mérni, de lehet a hiba a csatlakozásánál ill. a kábelben is valahol, ezért jobb az élőadat nézése.

Nekem meg az a legújabb szórakozása a kocsinak, hogy hidegen beindítom, megyek párszáz métert (tehát a motor még közel sem üzem meleg), és megállok, alapjáraton megy a motor, hallani, hogy kicsit egyenetlen a járása, és kb. 2 perc után kigyullad a Check engine. Kivillogtatva 44-es hibakódot produkál (túl szegény keverék, hidegen!), amikor még nem is kéne néznie a lambdát. Erre varrjatok gombot :omg: Ha elindulok vele, kialszik a lámpa, és semmi gondja a továbbiakban.

Link to comment
Megosztás:

Leginkább rá kéne dugni egy diag műszert, és azon megnézni, hány fokosnak is gondolja a vezérlő a motort, ill. mit produkál a lambda. A hőgombát egy ellenállásmérővel is ki lehet mérni, de lehet a hiba a csatlakozásánál ill. a kábelben is valahol, ezért jobb az élőadat nézése.

Nekem meg az a legújabb szórakozása a kocsinak, hogy hidegen beindítom, megyek párszáz métert (tehát a motor még közel sem üzem meleg), és megállok, alapjáraton megy a motor, hallani, hogy kicsit egyenetlen a járása, és kb. 2 perc után kigyullad a Check engine. Kivillogtatva 44-es hibakódot produkál (túl szegény keverék, hidegen!), amikor még nem is kéne néznie a lambdát. Erre varrjatok gombot :omg: Ha elindulok vele, kialszik a lámpa, és semmi gondja a továbbiakban.

Nem a motorhőfok-jeladód szórakoztat unalmában? Ha azt hiszi az ecu, hogy már elég meleg van hozzá, elkezdi figyelni a hideg lambdát.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

a segítségeteket, vagy ötleteket szeretnék kérni.

van egy 20 éves dízel opel astrám (f caravan) a probláma a követekző: indítás után kerregő hangot ad ami később időnként elmúlik, de váltásoknál, és dombon felfelé előjön, valamint nincs erő az autóban,nagyobb dombon csak 1-be megy fel. ahogy jelentkezett ez a gond egyből vittem szerelőhöz.

aki megállapította hogy szerinte a vezérműtengely van megkopva nagyon, így azt kicserélte és a himbákat is (hidrotőkékre azt mondta hogy azok jók voltak), ezután nem arkart indulni az autó (azt mondta még hogy nincs szétkopva a motor szóval az erőtlensége nem innét ered), a szerelő levette az adagolót és elvitte adagoloshoz ahol azt mondták hogy az adagoló teljesen szét van kopva, így totál fel lett újjítva, közben két izzító gyertya is beszart azok is ki lettek cserélve.

ma hozza a szerelő az autót, mire ideért vele a kerregés megint előjött ( már indításnál) és nem volt erő az autóban , szóval ráköltöttünk egy csomó pénzt és ott tartunk ahol az elején.

(azt még elmondom: minden szíj, hajtás, generátor, önindító, vízcsövek, tank, kuplungozás , meg lett javítva illetve ki lett cserélve az elmúlt 3 évben, öregen vettem az autót, és szép lassan meg lett csinálva rajta majdnem minden. az a baj hogy nagyon szeretem ezt az öreg autót, de már teljesen tanácstalan vagyok..

sajnos kezdem elveszíteni a bizalmamat a szerelőben (szaktudásában), most azt mondta beviszi egy cimborájához egy opel szervízbe....

ha tudtok mondani valami tanácsot ( azon kívűl hogy lökjem a tóba az autót..) azt megköszönném.

üdv:b

Link to comment
Megosztás:

Üdv, az olajba ha jól tudom fizikailag nem kerülhet a vákumcsövek nincsenek összeköttetésben a karterral, szelepfedéllel.

Köszönöm a választ! Ez részben megnyugtató. :)

Akkor tulajdonképpen milyen problémákat okozhat egy széthullott aktív szénszűrő?

Ha bontóban veszek másikat, hogy tudom megállapítani, hogy az milyen állapotban van?

Ezek egyébként elöregszenek, vagy ütés, rázkódás hatására hullik szét benne a szén?

Jól gondolom, hogy emiatt lehet büdös benzinféle szaga a kocsinak?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

a segítségeteket, vagy ötleteket szeretnék kérni.

van egy 20 éves dízel opel astrám (f caravan) a probláma a követekző: indítás után kerregő hangot ad ami később időnként elmúlik, de váltásoknál, és dombon felfelé előjön, valamint nincs erő az autóban,nagyobb dombon csak 1-be megy fel. ahogy jelentkezett ez a gond egyből vittem szerelőhöz.

aki megállapította hogy szerinte a vezérműtengely van megkopva nagyon, így azt kicserélte és a himbákat is (hidrotőkékre azt mondta hogy azok jók voltak), ezután nem arkart indulni az autó (azt mondta még hogy nincs szétkopva a motor szóval az erőtlensége nem innét ered), a szerelő levette az adagolót és elvitte adagoloshoz ahol azt mondták hogy az adagoló teljesen szét van kopva, így totál fel lett újjítva, közben két izzító gyertya is beszart azok is ki lettek cserélve.

ma hozza a szerelő az autót, mire ideért vele a kerregés megint előjött ( már indításnál) és nem volt erő az autóban , szóval ráköltöttünk egy csomó pénzt és ott tartunk ahol az elején.

(azt még elmondom: minden szíj, hajtás, generátor, önindító, vízcsövek, tank, kuplungozás , meg lett javítva illetve ki lett cserélve az elmúlt 3 évben, öregen vettem az autót, és szép lassan meg lett csinálva rajta majdnem minden. az a baj hogy nagyon szeretem ezt az öreg autót, de már teljesen tanácstalan vagyok..

sajnos kezdem elveszíteni a bizalmamat a szerelőben (szaktudásában), most azt mondta beviszi egy cimborájához egy opel szervízbe....

ha tudtok mondani valami tanácsot ( azon kívűl hogy lökjem a tóba az autót..) azt megköszönném.

üdv:b

Lehet hogy egyszerűen nincs jelen a vezérlés...

Köszönöm a választ! Ez részben megnyugtató. :)

Akkor tulajdonképpen milyen problémákat okozhat egy széthullott aktív szénszűrő?

Ha bontóban veszek másikat, hogy tudom megállapítani, hogy az milyen állapotban van?

Ezek egyébként elöregszenek, vagy ütés, rázkódás hatására hullik szét benne a szén?

Jól gondolom, hogy emiatt lehet büdös benzinféle szaga a kocsinak?

Van egy UFO-szerű kör alakú biszbasz a pollenszűrő elé felaggatva a tűzfalra ott kellene megnézni a csöveket nincs-e bennük szénpor. Szerintem nagyjából az történik vele amit írtál...elöregszik széthullik, a benzinszag is emiatt lehet.

Link to comment
Megosztás:

Leginkább rá kéne dugni egy diag műszert, és azon megnézni, hány fokosnak is gondolja a vezérlő a motort, ill. mit produkál a lambda. A hőgombát egy ellenállásmérővel is ki lehet mérni, de lehet a hiba a csatlakozásánál ill. a kábelben is valahol, ezért jobb az élőadat nézése.

Nekem meg az a legújabb szórakozása a kocsinak, hogy hidegen beindítom, megyek párszáz métert (tehát a motor még közel sem üzem meleg), és megállok, alapjáraton megy a motor, hallani, hogy kicsit egyenetlen a járása, és kb. 2 perc után kigyullad a Check engine. Kivillogtatva 44-es hibakódot produkál (túl szegény keverék, hidegen!), amikor még nem is kéne néznie a lambdát. Erre varrjatok gombot :omg: Ha elindulok vele, kialszik a lámpa, és semmi gondja a továbbiakban.

Van benne 3 jeladó melyiket is kéne nézni ?? Melyik irányba változik az ellenállás melegedéskor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A következő történt velem. Felgyorsultam kb 90km/h majd lelépve a gázról nagyon elkezdett rázni az autó eleje! Nem fékeztem!!! Csak simán lassult az autó. Kipróbáltam többször is 70-80-ig semmi! csak ez fölött. Persze, ahogy a fékre léptem rázott rendesen!

Nyáron volt műszakin(nem vettem rá) ott fék lengéscsillapító rendben volt! Csinált már hasonlót, akkor nem kapott rendesen üzemanyagot(akkor 3000 fölötti huzatás után le is állt) kicseréltem az összes üzemanyagcsövet+szűrőt+csatikat! A jelenség eltűnt.

Egy éve cseréltem talpasokat,stabbekötőt,külső kormányöszekötő gömbfejet.

Motortartóbak??? Még nem lestem rá! Az okozhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A következő történt velem. Felgyorsultam kb 90km/h majd lelépve a gázról nagyon elkezdett rázni az autó eleje! Nem fékeztem!!! Csak simán lassult az autó. Kipróbáltam többször is 70-80-ig semmi! csak ez fölött. Persze, ahogy a fékre léptem rázott rendesen!

Nyáron volt műszakin(nem vettem rá) ott fék lengéscsillapító rendben volt! Csinált már hasonlót, akkor nem kapott rendesen üzemanyagot(akkor 3000 fölötti huzatás után le is állt) kicseréltem az összes üzemanyagcsövet+szűrőt+csatikat! A jelenség eltűnt.

Egy éve cseréltem talpasokat,stabbekötőt,külső kormányöszekötő gömbfejet.

Motortartóbak??? Még nem lestem rá! Az okozhat ilyet?

Na most akkor milyen rázásról beszélünk? Az első bekezdés alapján, hullámos a féktárcsád. A második (nem kapott üzemanyagot) nem rázás, hanem rángatás. Viszont ha akkor is "ilyet" csinált, akkor most sem futómű vagy fék oldalon kéne nézelődni. Írd le hogy pontosan mit csinál az autó, mert most nagyon összevisszaság van...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.