Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali, főtengely szimeringet macerás cserélni? Az első (vezérlés oldali) ereszt :-S Vagy azon a részen hol tud még az olaj kifolyni? X16SZR szervóval.

Elküldve

Mitől lehet az, mi lehet a baj, hogy ha fékezek akkor mindig elejti a fordulatot, annyira, hogy már korrigál az ecu vissza alapjáratra.

Sztem alapjárati moci is lehet. Az tud olyat, hogy néha leejti a fordulatot, máskor meg (magasabb fordulatról) nem.

Elküldve

Hali, főtengely szimeringet macerás cserélni? Az első (vezérlés oldali) ereszt :-S Vagy azon a részen hol tud még az olaj kifolyni? X16SZR szervóval.

Hello!

Hát az elég macerás, ott nekem is folyik, de még nem vettem rá magam hogy leszedjem :D

Főtengely fogaskerék alatt van egy aluminiumdarab (olajpumpa) , le kell szedni az egész vezérlést, vele együtt a burkolatot, olajteknőt , és úgy le az olajpumpát, ebben van bent a szimmering, bár a nagyok leszedik úgy is hogy csak a vezérlés és kiszedik a szimmeringet a főtengely körül, de ez elég nehéz játszma :D , nekem amugy a szivattyú körül folyik valahonnan, a tömítés szétment és szivárog.... ilyen hidegbe én ilyennek már nem állnék neki, ha nem vészes hagyd míg jó idő lesz :)

Elküldve

Hello!

Hát az elég macerás, ott nekem is folyik, de még nem vettem rá magam hogy leszedjem :D

Főtengely fogaskerék alatt van egy aluminiumdarab (olajpumpa) , le kell szedni az egész vezérlést, vele együtt a burkolatot, olajteknőt , és úgy le az olajpumpát, ebben van bent a szimmering, bár a nagyok leszedik úgy is hogy csak a vezérlés és kiszedik a szimmeringet a főtengely körül, de ez elég nehéz játszma :D , nekem amugy a szivattyú körül folyik valahonnan, a tömítés szétment és szivárog.... ilyen hidegbe én ilyennek már nem állnék neki, ha nem vészes hagyd míg jó idő lesz :)

Köszi, nem biztos hogy a szimering a ludas, lehet nekem is a tömítés, holnap lemosatom a motort és megnézem pontosan (ha látszik komolyabb megbontás nélkül),hogy honnan jön. Sajnos reggelre van a kocsi alatt egy 10 cm átmérőjű folt minden nap.Eddig kb 0,5l olaj tönt el 3 hónap alatt :-S

Elküldve

Van képed róla, hogy ez hogy néz ki? :) Köszi.

1265876-20131202-bEz2JL.jpg

Tesztelheted úgy hogy a középkijelző két gombját egyszerre lenyomod úgy 5 másodpercre, ekkor ki kell írnia a sebességet 53Km/h-ig...lehetőleg valaki más nézegesse az anyósülésről amíg vezetsz.

Elküldve

1265876-20131202-bEz2JL.jpg

Tesztelheted úgy hogy a középkijelző két gombját egyszerre lenyomod úgy 5 másodpercre, ekkor ki kell írnia a sebességet 53Km/h-ig...lehetőleg valaki más nézegesse az anyósülésről amíg vezetsz.

Nekem ott 00km/h-t ír, de a kocsival semmi baj nincs. Ez itől van? 2 müszeregységnél is (gyárinál se, meg a ford.sz. mérősnél se)

Elküldve

Hali!

C16SE-nél a 3baros pumpában van ugye egy nyomástartó szelep. Kérdés hogy ez mennyi ideig tartja meg a nyomást?

Plusz ugye ennél a motorvezérlő csak akkor indítja a pumpát, ha kap fordulatszámjelet. Azt tudja valaki hogy mennyi a minimum fordulatszám aminél már kapcsolt?

A történet annyi, hogy áll az autó néhány napja, és ma elég nehézkesen akart indulni, olyan volt mint amikor üres a rendszer. NZ-nél ugye gyújtás ráadás után 10mp-ig ment a pumpa, így ha az ember várt kb 5mp-et, akkor azonnal indult az autó, az SE meg a nyomástartás miatt eddig szintén.

A pumpa új, tavaly májusban vettem mikor beraktam a motort, igaz a legolcsóbb 11000ft-os verziót.

A gyengélkedő akksit is kizárnám, mert épp a minap kapott egy másik használt, de jó akksit (én használtam korábban is) mert a hidegben a sajátja már nem tudott elég áramot leadni, viszont korábban a gyenge akksi miatt ha lassan forgott a motor, akkor szintén nem nagyon akart beindulni.

Elküldve

Nekem ott 00km/h-t ír, de a kocsival semmi baj nincs. Ez itől van? 2 müszeregységnél is (gyárinál se, meg a ford.sz. mérősnél se)

Hát ha rossz az útjeladó akkor általában hosszú motorféknél hibalámpát gyujt és van hogy le is áll...

Hali!

C16SE-nél a 3baros pumpában van ugye egy nyomástartó szelep. Kérdés hogy ez mennyi ideig tartja meg a nyomást?

Plusz ugye ennél a motorvezérlő csak akkor indítja a pumpát, ha kap fordulatszámjelet. Azt tudja valaki hogy mennyi a minimum fordulatszám aminél már kapcsolt?

A történet annyi, hogy áll az autó néhány napja, és ma elég nehézkesen akart indulni, olyan volt mint amikor üres a rendszer. NZ-nél ugye gyújtás ráadás után 10mp-ig ment a pumpa, így ha az ember várt kb 5mp-et, akkor azonnal indult az autó, az SE meg a nyomástartás miatt eddig szintén.

A pumpa új, tavaly májusban vettem mikor beraktam a motort, igaz a legolcsóbb 11000ft-os verziót.

A gyengélkedő akksit is kizárnám, mert épp a minap kapott egy másik használt, de jó akksit (én használtam korábban is) mert a hidegben a sajátja már nem tudott elég áramot leadni, viszont korábban a gyenge akksi miatt ha lassan forgott a motor, akkor szintén nem nagyon akart beindulni.

Hát elméletileg sokáig akár napokig.-hetekig is ha jó a szelep. Szerintem az indítózási fordulatszámon már indítja a pumpát is hiszen máskép nem indulna el a motor.

Elküldve

Hali!

C16SE-nél a 3baros pumpában van ugye egy nyomástartó szelep. Kérdés hogy ez mennyi ideig tartja meg a nyomást?

Plusz ugye ennél a motorvezérlő csak akkor indítja a pumpát, ha kap fordulatszámjelet. Azt tudja valaki hogy mennyi a minimum fordulatszám aminél már kapcsolt?

A történet annyi, hogy áll az autó néhány napja, és ma elég nehézkesen akart indulni, olyan volt mint amikor üres a rendszer. NZ-nél ugye gyújtás ráadás után 10mp-ig ment a pumpa, így ha az ember várt kb 5mp-et, akkor azonnal indult az autó, az SE meg a nyomástartás miatt eddig szintén.

A pumpa új, tavaly májusban vettem mikor beraktam a motort, igaz a legolcsóbb 11000ft-os verziót.

A gyengélkedő akksit is kizárnám, mert épp a minap kapott egy másik használt, de jó akksit (én használtam korábban is) mert a hidegben a sajátja már nem tudott elég áramot leadni, viszont korábban a gyenge akksi miatt ha lassan forgott a motor, akkor szintén nem nagyon akart beindulni.

A miénk amióta kapott egy (Vectrából való :D) bontott pumpát, azóta kicsit lassabban kel életre... Sőt néha még szivat is hogy indítózol, de csak nem akar beindulni, bár ez lehet hogy nem a pumpa hibája.

Kellene az injektorhídra ráfaragni egy nyomásmérő órát, aztán megnézni hogy mennyi a nyomás amikor indítózol.

Igazából a rendszer nem ürül le amikor áll pár napig, csak a nyomást engedi el jobb esetben, ezt viszont pillanatok alatt tudja pótolni amint megkapja a feszültséget a pumpa.

Elküldve

nincs hibalámpa se meg leállás se, szóval a kocsi rendesen működik, lehet hogy csak a kijezőhöz nem megy a jel a seb. jeladótól?

Még az is lehet de ha nem produkál hibát akkor ez nem baj.

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudom előfordult-e az alábbi probléma, mindenesetre bosszantó így megosztanám veletek, hogy esetleg még időben tudjatok ellene tenni. 96-os kombi astrám van, ami apámtól került hozzám, mikor először teletankoltam rendesen lekezdett folyatni a benzintank csonkjánál. Azt hittem a gumicső adta meg magát, ugyanis apám egyszer levette, mert a kis lemezke a betöltőnél beesett. Após szerint meg ha a csövet egy idős kocsinál egyszer leszedi az ember akkor utána nagy eséllyel folyatni fog. Sokáig karosszériázott, így hittem neki, folyatás is állítólag a megbontás óta van. Be is szereztem egy új gumicsövet, amiből persze csak gyári kapható 9 ezerért. A régi leszedésekor viszont kiderült, hogy a tank csonkja rohadt ki lyukasra, és nem is tőben, hanem a gumi alatt. Úgy tűnik igencsak elméretezték ezt a részt. Maga a gumicső csak a tank csőcsonkjának szájánál passzentos, ahol nagyobb átmérőre van peremezve, utána viszont a levegőben van, persze a bilincs leszorítja valamennyire, de így simán alá tud folyni a víz és kikezdi a fémet. Egyenlőre kétkomponensű ragasztóval betömtem a lyukat, és lefestettem az egész csonkot rozsdagátló alapozóval, utána az egészet körbetekertem alu ragszalaggal . Passzentoság hiányát igazolta, hogy normál esetben, mikor feltolja az ember az új gumicsövet , akkor hajlamos letolni az alá terker ragszalagot, de semmi ilyen nem történt, érezhető volt, hogy csak az elején illeszkedett az új cső. Összeszereléskor ezért amennyire tudtam teljesen lenyomtam a bilincset, és még körbe is szilóztam, egyenlőre nem folyat, de tavasszal lehet, hogy esztergáltatok bele egy új csőcsonkot, úgyis ki kellene venni a tankot egy festésre.

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudom előfordult-e az alábbi probléma, mindenesetre bosszantó így megosztanám veletek, hogy esetleg még időben tudjatok ellene tenni. 96-os kombi astrám van, ami apámtól került hozzám, mikor először teletankoltam rendesen lekezdett folyatni a benzintank csonkjánál. Azt hittem a gumicső adta meg magát, ugyanis apám egyszer levette, mert a kis lemezke a betöltőnél beesett. Após szerint meg ha a csövet egy idős kocsinál egyszer leszedi az ember akkor utána nagy eséllyel folyatni fog. Sokáig karosszériázott, így hittem neki, folyatás is állítólag a megbontás óta van. Be is szereztem egy új gumicsövet, amiből persze csak gyári kapható 9 ezerért. A régi leszedésekor viszont kiderült, hogy a tank csonkja rohadt ki lyukasra, és nem is tőben, hanem a gumi alatt. Úgy tűnik igencsak elméretezték ezt a részt. Maga a gumicső csak a tank csőcsonkjának szájánál passzentos, ahol nagyobb átmérőre van peremezve, utána viszont a levegőben van, persze a bilincs leszorítja valamennyire, de így simán alá tud folyni a víz és kikezdi a fémet. Egyenlőre kétkomponensű ragasztóval betömtem a lyukat, és lefestettem az egész csonkot rozsdagátló alapozóval, utána az egészet körbetekertem alu ragszalaggal . Passzentoság hiányát igazolta, hogy normál esetben, mikor feltolja az ember az új gumicsövet , akkor hajlamos letolni az alá terker ragszalagot, de semmi ilyen nem történt, érezhető volt, hogy csak az elején illeszkedett az új cső. Összeszereléskor ezért amennyire tudtam teljesen lenyomtam a bilincset, és még körbe is szilóztam, egyenlőre nem folyat, de tavasszal lehet, hogy esztergáltatok bele egy új csőcsonkot, úgyis ki kellene venni a tankot egy festésre.

Majd arra figyeljetek hogy a tankot hegesztés előtt fel kell tölteni vízzel, kiszorítani belőle a benzingőzt.

  • Like 1
Elküldve

Igen, nagyon nagy kár. De azért gondolom a rozsdásat lehomokszorni, majd horganyzás és szinterezés sokat segítene, persze ha még nincs kilyukadva.

Elküldve

Igen, nagyon nagy kár. De azért gondolom a rozsdásat lehomokszorni, majd horganyzás és szinterezés sokat segítene, persze ha még nincs kilyukadva.

Én is le akarom venni majd tavasszal mert eléggé rozsdás már , a 2-es Golfra van műanyag szóval nem érte erre miért nincs.

Elküldve

Én is le akarom venni majd tavasszal mert eléggé rozsdás már , a 2-es Golfra van műanyag szóval nem érte erre miért nincs.

Valaminek el kell romlania, képzeld el milyen lenne ha csak olyan dolgokat raknának bele ami sokat kibír. :D

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudom előfordult-e az alábbi probléma, mindenesetre bosszantó így megosztanám veletek, hogy esetleg még időben tudjatok ellene tenni. 96-os kombi astrám van, ami apámtól került hozzám, mikor először teletankoltam rendesen lekezdett folyatni a benzintank csonkjánál. Azt hittem a gumicső adta meg magát, ugyanis apám egyszer levette, mert a kis lemezke a betöltőnél beesett. Após szerint meg ha a csövet egy idős kocsinál egyszer leszedi az ember akkor utána nagy eséllyel folyatni fog. Sokáig karosszériázott, így hittem neki, folyatás is állítólag a megbontás óta van. Be is szereztem egy új gumicsövet, amiből persze csak gyári kapható 9 ezerért. A régi leszedésekor viszont kiderült, hogy a tank csonkja rohadt ki lyukasra, és nem is tőben, hanem a gumi alatt. Úgy tűnik igencsak elméretezték ezt a részt. Maga a gumicső csak a tank csőcsonkjának szájánál passzentos, ahol nagyobb átmérőre van peremezve, utána viszont a levegőben van, persze a bilincs leszorítja valamennyire, de így simán alá tud folyni a víz és kikezdi a fémet. Egyenlőre kétkomponensű ragasztóval betömtem a lyukat, és lefestettem az egész csonkot rozsdagátló alapozóval, utána az egészet körbetekertem alu ragszalaggal . Passzentoság hiányát igazolta, hogy normál esetben, mikor feltolja az ember az új gumicsövet , akkor hajlamos letolni az alá terker ragszalagot, de semmi ilyen nem történt, érezhető volt, hogy csak az elején illeszkedett az új cső. Összeszereléskor ezért amennyire tudtam teljesen lenyomtam a bilincset, és még körbe is szilóztam, egyenlőre nem folyat, de tavasszal lehet, hogy esztergáltatok bele egy új csőcsonkot, úgyis ki kellene venni a tankot egy festésre.

Megéri meghegeszteni??? fillérekért bonthatsz jobbat. Másik olcsóbb megoldás:

http://eszerszam.hu/index.php?termek_id=3525

Fémtisztára, rozsdamentesre takarítod, majd alapozod, és gyurmázol egyet. Szépen körbe tudod csiszolni, és előbb korhad el máshol, minthogy ott keletkezne újra lyuk. Hegesztésnél meg újraindul a rohadás, ment bentről nem tudod lekezelni.

Elküldve

Hello!

3 napja lett feltöltve a vízrendszer, azóta mentem 120km-t és még mindig levegős a rendszer .(termosztát jó)

Ha letekerem a beöntőkupakot szinte le akarja vágni , akkora nyomás van benn....és ha ezután visszatekerem, újabb 10km , lecsavar , megint ez...

Létezik hogy ennyi út után is még levegős legyen? vagy van valami gebasz vele?

Elvileg nem hengerfejes, viszont az olajbeöntőkupak fehér habos, igaz napi 2x5km-t megyek vele gondolom ez ettől lehet...

Elküldve

Hello!

3 napja lett feltöltve a vízrendszer, azóta mentem 120km-t és még mindig levegős a rendszer .(termosztát jó)

Ha letekerem a beöntőkupakot szinte le akarja vágni , akkora nyomás van benn....és ha ezután visszatekerem, újabb 10km , lecsavar , megint ez...

Létezik hogy ennyi út után is még levegős legyen? vagy van valami gebasz vele?

Elvileg nem hengerfejes, viszont az olajbeöntőkupak fehér habos, igaz napi 2x5km-t megyek vele gondolom ez ettől lehet...

Hát ha melegen tekergeted le akkor nem gond ha le akarja vágni ugye ez egy zárt nyomás alatti rendszer. Ha visszahül akkor már nem szabad hogy nyomás legyen benne.

Elküldve

Hát ha melegen tekergeted le akkor nem gond ha le akarja vágni ugye ez egy zárt nyomás alatti rendszer. Ha visszahül akkor már nem szabad hogy nyomás legyen benne.

Hát ez a jelenség akkor is van amikor hidegen elindulok , 10km-t megyek megállok és 1-másfél óra mulva letekerem...gondolom addigra már vissza kéne hűlnie annyit....

Elküldve

Hát ez a jelenség akkor is van amikor hidegen elindulok , 10km-t megyek megállok és 1-másfél óra mulva letekerem...gondolom addigra már vissza kéne hűlnie annyit....

Hát nem biztos azért lég nagy fémdarab a motor lassan hül vissza, ha kézzel tapogatva már hideg akkor már nem nagyon szabadna nyomás alatt lennie. A kupakban van szelep az be illetve kiengedi a levegőt elméletileg egy bizonyos nyomás után.

  • Like 1
Elküldve

Hát nem biztos azért lég nagy fémdarab a motor lassan hül vissza, ha kézzel tapogatva már hideg akkor már nem nagyon szabadna nyomás alatt lennie. A kupakban van szelep az be illetve kiengedi a levegőt elméletileg egy bizonyos nyomás után.

Akkor lehet azzal a szeleppel lesz a gond, holnap átnézem köszi!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.