Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hát ez sehogy sem sikerül, letöltöttem már 4 lejátszót 5 convertert ebböl az utolsó virus -> gép ujra telepít, felvettem digitfényképezővel, ez meg nem vesz fel hangot -.-

Viszont találtam Veszprém megyébe egy kuplungfelújító öreg papit, nagyon jól megcsinálta 10 ezer féktárcsa (kevlár) + szerkezet felújítás, hihetetlen jól működik , nem csúszik nem rángat (jelzem versenyautókba készít kuplungokat)

Ha érdekel valakit irjon privátba , megadom a telszámát :))

Link to comment
Megosztás:

Hát ez sehogy sem sikerül, letöltöttem már 4 lejátszót 5 convertert ebböl az utolsó virus -> gép ujra telepít, felvettem digitfényképezővel, ez meg nem vesz fel hangot -.-

Viszont találtam Veszprém megyébe egy kuplungfelújító öreg papit, nagyon jól megcsinálta 10 ezer féktárcsa (kevlár) + szerkezet felújítás, hihetetlen jól működik , nem csúszik nem rángat (jelzem versenyautókba készít kuplungokat)

Ha érdekel valakit irjon privátba , megadom a telszámát :))

Az a baj ha kiveszem a kuplungomat akkor nem lesz mivel elvinni a szakihoz... :D mennyi idő alatt végzett vele?

Link to comment
Megosztás:

Hello!
Kész lett a motorcsere minden jól működik rajt. Viszont az észrevételeim nem valami elképesztőek.
3500-4000ig ugyanolyan kb a C16Si mint a C14NZ utána persze el kezd húzni, bár nagyobb távon még nem próbáltam...de azért nyomatékba valamivel többre számítottam, picit csalódott vagyok.... meg van egy kis szelephangja de nem vészes.
Nem tudom az előző tulaj mennyire hajtotta szét, egy kompresszióméréssel nagyjából ki lehet következtetni hogy nem e gyűrűcserés?? Gondolom az sem 10e FT lenne...
Alapjáraton elég hangosak ezek az injektorok, már ha azokat hallom , de pici gáz és elhalkul minden :) + elég picit lassan reagál a gázadásra...
Másnak is volt hasonló tapasztalata? Picit elgondolkodtató hogy ez van-e 100ló...

Én egy vectrába tettem bele a C16SE-t, egy c16nz helyére. ( http://napivuki.blog.hu/2012/04/15/agyalas_9

http://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites)

Előtte szaladgáltam a donorautóval, meg haza is jöttem vele lábon 1000km-ről münchenből. Vezettem már 1.4-es astrákat is, és azért azt a 100 lovat igencsak meg kellene érezni. Azt a kis kasznit repíti. Még a vectrában is jelentős a különbség, úgy, hogy nekem maradt a gyári váltó, ami az NZ-é, ami az SE-hez igazából túl hosszú.

Az meg nem is kérdés, hogy az SE-t pörgetni kell, 3000 alatt az halott. Nyomatéka egyébként nem sokkal több van, mint az NZ-nek, bár 1.4nél azért több.

Ami nagyon nem mindegy, hogy milyen leömlő van rajta, ahogy Hakapeszimaki is írta, meg az sem, hogy milyen váltót teszel mellé. Gyanítom hogy az 1.4-esben is hosszú váltó van, ami nagyon haza tudja vágni az SE rugalmasságát. Az a váltó ami gyárliag mellette van, nagyon jól illik a motor karakterisztikájához.

Link to comment
Megosztás:

Én egy vectrába tettem bele a C16SE-t, egy c16nz helyére. ( http://napivuki.blog.hu/2012/04/15/agyalas_9

http://napivuki.blog.hu/2012/05/15/c16nz_c16se_atepites)

Előtte szaladgáltam a donorautóval, meg haza is jöttem vele lábon 1000km-ről münchenből. Vezettem már 1.4-es astrákat is, és azért azt a 100 lovat igencsak meg kellene érezni. Azt a kis kasznit repíti. Még a vectrában is jelentős a különbség, úgy, hogy nekem maradt a gyári váltó, ami az NZ-é, ami az SE-hez igazából túl hosszú.

Az meg nem is kérdés, hogy az SE-t pörgetni kell, 3000 alatt az halott. Nyomatéka egyébként nem sokkal több van, mint az NZ-nek, bár 1.4nél azért több.

Ami nagyon nem mindegy, hogy milyen leömlő van rajta, ahogy Hakapeszimaki is írta, meg az sem, hogy milyen váltót teszel mellé. Gyanítom hogy az 1.4-esben is hosszú váltó van, ami nagyon haza tudja vágni az SE rugalmasságát. Az a váltó ami gyárliag mellette van, nagyon jól illik a motor karakterisztikájához.

Elolvastam de egyet nem értek, a csövezést is írod cserére (benzin)....szerintem a gyári elbírja azt a 3bar-t vagyis eddig elbírta nekem :)

SE leömlő van, minden SE ami kellett hozzá, kompletten szereztem.

Gyárilag C14NZ-hez F10-es volt bennt nekem , SE-hez kaptam vele együtt az F13-as váltót, nem tudom hogy ez illik e hozzá, de mivel jónak tűnik , ki nem szedem onnan mégegyszer az biztos ... :D

Valamit birizgáltam rajt és valamivel jobb lett, most azért már kezd húzni, bár egy kompressziómérésre kiváncsi leszek...

Ma mikor a videót készitettem (amit ugye még mindig nem sikerült feltöltenem sehogyse) meghallgattam jobban és a csattogó hang inkább a hengerből jön, valahonnan az olajszűrő körül hallottam, ha hajtókarcsapágyas azt ha jól néztem egy 20-asból megúszom, de remélem nem a gyűrűkkel lesz gond, valahogy megpróbálom feltenni azt a vidit, vagy adjon valami szaki egy teloszámot aki fel tudja tenni az MP4-et és átküldöm MMS-be :D :D :D

ZOTYA!

Nekem ez úgy volt hogy mivel bontóba hirtelen nem találtam megfelelő tárcsát, ott kaptam ezt a számot, felhívtam és mondta hogy ponnnnnnnt van nála most egy készen, odavittem régi oda új ide 2p vittem is :) Nem tudom mennyi idő lehet , ha nyugdíjas (mert szerintem az) akkor biztos ráér és 1 nap alatt kész, de telefonon biztos elmondja :)

Link to comment
Megosztás:

Elolvastam de egyet nem értek, a csövezést is írod cserére (benzin)....szerintem a gyári elbírja azt a 3bar-t vagyis eddig elbírta nekem :)

SE leömlő van, minden SE ami kellett hozzá, kompletten szereztem.

Gyárilag C14NZ-hez F10-es volt bennt nekem , SE-hez kaptam vele együtt az F13-as váltót, nem tudom hogy ez illik e hozzá, de mivel jónak tűnik , ki nem szedem onnan mégegyszer az biztos ... :D

Valamit birizgáltam rajt és valamivel jobb lett, most azért már kezd húzni, bár egy kompressziómérésre kiváncsi leszek...

Ma mikor a videót készitettem (amit ugye még mindig nem sikerült feltöltenem sehogyse) meghallgattam jobban és a csattogó hang inkább a hengerből jön, valahonnan az olajszűrő körül hallottam, ha hajtókarcsapágyas azt ha jól néztem egy 20-asból megúszom, de remélem nem a gyűrűkkel lesz gond, valahogy megpróbálom feltenni azt a vidit, vagy adjon valami szaki egy teloszámot aki fel tudja tenni az MP4-et és átküldöm MMS-be :D :D :D

ZOTYA!

Nekem ez úgy volt hogy mivel bontóba hirtelen nem találtam megfelelő tárcsát, ott kaptam ezt a számot, felhívtam és mondta hogy ponnnnnnnt van nála most egy készen, odavittem régi oda új ide 2p vittem is :) Nem tudom mennyi idő lehet , ha nyugdíjas (mert szerintem az) akkor biztos ráér és 1 nap alatt kész, de telefonon biztos elmondja :)

Jóindulatból szólok,hogy ne kezdd el sárral kenegetni! Ma a csapágysor,holnap gyűrűsor,holnapután szelepvezetők,aztán meg eltöri a gyűrűket,meg olyan hangja lesz mint egy jó dízelnek. Blokkot egy egységben érdemes kezelni, ha valahol szarrá van kopva akkor általában már mindenhol.

Link to comment
Megosztás:

Jóindulatból szólok,hogy ne kezdd el sárral kenegetni! Ma a csapágysor,holnap gyűrűsor,holnapután szelepvezetők,aztán meg eltöri a gyűrűket,meg olyan hangja lesz mint egy jó dízelnek. Blokkot egy egységben érdemes kezelni, ha valahol szarrá van kopva akkor általában már mindenhol.

Ebben az esetben viszont már megéri motort cserélni egy kevesebbet futottra... :blink: Fából vaskarikát??

Link to comment
Megosztás:

Egymás mellé téve a két diargramot, nehéz elhinni azt, hogy az 1,6-nak nem kell mennie:

Az 1,6-nak már 2000-nél is van akkora nyomatéka, mint az 1,4-nek sose.

Ha nz-ről se-re alakítanak, akkor tényleg csökken a sürítési arány és ezzel a teljesítmény is, de itt c16se a motor.

Esetleg úgy c16se, hogy átalakították?

c14nz-diagramm.jpgg3b.JPG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét egy problémával fordulok felétek mivel eddig mindig innen jött a "tutti tipp" :)

Az a problémám,hogy 1,6 si benzines Astrám kb 2 hónapja ha lehül a motorja akkor nagyon nehézkesen indul be. +20 fokban és 0 fokban is ugyanúgy kb. 5-6mp indítózás után indul be. Látta több szerelő is de istenigazából nem tudnak vele mit kezdeni mert a hibajelenség olyankor nem jön elő. Kb 1 óra állás után is azonnal indul. Ha kb 1,5 óra ++ áll az autó akkor jön ez elő.

Kaptam egy olyan tippet,hogy van állítólag 2db "mérőegység" ami a motor hőfokához állítja az üzemanyag dúsítását és ezek lehetnek elfáradva.

Kérdésem:

- Ez szerintetek elképzelhető ?

- Ha igen akkor merre keressem ezeket ? (esetleg ha vki tudna képet mutatni az is jól jönne :) )

Tippeket és a segítségeteket előre is köszönöm! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Jóindulatból szólok,hogy ne kezdd el sárral kenegetni! Ma a csapágysor,holnap gyűrűsor,holnapután szelepvezetők,aztán meg eltöri a gyűrűket,meg olyan hangja lesz mint egy jó dízelnek. Blokkot egy egységben érdemes kezelni, ha valahol szarrá van kopva akkor általában már mindenhol.

Szóval akkor szerinted vegyek egy 3.motort is ....aha.... Bontó , külön motor kilőve vagyis marad a komplett kocsi vagy olyan ami eladó motor még beindítható ami elég ritka..valahogy mégis jobban húz a szivem a 6ezer ft-os készlethez, sajnos nincs akkora fizetésem hogy egy 3.motorcserét csinaljak, ha törik hát törjön , 20 éves kocsinál nem fogok rajt csodálkozni...de ha tudsz egy megbízható fűzött blokkot arra akkor befizetek :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Irányjelző-segítségre lenne szükségem.

Apám összetörte a '94 decemberi Astra F jobb első indexbúráját. Neten akarok venni egy használtat, de az eladó nem tud segíteni.

Eredetileg volt ugye a sárga búra, aztán váltottak fehérre (színtelenre). Na de nekem úgy tűnik netes keresgélések alapján, hogy a '94 szeptemberi "ráncfelvarrás" előtt is volt már fehér búra.

A kérdésem: szeptemberben nem változott meg az indexbúra? (Minta, árnyalat, stb.) Tehát ha fehér a búra, akkor mindenképpen jó nekem?

(A hátsó lámpával mexívtam már egyszer, szerencsére a bontó visszavette a szept. előtti változatot.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Irányjelző-segítségre lenne szükségem.

Apám összetörte a '94 decemberi Astra F jobb első indexbúráját. Neten akarok venni egy használtat, de az eladó nem tud segíteni.

Eredetileg volt ugye a sárga búra, aztán váltottak fehérre (színtelenre). Na de nekem úgy tűnik netes keresgélések alapján, hogy a '94 szeptemberi "ráncfelvarrás" előtt is volt már fehér búra.

A kérdésem: szeptemberben nem változott meg az indexbúra? (Minta, árnyalat, stb.) Tehát ha fehér a búra, akkor mindenképpen jó nekem?

(A hátsó lámpával mexívtam már egyszer, szerencsére a bontó visszavette a szept. előtti változatot.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Irányjelző-segítségre lenne szükségem.

Apám összetörte a '94 decemberi Astra F jobb első indexbúráját. Neten akarok venni egy használtat, de az eladó nem tud segíteni.

Eredetileg volt ugye a sárga búra, aztán váltottak fehérre (színtelenre). Na de nekem úgy tűnik netes keresgélések alapján, hogy a '94 szeptemberi "ráncfelvarrás" előtt is volt már fehér búra.

A kérdésem: szeptemberben nem változott meg az indexbúra? (Minta, árnyalat, stb.) Tehát ha fehér a búra, akkor mindenképpen jó nekem?

(A hátsó lámpával mexívtam már egyszer, szerencsére a bontó visszavette a szept. előtti változatot.)

94 előtt a gsiken volt átlátszó búra. Am formára mindegyik ugyan az. Utángyártott termékeknél előfordul más minta a plexin, ezért van amelyik szinte rikít és undorító.
Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor szerinted vegyek egy 3.motort is ....aha.... Bontó , külön motor kilőve vagyis marad a komplett kocsi vagy olyan ami eladó motor még beindítható ami elég ritka..valahogy mégis jobban húz a szivem a 6ezer ft-os készlethez, sajnos nincs akkora fizetésem hogy egy 3.motorcserét csinaljak, ha törik hát törjön , 20 éves kocsinál nem fogok rajt csodálkozni...de ha tudsz egy megbízható fűzött blokkot arra akkor befizetek :D

Ha nincsen rá pénzed, akkor talán a legegyszerűbb, és legolcsóbb, ha visszateszed a régit, a C16-ot meg elbontod, és kiárulod. Rengeteg pénzt fogsz megspórolni, hiszen rendőri ellenőrzés során nem fognak kiszedni egyedi azonosító meghamisítása miatt, ami egyébként bűncselekmény. Okirat hamisítással egyenértékű! Véleményem szerint ha nem érezted eddig sem a nagy különbséget, akkor ezután sem a sebesség, gyorsulás mámora fokozza majd az adrenalint, hanem az útszélén dekkoló kék fényes autók látványa. Ha kifogsz egy buzgómócsing rendőrt, akinek hobbija az egyedi azonosítók ellenőrzése... (egyre több a "hozzáértő) akkor már csak a kinézet nem fog megmenteni. 1.4 SE-vel nem tudna mit kezdeni, főleg, ha ugyan az a blokk, de egy 1.6-ossal simán. Jah, és ha felmerül a gyanú, akkor lefoglalják az autódat is! A helyedben komplett autót cserélnék. Hidd el nem az olcsóbb az olcsóbb...

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor szerinted vegyek egy 3.motort is ....aha.... Bontó , külön motor kilőve vagyis marad a komplett kocsi vagy olyan ami eladó motor még beindítható ami elég ritka..valahogy mégis jobban húz a szivem a 6ezer ft-os készlethez, sajnos nincs akkora fizetésem hogy egy 3.motorcserét csinaljak, ha törik hát törjön , 20 éves kocsinál nem fogok rajt csodálkozni...de ha tudsz egy megbízható fűzött blokkot arra akkor befizetek :D

Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz.

Csak szóltam,hogy csapágykészlet nem fogja megoldani a problémát. Aztán a többi sem amit még ki fogsz találni. Idő és pénzpocséklás a sárral kenegetés.

G-astra x16szr blokkot ajánlom,abból lehet jókat venni 100-150ekm futással,porszáraz állapotban 50-60rugó környékén.Dugóknál annyi a különbség,hogy 1mmel jobban be van süllyesztve a teteje,minimális sűrítés viszony csökkenést okoz Hf síkolásával visszajön.

HF-et meg tengelyt eladod belőle abból 15-20rugó visszajön. SE hf-edet megfordítod, égésteret felöntöd benzinnel ha megtartja,akkor nagy baja nincs,sikoltatod,új tömítéssel estleg új HF csavarkészlettel összerakod aztán örülsz a jó motorodnak.

Én ezt csinálnám.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor szerinted vegyek egy 3.motort is ....aha.... Bontó , külön motor kilőve vagyis marad a komplett kocsi vagy olyan ami eladó motor még beindítható ami elég ritka..valahogy mégis jobban húz a szivem a 6ezer ft-os készlethez, sajnos nincs akkora fizetésem hogy egy 3.motorcserét csinaljak, ha törik hát törjön , 20 éves kocsinál nem fogok rajt csodálkozni...de ha tudsz egy megbízható fűzött blokkot arra akkor befizetek :D

Ne vegyél 3. motort ha gyengének tartod a géped! Add el, vegyél C20NE-t!

Ez a sajátom, ebből lehet gazdálkodni: :D

Teljes_tm_ny_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz.

Csak szóltam,hogy csapágykészlet nem fogja megoldani a problémát. Aztán a többi sem amit még ki fogsz találni. Idő és pénzpocséklás a sárral kenegetés.

G-astra x16szr blokkot ajánlom,abból lehet jókat venni 100-150ekm futással,porszáraz állapotban 50-60rugó környékén.Dugóknál annyi a különbség,hogy 1mmel jobban be van süllyesztve a teteje,minimális sűrítés viszony csökkenést okoz Hf síkolásával visszajön.

HF-et meg tengelyt eladod belőle abból 15-20rugó visszajön. SE hf-edet megfordítod, égésteret felöntöd benzinnel ha megtartja,akkor nagy baja nincs,sikoltatod,új tömítéssel estleg új HF csavarkészlettel összerakod aztán örülsz a jó motorodnak.

Én ezt csinálnám.

Hát kezd lehangoló lenni ez a dolog....c16nz blokkot tudok elfogadható áron egyezik a motortömb az se-vel?

Nem értem...G-s blokkot bele? Amit mondasz az 8 szelep? Ezekhez nem nagyon konyitok....

Link to comment
Megosztás:

94 előtt a gsiken volt átlátszó búra. Am formára mindegyik ugyan az. Utángyártott termékeknél előfordul más minta a plexin, ezért van amelyik szinte rikít és undorító.

Köszönöm!

(Amúgy bocsi a dupla kérdezésért, reggel észre sem vettem, hogy valamiért duplán küldte el.)

Link to comment
Megosztás:

Calin lyukas volt, elszökött a vákuum és reggelre mindig kőkemény volt a fékpedál. De érdekes, mert csak akkor csinálja ha kettőben motorfékezek és már kuplung benyom. Ha pl. 3000nél benyomom 5ikben a kuplungot, üresbe rakom és úgy fékezek akkor jó. Hmm hmm...

Link to comment
Megosztás:

Calin lyukas volt, elszökött a vákuum és reggelre mindig kőkemény volt a fékpedál. De érdekes, mert csak akkor csinálja ha kettőben motorfékezek és már kuplung benyom. Ha pl. 3000nél benyomom 5ikben a kuplungot, üresbe rakom és úgy fékezek akkor jó. Hmm hmm...

Akkor viszont lehet akár az útjeladó is az óraegység hátuljában...az tudatja az ECU-val hogy mozog az autó és tartania kell a fordulatszámot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tud-e valaki Szegeden vagy környékén megbízható Opel szerelőt aki jártas a régebbi astra javításában(hidegindítás ,üzemanyagellátás problémám van).Nekem egy 94-es c1.4se-em van.Előre is kössz

Szia T.Gábor! Szegeden ismerek egy szerelőt aki régebbi autók javításával foglalkozik a Rókusi krt 5/B alatt van a műhelye.(egy fehér Opel Kadett áll a garázs előtt.) kopogj be,mert hideg van és becsukja mostanság az ajtót. (Jól dolgozik és nem drágán) Amikor baj volt az autómmal eddig mindig oda vittem.

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.