Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Érdekes ennél a videonál, hogy a tankszintjelzője ki van akadva, nem hiszem, hogy ez így normális, telitanknál nekem is kicsit túlmegy az 50L-es jelölésen, de nem ennyire... Amúgy én már tolattam le a tükrömet, simán visszapattintottam a helyére, és köszöni jól van. Ez a tükör benne van az EPC-ben, ha legközelebb megyek valamiért autósboltba, a száma alapján rákérdezek, mennyiért tudnának hozni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni problémákkal kapcsolatban.

1. Az autó olyan hibajelenséget csinál, hogy megyek vele, majd egy idő után lehet az üzemi hőfokkal kapcsolatban van, de mondjuk hidegen is csinálja/ta már, fent marad az alapjárata, hogy értsétek is mit mondok:
Amikor haladok és váltok, amikor benyomom a kuplungot, az "üres" idő alatt pörög a motor, + amikor megállok STOp tábla/lámpa, pörög vagy 2000en a gép és szépen lassan visszaengedi a fordulatot megfelelőre alapjáraton....
Mondtak már mindent, alapjárati motortól, fojtószelep állítón át, az alapjárati motor lett takarítva, nem javult meg, ellenben a szaki azt mondta, hogy ferdén van elkopva a a. motor.Hogy ez mit jelent nem tudom, csak leírtam.
Mondta, hogy lehet kellene gyertyát, osztófej-fedelet, rotort cserélni... már mindent....

2. Csöppen az olajam a hátsó főtengely szimmeringnél. nem jelentős, de csöppen.A szerelő azt mondta Ő nem cserélné ki helyemben, többek között akkor már kuplung szerkezetet is kellene cserélni, meg munkadíj 10000. szval szerintetek érdemes-e? kell-e?
valamit befolyásol-e a gépjárműben, menet közben, ha így maradna még egy darabig..?mittomén teljesítmény vesztés?

3. Oda lépek a gázpedálra és nem azonnal ugrik az autó...
Nem kérek csodát, mert 60 ló nem szaggatja fel az aszfaltot, de ez feltűnő, megtorpan, majd gondol egyet, és megindul mint állat.
Mitől torpanhat?

Hát hirtelen most ennyi baja lenne....
Válaszotokat előre is köszönöm

X14NZ 2001'es

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni problémákkal kapcsolatban.

1. Az autó olyan hibajelenséget csinál, hogy megyek vele, majd egy idő után lehet az üzemi hőfokkal kapcsolatban van, de mondjuk hidegen is csinálja/ta már, fent marad az alapjárata, hogy értsétek is mit mondok:

Amikor haladok és váltok, amikor benyomom a kuplungot, az "üres" idő alatt pörög a motor, + amikor megállok STOp tábla/lámpa, pörög vagy 2000en a gép és szépen lassan visszaengedi a fordulatot megfelelőre alapjáraton....

Mondtak már mindent, alapjárati motortól, fojtószelep állítón át, az alapjárati motor lett takarítva, nem javult meg, ellenben a szaki azt mondta, hogy ferdén van elkopva a a. motor.Hogy ez mit jelent nem tudom, csak leírtam.

Mondta, hogy lehet kellene gyertyát, osztófej-fedelet, rotort cserélni... már mindent....

2. Csöppen az olajam a hátsó főtengely szimmeringnél. nem jelentős, de csöppen.A szerelő azt mondta Ő nem cserélné ki helyemben, többek között akkor már kuplung szerkezetet is kellene cserélni, meg munkadíj 10000. szval szerintetek érdemes-e? kell-e?

valamit befolyásol-e a gépjárműben, menet közben, ha így maradna még egy darabig..?mittomén teljesítmény vesztés?

3. Oda lépek a gázpedálra és nem azonnal ugrik az autó...

Nem kérek csodát, mert 60 ló nem szaggatja fel az aszfaltot, de ez feltűnő, megtorpan, majd gondol egyet, és megindul mint állat.

Mitől torpanhat?

Hát hirtelen most ennyi baja lenne....

Válaszotokat előre is köszönöm

X14NZ 2001'es

A kettő hogy függ össze?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni problémákkal kapcsolatban.

1. Az autó olyan hibajelenséget csinál, hogy megyek vele, majd egy idő után lehet az üzemi hőfokkal kapcsolatban van, de mondjuk hidegen is csinálja/ta már, fent marad az alapjárata, hogy értsétek is mit mondok:

Amikor haladok és váltok, amikor benyomom a kuplungot, az "üres" idő alatt pörög a motor, + amikor megállok STOp tábla/lámpa, pörög vagy 2000en a gép és szépen lassan visszaengedi a fordulatot megfelelőre alapjáraton....

Mondtak már mindent, alapjárati motortól, fojtószelep állítón át, az alapjárati motor lett takarítva, nem javult meg, ellenben a szaki azt mondta, hogy ferdén van elkopva a a. motor.Hogy ez mit jelent nem tudom, csak leírtam.

Mondta, hogy lehet kellene gyertyát, osztófej-fedelet, rotort cserélni... már mindent....

2. Csöppen az olajam a hátsó főtengely szimmeringnél. nem jelentős, de csöppen.A szerelő azt mondta Ő nem cserélné ki helyemben, többek között akkor már kuplung szerkezetet is kellene cserélni, meg munkadíj 10000. szval szerintetek érdemes-e? kell-e?

valamit befolyásol-e a gépjárműben, menet közben, ha így maradna még egy darabig..?mittomén teljesítmény vesztés?

3. Oda lépek a gázpedálra és nem azonnal ugrik az autó...

Nem kérek csodát, mert 60 ló nem szaggatja fel az aszfaltot, de ez feltűnő, megtorpan, majd gondol egyet, és megindul mint állat.

Mitől torpanhat?

Hát hirtelen most ennyi baja lenne....

Válaszotokat előre is köszönöm

X14NZ 2001'es

Valószínűleg a ferde kopásból eredendően lassabban tud visszaállni az alapjárati motorod alaphelyzetbe. Mivel a motort a vezérlő irányítja, és a sebességjeladó jele szerint veszi vissza az alapjáratot, így váltáskor mikor éppen nem fogja a motort a váltó, az emelt fordulattal fogja pörgetni. Ennek az az oka, hogy mivel szorul, nem tud olyan ütemben visszamenni az alapjárati, mint ahogyan kellene. Amikor hosszabban állsz, akkor van ideje, és szépen oda tud menni a megfelelő pozícióba.

Torpanásnak sok oka lehet, példul lecsökkent a gyertyakábeled vezetőképessége, megnőtt a hézag az elosztó fedél, és a rotor közt... de lehet üzemanyag probléma is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsokat, ötleteket szeretnék kérni problémákkal kapcsolatban.

1. Az autó olyan hibajelenséget csinál, hogy megyek vele, majd egy idő után lehet az üzemi hőfokkal kapcsolatban van, de mondjuk hidegen is csinálja/ta már, fent marad az alapjárata, hogy értsétek is mit mondok:

Amikor haladok és váltok, amikor benyomom a kuplungot, az "üres" idő alatt pörög a motor, + amikor megállok STOp tábla/lámpa, pörög vagy 2000en a gép és szépen lassan visszaengedi a fordulatot megfelelőre alapjáraton....

Mondtak már mindent, alapjárati motortól, fojtószelep állítón át, az alapjárati motor lett takarítva, nem javult meg, ellenben a szaki azt mondta, hogy ferdén van elkopva a a. motor.Hogy ez mit jelent nem tudom, csak leírtam.

Mondta, hogy lehet kellene gyertyát, osztófej-fedelet, rotort cserélni... már mindent....

2. Csöppen az olajam a hátsó főtengely szimmeringnél. nem jelentős, de csöppen.A szerelő azt mondta Ő nem cserélné ki helyemben, többek között akkor már kuplung szerkezetet is kellene cserélni, meg munkadíj 10000. szval szerintetek érdemes-e? kell-e?

valamit befolyásol-e a gépjárműben, menet közben, ha így maradna még egy darabig..?mittomén teljesítmény vesztés?

3. Oda lépek a gázpedálra és nem azonnal ugrik az autó...

Nem kérek csodát, mert 60 ló nem szaggatja fel az aszfaltot, de ez feltűnő, megtorpan, majd gondol egyet, és megindul mint állat.

Mitől torpanhat?

Hát hirtelen most ennyi baja lenne....

Válaszotokat előre is köszönöm

X14NZ 2001'es

Első kérdésre: nekem a corsa-n volt hasonló jelenség, jelenleg sem tökéletes még. Alapjárati motor probléma, ha meg van kopva a kúpos rész, akkor a fészeknél nem nyit-zár rendesen már, hiába takarítod úgyis csere lesz :). Viszont én azt nem értettem ezzel kapcsolatban, hogy lekötöttem a kilométeróra spirált, akkor nem csinálta :S Tudom van összefüggés az órában lévő útjeladó által, de állítólag ilyenkor le kellene állnia a motornak (vagy hiba lámpát dobnia), ha kinyomom a kuplungot, na az enyém nem állt le és kód sem jött. Ez a hiba szerintem, akár a 3.dik kérdéssel is össze függhet vagy esetleg még előgyújtás hiba is lehet (kicsi az előgyújtás, tekerni kell az elosztón a tűzfal felé, de csak kicsit).

Link to comment
Megosztás:

A kettő hogy függ össze?

Úgy, hogy ha már szét van szedve a váltó a szimmering miatt, akkor érdemes kuplungot cserélni, mert amilyen mák van, 3 hónap múlva tönkremegy a kuplung és akkor újra szét kell kapni...kemény munkadíjjakért.

Köszönöm, az eddigi válaszokat, akkor valószínűleg, egy alapjárati motor csere be fog figyelni, jó húzós az ára.....de e van.

Meg akkor egy rotor, osztófej fedél csere is lesz.

Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy ha már szét van szedve a váltó a szimmering miatt, akkor érdemes kuplungot cserélni, mert amilyen mák van, 3 hónap múlva tönkremegy a kuplung és akkor újra szét kell kapni...kemény munkadíjjakért.

Köszönöm, az eddigi válaszokat, akkor valószínűleg, egy alapjárati motor csere be fog figyelni, jó húzós az ára.....de e van.

Meg akkor egy rotor, osztófej fedél csere is lesz.

Ne állj neki mindent cserélni, inkább ellenőrizd milyen állapotú... Esetleg próbából szerezz egy ugyanolyat, hogy tényleg az-e a hiba. Nálam a gyújtókábelek cseréje hozott végül javulást, de kb 6000 ft-ot dobtam ki hülyeségből... :S

Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy ha már szét van szedve a váltó a szimmering miatt, akkor érdemes kuplungot cserélni, mert amilyen mák van, 3 hónap múlva tönkremegy a kuplung és akkor újra szét kell kapni...kemény munkadíjjakért.

Köszönöm, az eddigi válaszokat, akkor valószínűleg, egy alapjárati motor csere be fog figyelni, jó húzós az ára.....de e van.

Meg akkor egy rotor, osztófej fedél csere is lesz.

Én is cseréltem alapjáratit, igaz csak 5 ezer forintosat vettem bele, de még néha így is felpörög és lassan ejti le, de nekem így már jó. Én még a nyáron cseréltem azt a szimeringet.

1253616-20131121-mq15Jz.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali, lenne egy olyan gondom,hogy ha menet közben kiveszem üresbe a kocsit és benyomva tartom a kuplungot és közbe fékezek, akkor a váltókar fel-le irányban elkezd mozogni, ill nagy fordulaton olyan mintha ki akarná dobni sebességből, szóval elég instabil :-S Mit kéne átnéznem szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Hali, lenne egy olyan gondom,hogy ha menet közben kiveszem üresbe a kocsit és benyomva tartom a kuplungot és közbe fékezek, akkor a váltókar fel-le irányban elkezd mozogni, ill nagy fordulaton olyan mintha ki akarná dobni sebességből, szóval elég instabil :-S Mit kéne átnéznem szerintetek?

Motortartó bakokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segitseg kene. Szoval az lenne hidegen szepen indul nincs vele gond viszont miutan eleri az uzemit ,de nem is kell elernie csak gazadasra indul. Nem is tiszta az alapjarat hibakod is van 115 hogombat csereltem 2 is es meg mindig nem jo. Csereltem ilyet http://www.bardiauto...seklet-erzekelo

meg http://www.bardiauto...letmero-jelado/

Vízhőmérséklet jeladó meg Motor hőfok jeladó

X20XEV a motor!

Link to comment
Megosztás:

Helló! Egy valami nagyon érdekel...

Mindenki mondja hogy nagyobb motor nagyobb fék....talán igaz valamilyen szinten ...de....na most hogy is van ez??

Attól hogy erősebb a motor attól a fék szerintem maradhat, végülis nem egyszerre nyomjuk (általában) a féket és a gázt ;) Vagy talán nehezebb a motor nagyobb a súly? Nemhinném, ennyi erővel 5személy szállításával is nagyobb fék kellene.... az utolsó hogy talán gyorsabban megyünk erősebb motorral? Talán itt már igaz is, de ha valaki nem azért vált nagyobb motorra hogy gyorsabban menjen akkor szerintem felesleges...vagy talán ez miatt több a fékezés ,gyorsabban melegszik???

60LE-s gyári méretű fékes Astrával 5személlyel is bármikor megakasztom a kereket az új Goodyear gumikkal is :D , elöbb csúszik meg a kerék mint hogy két lábbal kelljen nyomni a féket a legkisebb tárcsával is.....tudom ez biztos hogy 90%-otok szerint nem így van de azért kiváncsi lennék egy pár hozzászólásra ;) És nem lehurrogni!!! nem azt mondom hogy ne cseréljetek féket!!!! Csak ez az eröltetés......énis megkaptam holott most vettem uj szettet és nagyon fognak... :)

Petya

Link to comment
Megosztás:

Helló! Egy valami nagyon érdekel...

Mindenki mondja hogy nagyobb motor nagyobb fék....talán igaz valamilyen szinten ...de....na most hogy is van ez??

Attól hogy erősebb a motor attól a fék szerintem maradhat, végülis nem egyszerre nyomjuk (általában) a féket és a gázt ;) Vagy talán nehezebb a motor nagyobb a súly? Nemhinném, ennyi erővel 5személy szállításával is nagyobb fék kellene.... az utolsó hogy talán gyorsabban megyünk erősebb motorral? Talán itt már igaz is, de ha valaki nem azért vált nagyobb motorra hogy gyorsabban menjen akkor szerintem felesleges...vagy talán ez miatt több a fékezés ,gyorsabban melegszik???

60LE-s gyári méretű fékes Astrával 5személlyel is bármikor megakasztom a kereket az új Goodyear gumikkal is :D , elöbb csúszik meg a kerék mint hogy két lábbal kelljen nyomni a féket a legkisebb tárcsával is.....tudom ez biztos hogy 90%-otok szerint nem így van de azért kiváncsi lennék egy pár hozzászólásra ;) És nem lehurrogni!!! nem azt mondom hogy ne cseréljetek féket!!!! Csak ez az eröltetés......énis megkaptam holott most vettem uj szettet és nagyon fognak... :)

Petya

A gyengébb motorra föltettem a nagyobbik féket, meg sokan mások is. A 236-os, amit a kismotorosokra tettek, 2 intenzívebb fékezés után, már csak duda helyett jó, megállni kb esélytelen vele. Elmelegszik a francba, és csak nyúlik mint a takony. A hűtött, egy fokkal jobb, de még az is karcsú, nekem a dízelről is lerepült, és ment föl a 256, hátsó tárcsa. Az, hogy a kereket tudod blokkolni egy fékezéssel, nem azt jelenti, hogy . Persze, meg kell fognia a kereket, de a kisfékek az esetek nagy részében egészen hamar "bekapnak" és blokkolnak.. A csúszó kerék ugye sok pozitívummal nem rendelkezik, ha csak nem a vigyorgás, és a keresztben autózás a cél. Egy rendes fékkel, sokkal jobban adagolható fékerőd lesz, nem csak sípolni fog, a harmadik után, hanem lassulni is. Nagyobb fékerőt tud leadni, még megcsúszás nélkül . Próbálj ki egyet, amin nagyobb fék van, főleg több személlyel nagyobb sebességről megállva, és rögtön érezni fogod, hogy nem hülyeségből mondják, csinálják. Meg lehet, hogy a gyárban sem véletlenül tettek nagyobbat, az erősebbekre. Ha meg úgyis motorcsere van, akkor valószínű úgyis gólyalábat cserélsz, azon meg ott van helyből egy rendes fék. Azé' hogy kicsit hurrogjak is, van fék topic. :P :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok olyan problémán volna hogy belülről mindig lefagy a szélvédőm valaki járt már így ha igen mit tett ellene:)

Meg kellene nézni hogy alul a szőnyeg nem vizes-e (ülés ki, szőnyeg felszed) ha igen kiszárítan, s megekeresni hol jutott be. (beázás, vagy csöpögő fűtőradiátor) és megszűntetni az okát.

Ha csak simán a cipőn behordott víztől nedves, akkor meg kiszárítani jó alaposan.

Link to comment
Megosztás:

Hali, mostanában hallom a kocsi hütővíz kiegyenlítő tartályából hogy "bugyog,fortyog," a víz mintha levegős lenne a rendszer, hideg és meleg motornál egyaránt. Ez mitől lehet? Elvileg szinten van a víz (tartály összeeresztésénél van hidegen a szint)

Jobb esetben csak koszos a rendszered és azért bugyog a rendszer, vagy valahol levegőt kap.

Rosszabbik eset, hogy hengerfejes a motorod és belefúj az egyik, vagy több henger a vízkörbe, de akkor viszont, ha leveszed a kupakot az olajbeöntőről nagy valószínűséggel ott lesz a "kávéhab", esetleg a kiegyenlítő tartályban is látszik némi olaj.

Nálam amikor ez volt (1.4 NZ) érdekes módon átlag 5.8-6 liter helyett egy több mint 300 km-es távon 4,5 literre jött ki, 4 személy tele csomaggal tele tank/tele tank számolásból.

Link to comment
Megosztás:

Üdv hogyan vagy mivel tudom a hűtő gumicső bilincsét meglazítani?

Kell hozzá spéci szerszám?

Ha még gyári lenne rajta, amit erősen kétlek akkor is egy kombinált fogóval ki lehet nyitni bár nem biztos, hogy utána már össze tudod rakni. Nekem mondjuk van egy nem használt blankoló fogóból készített célszerszám ehhez.

Ha pedig aba bilincs van rajt akkor vagy csavarhúzóval, vagy racsnissal meg tudod lazítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.