Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Egy kérés: amikor legközelebb találkozol a Zafirával, lemérnéd, hogy milyen széles- és hosszú az a roló? Omegába jó lehet?

Ez a méret engem is érdekelne. A roló szélessége, meg a szerkezetével együtt a max. szélesség is. Meg a toronyóra lánccal, de az nagyon. :huh: Köszi!

Bocsi, kicsit elfelejtettem, aztán amikor eszembe jutott, nem ezzel voltam, aztán... áhh mindegy, ennyit sikerült, egy ülés alatt talált, teszkós kulcstartómérőszalaggal elkövetni :lol:

1220021-20131017-jk5QWu.jpg

Közben rájöttem hogy az ív ami az oszlop miatt ki lett vágva, meg a tokozott szerkezet szélesség, ami miatt én ezt nem csináltam meg :D

Link to comment
Megosztás:

Közben rájöttem hogy az ív ami az oszlop miatt ki lett vágva, meg a tokozott szerkezet szélesség, ami miatt én ezt nem csináltam meg :D

Köszi!

Az a 80cm hossz, az a maximum? Mert ha max. annyi, akkor szerintem ott a gond, kellene min. 90cm. A többi méret még talán kezelhető, az ív is, némi kínlódással.

(Én most ott tartok, hogy rugós rolettát tudnék venni centire pontos szélességben, sötétszürkét, 10ezerért. Azt (is) lehetne be-eszkábálni... Mondjuk drágállom én sóher.)

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Az a 80cm hossz, az a maximum? Mert ha max. annyi, akkor szerintem ott a gond, kellene min. 90cm. A többi méret még talán kezelhető, az ív is, némi kínlódással.

(Én most ott tartok, hogy rugós rolettát tudnék venni centire pontos szélességben, sötétszürkét, 10ezerért. Azt (is) lehetne be-eszkábálni... Mondjuk drágállom én sóher.)

Kellemesen ott a vége. Még kb 10 centije van, de ugye kicsit túl kell húzni a beakasztáshoz, meg nem árt, ha be-kiakasztgatás közben nem olyan mint a zongorahúr, hanem van még egy kicsi rajta. Én inkább rendbe raktam a gyárit, azóta nem is hiányzik ez. Sőt, ezt ha kiakasztom, mindig be kell mászni érte, mert ugye 2 állása van, az enyémet meg addig tolom be, amíg akarom, nem kell mindig a hátsó ülésről összeszedni a végét. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kellemesen ott a vége. Még kb 10 centije van, de ugye kicsit túl kell húzni a beakasztáshoz, meg nem árt, ha be-kiakasztgatás közben nem olyan mint a zongorahúr, hanem van még egy kicsi rajta. Én inkább rendbe raktam a gyárit, azóta nem is hiányzik ez. Sőt, ezt ha kiakasztom, mindig be kell mászni érte, mert ugye 2 állása van, az enyémet meg addig tolom be, amíg akarom, nem kell mindig a hátsó ülésről összeszedni a végét. :D

Köszi a mérést! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali, alapjáraton gyengén pislákol az olajnyomás visszajelző de fordulaton elalszik. Az olaj friss benne (TOTAL 10W-40). Van valami ötletetek mi lehet? ill egy költségkímélő megoldás? :-D (X16SZR)

Lehet hogy csak a nyomásszabályozó szelep koszos és nem zár, de lehet hogy mondjuk a főtengelycsapágy kopott és ott engedi vissza..

Link to comment
Megosztás:

AC-relét az utcán cseréltem amikor kölcsön adtam a kocsit, és szóltak hogy megállt...betekertem érte fél óra múlva járt a motor... :D De amúgy ritka az ilyen szerelő. ;)

Ügyes vagy.

Én reggel munkába indultam és se kedvem, se tudásom nem volt ahhoz, hogy hibát keressek. Munkába KELLETT mennem.

Egyébként a szerelőm is eltöltött vagy 2-3 órát mire megtalálta a hibát... Aztán következett az anyagrendelés és a gyógyítás.

Én meg azalatt megkerestem a rávalót. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni!
Rendelkezem egy Opel Astra F 1.6 16v ECOTEC.

Folyamatosan világit a Motordiagnosztikai visszajelző és amikor felvillan elkezd dadogni a motor! de mikor nem világit akkor semmi baja nincs se egy dadogás se egy megtorpanás semmi, kizárólag csak akkor mikor felvillan a motordiagnosztika!

Vajon mi lehet a baja ebben szeretnék segítséget kérni! Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni!

Rendelkezem egy Opel Astra F 1.6 16v ECOTEC.

Folyamatosan világit a Motordiagnosztikai visszajelző és amikor felvillan elkezd dadogni a motor! de mikor nem világit akkor semmi baja nincs se egy dadogás se egy megtorpanás semmi, kizárólag csak akkor mikor felvillan a motordiagnosztika!

Vajon mi lehet a baja ebben szeretnék segítséget kérni! Köszönöm előre is!

Azért villan fel, mert valamit hibásnak észlel az ECU és ekkor már "vészüzembe" kapcsolja a motort, diagnosztikára kell dugni az autót és megmondja mi a gondja.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes vagy.

Én reggel munkába indultam és se kedvem, se tudásom nem volt ahhoz, hogy hibát keressek. Munkába KELLETT mennem.

Egyébként a szerelőm is eltöltött vagy 2-3 órát mire megtalálta a hibát... Aztán következett az anyagrendelés és a gyógyítás.

Én meg azalatt megkerestem a rávalót. :icon1:

Jó neked ha ilyen szerelőd van..felénk olyanok a jó szerelők mint az UFO-k...állítólag léteznek, de még sose láttam. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó neked ha ilyen szerelőd van..felénk olyanok a jó szerelők mint az UFO-k...állítólag léteznek, de még sose láttam. :D

Azért kellett hozzá pár év, hogy ilyen legyen! Sőt, egyszer 2008-ban okozott is nekem egy 270 eurós kárt is, amikor az ő hibájából (rosszul csapágyazta meg a generátoromat a külföldi utam előtt) generátort kellett cseréltetnem Grazban.

Azóta minden javítást előzetesen megbeszélünk és döntünk a megoldásról. Volt olyan, hogy bizonyos alkatrészt cserésnek minősített, én meg átmentem, megmértem és mivel a kopáshatár alatt volt még bőven, bent hagytuk.

Volt, hogy a kirohadt kipufogómat én már cseréltettem volna, ő meg meghegesztette bagóért, és még majdnem 1 évet kibírt.

Tudja, hogy stabil vevője vagyok, ő is motorozik és így közel kerültünk gondolkodásban.

Link to comment
Megosztás:

Azért kellett hozzá pár év, hogy ilyen legyen! Sőt, egyszer 2008-ban okozott is nekem egy 270 eurós kárt is, amikor az ő hibájából (rosszul csapágyazta meg a generátoromat a külföldi utam előtt) generátort kellett cseréltetnem Grazban.

Azóta minden javítást előzetesen megbeszélünk és döntünk a megoldásról. Volt olyan, hogy bizonyos alkatrészt cserésnek minősített, én meg átmentem, megmértem és mivel a kopáshatár alatt volt még bőven, bent hagytuk.

Volt, hogy a kirohadt kipufogómat én már cseréltettem volna, ő meg meghegesztette bagóért, és még majdnem 1 évet kibírt.

Tudja, hogy stabil vevője vagyok, ő is motorozik és így közel kerültünk gondolkodásban.

Hát igen..felénk .általában a hozzáállást már meghatározza hogy 19 éves autóról van szó messze nem akarnak tökéletes munkát végezni...küzdök most a rozsdával, de mindenki csak ideiglenas megoldást akar hiszen alapból úgy vannak hogy úgyis le lesz cserélve a kocsi nem??? Nem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát igen..felénk .általában a hozzáállást már meghatározza hogy 19 éves autóról van szó messze nem akarnak tökéletes munkát végezni...küzdök most a rozsdával, de mindenki csak ideiglenas megoldást akar hiszen alapból úgy vannak hogy úgyis le lesz cserélve a kocsi nem??? Nem. <_<

beezony
Link to comment
Megosztás:

Hát igen..felénk .általában a hozzáállást már meghatározza hogy 19 éves autóról van szó messze nem akarnak tökéletes munkát végezni...küzdök most a rozsdával, de mindenki csak ideiglenas megoldást akar hiszen alapból úgy vannak hogy úgyis le lesz cserélve a kocsi nem??? Nem. <_<

Én tudok neked lelkiismeretes, és szépen dolgozó kasznist, de békéscsabán.

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok ma furcsa csörgésre lettem figyelmes az autómnál felnyitottam a motorteret és a főtengely hossszbordásszíjtárcsája annyira fel volt lazulva h kézzel ki tudtam venni a csavart :( szerintetek mitől lazulhatott fel?eddig nem vettem észre semmi furcsa zörejt a feszitőgörgő csapágya miatt lehet?

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok ma furcsa csörgésre lettem figyelmes az autómnál felnyitottam a motorteret és a főtengely hossszbordásszíjtárcsája annyira fel volt lazulva h kézzel ki tudtam venni a csavart :( szerintetek mitől lazulhatott fel?eddig nem vettem észre semmi furcsa zörejt a feszitőgörgő csapágya miatt lehet?

Nem volt rendesen meghúzva a csavar...ha jól rémlik csavarögzítő is kell oda.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen..felénk .általában a hozzáállást már meghatározza hogy 19 éves autóról van szó messze nem akarnak tökéletes munkát végezni...küzdök most a rozsdával, de mindenki csak ideiglenas megoldást akar hiszen alapból úgy vannak hogy úgyis le lesz cserélve a kocsi nem??? Nem. <_<

A lakatosom is itt a faluban van. Amikor megvettem a verdát 2005-ben 13 évesen, ő rakta rendbe.

Nagy varázsló!

Azóta csak tavaly mentem hozzá a két küszöb cserére, egyébként nem rohad. Az sem amit 2005-ben javított. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

A lakatosom is itt a faluban van. Amikor megvettem a verdát 2005-ben 13 évesen, ő rakta rendbe.

Nagy varázsló!

Azóta csak tavaly mentem hozzá a két küszöb cserére, egyébként nem rohad. Az sem amit 2005-ben javított. :icon13:

Hát nekem eléggé odavan.....a garázst kellene megcsinálnom tavasszal, hogy nagyon szét tudjam borítani, mert így "lábon" állva nem sok mindenhez férni hozzá. Most per pillanat csak állagmegóvást tudok csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalt cartársaktól kérdezem, hogy az újabb kiadású ferdehátú Astrákon a hátsó kipufogódob ugyebár egy kampóval van szerelve, míg a régebbin egy bilincs tartja a dobot. A kérdés az, hogy ezek csereszabatosak-e? Ma megadta magát a hátsó dobot tartó bilincsem, és ahogy néztem, maga a dob sincs túl jó állapotban. Fel lehet szerelni az újabb, ráhegesztett füles dobot a régi bilincses helyére, vagy nem stimmel a felfogatási hely?

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalt cartársaktól kérdezem, hogy az újabb kiadású ferdehátú Astrákon a hátsó kipufogódob ugyebár egy kampóval van szerelve, míg a régebbin egy bilincs tartja a dobot. A kérdés az, hogy ezek csereszabatosak-e? Ma megadta magát a hátsó dobot tartó bilincsem, és ahogy néztem, maga a dob sincs túl jó állapotban. Fel lehet szerelni az újabb, ráhegesztett füles dobot a régi bilincses helyére, vagy nem stimmel a felfogatási hely?

En ugy tudom nem csereberelhetoek.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.