Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nem illeszkedik a spirál négyzetes lapolása rendesen a foglalatba, vagy nem sikerült jól betenni, vagy te is úgy jártál mint mindenki az utángyártott spirállal.

Már 2xer szétszedtem de semmi javulás :-[ az ora mér és a fordulatból saccolva jól is csak zajos... ha a spirál a ludas mit lehet vele csinálni?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég elszakadt a km/h-óra spirál a kocsimban, kicseréltem de zörgő hang jön az órábol a sebesség növekedésével egyre hangosabban :-\ a spirált beszerelés előtt beolajoztam szal elv az nem csinálhatja ugye? Előre is köszi a tippeket, mimdenkinek további szép napot! :-)

Ha ez megnyugtat a mienk is csinálja mióta megvettük, szépen kattog mint a Teloc óra a mozdonyokban. Azóta belement 25 ezer km 4 év alatt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következő problémám van.

Az autómat januárban vettem, frissen szervizelve, gyertyacserével. Májusban a következő probléma jött elő, magasabb fordulatszámra kihúzatva 3-4e az autó meg-meg torpant( nem ment 1-2 henger) és 1x kigyulladt a katalizátor lámpa is. Az interneten olvasottak alapján trafó hibára gyanakodtam. Elmentem a szerelőhöz, tettünk bele egy másik trafót és a hiba még mindig meg volt. Ezután következett a gyertyacsere. Gyári GM-s gyertyák voltak benne és azokra is lettek kicserélve. Próbakör és a hibának semmi nyoma, megint úgy ment az autó mint régen. Tegnap munkából hazafele megint előjött ugyanez a probléma, ugyanezekkel a jelekkel(rángatás, katalizátor lámpa). Kivillogtattam a hibakódokat:

- P0300

- P0302

Az autó megvétele óta 11e km-t mentem vele, és 3x-ra mennek tönkre benne a gyertyák. Mi okozhatja ezt?

Astra G OPC Z20LET

Lehetséges az, hogy a megnövekedett teljesítmény miatt mennek tönkre ilyen gyorsan a gyertyák? (Chip-tuning)

Köszi a válaszokat!

Bocsánat, elnéztem a fórumot !!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az aláírásomban szereplő autó rakoncátlankodik kissé. Kétféle probléma is fennáll, mindkettőt leírom, hátha van közük egymáshoz. Vigyázat! Hosszú lesz.
Az egyik, hogy mind üzemmeleg, mind hideg motornál motorféküzemben, alacsony fordulaton, az alapjárati fordulatszámhoz közeledve (hogy pontosan mennyi, arról lövésem sincs, nincs fordulatmérőm) iszonyat mód elkezd rángatni a motor. Viszont ha _megérintem_ (értsd: nagyon minimális mértékben nyomom csak be) a gázpedált, majd leveszem róla a lábam, akkor a rángatás megszűnik, és simán viszi az autót alapjáraton is (nem ez a cél, csak a hiba felderítése végett próbálgatom ezt) mindegyik fokozatban. Ha rángatáskor kinyomom a kuplungot, akkor viszont nem áll le a motor, hanem alapjáraton jár tovább.
A jelenségből én arra következtettem, hogy közeledve az alapjárathoz az ECU nem kapcsolja vissza az üzemanyag-befecskendezést (vagy legalábbis nem ad elég üzemanyagot ahhoz, hogy a fokozatban lévő autót a motor mozgásban tudja tartani). Annak okán, hogy kuplungoláskor nem áll le a motor, én inkább az utóbbira tippelek.
Abból, hogy gázpedál érintéstől megjavul arra gondoltam, hogy nem érzékeli megfelelően a fojtószelep helyzetét (bár teljesen zárt pillangószelepnél "zártabb" értéket nem hiszem, hogy mérhet, hisz potméterről van szó, ha meg nem venné teljesen zártnak a pillangószelepet, akkor meg motorféküzembe se kerülne). Próbaképpen azért lehúztam a fojtószelepállás-jeladó csatlakozóját, de a hiba továbbra is fennállt. A MAP szenzor csatijának lehúzásakor minden fordulaton rángatott, viszont mikor visszadugtam a hiba megszűnt motorfékezéskor is. Hoppá!
Azóta már kapirgáltam a csatlakozó érintkezőit, hátha kontakthiba (bár a check engine nem gyulladt ki sosem, csak mikor lehúztam a csatiját), néztem a vákuumcsövét, de azon túl, hogy ha hozzáérek a csőhöz olyan mintha kormos lenne repedés, vagy egyéb sérülés nincs rajta.
Viszont most a hiba már nem állandó, hanem random vagy előjön, vagy nem.
Csak sejtéseim vannak arról, hogy az ECU milyen paraméterekből állapítja meg, hogy a fenti állapotban mennyi üzemanyagot fecskendez be, de gondolom kell neki (a lambda és vízhőfokon túl) a fojtószelep helyzete, hogy tudja, hogy motorfékezünk, egy fordulatjel, hogy tudja mikor éri el a motor azt a fordulatszámot, ahol már kell a benzin, illetve motorterhelési jelzés, hogy nem "szokványos" alapjáratról van szó, tehát többlet üzemanyagra van szükség. Ugye pont a MAP szenzor hivatott mérni a motor terhelését, így szerintem érthető, hogy annak babrálásakor múlt el a probléma.
A kérdésem az, hogy jó e a sejtésem, vagy tejesen máshol kellene keresnem a probléma forrását?

A másik problémám pedig az, hogy néha, de leginkább hideg motornál mikor leállítom a motort (talán az is összefüggésben állhat vele, hogy előtte forgolódok, tolatgatok), elég durva benzinszag érezhető kint az autó alól valahonnan. De csak kint, az utastérben nem. Folyásnak nyoma sincs, és szaglás útján is csak nagyjából tudom belőni a szag irányát; a nyomásszabályzó környékén érezni erősebben, de nem igazán lehet megállapítani, és csont száraz az egész. A városi fogyasztásom kicsivel 7 liter fölött van most, nyáron. Az aktív szenes szűrő csövei is megvannak, és épek.
Nem sikerült összefüggést felfedeznem a rángatás és a szag között. De ha valamiért túl dús keverékkel menne (de miért? rossz a hőfok jeladó?) és ezért lenne szaga (az létezhet?), akkor viszont nem kellene rángatnia, mert lenne bőven benzin, hogy ne fulladjon be motorfékezés végén. Bár ha a MAP szenzor rossz jelei miatt nem ad elég levegőt az alapjárati motor, akkor ugyanúgy fulladhat a túl dús keveréktől is, nem? Vagy nem is a MAP szenzorom rossz, hanem az alapjárati motor?

Ti mit gondoltok? (Azon kívül, hogy regényt kellene írnom inkább. :D )

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az aláírásomban szereplő autó rakoncátlankodik kissé. Kétféle probléma is fennáll, mindkettőt leírom, hátha van közük egymáshoz. Vigyázat! Hosszú lesz.....

üdv... a kilóméteróra műszeregység hátulján található egy útjeladó, innen tudja az ECU- hogy a jármű mozgásban van üresben guruláskor ?kuplungoláskor nem engedi teljesen leesni alapjáratban a fordulatszámot. Ez a jeladó ellenőrizhető a középkijelző két gombjának egyidejű 5-6- másodpercre történő lenyomásával. Ha a jeladó jó kiírja a kijelző a pillanatnyi sebességet 53Km/óráig.

A benzinszag jöhet sokhelyről, repedt csöveket, akár vákumcsövet is lehet keresgélni.

Link to comment
Megosztás:

üdv... a kilóméteróra műszeregység hátulján található egy útjeladó, innen tudja az ECU- hogy a jármű mozgásban van üresben guruláskor ?kuplungoláskor nem engedi teljesen leesni alapjáratban a fordulatszámot. Ez a jeladó ellenőrizhető a középkijelző két gombjának egyidejű 5-6- másodpercre történő lenyomásával. Ha a jeladó jó kiírja a kijelző a pillanatnyi sebességet 53Km/óráig.

A benzinszag jöhet sokhelyről, repedt csöveket, akár vákumcsövet is lehet keresgélni.

Most megnéztem, és a kijelzőn cca. 6 km/h-val alámér a műszerfali sebességmérőhöz képest. Melyik az igazi? Ennyivel a valós fölé van kalibrálva a kilóméteróra, vagy a kettőnek egyeznie kellene?

A benzinszag forrását pedig úgy tűnik most meg is találtam. Jó helyen éreztem én: az AC-tól jövő cső van szétmállva az injektor sorra csatlakozása előtt a bilincs alatt. Remélem csak ő a felelős a szagért. Bár ha az egyik gumicsövet megette az idő, akkor a többi sem lehet jobb állapotban...

Link to comment
Megosztás:

Most megnéztem, és a kijelzőn cca. 6 km/h-val alámér a műszerfali sebességmérőhöz képest. Melyik az igazi? Ennyivel a valós fölé van kalibrálva a kilóméteróra, vagy a kettőnek egyeznie kellene?

A benzinszag forrását pedig úgy tűnik most meg is találtam. Jó helyen éreztem én: az AC-tól jövő cső van szétmállva az injektor sorra csatlakozása előtt a bilincs alatt. Remélem csak ő a felelős a szagért. Bár ha az egyik gumicsövet megette az idő, akkor a többi sem lehet jobb állapotban...

Igazából az hogy alámér szerintem nem gond...csak működjön az a lényeg.

köszi a tippeket, majd ha odaérek szétszedem és beáztatom bőséged olajba aztán majd hozza a sors csak idegesítő... de ha már itt vagyok... fedélzeti számítògépet bonyolult beépíteni?

Szerintem nem, bár nekem még nincs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumosok

1.8 16v 125 le motoros Astrám van. Még mindíg alapjárattal küszködöm.(Nincs időm rá) Ma ráborultam és nem kap negatívot az alapjárati szelep.Pozitívot egy relén keresztül kap (gyújtáskapcs.), az jó de a motorvezérlőtöl jönne a negatív.Aksi + sarutól mérve 9.2V-ot látok a műszeren.Szóval kontakthiba talán.A negatívpont ami megy a korbácsba az tiszta, a motorvezérlő nagy stekkere polír. Így most ráhagytam.De külön adtam neki pozitívot és negatívot.Azonnal kinyitott.Pillango szelepet visszaállítottam alphelyzetbe.Indítás után 1500 ford/perc alapjárat.Amire én gondolok hogy a pillangó tengely jeladója szivat.Valamiért mozog, nem szoros a bele.Járó motornál levettem és csavarhúzóval tekertem még vissza egy picit.Csökkent is a ford.szám.Mértem műszerrel 0,9-2,3kOhm.A gyári leírásban 710-1380 Ohm az érték. Szóval szerintetekis ez lehet a baj? Potyán nem akarok újat venni ( bár 1300ft.)Válaszotokat köszönném.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hogy oldódott meg a problémád? Mert nekem most pontosan ilyen hibám van, annyi különbséggel, hogy már el sem indul.

A benzinszagból ítélve gyújtásoldalon keresném a hibát, pár embernek okozott már hasonló jelenséget a gyújtásmodul hibája, ami a gyújtótrafó alatt található. De megpróbálhatod azt is, hogy beindítod a motort, motorháztetőt felnyitod, és megmozgatod a kábeleket, csatlakozásokat a motortérben (nem a gyújtókábeleket, azok tudnak ütni rendesen!!). Van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött, kicsit lejjebb egy lemezhez rögzítve, nekem az okozott ilyen kontakthibákat. Ha mozgatásra változik a dolog, ott a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Sorstársak!

Már kezdem szégyellni, hogy ennyi bajom van az astrámmal(C14NZ), de most egy olyan problémám van, hogy menet közben fel-fel villan a olajnyomásjelző lámpám. Ha negpörgetem egy kicsit a motort elalszik, főleg alacsony fordulaton jön elő és erősebb fékezéskor. Megnéztem olaj van benne rendesen, nem régen cseréltem(GM 10W40).

Mi lehet a baj? Olajpumpa, vagy az olaj minősége?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Sorstársak!

Már kezdem szégyellni, hogy ennyi bajom van az astrámmal(C14NZ), de most egy olyan problémám van, hogy menet közben fel-fel villan a olajnyomásjelző lámpám. Ha negpörgetem egy kicsit a motort elalszik, főleg alacsony fordulaton jön elő és erősebb fékezéskor. Megnéztem olaj van benne rendesen, nem régen cseréltem(GM 10W40).

Mi lehet a baj? Olajpumpa, vagy az olaj minősége?

Köszi előre is.

Szerintem felkapott valamit a teknőből a szivattyúd és nem épül fel a nyomás mindig.

Vagy rakoncátlankodik a szenzorod.

Nekem pl hengerfejezés után amikor ott babráltam a kezemben maradt a csatlakozó része. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudom jó helyen kérdezem-e.

Olyan gond történt az autómmal 1995-ös Astra :) , hogy tankolás után indítottam és utána szó szerint megállt és se előre se hátra nem ment :( . Régebben is csinált hasonlót akkor az elosztófejet és minden hozzátartozó csatlakozást megmozgattam és indult, most az sem segített. Amikor indítanám pörgeti magát, de nincs szikra... A 4 vadi új gyertya van benne mert 2 hónapja gyertyabajos volt...

A kérdésem az mi purcanhatott ki mert indításkor pörgeti, de semmi más...

A segítséget elpőre is köszi és bocsánat ha rossz helyen kérdeztem!

Üdv:

Roger

Link to comment
Megosztás:

Első ülést nyúzott már meg valaki? Én csak annyira hogy a deréktámaszt megreszeljem, viszont most a komplett kárpitot le kéne szedjem. Az ülőlap az oké, a háttámlát nem vágom, hogyan kéne szétszedni.

Szedtem már szét amikor a 3.-üléstámla befogadóját szedtem ki egy első ülésből...le kell szerelni az ülőlapról, alul van egy műanyag sínszerűség amit szét lehet fejteni, majd le kell húzni róla felfele mintha egy pólót lehúznál magadról, kifordítva közben.

Link to comment
Megosztás:

Szedtem már szét amikor a 3.-üléstámla befogadóját szedtem ki egy első ülésből...le kell szerelni az ülőlapról, alul van egy műanyag sínszerűség amit szét lehet fejteni, majd le kell húzni róla felfele mintha egy pólót lehúznál magadról, kifordítva közben.

+jó szórakozást a fém karmokkal.. :D
Link to comment
Megosztás:

Ahol varras van ott belul van egy femrud amit femgyuruk fognak a szivacsban levo rudhoz. Jo szar szetszedni. A fejtamla cuccokat raersz akkor kivenni, ha mar latod a szarat belul. Ugyis ossze kell nyomni a pockeit.

Kell róla kép? :D

1157532-20130825-daDPZw.jpg

Bár ez a hátsó de a fajtámla befogatót ugyanúgy kell kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.