J0hnny Elküldve Augusztus12, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2013 Nem akartam beleszólni, még gúgliztam az 1.2-esre épített F-re, de eddig nem lett meg :D Pedig a downgrade is szép dolog :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
R.Mate Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Üdv mindenkinek! Tanácsot szeretnék kérni tőletek. C16NZ-s Astra F-ünk kb 2 hónapja menet közben minden előjel nélkül (semmi rángatás, felpörgés stb) megállt. Egyenes úton ment, 90-100 km/h-val. Tesóm félreállt, majd gond nélkül be tudta indítani a kocsit. Azóta semmi probléma, majd néhány napja megint leállt, de megint gond nélkül hazajött vele (hasonló volt az út és tempó). Bár a MIL lámpa nem égett, megnéztem van-e hibakód. Volt: 34, vagyis "MAP-szenzor, feszültség alacsony". Megmértem, megkapja az 5 V-ot, és alapjáraton a jelfeszültség 0,9-1 V között van, vagyis elvileg a szenzor jó (könyv szerint 0,8 és 1,7 V között kell lenni). Feleslegesen nem akarom kicserélni, meg nem hiszem, hogy az ilyen módon okozna problémát. Ötlet, hogy mi lehet a gond? A kocsi azóta is megy, de nem lenne jó, ha ezt pl előzéskor, vagy dombon felfelé eljátszaná... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Meg kellene nézni hogy nem kontaktos e a kábel, mert lehet hogy mikor mérted jó volt, de amúgy meg nem mindig érintkezik. De az is lehet hogy a mapra menő vákuumcső szelel kicsit, és amiatt mutat hülyeséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandymnc Elküldve Augusztus13, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2013 Hali 98-as Astra F sedán kocsim van, a hátsó kipufogó megadta magát, megrendeltem egy után gyártottat de a régit le tudom én is cserélni? Meg hogyan álljak neki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Hali 98-as Astra F sedán kocsim van, a hátsó kipufogó megadta magát, megrendeltem egy után gyártottat de a régit le tudom én is cserélni? Meg hogyan álljak neki? Hello Elvileg te is le tudod otthon cserélni.A középső dobnak a csöve az bele van dugva a hátsó dobba.Az ott össze szokott rohadni.És ezen a csatlakozáson egy U bilincs található.Olyat is vegyél mert az tuti,hogy el fog törni.Elvileg két gumibak fogja a dobot és ennyi.Két gumibakról leakasztod, a középdob csövéről lehuzod a hátsó dobot és ennyi. De egy pár oldalt visszanézel volt szó róla. Jó munkát hozzá. Üdv.:zozo Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Sziasztok. Tudom nem ide tartozik,de a meriva topicba nem kaptam választ.Gondoltam megpróbálom itt. Olyanban kérném a segítségeteket,hogy opel merivaból mennyire macerás kiszedni az ablaktörlő mechanikát? Szedett már ki valaki?Meg a motort könnyű róla leszedni? Segítségeteket előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Grabovszki Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Keresek SOS 16xel hez olajdeklit az enyémen meg van szakadva újra vágtak rá menetet de nem lett jó. újpest -veresegyház -vác környékén... fót őrbottyán keresztur bontokban NINCS Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Keresek SOS 16xel hez olajdeklit az enyémen meg van szakadva újra vágtak rá menetet de nem lett jó. újpest -veresegyház -vác környékén... fót őrbottyán keresztur bontokban NINCS Egy esztergályos tudna bronzból építeni bele egy betétet, amit a büdös életben nem tudnak megszakítani. Szerintem inkább ebben kellene elgondolkodni! Hamarabb megoldódna a dolog, meg biztosabb lenne. Nekem egy alumínium fűnyíró hengerfejbe lett perselyezve egy gyújtógyertya menet. Bele lett szépen ékelve, meg fémragasztva, és azóta tökéletesen üzemel nem kis nyomáson... Szerintem jobban jársz így. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Egy esztergályos tudna bronzból építeni bele egy betétet, amit a büdös életben nem tudnak megszakítani. Szerintem inkább ebben kellene elgondolkodni! Hamarabb megoldódna a dolog, meg biztosabb lenne. Nekem egy alumínium fűnyíró hengerfejbe lett perselyezve egy gyújtógyertya menet. Bele lett szépen ékelve, meg fémragasztva, és azóta tökéletesen üzemel nem kis nyomáson... Szerintem jobban jársz így. Keresek SOS 16xel hez olajdeklit az enyémen meg van szakadva újra vágtak rá menetet de nem lett jó. újpest -veresegyház -vác környékén... fót őrbottyán keresztur bontokban NINCS hülye kérdés, mi van azon megszakadva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Keresek SOS 16xel hez olajdeklit az enyémen meg van szakadva újra vágtak rá menetet de nem lett jó. újpest -veresegyház -vác környékén... fót őrbottyán keresztur bontokban NINCS Keress olyat a környéken aki helicoil-lal foglalkozik, nem nagy drágaság ez sem, 1-2 ezresből megvan szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Keress olyat a környéken aki helicoil-lal foglalkozik, nem nagy drágaság ez sem, 1-2 ezresből megvan szerintem. Na igen! :) Megbontás nélkül is lehet itt okoskodni... Szóval ezért nem éri meg cserélni az egész deklit... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Helicoil mindenképpen, perselyezést nem javaslom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Grabovszki Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Az olaj leeresztő van beleszakadva,ne kérdezzétek hogy, de ebbe a kocsiba valami vadbarom az összes csavart beleszagatta. A feszitőgörgőnél is töcsavarral birtuk csak összerakni,és ha minden igaz akkor a szelepfedélben ezzel a helicoil lal volt javitva ha ez az a kis rugó szerű bepréselős valami... Az olajleeresztő csavarja hogy meg volt szakitva levettük elvitük szakműhelybe hogy csináljanak bele új menetet, na most a menet jó csak nem tömit, csöpög rendesen...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Helicoil mindenképpen, perselyezést nem javaslom. A helicoil is egy persely... :) Csak a különbség az, hogy más a beépítési eljárás... Egyébként gyártanak olyan menetbe csavarható menetet is, ami totál olyan, mint a helicoil, csak nem rúgó, hanem merev. Menetes betétnek nevezik, de az is csak egy persely... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Persze, csak a helicoil működik, a perselyezés meg egy fos. :) Többszörös tapasztalat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 Persze, csak a helicoil működik, a perselyezés meg egy fos. :) Többszörös tapasztalat. Mindegyik perselyezés... Más kérdés, hogy mi a beépítési eljárás... Szakember tud olyat, ami megbízható... kontár meg tud olyat, hogy anyázva hajítod el a picsába... Itt jegyezném meg, hogy ennyi erővel a csúszócsapágyak 2 db félperselyből állnak, azon forog a főtengely. Az szintén egy perselyezés... Mennyit megy el egy motor??? Akkor most a perselyezés szar? :) Tapasztaltad?? Nem beszélve az alumínium motorblokkos autókról, ahol a hengerfej, meg minden egyéb leszorítására, acél perselyeket használnak... Nem helicoil-t... Megbízható, erős kötést ad, és kevesebb anyagot bont le az ember, mint egy ilyen menetjavítóhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 A siklócsapágyazásnak teljesen más szerepe van, mint amikor egy menetet javítanak perselyezéssel. Teljesen másról beszélsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus14, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2013 A siklócsapágyazásnak teljesen más szerepe van, mint amikor egy menetet javítanak perselyezéssel. Teljesen másról beszélsz. Az is egy persely... Ott sem fordulhat el a persely az anyagban. Itt is csak annyit kell elérni, hogy ne forduljon el a menet. Egyébként honnan tudod, hogy mondjuk a helicoilt meddig kell tekerni? Elég kevés ott az anyag vastagság, és ha túl tekered, akkor előfordulhat, hogy az olajat sem tudod teljesen leengedni, vagy megakad benne a dzsuva... deknit mindenképpen le kell venni, és majd egy hozzáértő megnézi, melyik a biztosabb. Nem tudom Te kikkel dolgoztatsz, de nálam bevált a bronzpersely. Egy kerékpár olajos tárcsaféket javítottam így fel, mert az alumínium házból az acél légtelenítő szem kiszedte a menetet. A perselyezés után nagy nyomást, meg a légtelenítés ceremóniáját is elviselte a bronz betét... A biztos egy normálisan beleesztergált leeresztő nyílás, amit leszedett állapotban tesznek bele. Látod meddig mehet, és lehetővé teszi, hogy az összes kosz kimenjen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 Az olaj leeresztő van beleszakadva,ne kérdezzétek hogy, de ebbe a kocsiba valami vadbarom az összes csavart beleszagatta. A feszitőgörgőnél is töcsavarral birtuk csak összerakni,és ha minden igaz akkor a szelepfedélben ezzel a helicoil lal volt javitva ha ez az a kis rugó szerű bepréselős valami... Az olajleeresztő csavarja hogy meg volt szakitva levettük elvitük szakműhelybe hogy csináljanak bele új menetet, na most a menet jó csak nem tömit, csöpög rendesen...... ja arra gondoltam csak nem értettem hogy lehet az beleszaggatni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 ja arra gondoltam csak nem értettem hogy lehet az beleszaggatni Én láttam, anno a drága Norautoba nekem beletépett egyet a szakbarbár. A menetet megkeresni luxus, ő kemény, és rögtön tekeri, izomból... úgyhogy vágott a menetbe egy másikat. Aztán szóltam neki, hogy jóóó, akkor most tekerjük ki azt a csavart még egyszer, és nézzük meg milyen. Persze kijött a menet fele is, a csavarra fölnyalva. Viszont kaptam egy új deklit, a régi meg úgyis meg volt ütve :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 Én láttam, anno a drága Norautoba nekem beletépett egyet a szakbarbár. A menetet megkeresni luxus, ő kemény, és rögtön tekeri, izomból... úgyhogy vágott a menetbe egy másikat. Aztán szóltam neki, hogy jóóó, akkor most tekerjük ki azt a csavart még egyszer, és nézzük meg milyen. Persze kijött a menet fele is, a csavarra fölnyalva. Viszont kaptam egy új deklit, a régi meg úgyis meg volt ütve :D jó a Norautoba én is csak eccer szereltettem... pedig az a rész alátét forintos tétel, aztán nem kell agyon szabni a csavart mé ez még nincs? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 jó a Norautoba én is csak eccer szereltettem... pedig az a rész alátét forintos tétel, aztán nem kell agyon szabni a csavart mé ez még nincs? Én szerettem odajárni olajat cseréltetni, mert olajat én vittem, a szűrőt megvettem ott és így mivel náluk vásároltam ócóért cserélték. Amíg pedig a droid megpróbált érteni egy olajcseréhez, én végig tudtam nézni az autót, jó fényben, csáposon. Egy srác volt ott, aki tényleg jó volt, egy fekete csüccsentett clioval jár :D Azt bírtam, de sajnos a legtöbbször csak ezek a nyomorultak kapták az autómat. Viszont megtudtam, olyan fontos, és remek információkat, hogy ez igazából isuzu, hogy az enyém előtt még nem b.szta magát állon astra motorháztetővel, mert egyik sem volt teleszkópos. Hogy ez egy ritka extra lehetett, mert látja, hogy ezek eredeti gm telók (persze te f.sz... én tettem előre a régi csomiajtó telókat :lol: ) stb... szóval igazi okoskodó, de csonthülye :D Ez is meg van, de nem annyira. Viszont ez nem az, mert közben volt egy motorcserém, és a cserélt szíp rajta van a régi blokkon. :D Ez azért koppan időnként. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 Az olaj leeresztő van beleszakadva,ne kérdezzétek hogy, de ebbe a kocsiba valami vadbarom az összes csavart beleszagatta. A feszitőgörgőnél is töcsavarral birtuk csak összerakni,és ha minden igaz akkor a szelepfedélben ezzel a helicoil lal volt javitva ha ez az a kis rugó szerű bepréselős valami... Az olajleeresztő csavarja hogy meg volt szakitva levettük elvitük szakműhelybe hogy csináljanak bele új menetet, na most a menet jó csak nem tömit, csöpög rendesen...... Az egyetlen megoldás egy normális esztergályos. Akár aluból, akár bronzból lehet oda egy normális betétet, perselyt esztergálni, amihez megfelelő csavart is gyártanak, majd szépen bele rögzítik, és soha többé nem lesz vele gond. Pár ezer forint, meg max 8 óra... Valószínűleg meg van repedve az olajleeresztő mellett az anyag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dodi.astra Elküldve Augusztus16, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2013 Sziasztok! Nemrég elszakadt a km/h-óra spirál a kocsimban, kicseréltem de zörgő hang jön az órábol a sebesség növekedésével egyre hangosabban :-\ a spirált beszerelés előtt beolajoztam szal elv az nem csinálhatja ugye? Előre is köszi a tippeket, mimdenkinek további szép napot! :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Augusztus16, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2013 Sziasztok! Nemrég elszakadt a km/h-óra spirál a kocsimban, kicseréltem de zörgő hang jön az órábol a sebesség növekedésével egyre hangosabban :-\ a spirált beszerelés előtt beolajoztam szal elv az nem csinálhatja ugye? Előre is köszi a tippeket, mimdenkinek további szép napot! :-) Nem illeszkedik a spirál négyzetes lapolása rendesen a foglalatba, vagy nem sikerült jól betenni, vagy te is úgy jártál mint mindenki az utángyártott spirállal. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts