Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Nézegettem a motortartókat, és azt láttam, hogy a hátsónak a középső része, amit a motorhoz csatlakozik, a többi résztől 1-1,5cm-rel kintebb áll, vagyis mintha előrébb lenne ennyivel a motor. A váltó oldalira nem nagyon látok rá, de masszívnak látszik. Ha kicserélném a hátsót, a csavarokkal vissza lehet húzni a motort a helyére? Elég feszesnek látszik. Amúgy jól látom, hogy csak a négy csavart kell a cseréhez kioldani?

Link to comment
Megosztás:

Most már csak azt árulja el nekem valaki, hogy állítható magasságú kormánynál, hogyan férek hozzá a gyújtáskapcsoló betét hátsó hernyócsavarjához?

Jó nehezen, de amúgy a simán is.

Sziasztok!

Nézegettem a motortartókat, és azt láttam, hogy a hátsónak a középső része, amit a motorhoz csatlakozik, a többi résztől 1-1,5cm-rel kintebb áll, vagyis mintha előrébb lenne ennyivel a motor. A váltó oldalira nem nagyon látok rá, de masszívnak látszik. Ha kicserélném a hátsót, a csavarokkal vissza lehet húzni a motort a helyére? Elég feszesnek látszik. Amúgy jól látom, hogy csak a négy csavart kell a cseréhez kioldani?

Szerintem annyit nem tud visszahúzni. Arra gondolsz amelyiken a váltórudazat is van?

1093111-20130703-Pa6NG5.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem annyit nem tud visszahúzni. Arra gondolsz amelyiken a váltórudazat is van?

Igen, arra. A képen, ha jól látom, a konzol egy szintben van a bak szélével, valamint az aluminium betéttel. Nálam a konzol ugyan hozzá van fogva az alubetéthez, dmintha kihúzódott volna az alubetét a bakból. Hátulról, a csavarok felől tapizva a bakot, a gumis részek kicsit nyúlnak előre, az alu részt követve.

Lehet jobb, ha hozzá sem nyúlok? Ha nem tudom visszahúzni, akkor meghúzni sem tudom a csavarokat, nem? Az egész miértjén elgondolkodni sem próbálok.

Link to comment
Megosztás:

Messzebbről takarásban lett volna. Ez az, amit te is linkeltél. Ha szemben állok, akkor majdnem középen, előttem, a motor, és a tűzfal között. De írtam, hogy a hátsóról van szó. Kérdés, hogy mi nincs a helyén, és helyre lehet-e rakni?

Link to comment
Megosztás:

Messzebbről takarásban lett volna. Ez az, amit te is linkeltél. Ha szemben állok, akkor majdnem középen, előttem, a motor, és a tűzfal között. De írtam, hogy a hátsóról van szó. Kérdés, hogy mi nincs a helyén, és helyre lehet-e rakni?

Hát ugye a motort csak a 3 bak rögzíti pontosabban ebből 1 váltótartó bak. Csak itt tud elmászni ezeket kell megnézni tüzetesen.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a motort csak a 3 bak rögzíti pontosabban ebből 1 váltótartó bak. Csak itt tud elmászni ezeket kell megnézni tüzetesen.

És a legnehezebben szemrevételezhető. Megpróbálom majd alaposabban megnézni, de mintha jól állna. A másik oldal tuti rendben, amikor hosszbordást cseréltem, le kellett venni, nem volt vele gond. Maga a nagy vas keresztben, amire a hátsó bak csavarozva van, nem tud elmenni hátra? Mondjuk baleset, vagy a korábbi tulaj fenn akadt valamin, stb.

Link to comment
Megosztás:

És a legnehezebben szemrevételezhető. Megpróbálom majd alaposabban megnézni, de mintha jól állna. A másik oldal tuti rendben, amikor hosszbordást cseréltem, le kellett venni, nem volt vele gond. Maga a nagy vas keresztben, amire a hátsó bak csavarozva van, nem tud elmenni hátra? Mondjuk baleset, vagy a korábbi tulaj fenn akadt valamin, stb.

Az enyémen az eléggé meg van erősítve szerintem előbb törik mint görbül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok itt de OPEL-os :D
OPEL kadett c14nz
A jelenség a következö: először nem volt gond 1x nehezen indult..(talán itt kezdődött minden) de elindult.Pár nap mulva lerobbant a kocsi el sem indult , önindító teker de semmi..haza lett huzatva most garázsban van (ahol lenni szokott :D ) Benzin van szikra nincs ... kezdésnek gyujtáselosztó csere kompletten bontóból... Eggyetlen szikra mikor ráadom a gyujtást.... "új" trafó szintén bontóból .... még mindig csak egy szikra mikor ráadom a gyujtást...motorvezérlő elektronika (anyós ülésnél 'A' oszlopnál lábnál a kárpit alatt) cserélve szintén bontóból ...még mindig csak eggyetlen egy szikra, mikor ráadom a gyújtást.... A kábelek jók ellenőrizve rotor vége csiszolópapírral fémtiszta , elosztofedél belűl középen az a talán "szénkefe" megvan ép, belül a "szikravevők" felcsiszolva szintén fém tisztára...Fogalmam sincs mi baja lehet :S Amit tudtam cseréltem, és mégse jó .Hétfőn jön egy villamossági szerelő , kiváncsi vagyok mit tud kihozni belőle. Valakinek esetlegnincs még valami ötlete mi okozhatja a hibát ??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Megérett a cserére az olajteknő tömítésem.....orrán-száján engedi körbe az olajat...szóval,leveszem a deknit,felrakom az új tömítést,dekni vissza,aztán ennyi?Vagy van itt is valami trükközés??Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Természetesen igen kb 2 hete volt olajcsere azóta villog az előző periódusban öntöttem az olajhoz motorregeneráló adalékot akkor nem volt ilyen gondom most mitől lehet?

Több oka lehet a hibának, pölö az olajszivattyú kopott és az új hígabb olajjal nem tud elegendő nyomást termelni, amikor már meleg és még hígabb az olaj. A főtengely erősen kopott itt "szökik" az olajnyomás, vagy kosz került a rugós-golyós szelep alá és részben visszaenged. Szerintem.

Sziasztok új vagyok itt de OPEL-os :D

OPEL kadett c14nz

A jelenség a következö: először nem volt gond 1x nehezen indult..(talán itt kezdődött minden) de elindult.Pár nap mulva lerobbant a kocsi el sem indult , önindító teker de semmi..haza lett huzatva most garázsban van (ahol lenni szokott :D ) Benzin van szikra nincs ... kezdésnek gyujtáselosztó csere kompletten bontóból... Eggyetlen szikra mikor ráadom a gyujtást.... "új" trafó szintén bontóból .... még mindig csak egy szikra mikor ráadom a gyujtást...motorvezérlő elektronika (anyós ülésnél 'A' oszlopnál lábnál a kárpit alatt) cserélve szintén bontóból ...még mindig csak eggyetlen egy szikra, mikor ráadom a gyújtást.... A kábelek jók ellenőrizve rotor vége csiszolópapírral fémtiszta , elosztofedél belűl középen az a talán "szénkefe" megvan ép, belül a "szikravevők" felcsiszolva szintén fém tisztára...Fogalmam sincs mi baja lehet :S Amit tudtam cseréltem, és mégse jó .Hétfőn jön egy villamossági szerelő , kiváncsi vagyok mit tud kihozni belőle. Valakinek esetlegnincs még valami ötlete mi okozhatja a hibát ??

A trafó alatti gyujtásmodul és a Hall-jeladó lett cserélve? Amúgy az elsoztó-rotort nem csiszolgatni kell iagzából hanem cserélni. Ezek az elektródák éppúgy fogynak mint a gyertyákon a sarkok, ha csiszolod azzal lehet hogy tiszta lesz de a távolság még jobban nő köztük.

Sziasztok.Megérett a cserére az olajteknő tömítésem.....orrán-száján engedi körbe az olajat...szóval,leveszem a deknit,felrakom az új tömítést,dekni vissza,aztán ennyi?Vagy van itt is valami trükközés??Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :hiya:

Leveszed, fémtisztára elmosod a karter és a blokk csatlakozó felületét megtisztítva minden tömítés-egyéb maradéktól. Én pasztáztam a tömítés mindkét oldalát de ebben megoszlanak a vélemények. A csavarokat visszarakáskor menetrögzítőztem mert nekem egy-kettő kirázkódott. Jó copós amúgy visszajátszani a kipufogócső fölé a kartert, közben vigyázzni hogy ne húzd le a pasztát ne ejtsd el a csavart. Jó ha van akna és egy segítő aki fogja a olajteknőt amíg betekered a csavarokat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"A trafó alatti gyujtásmodul és a Hall-jeladó lett cserélve? Amúgy az elsoztó-rotort nem csiszolgatni kell iagzából hanem cserélni. Ezek az elektródák éppúgy fogynak mint a gyertyákon a sarkok, ha csiszolod azzal lehet hogy tiszta lesz de a távolság még jobban nő köztük."

A trafó alatti modul kompletten trafóval és modullal lett cserélve, a HAll jeladó szintén kompletten, a rotorral és a rotor tengelye amiben van ház , még a tengely végén az a fekete kör alaku műanyag is lett cserélve ami megy bele a vezérműtengelybe.És az is működik forog, összerakás elött ellenőríztem :) köszönöm a válaszodat

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy valaki cserélt-e már üzemanyag szintjelzőt?

Mert olyan probléma van a géppel, hogy a műszeren a mutató menet közben folyamatos mozgásban van, nem áll be fix értékre, igazából nem mutat nagyon rossz értéket, de a bc-t állandóan újra kell kalibrálni mert a megtehető kilómétert is rosszul mutatja, és arra gondoltam hogy az üzemanyag szintjelző miatt. Szerintetek előfordulhat hogy szintjelző baja van?

Vagy valaki találkozott már olyannal, hogy minden egyes alkalommal mikor beindítom, más és más megtehető kilómétert mutat?

Előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy valaki cserélt-e már üzemanyag szintjelzőt?

Mert olyan probléma van a géppel, hogy a műszeren a mutató menet közben folyamatos mozgásban van, nem áll be fix értékre, igazából nem mutat nagyon rossz értéket, de a bc-t állandóan újra kell kalibrálni mert a megtehető kilómétert is rosszul mutatja, és arra gondoltam hogy az üzemanyag szintjelző miatt. Szerintetek előfordulhat hogy szintjelző baja van?

Vagy valaki találkozott már olyannal, hogy minden egyes alkalommal mikor beindítom, más és más megtehető kilómétert mutat?

Előre is köszi a válaszokat

Nem nagyon szokott elromlani, inkább kontakthiba lehet valahol....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új vagyok itt de OPEL-os :D

OPEL kadett c14nz

A jelenség a következö: először nem volt gond 1x nehezen indult..(talán itt kezdődött minden) de elindult.Pár nap mulva lerobbant a kocsi el sem indult , önindító teker de semmi..haza lett huzatva most garázsban van (ahol lenni szokott :D ) Benzin van szikra nincs ... kezdésnek gyujtáselosztó csere kompletten bontóból... Eggyetlen szikra mikor ráadom a gyujtást.... "új" trafó szintén bontóból .... még mindig csak egy szikra mikor ráadom a gyujtást...motorvezérlő elektronika (anyós ülésnél 'A' oszlopnál lábnál a kárpit alatt) cserélve szintén bontóból ...még mindig csak eggyetlen egy szikra, mikor ráadom a gyújtást.... A kábelek jók ellenőrizve rotor vége csiszolópapírral fémtiszta , elosztofedél belűl középen az a talán "szénkefe" megvan ép, belül a "szikravevők" felcsiszolva szintén fém tisztára...Fogalmam sincs mi baja lehet :S Amit tudtam cseréltem, és mégse jó .Hétfőn jön egy villamossági szerelő , kiváncsi vagyok mit tud kihozni belőle. Valakinek esetlegnincs még valami ötlete mi okozhatja a hibát ??

Pedig a hall jeladó/gyújtásmodul körül lesz ott valami. Én megnézném egy olyannal ami működő autóról lett leszedve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.