Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hali emberek,

Tiszta gázolajos a tank alul, mennyi esély van rá, hogy el van rohadva valahol a tank, és ott folyik ki?

Volt valakinek már ilyen?

Köszi. Ja...a pánt, ami tartja a tank egyik oldalát, el volt rohadva, úgy lett ráhegesztve, a lakatos szerint alatta rohadhat a tank. Egy gumibak alatt.

Abból amit leírtál, egyértelmű az eset :) Ha gázolajos ott, (és nem benzines:D) és a pánt is szétrohadt... ott folyhat

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napfénytető lefolyóját kitaraítottam de sztem nem volt benne semmi kosz mert a bovden elég könnyen végigment rajta... némi vazelin darabokat találtam az ablak alatt?! amit nem tudok,hogy hogyan került oda, hátul pedig nem találtam lefolyo csövet... létezik, hogy nincs ott? A másik érdekes eset,hogy reggelre lemerült az aksim de olyan szinten,hogy be sem indult az auto ... :/ az igazmh a páramentesítő és a fűtést úgy hagytam de annak alapbol a gyujtás kikapcsolja nem?! Az aksit kivettem és felraktam tölteni, 3 cellában potoltam a vizet az 1elsőbe elég sok kellet remélem ez nem azt jelenti,hogy tönkre fog menni ? :S

Egyébként csak nekem ázik be a kristály lámpám vagy másnak is? :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napfénytető lefolyóját kitaraítottam de sztem nem volt benne semmi kosz mert a bovden elég könnyen végigment rajta... némi vazelin darabokat találtam az ablak alatt?! amit nem tudok,hogy hogyan került oda, hátul pedig nem találtam lefolyo csövet... létezik, hogy nincs ott? A másik érdekes eset,hogy reggelre lemerült az aksim de olyan szinten,hogy be sem indult az auto ... :/ az igazmh a páramentesítő és a fűtést úgy hagytam de annak alapbol a gyujtás kikapcsolja nem?! Az aksit kivettem és felraktam tölteni, 3 cellában potoltam a vizet az 1elsőbe elég sok kellet remélem ez nem azt jelenti,hogy tönkre fog menni ? :S

Egyébként csak nekem ázik be a kristály lámpám vagy másnak is? :S

1. napfénytető - passz

2. akksi - csere (riasztó van? a fűtés, ilyesmi gyújtás nélkül nem megy)

3. csak neked, legalábbis nekem nem :D Igazíts a tömítésén, gyárilag eléggé túlméretezett, én vágdostam le belőle pár helyen hogy jól illeszkedjen

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ajaj, és mit lehet avval csinálni? Lehet azt hegeszteni? Co-val, az van a komámnak. Bár nem tudom, meg tudja-e úgy csinálni, hogy ne follyon utána.

Amit láttam folyni, első az enyém volt. Ahol illesztve van a 2 "fele" a tanknak, a peremen megállt a víz, és gyakorlatilag körberohadt. Ha 1/3-nál többet tankoltunk bele, akkor reggelre elfolyt a peremtől fölfelé levő rész. Kapott utángyárit, 15-ért, aztán azóta elvan. A másik, amit láttam, az benzinesé volt. Nem volt szellőzése, AC összeszívta, és ahol meghorpadt, a szélén, a csúcsos gyűrődésnél megnyílt a lemez, ott brunyált.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na srácok,végre megvan a hiba,miért nem indult az Astrám :D Ma már végképp nem tudtam mit kitalálni,mikor kicseréltem az injektort is,meg a gyújtáskapcsolót is,és még mindig semmi...utána már,más ötlet híján lekötöttem a kipufogót elöl a torokról...és pöcc-röff indult a verda!!Igaz hogy mintha a Forma-1en lennék olyan a hangja,meg pörög mint állat,dehát persze ha nincs fojtása :evilgrin: Szóval röviden a katalizátorom ment tönkre és eltömődött,és ezzel totál lefolytotta a motort!!! 3 hetembe került,rengeteg munkába,mire mindent átnéztem-kicseréltem stb..meg vagy 50000ft-ba :goofy: Na ebből jön vissza,mert jópár dolgot viszek vissza a bontóba!Sajnos amit boltba vettem újonnan azzal megszívtam,mert azt nem veszik vissza!! :omg: ÁTNÉZVE ÉS TISZTÍTVA:összes vákum ill.üzemanyagcső,összes létfontosságú vezeték+csati!CSERÉLVE:motorhőfokjeladó,lambdaszonda,trafó,gyújtásmodul,gyújtáskábelek,gyújtáskapcsoló,gyertyák,komplett gyújtásrész a hall jeladóval,elosztó+rotor,injektor,ECU,AC pumpa,benzinszűrő!!Szinte a fél autó.... :unsure: A r..adt életbe...Kurv.a sajnálom a sok pénzt,amit kidobtam az ablakon....hogy mi a francért nem jutott eszembe előbb lekötni a kipufogót!!?? :omg: Bosszantó dolog és mérges vagyok magamra!! :sneaky: Katalizátort szerintetek hol érdemes venni??Bontó vagy univerzális új??Mert a gyárija baromi drága,60e körüli...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na srácok,végre megvan a hiba,miért nem indult az Astrám :D Ma már végképp nem tudtam mit kitalálni,mikor kicseréltem az injektort is,meg a gyújtáskapcsolót is,és még mindig semmi...utána már,más ötlet híján lekötöttem a kipufogót elöl a torokról...és pöcc-röff indult a verda!!Igaz hogy mintha a Forma-1en lennék olyan a hangja,meg pörög mint állat,dehát persze ha nincs fojtása :evilgrin: Szóval röviden a katalizátorom ment tönkre és eltömődött,és ezzel totál lefolytotta a motort!!! 3 hetembe került,rengeteg munkába,mire mindent átnéztem-kicseréltem stb..meg vagy 50000ft-ba :goofy: Na ebből jön vissza,mert jópár dolgot viszek vissza a bontóba!Sajnos amit boltba vettem újonnan azzal megszívtam,mert azt nem veszik vissza!! :omg: ÁTNÉZVE ÉS TISZTÍTVA:összes vákum ill.üzemanyagcső,összes létfontosságú vezeték+csati!CSERÉLVE:motorhőfokjeladó,lambdaszonda,trafó,gyújtásmodul,gyújtáskábelek,gyújtáskapcsoló,gyertyák,komplett gyújtásrész a hall jeladóval,elosztó+rotor,injektor,ECU,AC pumpa,benzinszűrő!!Szinte a fél autó.... :unsure: A r..adt életbe...Kurv.a sajnálom a sok pénzt,amit kidobtam az ablakon....hogy mi a francért nem jutott eszembe előbb lekötni a kipufogót!!?? :omg: Bosszantó dolog és mérges vagyok magamra!! :sneaky: Katalizátort szerintetek hol érdemes venni??Bontó vagy univerzális új??Mert a gyárija baromi drága,60e körüli...

Baaaaazzzzz... :D Erre nem gondoltam volna tényleg. Az oké, ha összeszakad a katalizátor, akkor nem akar menni a kocsi, de hogy beindulni sem, na az már durva. :D

Ismét tanultunk valamit.

Azért annyira ne sajnáld a pénzkidobást. Amiket cseréltél és újra, legalább azokkal nem lesz gond egy ideig, kivéve ha gyári kínai. :D

Katalizátor vétel passz, de a régit beszámolják, mert eléggé drága a benne lévő nemesfém.

Link to comment
Megosztás:

Baaaaazzzzz... :D Erre nem gondoltam volna tényleg. Az oké, ha összeszakad a katalizátor, akkor nem akar menni a kocsi, de hogy beindulni sem, na az már durva. :D

Ismét tanultunk valamit.

Azért annyira ne sajnáld a pénzkidobást. Amiket cseréltél és újra, legalább azokkal nem lesz gond egy ideig, kivéve ha gyári kínai. :D

Katalizátor vétel passz, de a régit beszámolják, mert eléggé drága a benne lévő nemesfém.

A platina nem nemesfém virágszálam. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A platina nem nemesfém virágszálam. :D

Akko' mi? :D

"Nemesfémeknek az aranyat, ezüstöt (tradicionális nemesfémek) és a platina csoport fémjeit – platina, palládium, irídium, ozmium, ródium és ruténium, valamint a réniumot nevezzük. Ez utóbbi csoportban a platina kereskedelme a legjelentősebb. A rénium szintén a nemesfémek közé tartozik, annak ellenére, hogy sem a platinacsoportnak sem a "tradicionális nemesfémek" csoportjának nem tagja. Szigorúan, kémiai értelemben véve, kizárólag ezen elemek tekinthetőek valódi nemesfémnek."

Link to comment
Megosztás:

Akko' mi? :D

"Nemesfémeknek az aranyat, ezüstöt (tradicionális nemesfémek) és a platina csoport fémjeit – platina, palládium, irídium, ozmium, ródium és ruténium, valamint a réniumot nevezzük. Ez utóbbi csoportban a platina kereskedelme a legjelentősebb. A rénium szintén a nemesfémek közé tartozik, annak ellenére, hogy sem a platinacsoportnak sem a "tradicionális nemesfémek" csoportjának nem tagja. Szigorúan, kémiai értelemben véve, kizárólag ezen elemek tekinthetőek valódi nemesfémnek."

Ha harc hát legyen harc :D

A platina (nyelvújításkori magyar nevén: éreny) egy fémes elem, az átmenetifémek közé tartozik. A rendszáma 78, a vegyjele Pt.

De megkérdezhetjük Mengyelejevet is... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na átnéztem ma a gépmadarat járó motornál. (Mellesleg kiderült, hogy olajteknő tömítést is kell majd cserélni, de nem baj legalább az is tiszta lesz.) Úgy tűnik a hűtővíz az utastérbe folyik el. :omg: Mikor megvettem nem volt nyitva a fűtéscsap, viszont hazafelé fűtöttem keményen. Másnap pótoltam az elfolyt vizet, majd a következő körnél megint fűtöttem. Ma meg nem fűtöttem. Felemeltem a vezetőoldali szőnyeget és hát ott jóval több víz van, mint amennyinek lenni kellene normál esetben. A másik oldal száraz. Az, hogy pontosan hol folyik el nem tudom, mert ahhoz még le kellene bontani ezt-azt. Ha fűtés nélkül járok az lehet, hogy átmenetilg megoldja a problémát :icon14: Mekkora munka ezt megcsinálni valakinek aki tudja hogy kell :icon14:

Link to comment
Megosztás:

Na átnéztem ma a gépmadarat járó motornál. (Mellesleg kiderült, hogy olajteknő tömítést is kell majd cserélni, de nem baj legalább az is tiszta lesz.) Úgy tűnik a hűtővíz az utastérbe folyik el. :omg: Mikor megvettem nem volt nyitva a fűtéscsap, viszont hazafelé fűtöttem keményen. Másnap pótoltam az elfolyt vizet, majd a következő körnél megint fűtöttem. Ma meg nem fűtöttem. Felemeltem a vezetőoldali szőnyeget és hát ott jóval több víz van, mint amennyinek lenni kellene normál esetben. A másik oldal száraz. Az, hogy pontosan hol folyik el nem tudom, mert ahhoz még le kellene bontani ezt-azt. Ha fűtés nélkül járok az lehet, hogy átmenetilg megoldja a problémát :icon14: Mekkora munka ezt megcsinálni valakinek aki tudja hogy kell :icon14:

Csak akkor van fűtéscsapod ha klímás a kocsi, amúgy állandóan a radiátoron megy át a hűtőfolyadék, csak éppen vagy azon keresztül fújatod be a levegőt vagy nem. Nem vészes cserélni szerintem 1 óra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha harc hát legyen harc :D

A platina (nyelvújításkori magyar nevén: éreny) egy fémes elem, az átmenetifémek közé tartozik. A rendszáma 78, a vegyjele Pt.

De megkérdezhetjük Mengyelejevet is... :rolleyes:

Egy mindenki által szerkeszthető wiki oldalnak azért nem hinnék. Láttunk már olyat, hogy egy tévé csatorna a saját kitalált élőlényét igazolva létrehozott egy wiki oldalt. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na srácok,végre megvan a hiba,miért nem indult az Astrám :D Ma már végképp nem tudtam mit kitalálni,mikor kicseréltem az injektort is,meg a gyújtáskapcsolót is,és még mindig semmi...utána már,más ötlet híján lekötöttem a kipufogót elöl a torokról...és pöcc-röff indult a verda!!Igaz hogy mintha a Forma-1en lennék olyan a hangja,meg pörög mint állat,dehát persze ha nincs fojtása :evilgrin: Szóval röviden a katalizátorom ment tönkre és eltömődött,és ezzel totál lefolytotta a motort!!! 3 hetembe került,rengeteg munkába,mire mindent átnéztem-kicseréltem stb..meg vagy 50000ft-ba :goofy: Na ebből jön vissza,mert jópár dolgot viszek vissza a bontóba!Sajnos amit boltba vettem újonnan azzal megszívtam,mert azt nem veszik vissza!! :omg: ÁTNÉZVE ÉS TISZTÍTVA:összes vákum ill.üzemanyagcső,összes létfontosságú vezeték+csati!CSERÉLVE:motorhőfokjeladó,lambdaszonda,trafó,gyújtásmodul,gyújtáskábelek,gyújtáskapcsoló,gyertyák,komplett gyújtásrész a hall jeladóval,elosztó+rotor,injektor,ECU,AC pumpa,benzinszűrő!!Szinte a fél autó.... :unsure: A r..adt életbe...Kurv.a sajnálom a sok pénzt,amit kidobtam az ablakon....hogy mi a francért nem jutott eszembe előbb lekötni a kipufogót!!?? :omg: Bosszantó dolog és mérges vagyok magamra!! :sneaky: Katalizátort szerintetek hol érdemes venni??Bontó vagy univerzális új??Mert a gyárija baromi drága,60e körüli...

Bosal, mondjuk már járatos vagy bontóban :evilgrin: az biztos olcsóbb, meg ellenőrizne sem olyan túl bonyolult, megrázod ne csörögjön, ha meg felteszed menjen, esetleg méretsz 1 CO-t utánna

mennyire lehet az má trutyis, hogy teljesen lefojtotta

egyébként vhol azt olvastam, hogy ha rossz a lambda szabályozás, akkor szétmehet a katalizátor, mert feloldja benne a valamit a valami :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na srácok,végre megvan a hiba,miért nem indult az Astrám :D Ma már végképp nem tudtam mit kitalálni,mikor kicseréltem az injektort is,meg a gyújtáskapcsolót is,és még mindig semmi...utána már,más ötlet híján lekötöttem a kipufogót elöl a torokról...és pöcc-röff indult a verda!!Igaz hogy mintha a Forma-1en lennék olyan a hangja,meg pörög mint állat,dehát persze ha nincs fojtása :evilgrin: Szóval röviden a katalizátorom ment tönkre és eltömődött,és ezzel totál lefolytotta a motort!!! 3 hetembe került,rengeteg munkába,mire mindent átnéztem-kicseréltem stb..meg vagy 50000ft-ba :goofy: Na ebből jön vissza,mert jópár dolgot viszek vissza a bontóba!Sajnos amit boltba vettem újonnan azzal megszívtam,mert azt nem veszik vissza!! :omg: ÁTNÉZVE ÉS TISZTÍTVA:összes vákum ill.üzemanyagcső,összes létfontosságú vezeték+csati!CSERÉLVE:motorhőfokjeladó,lambdaszonda,trafó,gyújtásmodul,gyújtáskábelek,gyújtáskapcsoló,gyertyák,komplett gyújtásrész a hall jeladóval,elosztó+rotor,injektor,ECU,AC pumpa,benzinszűrő!!Szinte a fél autó.... :unsure: A r..adt életbe...Kurv.a sajnálom a sok pénzt,amit kidobtam az ablakon....hogy mi a francért nem jutott eszembe előbb lekötni a kipufogót!!?? :omg: Bosszantó dolog és mérges vagyok magamra!! :sneaky: Katalizátort szerintetek hol érdemes venni??Bontó vagy univerzális új??Mert a gyárija baromi drága,60e körüli...

:icon13: :icon13:

Navégre!!!

Aztán meg köszönjük a részletes beszámolókat, most már ezt is tudjuk, és ezzel másoknak is sokat segítesz ha valaki hasonló szituba lesz!

Sikeres indításokat! :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Csak akkor van fűtéscsapod ha klímás a kocsi, amúgy állandóan a radiátoron megy át a hűtőfolyadék, csak éppen vagy azon keresztül fújatod be a levegőt vagy nem. Nem vészes cserélni szerintem 1 óra.

OFF: Na végre tudok írni... nem tudtam válaszolni, mert azt az üzenetet kaptam, hogy ma már túl sokat írtam. Az az egy nyamvadt hozzászólás sok lenne???

Na tehát: a kocsi nem klímás. Akkor most közlekedhetek vele így, vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

OFF: Na végre tudok írni... nem tudtam válaszolni, mert azt az üzenetet kaptam, hogy ma már túl sokat írtam. Az az egy nyamvadt hozzászólás sok lenne???

Na tehát: a kocsi nem klímás. Akkor most közlekedhetek vele így, vagy nem?

napi 5 a limit, csak a tegnapi frissítés óta történnek érdekességek. Szóval, hiába zárod el a fütést, a víz ugyan úgy el fog folyni. Egyrészt, a szönyegeket föl kéne szedni, a szivacs szigeteléssel együtt, mert a taposó elég hamar el fog fogyni. Másrészt, amíg víz van benne, addig használhatod, illetve, ha lekötöd a fütöradiátort, akkor szintén semmi gond. A padlólemezre, és a motorra vigyázz. Ha a víz elfogy belöle, a vízhömérö nem fogja mutatni hogy gáz van, mert ha nincs víz, nem tud mit mérni.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

OFF: Na végre tudok írni... nem tudtam válaszolni, mert azt az üzenetet kaptam, hogy ma már túl sokat írtam. Az az egy nyamvadt hozzászólás sok lenne???

Na tehát: a kocsi nem klímás. Akkor most közlekedhetek vele így, vagy nem?

Ha bírod a hideget akkor kösd le a radiátort a motortérben ha tényleg annyira folyik. A tűzfalnál megy illetve jön a cső olyan 2.5-3 centi vastag, lehúzod mindkettőt a radiátor csonkjáról és egy közdarabbal összekötöd őket. Persze arra számíts hogy hűtőfolyadék fog kifolyni a művelet alatt. Végülis mehetsz vele így is csak a szintet kell nézni, meg persze ázni fog a taposón a szivacs meg a szőnyeg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

napi 5 a limit, csak a tegnapi frissítés óta történnek érdekességek. Szóval, hiába zárod el a fütést, a víz ugyan úgy el fog folyni. Egyrészt, a szönyegeket föl kéne szedni, a szivacs szigeteléssel együtt, mert a taposó elég hamar el fog fogyni. Másrészt, amíg víz van benne, addig használhatod, illetve, ha lekötöd a fütöradiátort, akkor szintén semmi gond. A padlólemezre, és a motorra vigyázz. Ha a víz elfogy belöle, a vízhömérö nem fogja mutatni hogy gáz van, mert ha nincs víz, nem tud mit mérni.

Zotyának sztem van erről képe.... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicsivel több, mint egy hete írtam, hogy nem indul egyszerűen a kocsim, miután pár napja nem mentem vele.

Sikerült megoldani, gondoltam megosztom veletek, csak eddig nem jutottam géphez.

Végül is elhívtam egy szerelőt, aki meghallgatta az indítást és egyből mondta is, hogy nincs kompresszió.

Besűrűsödött az olaj benne (pedig nemrég cseréltem - GM 10W40) és felakadtak a hidrotőkék.

Szerencsére csak behúzni kellett és azóta sincs semmi baja! :D Hidegben azért innentől vigyázni fogok és minden nap járatom, mégha nem is kell mennem semerre vele.

Ha a külső hőmérő elkezdett -20-30fokokat mutatni, aztán már csak vonalak jelennek meg, akkor mi a rossz? Az érzékelő?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.