Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Igazából nem villanykörte, hanem fényforrás. :D Ebből van izzós, fénycsöves, kompakt fénycsöves és ledes. :D Ja meg a gázkisüléses.

Na ez melyikek a felsorolt listában? (Több is van, csalok! :D )

Aki azt meri írni, hogy ledizzó, az nálam elásta magát. :D

Hamár villanykörte a téma, egy személyes kérdés, hozzád, pusztán kiváncsiságból mert ezt nem tudom! Szóval, a Fénycső az a "Neon cső" iga, ami fényforrást jelent, iga? namost, ezekből van olyan hogy ÚÚÚltraviola, "színű" na az, most akkor mi? fényforrás, vagy miffene?

Link to comment
Megosztás:

Hamár villanykörte a téma, egy személyes kérdés, hozzád, pusztán kiváncsiságból mert ezt nem tudom! Szóval, a Fénycső az a "Neon cső" iga, ami fényforrást jelent, iga? namost, ezekből van olyan hogy ÚÚÚltraviola, "színű" na az, most akkor mi? fényforrás, vagy miffene?

Minden, ami fényt bocsájt ki, az fényforrás. A neoncsőnek köze sincs a fénycsőhöz. Teljesen eltérő technológia a kettő. Az UV-cső. Az is fényforrás.

Link to comment
Megosztás:

Minden, ami fényt bocsájt ki, az fényforrás. A neoncsőnek köze sincs a fénycsőhöz. Teljesen eltérő technológia a kettő. Az UV-cső. Az is fényforrás.

Nagyon köszi a választ! Most akkor felmerült még egy kérdésem, a neoncső és fénycső miben különbözik?

Szerk.: Bocsi az off-ért....

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi a választ! Most akkor felmerült még egy kérdésem, a neoncső és fénycső miben különbözik?

Szerk.: Bocsi az off-ért....

Eleve más a gáztöltetük és a neon csak vörös vagy kék fényű lehet.

"A fénycső működése fizikai oldalról megközelítve a következőképpen néz ki: a levegőmentes és nemesgázzal töltött zárt térben az elektronok összeütköznek a még semleges gázatommal, amelyből elektront szakítanak le. Így a gázatom pozitív ionná alakul, és - fénysebességgel - az ellenkező polaritás (a váltóáram miatt folyamatosan váltakozik) irányába vándorol. Útjuk során az ionok szabad elektront vesznek fel, és visszaalakulnak az eredeti állapotukba. Ez a folyamat elektromágneses energia felszabadulásával jár, amely látható fényjelenségként jelentkezik. Az így létrejövő fényenergia részecskéit fotonoknak nevezzük. Ez a fény neongáznál piros, míg az argonnál halvány ibolyakék színű. (A fény a hanghullámokhoz hasonló elektromágneses hullám - csak azzal ellentétben - légüres térben is terjed.) A légmentes teret a leforrasztott üvegcső, míg a katódot és az anódot az elektróda szolgálja."

"A fénycsövek egy másik kategóriája az, amit a háztartásban és mindenhol világításra használunk. Ennek a neonhoz már semmi köze nincs, csak a hibás elnevezés maradt meg az elődtől.

Ezek a fénycsövek higanygőzzel vannak töltve, mely UV fényt (253,7 nm) bocsát ki magából. Az UV fény gerjeszti a fénycső belső falán lévő fényport, ami a látható fényt adja. Természetesen az UV fényt a fénycső üvege nem engedi át. A fénypor típusától függ a fénycső úgynevezett színhőmérséklete. A melegfehér 2700 K, a „cool white” hűvös színárnyalat a 4000 K, ami manapság egyre jobban elterjed a semleges hatása miatt, illetve a hidegfehér 5000-6000 K tartományban. A hagyományos és a kompakt fénycsövek működési elve a fény előállítását tekintve azonos, sőt, a korszerű elektronikus előtétekkel ellátott hagyományos típusú fénycsövek éppúgy nem hatnak zavaróan a látásra, mint a kompakt fénycsövek."

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi a választ! Most akkor felmerült még egy kérdésem, a neoncső és fénycső miben különbözik?

Szerk.: Bocsi az off-ért....

Gyakorlatilag: Ami csöveket látsz reklámként, feliratként, hajlított, viszonylag vékony ( kb 1-2 cm) csövek formájában, az lehet neon. Az összes többi nem. "Minden neoncső fénycső, de nem minden fénycső neoncső" :D

Link to comment
Megosztás:

Gyakorlatilag: Ami csöveket látsz reklámként, feliratként, hajlított, viszonylag vékony ( kb 1-2 cm) csövek formájában, az lehet neon. Az összes többi nem. "Minden neoncső fénycső, de nem minden fénycső neoncső" :D

És egy "picivel" nagyobb feszültséggel is üzemelnek ezek a neoncsövek a hagyományos fénycsövekhez képest.

Link to comment
Megosztás:

Eleve más a gáztöltetük és a neon csak vörös vagy kék fényű lehet.

"A fénycső működése fizikai oldalról megközelítve a következőképpen néz ki: a levegőmentes és nemesgázzal töltött zárt térben az elektronok összeütköznek a még semleges gázatommal, amelyből elektront szakítanak le. Így a gázatom pozitív ionná alakul, és - fénysebességgel - az ellenkező polaritás (a váltóáram miatt folyamatosan váltakozik) irányába vándorol. Útjuk során az ionok szabad elektront vesznek fel, és visszaalakulnak az eredeti állapotukba. Ez a folyamat elektromágneses energia felszabadulásával jár, amely látható fényjelenségként jelentkezik. Az így létrejövő fényenergia részecskéit fotonoknak nevezzük. Ez a fény neongáznál piros, míg az argonnál halvány ibolyakék színű. (A fény a hanghullámokhoz hasonló elektromágneses hullám - csak azzal ellentétben - légüres térben is terjed.) A légmentes teret a leforrasztott üvegcső, míg a katódot és az anódot az elektróda szolgálja."

"A fénycsövek egy másik kategóriája az, amit a háztartásban és mindenhol világításra használunk. Ennek a neonhoz már semmi köze nincs, csak a hibás elnevezés maradt meg az elődtől.

Ezek a fénycsövek higanygőzzel vannak töltve, mely UV fényt (253,7 nm) bocsát ki magából. Az UV fény gerjeszti a fénycső belső falán lévő fényport, ami a látható fényt adja. Természetesen az UV fényt a fénycső üvege nem engedi át. A fénypor típusától függ a fénycső úgynevezett színhőmérséklete. A melegfehér 2700 K, a „cool white” hűvös színárnyalat a 4000 K, ami manapság egyre jobban elterjed a semleges hatása miatt, illetve a hidegfehér 5000-6000 K tartományban. A hagyományos és a kompakt fénycsövek működési elve a fény előállítását tekintve azonos, sőt, a korszerű elektronikus előtétekkel ellátott hagyományos típusú fénycsövek éppúgy nem hatnak zavaróan a látásra, mint a kompakt fénycsövek."

A működési elvük igen, de a bennük található fénypor már más típusú a kompakt csőben.

Elektronikus előtét azért jó, mert szinte azonnal világít vele a fénycső, több üzemidőt biztosít a fénycsőnek és mivel nagyfrekvencián hajtja a fénycsövet, ezért nem zavaró a szemünknek. Általában 50kHz-en "villog" a fénycső elektronikus előtétnél, míg hagyományos fojtós megoldásnál a hálózati, 50Hz-es frekvencián.

Általában amit kiveszünk fénycsövet a vasúton ami hagyományos előtéttel volt hajtva és villog, - mert a gyújtó nem tudja begyújtani - azok már dögök, de ha ezt berakjuk egy elektronikus előtétesbe akkor az még nagy valószínűséggel üzemelteti rövidebb ideig, de a fényereje közel sem lesz az újhoz.

Link to comment
Megosztás:

A működési elvük igen, de a bennük található fénypor már más típusú a kompakt csőben.

Elektronikus előtét azért jó, mert szinte azonnal világít vele a fénycső, több üzemidőt biztosít a fénycsőnek és mivel nagyfrekvencián hajtja a fénycsövet, ezért nem zavaró a szemünknek. Általában 50kHz-en "villog" a fénycső elektronikus előtétnél, míg hagyományos fojtós megoldásnál a hálózati, 50Hz-es frekvencián.

Általában amit kiveszünk fénycsövet a vasúton ami hagyományos előtéttel volt hajtva és villog, - mert a gyújtó nem tudja begyújtani - azok már dögök, de ha ezt berakjuk egy elektronikus előtétesbe akkor az még nagy valószínűséggel üzemelteti rövidebb ideig, de a fényereje közel sem lesz az újhoz.

Gyakorlatilag a fénycsöveknek több közük van az utcákon is látható higanyos gázkisüléses lámpákhoz (a hideg kékes fényűhöz, a narancssárga nátriummal műxik), mint a neonhoz. A bennük levő fénypor alakítja az UV tartományú fényüket láthatóvá, ezért aztán elég rossz is a hatásfokuk, talán 20% körül lehet, de még ez is sokkal jobb a hagyományos izzóénál.

Link to comment
Megosztás:

Gyakorlatilag a fénycsöveknek több közük van az utcákon is látható higanyos gázkisüléses lámpákhoz (a hideg kékes fényűhöz, a narancssárga nátriummal műxik), mint a neonhoz. A bennük levő fénypor alakítja az UV tartományú fényüket láthatóvá, ezért aztán elég rossz is a hatásfokuk, talán 20% körül lehet, de még ez is sokkal jobb a hagyományos izzóénál.

A higanygőznél igen, de a nátrium vagy a fémhalogén már nem. Utóbbi kettő eleve látható fénytartományban bocsájt ki fényt, míg a higanygőz nem. Van nátrium, ami úgy néz ki mint a higanygőz, tehát körte formájú, de a nátriumnál fényterítést szolgál. Kör alakú lámpákba használatos, mivel a mezei rúd alakú áttetszőburással semmit fényt nem adna, vagyis csak egy pontba sugározná.

Manapság nátriumot használnak az utcán egyébként a sárga fény miatt.

Link to comment
Megosztás:

Nincs. Ha lenne, nem indulást produkálna. Ehelyett neked hall jeladód van.

Nem. A visszafolyó ág a szintjelzőbe van kötve.

Szóval akkor a főtengely jeladó kilőve,mert nincs is :icon1: és a visszafolyóm is jól működik...Köszi szépen,csak ezekre voltam kíváncsi :omg:

Link to comment
Megosztás:

A higanygőznél igen, de a nátrium vagy a fémhalogén már nem. Utóbbi kettő eleve látható fénytartományban bocsájt ki fényt, míg a higanygőz nem. Van nátrium, ami úgy néz ki mint a higanygőz, tehát körte formájú, de a nátriumnál fényterítést szolgál. Kör alakú lámpákba használatos, mivel a mezei rúd alakú áttetszőburással semmit fényt nem adna, vagyis csak egy pontba sugározná.

Ezért írtam, hogy a higanyosról beszélek. Egyébként tudtommal a higanyos is a fémhalogén lámpák csoportjába tartozik, de ezen nem veszünk össze :icon1: Van itthon mindkét fajta, a rúd alakú, átlátszó búrás nátriumlámpa is; aprópó, a vasúton nem futottál össze véletlen olyan kültéri lámpatesttel, amibe beépíthetném? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Továbbra is megvan az alapjárat ingadozás problémám. Talán annyit javult hogy nem pörög fel olyan nagyon, de még mindig sok. Stekkerek kitakarítva Wd-40-el megfújva. Vákuumcsövek leellenőrizve féktisztítóval is, alapjárati motor és a fészke is kitakarítva.

Néha jó a fordulat de ma vettem észre ha erősebben fékezek akkor leesik az alapjárati fordulat majd hirtelen felpörög, de ekkor már magasabb fordulaton marad a motor és nem is esik vissza. Ez mitől lehet???

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Továbbra is megvan az alapjárat ingadozás problémám. Talán annyit javult hogy nem pörög fel olyan nagyon, de még mindig sok. Stekkerek kitakarítva Wd-40-el megfújva. Vákuumcsövek leellenőrizve féktisztítóval is, alapjárati motor és a fészke is kitakarítva.

Néha jó a fordulat de ma vettem észre ha erősebben fékezek akkor leesik az alapjárati fordulat majd hirtelen felpörög, de ekkor már magasabb fordulaton marad a motor és nem is esik vissza. Ez mitől lehet???

Vákuum. Falsot szív valahol. A tünet nagyon azt jelzi. Belső keringető zsalu üzemel? Nem sziszeg a kapcsoló környékén?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.