Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nem tudom hogyan lehet ellenőrizni hogy a HF-sik vagy nem, de mivel nekem 3 ezer forintért síkolták 4 éve ezért nem sokat gondolkodtam rajta.

b1dk0hhc.gif

Valahogy így :icon1:

Ahol fényrés van, ott le kell mérni mekkora a a hézag.

De ezen kívül lehet még mérőlapon mérőórával, az pontosabb.

Link to comment
Megosztás:

Értem...mi nem néztük, csak átballagtam vele a szomszéd utcában és odaadtam az ürgének másnap meg visszahoztam.

4 éve 3 ezer forint...hm..

Valakinél úgy zajlik, hogy elviszi autószerelőhöz, szétszedi, elviteti Kisbérre, ott felsikolják ha épp nincs munkájuk, ha van akkor 3-4-nap, ha úgy látják akkor fel is újítják (szelepek csisz. szelep sz. szim. csere, ) majd visszakerül a szerelőhöz, és ő összerekja és utána kerül haza!

összességében, fizetsz a szerelőnek a Kisbérieknek, meg ha nem ismerős akkor annak aki viszi. Kisbéren azért hogy feltegyék az asztalra 20e ft ot kérnek....

Időben pedig 5-6 nap

Link to comment
Megosztás:

Értem...mi nem néztük, csak átballagtam vele a szomszéd utcában és odaadtam az ürgének másnap meg visszahoztam.

A mi tütünk hf-e is így lett megcsinálva.

Ilyen volt: https://www.dropbox....3w/DSC00474.JPG

https://www.dropbox....cj/DSC00475.JPG

https://www.dropbox....5g/DSC00476.JPG

Ilyen lett a drága: https://www.dropbox....s6/DSC00522.JPG

Amitől félek az az hogy pár éven belül el fog szállni újra, ugyanott. Akkor majd kap egy hengerfej felújítást (felrakóhegesztés, tisztítás, szelepek becsiszolása), ha még lesz értelme költeni rá :D

Amúgy 270ekm-t nyaldossa alulról. Nem eszi az olajat, nem eszi a vizet, kompresszió 12.7-13-13-12.7, úgyhogy egyben van. :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos,már az összes csatit megtakarítottam,kitisztítottam stb..Elosztó+rotor is megtakarítva,és még mindig nem indul a verda...Már odáig eljutottam hogy a pill.szelepre öntött benzintől berreg egy kicsit..gondolom amíg tart a benzin..Alapjárati motort ellenőriztem,hát indítózásnál megnéztem igazából kb.1mm-t mozdul hátra a tengelye a rugó ellenében,meg érzem hogy megy-menne? a kis villanymotor...Ez normális vagy jobban kéne mozognia a tengelynek az alapjárati motorban???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos,már az összes csatit megtakarítottam,kitisztítottam stb..Elosztó+rotor is megtakarítva,és még mindig nem indul a verda...Már odáig eljutottam hogy a pill.szelepre öntött benzintől berreg egy kicsit..gondolom amíg tart a benzin..Alapjárati motort ellenőriztem,hát indítózásnál megnéztem igazából kb.1mm-t mozdul hátra a tengelye a rugó ellenében,meg érzem hogy megy-menne? a kis villanymotor...Ez normális vagy jobban kéne mozognia a tengelynek az alapjárati motorban???

Benzint kap???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos,már az összes csatit megtakarítottam,kitisztítottam stb..Elosztó+rotor is megtakarítva,és még mindig nem indul a verda...Már odáig eljutottam hogy a pill.szelepre öntött benzintől berreg egy kicsit..gondolom amíg tart a benzin..Alapjárati motort ellenőriztem,hát indítózásnál megnéztem igazából kb.1mm-t mozdul hátra a tengelye a rugó ellenében,meg érzem hogy megy-menne? a kis villanymotor...Ez normális vagy jobban kéne mozognia a tengelynek az alapjárati motorban???

Ha a pillangószelepre öntött benzintől életjelet produkál, de amúgy semmit, akkor ott üzemanyag baj lehet. Lehet a nyomásszabályzó ment szét.

Ha az alapjárati rossz lenne, attól még gázadásra be kéne indulni vagy próbálkoznia.

Link to comment
Megosztás:

4 éve 3 ezer forint...hm..

Valakinél úgy zajlik, hogy elviszi autószerelőhöz, szétszedi, elviteti Kisbérre, ott felsikolják ha épp nincs munkájuk, ha van akkor 3-4-nap, ha úgy látják akkor fel is újítják (szelepek csisz. szelep sz. szim. csere, ) majd visszakerül a szerelőhöz, és ő összerekja és utána kerül haza!

összességében, fizetsz a szerelőnek a Kisbérieknek, meg ha nem ismerős akkor annak aki viszi. Kisbéren azért hogy feltegyék az asztalra 20e ft ot kérnek....

Időben pedig 5-6 nap

Mi nem szedtük szét, felöntöttük benzinnel a szelepeknél a mélyedést mivel nem szivárgott nem is nyúltunk a szelepekhez. Autószerelő nem volt, itt csinálta az udvarban a Hening Karcsi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos,mostmár kezd dühíteni ez az autó nagyon!Nézzük sorjában...ugye alapból"egyáltalán nem indulok problémám van"...Aktív szénszűrőt kitakarítottam,meg az összes vákum ill.üzemanyag csövet is alaposan kifúvattam!Már a 3.AC van benne,épp ma jött meg egy szintén vadiúj semmi eredmény azzal se!!Benzinszűrőt cseréltem,trafót cseréltem,gyújtásmodult cseréltem,komplett gyújtásrészt a Hall jeladóval cseréltem,motorhőfokjeladó+lambdaszonda újak,elosztófedelet+rotort cseréltem,új gyújtáskábelek vannak ill.majdnem új gyertyaszett!!Injektor kitakarítva,alapjárati motor kitakarítva,bár igazán nem volt rajtuk semmi kosz!Ugyanis tavaly nyáron csináltam meg őket!Csatlakozók kábelek ellenőrizve-tisztítva!Vezérlés a helyén van!Szikra van mind a 4 hengernél(nyílván csak hengeren kívül tudom nézni),ráadásul szép sorban adja őket ahogy kell!Benzint indítózáskor porlassza be az injektor és MÉGSEM INDUL!!Direktre kötött AC-vel sem!Mostmár a végére értem a hibaforrásoknak úgy hiszem!Eszem sincs hogy mi lehet még a gond??? Ha így folytatja megy a háztól az tuti!Lesz helyette egy Suzuki swift sedan,ami lehet"papírautó"de tapasztalatból mondom nektek,hogy már volt olyanom,és az 5 év alatt csak akkor nyitottam fel a motorteret,ha fagyálló-olaj+ablakmosó kellett bele!Az Astra meg a 1,5 év alatt többet szivatott mint az ÖSSZES eddigi autóm együttvéve!Pedig volt Golf,Peugeot,Renault,Fiat,Maruti,Suzuki!Nem bántani akarom az Opelt,csak a tényeket közlöm,mert ez nem állapot hogy már lassan 3 hete szívozunk itt vele az udvarban,egy aránylag egyszerű konstrukcióról lévén szó,ráadásul az induláshoz-működéshez minden feltétel adott(elvileg)aztán semmi eredmény!Ráadásul ez már nem az első esete!

Szóval akinek még van valami ötlete,a hibaforrásról azt nagyon szívesen veszem,hátha megjavul,aztán az én"haragom"is elmúlna! :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nos,mostmár kezd dühíteni ez az autó nagyon!Nézzük sorjában...ugye alapból"egyáltalán nem indulok problémám van"...Aktív szénszűrőt kitakarítottam,meg az összes vákum ill.üzemanyag csövet is alaposan kifúvattam!Már a 3.AC van benne,épp ma jött meg egy szintén vadiúj semmi eredmény azzal se!!Benzinszűrőt cseréltem,trafót cseréltem,gyújtásmodult cseréltem,komplett gyújtásrészt a Hall jeladóval cseréltem,motorhőfokjeladó+lambdaszonda újak,elosztófedelet+rotort cseréltem,új gyújtáskábelek vannak ill.majdnem új gyertyaszett!!Injektor kitakarítva,alapjárati motor kitakarítva,bár igazán nem volt rajtuk semmi kosz!Ugyanis tavaly nyáron csináltam meg őket!Csatlakozók kábelek ellenőrizve-tisztítva!Vezérlés a helyén van!Szikra van mind a 4 hengernél(nyílván csak hengeren kívül tudom nézni),ráadásul szép sorban adja őket ahogy kell!Benzint indítózáskor porlassza be az injektor és MÉGSEM INDUL!!Direktre kötött AC-vel sem!Mostmár a végére értem a hibaforrásoknak úgy hiszem!Eszem sincs hogy mi lehet még a gond??? Ha így folytatja megy a háztól az tuti!Lesz helyette egy Suzuki swift sedan,ami lehet"papírautó"de tapasztalatból mondom nektek,hogy már volt olyanom,és az 5 év alatt csak akkor nyitottam fel a motorteret,ha fagyálló-olaj+ablakmosó kellett bele!Az Astra meg a 1,5 év alatt többet szivatott mint az ÖSSZES eddigi autóm együttvéve!Pedig volt Golf,Peugeot,Renault,Fiat,Maruti,Suzuki!Nem bántani akarom az Opelt,csak a tényeket közlöm,mert ez nem állapot hogy már lassan 3 hete szívozunk itt vele az udvarban,egy aránylag egyszerű konstrukcióról lévén szó,ráadásul az induláshoz-működéshez minden feltétel adott(elvileg)aztán semmi eredmény!Ráadásul ez már nem az első esete!

Szóval akinek még van valami ötlete,a hibaforrásról azt nagyon szívesen veszem,hátha megjavul,aztán az én"haragom"is elmúlna! :sneaky:

nem vagyok hozzáértő, de nem lehetséges hogy az ecu hülyült be valamiért? próbára kölcsönkérni valakitől olyat ami tuti jó, próba szerencse alapon. kompresszió hogy áll? még az sem árt a beröffenéshez.

Link to comment
Megosztás:

nem vagyok hozzáértő, de nem lehetséges hogy az ecu hülyült be valamiért? próbára kölcsönkérni valakitől olyat ami tuti jó, próba szerencse alapon. kompresszió hogy áll? még az sem árt a beröffenéshez.

Nos a kompresszió szerintem rendben van,beindulni akkor is be kellene neki ha kicsi a kompresszió,meg az nem egyik pillanatról a másikra megy...hanem előszőr elerőtlenedik a motor meg ilyenek!De 150-160-at simán viszi az autó.Már énis csak az ECU-ra gondolok..... :goofy: Más tipp már nincs a repertoáromban...

Link to comment
Megosztás:

3 AC után veszel még egy újat is, de egy ECU-t még próbára se toltál bele? Téged nem az autó sz.pat... :lol:

Szóval akkor ezzel azt akarod mondani,hogy neked ECU gyanús a dolog???Én arra tippelnék a legutoljára(bár mostmár eljött az utolsó tippem is :icon1: )

Azt mondják a "nagyokosok"hogy az szinte sosem megy tönkre...hát nem tudom..

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor ezzel azt akarod mondani,hogy neked ECU gyanús a dolog???Én arra tippelnék a legutoljára(bár mostmár eljött az utolsó tippem is :icon1: )

Azt mondják a "nagyokosok"hogy az szinte sosem megy tönkre...hát nem tudom..

Dehogynem. Egyik G Astrás kartárssal is csak meredten néztük a motorteret, a hűtőmaszkra támaszkodva, hogy mi a fenéért két hengerezik és az ECU-ban döglött meg egy alkatrész.

Egyébként komplett injektorházat is cserélnék próbára és ECU-t. Lényeg, hogy ne immo-s legyen az ECU, mert akkor meg az sz.pat meg.

Link to comment
Megosztás:

Ismét jelzem, hogy az immo-nak semmi köze a központi zárhoz. Az immobiliser indítást gátol és úgy, hogy a benzinpumpát letiltja, tehát benzint nem fog kapni a kocsi, de az önindító működni fog és az nem immo lámpa, hanem riasztó. :)

Az önindítót meg én saját kezűleg raktam helyre, új bronzkefékkel és hőállónak hazudott zsírral összeraktam. Azóta nincs probléma.

Szervusz!

Ismét jelzem,hogy az immót a zárás-nyitás aktiválta/deaktiválta ... és nem a benzinpumpát hanem az önindítót blokkolta, a lámpa pedig az immo állapotát jelezte.

Azért írom mult időben mert ma voltam vele szerelőnél. Írtál még ilyesmit is ->

" Kikötni nem lehet, az autó biztonsági rendszerének része."

Sajnos (vagy hál'istennek) ez is hibás tény mivel a szerelőm 10 perc alatt orvosolta a problémát. Immo mától nincs, automatikus ajtózárás és hasonló marhaságok nincsenek viszont ugyanúgy távirányítóval nyílik/záródik és a riasztó is működik.

Az önindítót szétszedte, takarította, valami kefét (?) cserélt benne és az immo kiszedéssel együtt kemény 7.000,- ot kért érte. Ha valakinek hasonló baja van akkor Bp. XIV. Miskolci-Lipótvár sarkon megtalálja őket.

És köszönöm mindenkinek a rengeteg segítséget , ha legközelebb lerobbanok jelentkezem :)))) Sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem. Egyik G Astrás kartárssal is csak meredten néztük a motorteret, a hűtőmaszkra támaszkodva, hogy mi a fenéért két hengerezik és az ECU-ban döglött meg egy alkatrész.

Egyébként komplett injektorházat is cserélnék próbára és ECU-t. Lényeg, hogy ne immo-s legyen az ECU, mert akkor meg az sz.pat meg.

Bizony-bizony még a diagnosztika is trafó hibát mondott pedig annak semmi baja nem volt :smartass:
Link to comment
Megosztás:

Bocs,hogy csak most írok,de tegnap már leblokkolt. Na szóval. Motor cserém volt januárba. Ugyan az a c14se motor került bele kompletten blokk és hf. Szívó,kipufogó sor maradt a régiről. amikor össze tettem beindítottam beindult a venti. utánna nem tudom mikor halhatott meg mert nem mentem vele hosszabb távakat. Már semmi ötletem nem maradt,hogy mi lehet a gondja. Ami még érdekesség az az,hogy beindítom 1-2 nap állás után és kb 5 perc után már óra szerint 100 fokos.. de ha megyek vele huzamosabb ideig akár 70km-t akkor se kapcsol be a ventillátor és ha rövidrevan zárva és úgy megyek vele akkor se megy óra szerint 100 fok alá.

Link to comment
Megosztás:

Szervusz!

Ismét jelzem,hogy az immót a zárás-nyitás aktiválta/deaktiválta ... és nem a benzinpumpát hanem az önindítót blokkolta, a lámpa pedig az immo állapotát jelezte.

Azért írom mult időben mert ma voltam vele szerelőnél. Írtál még ilyesmit is ->

" Kikötni nem lehet, az autó biztonsági rendszerének része."

Sajnos (vagy hál'istennek) ez is hibás tény mivel a szerelőm 10 perc alatt orvosolta a problémát. Immo mától nincs, automatikus ajtózárás és hasonló marhaságok nincsenek viszont ugyanúgy távirányítóval nyílik/záródik és a riasztó is működik.

Az önindítót szétszedte, takarította, valami kefét (?) cserélt benne és az immo kiszedéssel együtt kemény 7.000,- ot kért érte. Ha valakinek hasonló baja van akkor Bp. XIV. Miskolci-Lipótvár sarkon megtalálja őket.

És köszönöm mindenkinek a rengeteg segítséget , ha legközelebb lerobbanok jelentkezem :)))) Sziasztok

Örülnék, ha nem oktatnál ki engem arról, hogy mi micsoda a kocsiban és mire való. Köszönöm. Szerintem olvass utána, ha nekem sem hiszel, hogy mi micsoda, mielőtt terjeszted tovább ezt a baromságot az immoval kapcolatban. Google a barátod.

Szerettem volna egy nagy téveszmét eltűntetni a gondolataidból, hogy az immo ténylegesen micsoda, de most már remélem mindenhol kiröhögnek ezek után, hogy Te jobban tudod, hogy micsoda és mire volt való, amit a szerelőd kikötött. Megjegyzem, akkor Ő is marhára érthet hozzá.

Na ez a problema....

Ezekután remélem sose lesz bajos, mert akkor megint kioktatna. :D

Link to comment
Megosztás:

Rendben srácok,akkor még szerzek egy ECU-t,illetve injektort is..Hála istennek,erre a bontósok elég rugalamasak,telefonon már jeleztem a dolgot nekik,hogy elviszek majd esetleg többmindent,de csak azt veszem meg ami tényleg a hiba forrása lesz..Megnyugtattak hogy már mások is csináltak ilyet,tehát semmi gond.. :icon1: Bár mostmár lehet csak hétvége lesz belőle...Namost..ECU!!Mi van akkor ha a szám nem stimmel,ami az ECU-mon van,de a másik ECU egy totál ugyanolyan autóból való??Motor+motorkód ua.csak 2évvel fiatalabb!"Bárdiékat"megkérdeztem kíváncsiságból,de őszerintük csak és kizárólag az azonos számú ECU a jó!Bár én inkább a Ti tapasztalaitokra hallgatok,mert gondolom itt már nem 1-2ember cserélt ECUT.

Másik:Ha az ECU sza..akszik akkor nem úgy kéne neki"csinálnia"hogy nem ad semmit,se szikrát se benyát???de nálam van mindkettő!Ez csak egy laikus észrevétel volt.. :sick:

Link to comment
Megosztás:

Rendben srácok,akkor még szerzek egy ECU-t,illetve injektort is..Hála istennek,erre a bontósok elég rugalamasak,telefonon már jeleztem a dolgot nekik,hogy elviszek majd esetleg többmindent,de csak azt veszem meg ami tényleg a hiba forrása lesz..Megnyugtattak hogy már mások is csináltak ilyet,tehát semmi gond.. :icon1: Bár mostmár lehet csak hétvége lesz belőle...Namost..ECU!!Mi van akkor ha a szám nem stimmel,ami az ECU-mon van,de a másik ECU egy totál ugyanolyan autóból való??Motor+motorkód ua.csak 2évvel fiatalabb!"Bárdiékat"megkérdeztem kíváncsiságból,de őszerintük csak és kizárólag az azonos számú ECU a jó!Bár én inkább a Ti tapasztalaitokra hallgatok,mert gondolom itt már nem 1-2ember cserélt ECUT.

Másik:Ha az ECU sza..akszik akkor nem úgy kéne neki"csinálnia"hogy nem ad semmit,se szikrát se benyát???de nálam van mindkettő!Ez csak egy laikus észrevétel volt.. :sick:

Olyan hibát csinálhat például, hogy nem megfelelően vezérli az injektort. Túl kevés ideig nyitja ki, vagy túl lassan. Ilyen például lehet.

Az ECU-n van egy négy számjegyű szám, állítólag annak kell passzolnia, de próbaképp volt már a kocsimban ugyanilyen motorkódú F Astrából ECU, amivel ugyanúgy beindult az autóm motorja. Beindítania szerintem be kéne, maximum vészprogram lesz.

Először mindenképp az injektorház cseréjét ejtsd meg. Kompletten, ami a torokra van rászerelve, azt. Nem kell darabjaira szétszedni. Az lenne a legjobb, hogy amit mondtál két évvel fiatalabb autó, azt kipróbálni, hogy az működik e helyszínen a bontósnál, de ha nem tudod, akkor sincs vész. Ha úgyse, akkor ECU csere, bár aláírom, hogy az ECU csere talán egyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1995. decemberi évjáratú 1.4-es Opel Astra F típusú gépjárműve van "kiscsaládunknak". Egy közúti baleset alkalmával kinyílt a kormánylégzsák, ennek a cseréje van folyamatban - nyilván szakember által. Bontóban sikerült hozzájutni egy tökéletes állapotú kormánylégzsákhoz, valamint indító reléhez (nem biztos, hogy ez a hivatalos neve), beszereléskor viszont hibaüzenetet küld. Külső szemlélőnek gyakorlatilag egyezik a külseje a korábbival, a típusa GM Siemens 90 519 067 LM SRS Unit (5WK4 113). A bontóban egy egylégzsákos autóhoz kaptuk, ellenben a hibaüzenet szerint keresi a második légzsákot, amely fizikálisan nincs és nem is volt az autóban.

A kérdésem az, hogy van-e valami különös ismertetőjegye az egy, illetve a kétlégzsákos indítónak, vagy az egész attól függ, hogy a gyárban mit tanítottak meg neki? Mindezt azért szeretném tudni, hogy a cserénél mire kell odafigyelnem.

Köszönettel:

Szomszéd Balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1995. decemberi évjáratú 1.4-es Opel Astra F típusú gépjárműve van "kiscsaládunknak". Egy közúti baleset alkalmával kinyílt a kormánylégzsák, ennek a cseréje van folyamatban - nyilván szakember által. Bontóban sikerült hozzájutni egy tökéletes állapotú kormánylégzsákhoz, valamint indító reléhez (nem biztos, hogy ez a hivatalos neve), beszereléskor viszont hibaüzenetet küld. Külső szemlélőnek gyakorlatilag egyezik a külseje a korábbival, a típusa GM Siemens 90 519 067 LM SRS Unit (5WK4 113). A bontóban egy egylégzsákos autóhoz kaptuk, ellenben a hibaüzenet szerint keresi a második légzsákot, amely fizikálisan nincs és nem is volt az autóban.

A kérdésem az, hogy van-e valami különös ismertetőjegye az egy, illetve a kétlégzsákos indítónak, vagy az egész attól függ, hogy a gyárban mit tanítottak meg neki? Mindezt azért szeretném tudni, hogy a cserénél mire kell odafigyelnem.

Köszönettel:

Szomszéd Balázs

ha jól emlékszek akkor lelehet tanítani róla a második légzsákot

ezt a műveletet inkább márkaszervizben kellene megejteni ... mármint a letanítást

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1995. decemberi évjáratú 1.4-es Opel Astra F típusú gépjárműve van "kiscsaládunknak". Egy közúti baleset alkalmával kinyílt a kormánylégzsák, ennek a cseréje van folyamatban - nyilván szakember által. Bontóban sikerült hozzájutni egy tökéletes állapotú kormánylégzsákhoz, valamint indító reléhez (nem biztos, hogy ez a hivatalos neve), beszereléskor viszont hibaüzenetet küld. Külső szemlélőnek gyakorlatilag egyezik a külseje a korábbival, a típusa GM Siemens 90 519 067 LM SRS Unit (5WK4 113). A bontóban egy egylégzsákos autóhoz kaptuk, ellenben a hibaüzenet szerint keresi a második légzsákot, amely fizikálisan nincs és nem is volt az autóban.

A kérdésem az, hogy van-e valami különös ismertetőjegye az egy, illetve a kétlégzsákos indítónak, vagy az egész attól függ, hogy a gyárban mit tanítottak meg neki? Mindezt azért szeretném tudni, hogy a cserénél mire kell odafigyelnem.

Köszönettel:

Szomszéd Balázs

Egyszerre csak egy helyre írd be ugyanazt a kérdésed és az Elektromosban már válaszoltam is rá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens! Azért irok ide is mert F astrában is volt már ilyen motor!

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.