Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv. Továbbra is fenn áll a gondom,hogy nem kapcsol a hűtőventillátor. Amiket elvégeztem: Gomba csere (régi,új,másik astrából való ami tuti működik) , termosztát csere, vízpumpa csere, hűtő 5x átmosva (kilett próbálva egy vadi újjal és azzal se kapcsol), rövidre zárva megy szóval a ventrillátorral nincs gond se a csatival. A csövek melegek mindenhol,műszer szerint 100fok felett van. Innentől kezdve már csak az az ötletem maradt,hogy a blokkba van dugulás. Leszedem a hengerfejet és levegővel átfujatom. Esetleg valakinek még valami tipp? Ha blokk pucolás után se lesz jó eladom a kocsit... 3hete szivat és a pénzt időt viszi..

Elküldve

Üdv. Továbbra is fenn áll a gondom,hogy nem kapcsol a hűtőventillátor. Amiket elvégeztem: Gomba csere (régi,új,másik astrából való ami tuti működik) , termosztát csere, vízpumpa csere, hűtő 5x átmosva (kilett próbálva egy vadi újjal és azzal se kapcsol), rövidre zárva megy szóval a ventrillátorral nincs gond se a csatival. A csövek melegek mindenhol,műszer szerint 100fok felett van. Innentől kezdve már csak az az ötletem maradt,hogy a blokkba van dugulás. Leszedem a hengerfejet és levegővel átfujatom. Esetleg valakinek még valami tipp? Ha blokk pucolás után se lesz jó eladom a kocsit... 3hete szivat és a pénzt időt viszi..

Ez totál elektromos problémának tűnik, és szerintem semmi köze a blokkban lévő vízjáratokhoz. Ha azok el vannak tömődve akkor nagyon melegszik a motor az elégtelen vízhűtés miatt. Mit is írtál ha a gombát melegítetted akkor bekapcsolt?

Elküldve

Üdv. Továbbra is fenn áll a gondom,hogy nem kapcsol a hűtőventillátor. Amiket elvégeztem: Gomba csere (régi,új,másik astrából való ami tuti működik) , termosztát csere, vízpumpa csere, hűtő 5x átmosva (kilett próbálva egy vadi újjal és azzal se kapcsol), rövidre zárva megy szóval a ventrillátorral nincs gond se a csatival. A csövek melegek mindenhol,műszer szerint 100fok felett van. Innentől kezdve már csak az az ötletem maradt,hogy a blokkba van dugulás. Leszedem a hengerfejet és levegővel átfujatom. Esetleg valakinek még valami tipp? Ha blokk pucolás után se lesz jó eladom a kocsit... 3hete szivat és a pénzt időt viszi..

Szerintem is a velannyal lehet vmi, beledobtad már melegvizbe(forro) a gombát csatival, gyújtáson?

Jo hogy nem bontottad le a hátsó lámpát emiatt...

Elküldve

Szerintem is a velannyal lehet vmi, beledobtad már melegvizbe(forro) a gombát csatival, gyújtáson?

Jo hogy nem bontottad le a hátsó lámpát emiatt...

Végülis tél van...nem lehet hogy egyszerűen azért nem megy mert nem melegszik fel annyira hogy kapcsoljon a gomba és a műszeregységben csal a mutató, csak azt hiszi hogy forr a víz? Ilynekor nekem csak a pályán dugóban araszolva szokott pörögni a ventim. Úgy fél óra után.

Elküldve

Ez totál elektromos problémának tűnik, és szerintem semmi köze a blokkban lévő vízjáratokhoz. Ha azok el vannak tömődve akkor nagyon melegszik a motor az elégtelen vízhűtés miatt. Mit is írtál ha a gombát melegítetted akkor bekapcsolt?

Szerintem is a velannyal lehet vmi, beledobtad már melegvizbe(forro) a gombát csatival, gyújtáson?

Jo hogy nem bontottad le a hátsó lámpát emiatt...

Írta, hogy összezárta a csatit, akkor elindult a ventilátor. Több gombát is próbáltak.

De az is lehet, hogy törött a vezeték és mikor össze van zárva, akkor nem abban a pozícióban van a vezeték, ahogy szokott és ezért érintkezik...

Elküldve

Igen próbáltam a gombát melegítve gyújtáson csatlakozóval és bekapcsolt. Folyamatosan mentem vele 80km és akkor sem kapcsol be. Ebbe van araszolás is és tempós haladás.

stirlitz: te lehet könnyen beszélsz,hogy jó,hogy nem bontom le a hátsó lámpát emiatt.... nem neked van ilyen gondod nem te cseréltél másfél hónapja motort a kocsiba és nem neked áll fenn a lehetőség,hogy besűljön a motor és nem te ölöd bele a pénzt és energiát... és segítséget kérek és tippeket itt nem pedig beszólásokat. Köszi.

Daykiller: gondoltam erre én is épp ezért forgattam össze vissza a csati vezetéket hajlítgattam de semmi.

Elküldve

Írta, hogy összezárta a csatit, akkor elindult a ventilátor. Több gombát is próbáltak.

De az is lehet, hogy törött a vezeték és mikor össze van zárva, akkor nem abban a pozícióban van a vezeték, ahogy szokott és ezért érintkezik...

Lehet, akkor vissza kell követni a vezetéket, és újrahúzni.

Elküldve

Igen próbáltam a gombát melegítve gyújtáson csatlakozóval és bekapcsolt. Folyamatosan mentem vele 80km és akkor sem kapcsol be. Ebbe van araszolás is és tempós haladás.

stirlitz: te lehet könnyen beszélsz,hogy jó,hogy nem bontom le a hátsó lámpát emiatt.... nem neked van ilyen gondod nem te cseréltél másfél hónapja motort a kocsiba és nem neked áll fenn a lehetőség,hogy besűljön a motor és nem te ölöd bele a pénzt és energiát... és segítséget kérek és tippeket itt nem pedig beszólásokat. Köszi.

Daykiller: gondoltam erre én is épp ezért forgattam össze vissza a csati vezetéket hajlítgattam de semmi.

klímás, vagy klíma nélküli??

Elküldve

Igen próbáltam a gombát melegítve gyújtáson csatlakozóval és bekapcsolt. Folyamatosan mentem vele 80km és akkor sem kapcsol be. Ebbe van araszolás is és tempós haladás.

stirlitz: te lehet könnyen beszélsz,hogy jó,hogy nem bontom le a hátsó lámpát emiatt.... nem neked van ilyen gondod nem te cseréltél másfél hónapja motort a kocsiba és nem neked áll fenn a lehetőség,hogy besűljön a motor és nem te ölöd bele a pénzt és energiát... és segítséget kérek és tippeket itt nem pedig beszólásokat. Köszi.

Daykiller: gondoltam erre én is épp ezért forgattam össze vissza a csati vezetéket hajlítgattam de semmi.

Húzz be két vezetéket a motortérből, akár az első ajtó élénél a kéder alatt elfér, nem kell a műszerfal alatt mókolni, és kapcsold egy kapcsolóval kézzel a ventit ha szükséges, amíg meg nincs a hiba.

Elküldve

A vicc egyébként az,hogy miután beletettem az új motort beindítottam elsőnek hagytam ketyegni kb 10percet és beindult a venti. szóval ezért gondolom én is,hogy a blokk nem lehet eldugulva mert akkor sem indult volna. De más lehetősem nem igazán maradt már meg ötletem... a blokkba óra szerint forró a víz ,de a kiengyelítő pl amikor az óra azt mutatja már h 100fokos épphogycsak langyos a csövek meg szintén. eltelik pár perc aztán forró lesz minden.

Elküldve

Húzz be két vezetéket a motortérből, akár az első ajtó élénél a kéder alatt elfér, nem kell a műszerfal alatt mókolni, és kapcsold egy kapcsolóval kézzel a ventit ha szükséges, amíg meg nincs a hiba.

Ezt úgy oldottam meg,hogy össze zártam a csatit és úgy mentem a hosszabb útra. DE viszont ha össze is van zárva akkor se megy 100 fok alá a mutató :blink:

Elküldve

Igen próbáltam a gombát melegítve gyújtáson csatlakozóval és bekapcsolt. Folyamatosan mentem vele 80km és akkor sem kapcsol be. Ebbe van araszolás is és tempós haladás.

stirlitz: te lehet könnyen beszélsz,hogy jó,hogy nem bontom le a hátsó lámpát emiatt.... nem neked van ilyen gondod nem te cseréltél másfél hónapja motort a kocsiba és nem neked áll fenn a lehetőség,hogy besűljön a motor és nem te ölöd bele a pénzt és energiát... és segítséget kérek és tippeket itt nem pedig beszólásokat. Köszi.

Daykiller: gondoltam erre én is épp ezért forgattam össze vissza a csati vezetéket hajlítgattam de semmi.

Bocs erről lemaradtam, nekem az volt meg hogy lánggal melegítetted.

Energia+idő lehet megérné akkor elvinni szerelőhöz. Ja es nem beszolas volt az se meg ez se

Elküldve

Ezt úgy oldottam meg,hogy össze zártam a csatit és úgy mentem a hosszabb útra. DE viszont ha össze is van zárva akkor se megy 100 fok alá a mutató :blink:

Lehet az óra szivat nem?

Elküldve

A vicc egyébként az,hogy miután beletettem az új motort beindítottam elsőnek hagytam ketyegni kb 10percet és beindult a venti. szóval ezért gondolom én is,hogy a blokk nem lehet eldugulva mert akkor sem indult volna. De más lehetősem nem igazán maradt már meg ötletem... a blokkba óra szerint forró a víz ,de a kiengyelítő pl amikor az óra azt mutatja már h 100fokos épphogycsak langyos a csövek meg szintén. eltelik pár perc aztán forró lesz minden.

Motorcserés ezt eddig nem olvastam, hőmérő gomba efforma a régivel?

Elküldve

Lehet az óra szivat nem?

Szerintem is. Ha motort cserélt, lehet hogy nem a hozzá való gomba van benne, de ettől függetlenül egy helyben járatva 10 perc múlva el kell indulnia a hűtőventinek. Igaz télen (vagyis nagyon hidegben, mínuszokban) nem illik a fűtést rákapcsolni, mert tud annyit hűteni, hogy akár csak fél óra múlva induljon be a vízhűtés.

Elküldve

Szerintem is. Ha motort cserélt, lehet hogy nem a hozzá való gomba van benne, de ettől függetlenül egy helyben járatva 10 perc múlva el kell indulnia a hűtőventinek. Igaz télen (vagyis nagyon hidegben, mínuszokban) nem illik a fűtést rákapcsolni, mert tud annyit hűteni, hogy akár csak fél óra múlva induljon be a vízhűtés.

Azért kicsit később...10perc mulva a termosztát szokott még csak nyitni.

Elküldve

A vicc egyébként az,hogy miután beletettem az új motort beindítottam elsőnek hagytam ketyegni kb 10percet és beindult a venti. szóval ezért gondolom én is,hogy a blokk nem lehet eldugulva mert akkor sem indult volna. De más lehetősem nem igazán maradt már meg ötletem... a blokkba óra szerint forró a víz ,de a kiengyelítő pl amikor az óra azt mutatja már h 100fokos épphogycsak langyos a csövek meg szintén. eltelik pár perc aztán forró lesz minden.

Itt álljunk meg egy szóra. A termosztátnak így kell működnie. A műszer már mutatja, hogy meleg a víz, de az a belső kör. 92 foknál elkezd nyitni a termosztát, ekkor hirtelen a motorból a hűtőbe érkező cső baromi forró lesz és a hűtő azon sarka is. De meg kell tennie egy bizonyos utat a meleg víznek a kihűlt hűtőben, hogy odaérjen mindenhova és átmelegedjen. Ilyenkor a hűtővíz hőmérséklete elkezd drasztikusan esni, ezt a műszer is jól szemlélteti. Ekkor még nem szabad beindulni a ventinek. Csak akkor indul be, ha már a víz annyira átmelegedett, hogy a külső körön sem tud lehűlni.

Elküldve

Azért kicsit később...10perc mulva a termosztát szokott még csak nyitni.

Neked. :) Nekem elég hamar kinyit már, tehát hamar eléri az üzemit a motor. Általában kiérek a városból és már nyit a termosztát, murva hidegben is.

Elküldve

Neked. :) Nekem elég hamar kinyit már, tehát hamar eléri az üzemit a motor. Általában kiérek a városból és már nyit a termosztát, murva hidegben is.

Attól függ mekkora a város. :D

Elküldve

Sziasztok olyan gondom lenne hogy melegszik a vizem az olajban nincs viz de a kiegyenlitő tartájba vissza dolgozik.Hengerfej tömitést kicseréltük de akkor is kinyomja a vizet a tartályból. opel astra f 1.6 8 szelepes 75 lóerős

Síklapúságot ellenőriztétek? Mert ha az eleve kicsit meghúzódott hengerfejet raktátok vissza, akkor hiába cseréltetek hf tömítést...

Elküldve

Síklapúságot ellenőriztétek? Mert ha az eleve kicsit meghúzódott hengerfejet raktátok vissza, akkor hiába cseréltetek hf tömítést...

Elméletileg ilyenkor síkolni kell.

Elküldve

Üdv. Továbbra is fenn áll a gondom,hogy nem kapcsol a hűtőventillátor. Amiket elvégeztem: Gomba csere (régi,új,másik astrából való ami tuti működik) , termosztát csere, vízpumpa csere, hűtő 5x átmosva (kilett próbálva egy vadi újjal és azzal se kapcsol), rövidre zárva megy szóval a ventrillátorral nincs gond se a csatival. A csövek melegek mindenhol,műszer szerint 100fok felett van. Innentől kezdve már csak az az ötletem maradt,hogy a blokkba van dugulás. Leszedem a hengerfejet és levegővel átfujatom. Esetleg valakinek még valami tipp? Ha blokk pucolás után se lesz jó eladom a kocsit... 3hete szivat és a pénzt időt viszi..

Ezt motorcserét jol elhallgattad ugyanaz a fajta mitor lett bele?

Elküldve

Elméletileg ilyenkor síkolni kell.

Az a tiszta megoldás nyilván, de ha nincs meghúzódva és a tűrésen belül van akkor nem feltétlen kell.

A mienket kellett síkolni mert a négyes henger nyelte a vizet, annyira hogy a vége felé már 5-10 perc kellett neki hogy beinduljon az a henger is... Eleve azért lett hengerfejes mert kikezdte a hűtőfolyadék az öntvényt, és átszakadt a tömítés. Nem ellenőriztem a síklapúságot, mert nyilvánvaló volt hogy ezt síkolni kell a bemaródások miatt. De valószínű hogy meg is volt húzódva az öntvény, mert a négyes henger szinte sosem volt üzemmeleg a végén.

Elküldve

Az a tiszta megoldás nyilván, de ha nincs meghúzódva és a tűrésen belül van akkor nem feltétlen kell.

A mienket kellett síkolni mert a négyes henger nyelte a vizet, annyira hogy a vége felé már 5-10 perc kellett neki hogy beinduljon az a henger is... Eleve azért lett hengerfejes mert kikezdte a hűtőfolyadék az öntvényt, és átszakadt a tömítés. Nem ellenőriztem a síklapúságot, mert nyilvánvaló volt hogy ezt síkolni kell a bemaródások miatt. De valószínű hogy meg is volt húzódva az öntvény, mert a négyes henger szinte sosem volt üzemmeleg a végén.

Nem tudom hogyan lehet ellenőrizni hogy a HF-sik vagy nem, de mivel nekem 3 ezer forintért síkolták 4 éve ezért nem sokat gondolkodtam rajta.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.