Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hello! Hát nem bírtam várni holnapig,máris nekiestem délután-kora este az autónak :icon1: Először is injektorról levettem a benzincsövet,AC direktre köt,Colás flakonba bele a cső,és indult a teszt..Mert eddig csak úgy teszteltem hogy direktre volt kötve az AC,de nem mértem a mennyiséget amit nyom,csak azt néztem hogy megy-e folyamatosan :unsure: Akkor ment is szépen,és most is...csakhogy kb,1,2-1,3 lityit nyomatott bele a flaskába..Namost lehet hogy csodaszámba megy az esetem,mert ez a harmadik AC,amit tesztelek...A gyári Boss ami benne volt az betojt,oké kipipálva...utána vettem egy kínait kemény 6500ft-ért,na az bírt 300km-t,utána ugyanazok a tünetek,mint a Boss besza..ásánál...hanem most van egy kölcsönkapottam,amivel teszteltem,na ez nyom kb.1,2-1,3lityit..Akkor most jelezzem a havernak hogy lehet hogy az övé is bekrepált??? :omg: Ennyire AC gyilkos lennék vagy csak KU..VA peches??? :smartass: A teszt után lekötöttem a benzincsövet az AC-ről is(injektorról már le volt kötve),meg a másikat is az injektorról(azt hiszem a visszafolyó csöve),és kifúlykáltam őket kompresszorral!!Majd egy újabb teszt,mert elég sötét színű benya jött a szívócsőből,mire most még kevesebbet nyomott,talán még 1litert sem!!Na erre varjatok gombot!! :icon1: Ja és persze az autó nem indul be,csak böffent egyet kettőt aztán leáll!!Ezt már csak puszta érdekességként említettem meg :D Az aktív szénszűrőig még nem jutottam el,de a kis vékony kék cső,ami jön a szénszűrőtől és megy valami szelepre,onnan meg az injektorra,ill.fékrásegítőre,az teljesen tisztának tűnt-sőt belefújva,a harmadik csövön(a szellőző csöve ami szabadon lóg)szépen jött a levegő,tehát nincs eldugulva...Nos ezek után lehet hogy nem is bontom meg az autót a szénszűrő miatt,hanem beszerzek EGY NEGYEDIK AC-t!!!!!! Ami nem kínai,de azért mégsem 60ezres Boss...Azt már meg sem kérdem,mit szóltok az ötletemhez?? :D

Link to comment
Megosztás:

Mi meg azt nem értjük, mit nem értesz. :D

Meg az sem világos, milyen csati van a hengerfejben... valószínűleg az indexfényvisszahúzó relé tápja lesz az.

Mostmár világos. Egyébként a szelepszár szimmering beleért a dobfékbe az volt a gond.

Holnap megnézem mostmár az a jeladót! :D köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Holnap lesz a nagy nap,a"műtét"ideje.. :D Az üzemanyag renszer teljes kitakarítása! Még arra vagyok kíváncsi,hogy ezt az átkozott aktívszén szűrőt nem lehet totál kiiktatni???Gondolok itt arra hogy egyszerűen leveszem a francba,ki a kukába,és a csöveket meg egyszerűen összekötöm csatlakozóval vagy valami csőelosztóval...Működne úgyis a verda esetleg?? :goofy:

Szerintem működne....

Csak, hogy értsétek mire való:

Az aktívszén-szűrő környezetvédelmi berendezés, a tankban lévő benzint nem szabad a levegőre szellőztetni, így bevezetik egy szénszűrőbe, majd vissza a szívóoldalra. Kiiktatásával a tank a szabadba szellőzik, ami káros a környezetre, a motornak azonban nem okoz gondot, az üzemeltetésre nincs káros hatással.

Tehát össze lehet kötni a csöveket, de bent van a pakliban, hogy műszakin megfognak vele, mert befolyásolja a kibocsájtást.

Ezt megerősíteni vagy cáfolni nem tudom, mert még nem találkoztam senkivel aki szénszűrővel és anélkül is mért volna.

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülye vagyok,de nem értem. A hőgomba a hengerfejbe van amire egy saru csatlakozó megy. A hűtőbe a vezető oldali oldalon megy be a csatlakozó. Más csati nincs a hűtőn tudtommal. Most amíg ezt nem olvastam el leszaladtam megnéztem lehúztam a hőgomba csatlakozóját ami a hengerfejben van előtte megnéztem a biztosítékot ami jó ráadtam a gyújtást lehúztam a csatlakozót a hűtőről és egy dróttal összezártam a csatlakozó helyét a hűtőkereten. És nem indult be.

A kékkel bekaríkázott csatiról van szó.

928776-20130302-WWSK4y.jpg

Link to comment
Megosztás:

Csak, hogy értsétek mire való:

Tehát össze lehet kötni a csöveket, de bent van a pakliban, hogy műszakin megfognak vele, mert befolyásolja a kibocsájtást.

Ezt megerősíteni vagy cáfolni nem tudom, mert még nem találkoztam senkivel aki szénszűrővel és anélkül is mért volna.

Hát ha csak nem fog benzinszag terjengeni a kocsi körül nem hiszem hogy lebontják a sárvédőt ott van-e az a tartály.

Link to comment
Megosztás:

Mostmár világos. Egyébként a szelepszár szimmering beleért a dobfékbe az volt a gond.

Holnap megnézem mostmár az a jeladót! :D köszi

Kihúzod a fenti képen kékkel jelölt csatlakozót, és magában a kábelen levő csatlakozóban zárod össze a sarukat. Akkor indul a venti.

Érteeem??! :D

Link to comment
Megosztás:

Hello! Hát nem bírtam várni holnapig,máris nekiestem délután-kora este az autónak :icon1: Először is injektorról levettem a benzincsövet,AC direktre köt,Colás flakonba bele a cső,és indult a teszt..Mert eddig csak úgy teszteltem hogy direktre volt kötve az AC,de nem mértem a mennyiséget amit nyom,csak azt néztem hogy megy-e folyamatosan :unsure: Akkor ment is szépen,és most is...csakhogy kb,1,2-1,3 lityit nyomatott bele a flaskába..Namost lehet hogy csodaszámba megy az esetem,mert ez a harmadik AC,amit tesztelek...A gyári Boss ami benne volt az betojt,oké kipipálva...utána vettem egy kínait kemény 6500ft-ért,na az bírt 300km-t,utána ugyanazok a tünetek,mint a Boss besza..ásánál...hanem most van egy kölcsönkapottam,amivel teszteltem,na ez nyom kb.1,2-1,3lityit..Akkor most jelezzem a havernak hogy lehet hogy az övé is bekrepált??? :omg: Ennyire AC gyilkos lennék vagy csak KU..VA peches??? :smartass: A teszt után lekötöttem a benzincsövet az AC-ről is(injektorról már le volt kötve),meg a másikat is az injektorról(azt hiszem a visszafolyó csöve),és kifúlykáltam őket kompresszorral!!Majd egy újabb teszt,mert elég sötét színű benya jött a szívócsőből,mire most még kevesebbet nyomott,talán még 1litert sem!!Na erre varjatok gombot!! :icon1: Ja és persze az autó nem indul be,csak böffent egyet kettőt aztán leáll!!Ezt már csak puszta érdekességként említettem meg :D Az aktív szénszűrőig még nem jutottam el,de a kis vékony kék cső,ami jön a szénszűrőtől és megy valami szelepre,onnan meg az injektorra,ill.fékrásegítőre,az teljesen tisztának tűnt-sőt belefújva,a harmadik csövön(a szellőző csöve ami szabadon lóg)szépen jött a levegő,tehát nincs eldugulva...Nos ezek után lehet hogy nem is bontom meg az autót a szénszűrő miatt,hanem beszerzek EGY NEGYEDIK AC-t!!!!!! Ami nem kínai,de azért mégsem 60ezres Boss...Azt már meg sem kérdem,mit szóltok az ötletemhez?? :D

Namos ugye a gyári előírás 2 liter/perc....egy kis matek.....szerintem semmilyen körülmények között nem eszik a kocsi 30Liternél többet (pölö tiltáson 2-ben 90-nél) Tehát HA 30litert eszik 100-on mondjuk 100Km/óránál akkor az pont 2Liter percenként....szóval szerintem normál körülmények között az 1Liter/perc is elég ha megvan a kellő nyomása. Ha jól számolok.

Link to comment
Megosztás:

Namos ugye a gyári előírás 2 liter/perc....egy kis matek.....szerintem semmilyen körülmények között nem eszik a kocsi 30Liternél többet (pölö tiltáson 2-ben 90-nél) Tehát HA 30litert eszik 100-on mondjuk 100Km/óránál akkor az pont 2Liter percenként....szóval szerintem normál körülmények között az 1Liter/perc is elég ha megvan a kellő nyomása. Ha jól számolok.

Nem kell számolnod semmit, le van írva.. most linkelted be nemrég...

8-ik oldaltól...

http://astraferi.fre...g_szivattyu.pdf

Link to comment
Megosztás:

Jóreggelt!Okés,akkor elvileg az AC-m jó.az a 1,3lityi több mint elég amit szállít...Mostmár akkor tiszta a fő szívócső,ami az AC-t köti össze az injektorral,illetve a visszafolyó csövet is kifújtam az injektor illetve a tank között..A szénszűrő kis vékony kék szinű csöve is tiszta,ami a szénszűrőtől megy a visszacsapó szelepig,onnan az injektorra illetve a fékrásegítőre..Meg a szellőző csöve is tiszta,szépen szelel az is..Szóval tegnap este ezeket fújkáltam ki,amit komolyabb megbontás nélkül lehetett..Viszont szerintem biztos hogy a tank szellőzésem nem jó,mert mindig szisszent a tanksapka elég nagyot,mikor levettem..Ma tehát jön a tank illetve a szénszűrő közötti hosszú cső kifújása,mert szerintem az van eldugulva még..A tanknál azt hogyan kell lekötni??Mert nem akarom a tankba visszafújni a trutyit..Sőt még leszedem az injektort is,mert nekem az is gyanús :unsure: Kérdésem hogy az injektor levétele után mit ellenőrizzek,mire figyeljek??Hogy felismerjem az esetleges hibát...

Link to comment
Megosztás:

Jóreggelt!Okés,akkor elvileg az AC-m jó.az a 1,3lityi több mint elég amit szállít...Mostmár akkor tiszta a fő szívócső,ami az AC-t köti össze az injektorral,illetve a visszafolyó csövet is kifújtam az injektor illetve a tank között..A szénszűrő kis vékony kék szinű csöve is tiszta,ami a szénszűrőtől megy a visszacsapó szelepig,onnan az injektorra illetve a fékrásegítőre..Meg a szellőző csöve is tiszta,szépen szelel az is..Szóval tegnap este ezeket fújkáltam ki,amit komolyabb megbontás nélkül lehetett..Viszont szerintem biztos hogy a tank szellőzésem nem jó,mert mindig szisszent a tanksapka elég nagyot,mikor levettem..Ma tehát jön a tank illetve a szénszűrő közötti hosszú cső kifújása,mert szerintem az van eldugulva még..A tanknál azt hogyan kell lekötni??Mert nem akarom a tankba visszafújni a trutyit..Sőt még leszedem az injektort is,mert nekem az is gyanús :unsure: Kérdésem hogy az injektor levétele után mit ellenőrizzek,mire figyeljek??Hogy felismerjem az esetleges hibát...

Nem akarlak elkeseríteni, de nekem pont karácsony előtt adta meg magát a szénszűrő, ami hazavágta az AC pumpám és 4 üzemanyagszűrőt elhasználtam. :D A tankot is ki kellett takarítani, mert tele volt szénporral az oldala, ami a szűrőből jött. Az üzemanyagcsövet nem kell kitakarítani, mert az tiszta, azért van a szűrő. :) Vákuumcsöveket kell kitakarítani alaposan. Én féktisztítót alkalmaztam ehhez.

Link to comment
Megosztás:

He? :D Az ECU? :D

Nekötekedjé huszonnyolcezer hsz-en keresztül taglaljuk hogy melyiket miért, nem szólalsz meg, a végén meg benyögsz valamit aminek végülis semmi jelentősége a ventivel-fortyogó vízzel kapcsolatban? Bárki segíthet ha akar végülis erről szól az egész. De mire jó csak a hibát keresni más eszmefuttatásában?

Link to comment
Megosztás:

Nekötekedjé huszonnyolcezer hsz-en keresztül taglaljuk hogy melyiket miért, nem szólalsz meg, a végén meg benyögsz valamit aminek végülis semmi jelentősége a ventivel-fortyogó vízzel kapcsolatban? Bárki segíthet ha akar végülis erről szól az egész. De mire jó csak a hibát keresni más eszmefuttatásában?

Nem tartottam fontosnak hozzászólni, mert már leírtátok a megoldást és a hibakeresést. :P

De azért nem gondoltam volna, hogy ilyet leírsz, pedig te is tudod, hogy nincs köze hozzá. :)

Ha nem lenne fontosabb dolgom, mint ezt a fórumot olvasni, akkor korábban válaszoltam volna a megoldással. :P

Link to comment
Megosztás:

Nem tartottam fontosnak hozzászólni, mert már leírtátok a megoldást és a hibakeresést. :P

De azért nem gondoltam volna, hogy ilyet leírsz, pedig te is tudod, hogy nincs köze hozzá. :)

Ha nem lenne fontosabb dolgom, mint ezt a fórumot olvasni, akkor korábban válaszoltam volna a megoldással. :P

Egy vérbeli MOTE-snak nem lehet fontosabb dolga mint a fórumot olvasni! :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Egy vérbeli MOTE-snak nem lehet fontosabb dolga mint a fórumot olvasni! :smartass:

Én ma már megkaptam, hogy süt a nap, jó idő van, és a hülyegyerek opelclubos pólóban ül a gép előtt. xD Mondjuk, a délutáni szereléshez gyűjtök informásönt, de akkor is :D

Link to comment
Megosztás:

Nos,alánéztem az autónak és igazatok volt(én nem akartam elhinni)tényleg BEHORPADT A TANKOM!! :goofy: Hogy a francba tudja az a kis vacak AC összeszívni a tankot,hát nem semmi...A tartópánt a levegőben van,és kb 5centire felette van a tank alja..Mostmár értem hogy miért volt olyan nehéz beleerőszakolnom az AC-t a tankba.. :blink: Valaki leírná nekem lépésről lépésre a tank kiszerelését,mert a javítási kézikönyvében nem találtam erre utaló leírást..Csak az AC ill.a szintjelző cseréje van benne..Hogy mivel kezdjem a bontást,miket kell lekötni előtte stb..Hogy elkerüljem a későbbi bonyodalmakat.. :smartass: Előre is köszi..

Link to comment
Megosztás:

Nos,alánéztem az autónak és igazatok volt(én nem akartam elhinni)tényleg BEHORPADT A TANKOM!! :goofy: Hogy a francba tudja az a kis vacak AC összeszívni a tankot,hát nem semmi...A tartópánt a levegőben van,és kb 5centire felette van a tank alja..Mostmár értem hogy miért volt olyan nehéz beleerőszakolnom az AC-t a tankba.. :blink: Valaki leírná nekem lépésről lépésre a tank kiszerelését,mert a javítási kézikönyvében nem találtam erre utaló leírást..Csak az AC ill.a szintjelző cseréje van benne..Hogy mivel kezdjem a bontást,miket kell lekötni előtte stb..Hogy elkerüljem a későbbi bonyodalmakat.. :smartass: Előre is köszi..

Kiszerelés nem bonyolult, csak ott van egy halom vákuumcső és egyéb finomságok.

Felül az ülés alatt a szivattyúnál leveszed a két csövet és a csatlakozót, kiveszed a szivattyút, és kiszeded belőle a benzint, a hagyományos csöves módszerrel, vagy a szivattyúval kiszívatod, így nem kell vele egyensúlyozni és könnyebb lesz a tank, majd alul a két pántot leengeded, itt már ajánlott két ember, itt már le tudod húzni a csöveket róla, a beöntőnyílásét, stb.

Aknáról is ki lehet szendi, de nehezebb, mert nem férsz el vele, az autót meg kell egyik oldalon emelni, vagy az egész hátulját, és levenni a kereket, akkor ki tudod csúsztatni.

Ha rendes emelőn csinálod akkor nem gond, mert simán leengeded.

A tank peremére fel van fogatva pár vákuumcső csatokkal, ilyenkor tudod azokat is leszedni, a kipufogót is le kell venni, vagy legalábbis leengedni.

Így már ki lehet szedni, csak ki kell játszani és mehet be a másik fordított sorrendben.

2 emberrel pár óra alatt megoldható aknáról.

Link to comment
Megosztás:

Nos,nagyon szépen köszönöm a részletes szerelési útmutatót!Igazából csak a kitakarítás végett szeretném kiszerelni,mert itt többen írták,hogy hasonló problémák után tele volt a tank oldala szénporral!Alul nem látok koszt a tankban,vagyis csak minimálisat,de az oldalát nem látom,így biztosra akarok menni,inkább kitakarítom!

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem tudom hogy muszáj egyáltalán levenni? Kompresszorral lehetne talán vissza alakítani azt meg lehet a helyén is. De gondolom pont olyan nem lesz amilyen volt egy kis horpadás azért marad benne.

Nem tudom én sem miért ne kéne leszedni, mikor a (a Caravanét) szét lehet szedni ketté.

Link to comment
Megosztás:

Héát...izé.....70ezer kilóméter... :blush: igazából szerintem akkor tört le amikor kitekertem, de lehet meg volt már repedve.

Akkor elmondhatod, hogy az Astrádban 70 ezer kilométerenként KELL cserélni gyertyát! :D

Nemtom mitcóttál vóna hozzá, ha az a kis porcelán darab nem kívül törik le a gyertyából, hanem a melegebbik végén! :confused:

Link to comment
Megosztás:

Tul sokan panaszkodtok a gyakori AC halálozásról. Lehet hogy majd hülyeségnek találjátok amit mondok, de én is szenvedtem ezzel még amikor Omegám volt. Fél évente uj AC-t vettem bele, és gyári ujat. Igen, az még a válság előtt volt. :D

Azt vettük észre a szerelőmmel, hogy az a sűrű szövésű szűrő az AC alján, mindig tele volt apró fém forgáccsal. Ezek azért átférkőztek a szűrőm. és megakasztották az Ac-t. ilyen fémforgács minden autóban lehet, főleg minél idősebb az autó. Ugyanis ez a benzinkutakból származhat. Azok is kopnak, és az évek során összejön némi forgács a tankban. Mi ezt egy hangszóróból származó, kis mágnesdarabbal oldottuk meg. Az Ac nyílásán bedobtuk a tankba. Az omegának műanyag tankja volt, tehát lehet hogy kicsit vándorolt az alján, de az összes ilyen pici fémforgácsot összeszedte. Az astrának fém tankja van, tehát megáll majd egy helyen. Azóta nem volt gon d az Ac val. Legalábbis fémforgács nem akasztotta meg. lehet azt gondoljátok, azon a szűrőn nem megy át, de igen. Átmegy rajta. :sneaky:

Szerintem egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.