Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Téged nem a kiszakadt aktívszén szűrő szivat? :rolleyes:

Sziasztok!Hát már megmondom őszintén,nem tudom mi szivat!! :unsure: Hol található ez az aktívszén szűrő egyébként,és hogy néz ki??És mit ellenőrizzek rajta??A légszűrő környékén van?? Vagy lehet hogy az enyémben nincs is olyan...92-es Astra sima C14NZ 60lovas motorral... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hát már megmondom őszintén,nem tudom mi szivat!! :unsure: Hol található ez az aktívszén szűrő egyébként,és hogy néz ki??És mit ellenőrizzek rajta??A légszűrő környékén van?? Vagy lehet hogy az enyémben nincs is olyan...92-es Astra sima C14NZ 60lovas motorral... :huh:

Az aktiv szenszurod a jobb oldali sarvedo alatt van, egy nagyobb fekete muanyag doboz.

ellen orizni meg a rameno vakuum csoveket tudod, hogy nem-e sziv falsot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Hát már megmondom őszintén,nem tudom mi szivat!! :unsure: Hol található ez az aktívszén szűrő egyébként,és hogy néz ki??És mit ellenőrizzek rajta??A légszűrő környékén van?? Vagy lehet hogy az enyémben nincs is olyan...92-es Astra sima C14NZ 60lovas motorral... :huh:

Szűrő: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=252&st=12280#entry793741

Megoldás: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=252&st=12260#entry793586

Link to comment
Megosztás:

Az aktiv szenszurod a jobb oldali sarvedo alatt van, egy nagyobb fekete muanyag doboz.

ellen orizni meg a rameno vakuum csoveket tudod, hogy nem-e sziv falsot.

Hát megint okosabb lettem!Álmomban sem gondoltam volna hogy oda dugják el a szénszűrőt"Opelék" :blink: Meg hogy egyáltalán van neki ilyen....Köszi szépen a segítséget..Hétvégén meg is nézem! Nem akarok újat venni,mert elég horribilis az ára! Ahogy nézem a képet,lehet elég csak a dob betétet levennem,és már hozzá is férek... :goofy: Szóval akkor ellenőrzöm a csöveket,nincs-e lecsúszva,esetleg kilyukadva-eltömődve valamelyik,akkor ellenőrzöm magát a szűrőt,nem hullanak-e belőle pici széndarabkák+ilyenek...Már csak az a kérdés.melyik megoldás a biztosabb??A "kiszórom a tartályból a maradék szenet,majd csöveket visszateszem"??vagy pedig a"segédmotor benzinszűrős"megoldás?? Szerintem ha kitakarítom a szenet belőle végleg,az biztosabb,mint a kis szűrő felszerelése....Mert elég sokan írtátok,hogy ez a aktívszén tartály probléma előbb-utóbb mindenkit utolér....Én meg mostmár a"minden megoldás érdekel"kategóriába estem,mert ami hibalehetőségekre józan-paraszti ésszel gondolhattam eddig,azokat már megoldottam...és még mindig csak sz.rakodik a kocsi... :angry:

Link to comment
Megosztás:

Hát megint okosabb lettem!Álmomban sem gondoltam volna hogy oda dugják el a szénszűrőt"Opelék" :blink: Meg hogy egyáltalán van neki ilyen....Köszi szépen a segítséget..Hétvégén meg is nézem! Nem akarok újat venni,mert elég horribilis az ára! Ahogy nézem a képet,lehet elég csak a dob betétet levennem,és már hozzá is férek... :goofy: Szóval akkor ellenőrzöm a csöveket,nincs-e lecsúszva,esetleg kilyukadva-eltömődve valamelyik,akkor ellenőrzöm magát a szűrőt,nem hullanak-e belőle pici széndarabkák+ilyenek...Már csak az a kérdés.melyik megoldás a biztosabb??A "kiszórom a tartályból a maradék szenet,majd csöveket visszateszem"??vagy pedig a"segédmotor benzinszűrős"megoldás?? Szerintem ha kitakarítom a szenet belőle végleg,az biztosabb,mint a kis szűrő felszerelése....Mert elég sokan írtátok,hogy ez a aktívszén tartály probléma előbb-utóbb mindenkit utolér....Én meg mostmár a"minden megoldás érdekel"kategóriába estem,mert ami hibalehetőségekre józan-paraszti ésszel gondolhattam eddig,azokat már megoldottam...és még mindig csak sz.rakodik a kocsi... :angry:

Ha teszel be "benzinszűrős megoldást" azzal csak tutira mész, nem biztos hogy ki tudod teljesen szórni a tartályból a széntet!:D

Link to comment
Megosztás:

Biztos vagy te abban hogy kell olyat keresned az autódban?

Amúgy elég jól ereszti az olajat a vezérlő tengő menetirányszerinti bal szimeringed!(a Gyújtás felé)

Hát nem is tudom, hogy kéne-e keresnem, de annyit olvastam róla, és sehol sem találom :unsure:. Lehet nincs is?? :icon11: Egyébként tényleg ereszt, de majd műszakira csere lesz :icon10:.

Link to comment
Megosztás:

Ha teszel be "benzinszűrős megoldást" azzal csak tutira mész, nem biztos hogy ki tudod teljesen szórni a tartályból a széntet! :D

Köszi a hasznos tippet,azt hittem a szén eltávolítása biztosabb megoldás.. :goofy: Hétvégén rászánok egy napot az tuti..Visszaolvasgatva a topikba a szerelés menetét,kitakarítok,kifújkálok mindent..Autó eleje megemel,jobb első kerék leugrik,dob betét leszed,akkor már hozzáférek a szénszűrőhöz.Üzemanyagtankhoz menő csöveket is leszedem,aztán adok nekik kb.6-8 bart,(ennyit tud a Tescos kompresszorom) :evilgrin: Mert most eszembe jutott,hogy újabban tankoláskor ku..va nagyot szisszent mindig,mikor leszedtem a tanksapkát!!Akkor ez a szisszenés sem egészséges dolog!?Meg jelentkezett a kigyorsításkori megtorpanás is elég sűrűn!!! Aztán szépen kiszórom a szenet a szűrőből,már ami kijön,plusz kap egy kis szűrőt az injektor elé,azt hiszem van is itthon ilyen szűrőm!Ja tényleg,a szűrőt melyik csőre tegyem fel?? Mert ha szemben állok az autóval,egy cső van az injektor háta mögött,illetve kettő a(szemben állva)jobb oldalán...Persze lehet hogy van közöttük vákum cső is,nem tudom,ezt annyira nem vágom..

Remélem hogy mostmár tényleg rendbejön a kicsike,mivelhogy már a fél autót kicseréltem :omg: Új AC,benzinszűrő,lambdaszonda,gyújtáskábelek kompletten,motorhőfok jeladó,gyertyák,trafó,fojtószelep potméter,légszűrő...hirtelen ennyi :blink:

Szóval ahogy szokott lenni,mire rájövök a hibára,2 havi fizu bánja... :angry:

Link to comment
Megosztás:

Hát nem is tudom, hogy kéne-e keresnem, de annyit olvastam róla, és sehol sem találom :unsure:. Lehet nincs is?? :icon11: Egyébként tényleg ereszt, de majd műszakira csere lesz :icon10:.

Ebben a motortípusban nincs.

Kimértem ma délután a kétvezetékest, 10-fokon 4.15Kohm nagyjából jó a kocsi is simán indult..X-akta.....

Link to comment
Megosztás:

Köszi a hasznos tippet,azt hittem a szén eltávolítása biztosabb megoldás.. :goofy: Hétvégén rászánok egy napot az tuti..Visszaolvasgatva a topikba a szerelés menetét,kitakarítok,kifújkálok mindent..Autó eleje megemel,jobb első kerék leugrik,dob betét leszed,akkor már hozzáférek a szénszűrőhöz.Üzemanyagtankhoz menő csöveket is leszedem,aztán adok nekik kb.6-8 bart,(ennyit tud a Tescos kompresszorom) :evilgrin: Mert most eszembe jutott,hogy újabban tankoláskor ku..va nagyot szisszent mindig,mikor leszedtem a tanksapkát!!Akkor ez a szisszenés sem egészséges dolog!?Meg jelentkezett a kigyorsításkori megtorpanás is elég sűrűn!!! Aztán szépen kiszórom a szenet a szűrőből,már ami kijön,plusz kap egy kis szűrőt az injektor elé,azt hiszem van is itthon ilyen szűrőm!Ja tényleg,a szűrőt melyik csőre tegyem fel?? Mert ha szemben állok az autóval,egy cső van az injektor háta mögött,illetve kettő a(szemben állva)jobb oldalán...Persze lehet hogy van közöttük vákum cső is,nem tudom,ezt annyira nem vágom..

Remélem hogy mostmár tényleg rendbejön a kicsike,mivelhogy már a fél autót kicseréltem :omg: Új AC,benzinszűrő,lambdaszonda,gyújtáskábelek kompletten,motorhőfok jeladó,gyertyák,trafó,fojtószelep potméter,légszűrő...hirtelen ennyi :blink:

Szóval ahogy szokott lenni,mire rájövök a hibára,2 havi fizu bánja... :angry:

Amikor adod neki majd a benyacsőnek a 8 bart pár biztonsági dolgot csinálj meg, mert kinyírhatod az AC t! pl vedd le a csövet róla!

Az hogy sziszeg a a tanksapka levételkor, az nem tól jó mert ez azt jelenti hogy nem tud szellőzni a tankod, nyáron álló helyzetben nyomás keletkezik benne ami tudjuk mit tud okozni.. másrészről egy vákuum is keletkezik amikor pörgeted az opelt (huzatod) ezáltal behorpadhat a tank, na ez se egészséges ráadásul nem is megy az autó annyira mert nehezebben szíjja az AC

A benzin csőbe olyan kicsi szűrőt ne nagyon tegyél be...

Inkább a Vákuumcsőbe :

Sz_nsz_r_t_l_v_kum_cs__www.kepfeltoltes.hu_.jpgSz_r_b_l_sz_v_torokba_bejut__sz_n_szemcs_k_megel_z_s_re_www.kepfeltoltes.hu_.jpg221111-20110429-a9dqDH_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

A reggel megint indítási gondokkal küszködtem, a végén kitekertem a gyertyákat csak úgy az egyik így jött ki:

928205-20130302-NQormW.jpg

Mivel plussz gyertyám nem volt visszaraktam és el 3 -hengereztem-bubaruztam a Lángba és vettem 4 gyertyát. Most egész jó hangja van aztán majd holnap reggel kiderül hogy ez volt a hiba oka vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Holnap lesz a nagy nap,a"műtét"ideje.. :D Az üzemanyag renszer teljes kitakarítása! Még arra vagyok kíváncsi,hogy ezt az átkozott aktívszén szűrőt nem lehet totál kiiktatni???Gondolok itt arra hogy egyszerűen leveszem a francba,ki a kukába,és a csöveket meg egyszerűen összekötöm csatlakozóval vagy valami csőelosztóval...Működne úgyis a verda esetleg?? :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Holnap lesz a nagy nap,a"műtét"ideje.. :D Az üzemanyag renszer teljes kitakarítása! Még arra vagyok kíváncsi,hogy ezt az átkozott aktívszén szűrőt nem lehet totál kiiktatni???Gondolok itt arra hogy egyszerűen leveszem a francba,ki a kukába,és a csöveket meg egyszerűen összekötöm csatlakozóval vagy valami csőelosztóval...Működne úgyis a verda esetleg?? :goofy:

Szerintem működne....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem működne....

Na akkor lehet hogy kipróbálom,és majd írom a tapasztalatokat.. :icon1: Így lehet kiiktatom a környezetvédelmi"hülyeséget",de legalább működik az autó...de remélem a lambdát nem kavarja össze,hogy majd egy zöldkártyán elbukjon a kocsi.. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

A reggel megint indítási gondokkal küszködtem, a végén kitekertem a gyertyákat csak úgy az egyik így jött ki:

Mivel plussz gyertyám nem volt visszaraktam és el 3 -hengereztem-bubaruztam a Lángba és vettem 4 gyertyát. Most egész jó hangja van aztán majd holnap reggel kiderül hogy ez volt a hiba oka vagy nem.

Mennyi km volt ebben a gyönyörűségben? Ilyent még nem láttam, pedig elég vén vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Valaki emgtudná nekem mondani,hogy hanyadik a biztosítéka a hűtőventillátornak? Mentem ma vele és a ahogy melegedett a motor szépen lassan kiakadt megálltam megnézni járómotornál a ventillátor nem ment a víz meg rotyogott. Arra gondolok,hogy vagy biztosíték,esetleg jeladó?! vagy maga a ventillátor romlott el.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Valaki emgtudná nekem mondani,hogy hanyadik a biztosítéka a hűtőventillátornak? Mentem ma vele és a ahogy melegedett a motor szépen lassan kiakadt megálltam megnézni járómotornál a ventillátor nem ment a víz meg rotyogott. Arra gondolok,hogy vagy biztosíték,esetleg jeladó?! vagy maga a ventillátor romlott el.

928432-20130302-2sKEoA.jpg

A ventit tudod ellenőrizni ha lehuzod a hőgomba csatiját és összezárod a két lábat, ha gyujtáson elindul akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. A ventillátor csatiját zárjam össze? Mert ugye a hőgömba csatija az sarus.

A hűtő anyósoldaláról egészen lentről lehúzod a hőgomba csatiját és amit lehúztál abban zárod a két lábat. így azt hiszi a motorvezérlő hogy meleg a víz és indítja a ventit gyujtáson. (ha jó)

Link to comment
Megosztás:

A hűtő anyósoldaláról egészen lentről lehúzod a hőgomba csatiját és amit lehúztál abban zárod a két lábat. így azt hiszi a motorvezérlő hogy meleg a víz és indítja a ventit gyujtáson. (ha jó)

Most lehet hülye vagyok,de nem értem. A hőgomba a hengerfejbe van amire egy saru csatlakozó megy. A hűtőbe a vezető oldali oldalon megy be a csatlakozó. Más csati nincs a hűtőn tudtommal. Most amíg ezt nem olvastam el leszaladtam megnéztem lehúztam a hőgomba csatlakozóját ami a hengerfejben van előtte megnéztem a biztosítékot ami jó ráadtam a gyújtást lehúztam a csatlakozót a hűtőről és egy dróttal összezártam a csatlakozó helyét a hűtőkereten. És nem indult be.

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülye vagyok,de nem értem. A hőgomba a hengerfejbe van amire egy saru csatlakozó megy. A hűtőbe a vezető oldali oldalon megy be a csatlakozó. Más csati nincs a hűtőn tudtommal. Most amíg ezt nem olvastam el leszaladtam megnéztem lehúztam a hőgomba csatlakozóját ami a hengerfejben van előtte megnéztem a biztosítékot ami jó ráadtam a gyújtást lehúztam a csatlakozót a hűtőről és egy dróttal összezártam a csatlakozó helyét a hűtőkereten. És nem indult be.

Ami az egy sarus bizbasz a hengerfejen az a vizhofok jelado... ha azt lehuzod annyi tortenik,hogy a muszeregysegedben maxba megy a vizhofok mutatod...

Ami neked kell az Tuti, hogy a hutobe van becsavarva 2 v 3 vezetek megy ra...es annak az anyos oldalon kene lennie, oldalt lent...

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülye vagyok,de nem értem. A hőgomba a hengerfejbe van amire egy saru csatlakozó megy. A hűtőbe a vezető oldali oldalon megy be a csatlakozó. Más csati nincs a hűtőn tudtommal. Most amíg ezt nem olvastam el leszaladtam megnéztem lehúztam a hőgomba csatlakozóját ami a hengerfejben van előtte megnéztem a biztosítékot ami jó ráadtam a gyújtást lehúztam a csatlakozót a hűtőről és egy dróttal összezártam a csatlakozó helyét a hűtőkereten. És nem indult be.

Mi meg azt nem értjük, mit nem értesz. :D

Meg az sem világos, milyen csati van a hengerfejben... valószínűleg az indexfényvisszahúzó relé tápja lesz az.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.