Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Helló!

Segítséget szeretnék kérni! Az a helyzet, hogy egy pár hete azt csinálja az autó (c14nz ferdehátú benzines 2001), hogy alapjáraton egyenetlenül pöfög, majd indulás után alacsony fordulaton berángat a gyorsításoknál. De nem minden esetben csinálja, mert van mikor beindítom és simán megy, másnap meg megint berángat:( Aztán másnap megint nem. Üzemanyagellátásra gyanakszom, de nem vagyok benne biztos. Gyújtástól vagy koszos gyertyától is lehet ilyen???

Így elsőre bepárásodott gyújtáselosztó, áthúzó gyertyakábel, elhasználódott gyertya lehet.

Elküldve

lenne egy kérdésem:

nézem Atys hozzászólását és látom, hogy 2001es C14NZ-s a kocsija ez lehet?

meddig rakták bele ezeket a motorokat? (már a "C"-seket) mondjuk engem a C16NZ érdekelne, hogy mi a legfiatalabb, amit meg lehetne venni

Elküldve

én is arra gyanakodtam, de csak tudja gondoltam :icon1:

mindenesetre vki esetleg tudja meddig szerelték be a C16NZ-ket?

Fészliftig, tehát úgy 94/9-ig. Ezután már X16SZ volt a C16NZ, majd később az X16SZR 96-tól.

Elküldve

Fészliftig, tehát úgy 94/9-ig. Ezután már X16SZ volt a C16NZ, majd később az X16SZR 96-tól.

köszi, akkor nincs értelme nézegetni, azok ugyanúgy megvannak hajtva (vagy még jobban) mit az enyém

Elküldve

köszi, akkor nincs értelme nézegetni, azok ugyanúgy megvannak hajtva (vagy még jobban) mit az enyém

Miért lennének jobban meghajtva mint a Tied? :P Enyémben valójában fél millió km van már, csak ugye sosem tekerték vissza a km órát. :D

Elküldve

Hát nézd... Nem nagyképűségből írom de 4éve vettem egy 96' ducato maxi-t hasonlóan körültekintően 2,5 szívódízelt. 4év alatt 1generátor csapágy+1vízpumpa csere volt. Ezért gondolom,hogy az utánajárás meghálálja magát :) G astrát nézegettem de arra,hogy a belsejét szétvágja a bádogosárú meg a palázó kalapácsok , arra sajnálnám. Szerinted alapból a széria rossz választás már a korából fakadóan melós kocsinak ? Eddig mindenki ugy jellemezte,hogy egyszerű gép mint a szög. És mivel sokat látok belőle az utakon ebből gondolom,hogy az alkatrészei sem lehetnek drágák. Vagy rosszul gondolkozom? / 2 hete bújom keléstől fekvésig a témát, lassan üldözési mániás leszek tőle... :D

Melós kocsinak pontosan jó! Mármint maga a típus. És az alkatrészek viszonylag olcsóak a későbbi modellekhez képest.

Háát igen , iparos vagyok én is. Olaj-víz-benzin amire figyelni tudok aztán annyi. Mondjuk én csak városban használom , vidéki melóhoz eddig is béreltem mert a 2,5 D ducatoval örökké valóság volt a 100 körüli sebesség. :)

Amúgy ezt megyek péntek fele megnézni:

http://www.hasznalta....fix_ar-6635066

Az összes kritériumnak megfelel ami szükséges. Így első ránézésre vélemény ? Meg a legnagyobb előnye,hogy kb 15 pernyire van innen :)

Hát azt nem tudom, hogy mennyi pénzed van autóra, de ez a kocsi azért meggondolandó, hogy megéri-e. A kaszni nem túl bizalomgerjesztő, és a motorja is elég harmatos (teljesítményre). Ahhoz képest, hogy 96-os elég leharcoltnak látszik. Csak azért megvenni, mert közel van, nem érdemes. Rengeteg eladó van ezekből. Ne kapkodd el.

Elküldve

Így elsőre bepárásodott gyújtáselosztó, áthúzó gyertyakábel, elhasználódott gyertya lehet.

Köszönöm a segítséget, utánannézek a problémáknak. Még annyi, hogy az alapjárati motor is okozhat hasonlókat esetleg?

Elküldve

Köszönöm a segítséget, utánannézek a problémáknak. Még annyi, hogy az alapjárati motor is okozhat hasonlókat esetleg?

Az általában csak alapjárat ingadozást-felpörgést okoz, de kitakarítani nem árt.

Elküldve

Háát igen , iparos vagyok én is. Olaj-víz-benzin amire figyelni tudok aztán annyi. Mondjuk én csak városban használom , vidéki melóhoz eddig is béreltem mert a 2,5 D ducatoval örökké valóság volt a 100 körüli sebesség. :)

Amúgy ezt megyek péntek fele megnézni:

http://www.hasznalta....fix_ar-6635066

Az összes kritériumnak megfelel ami szükséges. Így első ránézésre vélemény ? Meg a legnagyobb előnye,hogy kb 15 pernyire van innen :)

Ez valamivel szimpibb...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4i_gl_se-6606534

Talán mert a légszűrőházra írt felirat valami sportszűrőzött tuning verdát juttat eszembe... Ráadásul a hó ápol és eltakar. Az üregvédelem meg jól hangzik, és szimpi, hogy van kormányvédő...

Elküldve

Háát igen , iparos vagyok én is. Olaj-víz-benzin amire figyelni tudok aztán annyi. Mondjuk én csak városban használom , vidéki melóhoz eddig is béreltem mert a 2,5 D ducatoval örökké valóság volt a 100 körüli sebesség. :)

Amúgy ezt megyek péntek fele megnézni:

http://www.hasznalta....fix_ar-6635066

Az összes kritériumnak megfelel ami szükséges. Így első ránézésre vélemény ? Meg a legnagyobb előnye,hogy kb 15 pernyire van innen :)

Szerintem ezt ne vedd meg! Valami nem stimmel a jobb elejénél, mintha javították volna az index mögött. lehet törött volt, merrt a légszűrőházon is a tipikus bontós felirat virít! vagyis cserés volt! Ha kombit szeretnél mindenképp akkor szerintem csakis SE-t vegyél azaz hengerenkénti injektorost, mert abban több a kraft!Ebbe központi injektor van ezzel csak kirándulni lehet az alföldön...

VISZONT ott figyel bal hátul az üvegen valami, nem tom észrevettétek-e??? HÁH!! :smartass:

Elküldve

Szervusztok!

Nos,tovább kísérleteztem az AC-val,eredmény nélkül.. :unsure: A relét kiszedve,ahogy mondtátok direktre kötöttem az AC-t,ment mint állat de az autó így sem indult be,pedig ha folyamatosan nyomja be a benyát,gondolom be kellett volna indulnia,és pörögni a motornak őrült módon..Hátul az AC csatlakozót is ellenőriztem,megkapja a folyamatos áramot,jobb híján egy 12V-os izzóval teszteltem,jó erősen világított,ahogy kell,gondolom ha nincs 12V,akkor nyílván csak pislákolt volna...Tehát szerintem,nem csinál elég nyomást az AC,ez lehet a gond!!Szikrát is ellenőriztem,az is jó erős,ráadásul a gyújt.kábeleket is pár hónapja cseréltem!Vagy valahol el van dugulva az üzemanyag rendszer???Illetve még egy dologra gondoltam...Az AC alján a fő szívőcső mellett,kint a szélén van egy pici lyuk,nos ennek a lyukacskának hogyan kell állnia és mi a szerepe??A gumiborítás be kell hogy takarja avagy sem??Mert az AC-t ugye lehet forgatni a gumiperselyében,és van olyan rész a gumin mikor szabadon hagyja a lyukat,ha jobban elfordítom akkor már takarja!!Megmondom őszintén,már nem emlékszem hogy hogyan is állt a lyukacska kiszedés előtt... :smartass: és a dőlésszögére sem igazán,ahogy belemegy az AC a tankba..Van valami trükk hogy hogyan is kell állnia a tankban ennek az egésznek??? Mert mikor beszereltem,feszült az AC a csavarokkal húzattam a helyére...vagy ez a normális?? :sick: A tankban kb.4-5cm-nyi a benzinszint,szerintem annak még elégnek kellene lennie,hogy felkapja..

Elküldve

Szerintem ezt ne vedd meg! Valami nem stimmel a jobb elejénél, mintha javították volna az index mögött. lehet törött volt, merrt a légszűrőházon is a tipikus bontós felirat virít! vagyis cserés volt! Ha kombit szeretnél mindenképp akkor szerintem csakis SE-t vegyél azaz hengerenkénti injektorost, mert abban több a kraft!Ebbe központi injektor van ezzel csak kirándulni lehet az alföldön...

VISZONT ott figyel bal hátul az üvegen valami, nem tom észrevettétek-e??? HÁH!! :smartass:

Az nem az! Csak a kereskedő matricája.

Elküldve

Szervusztok!

Nos,tovább kísérleteztem az AC-val,eredmény nélkül.. :unsure: ...

Téged nem a kiszakadt aktívszén szűrő szivat? :rolleyes:

Elküldve

20 perc alatt sikerült csak elindítani a kocsit már féltem, hogy leég az indítómotor...ha meleg már nagyjából rendben van kimértem a kétvezetékest üzemi hőfokon 415Ohm...egy kicsit sok ide igazából hidegen leszek rá kíváncsi.

Elküldve

20 perc alatt sikerült csak elindítani a kocsit már féltem, hogy leég az indítómotor...ha meleg már nagyjából rendben van kimértem a kétvezetékest üzemi hőfokon 415Ohm...egy kicsit sok ide igazából hidegen leszek rá kíváncsi.

Naffene csak nem megfázott?

Elküldve

Passz, a kétvezetékesre tippelek...de még nem tudtam kimérni hidegen.

Kétvezetékes miatt azért nem kéne 20 percet önindítózni, hogy beinduljon és egyébként sem egészséges a motornak ennyi önindítós járatás, megfelelő olajnyomás nélkül.

Elküldve

Kétvezetékes miatt azért nem kéne 20 percet önindítózni, hogy beinduljon és egyébként sem egészséges a motornak ennyi önindítós járatás, megfelelő olajnyomás nélkül.

Lehet, de ha el kell indítani az autót akkor nem az a fő szempont hogy jót tesz-e neki....ha nem a kétvezetékes, akkor ötlet? :icon1: Mindíg már majdnem elindult egyet-kettőt puffant aztán mégsem. Mivel ha elindul már nem áll le, és melegen azonnal indul még 2 óra állás után is amikor még langyi a motor ezért gondoltam a kétvezetékesre. Benzinpumpát nem befolyásolja hogy hideg vagy meleg a motor amúgy zúg, és jön is a szag hátulról. A lambda hidegen nem figyel. A gyujtás alkatrészek meg (trafó modul hall-jeladó) nincsenek annyira bent a motorban hogy 2 óra alatt 5 fokban ne hüljenek vissza teljesen, csak a kétvezetékes van bent a vízben ezért gondolok erre de hidegen még nem mértem ki. Az elosztófedelet kitöröltem hátha páralecsapódás bár akkor csak 3 hengerezni szokott. Ha elindul nagy nehezen viszonylag simán jár, de amíg hideg torpan be (nem le :D ) dadog, aztán ahogy melegszik egyre jobb lesz , majd végül semmi baja.

Elküldve

Lehet, de ha el kell indítani az autót akkor nem az a fő szempont hogy jót tesz-e neki....ha nem a kétvezetékes, akkor ötlet? :icon1: Mindíg már majdnem elindult egyet-kettőt puffant aztán mégsem. Mivel ha elindul már nem áll le, és melegen azonnal indul még 2 óra állás után is amikor még langyi a motor ezért gondoltam a kétvezetékesre. Benzinpumpát nem befolyásolja hogy hideg vagy meleg a motor amúgy zúg, és jön is a szag hátulról. A lambda hidegen nem figyel. A gyujtás alkatrészek meg (trafó modul hall-jeladó) nincsenek annyira bent a motorban hogy 2 óra alatt 5 fokban ne hüljenek vissza teljesen, csak a kétvezetékes van bent a vízben ezért gondolok erre de hidegen még nem mértem ki. Az elosztófedelet kitöröltem hátha páralecsapódás bár akkor csak 3 hengerezni szokott. Ha elindul nagy nehezen viszonylag simán jár, de amíg hideg torpan be (nem le :D ) dadog, aztán ahogy melegszik egyre jobb lesz , majd végül semmi baja.

Nekem is hasonló bajom van. Csak nekem hidegen is pöccre indul, viszont kb fél perc után elkezd dadogni, néha meg is áll és olyankor ha egyből próbálom beindítani, akkor csak nagyon nehezen akar indulni, mintha nem kapna naftát, vagy gyújtás nem lenne, majd ahogy beindul nagy nehezen csak reszket, remeg a motor. De pl ha nem azonnal próbálom újra beindítani, hanem v árok 2-3 percet, akkor indul megint rendesen, aztán 1-2 perc járás után ismét jön a dadogás, ilyenkor erőtlen is a motor. Ha bemelegszik nekem is tökéletes, akkor semmi baja. Vízhőfok jeladó 2 éve lett cserélve jó minőségűre, agr kipucolva, benzinszűrő cserélve, szóval nem értem mi lehet vele.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.