Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! S.O.S.-be kellene valami segitség! Olyan problámákkal küszködök hogy van hogy nem nagyon akar beindulni a kicsike de van hogy pöcre beindul! Van hogy megyek vele 60-70 kmt és semmi gond de van hogy megyek 2kmt és egyszercsak gondol egyet és leálll! Néztem a motorteret és a gyertyáknál ahol rámegy a kábel néha lehet látni szikrákat ami gondolom nem normális! A másik meg az hogy üresbe megpöcintem a gázpedált hogy felmenjen olyan 1500-2000 ig felmegy de nem rögtön hanem késve,nem reagál rögtön és van hogy 1000-nél kicsit megakad de továb megy és kicsit ingadozik az alapjárat is! Mi lehet a gond? És össze függ a két dolog vagy teljesen más!

Astra F 1.4 Benzin Elöre is köszi!

Szia!

Nekem szinte hasonló problémám volt és egy gyújtásmodul csere megoldotta a problémát. A trafó alatti kis fekete doboz, így néz ki: http://zsu.hu/kepek/as_tcd_kepek2/269/int_15440__br_intermotor_gyujtasmodul_opel_.jpg Bontóban tartóval együtt tudtak adni, nem kellett faragni a régit.

Link to comment
Megosztás:

Az nem rég lett cserélve!

Lehet kontakthibás csatlakozás is, nekem az okozott hasonlót. Az autóval szemben állva a gyújtáselosztó mögött, kicsit lejjebb van egy csatlakozó, egy fémlemezzel rögzítve, nekem az volt kh-s, járó motornál mozgasd meg (meg az összes elektromos csatlakozót a motortérben), és kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Lehet kontakthibás csatlakozás is, nekem az okozott hasonlót. Az autóval szemben állva a gyújtáselosztó mögött, kicsit lejjebb van egy csatlakozó, egy fémlemezzel rögzítve, nekem az volt kh-s, járó motornál mozgasd meg (meg az összes elektromos csatlakozót a motortérben), és kiderül.

Oks! Megprobálom! köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megint itt vagyok! :D Kicseréltem ma a gyujtás kábeleimet (mindet) hátha megtört valahol és fére huz és azért nem akar beindulni meg ilyenek! Úgy nézett ki hogy az volt a gond pöcre és szebben is indult ment nem ált le boldogság! Este beiluk inditom,indul öv beköt motor leáll :huh: nemindul,3-4inditozásra beindult járt alapjáraton pici gázfröcs motor leáll :blush: nemindul elég sokáig csesztettem mire beindult,gáz oké, indulhattam is és szépen ment nem ált le! :huh: valami ötlet hogy mi lehet a baj? Elörre is köszi!

Astra F 1.4 benzin C14NZ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megint itt vagyok! :D Kicseréltem ma a gyujtás kábeleimet (mindet) hátha megtört valahol és fére huz és azért nem akar beindulni meg ilyenek! Úgy nézett ki hogy az volt a gond pöcre és szebben is indult ment nem ált le boldogság! Este beiluk inditom,indul öv beköt motor leáll :huh: nemindul,3-4inditozásra beindult járt alapjáraton pici gázfröcs motor leáll :blush: nemindul elég sokáig csesztettem mire beindult,gáz oké, indulhattam is és szépen ment nem ált le! :huh: valami ötlet hogy mi lehet a baj? Elörre is köszi!

Astra F 1.4 benzin C14NZ

Tudod nekem egy olyan hiba volt anno, amire senki sem gondolt... Immo chip szórakozott... letiltotta a benzint... Aztán javítva lett, és megszűnt a hasonló jelenség! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem észre olajcsere és hengerfej felújítás óta hogy elmentem a kocsival 1800km és az olaj nivó pont a minimumon van? /dugattyúgyürüt nem cseréltünk/.sehol nem csöpög tökéletes a tömítés mindenhol

vajon mitől lehet ez?

Az olajszűrő is vesz fel némi olajat, meg hát az olajat minden autó eszi kisebb-nagyobb mértékben....főleg ha nem mai gyerek. Nekem a 10ezer kilóméter végére elfogy az egész 5 literes kanna.

Link to comment
Megosztás:

Az olajszűrő is vesz fel némi olajat, meg hát az olajat minden autó eszi kisebb-nagyobb mértékben....főleg ha nem mai gyerek. Nekem a 10ezer kilóméter végére elfogy az egész 5 literes kanna.

értem akkor ne aggódjak emiatt azt mondod,töltögessem és akkor nem lesz gond:)

Link to comment
Megosztás:

értem akkor ne aggódjak emiatt azt mondod,töltögessem és akkor nem lesz gond:)

Hát amig nem nagyon vészes az olajfogyás nem érdemes szerintem motorfelújításon gondolkodni, mást meg nem igazán lehet kezdeni vele. Vagy kifele jön az olaj a szimeringeknél vegy befele ha kopott ez a két lehetőség van. A mérték a lényeg, nem várhatjuk el egy több 100ezret futott autótól hogy úgy viselkedjen mint egy új.

Link to comment
Megosztás:

értem akkor ne aggódjak emiatt azt mondod,töltögessem és akkor nem lesz gond:)

Nem kell parázni. Legyen olajnyomás és megfelelő mennyiségű olaj és persze minőségű. Minden motor eszi jobban vagy kevésbé az olajat, csak sokszor nem venni észre, mert kipótolódik a hiányzó mennyiség, pl vízpárával, de ettől még baja nem lesz. A felújított motorom pl nem veszít a nívó szintből 10000km alatt, csak az felett kezd el fogyni. Tehát egy olaj 10000km után már nem olyan jó, legalábbis ezt tapasztaltam. Tízezrenként cseréld minőségire (Valvoline, Metabond, Mobil1, Q8) és nem lesz baj. Sokan spórolnak rajta és veszik az olcsót, pedig szerintem pont nem kéne ezen spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell parázni. Legyen olajnyomás és megfelelő mennyiségű olaj és persze minőségű. Minden motor eszi jobban vagy kevésbé az olajat, csak sokszor nem venni észre, mert kipótolódik a hiányzó mennyiség, pl vízpárával, de ettől még baja nem lesz. A felújított motorom pl nem veszít a nívó szintből 10000km alatt, csak az felett kezd el fogyni. Tehát egy olaj 10000km után már nem olyan jó, legalábbis ezt tapasztaltam. Tízezrenként cseréld minőségire (Valvoline, Metabond, Mobil1, Q8) és nem lesz baj. Sokan spórolnak rajta és veszik az olcsót, pedig szerintem pont nem kéne ezen spórolni.

GM 10W40 forever.... :D

Link to comment
Megosztás:

Nem kell parázni. Legyen olajnyomás és megfelelő mennyiségű olaj és persze minőségű. Minden motor eszi jobban vagy kevésbé az olajat, csak sokszor nem venni észre, mert kipótolódik a hiányzó mennyiség, pl vízpárával, de ettől még baja nem lesz. A felújított motorom pl nem veszít a nívó szintből 10000km alatt, csak az felett kezd el fogyni. Tehát egy olaj 10000km után már nem olyan jó, legalábbis ezt tapasztaltam. Tízezrenként cseréld minőségire (Valvoline, Metabond, Mobil1, Q8) és nem lesz baj. Sokan spórolnak rajta és veszik az olcsót, pedig szerintem pont nem kéne ezen spórolni.

értem okés köszi

Castrol magnetic 10w-40 van benne most de akkor majd nézek legközelebb majd valvoline,meg mobil1 et

Link to comment
Megosztás:

Údv mindenkinek, kellemes Ünnepeket!

A következő érdekes jelenség fordult ma elő.

Kivettem a slusszkulcsből a lemerült elemet, ami a benne található ledet táplálja, hogy elvigyem mintának, mert újat akartam venni.

Kiálltam a garázsból, majt leálítottam a motort. Amikor nem sokkal később újra akartam indítani, villogott a vezérlés jelzőfénye, ami a szervízkönyv alapján azt jelenti, hogy gond van az immobiliserrel. Nem is indult a motor.

előkerestem a tartalék kulcsot (amiben nincs sem elem sem led) és azzal pöccre indult az autó.

A "fő" kulcsba visszatettem az elemet, de a jelenség továbbra is fennált: a fő kulccsal nem indul az autó, a tartalék kulccsal igen.

Ezt mi okozhatja?

A kulcsban lévő elemnek egyáltalán van köze az immobiliserhez? (Nem hinném, de ki tudja.)

Esetleg a kulcs szétpattintásakor kieshetett belőle valami (pl. egy chip), ami nélkül használhatatlan a kulcs? Ha igen, hogyan lehet pótolni?

A slusszkulcsokhoz tartozik egy kicsi fémkulcs is. Ez a riasztóhoz van, vagy esetleg az immobiliserhez? Újra lehet esetleg "programozni" valahogy az immobilisert, hogy a fő kulcs újra használható legyen?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Údv mindenkinek, kellemes Ünnepeket!

A következő érdekes jelenség fordult ma elő.

Kivettem a slusszkulcsből a lemerült elemet, ami a benne található ledet táplálja, hogy elvigyem mintának, mert újat akartam venni.

Kiálltam a garázsból, majt leálítottam a motort. Amikor nem sokkal később újra akartam indítani, villogott a vezérlés jelzőfénye, ami a szervízkönyv alapján azt jelenti, hogy gond van az immobiliserrel. Nem is indult a motor.

előkerestem a tartalék kulcsot (amiben nincs sem elem sem led) és azzal pöccre indult az autó.

A "fő" kulcsba visszatettem az elemet, de a jelenség továbbra is fennált: a fő kulccsal nem indul az autó, a tartalék kulccsal igen.

Ezt mi okozhatja?

A kulcsban lévő elemnek egyáltalán van köze az immobiliserhez? (Nem hinném, de ki tudja.)

Esetleg a kulcs szétpattintásakor kieshetett belőle valami (pl. egy chip), ami nélkül használhatatlan a kulcs? Ha igen, hogyan lehet pótolni?

A slusszkulcsokhoz tartozik egy kicsi fémkulcs is. Ez a riasztóhoz van, vagy esetleg az immobiliserhez? Újra lehet esetleg "programozni" valahogy az immobilisert, hogy a fő kulcs újra használható legyen?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Sztem az történt, hogy amikor szétszedted a kulcsot, kiesett belőle az a kb. 4x3mm-es kis immo chip. Egyik barátom is így járt nemrég, de ő szerencsére megtalálta, miután megmutattam neki, mit keressen. Így néz ki:

pcf7935as.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...jó kérdés, de hányasba? 1-2-3-4-5- vagy rüki? :D

Az szerintem teljesen mindegy. Mivel a km/h mutatója egyenes arányossággal követi a kocsi sebességét, vagyis a kerék sebességét. Mikor üresben gurulsz akkor is mutatja hogy mennyi km/h gurulsz. Az hogy hányasba van kapcsolva a váltó ezt nem befolyásolja.

Nem a motor és kerék áttételét kérdeztem hanem a kerék és km/h spirál áttételét :)

Link to comment
Megosztás:

Údv mindenkinek, kellemes Ünnepeket!

A következő érdekes jelenség fordult ma elő.

Kivettem a slusszkulcsből a lemerült elemet, ami a benne található ledet táplálja, hogy elvigyem mintának, mert újat akartam venni.

Kiálltam a garázsból, majt leálítottam a motort. Amikor nem sokkal később újra akartam indítani, villogott a vezérlés jelzőfénye, ami a szervízkönyv alapján azt jelenti, hogy gond van az immobiliserrel. Nem is indult a motor.

előkerestem a tartalék kulcsot (amiben nincs sem elem sem led) és azzal pöccre indult az autó.

A "fő" kulcsba visszatettem az elemet, de a jelenség továbbra is fennált: a fő kulccsal nem indul az autó, a tartalék kulccsal igen.

Ezt mi okozhatja?

A kulcsban lévő elemnek egyáltalán van köze az immobiliserhez? (Nem hinném, de ki tudja.)

Esetleg a kulcs szétpattintásakor kieshetett belőle valami (pl. egy chip), ami nélkül használhatatlan a kulcs? Ha igen, hogyan lehet pótolni?

A slusszkulcsokhoz tartozik egy kicsi fémkulcs is. Ez a riasztóhoz van, vagy esetleg az immobiliserhez? Újra lehet esetleg "programozni" valahogy az immobilisert, hogy a fő kulcs újra használható legyen?

A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

Én is hagytam már el kulcsból az imo chippet, fűbe <_< leszopt@m magam mire megleltem :D A check engine visszajelző nekem is villogással jelezte hogy valami nem okés, és a moci tekert viszont nem indult.

Link to comment
Megosztás:

Az szerintem teljesen mindegy. Mivel a km/h mutatója egyenes arányossággal követi a kocsi sebességét, vagyis a kerék sebességét. Mikor üresben gurulsz akkor is mutatja hogy mennyi km/h gurulsz. Az hogy hányasba van kapcsolva a váltó ezt nem befolyásolja.

Nem a motor és kerék áttételét kérdeztem hanem a kerék és km/h spirál áttételét :)

Oké, csak elég nehezen kivitelezhető a számolás....

Link to comment
Megosztás:

Huhh, meglett az immo chip és működik, ezer köszönet nektek!

Szerensére a kocsiban esett ki, persze így is baromi nehéz volt megtalálni.

Korábban már találkoztam ezzel a chippel, de azt hittem, hogy csak egy darab műanyag :)

Az, csak egy nagyon aljas kis műanyagdarab :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.