Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A hátsó szélvédőmosómból nem jön a nafta. Búg a pumpa, de semmi sem történik. Van valakinek egy jó leírása, hogy hogyan kell szétszedni és merre van elvezetve a vezeték, mert van egy olyan gyanúm, hogy eltömődhetett.

Üdv,

János

Nekem is van vele gondom. Hiába a hátsóból akarok spriccelni, a kar előre tolásával ugyanúgy az első ablaka szórja, mintha húznám a kart :S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kocsi: F Astra 1999, 1.6 benzin, 8 szelep , 107000km

következő a gond,

az opel mostanában elég sűrűn rángat, mintha nem kapna benyót, és mintha nem lenne benne az az erő mint korábban, plusz az olajsapit leveszem és kávébarna trugyit látok , tudom nem ilyen egyszerű de mi lehet itt gond ?

és még kb. 1 & 1.5 literrel többet is fogyaszt a korábbihoz képest.

+ egy igazán megbízható jó szerelőre is szükségem lenne.

Előre is köszönök minden választ.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hátsó szélvédőmosómból nem jön a nafta. Búg a pumpa, de semmi sem történik. Van valakinek egy jó leírása, hogy hogyan kell szétszedni és merre van elvezetve a vezeték, mert van egy olyan gyanúm, hogy eltömődhetett.

Üdv,

János

A tartály mögött bemegy a műszerfal mögé, fölmegy az "A"-oszlopban, végig a tetőben, és jobb hátul, a fekete átvezetőben megy be a csomi ajtóba. Ha nem megy, ne erőltesd, mert ha nincs szerencséd akkor az átvezetőnél el van törve a cső, és pumpálod a tetőkárpitba a löttyöt ;)

Nekem is van vele gondom. Hiába a hátsóból akarok spriccelni, a kar előre tolásával ugyanúgy az első ablaka szórja, mintha húznám a kart :S.

Véletlenül nem sedan szivattyú van benne? Arról ugye csak egy cső jön le, tehát csak egy irányba tudja tolni a vizet, az meg az első :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Véletlenül nem sedan szivattyú van benne? Arról ugye csak egy cső jön le, tehát csak egy irányba tudja tolni a vizet, az meg az első :rolleyes:

Most adtál egy öteltet a saját problémám megoldására. Én alapvetően most ki akarom iktatni a hátsó ágat, mert lyukas valahol,ezt majd egyszer körbejárom, de addig is szívás, hogy valahogy mindig szivárog. Na most ha egy sedanba való motort tennék bele és csak az első ablakhoz menő kört kötötm rá, akkor az úgy működőképes vajon?

Link to comment
Megosztás:

Most adtál egy öteltet a saját problémám megoldására. Én alapvetően most ki akarom iktatni a hátsó ágat, mert lyukas valahol,ezt majd egyszer körbejárom, de addig is szívás, hogy valahogy mindig szivárog. Na most ha egy sedanba való motort tennék bele és csak az első ablakhoz menő kört kötötm rá, akkor az úgy működőképes vajon?

Persze, nekem is úgy van. Le van falazva a hátsó ablaktörlőm is, úgyhogy igen erőteljesen szükséges volt a hátsó ablakmosó is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hasonló problémával küzdök, annyi a különbség, hogy nekem valahol szivárog a hátsó vezeték, tudom is hogy hol, de sajnos szét kell bontani a műszerfalat (állítólag), hogy hozzá lehessen férni. Én egy réz dróttal elszorítottam, hogy ne jöjjön. Neked elképzelhető az is, hogy a szélvédőmosó motorja már gyenge és nem tudja elnyomni odáig a cuccot, előre mennyire acélosan jön?

Ha tényleg ez van nagyon könnyű dolgod van, még szerszám sem kell a cseréhez.

Tényleg, valaki tud olyasmiről, hogy szagtalan téli ablakmosó? :)

Lehet tévedek, de nem kell komolyabban bontani a műszerfalat, csak 4 csavart, vagy ha van kis polc, akkor 8-at kell kitekerni, és máris hozzáférsz a csőhöz. A kispolcot, és a kesztyűtartót kell kihúzni, és máris látható a szőnyeg, és a jobb küszöb takaró felett a gumiharang, amin át van fűzve a motortér, illetve az oszlop irányába. Első körben az oszlopba húznám be a gumiharang kipattintása után a csövet a régivel, és az ajtóig elhúznám. Azt követően dugnám előre a motortérbe a cumót, és nyomnám a helyére. Ha mondjuk középen van eltörve, akkor a kapaszkodókat leszerelve hozzáférsz a régihez, és 2 lépésben cserélhető...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hasonló problémával küzdök, annyi a különbség, hogy nekem valahol szivárog a hátsó vezeték, tudom is hogy hol, de sajnos szét kell bontani a műszerfalat (állítólag), hogy hozzá lehessen férni. Én egy réz dróttal elszorítottam, hogy ne jöjjön. Neked elképzelhető az is, hogy a szélvédőmosó motorja már gyenge és nem tudja elnyomni odáig a cuccot, előre mennyire acélosan jön?

Ha tényleg ez van nagyon könnyű dolgod van, még szerszám sem kell a cseréhez.

Tényleg, valaki tud olyasmiről, hogy szagtalan téli ablakmosó? :)

Nyomással nincs gond. Elsőre tolja masszívan. Régebben is volt "gond" a hátsóval, mert csak csurgatta, de egy ideje már egyáltalán nem jön. Reméltem, hogy egy csövet még tudok cserélni, de ehhez kéne valami leírás, biztos- ami-biztos.

Viszont "hetyke" leírása alapján megnézem hétvégén mit lehet tenni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hátsó szélvédőmosómból nem jön a nafta. Búg a pumpa, de semmi sem történik. Van valakinek egy jó leírása, hogy hogyan kell szétszedni és merre van elvezetve a vezeték, mert van egy olyan gyanúm, hogy eltömődhetett.

Üdv,

János

Nekem is eltömődött a hátsó spricnim. Először is azt kellene megnézni, hogy hátra megy-e a lé?

Nálam a hátsó ajtóba történő belépésnél a csőben van egy toldás. Azt széthúztam és a próba bizonyította, hogy van lé nyomással a csőben.

Tehát a hátsó fúvóka dugult el. Azt viszont hiába nyomattam 4 bar-os kútvízzel az eredeti áramlás irányából, hiába piszkáltam tűvel a fúvókát, nem tisztult ki.

Ezután a 4 bar-os vizet ellenkező irányból, tehát kívülről nyomtam rá a fúvókára és kb fél órás locsolás után megindult.

Azóta is jó. (kb. 2 hónapja)

Link to comment
Megosztás:

Most adtál egy öteltet a saját problémám megoldására. Én alapvetően most ki akarom iktatni a hátsó ágat, mert lyukas valahol,ezt majd egyszer körbejárom, de addig is szívás, hogy valahogy mindig szivárog. Na most ha egy sedanba való motort tennék bele és csak az első ablakhoz menő kört kötötm rá, akkor az úgy működőképes vajon?

mi a fenének abba új motor? ne kapcsold be hátra oszt kész

Ha előre működteted nem mehet hátra, mert nem arra forog a szivattyúja. csak 2 csatlakozós a motor és polaritást vált rajta a kapcsoló, legalábbis az enyém

Link to comment
Megosztás:

mi a fenének abba új motor? ne kapcsold be hátra oszt kész

Ha előre működteted nem mehet hátra, mert nem arra forog a szivattyúja. csak 2 csatlakozós a motor és polaritást vált rajta a kapcsoló, legalábbis az enyém

igen, de egy picit átereszt a szivattyúja, a lyuk pedig a tartálynál lejjebb van, úgyhogy csorog a műszerfala alatt a víz.
Link to comment
Megosztás:

igen, de egy picit átereszt a szivattyúja, a lyuk pedig a tartálynál lejjebb van, úgyhogy csorog a műszerfala alatt a víz.

ja értem, dugó? gondolom annyira csak nem hogy kinyomja azt

mondjuk én nemrég cseréltem, mert berohadt a motorja (de így is csak hugyozza a téli löttyöt)

ha vennék akkor se raknék bele "egylukut" inkább ledugóznám, hátha eccer még rászánom magam a hátsó rendberakásába

Link to comment
Megosztás:

Lehet tévedek, de nem kell komolyabban bontani a műszerfalat, csak 4 csavart, vagy ha van kis polc, akkor 8-at kell kitekerni, és máris hozzáférsz a csőhöz. A kispolcot, és a kesztyűtartót kell kihúzni, és máris látható a szőnyeg, és a jobb küszöb takaró felett a gumiharang, amin át van fűzve a motortér, illetve az oszlop irányába. Első körben az oszlopba húznám be a gumiharang kipattintása után a csövet a régivel, és az ajtóig elhúznám. Azt követően dugnám előre a motortérbe a cumót, és nyomnám a helyére. Ha mondjuk középen van eltörve, akkor a kapaszkodókat leszerelve hozzáférsz a régihez, és 2 lépésben cserélhető...

Köszi a leírást, ezt elteszem későbbre, kipróbálom.

Link to comment
Megosztás:

ja értem, dugó? gondolom annyira csak nem hogy kinyomja azt

mondjuk én nemrég cseréltem, mert berohadt a motorja (de így is csak hugyozza a téli löttyöt)

ha vennék akkor se raknék bele "egylukut" inkább ledugóznám, hátha eccer még rászánom magam a hátsó rendberakásába

Sajnos ha nyomok előre kicsi megy hátra is, jelenleg egy réz dróttal elszorítottam. Az a fura, hogy a szag mintha jönne így is a beltérbe ha áll az autó, ha elindulok már nem érzem, hamar kiszellőzik, de ha 1 kivezetéses motort tennék bele, akkor tuti nem jönne se szag se semmi át és nem kéne folyton ezt nézegetnem se, szerintem megér 2-3000 ftot ez a nyugalom :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ha nyomok előre kicsi megy hátra is, jelenleg egy réz dróttal elszorítottam. Az a fura, hogy a szag mintha jönne így is a beltérbe ha áll az autó, ha elindulok már nem érzem, hamar kiszellőzik, de ha 1 kivezetéses motort tennék bele, akkor tuti nem jönne se szag se semmi át és nem kéne folyton ezt nézegetnem se, szerintem megér 2-3000 ftot ez a nyugalom :)

a szag mondjuk lehet hogy a szellözön jön be :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Sajnos ha nyomok előre kicsi megy hátra is, jelenleg egy réz dróttal elszorítottam. Az a fura, hogy a szag mintha jönne így is a beltérbe ha áll az autó, ha elindulok már nem érzem, hamar kiszellőzik, de ha 1 kivezetéses motort tennék bele, akkor tuti nem jönne se szag se semmi át és nem kéne folyton ezt nézegetnem se, szerintem megér 2-3000 ftot ez a nyugalom :)

ez elég fura, sztem egy új 2lukuval, ha előre priccelsz nem megy ki a hátsó csőcsatlakozáson semmi.

vagy a karavánnál másképp lenne a bekötése?.......mondjuk nem hiszem

mondjuk ha soha többé nem akarod használni a hátsót, akkor értem, egyébként nem mert, akkor 2szer kell motort venni bele

tényleg nem lehet, hogy kifolyik a motortérbe, elég lájtossan van az oda "rögzítve", csak bele van dugva a tartályba a motor

Link to comment
Megosztás:

a szag mondjuk lehet hogy a szellözön jön be :rolleyes:

És ez elvileg normális? Igazából maga a hibajelenség az volt, hogy betöltöttem a folyadékot és azonnal folyt kis jobb oldalt alul az első kerék mögött. Amikor a réz dróttal elszorítottam a csövet, akkor már nem, az ablakmosó motor vadi új, nem értem, hogy a szag hogy jön mégis be, lehet, hogy valamennyire szivárog, csak nagyon picit? Ezért lenne jó egy egykivezetéses motor, mert azzal ki tudnám zárni a hátsó kört, aztán majd ha lesz időm, energiám megvizsgálni az ügyet és ki tudom javítani, akkor mehet vissza a mostani motor.

Link to comment
Megosztás:

És ez elvileg normális? Igazából maga a hibajelenség az volt, hogy betöltöttem a folyadékot és azonnal folyt kis jobb oldalt alul az első kerék mögött. Amikor a réz dróttal elszorítottam a csövet, akkor már nem, az ablakmosó motor vadi új, nem értem, hogy a szag hogy jön mégis be, lehet, hogy valamennyire szivárog, csak nagyon picit? Ezért lenne jó egy egykivezetéses motor, mert azzal ki tudnám zárni a hátsó kört, aztán majd ha lesz időm, energiám megvizsgálni az ügyet és ki tudom javítani, akkor mehet vissza a mostani motor.

wow, ja hogy új a motorod, nem kehet hogy nem nyomtad rendesen a helyére a motort? (egy olyan gumi izében van benne szűrővel együtt), akkor esetleg folyhat a motor mellett

meg ha új(mondjuk hogy jó) akkor meg hogy mehet hátrafelé, mikor előre spricnizel

a tartály elég egyszerű kiszedni, én kivenném a helyedben szemrevételezni, nincs-e esetleg el/megrepedve

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek, nekem olyan problémám lenne, hogy amikor beindítom reggel a motort kb 20másodperc után 3henger jár nagyjából 1-2percig csak utána tér magához. Motor:c20xe

elosztófedél, pipakábelek, gyertyák , elosztó már lett cserélve,tanácstalan vagyok!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. segitséget kérek.van egy G asztrám 1.4 ,melegen rángat emelkedö előtt megtorpan ha gászt adog,EGÉR szelep cserélve gyertyák is a gépen is voltt nem ir hibát .előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! S.O.S.-be kellene valami segitség! Olyan problámákkal küszködök hogy van hogy nem nagyon akar beindulni a kicsike de van hogy pöcre beindul! Van hogy megyek vele 60-70 kmt és semmi gond de van hogy megyek 2kmt és egyszercsak gondol egyet és leálll! Néztem a motorteret és a gyertyáknál ahol rámegy a kábel néha lehet látni szikrákat ami gondolom nem normális! A másik meg az hogy üresbe megpöcintem a gázpedált hogy felmenjen olyan 1500-2000 ig felmegy de nem rögtön hanem késve,nem reagál rögtön és van hogy 1000-nél kicsit megakad de továb megy és kicsit ingadozik az alapjárat is! Mi lehet a gond? És össze függ a két dolog vagy teljesen más!

Astra F 1.4 Benzin Elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Érdemes kicserélni a gyertyakábelt, az nem jó jel, ha szikrázik.

Egyszerre csak egy dolgot érdemes megpróbálni és azt is úgy, ha van kivel cserélni a próba erejéig. Utána megvenni azt ami kell.

Ha a kábelbe van valami gáz attól leálhat? Vagy egyéb ötlet hogy mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.