FPepe Elküldve November2, 2012 Elküldve November2, 2012 GM-el mi a gond? Ha fémjelest veszel az tökéletes, évek óta azzal megy az 1.2-es Corsa B nálam. Én nem bízom benne, mióta az én kocsim egyszer kapott belőle, és olyan csörömpölést rendezett tőle a motor, hogy örültem, hogy hazaértem vele.
epk947 Elküldve November2, 2012 Elküldve November2, 2012 Hát igen ezután minden tankolás után megnézem majd az biztos olyan 500 km mivel 8 körül eszik. Én 15W40-es olajat tettem bele, milyel azt mondták ez való bele. az olajszintet mindig maxfele szoktam tenni. Akkor nem csak olajból fogy sok, hanem benzinből is! Persze 15W40 használatával még talán ezen se csodálkoznék. Sűrű az az olaj bele!
Norb3r70 Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Mikor megvettem az autót téli időbe még a 11et is megette. Azóta egy csomó dolgot kicseréltem és eddig jutottam. Persze az is hozzá tartozik 90%ba város, viszonylag rövidebb távon. De érdekes hogy a sűrübb olajat eszi. nem értem a logikát. mindenesetre bele került a 10W40es olaj aztán kiváncsi leszek mi változik. a tőkék még mindig csattognak de nem annyira. szebben is jár. Azt nem tudjátok az mitől van hogy az alájáraton sokat szabájoz elég egyeletlen.?
etil Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Sziasztok! Barátomnak is hasonló problémája van,önindítózási téren... Csakhogy míg indítózik ,neki KÖZBEN is 1mp-re köszörül aaz önindító.. Mi lehet a problem?? Letapad a szénkefe?? Ha igen különösebb beruházás nélkül lehet ezt orvosolni?? Mondjuk tisztítás,zsírzás,?? Köszönöm előre is..
etil Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Én nem bízom benne, mióta az én kocsim egyszer kapott belőle, és olyan csörömpölést rendezett tőle a motor, hogy örültem, hogy hazaértem vele. Nekem is hologrammos GM van benne,de reggelente motorbeindulás után 1-2 Mp-re becsörrenek a szelepek (gondolom) Létezik,hogy rosszabban (lassabban)épűl fel az olajnyomás gyári olajjal,mint mondjuk egy Mobil-1 motorolajjal???Ha igen ,ajánlhatnál valami alternatív megoldást a GM helyett.Már ha kérhetném! :)
FPepe Elküldve November3, 2012 Elküldve November3, 2012 Nekem is hologrammos GM van benne,de reggelente motorbeindulás után 1-2 Mp-re becsörrenek a szelepek (gondolom) Létezik,hogy rosszabban (lassabban)épűl fel az olajnyomás gyári olajjal,mint mondjuk egy Mobil-1 motorolajjal???Ha igen ,ajánlhatnál valami alternatív megoldást a GM helyett.Már ha kérhetném! :) Én személy szerint Metabond Speed 10W40-et használok már évek óta, eddig tökéletesen bevált, a motor nem csörög vele többet, mint egy ilyen korú motor általában, hidegben-melegben kb. ugyanúgy viselkedik, nem eszi jelentősen a motor (a 10000km-es csereperiódus alatt kb. fél litert kell rátöltenem). A GM-en kívül a Castrollal jártam még hasonlóan, nem kizárt, hogy hamisítványok voltak, mindkettőről hallottam ilyet.
Maxyy Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Menet közben kigyullad a sárga motor piktogram , majd egyszer csak eltűnik. Ez azt jelenti ,hogy menet közben megszűnt a hiba ?
Davee Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Menet közben kigyullad a sárga motor piktogram , majd egyszer csak eltűnik. Ez azt jelenti ,hogy menet közben megszűnt a hiba ? Villogtasd ki és kiderül, ha ott nem kapsz hibakódot akkor megszűnt, vagy csak időszakos hiba volt, lehet érintkezési hiba.
hejbaa Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Üdv! Ma amikor hazaértem kocsival, (kb 10-13 km-t mentem vele), miután beparkoltam láttam, hogy elég meleg a motor, 100 fok fölött volt a mutató, épp a piros mező alsó határánál. Gondoltam alapjáraton hagyom egy kicsit had hűljön vissza. Jól tettem vagy inkább állítsam le ilyenkor? Ezután sistergést kezdtem hallani, először azt hittem, hogy a gumi. Kinyitottam a motorháztető, enyhe gőz szállt fel a motortérből és jó kis tócsát hagyott maga alatt. Nem találtam meg honnan folyt ki a víz, de most nem merem használni az autót, pedig dolgom lenne. Szerintetek mi okozhatta a problémát? Használhatom az autót? Egyébként egy '98-as F Astra, 1.6, 16V. Előre is köszönöm a válaszokat!
FPepe Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Üdv! Ma amikor hazaértem kocsival, (kb 10-13 km-t mentem vele), miután beparkoltam láttam, hogy elég meleg a motor, 100 fok fölött volt a mutató, épp a piros mező alsó határánál. Gondoltam alapjáraton hagyom egy kicsit had hűljön vissza. Jól tettem vagy inkább állítsam le ilyenkor? Ezután sistergést kezdtem hallani, először azt hittem, hogy a gumi. Kinyitottam a motorháztető, enyhe gőz szállt fel a motortérből és jó kis tócsát hagyott maga alatt. Nem találtam meg honnan folyt ki a víz, de most nem merem használni az autót, pedig dolgom lenne. Szerintetek mi okozhatta a problémát? Használhatom az autót? Egyébként egy '98-as F Astra, 1.6, 16V. Előre is köszönöm a válaszokat! Gondolom nem indult el a ventillátor, és túlmelegedett. Jobbik esetben csak a kiegyenlítőtartály kupakjában levő szelep engedte ki a túlnyomást. Indítsd be, és nézd meg, folyik-e valahol, meg ellenőrizni kéne a ventillátor működését.
hejbaa Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Gondolom nem indult el a ventillátor, és túlmelegedett. Jobbik esetben csak a kiegyenlítőtartály kupakjában levő szelep engedte ki a túlnyomást. Indítsd be, és nézd meg, folyik-e valahol, meg ellenőrizni kéne a ventillátor működését. Ventilátor kapcsol, ha jól emlékszem 95 foknál és nem csöpög sehol. Nemrég vettem, mikor hazahoztam, 200 km-ről, akkor út közbe csak nagyon rövid ideig, de többször felment 100 fok fölé és mire hazaértem ugyanúgy, mint most egy kicsit után kellett tölteni a hűtővíznek. A hazaút után ellenőriztük nyomásos próbával a hűtőrendszert, hátha szivárog valahol, de semmi. Lehetséges, hogy későn kapcsol a termosztát, ezért tud túlmelegedni?
Davee Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Ventilátor kapcsol, ha jól emlékszem 95 foknál és nem csöpög sehol. Nemrég vettem, mikor hazahoztam, 200 km-ről, akkor út közbe csak nagyon rövid ideig, de többször felment 100 fok fölé és mire hazaértem ugyanúgy, mint most egy kicsit után kellett tölteni a hűtővíznek. A hazaút után ellenőriztük nyomásos próbával a hűtőrendszert, hátha szivárog valahol, de semmi. Lehetséges, hogy későn kapcsol a termosztát, ezért tud túlmelegedni? Vagy inkább nem nyit ki a termosztát és nem jár a víz, de ezt marha egyszerű kideríteni, melegítsd fel a motort és tedd a kezed a hűtőre, ha hideg akkor kakukk a termosztátnak.
hejbaa Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Vagy inkább nem nyit ki a termosztát és nem jár a víz, de ezt marha egyszerű kideríteni, melegítsd fel a motort és tedd a kezed a hűtőre, ha hideg akkor kakukk a termosztátnak. Azt nem néztem, de az a cső ami a hűtő és a motor között van az forró volt, gondolom akkor a hűtő is (?) De 100 fok felett már nyisson is ki a termosztát :) Még a megvétel után egy ismerősöm átnézte a kocsit, a termosztátot is ellenőrizte. Tapogatós módszerrel, hogy melyik cső melyik fokon kezd forrósodni. Nem tudom ez mennyre bevett szokás, ő azt mondta, hogy a termosztátot tavasszal cserélni kell, mert nem fogja bírni a nagy nyári melegeket, de télen még jó lesz... ezért gondoltam a termosztát cserére
zotya975 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Azt nem néztem, de az a cső ami a hűtő és a motor között van az forró volt, gondolom akkor a hűtő is (?) De 100 fok felett már nyisson is ki a termosztát :) Még a megvétel után egy ismerősöm átnézte a kocsit, a termosztátot is ellenőrizte. Tapogatós módszerrel, hogy melyik cső melyik fokon kezd forrósodni. Nem tudom ez mennyre bevett szokás, ő azt mondta, hogy a termosztátot tavasszal cserélni kell, mert nem fogja bírni a nagy nyári melegeket, de télen még jó lesz... ezért gondoltam a termosztát cserére A tapogatós modszer jó, lehet vele ellenőrizni, de ezt a télen jó de nyárom már nem ez új..igazából vagy jó vagy nem.
hejbaa Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 A tapogatós modszer jó, lehet vele ellenőrizni, de ezt a télen jó de nyárom már nem ez új..igazából vagy jó vagy nem. Azt hiszem azért mondta, mert késve kapcsol be, de ebből télen nem lesz gond.
zotya975 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Azt hiszem azért mondta, mert késve kapcsol be, de ebből télen nem lesz gond. Oké értem én, csak ugye ezt nehéz mérni, mert mi az a késve? A müszeregység csak tájékoztató mérésre szolgál, vagy hogyan nézte?
hejbaa Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Oké értem én, csak ugye ezt nehéz mérni, mert mi az a késve? A müszeregység csak tájékoztató mérésre szolgál, vagy hogyan nézte? Na már tudom miről van itt szó :icon1: Különböző típusú termosztátok más hőfokon kapcsolnak be és egy érzékenyebb kéne bele. Tehát nem késik, csak magasabb hőfokon kapcsol. Teljesen logikusnak tűnik, viszont miért gyártanának alapból használhatatlan alkatrészt..? De nem szívesen cserélek termosztátot úgy, hogy igazából nem is tudom mi a baja. Bár állítólag nem drága, próbáltam utánanézni neten, elég nagy a szórás az árak között, nem is tudom milyet kéne vennem - ha kell. Látszik, hogy nem értek az autókhoz. (mára túl is léptem az 5/24h hozzászólás korlátomat)
zotya975 Elküldve November4, 2012 Elküldve November4, 2012 Na már tudom miről van itt szó :icon1: Különböző típusú termosztátok más hőfokon kapcsolnak be és egy érzékenyebb kéne bele. Tehát nem késik, csak magasabb hőfokon kapcsol. Teljesen logikusnak tűnik, viszont miért gyártanának alapból használhatatlan alkatrészt..? De nem szívesen cserélek termosztátot úgy, hogy igazából nem is tudom mi a baja. Bár állítólag nem drága, próbáltam utánanézni neten, elég nagy a szórás az árak között, nem is tudom milyet kéne vennem - ha kell. Látszik, hogy nem értek az autókhoz. (mára túl is léptem az 5/24h hozzászólás korlátomat) Hát igen van különböző nyitási hőfokú, ezen az ághajlaton a benzinesbe általában 92-fokosat tesznek. Wahler az egész jó minőség és nem is drága. Igazából ha gyanú van akkor inkább cseréljük mert ha nem nyit ki akkor megfőzöd a mocit, ha meg állandóan nyitva van többet eszik, szóval inkább 3X dobjál ki egy jót minthogy baj legyen.
daykiller Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Menet közben kigyullad a sárga motor piktogram , majd egyszer csak eltűnik. Ez azt jelenti ,hogy menet közben megszűnt a hiba ? Általában, de el szokta tárolni a hibát. Villogtasd ki, mert erős gyanúm van, hogy a lambda szondára fog reklamálni.
pantomimes Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Általában, de el szokta tárolni a hibát. Villogtasd ki, mert erős gyanúm van, hogy a lambda szondára fog reklamálni. Nekem is volt ilyen, 110 felett kivillant pár másodpercre, miután vettük az autót és mentem vele haza, akkor láttam először, jól felpaprikázott a dolog :) Aztán kiolvastuk és lambda szonda hiba volt, kicseréltük, azóta rendben van. (Érdekes volt egyébként, hogy télen és tavasszal ha gyorsan mentem felvillant, de nyáron egyszer sem csinálta, azért inkább kicseréltem) Egyébként azóta mintha alacsonyabb lenne a fogyasztásom, ez lehet? Vagy csak placebo hatás? :)
daykiller Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Nekem is volt ilyen, 110 felett kivillant pár másodpercre, miután vettük az autót és mentem vele haza, akkor láttam először, jól felpaprikázott a dolog :) Aztán kiolvastuk és lambda szonda hiba volt, kicseréltük, azóta rendben van. (Érdekes volt egyébként, hogy télen és tavasszal ha gyorsan mentem felvillant, de nyáron egyszer sem csinálta, azért inkább kicseréltem) Egyébként azóta mintha alacsonyabb lenne a fogyasztásom, ez lehet? Vagy csak placebo hatás? :) Nem placebo, tényleg csökken a fogyasztás egy jó lambdával. :)
petiii Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Nekem is volt ilyen, 110 felett kivillant pár másodpercre, miután vettük az autót és mentem vele haza, akkor láttam először, jól felpaprikázott a dolog :) Aztán kiolvastuk és lambda szonda hiba volt, kicseréltük, azóta rendben van. (Érdekes volt egyébként, hogy télen és tavasszal ha gyorsan mentem felvillant, de nyáron egyszer sem csinálta, azért inkább kicseréltem) Egyébként azóta mintha alacsonyabb lenne a fogyasztásom, ez lehet? Vagy csak placebo hatás? :) Igen ez lehet mivel a lambda szonda szerepe a keverék dúsitása vagy szegényítése a kipuf gáz függvényében. nekem is kivillogott a szonda hiba .sűrít és nagyon sokat eszik :S Te honnan vettél szondát? mert nekem most kellene egy.
pantomimes Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Igen ez lehet mivel a lambda szonda szerepe a keverék dúsitása vagy szegényítése a kipuf gáz függvényében. nekem is kivillogott a szonda hiba .sűrít és nagyon sokat eszik :S Te honnan vettél szondát? mert nekem most kellene egy. Hű, nekem autószerelő ismerős hozta. Figyelni kell, mert pl. az én motoromhoz (1.4 16v) több variáció is van. Marha nehéz volt kiszedni amúgy, teljesen be van gyógyulva, aztán az új amíg nem szokja meg a helyét hideg motornál még felvillan 1-2-szer.
petiii Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Hű, nekem autószerelő ismerős hozta. Figyelni kell, mert pl. az én motoromhoz (1.4 16v) több variáció is van. Marha nehéz volt kiszedni amúgy, teljesen be van gyógyulva, aztán az új amíg nem szokja meg a helyét hideg motornál még felvillan 1-2-szer. az enyém már könnyen kilehez szedni sokszor kivettem már :S esetleg megérdeklődnéd h nekem tudna e szerezni? c14nz 1.4 8v
Maxyy Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Na , csak úgy jönnek a gondok. Szondád majd cserélek ha lesz rá időm. De addig is : motorháztető nyitó bowden valószínűleg megnyúlt. Húzom a kart de nem kattan. Hogy tudom kinyitni ?
Recommended Posts