Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nem akarlak megbántani, de középső tükröt csak az asszonyok használnak.

Mondták nekem, de nem hittem el. Én is 3 tükröztem, míg nem szakadtam ki a személyautós körből.

Rossz beidegződés, a mai napig használom a belső tükröt, csak mióta mikrobuszozom is, vagy az utasaimat, vagy a hátfalat látom.

Egyébként annyira hozzászoktam az 5 ajtós Astrához, hogy amit vezetek és átlátok a mögöttem lévő ablakon, keresem a hátsó ablaktörlőt, ha szükség van rá. Nem szégyen, aki teheti törölgessen :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak megbántani, de középső tükröt csak az asszonyok használnak.

Mondták nekem, de nem hittem el. Én is 3 tükröztem, míg nem szakadtam ki a személyautós körből.

Rossz beidegződés, a mai napig használom a belső tükröt, csak mióta mikrobuszozom is, vagy az utasaimat, vagy a hátfalat látom.

Egyébként annyira hozzászoktam az 5 ajtós Astrához, hogy amit vezetek és átlátok a mögöttem lévő ablakon, keresem a hátsó ablaktörlőt, ha szükség van rá. Nem szégyen, aki teheti törölgessen :unsure:

Ez hülyeség... Én példul intenzíven használom a középső visszapillantót... főleg a céges Fabia Praktiknál... Miért? Mert ott látom azt a fejet, ami kétségbeesetten próbál megállni mögöttem... 10-ből 9 manus végig a seggemben autózik addig, amíg 3. alkalommal hátra nem lesek a pillantóba. Ha addig nem előz meg, akkor mindig jön az erős-intenzív fékezés... utána a többség vagy kiszáll, vagy leelőz... :) 2 dolgot utálok, egyik, ha valaki előttem bohóckodik, másik, hogy ha a seggemet simogatja... Persze magyar szokás, hogy a másikra annyira rámegyünk, hogy leolvassuk a hátsó üvegről a gyártási évet, és anyázunk, ha valaki előzni kezd, és bevág elénk... Ha lenne követési távolság nem kellene fékezni, mert az aki előzni kezdett, simán befér elénk. Na meg még 1 dolog, amire jó ez a tükröcske... a mögöttem álló csinos hölgyekkel könnyebb szemkontaktust keresni! :D

Link to comment
Megosztás:

Még a teherautós korszakban elszoktam tôle, egy fél évig egyáltalán nem volt belsô tükröm :D Szemezni nem jó, mert én még kilátok, de a mögöttem levô úgysem lát be a fólián :lol: engem csak idegelt a hátsó törlô... mindig poros a hátsó ablak valamennyire, a homokot simogatni meg eleve utálom. Ferdén is állt állandóan, az is idegesített, használni meg úgyse használtam. Kuka, fal, boldogság.

Link to comment
Megosztás:

szedjétek ki a szélvédō alatti lefolyót, és a pollenszűrō környékét különösen átnézve takarítsátok ki. Ha a szōnyeg tetjén áll a víz, akkor esélyes hogy már alig van taposótok. A szōnyeg alatt szivacs van. Ha az vizet kap, annyit hogy már meg áll rajta, akkor az már stabilan, 0-24ben rohasztja az alját. Szedjétek föl a szivacsozást, és szárítás mert nagy gáz lesz.

Szia! Megcsináltam, amit mondtál, volt ott levél meg kosz, de nem volt sok, nem annyi, hogy dugulást okozzon.

Viszont teletöltöttem az ablakmosó tartályát és még nem is spricceltem, de az anyósrésznél, a műszerfal mögött van egy vezeték, aminek kárpit bevonata van, na az már nedves is lett. Ez gondolom a hátsó ablakmosó vezetéke lehet (remélem), egyértelmű, hogy ablakmosó érezni a szagán.

Ha töltök bele folyadékot akkor rögtön megy is a vezetékekbe? Azt hittem a motor nyomja csak bele. Gondolom ki kéne cserélni azt a részt a vezetékben, addig is mit csináljak, hogyan tudnám lezárni a hátsó ablakmosó vezetékét, amíg meg nem csináltatom? A motorról lehúzni azt a vezetéket gondolom nemmegoldás?

Link to comment
Megosztás:

Szia! Megcsináltam, amit mondtál, volt ott levél meg kosz, de nem volt sok, nem annyi, hogy dugulást okozzon.

Viszont teletöltöttem az ablakmosó tartályát és még nem is spricceltem, de az anyósrésznél, a műszerfal mögött van egy vezeték, aminek kárpit bevonata van, na az már nedves is lett. Ez gondolom a hátsó ablakmosó vezetéke lehet (remélem), egyértelmű, hogy ablakmosó érezni a szagán.

Ha töltök bele folyadékot akkor rögtön megy is a vezetékekbe? Azt hittem a motor nyomja csak bele. Gondolom ki kéne cserélni azt a részt a vezetékben, addig is mit csináljak, hogyan tudnám lezárni a hátsó ablakmosó vezetékét, amíg meg nem csináltatom? A motorról lehúzni azt a vezetéket gondolom nemmegoldás?

Pedig mást nem nagyon tudsz, maximum megtörni a csövet a szivattyú után, és összefogni kötegelővel pl. Úgyis cserés lesz, akkor nyugodtan megtörheted. Ha lehúzod a csövet, akkor ki fog folyni ami a tartályban van, le kell dugóznod valamivel. Elvileg tud valamennyi víz menni a csőbe, ha feltöltöd a tartályt, mert a motoron átmegy, tehát amíg magasabban van a tartályban a víz szint, mint ahol folyik, addig akár jöhet is belőle.

Link to comment
Megosztás:

Pedig mást nem nagyon tudsz, maximum megtörni a csövet a szivattyú után, és összefogni kötegelővel pl. Úgyis cserés lesz, akkor nyugodtan megtörheted. Ha lehúzod a csövet, akkor ki fog folyni ami a tartályban van, le kell dugóznod valamivel. Elvileg tud valamennyi víz menni a csőbe, ha feltöltöd a tartályt, mert a motoron átmegy, tehát amíg magasabban van a tartályban a víz szint, mint ahol folyik, addig akár jöhet is belőle.

Köszi az ötletet! Gyorskötözővel 3 helyen megpróbáltam elszorítani, sajnos nem tudom mennyit ér, mert nagyon nem tudtam összenyomni. Érdekes, hogy ott jön ki a víz az autó alján, ahol az a kis nyílás van a kerék mögött, asszem az esővízelvezető nyílásán, bent az anyósrésznél a lábtér tetején felszedtem a kárpitot, száraz volt teljesen, de az ablakmosó szaga nagyon érezhető.

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek!! Rádugtuk gépre a kocsit és a 19-es hibakódot írta ki !! Nehezen indul 8-14 indítás !!! Ez ha jól tudom a főtengely jeladó v. fordulatszám senzor ! Olvastam róla ha rossz akkor megáll a motor, de nekem soha nem állt meg ! Már lassan mindent kicseréltem rajta (légtőmegmérőt, vezérműtengely érzékelő, kop.senzor,stb) Olvastam azt is hogy tisztítás is segíthet rajta meg egy csatlakozó és kábel ellenőrzés! Nektek mi a véleményetek róla? Érdemes tisztítani ! Vagy cseréljem ki? Kocsi: 2.0 16v astra f gsi

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek!! Rádugtuk gépre a kocsit és a 19-es hibakódot írta ki !! Nehezen indul 8-14 indítás !!! Ez ha jól tudom a főtengely jeladó v. fordulatszám senzor ! Olvastam róla ha rossz akkor megáll a motor, de nekem soha nem állt meg ! Már lassan mindent kicseréltem rajta (légtőmegmérőt, vezérműtengely érzékelő, kop.senzor,stb) Olvastam azt is hogy tisztítás is segíthet rajta meg egy csatlakozó és kábel ellenőrzés! Nektek mi a véleményetek róla? Érdemes tisztítani ! Vagy cseréljem ki? Kocsi: 2.0 16v astra f gsi

Igen, azért reklamál. Lent a főtengelynél nézd meg hogy rendesen van-e a helyén, illetve felül van a csatlakozója. Valamint a tárcsa is jó-e.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az ötletet! Gyorskötözővel 3 helyen megpróbáltam elszorítani, sajnos nem tudom mennyit ér, mert nagyon nem tudtam összenyomni. Érdekes, hogy ott jön ki a víz az autó alján, ahol az a kis nyílás van a kerék mögött, asszem az esővízelvezető nyílásán, bent az anyósrésznél a lábtér tetején felszedtem a kárpitot, száraz volt teljesen, de az ablakmosó szaga nagyon érezhető.

Hosszú útra mentünk, gyakorlatilag el lehetett pusztulni az autóban az alkoholos ablakmosó szagtól, így kiszedtem a tartályt és kiöntöttem.

Szerelőhöz nem akarom vinni, mert vagyonokat kérnének a kábel cseréért és jelenleg egy olyan szerelőt sem ismerek akiben megbízom. Hallottam olyanról, hogy létezik olyan kis toldalék, amivel 2 ilyen vezetéket össze lehet szivárgásmentesen illeszteni. Arra gondoltam, hogy ha van ilyen toldalék, akkor veszek egy darab vezetéket, elvágom az anyósrész lábterénél hozzáférhető résznél, az új kábelt ideigelenesen rögzítem a régi végéhez, ahogya régit kihúzom, úgy behúzom a helyére az újat (már ha ez kivitelezhető) és így elvileg csak azt a darabot cserélem ki ahol a szivárgás van.

Szerintetek ez járható út? Vagy az egészet ki kéne cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Szia! Megcsináltam, amit mondtál, volt ott levél meg kosz, de nem volt sok, nem annyi, hogy dugulást okozzon.

Viszont teletöltöttem az ablakmosó tartályát és még nem is spricceltem, de az anyósrésznél, a műszerfal mögött van egy vezeték, aminek kárpit bevonata van, na az már nedves is lett. Ez gondolom a hátsó ablakmosó vezetéke lehet (remélem), egyértelmű, hogy ablakmosó érezni a szagán.

Ha töltök bele folyadékot akkor rögtön megy is a vezetékekbe? Azt hittem a motor nyomja csak bele. Gondolom ki kéne cserélni azt a részt a vezetékben, addig is mit csináljak, hogyan tudnám lezárni a hátsó ablakmosó vezetékét, amíg meg nem csináltatom? A motorról lehúzni azt a vezetéket gondolom nemmegoldás?

az ablakmosó motoron 2 cső van, most hirtelen nem tudom melyik a hátsóé, de könnyen ki lehet találni, húzd le

csak vigyázz nehogy bekapcsold a hátramosót, mert teli nyomja a motorteret (vagy tegyél rá addig csövet, ami lelóg a kerékhez)

Elméletileg nem kéne belemennie, mert van benne vmiféle visszacsapó szelep

NEM lehet, hogy a motor csőcsatlakozása laza? és mellet szivárog a csövön be a cucc? kéne lenne rajta vmi + gumi szorító

Link to comment
Megosztás:

az ablakmosó motoron 2 cső van, most hirtelen nem tudom melyik a hátsóé, de könnyen ki lehet találni, húzd le

csak vigyázz nehogy bekapcsold a hátramosót, mert teli nyomja a motorteret (vagy tegyél rá addig csövet, ami lelóg a kerékhez)

Elméletileg nem kéne belemennie, mert van benne vmiféle visszacsapó szelep

NEM lehet, hogy a motor csőcsatlakozása laza? és mellet szivárog a csövön be a cucc? kéne lenne rajta vmi + gumi szorító

Kiszedtem a tartályt, néztem mindenhol, a tartály körül és a motor körül semmi szivárgás nincs, az ablakmosó motor vadi új, azzal elvileg nem lehet baj, majd ellenőrzöm mennyire lehet mozgatni a hátramenő csövet a járatában, mert ha szépen jár benne, akkor tényleg ki tudom cserélni úgy, hogy a régivel behúzom az újat. Egy kollégám adott egy tippet, állítólag az akvárium levegőztetőjének is ugyanolyan csöve van és arra lehet kapni ilyen összekötő toldalékot :) Szóval nem kell kicserélni az egész csövet, csak a hibás részt. Szerelő nekem azt mondta, hogy nagyon drága cserélni, mert le kell bontani a fél autót mire az egészhez hozzáférnek, mondjuk ez a szerelő volt az is, aki szerint nem lyukas a cső :)

Link to comment
Megosztás:

Valóban macerás az egészet kicserélni. De el kell hogy keserítselek, nem jön ki könnyen ahogy te gondoltad, bontani kell.

Nézd meg először azokat a részeket ahol csuklópánt van, hátha a hajtogatástól tört el, vagy lemezhez ér hozzá ami kivághatta.

Aztán ha nincs más hátra neki kell esni a burkolatokat leszedegetni

Link to comment
Megosztás:

Kiszedtem a tartályt, néztem mindenhol, a tartály körül és a motor körül semmi szivárgás nincs, az ablakmosó motor vadi új, azzal elvileg nem lehet baj, majd ellenőrzöm mennyire lehet mozgatni a hátramenő csövet a járatában, mert ha szépen jár benne, akkor tényleg ki tudom cserélni úgy, hogy a régivel behúzom az újat. Egy kollégám adott egy tippet, állítólag az akvárium levegőztetőjének is ugyanolyan csöve van és arra lehet kapni ilyen összekötő toldalékot :) Szóval nem kell kicserélni az egész csövet, csak a hibás részt. Szerelő nekem azt mondta, hogy nagyon drága cserélni, mert le kell bontani a fél autót mire az egészhez hozzáférnek, mondjuk ez a szerelő volt az is, aki szerint nem lyukas a cső :)

nemtom mennyi lehet egy ilyen cső, de mondjuk az akváriumban víz van, ez meg egy kicsit masszívabb anyag, esetleg kikeményedhet idővel és törhet, de persze nem másnap

ezek a melók persze, hogy macerásak a szerelőknek, mert pepecs oszt pénz meg nem lehet kérni érte

de sztem nem akkor meló

egyébként ha jól emléxem vannak ekkora hidraulika csövek is vagy:

http://www.bondex.hu/szcsovek.html

Link to comment
Megosztás:

Én sima benzincsővel toldottam meg, a csomagtér ajtónál volt eltörve az enyém, a benzincső majdnem belemegy a gyári csőbe. kicsit tágítottam rajta, bekentem a benzincsövet benzinálló tömítőpasztával és összetoltam. kb 1 éve. hibátlanul működik.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a sok segítő hozzászólást! Az a gond, hogy addig, amíg a tűzfalnál bemegy a cső, addig nincs gond, a beltérben meg érzem, hogy nedves a cső, gondolom végigfolyik valamennyi rajta, ha tényleg nem mozgatható a cső, akkor az szívás :) Pedig nagyon okosnak hittem magam, amikor kitaláltam, hogy majd behúzom a régivel az új csövet :) Ha ez nem járható, akkor a hátrafelé menő részt eltömítem valahogy, vagy lezárom, mert azért elől fontos lenne, főleg télen.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a gravitáció hatására a víz lecsorog a cső falán, így gondolhatod hogy van pár lehetőség, ahol kilyukadhat, ha az oszlopban megy fel a tetőbe.

Nekem a csomiajtó átvezető gumijában volt eltörve. 2 hete cseréltem a csomiajtót mert szét volt rohadva a benne megálló víz miatt. A kocsi előző gazdája valószínű évekig fújta bele a fagyállós mosószeres vizet a kifolyó lukakat persze luxus kiszúrkodni, hadd kössön meg benne a por. Miután a hátsó fűtőszálam is bekrepált, bontóban vettem egy másik ajtót. 3 óra alatt mindent átpakoltam bele és én is benzines szilokoncsővel toldottam meg slagot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék. Olyan szituáció állt elő, hogy nem jutunk dűlőre a szerelővel a következő jelenségen:

A motor folyamatosan ledadogja magát. Indítás után ameddig megy az autószívató megy a motor is, majd miután kikapcsol nem kell sok hozzá és szépen elkezd visszaesni a fordulat annyira, hogy a végén mindig leáll. Akkor is ha játszok a gázzal, akkor is ha nem pumpálom, mindig. Miután bemelegszik és elérte az üzemi hőt ez abba marad, de ez gondolhatjátok, hogy rohadt sokáig tart. Az is előfordult már nem egyszer, hogy azt hittem elég meleg és kihajtottam utcára, majd pár méter után egész egyszerűen nem emelkedett tovább a fordulat lepadlózott gázzal sem. Sőt, szépen elkezdett csökkenni és ahogy levettem a lábam a gázról, lefulladt a motor. Ott is kellett hagyni az út szélén, amíg nem vontatta el a szerelő, de már tanácstalan ő is.

Kifaggatom mit nézett meg, de amennyire tudom az összes jeladót kimérték/cserélték már. Nincs változás.

Új indító motor: Nincs változás.

Motor kipucolva (EGR, stb.): Nincs változás.

Injektorok ellenőrizve/pucolva: Nincs változás.

Találkozott már valaki ilyennel? Van ötletetek, esetleg tud valaki segíteni? Esetleg egy opel specialista szerelő? :)

A motorkód X14XE.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék. Olyan szituáció állt elő, hogy nem jutunk dűlőre a szerelővel a következő jelenségen:

A motor folyamatosan ledadogja magát. Indítás után ameddig megy az autószívató megy a motor is, majd miután kikapcsol nem kell sok hozzá és szépen elkezd visszaesni a fordulat annyira, hogy a végén mindig leáll. Akkor is ha játszok a gázzal, akkor is ha nem pumpálom, mindig. Miután bemelegszik és elérte az üzemi hőt ez abba marad, de ez gondolhatjátok, hogy rohadt sokáig tart. Az is előfordult már nem egyszer, hogy azt hittem elég meleg és kihajtottam utcára, majd pár méter után egész egyszerűen nem emelkedett tovább a fordulat lepadlózott gázzal sem. Sőt, szépen elkezdett csökkenni és ahogy levettem a lábam a gázról, lefulladt a motor. Ott is kellett hagyni az út szélén, amíg nem vontatta el a szerelő, de már tanácstalan ő is.

Kifaggatom mit nézett meg, de amennyire tudom az összes jeladót kimérték/cserélték már. Nincs változás.

Új indító motor: Nincs változás.

Motor kipucolva (EGR, stb.): Nincs változás.

Injektorok ellenőrizve/pucolva: Nincs változás.

Találkozott már valaki ilyennel? Van ötletetek, esetleg tud valaki segíteni? Esetleg egy opel specialista szerelő? :)

A motorkód X14XE.

Először is az injektoros autókban nincs automata szívató. Mindent a motorvezérlő csinál, így azt is, hogy emelet alapjáratot tart míg a motor nem üzem meleg, illetve folyamatosan csökkenti a fordulatot, ahogy melegszik.

Kompressziómérés volt-e? Haverom kadettja is hasonlót produkál: vállig kihúzott manuális szívatóval se tud önállóan járni, gázt kell adni. Üzem melegen már jár szépen. A kompresszió elég halovány a motorban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problémával fordulok felétek,hogy mostanában olyat csinál az autóm,hogy menet közben kivillan a motorjel meg a töltéslámpa és olyankor olyat csinál a kocsi mintha valami megfogná a motort!De ez ilyen 2 másodperces történet.És utána megy tovább.És nem mindig csinálja.Volt olyan,hogy 10km alatt csinálta kétszer is,de volt,hogy egyszersem.És utána elalszik a motor jel is.De van,hogy világít addig még le nem állítom.Kiolvastam és P0340 hibakód volt benne.

Van valakinek esetleg ötlete,hogy mit nézzek meg?Vagy mi lehet a hiba?

Remélem nem írtam túl bonyolultan.

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Ki kell vágni a helyét a lökösből, úgy tudom bellül látszik hol kell kivágni.

Na , ez jó hír. Bekötése hogy megy ? Van neki külön dugasz ,hogy aztán majd bent a ködlámpa kapcsolóról kapcsoljon ? Vagy derótozni kell ?

szerk.: fékkopás jelző ha nincs bent gyárilag , utólagos beépítéssel működik ?

Link to comment
Megosztás:

Na , ez jó hír. Bekötése hogy megy ? Van neki külön dugasz ,hogy aztán majd bent a ködlámpa kapcsolóról kapcsoljon ? Vagy derótozni kell ?

szerk.: fékkopás jelző ha nincs bent gyárilag , utólagos beépítéssel működik ?

Na hát a ködös bekötését passzolom az nekem már űrtechnika....relé is kell hozzá úgy rémlik. Fékkopásjelző...de ahhoz olyan fékbetét is kell.

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak a ködlámpa marad , nem kell fékkopás jelző :D Nem tudom szabad-e így rákérdezni , van valakinek eladó ködlámpája ? Gyári kellene , egy pár :D

szerk: Annak a technikának mi a neve , ami a jobb hátsó kerékjáratba megy és felfogja a sarat ,hogy az üzemanyagcsöveket ne egye meg a mocsok ? Nem találok konkrétan ilyen eszközt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.