Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 97-es 1.6 16v Astrám. Mostanában jött elő egy elég bosszantó hiba, és sajnos a szerelők is tanácstalanul állnak a probléma előtt. Városon belül hibátlanul működik, de hosszabb távon /pl már 3 km után ha 100km/h-val megyek/ előjön. Fordulatszám felakad úgy 3000-en azután elkezd fulladozni és dadogni, valamikor le is fullad. A legutóbbi alkalommal 2 napig tartott mire rendbe jött. Magától. Szerintem már mindent átnéztünk, és a computer se jelez semmit.

Ha valakinek volt már hasonló kérnék segítséget vagy valami ötletet. Köszönöm

Tök úgy viselkedik, mint anno nekem mikor vákuum probléma volt. Átnéztétek az összes vákuumcsövet?

Link to comment
Megosztás:

EGR is tud pont ilyenhibákat produkálni, de azt azért szokta hibalámpával jelezni. Mineden esetre célszerű lezárni bár ennél a motornál nem egyszerű a hozzáférés.

Üzemanyag rendszer rendben? Mennyi benzin van a tankban? (csak a kanyartól leállt dolog miatt) Esetleg üzemanyag nyomást is lehetne nézni, akár haldokló üzemanyag szivattyú is lehet.

Katalizátor egyeb van még?

A gyujtás is lehet gyanús.

stb stb

Egy ilyen leállás majd nem indul dolog után gyertyákra rá lehetne nézni, hogy szárazak vagy tocsognak az üzemanyagban.

Szóval sok esélyes a dolog

Gondoltam a lezárásra, de nem tudnám elviselni a folyamatosan világító check engine-t motorfékezések után.

Üzemanyag rendszer rendben, eddig semmi baj nem volt vele, szűrő is cserélve volt. Csak shellen tankolok pisztolyból és mindig tele.

Katalizátor megvan, a helyén van és az ültetés óta hála istennek még nem sikerült összetörnöm.

Gyertyák újak, nem tocsognak és szép színe volt mindegyiknek.

Szerk.: Viszont azóta nemigen jártam hosszabb távon, 380km-re 34 litert tankoltam. Nem sok ez egy kicsit? Vagy sok rövidtávnál belefér?

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam a lezárásra, de nem tudnám elviselni a folyamatosan világító check engine-t motorfékezések után.

Üzemanyag rendszer rendben, eddig semmi baj nem volt vele, szűrő is cserélve volt. Csak shellen tankolok pisztolyból és mindig tele.

Katalizátor megvan, a helyén van és az ültetés óta hála istennek még nem sikerült összetörnöm.

Gyertyák újak, nem tocsognak és szép színe volt mindegyiknek.

Szerk.: Viszont azóta nemigen jártam hosszabb távon, 380km-re 34 litert tankoltam. Nem sok ez egy kicsit? Vagy sok rövidtávnál belefér?

De.

9 liter nem lehet normális fogyasztás. Hacsak nem V6-od van... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Valaki segítsen pls!c14se motorom van,a kérdésem az,hogy melyik az a nyomástartó szelep ami nem engedi visszafolyni az üzemanyagot miután leállt a motor?én az injector híd on lévő vákumos cuccra tippelnék,de van aki azt mondja,hogy a motor mögötti üzemanyagcsövekbe beiktatott ufo alaku valami :S most akkor melyik?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Valaki segítsen pls!c14se motorom van,a kérdésem az,hogy melyik az a nyomástartó szelep ami nem engedi visszafolyni az üzemanyagot miután leállt a motor?én az injector híd on lévő vákumos cuccra tippelnék,de van aki azt mondja,hogy a motor mögötti üzemanyagcsövekbe beiktatott ufo alaku valami :S most akkor melyik?

Nem az AC-pumpánál van a tankban?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Valaki segítsen pls!c14se motorom van,a kérdésem az,hogy melyik az a nyomástartó szelep ami nem engedi visszafolyni az üzemanyagot miután leállt a motor?én az injector híd on lévő vákumos cuccra tippelnék,de van aki azt mondja,hogy a motor mögötti üzemanyagcsövekbe beiktatott ufo alaku valami :S most akkor melyik?

C14SE-n a benzin csövön lévö szelep tartja meg a benzin nyomást az injektor hídon.
Link to comment
Megosztás:

Gondoltam a lezárásra, de nem tudnám elviselni a folyamatosan világító check engine-t motorfékezések után.

Nem jön az olyan gyakran. Nálam pl csak meleg időben (télen soha) hosszabb kihúzatás után kb. 3ezres fordulattal motorfékkel gurulva. Valljuk be ez nem gyakori üzemállapot. Sokkal több gondot okoz ha megragad nyitva és az autót sem tudod elindítani emiatt.

Üdv!Valaki segítsen pls!c14se motorom van,a kérdésem az,hogy melyik az a nyomástartó szelep ami nem engedi visszafolyni az üzemanyagot miután leállt a motor?én az injector híd on lévő vákumos cuccra tippelnék,de van aki azt mondja,hogy a motor mögötti üzemanyagcsövekbe beiktatott ufo alaku valami :S most akkor melyik?

Attól függ ... én úgy tudom a hengerenként befecskendezősöknél a 3baros pumpa esetén valóban az ac-ban van.

Link to comment
Megosztás:

Nem jön az olyan gyakran. Nálam pl csak meleg időben (télen soha) hosszabb kihúzatás után kb. 3ezres fordulattal motorfékkel gurulva. Valljuk be ez nem gyakori üzemállapot. Sokkal több gondot okoz ha megragad nyitva és az autót sem tudod elindítani emiatt.

Ha ilyen fordul elő, akkor a gázpedált teljesen lenyomva kell inditani, és induláskor rögtön visszavenni, hogy ne pörögjön feleslegesen. Így be lehet inditani a teljesen eldugult szelepet is :) ...tapasztalat :icon1:

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

X17DT motoros Corsám van,ezért is írtam ide,mivel inkább Astrákban volt ez gyakori :)

A tanksapka letekerésekor mindig sziszeg,azaz vákuum lehet,ez gondolom nem normális...

Eredetileg sima X17D motoros volt a gépezet,elképzelhető,hogy valami tankszellőztető dolog hiányzik,vagy nem működik?

Igazából én benzinesekben vagyok otthon,ott ilyen nem szokott lenni,ezért furcsállom.

Illetve ennél a motornál mennyire kivitelezhető,hogy "le lehessen tekerni" az adagolót,vagy ilyesmi? Hibátlan a motor,nem füstöl,a pöccre indul enyhe kifejezés,a szívódízelnél jobban is megy,de 82 lónak egy B Corsában szerintem jobban kellene,hogy menjen,viszont ami tény,hogy alig-alig fogyaszt,ezért gondolom,hogy hozzá lehet nyúlva.

Ha igen,érdemes lehet gyári állapotra visszatenni? Sokkal többet fogyaszthat vajon olyankor? Most városban 5-5,5 eszik ,még számomra is elég hihetetlenn (főleg benzinesek után),de tényleg ennyi.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

X17DT motoros Corsám van,ezért is írtam ide,mivel inkább Astrákban volt ez gyakori :)

A tanksapka letekerésekor mindig sziszeg,azaz vákuum lehet,ez gondolom nem normális...

Eredetileg sima X17D motoros volt a gépezet,elképzelhető,hogy valami tankszellőztető dolog hiányzik,vagy nem működik?

Igazából én benzinesekben vagyok otthon,ott ilyen nem szokott lenni,ezért furcsállom.

Illetve ennél a motornál mennyire kivitelezhető,hogy "le lehessen tekerni" az adagolót,vagy ilyesmi? Hibátlan a motor,nem füstöl,a pöccre indul enyhe kifejezés,a szívódízelnél jobban is megy,de 82 lónak egy B Corsában szerintem jobban kellene,hogy menjen,viszont ami tény,hogy alig-alig fogyaszt,ezért gondolom,hogy hozzá lehet nyúlva.

Ha igen,érdemes lehet gyári állapotra visszatenni? Sokkal többet fogyaszthat vajon olyankor? Most városban 5-5,5 eszik ,még számomra is elég hihetetlenn (főleg benzinesek után),de tényleg ennyi.

Köszi!

Az első problémára: fúrj a tanksapira egy 1-1.5mm-es lyukat, és szellőzés megoldva.

A másodikra: én adagolóshoz vinném, aki tudja is, mit teker az adagolón.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még kezdő vagyok itt a fórumon de kérlek segítsetek! 96-os f astrám van x20xev ha bemelegszik a motor elkezd világítani a motorjel agr-t lefalaztam új vízhőfok jeladó csere, de a jel mégsem tűnt el és 4500-as fordulatnál bedadog a motor :( de csak melegen. esetleg lamdaszonda??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még kezdő vagyok itt a fórumon de kérlek segítsetek! 96-os f astrám van x20xev ha bemelegszik a motor elkezd világítani a motorjel agr-t lefalaztam új vízhőfok jeladó csere, de a jel mégsem tűnt el és 4500-as fordulatnál bedadog a motor :( de csak melegen. esetleg lamdaszonda??

Erősen az gyanús.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még kezdő vagyok itt a fórumon de kérlek segítsetek! 96-os f astrám van x20xev ha bemelegszik a motor elkezd világítani a motorjel agr-t lefalaztam új vízhőfok jeladó csere, de a jel mégsem tűnt el és 4500-as fordulatnál bedadog a motor :( de csak melegen. esetleg lamdaszonda??

Miután világít, jól jönne egy hibakód kiolvasás. Akkor nem sötétben tapogatózol és költöd a pénzt fölöslegesen.

Link to comment
Megosztás:

Inkább, minthogy anyázzanak, hogy milyen szart ajánlottam. :D

Egyébként meg tapasztalatok jelzik, hogy az univerzális/utángyártott lambdák nem jók, szinte egyből sír miatta az ECU. :)

Tudom. :icon1:

De nem lehetne kíméletesebben? :D Csak úgy odamondod hogy NEM. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.