Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Olyan észrevételem lenne az autóval kapcsolatban, hogy a kipufogóból nem egyenletesen jön ki a füst, hanem puffogva, mintha nem menne egy henger, pedig megy.

Mi lehet a hiba oka? Katalizátor már megvan pár éves, lehet hogy ez miatt van? Opel astra f 1.6 16V /1994/

Köszönöm a válaszokat.

Helo :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Olyan észrevételem lenne az autóval kapcsolatban, hogy a kipufogóból nem egyenletesen jön ki a füst, hanem puffogva, mintha nem menne egy henger, pedig megy.

Mi lehet a hiba oka? Katalizátor már megvan pár éves, lehet hogy ez miatt van? Opel astra f 1.6 16V /1994/

Köszönöm a válaszokat.

Helo :)

Nem kell vel foglalkozni, hogy alapjáraton kicsit puffog, az itt fórumozók nagy része tapasztalja ezt, de megoldás még nem született rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Következő lenne a problémám. Pár napja elindultam az autóval 120-130al mentem egyszer csak azt vettem észre hogy ha lelépek a gázról a fordulat nagyon hamar visszaesik és rendesen motorfékez az autó. Leállítottam és alig akart vissza beindulni, csak ha nyomtam a gázt akkor indult köhögött a motor, a fordulat ugrált, le akart fulladozni és a kormos füstöt is köpte. Elvittem a szerelőmhöz egyszer csak megszűnt a probléma, kihúzattuk párszor 6ezerig, szerinte a lambda szonda kaphatott valami koszt és a túl sok üzemanyagtól csinálta a dolgokat.

Azóta a probléma megszűnni látszott, majd ma városban 50el negyedikbe nekiállt rángatni, bekanyarodtam egy kisebb forgalmú útra nehogy lerobbanjak a főúton, erre az autó kanyarodás közben le is állt. Beindítottam újra a fordulat 500-2000között ugrált párat majd beállt alapjáratra és azóta megint semmi hiba.

Néha elég nehezen indul 4-5ik forgatásra de eddig is csinálta főleg nagy melegekben, gondoltam ez normális.

Check engine nem világít.

Hol keressem a problémát? Gyertyák kicserélve 2 hónapja gyári GM, üzemanyag szűrő kb 1 éve cserélve. Vákuumcsövek elvileg rendben. Víz és olaj rendben.

Cseréljek lambda szondát mert lehet hogy haldoklik, esetleg elkoszolódott az EGR és azért csinálja? Segítsetek légyszives!

Köszönöm Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Mi lehet a probléma oka ?

Egyenetlen az alapjárat, közbe belepöfög. Menet közben az autónak semmi baja. Most cseréltem benne alapjárati motort, de ezen nem segített. Gyertyákat is kicseréltem , az sem segített. A motor C14NZ. Előre is köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy opel astrám 1.7 td (német motoros 68 lovas)95-ös évjáratú.

Az lenne a problémám hogy tönkre ment az alapjárati motorom.Esetleg van valakinek elfekvöben?

Vagy lehet ehez valami javító készletett rendelni?

Ha, találsz benne alapjárati motort (csomitartó nem ér), akkor adok neked :) ezekben a dízelekben nincs. Inkább a vákumcsöveket, és az adagoló elején a kis vákumdobot nézd meg ;)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Mi lehet a probléma oka ?

Egyenetlen az alapjárat, közbe belepöfög. Menet közben az autónak semmi baja. Most cseréltem benne alapjárati motort, de ezen nem segített. Gyertyákat is kicseréltem , az sem segített. A motor C14NZ. Előre is köszönöm !

A válaszért vedd a fáradtságot és olvasd el ezen az oldalon FPepe válaszát. Nem értem, hogy miért kell egy ilyen kérdést 1 - 2 naponta mindig valakinek feltenni és még a két bejegyzéssel korábbi ugyanolyan kérdést/választ sem olvassa el....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Következő lenne a problémám. Pár napja elindultam az autóval 120-130al mentem egyszer csak azt vettem észre hogy ha lelépek a gázról a fordulat nagyon hamar visszaesik és rendesen motorfékez az autó. Leállítottam és alig akart vissza beindulni, csak ha nyomtam a gázt akkor indult köhögött a motor, a fordulat ugrált, le akart fulladozni és a kormos füstöt is köpte. Elvittem a szerelőmhöz egyszer csak megszűnt a probléma, kihúzattuk párszor 6ezerig, szerinte a lambda szonda kaphatott valami koszt és a túl sok üzemanyagtól csinálta a dolgokat.

Azóta a probléma megszűnni látszott, majd ma városban 50el negyedikbe nekiállt rángatni, bekanyarodtam egy kisebb forgalmú útra nehogy lerobbanjak a főúton, erre az autó kanyarodás közben le is állt. Beindítottam újra a fordulat 500-2000között ugrált párat majd beállt alapjáratra és azóta megint semmi hiba.

Néha elég nehezen indul 4-5ik forgatásra de eddig is csinálta főleg nagy melegekben, gondoltam ez normális.

Check engine nem világít.

Hol keressem a problémát? Gyertyák kicserélve 2 hónapja gyári GM, üzemanyag szűrő kb 1 éve cserélve. Vákuumcsövek elvileg rendben. Víz és olaj rendben.

Cseréljek lambda szondát mert lehet hogy haldoklik, esetleg elkoszolódott az EGR és azért csinálja? Segítsetek légyszives!

Köszönöm Üdv!

EGR is tud pont ilyenhibákat produkálni, de azt azért szokta hibalámpával jelezni. Mineden esetre célszerű lezárni bár ennél a motornál nem egyszerű a hozzáférés.

Üzemanyag rendszer rendben? Mennyi benzin van a tankban? (csak a kanyartól leállt dolog miatt) Esetleg üzemanyag nyomást is lehetne nézni, akár haldokló üzemanyag szivattyú is lehet.

Katalizátor egyeb van még?

A gyujtás is lehet gyanús.

stb stb

Egy ilyen leállás majd nem indul dolog után gyertyákra rá lehetne nézni, hogy szárazak vagy tocsognak az üzemanyagban.

Szóval sok esélyes a dolog

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémák vannak. Lassú haladásnál a hőmérséklet 100 fok főlé szokott menni és megáll a piros előtt, de nem igazán érzem ezt normálisnak. Van olyan, hogy indításnál nem a megszokott fordulaton van, hanem felugrik 1200-ra majd visszaesik 8-900-ra majd még egyszer visszaugrik és vissza, aztán később ha már bemelegedett ez nem jelentkezik. Kezd kattogni a motor, múltkor sikerült túltölteni olajjal ügyesen, nem tudom, hogy ez okozott- e problémát. De úgy számolom, hogy legalább egy 100 rugós javítás vár rá, :S.

1. probléma lehet termosztát vagy vízpumpa

2. nincs rá ötletem, talán a túlmelegedett motor okozta a hibát

3. hidrotőke? de azért nem értem, mert most a szint bőven a max felett van

előre is kösz a válaszokat, viszonylag sürgős lenne mert napi 50 km-t járok városban és nem nagyon akarok bkv-zni.

Link to comment
Megosztás:

Szomorúan vettem észre, hogy egy csepp, piros színű olaj jelent meg a váltón. Pontosabban a kuplungház alján... :(

Ez azt jelenti, hogy a nyeles tengelynél lévő szimmering megadta magát... :(

Szép móka lesz majd kicseréltetni...

Szia

voltál már cseréltetni? mennyibe kerül, mert nekem is lehet ez a probléma...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémák vannak. Lassú haladásnál a hőmérséklet 100 fok főlé szokott menni és megáll a piros előtt, de nem igazán érzem ezt normálisnak. Van olyan, hogy indításnál nem a megszokott fordulaton van, hanem felugrik 1200-ra majd visszaesik 8-900-ra majd még egyszer visszaugrik és vissza, aztán később ha már bemelegedett ez nem jelentkezik. Kezd kattogni a motor, múltkor sikerült túltölteni olajjal ügyesen, nem tudom, hogy ez okozott- e problémát. De úgy számolom, hogy legalább egy 100 rugós javítás vár rá, :S.

1. probléma lehet termosztát vagy vízpumpa

2. nincs rá ötletem, talán a túlmelegedett motor okozta a hibát

3. hidrotőke? de azért nem értem, mert most a szint bőven a max felett van

előre is kösz a válaszokat, viszonylag sürgős lenne mert napi 50 km-t járok városban és nem nagyon akarok bkv-zni.

A melegedéssel kapcsolatban: sztem városban araszolásnál nem gond, ha 100 fok fölé is melegszik kicsit, de esetleg megpróbálhatod, hogy a kiegyenlítő tartály kupakját kicseréled (akár csak kölcsönbe is vkitől), mert ha nem jó már a benne levő szelep, lehet, hogy nincs meg a nyomás a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

A melegedéssel kapcsolatban: sztem városban araszolásnál nem gond, ha 100 fok fölé is melegszik kicsit, de esetleg megpróbálhatod, hogy a kiegyenlítő tartály kupakját kicseréled (akár csak kölcsönbe is vkitől), mert ha nem jó már a benne levő szelep, lehet, hogy nincs meg a nyomás a rendszerben.

Na ma megnéztem a hűtőfolyadék szintjét és 3 nap után 150 km-rel jóval lement a szintje...az is lehet a szelep hibája?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tumom emlékeztek e még, hogy pár héttel ezelőtt kérdezgettem itt tőletek az alapjárati problémámmal kapcsolatba. Megírtam, hogy már mindent megpróbáltam és, hogy elviszem egy szakihoz és, ha sikerül megcsinálni akkor megírom nektek, hogy mi volt a probléma oka.

Előzmények:

Kaptam tippeket, hogy takarítsam ki az alapjárati fészeket, ill. a motort.(Megtettem, semmi változás)

Nézzem végig a vákumcsöveket(megtettem, annyi változás, hogy legalább tiszták és jók a rögzítések most már, de semmi változás)

Vettem egy új alapjárati motort( Rádugtam, nem működött, azt hittem szart vettem)

Ezek után már nem küzdöttem vele, irány egy szakember. Ott voltam vele, ő is átnézte a csöveket. Nagy segítség volt, hogy ott volt nála egy ugyan olyan Astra, mint az enyém. Megteszteltük a motorjaimat(Működött mind) Akkor láttam a fényt a szemében! :D Bement a gépért és rádugta a kocsira, kiadta, hogy alapjárati feszültség nincs, alacsony. Azt mondja meg van a bibi. Nagy turkálás során kicserélt egy test kábelt, majd a motorvezérlő kábelkötegben is találtunk egy szakadást. Ezt kicserélte és azóta működik.

De ezer köszönönet mindenkinek aki segített, mert így már könnyebb dolgunk volt, mert amiket írtatok meg tippeket adtatok, azzal már nem kellett foglalkozni.

Köszi mégegyszer!

Üdv nektek(Ismét egy boldog Opel Astra tulajdonos)

Szenes87

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tumom emlékeztek e még, hogy pár héttel ezelőtt kérdezgettem itt tőletek az alapjárati problémámmal kapcsolatba. Megírtam, hogy már mindent megpróbáltam és, hogy elviszem egy szakihoz és, ha sikerül megcsinálni akkor megírom nektek, hogy mi volt a probléma oka.

Előzmények:

Kaptam tippeket, hogy takarítsam ki az alapjárati fészeket, ill. a motort.(Megtettem, semmi változás)

Nézzem végig a vákumcsöveket(megtettem, annyi változás, hogy legalább tiszták és jók a rögzítések most már, de semmi változás)

Vettem egy új alapjárati motort( Rádugtam, nem működött, azt hittem szart vettem)

Ezek után már nem küzdöttem vele, irány egy szakember. Ott voltam vele, ő is átnézte a csöveket. Nagy segítség volt, hogy ott volt nála egy ugyan olyan Astra, mint az enyém. Megteszteltük a motorjaimat(Működött mind) Akkor láttam a fényt a szemében! :D Bement a gépért és rádugta a kocsira, kiadta, hogy alapjárati feszültség nincs, alacsony. Azt mondja meg van a bibi. Nagy turkálás során kicserélt egy test kábelt, majd a motorvezérlő kábelkötegben is találtunk egy szakadást. Ezt kicserélte és azóta működik.

De ezer köszönönet mindenkinek aki segített, mert így már könnyebb dolgunk volt, mert amiket írtatok meg tippeket adtatok, azzal már nem kellett foglalkozni.

Köszi mégegyszer!

Üdv nektek(Ismét egy boldog Opel Astra tulajdonos)

Szenes87

Örülök, hogy újra boldog Astra tulaj vagy! A legnagyobb tanulságot te adtad itt a "népnek"! Én nem akarok belepofázni azt itt tanácsot adók mondókájába, de sokszor kergetik bele a "zöldfülűt" oktalan csere - berébe. Van aki úgy gondolja, hogy inkább vesz drága új alkatrészeket, amit saját maga ki tud cserélni, mert "csak egy csavart vagy dugaszt kell kicsavarni és talán jó lesz" alapon. Aztán kiderül, hogy hiába dobott ki x ezer forintot, mert a hiba nem ott volt. Sajnálják a pénzt egy szakemberre, aki esetleg már több száz hasonló esettel is találkozott és még mérő műszerrel is rendelkezik. Nem a sufni műhelyekre gondolok.....

Igaz, hogy találkoztam már ellenpéldával is a saját praxisomban, amikor a nagy felhajtással, mozgó reklámon, interneten (is) hirdetett injektor szervíz ( Érden, "angol+német nyelvtudással") 16.000 forintért számítógép diagnosztikával 30 perc alatt megállapította, hogy semmi baja a motoromnak, de az alapjárat ingadozásomat nem tudta megjavítani ("ez ilyen" felkiáltással). Aztán intenzív injektor tisztító használatával és a motortérben található összes elektromos csatlakozó, vákuumcső ellenőrzése, és kontakt spré befújása után szépen fokozatosan megszűnt a hiba (kb. 1000 km alatt). Ennek már 6 éve....

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy újra boldog Astra tulaj vagy! A legnagyobb tanulságot te adtad itt a "népnek"! Én nem akarok belepofázni azt itt tanácsot adók mondókájába, de sokszor kergetik bele a "zöldfülűt" oktalan csere - berébe. Van aki úgy gondolja, hogy inkább vesz drága új alkatrészeket, amit saját maga ki tud cserélni, mert "csak egy csavart vagy dugaszt kell kicsavarni és talán jó lesz" alapon. Aztán kiderül, hogy hiába dobott ki x ezer forintot, mert a hiba nem ott volt. Sajnálják a pénzt egy szakemberre, aki esetleg már több száz hasonló esettel is találkozott és még mérő műszerrel is rendelkezik. Nem a sufni műhelyekre gondolok.....

Igaz, hogy találkoztam már ellenpéldával is a saját praxisomban, amikor a nagy felhajtással, mozgó reklámon, interneten (is) hirdetett injektor szervíz ( Érden, "angol+német nyelvtudással") 16.000 forintért számítógép diagnosztikával 30 perc alatt megállapította, hogy semmi baja a motoromnak, de az alapjárat ingadozásomat nem tudta megjavítani ("ez ilyen" felkiáltással). Aztán intenzív injektor tisztító használatával és a motortérben található összes elektromos csatlakozó, vákuumcső ellenőrzése, és kontakt spré befújása után szépen fokozatosan megszűnt a hiba (kb. 1000 km alatt). Ennek már 6 éve....

Addigra fogyott ki belőle a rossz benzin :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tudom nem ide való, de a corsa fórumon alig van mozgás.

Szóval van az asszony 2003-as C corsája. A kormánya tengelyirányban mozog vagy egy centit. Tud valaki nekem EPC vagy TIS-ből egy robbantott ábrát belinkelni a kormányoszlopról és a kormánykerék tengelyéről?

Elég rendesen lebontottam mindent de elakadtam. Jó lenne látni hogyan tudok tovább menni. Szervós z12xe motorral.

Link to comment
Megosztás:

Tudom nem ide való, de a corsa fórumon alig van mozgás.

Szóval van az asszony 2003-as C corsája. A kormánya tengelyirányban mozog vagy egy centit. Tud valaki nekem EPC vagy TIS-ből egy robbantott ábrát belinkelni a kormányoszlopról és a kormánykerék tengelyéről?

Elég rendesen lebontottam mindent de elakadtam. Jó lenne látni hogyan tudok tovább menni. Szervós z12xe motorral.

Itt nézz körül: http://opeloem.com/opel/corsa_c_2001_/steering/steering_wheel.html ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem jó helyre írok, ha nem, szóljatok! :) Szóval, végre elérkeztem oda, hogy saját autó vétel előtt állok. A kiszemelt egy F Asztra. Család Opeles volt, most is az 5. Astra van szűk családi körben (egy Z14XEP G), volt már F-G-G-G-G :), a tágabb családról nem is beszélek, de 25-30 Opelt az elmúlt 20 év alatt biztosan össze tudnék számolni, lényeg a lényeg, nem áll tőlem távol a márka, ebben nőttem föl. Viszont! Az oké, hogy új autóval elméletben nem lehet probléma, de használtnál mire kell figyelni Astráknál? Állítólag a korai Ecotec blokkok nem megbízhatóak, sok olajat esznek, ott az EGR szelep, stb. Tehát milyen blokkosat érdemes venni, és csak 8v-t érdemes nézni? Használtautón a 97-esnél fiatalabb, NEM Caravan, 150ezer km-nél kevesebbet futottakat nézem 450ezerig. Ennyiért tényleg lehet olyan patent állapotút venni, mint ami 1-2 képen szerepel, vagy inkább ássam el most az ötletet, és melózzak még pár hónapot, hogy nagyobb keret legyen rá? Ha mondjuk egy példányra azt írják, hogy 120ezer km, azt miből lehet látni, hogy ténylegesen annyi-e? Mik a típushibák, amikre figyelni kell? Köszönöm a válaszokat! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem jó helyre írok, ha nem, szóljatok! :) Szóval, végre elérkeztem oda, hogy saját autó vétel előtt állok. A kiszemelt egy F Asztra. Család Opeles volt, most is az 5. Astra van szűk családi körben (egy Z14XEP G), volt már F-G-G-G-G :), a tágabb családról nem is beszélek, de 25-30 Opelt az elmúlt 20 év alatt biztosan össze tudnék számolni, lényeg a lényeg, nem áll tőlem távol a márka, ebben nőttem föl. Viszont! Az oké, hogy új autóval elméletben nem lehet probléma, de használtnál mire kell figyelni Astráknál? Állítólag a korai Ecotec blokkok nem megbízhatóak, sok olajat esznek, ott az EGR szelep, stb. Tehát milyen blokkosat érdemes venni, és csak 8v-t érdemes nézni? Használtautón a 97-esnél fiatalabb, NEM Caravan, 150ezer km-nél kevesebbet futottakat nézem 450ezerig. Ennyiért tényleg lehet olyan patent állapotút venni, mint ami 1-2 képen szerepel, vagy inkább ássam el most az ötletet, és melózzak még pár hónapot, hogy nagyobb keret legyen rá? Ha mondjuk egy példányra azt írják, hogy 120ezer km, azt miből lehet látni, hogy ténylegesen annyi-e? Mik a típushibák, amikre figyelni kell? Köszönöm a válaszokat! :)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy a legjobb széria anno a 96-97-es évjárat volt. 99-től már találni classicot, azok többsége fapad. A classicokat nehezebb extrázni, nagy esély van rá, hogy a fordulatszámmérős műszerfal beszerelése is vezetékezéssel jár. A 8 szelepesek jók. Minimum 1.6-os ajánlok, de az 1.8 16V lenne a jobb választás X18XE. Többet kell fizetni, de halad legalább. 8 szelepesek fenntartása olcsóbb, pl a vezérléscsere feleannyiba kerül, mint egy 16 szelepesnek. Viszont 8 szelepesből alig találni hengerenkéntit befecskendezésűt, ami azért is jobb, mert nagyobb teljesítményű. 1.6-osban 101 lóerő, míg a központis csak 75. Személy szerint ha most vennék autót, akkor mindenképp 1.8-ast keresnék 16 szeleppel.

A kilométernek meg nem nagyon szabad hinni. Enyémet 350 ezer kilométerrel hozták az országba és az előző gazdája, a haverom 115 ezerrel vásárolta. :)

Link to comment
Megosztás:

van egy 2002-es astra f classicom. születése óra egy philips rc189 kazis egység van benne. most vettem egy pio 1400 ub -t de a régi fejhez nemtalálom a a kiszedő villát és 2000ftért nem akarok netről rendelni. kérdés, hogyan tudnám kiszedni a villák nélkül? fülpiszkálokkal nemsikerült:D se dróttal, ha valaki tudna segiteni minnél hamarább megköszönném. esetleg ha valahol lehet kapni olcsón 22. vagay 11. kerületben azis jó lenne még. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

van egy 2002-es astra f classicom. születése óra egy philips rc189 kazis egység van benne. most vettem egy pio 1400 ub -t de a régi fejhez nemtalálom a a kiszedő villát és 2000ftért nem akarok netről rendelni. kérdés, hogyan tudnám kiszedni a villák nélkül? fülpiszkálokkal nemsikerült:D se dróttal, ha valaki tudna segiteni minnél hamarább megköszönném. esetleg ha valahol lehet kapni olcsón 22. vagay 11. kerületben azis jó lenne még. Üdv!

elég egy helyre beírnod... máshol már válaszoltam rá

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 97-es 1.6 16v Astrám. Mostanában jött elő egy elég bosszantó hiba, és sajnos a szerelők is tanácstalanul állnak a probléma előtt. Városon belül hibátlanul működik, de hosszabb távon /pl már 3 km után ha 100km/h-val megyek/ előjön. Fordulatszám felakad úgy 3000-en azután elkezd fulladozni és dadogni, valamikor le is fullad. A legutóbbi alkalommal 2 napig tartott mire rendbe jött. Magától. Szerintem már mindent átnéztünk, és a computer se jelez semmit.

Ha valakinek volt már hasonló kérnék segítséget vagy valami ötletet. Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.