Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Öregecske astrám a következő problámákat produkálja.

Általában meleg motornál csinálja, hogy menet közben leál a motor, kigyulad a motorhibajelző, ilyenkor gyujtás le, és általában

simán újra indítható a motorja, a motorhibajelző is kialszik.

Ezt kb két hónapja csinálja.

Haza érve rádugom a laptopot, és ezeket a hibakódokat írja:

00081 - Befecskendező szelep 1 feszültség alacsony

Nincs jelen

00082 - Befecskendező szelep 2 feszültség alacsony

Nincs jelen

00083 - Befecskendező szelep 3 feszültség alacsony

Nincs jelen

00084 - Befecskendező szelep 4 feszültség alacsony

Nincs jelen

Néha ezt is kiírja, de ezt elég ritkán:

00048 - Akkumulátor feszültség alacsony

Időszakos

És most még ezt is hozzá tette:

00015 - Hűtőfolyadék-hőmérséklet, feszültség magas

Nincs jelen

a motortérben már minden csatlakozót átnéztem, és meg is tisztítottam de erre nem nagyon volt szükség mert mindegyik tökéletesen tiszta volt,

akku sarukat és vezetékeit is meg tisztítottam, de nem történt változás, és egyre sűrübben jön elő ez a hiba.

Találkozott valaki már hasonló problémával? vagy esetleg valami ötlet hogy hol keressem a probléma okát.

segítségeteket előre is köszönöm!

Ja és a szóban forgó autó, Astra F 1.8 16v (C18XEL) Caravan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Öregecske astrám a következő problámákat produkálja.

Általában meleg motornál csinálja, hogy menet közben leál a motor, kigyulad a motorhibajelző, ilyenkor gyujtás le, és általában

simán újra indítható a motorja, a motorhibajelző is kialszik.

Ezt kb két hónapja csinálja.

Haza érve rádugom a laptopot, és ezeket a hibakódokat írja:

00081 - Befecskendező szelep 1 feszültség alacsony

Nincs jelen

00082 - Befecskendező szelep 2 feszültség alacsony

Nincs jelen

00083 - Befecskendező szelep 3 feszültség alacsony

Nincs jelen

00084 - Befecskendező szelep 4 feszültség alacsony

Nincs jelen

Néha ezt is kiírja, de ezt elég ritkán:

00048 - Akkumulátor feszültség alacsony

Időszakos

És most még ezt is hozzá tette:

00015 - Hűtőfolyadék-hőmérséklet, feszültség magas

Nincs jelen

a motortérben már minden csatlakozót átnéztem, és meg is tisztítottam de erre nem nagyon volt szükség mert mindegyik tökéletesen tiszta volt,

akku sarukat és vezetékeit is meg tisztítottam, de nem történt változás, és egyre sűrübben jön elő ez a hiba.

Találkozott valaki már hasonló problémával? vagy esetleg valami ötlet hogy hol keressem a probléma okát.

segítségeteket előre is köszönöm!

Ja és a szóban forgó autó, Astra F 1.8 16v (C18XEL) Caravan.

A motor testkábeleit is átnézted?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_<

Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is...

(Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....)

Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_<

Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is...

(Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....)

Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D

Szerintem toronycsapágy.

Link to comment
Megosztás:

A motor testkábeleit is átnézted?

A generátor közelében találtam egy testkábelt az rendben volt, közben szereztem egy kapcsolási rajzot, igaz hogy

ez C18XE-hez való és nem az XEL-hez, de remélem nincs nagy eltérés.

Pl. a rajz szerint a injektorok pozitív vezetékei összevannak kötve egy piros/kék színű vezetékbe, amihez még hozzá van kötve az AC pozítivja, és ez a vezeték megy az ac-relayre, az injektorok negatív vezetékei külön-külön vannak bekötve

a computerbe (simtec56).

Azt hiszem lesz mit csinálni a hosszú hétvégén. :)

Link to comment
Megosztás:

A generátor közelében találtam egy testkábelt az rendben volt, közben szereztem egy kapcsolási rajzot, igaz hogy

ez C18XE-hez való és nem az XEL-hez, de remélem nincs nagy eltérés.

Pl. a rajz szerint a injektorok pozitív vezetékei összevannak kötve egy piros/kék színű vezetékbe, amihez még hozzá van kötve az AC pozítivja, és ez a vezeték megy az ac-relayre, az injektorok negatív vezetékei külön-külön vannak bekötve

a computerbe (simtec56).

Azt hiszem lesz mit csinálni a hosszú hétvégén. :)

Van több testkábel is.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_<

Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is...

(Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....)

Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D

Lehetséges, hogy torony csapágy. Nekem is volt ilyen problémám. Csak tekerés közben hallod, vagy elindulás és fékezéskor is hallasz hangot? Érdemes levenned a jobb első kereket és megemelve egy feszítő vassal megnézni az összes gumi szilentet és a gömbcsuklókat is, és persze megforgatod a kereket megemelve és meghallgatod, hogy a torony csapágynak van e hangja. Pár forintos alakatrész.

Sok sikert! ;)

Link to comment
Megosztás:

Szenes,kösz szépen,megnéztem,szilentek rendben vannak,viszont mikor fékezek,vagy indulok,akkor is hallom a koppanást....de csak jobb oldalról,és olyan,mintha oldal irányba "zöttyenne" a kerék,mikor álló helyzetben tekerem a kormányt....:-/

(Torony csapágyról tudna valaki egy képet linkelni,csak hogy tudjam,hol is van...sejtem melyik lehet az,a motorháztető alatt,csak nem értem,ha megforgatom a kereket felemelve,hogyan lesz annak hangja...?) :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos nem sokáig tartott az örömöm! :unsure:

Az alapjárati problémám nem szűnt meg. Sajnos én már nem tudok mit tenni.... Annyi megfigyelésem lett még, hogy kb 3000 alapjáratnál felnyitottam a motorháztetőt és végignéztem újra a vákumcsöveket és ami a töltőnyomás szenzorba megy cső azt lehúztam és majd meg fúlt a motor, visszadugtam a csövet és beállt az alapjáratom a gyári értékre és a motorhiba jelző lámpa is kialudt.

Lehetséges, hogy ez a MAP szenzor a bűnös?

Vagy tudnátok ajánlani egy jó opelekre szakosodott szerelőt Hatvan és környékén?

Előre is köszi

Szerintem az az alapjárati motor lehet annyira kikopva, hogy már a takarítás kevés neki. Szerezz valakitől próbára egy tuti jót. Vagy ha belefér vegyél egy újat (legfeljebb lesz egy tartalékod vagy ekadod az adok veszekben)

Sziasztok!

Öregecske astrám a következő problámákat produkálja.

Általában meleg motornál csinálja, hogy menet közben leál a motor, kigyulad a motorhibajelző, ilyenkor gyujtás le, és általában

simán újra indítható a motorja, a motorhibajelző is kialszik.

Ezt kb két hónapja csinálja.

Haza érve rádugom a laptopot, és ezeket a hibakódokat írja:

00081 - Befecskendező szelep 1 feszültség alacsony

Nincs jelen

00082 - Befecskendező szelep 2 feszültség alacsony

Nincs jelen

00083 - Befecskendező szelep 3 feszültség alacsony

Nincs jelen

00084 - Befecskendező szelep 4 feszültség alacsony

Nincs jelen

Néha ezt is kiírja, de ezt elég ritkán:

00048 - Akkumulátor feszültség alacsony

Időszakos

És most még ezt is hozzá tette:

00015 - Hűtőfolyadék-hőmérséklet, feszültség magas

Nincs jelen

a motortérben már minden csatlakozót átnéztem, és meg is tisztítottam de erre nem nagyon volt szükség mert mindegyik tökéletesen tiszta volt,

akku sarukat és vezetékeit is meg tisztítottam, de nem történt változás, és egyre sűrübben jön elő ez a hiba.

Találkozott valaki már hasonló problémával? vagy esetleg valami ötlet hogy hol keressem a probléma okát.

segítségeteket előre is köszönöm!

Ja és a szóban forgó autó, Astra F 1.8 16v (C18XEL) Caravan.

Töltő feszültséget mértél már? Ha nem test kábel akkor lehet a fesz szabályzó rossz a generátorban.

Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_<

Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is...

(Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....)

Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D

Én inkább féltengelyre gyanakodnék...

Link to comment
Megosztás:

A generátor közelében találtam egy testkábelt az rendben volt, közben szereztem egy kapcsolási rajzot, igaz hogy

ez C18XE-hez való és nem az XEL-hez, de remélem nincs nagy eltérés.

Pl. a rajz szerint a injektorok pozitív vezetékei összevannak kötve egy piros/kék színű vezetékbe, amihez még hozzá van kötve az AC pozítivja, és ez a vezeték megy az ac-relayre, az injektorok negatív vezetékei külön-külön vannak bekötve

a computerbe (simtec56).

Azt hiszem lesz mit csinálni a hosszú hétvégén. :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az az alapjárati motor lehet annyira kikopva, hogy már a takarítás kevés neki. Szerezz valakitől próbára egy tuti jót. Vagy ha belefér vegyél egy újat (legfeljebb lesz egy tartalékod vagy ekadod az adok veszekben)

Töltő feszültséget mértél már? Ha nem test kábel akkor lehet a fesz szabályzó rossz a generátorban.

Én inkább féltengelyre gyanakodnék...

Néztem töltést is, szerintem rendben van 14,6v, töltés nélkül az akku 12,5v, talátam még két helyen test kábelt,

az egyik injektor sornál van, a másik abs egység alján van, viszont ezek is rendben vannak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban.

Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta.

Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem)

Üdv: Szenes87

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban.

Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta.

Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem)

Üdv: Szenes87

milyen motorral szerelt a rollered???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban.

Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta.

Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem)

Üdv: Szenes87

Az pedig lambdaszonda hibára utal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban.

Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta.

Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem)

Üdv: Szenes87

95%-os, hogy lambaszonda!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

uhh de sokan válaszoltatok. Feleslegesnek tartom, hogy mindenkinek egyesével válaszolgassak ezért leírom egyben! :D

Ez a gépjármű egy C14NZ mocis nagyon egyszerű szerkezet. Még az első motorok egyike. Nincs "egér" még! :)

Akkor azt mondjátok, hogy lambda szonda? Annak van köze az alapjárat problémámhoz?

A héten megyek egy ismerőshöz hibakód olvasásra, remélem ott kiderül! :)

Köszi mégegyszer a tippeket!

CSáó

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

uhh de sokan válaszoltatok. Feleslegesnek tartom, hogy mindenkinek egyesével válaszolgassak ezért leírom egyben! :D

Ez a gépjármű egy C14NZ mocis nagyon egyszerű szerkezet. Még az első motorok egyike. Nincs "egér" még! :)

Akkor azt mondjátok, hogy lambda szonda? Annak van köze az alapjárat problémámhoz?

A héten megyek egy ismerőshöz hibakód olvasásra, remélem ott kiderül! :)

Köszi mégegyszer a tippeket!

CSáó

Én még átnézném a vákum csöveket is, nem szisszen-e vhol. Jellemzően sárga lámpát nem villant, ám az alapjáratba beleszól.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.