laci69 Elküldve Augusztus14, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2012 Sziasztok! Öregecske astrám a következő problámákat produkálja. Általában meleg motornál csinálja, hogy menet közben leál a motor, kigyulad a motorhibajelző, ilyenkor gyujtás le, és általában simán újra indítható a motorja, a motorhibajelző is kialszik. Ezt kb két hónapja csinálja. Haza érve rádugom a laptopot, és ezeket a hibakódokat írja: 00081 - Befecskendező szelep 1 feszültség alacsony Nincs jelen 00082 - Befecskendező szelep 2 feszültség alacsony Nincs jelen 00083 - Befecskendező szelep 3 feszültség alacsony Nincs jelen 00084 - Befecskendező szelep 4 feszültség alacsony Nincs jelen Néha ezt is kiírja, de ezt elég ritkán: 00048 - Akkumulátor feszültség alacsony Időszakos És most még ezt is hozzá tette: 00015 - Hűtőfolyadék-hőmérséklet, feszültség magas Nincs jelen a motortérben már minden csatlakozót átnéztem, és meg is tisztítottam de erre nem nagyon volt szükség mert mindegyik tökéletesen tiszta volt, akku sarukat és vezetékeit is meg tisztítottam, de nem történt változás, és egyre sűrübben jön elő ez a hiba. Találkozott valaki már hasonló problémával? vagy esetleg valami ötlet hogy hol keressem a probléma okát. segítségeteket előre is köszönöm! Ja és a szóban forgó autó, Astra F 1.8 16v (C18XEL) Caravan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 Sziasztok! Öregecske astrám a következő problámákat produkálja. Általában meleg motornál csinálja, hogy menet közben leál a motor, kigyulad a motorhibajelző, ilyenkor gyujtás le, és általában simán újra indítható a motorja, a motorhibajelző is kialszik. Ezt kb két hónapja csinálja. Haza érve rádugom a laptopot, és ezeket a hibakódokat írja: 00081 - Befecskendező szelep 1 feszültség alacsony Nincs jelen 00082 - Befecskendező szelep 2 feszültség alacsony Nincs jelen 00083 - Befecskendező szelep 3 feszültség alacsony Nincs jelen 00084 - Befecskendező szelep 4 feszültség alacsony Nincs jelen Néha ezt is kiírja, de ezt elég ritkán: 00048 - Akkumulátor feszültség alacsony Időszakos És most még ezt is hozzá tette: 00015 - Hűtőfolyadék-hőmérséklet, feszültség magas Nincs jelen a motortérben már minden csatlakozót átnéztem, és meg is tisztítottam de erre nem nagyon volt szükség mert mindegyik tökéletesen tiszta volt, akku sarukat és vezetékeit is meg tisztítottam, de nem történt változás, és egyre sűrübben jön elő ez a hiba. Találkozott valaki már hasonló problémával? vagy esetleg valami ötlet hogy hol keressem a probléma okát. segítségeteket előre is köszönöm! Ja és a szóban forgó autó, Astra F 1.8 16v (C18XEL) Caravan. A motor testkábeleit is átnézted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_< Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is... (Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....) Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_< Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is... (Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....) Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D Szerintem toronycsapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci69 Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 A motor testkábeleit is átnézted? A generátor közelében találtam egy testkábelt az rendben volt, közben szereztem egy kapcsolási rajzot, igaz hogy ez C18XE-hez való és nem az XEL-hez, de remélem nincs nagy eltérés. Pl. a rajz szerint a injektorok pozitív vezetékei összevannak kötve egy piros/kék színű vezetékbe, amihez még hozzá van kötve az AC pozítivja, és ez a vezeték megy az ac-relayre, az injektorok negatív vezetékei külön-külön vannak bekötve a computerbe (simtec56). Azt hiszem lesz mit csinálni a hosszú hétvégén. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 A generátor közelében találtam egy testkábelt az rendben volt, közben szereztem egy kapcsolási rajzot, igaz hogy ez C18XE-hez való és nem az XEL-hez, de remélem nincs nagy eltérés. Pl. a rajz szerint a injektorok pozitív vezetékei összevannak kötve egy piros/kék színű vezetékbe, amihez még hozzá van kötve az AC pozítivja, és ez a vezeték megy az ac-relayre, az injektorok negatív vezetékei külön-külön vannak bekötve a computerbe (simtec56). Azt hiszem lesz mit csinálni a hosszú hétvégén. :) Van több testkábel is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szenes87 Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_< Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is... (Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....) Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D Lehetséges, hogy torony csapágy. Nekem is volt ilyen problémám. Csak tekerés közben hallod, vagy elindulás és fékezéskor is hallasz hangot? Érdemes levenned a jobb első kereket és megemelve egy feszítő vassal megnézni az összes gumi szilentet és a gömbcsuklókat is, és persze megforgatod a kereket megemelve és meghallgatod, hogy a torony csapágynak van e hangja. Pár forintos alakatrész. Sok sikert! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Augusztus18, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2012 Szenes,kösz szépen,megnéztem,szilentek rendben vannak,viszont mikor fékezek,vagy indulok,akkor is hallom a koppanást....de csak jobb oldalról,és olyan,mintha oldal irányba "zöttyenne" a kerék,mikor álló helyzetben tekerem a kormányt....:-/ (Torony csapágyról tudna valaki egy képet linkelni,csak hogy tudjam,hol is van...sejtem melyik lehet az,a motorháztető alatt,csak nem értem,ha megforgatom a kereket felemelve,hogyan lesz annak hangja...?) :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Augusztus18, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2012 Torony csapágy ami fent van a kerékdob felett :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Augusztus18, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2012 Sziasztok! Sajnos nem sokáig tartott az örömöm! :unsure: Az alapjárati problémám nem szűnt meg. Sajnos én már nem tudok mit tenni.... Annyi megfigyelésem lett még, hogy kb 3000 alapjáratnál felnyitottam a motorháztetőt és végignéztem újra a vákumcsöveket és ami a töltőnyomás szenzorba megy cső azt lehúztam és majd meg fúlt a motor, visszadugtam a csövet és beállt az alapjáratom a gyári értékre és a motorhiba jelző lámpa is kialudt. Lehetséges, hogy ez a MAP szenzor a bűnös? Vagy tudnátok ajánlani egy jó opelekre szakosodott szerelőt Hatvan és környékén? Előre is köszi Szerintem az az alapjárati motor lehet annyira kikopva, hogy már a takarítás kevés neki. Szerezz valakitől próbára egy tuti jót. Vagy ha belefér vegyél egy újat (legfeljebb lesz egy tartalékod vagy ekadod az adok veszekben) Sziasztok! Öregecske astrám a következő problámákat produkálja. Általában meleg motornál csinálja, hogy menet közben leál a motor, kigyulad a motorhibajelző, ilyenkor gyujtás le, és általában simán újra indítható a motorja, a motorhibajelző is kialszik. Ezt kb két hónapja csinálja. Haza érve rádugom a laptopot, és ezeket a hibakódokat írja: 00081 - Befecskendező szelep 1 feszültség alacsony Nincs jelen 00082 - Befecskendező szelep 2 feszültség alacsony Nincs jelen 00083 - Befecskendező szelep 3 feszültség alacsony Nincs jelen 00084 - Befecskendező szelep 4 feszültség alacsony Nincs jelen Néha ezt is kiírja, de ezt elég ritkán: 00048 - Akkumulátor feszültség alacsony Időszakos És most még ezt is hozzá tette: 00015 - Hűtőfolyadék-hőmérséklet, feszültség magas Nincs jelen a motortérben már minden csatlakozót átnéztem, és meg is tisztítottam de erre nem nagyon volt szükség mert mindegyik tökéletesen tiszta volt, akku sarukat és vezetékeit is meg tisztítottam, de nem történt változás, és egyre sűrübben jön elő ez a hiba. Találkozott valaki már hasonló problémával? vagy esetleg valami ötlet hogy hol keressem a probléma okát. segítségeteket előre is köszönöm! Ja és a szóban forgó autó, Astra F 1.8 16v (C18XEL) Caravan. Töltő feszültséget mértél már? Ha nem test kábel akkor lehet a fesz szabályzó rossz a generátorban. Szevasztok,az a probléma,hogy ha álló helyzetben,vagy nagyon lassan gurulva tekerem a kormányt,elég durva roppanások hallatszanak a kocsi elejétől....jójó,tudom,álló autóban nem illik tekergetni a kormányt,de a cégnél szűkös a parkolóhely.... <_< Jah,és nem tudom,ennek a roppanásoknak van-e köze ahhoz,ha menet közben balra fordulok,kopog az autó jobb eleje,vagy ha rázós úton megyek,akkor is... (Átnéztem a Gy.i.k-et,de sajnos nem találtam egyértelmű választ,mivel a szilentjeim egyben vannak,nem tudom,mi lehet a hangok forrása....) Előre is köszönöm a hozzáértő,szakszerű válaszokat... :D Én inkább féltengelyre gyanakodnék... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 Én inkább féltengelyre gyanakodnék... A féltengely csak és kizárólag mozgó autónál ropog a sebességtől függűen egyre gyorsabban. Ha járó motornál és álló autónál is hallatszik kopogás meg lehet nézni a kipuftartó gumibakokat lehet a dob üti a bódét allul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci69 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 A generátor közelében találtam egy testkábelt az rendben volt, közben szereztem egy kapcsolási rajzot, igaz hogy ez C18XE-hez való és nem az XEL-hez, de remélem nincs nagy eltérés. Pl. a rajz szerint a injektorok pozitív vezetékei összevannak kötve egy piros/kék színű vezetékbe, amihez még hozzá van kötve az AC pozítivja, és ez a vezeték megy az ac-relayre, az injektorok negatív vezetékei külön-külön vannak bekötve a computerbe (simtec56). Azt hiszem lesz mit csinálni a hosszú hétvégén. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci69 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 Találtam még két helyen testkábelt, azok is rendben voltak.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci69 Elküldve Augusztus19, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2012 Szerintem az az alapjárati motor lehet annyira kikopva, hogy már a takarítás kevés neki. Szerezz valakitől próbára egy tuti jót. Vagy ha belefér vegyél egy újat (legfeljebb lesz egy tartalékod vagy ekadod az adok veszekben) Töltő feszültséget mértél már? Ha nem test kábel akkor lehet a fesz szabályzó rossz a generátorban. Én inkább féltengelyre gyanakodnék... Néztem töltést is, szerintem rendben van 14,6v, töltés nélkül az akku 12,5v, talátam még két helyen test kábelt, az egyik injektor sornál van, a másik abs egység alján van, viszont ezek is rendben vannak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szenes87 Elküldve Augusztus23, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2012 Sziasztok! Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban. Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta. Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem) Üdv: Szenes87 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Augusztus23, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2012 Sziasztok! Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban. Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta. Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem) Üdv: Szenes87 milyen motorral szerelt a rollered??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus23, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2012 Sziasztok! Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban. Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta. Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem) Üdv: Szenes87 Az pedig lambdaszonda hibára utal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Augusztus23, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2012 Az pedig lambdaszonda hibára utal. Vagy Egér, ha van neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus23, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2012 Vagy Egér, ha van neki. Az egérnél ha kigyullad a lámpicsek, csak újraindításnál aluszik el... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Augusztus24, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2012 Az egérnél ha kigyullad a lámpicsek, csak újraindításnál aluszik el... :) Jaja. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Augusztus24, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2012 Jóvanna. :icon10: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus24, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2012 Sziasztok! Köszönöm szépen az eddigi segítségeteket az alapjárati problémámmal kapcsolatban. Arra az elhatározásra jutottam, hogy felkeresek egy jó szerelőt, aki nem küld el a sunyiba, mert túl babrás neki. Én már mindent kipróbáltam amit mondtatok.(tisztítottam, vákumcsöveket leellenőriztem és takarítottam, új alapjárati Motort vettem bele, ami egyébként "szar") Még annyit fogok tenni, hogy egy barátomnak is ugyan ilyen Astra-ja van mint nekem és megnézem, hogy az ő autójában mit produkál az alapjárati szabályzóm. Igaz nem ártana megnézni rajta egy számítógépes hibakód leolvasást, mert most voltam egy 500 km-es úton és olyat csinált nekem, hogy felvillant menet közben majd elaludt a hibajelző lámpa. Ha folyamatosan tartottam a lábam a gázpedálon akkor égett a lámpa és amikor meg felengedtem a lábam és motorfékeztem kialudt. Érdekes számomra, mert ezt eddig nem csinálta. Na de mindegy is. Köszönöm mégegyszer a segítségeteket. Ha megtudom mi a probléma forrása megosztom veletek, hát ha valaki úgy járna a kocsijával, mint én! :) (Reméljük nem) Üdv: Szenes87 95%-os, hogy lambaszonda! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szenes87 Elküldve Augusztus24, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2012 Sziasztok! uhh de sokan válaszoltatok. Feleslegesnek tartom, hogy mindenkinek egyesével válaszolgassak ezért leírom egyben! :D Ez a gépjármű egy C14NZ mocis nagyon egyszerű szerkezet. Még az első motorok egyike. Nincs "egér" még! :) Akkor azt mondjátok, hogy lambda szonda? Annak van köze az alapjárat problémámhoz? A héten megyek egy ismerőshöz hibakód olvasásra, remélem ott kiderül! :) Köszi mégegyszer a tippeket! CSáó Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus25, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2012 Szomorúan vettem észre, hogy egy csepp, piros színű olaj jelent meg a váltón. Pontosabban a kuplungház alján... :( Ez azt jelenti, hogy a nyeles tengelynél lévő szimmering megadta magát... :( Szép móka lesz majd kicseréltetni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 Sziasztok! uhh de sokan válaszoltatok. Feleslegesnek tartom, hogy mindenkinek egyesével válaszolgassak ezért leírom egyben! :D Ez a gépjármű egy C14NZ mocis nagyon egyszerű szerkezet. Még az első motorok egyike. Nincs "egér" még! :) Akkor azt mondjátok, hogy lambda szonda? Annak van köze az alapjárat problémámhoz? A héten megyek egy ismerőshöz hibakód olvasásra, remélem ott kiderül! :) Köszi mégegyszer a tippeket! CSáó Én még átnézném a vákum csöveket is, nem szisszen-e vhol. Jellemzően sárga lámpát nem villant, ám az alapjáratba beleszól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts