szaboric Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 sziasztok, Mitől lehet erős benzinszag az utastérben 1992-es C16NZ motoros F Astrában. Főként városban, lassabb menetnél érezhető.
megadave Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 sziasztok, Mitől lehet erős benzinszag az utastérben 1992-es C16NZ motoros F Astrában. Főként városban, lassabb menetnél érezhető. A benzinszivattyú tömítését kellene meglesni. Felnyitod a hátsó üléseket, felhajtod alatta a padlókárpitba vágott U alakot, alatta egy kerek műanyag fedél van. Ki kell pattintani és akkor már látszik a benzinszivattyú teteje. Annak a tömítését kell ellenőrizni.
Dark_Errant Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 sziasztok, Mitől lehet erős benzinszag az utastérben 1992-es C16NZ motoros F Astrában. Főként városban, lassabb menetnél érezhető. Nézd meg a benzin szivattyú csavarjait. a hátsó üléssor alatt. ha az laza akkor szokott feljönni a szag
szaboric Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 Nekem si le van zárva EGR szelep, van ennek valami előnye-hátránya? mik azok? érdekelne
szaboric Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 A benzinszivattyú tömítését kellene meglesni. Felnyitod a hátsó üléseket, felhajtod alatta a padlókárpitba vágott U alakot, alatta egy kerek műanyag fedél van. Ki kell pattintani és akkor már látszik a benzinszivattyú teteje. Annak a tömítését kell ellenőrizni. köszi, megnézem
szaboric Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 Nézd meg a benzin szivattyú csavarjait. a hátsó üléssor alatt. ha az laza akkor szokott feljönni a szag köszi
zotya975 Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 Üdv...adott egy c16nz, hengerfejes volt levették a HF-et felújítani, tőkék lettek pucolva síkolás , szelepszárszimering csere új szelepek, új csavarok, ment vissza. Vezérlés jelen , befecsit kíírja a BC szikra van. De rohadt érdekes a motorhang túl könnyen teker mint amikor el van szakadva a vezérműszíj, de itt oké . Levettük a szelepfedelet a szelepek szépen emelkednek-süllyednek. Vajon mi a túró lehet? Tuti valami mechanikus gikszer de rá nem jövünk mi az....mintha egyáltalán nem lenne kompresszió, és azért teker könnyen az önindító. Namost ugye egy vezérműtengely fordulatra két főtengely fordulat esik....ha a főtengely el van forgatva 360-fokkal, akkor is jelen van a vezérlés, a dugók állás is passzol...ez lehet gond?
epk947 Elküldve Július29, 2012 Elküldve Július29, 2012 Üdv...adott egy c16nz, hengerfejes volt levették a HF-et felújítani, tőkék lettek pucolva síkolás , szelepszárszimering csere új szelepek, új csavarok, ment vissza. Vezérlés jelen , befecsit kíírja a BC szikra van. De rohadt érdekes a motorhang túl könnyen teker mint amikor el van szakadva a vezérműszíj, de itt oké . Levettük a szelepfedelet a szelepek szépen emelkednek-süllyednek. Vajon mi a túró lehet? Tuti valami mechanikus gikszer de rá nem jövünk mi az....mintha egyáltalán nem lenne kompresszió, és azért teker könnyen az önindító. Namost ugye egy vezérműtengely fordulatra két főtengely fordulat esik....ha a főtengely el van forgatva 360-fokkal, akkor is jelen van a vezérlés, a dugók állás is passzol...ez lehet gond? Bár én még Astra főtengelyt nem pozicionáltam, de egy rendes háznál csak egyféleképpen lehet jelen a főtengely. Pl. Honda motornál a főtengelyen és a vezérmű tengelyen is van jel és azokat kell összeforgatni úgy, hogy közben a dugattyú kompresszión legyen. 4 hengeres motornál, ez az 1-es hengerre vonatkozik általában. Ha könnyen átforog a motor, akkor először ajánlatos volna kompressziót mérni. Hátha a szelepek nem is zárnak!
zotya975 Elküldve Július30, 2012 Elküldve Július30, 2012 Bár én még Astra főtengelyt nem pozicionáltam, de egy rendes háznál csak egyféleképpen lehet jelen a főtengely. Pl. Honda motornál a főtengelyen és a vezérmű tengelyen is van jel és azokat kell összeforgatni úgy, hogy közben a dugattyú kompresszión legyen. 4 hengeres motornál, ez az 1-es hengerre vonatkozik általában. Ha könnyen átforog a motor, akkor először ajánlatos volna kompressziót mérni. Hátha a szelepek nem is zárnak! Csak ugye a főtengely 2-őt fordul amig a vezérműtengely 1-et....a főtengely mind a két körben jelen van egyszer....ezért nem egyértemű nekem....ugye HF-et ujjítottak fel nyomáspróbán is volt....
daykiller Elküldve Július30, 2012 Elküldve Július30, 2012 Csak ugye a főtengely 2-őt fordul amig a vezérműtengely 1-et....a főtengely mind a két körben jelen van egyszer....ezért nem egyértemű nekem....ugye HF-et ujjítottak fel nyomáspróbán is volt.... És ha betennéd az első hengerbe a gyertyát? Akkor lenne némi nehézség átforgatásánál, mikor épp holtpontra forgatod az első dugót.
Szmájli Elküldve Július30, 2012 Elküldve Július30, 2012 Ilyenre nem is gondoltunk :-) Délután teszünk egy próbát. A végeredménnyel mindféleképpen jelentkezem :-) Ezer kösz ia gyors válaszért :-) Megnéztük és szerencsére nem a trafónak van baja. Kicseréltünk 2 gumicsövet, de még mindig nem az igazi. A hétvégén több idő lesz rá, végignézzük az összeset :-)
Szmájli Elküldve Július30, 2012 Elküldve Július30, 2012 Probléma megoldva, nem rángat az autó. Banális a megoldás. A trapézszilentem a hátsó csereérett lett és beszélgettem közben az öreg szerelőszakival, mondom neki mi a baj, erre ő odanyúl és lehúz egy csövet, ami gyakorlatilag szétmállot a kezében. Többet nem kellett beszélnünk róla. Szimplán elöregedtek a vákumcsövek, egyik-másik már szó szerint korommá vált. Cseréltem 4 csövet - ennyi volt gumiból - és láss csodát, elmúlt a rángatás. Nem bántásból, de ennyit a nagy szervízes szakemberekről... Ha más is küzd ezzel a problémával, lesse meg azokat a csövecskéket, párszáz forintos beruházás a csere. Szerintem mi is pont ezzel szívunk :-) Már legomboltak rólunk egy keveset, de az eredmény nagy 0 volt. Most 2 csövet kicseréltünk, de még nem az igazi, a többit majd hétvégén nézzük át :-)
Krajcso Elküldve Július30, 2012 Elküldve Július30, 2012 Bár én még Astra főtengelyt nem pozicionáltam, de egy rendes háznál csak egyféleképpen lehet jelen a főtengely. Pl. Honda motornál a főtengelyen és a vezérmű tengelyen is van jel és azokat kell összeforgatni úgy, hogy közben a dugattyú kompresszión legyen. 4 hengeres motornál, ez az 1-es hengerre vonatkozik általában. Ha könnyen átforog a motor, akkor először ajánlatos volna kompressziót mérni. Hátha a szelepek nem is zárnak! Sziasztok! Az én motoromról kérdezett Zotya :) Kékes füsstel indult a kocsi és 6dl olaj fogyott 1000km-en, ezért levettük a hengerfejet, gépműhelyben kicserélték a szelepszár szimmeringeket, síkoltak és kicserélték mind a négy kipufogó szelepet, mivel hajszálrepedések voltak rajtuk végig. Összeraktuk, önindító túl könnyen tekert (2 hetet állt az aksi!), ma megmértük, nincs mérhető kompresszió egyik hengerben sem. Szétszedés előtt mindegyik hengerben megfelelő volt. Lehetséges hogy az új szelepekkel van gond? Illetve a hidrotőkéken gondolkodunk még, lehet hogy kitámaszt valamelyik szelepnek? A jó tőke kézzel rugóztatható, vagy keménynek kell lennie? Most 5 kemény, 3 rugózik. Mit nézzek még meg mielőtt leveszem megint a hengerfejet?
epk947 Elküldve Július31, 2012 Elküldve Július31, 2012 Sziasztok! Az én motoromról kérdezett Zotya :) Kékes füsstel indult a kocsi és 6dl olaj fogyott 1000km-en, ezért levettük a hengerfejet, gépműhelyben kicserélték a szelepszár szimmeringeket, síkoltak és kicserélték mind a négy kipufogó szelepet, mivel hajszálrepedések voltak rajtuk végig. Összeraktuk, önindító túl könnyen tekert (2 hetet állt az aksi!), ma megmértük, nincs mérhető kompresszió egyik hengerben sem. Szétszedés előtt mindegyik hengerben megfelelő volt. Lehetséges hogy az új szelepekkel van gond? Illetve a hidrotőkéken gondolkodunk még, lehet hogy kitámaszt valamelyik szelepnek? A jó tőke kézzel rugóztatható, vagy keménynek kell lennie? Most 5 kemény, 3 rugózik. Mit nézzek még meg mielőtt leveszem megint a hengerfejet? Ha a gépmunka előtt volt kompresszió a motorban és most nincs, akkor a hiba csak a hengerfejben lehet. Becsiszolták-e szelepeket? Végeztek-e tömörségi próbát? Ha nem akkor én ott keresném a hibát.
J0hnny Elküldve Július31, 2012 Elküldve Július31, 2012 Illetve a hidrotőkéken gondolkodunk még, lehet hogy kitámaszt valamelyik szelepnek? A jó tőke kézzel rugóztatható, vagy keménynek kell lennie? Most 5 kemény, 3 rugózik. Én itt keresném a hibát első körben...
zozo astra1.6 16v Elküldve Augusztus1, 2012 Elküldve Augusztus1, 2012 Sziasztok! Kivillant pár napja a motorlámpám és ezt a két hibakódot írta ki P1503,P1602. És tegnap megint kivillant és P0340-es hibakódot írt a gép! Valaki tudna segíteni,hogy mik ezek a hibák? Meg hogyha valakinek lenne egy olyan opel programja amiben ki lehet ezeket a hibakódokat nézni azt is megköszönném! Üdv.:zozo
pszilaj Elküldve Augusztus1, 2012 Elküldve Augusztus1, 2012 Sziasztok! Kivillant pár napja a motorlámpám és ezt a két hibakódot írta ki P1503,P1602. És tegnap megint kivillant és P0340-es hibakódot írt a gép! Valaki tudna segíteni,hogy mik ezek a hibák? Meg hogyha valakinek lenne egy olyan opel programja amiben ki lehet ezeket a hibakódokat nézni azt is megköszönném! Üdv.:zozo Az első kettőt nem tudtam megnézni, de a P0340-es a vezérműtengely-pozíciószenzor hibáját jelenti. De angol táblában találtam ilyet: -P1503 Immobiliser control unit -P1602 Knock control module (kopogásszenzor)
Krajcso Elküldve Augusztus1, 2012 Elküldve Augusztus1, 2012 Én itt keresném a hibát első körben... Megtaláltam a hibát, 1.4-es szelep került a hengerfejbe 1.6-os helyett (kipuff szelepek lettek cserélve) és 4 mm-rel hosszabb a száruk, ezért nem zártak és így nem volt kompresszió sem :omg:
pszilaj Elküldve Augusztus1, 2012 Elküldve Augusztus1, 2012 Megtaláltam a hibát, 1.4-es szelep került a hengerfejbe 1.6-os helyett (kipuff szelepek lettek cserélve) és 4 mm-rel hosszabb a száruk, ezért nem zártak és így nem volt kompresszió sem :omg: Aztaqrva... :o
Gergőőő Elküldve Augusztus2, 2012 Elküldve Augusztus2, 2012 Ha ott nem zártak a szelepek akkor, hogy a rákba volt megcsinálva a nyomáspróba?
zozo astra1.6 16v Elküldve Augusztus2, 2012 Elküldve Augusztus2, 2012 Az első kettőt nem tudtam megnézni, de a P0340-es a vezérműtengely-pozíciószenzor hibáját jelenti. De angol táblában találtam ilyet: -P1503 Immobiliser control unit -P1602 Knock control module (kopogásszenzor) Köszi a segitséget!És szerinted mit csináljak ezekkel a hibákkal?Ki lettek most törölve!De esetleg mit nézzek meg rajta?Vagy valakinek van valami ötlete?Azt szivesen fogadom!
pszilaj Elküldve Augusztus2, 2012 Elküldve Augusztus2, 2012 Ha ott nem zártak a szelepek akkor, hogy a rákba volt megcsinálva a nyomáspróba? Gondolom fejjel lefelé belerakták a szelepeket és felöntötték benzinnel. De mivel nem volt a másik végén összerakva, szépen beültek. Csa összeszerelés után támasztott ki a vezérműtengely... :S
pszilaj Elküldve Augusztus2, 2012 Elküldve Augusztus2, 2012 Köszi a segitséget!És szerinted mit csináljak ezekkel a hibákkal?Ki lettek most törölve!De esetleg mit nézzek meg rajta?Vagy valakinek van valami ötlete?Azt szivesen fogadom! Lehet, hogy csak érintkezési gondok vannak. Első körben a csatikat kellene megpiszkálni. Az immoval nem tudom mit lehet kezdeni...
Krajcso Elküldve Augusztus2, 2012 Elküldve Augusztus2, 2012 . Ha ott nem zártak a szelepek akkor, hogy a rákba volt megcsinálva a nyomáspróba? Kiszerelt hengerfejjel simán zártak, annyit még tágult a rugó. Beszereléskor nyomta le őket a bütyköstengely, ott is ahol épp nem volt bütyök. Nyomáspróba nem volt, csak benzin locsolás. Az alkatrészeket állják, én meg mostmár nagyon jól szét és össze tudom rakni a motor tetejét :D De azért kihagytam volna ez a két nap plusz szerelést emiatt a baki miatt..
pszilaj Elküldve Augusztus2, 2012 Elküldve Augusztus2, 2012 . Kiszerelt hengerfejjel simán zártak, annyit még tágult a rugó. Beszereléskor nyomta le őket a bütyköstengely, ott is ahol épp nem volt bütyök. Nyomáspróba nem volt, csak benzin locsolás. Az alkatrészeket állják, én meg mostmár nagyon jól szét és össze tudom rakni a motor tetejét :D De azért kihagytam volna ez a két nap plusz szerelést emiatt a baki miatt.. De a hftömítést is, meg a csavarokat is állják? Mert illene...
Recommended Posts