Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Jaja valami rémlett...de a hátsókban is?

Egy jó barátom off márkájú E36-tal nekirongyolt egy kamionnak, a kocsi jobb oldala sérült, egyértelműen látszik hogy az anyósülésen utazót az ajtóban lévő merevítő rudak védték meg, az ajtó szanaszét hullámosodott, de a rúd nyílegyenesen ugyanott volt ahol előtte. Szóval hasznos dolog az! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok..Kuplungot kéne cserélnem az auton.. neki merjek e állni vagy inkább haggyam szerelőre? Van müszaki érzékem. Keresgéltem leírást hozzá de nemtaláltam.Ha valaki tudna egy picit segíteni azt szívesen fogadom.És nagyon megköszönöm

Mivel 98-as a kocsid valószinűleg már nem ablakos a váltó, nem olyan egyszerű kicserélni a kuplungot. Igazából ha kiveszed a mocit akkor sima ügy.

578877-20120609-KiFtww.jpg

Link to comment
Megosztás:

honnan tudom meg hogy ablakos vagy sem.Van valami megkülönböztetö jel ? bocsi a hülye kérdésért

Van, aláhasalsz és a váltó alján ha látsz egy ives fekete lemezt akkor ablakos, ha meg csak a sima alut látod akkor nem. De 99% ra mondom hogy a tiéd már nem ablakos ha jól tudom 94-ig voltak azok.A képemen pont kilátsz a tárcsa alatt kissé jobbra az ablakon keresztül.

Link to comment
Megosztás:

Egy kicsit, vagy a mocit mozdítot meg felfele, vagy a váltót engeded lefele de ugye ott a bölcső útban van. Nem tudom el lehet-e húzni a motort annyira a vezérlés felé, hogy cserélni lehessen, szerintem nem.

pedig de :D el lehet fordítani annyira a váltót hogy simán ki lehet cserélni, és az ablakos váltónál még központosítóra sincs szükség, mivel az ablakon keresztül meg lehet húzgálni a csavarokat a szerkezeten amikor már rajta a váltó :D

Link to comment
Megosztás:

pedig de :D el lehet fordítani annyira a váltót hogy simán ki lehet cserélni, és az ablakos váltónál még központosítóra sincs szükség, mivel az ablakon keresztül meg lehet húzgálni a csavarokat a szerkezeten amikor már rajta a váltó :D

Hello.És hogy lehet kifordítani a váltot?Aknám sajna nincs gondolom ez plussz akadály?
Link to comment
Megosztás:

Hello.És hogy lehet kifordítani a váltot?Aknám sajna nincs gondolom ez plussz akadály?

hát nem előny az biztos :D :D :D akna nélkül oldottuk meg mi is, fel kell bakolni úgy hogy legalább fekve be lehessen férni alá.

motorháztető le (jobban be lehet férni) váltóról mindent lebontani, féltengelyek ki, amik a motorral összekötik csavarok ki, motort alátámogat nem az olajteknőt! , váltó felöli tartóbak le, széthúz :D nagyvonalakban ennyi. a féltengelyt nekünk úgy volt egyszerű kivenni hogy a lengőkar alsó csavarjait kivettük és akkor már annyira el lehet húzni hogy kijöjjön a féltengely, (itt a stabrúd végén lévő szilentet sikerült eltörni, amikor ki lett véve a csavar és lejjebb zuhant az egész, úgyhogy azt is le kell venni ha ez lesz az eljárás ) ha már ennyire szét van szedve, szerintem érdemes a főtengely szimeringet is kicserélni, mert ahhoz csak váltó nélkül lehet hozzáférni. hát kb ennyi.

ha még nem csináltad kb 1 napos mutatvány mire újra üzemel a szekér

Link to comment
Megosztás:

Azért ezzel némiképp vitatkoznék,

épp két hete tolattak nekem egy 2001-es hyundai akármi személyautóval (főnököm látta csak, én sajnos nem, de kerekestül odébblökte oldal irányba a kocsi hátulját) a kocsik bal hátsó sarka találkozott. Nekem egy pár centis horzsolás lett a fényezésen, meg a lökösön, de a lökösön nem is látszik semmi mosás után már. A hyundai seggén méretes horpadás keletkezett a lemezen és a lökös végigrepedt..

nem fikázni akartam(nekem is az van), de sztem maga az autó akkori piaci pozíciója és ára, alapvetően erre volt elég

nem a legjobb és nem is a "legvastagabb" fémből van a karosszériája, az alvázvédelme minimális, a festés gyenge

ebből a típusú és kategóriájú kocsiból, amit tudtak kisportoltak sztem

ez nekem nem von le az autó értékéből, csak igyekszem reálisan látni az összképet

az hogy a mostani kocsit tőrnek mint a ropi, az meg kicsit annak az energiaelnyelő, meg gyalogosbarát kialakításnak is köszönhető

"

Meg ugyebár egy 1991-es kontstrukcióról beszélünk nem sok értelme van 2012-ben azt latolgatni vajon mik a paraméterei a mai világban jók-e ...stb. A csattkor ugye a szerencse is nagyban belejátszik, ki lehet szállni Trabantból is meg ott lehet maradni egy Audiban is....

"

természetesen nem a mai kocsikhoz kell hasonlítani, nekem is volt egy 82 Sierrám, nu abba jobban volt anyag, ja abban is hosszában volt minden, hátra hajtott ki

"

Szép napot Mindenkinek!Azt azért ne feledjük,hogy az Astra F-nél már volt oldalirányú ütközés védelem,ami egy akkori Passatban nemigazán volt jelen.A kor követelményeinek jól megfelt (megfel) az F Astra.1991-ben pár szavazat híján at Év autója lett!OFF A Golf 3 lett akkor az év autója,az Astra F a második.

Konkrétan mire gondolsz mint oldalirányú ütközésvédelem? :icon1:

Két rúd van az ajtókban.

"

jah az a két rúd tényleg ott van, elől-hátul

"

Ha kitalálom hogyan tudok képet feltölteni megmutatnám hogy néz ki szegény!

Csak mondom hogy egy közel három tonnás régi Merci kisteherautó talált telibe nem egy Suzuki!

Mégis megúsztam némi Nyak és hátfájással,egy karcolás nélkül!

"

nem akarok veled kötözködni :evilgrin: és örülök hogy nem lett bajod, a kocsidat meg sajnálom, de valljuk be egy hátulról jövő ütközésnél a "gyorsító" erő az ülésbe szorít, visszafelé meg ott az öv, szóval sztem azon kéne csodálkozni, ha sokkal nagyobb bajod lett volna

szvsz itt inkább a fizika mentett meg nem a kocsi szuper kasznija

(valamiért nem tudtam rendesen idézni: "A nyitó és záró idézet tag-ek száma nem egyezik.")

Link to comment
Megosztás:

nem fikázni akartam(nekem is az van), de sztem maga az autó akkori piaci pozíciója és ára, alapvetően erre volt elég

nem a legjobb és nem is a "legvastagabb" fémből van a karosszériája, az alvázvédelme minimális, a festés gyenge

ebből a típusú és kategóriájú kocsiból, amit tudtak kisportoltak sztem

ez nekem nem von le az autó értékéből, csak igyekszem reálisan látni az összképet

az hogy a mostani kocsit tőrnek mint a ropi, az meg kicsit annak az energiaelnyelő, meg gyalogosbarát kialakításnak is köszönhető

"

Meg ugyebár egy 1991-es kontstrukcióról beszélünk nem sok értelme van 2012-ben azt latolgatni vajon mik a paraméterei a mai világban jók-e ...stb. A csattkor ugye a szerencse is nagyban belejátszik, ki lehet szállni Trabantból is meg ott lehet maradni egy Audiban is....

"

természetesen nem a mai kocsikhoz kell hasonlítani, nekem is volt egy 82 Sierrám, nu abba jobban volt anyag, ja abban is hosszában volt minden, hátra hajtott ki

"

Szép napot Mindenkinek!Azt azért ne feledjük,hogy az Astra F-nél már volt oldalirányú ütközés védelem,ami egy akkori Passatban nemigazán volt jelen.A kor követelményeinek jól megfelt (megfel) az F Astra.1991-ben pár szavazat híján at Év autója lett!OFF A Golf 3 lett akkor az év autója,az Astra F a második.

Konkrétan mire gondolsz mint oldalirányú ütközésvédelem? :icon1:

Két rúd van az ajtókban.

"

jah az a két rúd tényleg ott van, elől-hátul

"

Ha kitalálom hogyan tudok képet feltölteni megmutatnám hogy néz ki szegény!

Csak mondom hogy egy közel három tonnás régi Merci kisteherautó talált telibe nem egy Suzuki!

Mégis megúsztam némi Nyak és hátfájással,egy karcolás nélkül!

"

nem akarok veled kötözködni :evilgrin: és örülök hogy nem lett bajod, a kocsidat meg sajnálom, de valljuk be egy hátulról jövő ütközésnél a "gyorsító" erő az ülésbe szorít, visszafelé meg ott az öv, szóval sztem azon kéne csodálkozni, ha sokkal nagyobb bajod lett volna

szvsz itt inkább a fizika mentett meg nem a kocsi szuper kasznija

(valamiért nem tudtam rendesen idézni: "A nyitó és záró idézet tag-ek száma nem egyezik.")

Hogy ha belevesszük hogy az ülés amiben ültem eltörött akkor nem volt ez olyan egyszerű de van igazad az kétségtelen!

Link to comment
Megosztás:

eltört? hol? és a patron eldurrant?

egyértelmű hogy eltört, ha nem írta volna is tudnánk :D a magasságállító hátsó fülénél szokott törni elõször, aztán, a háttámla nyekken el, az ülõlaptól. Ezeket csatt nélkül is össehoztam már, egy ilyen ütközést ülésnyekk nélkül megúszni kb esélytelen.

Képet elöször tölts fel valahova, coldline.hu, kepfeltoltes.hu, stb. Aztán be tudod ide linkelni ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Hol tudnám megnézni, hogy mekkora az F astra ülésmérete (főleg az első) és a G astrának? F astrára vennék üléshuzatot, de a huzat papírján csak a G astra szerepel. Nem tudom mekkora különbség van a két típus ülései között. A huzat viszont nagyon jó lenne.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Hol tudnám megnézni, hogy mekkora az F astra ülésmérete (főleg az első) és a G astrának? F astrára vennék üléshuzatot, de a huzat papírján csak a G astra szerepel. Nem tudom mekkora különbség van a két típus ülései között. A huzat viszont nagyon jó lenne.

Köszi

Emlékeim szerint a G-é húsosabb ülés, az F-en a huzat lötyögni fog.

A hátsóké meg teljesen más.

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok nekem az a gondom hogy nagyobb gázadásnál torpan meg rángat az autó!! most levettem a lészűrőt kézzel befogtam a csövet és ugy adtam gázt így semmi gondja :( ötletek mit cseréljek vagy mi lehet a gond szívócső nyomás érzékelő most lett rajta cserélve

Link to comment
Megosztás:

Emlékeim szerint a G-é húsosabb ülés, az F-en a huzat lötyögni fog.

A hátsóké meg teljesen más.

Köszi! Bár ez az üléshuzat univerzális amit kinéztem, nem méretpontos G astra huzat. Elméletileg jónak kellene lennie akkor az F-re is, nem? -próbálom nyugtatni magam. Viszont az eladó szerint a huzat papírján az opelnél csak a g astra van feltüntetve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.