Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A következő méretnek jónak kell lennie úgy emlékszem.

Ma elmentem az autósboltba, ott kerestem a szíjat. Ebben a méretben amit tudtak volna adni, az a 11 és a 13 mm-es. Az eredeti 10 mm-es. Viszont a srác mondta, hogy elég gyakran kikopik a generátor tárcsa ezekben az astrákban, ezért gyártanak tárcsa helyettesítő "lemezeket". Így néz ki:

http://kepfeltoltes.hu/120421/DSC02138_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/120421/DSC02139_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez 2 db-ból áll, egymásra kell fordítani homorú állapotukban és ez kiadja az ékszíjtárcsa méretét. 1400 Ft volt, ennyi a szíj is, viszont a szíjam az vadonatúj, a boltos javaslatára ezt vettem meg. Csak még azon gondolkodom, hogy ez keskenyebb mint az ékszíjtárcsa, a rotor felöl még kikell pótolni anyaggal, csapággyal, vagy valami fémmel, mert a szíj a rotortól távolsága nem lesz jó. Felakartam ma rakatni, de nincs nyitva a műhely, ahová járok.

Szerinted jó lehet a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Ma elmentem az autósboltba, ott kerestem a szíjat. Ebben a méretben amit tudtak volna adni, az a 11 és a 13 mm-es. Az eredeti 10 mm-es. Viszont a srác mondta, hogy elég gyakran kikopik a generátor tárcsa ezekben az astrákban, ezért gyártanak tárcsa helyettesítő "lemezeket". Így néz ki:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Ez 2 db-ból áll, egymásra kell fordítani homorú állapotukban és ez kiadja az ékszíjtárcsa méretét. 1400 Ft volt, ennyi a szíj is, viszont a szíjam az vadonatúj, a boltos javaslatára ezt vettem meg. Csak még azon gondolkodom, hogy ez keskenyebb mint az ékszíjtárcsa, a rotor felöl még kikell pótolni anyaggal, csapággyal, vagy valami fémmel, mert a szíj a rotortól távolsága nem lesz jó. Felakartam ma rakatni, de nincs nyitva a műhely, ahová járok.

Szerinted jó lehet a megoldás?

Kérdés, hogy mennyire lett pontosan megalkotva, illetve hogy nem fog -e "szétnyílni" (ha már lemezből van) Viszont ha rendesen van méretezve, és jóanyagból van, akkor szerintem teljesen korrekt. Olcsóbb mint a tárcsa, de ugye a fém, még mindig lassabban fog elkopni, mint egy szíj. Amikor én dolgoztam ezen a problémán, akkor nem szólt senki, hogy ilyen cucc létezik :D

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy mennyire lett pontosan megalkotva, illetve hogy nem fog -e "szétnyílni" (ha már lemezből van) Viszont ha rendesen van méretezve, és jóanyagból van, akkor szerintem teljesen korrekt. Olcsóbb mint a tárcsa, de ugye a fém, még mindig lassabban fog elkopni, mint egy szíj. Amikor én dolgoztam ezen a problémán, akkor nem szólt senki, hogy ilyen cucc létezik :D

Elég masszív anyagból van így első ránézésre, de hát a puding próbája az evés. Még a hézagolást kell megoldani valahogy, valami lyukas fém gyűrűt/csapágyat/valamit még vennem kell a rögzítő csavarra, ami a rotortól ezt az új "tárcsát" eltartja, hogy a főtengely ékszíjtárcsájával egyvonalban legyen és simán futhasson a szíj.

A boltos szerint évek óta létezik ez a cucc.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A termosztátcseréhez le kell bontani a vezérlést? Találtam az interneten egy jó leírást, de ott úgy írják le kell bontani, egy másik helyen pedig úgy hogy nem. Mert ha le kell akkor inkább nem állok neki itthon.

Köszi

Ez attól függ hogy hol a termosztát... Ha a vezérlés mögött, akkor le kell szedni, ha nem, akkor nem...

Link to comment
Megosztás:

Ez attól függ hogy hol a termosztát... Ha a vezérlés mögött, akkor le kell szedni, ha nem, akkor nem...

Neki le kell..bár én nem vettem le a szíjat csak a tárcsát húztam le és elhajtottam a belső szíjburkolatot így már hozzáfártem a termosztát házához. A szíjat megfogadtam hogy le mozduljon el lent

532065-20120422-tKjrOO.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom nem nyitna-e később a termosztát ha ki van emelve a HF-ből...

Nem vagyok gépészmérnök, de van egy olyan sejtésem hogy nem véletlenül van az a motorhoz minél közelebb szerkesztve..

Különben minek rakták volna a vezérlés alá? (Ami alapból egy idióta ötlet ugye.. :D)

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok gépészmérnök, de van egy olyan sejtésem hogy nem véletlenül van az a motorhoz minél közelebb szerkesztve..

Különben minek rakták volna a vezérlés alá? (Ami alapból egy idióta ötlet ugye.. :D)

Sztem nem oszt nem szoroz...

De ha belegondolsz akkor a zuhanyzásnál se lesz hidegebb a víz a zuhanytálca környékén mint ami a zuhanyból jön ki...

Végülis mindenkinek igazsága vagyon egyrészt oka lehetett hogy oda rakták másrészt meg több típusnál is ki emelne a hf-ből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

nem találtam a kérdésemnek megfelelő témakört ezért ide írom.

Gondolom már sokan találkoztatok vele hogy a tetőkárpit megereszkedett, nekem már anyira megereszkedett hogy az oldalsó műanyag burkolatok tartják és a "majrévasak", amúgy leesne egy rongydarabként. Ha le van húzva az ablak olyan mintha zászló lenne a fejünk felett :P

Kérdésem, hogy sedanból hogy szedjem ki legegyszerűbben a tetőkárpitot, és hogy mivel ragasszam fel a szövetet?

Kiszedésné nemtudom hogy jobb-e ha ledöntöm az első ülést vagy egyáltalán elől vagy hátul szedjem-e ki :S

Ragasztónak mondták már nekem hogy sima legolcsóbb ragasztót vagy palmatex vagy ilyenek de mások meg azt mondták hogy palmatexet meg ne próbáljam mert nyáron gyantázás lesz a nagy melegen ha megolvad a ragasztó...

szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

nem találtam a kérdésemnek megfelelő témakört ezért ide írom.

Gondolom már sokan találkoztatok vele hogy a tetőkárpit megereszkedett, nekem már anyira megereszkedett hogy az oldalsó műanyag burkolatok tartják és a "majrévasak", amúgy leesne egy rongydarabként. Ha le van húzva az ablak olyan mintha zászló lenne a fejünk felett :P

Kérdésem, hogy sedanból hogy szedjem ki legegyszerűbben a tetőkárpitot, és hogy mivel ragasszam fel a szövetet?

Kiszedésné nemtudom hogy jobb-e ha ledöntöm az első ülést vagy egyáltalán elől vagy hátul szedjem-e ki :S

Ragasztónak mondták már nekem hogy sima legolcsóbb ragasztót vagy palmatex vagy ilyenek de mások meg azt mondták hogy palmatexet meg ne próbáljam mert nyáron gyantázás lesz a nagy melegen ha megolvad a ragasztó...

szerintetek?

Én vettem a méreráru boltba kárpit szövetet és azt ragasztottam rá szilikonnal és rásimogattam puha kefével sose jön le,amikor meg köt vágd körbe ollóval vagy szikével az üvegszálas kárpit merevítés mentén!Az első résznél két léccel és két pillanatszorítóval oldottam meg az íves rész!

Amúgy a kárpitos ismerősöm mondta a szilót,nem egy autót csinál egy évben,

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, akkor nem állok neki itthon, még sose csináltam ilyet. Azt hittem ennél is úgy van mint mondjuk a Suzukinál, csak a csövet kell levenni és kész.

Üdv.

Kiveszed a légszűrő házat,leveszed a generátor ékszíját majd a vezérlés burkolat takarólemezét!Alul felül összejelölöd a bordás szíj kerekeket leszeded a vezérlés szíjtárcsáját de ehhez le kell venned a szelepfedelet hogy meg tudd fogni villáskulccsal a vezérműtengelyt a fedelet ha leszedted a kereket a szerelés ideje alatt tedd vissza ne menjen bele semmi majd a mögötte lévő két burkolat tartó csavart és az alatta középen lévőt kell kiszedni!

Előre hajtod a burkolatot kitámasztod és jöhet ki a termosztát(ajánlom a jó minőségűt én egy újat már kiszedtem mert át eresztett)!

Összerakásnál a jelek passzoljanak ennyi!Bármelyik szerszám boltban kapsz olyan jelölőfilcet ami megmarad jól a fémen műanyagon de a sima alkoholos is jó!A fenti kép jó segítség!

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Autóbontóban dolgozom és 3 héten belül a 3. Astra F-et hozzák be szénnéégve, plusz egyet láttam az újságban ami ugyancsak kiégett. Tud valaki olyan elektromos problémáról ami gyári felszereltségű astráknál jelentkezik, és okozhat tüzet?

Nekem is Astra F-em van, és komolyan kezdek félve magára hagyni az autót.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Autóbontóban dolgozom és 3 héten belül a 3. Astra F-et hozzák be szénnéégve, plusz egyet láttam az újságban ami ugyancsak kiégett. Tud valaki olyan elektromos problémáról ami gyári felszereltségű astráknál jelentkezik, és okozhat tüzet?

Nekem is Astra F-em van, és komolyan kezdek félve magára hagyni az autót.

Szerintem '91 óta már kiderült volna, ha lenne valami önmegsemmisítő dolog benne. (viszont ahhoz pont elég idősek, és olcsók, hogy a sufnisok, meg a kendácsolók belenyúljanak :rolleyes: ) Tavaly az M0-n én is megálltam egy astrát oltani, mert előttem elkezdett füstölni, és akkor állt meg. Az ember tett bele kistévét, és közvetlenül az akksiról biztosíték nélkül húzott kábelt a sárvédő peremében elvezetve, be a vezető oldali ajtón!!! Amíg ilyen barmok vannak szabadlábon, addig nincs min meglepõdni. Viszont nem csak az astrák égnek, hanem minden... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én vettem a méreráru boltba kárpit szövetet és azt ragasztottam rá szilikonnal és rásimogattam puha kefével sose jön le,amikor meg köt vágd körbe ollóval vagy szikével az üvegszálas kárpit merevítés mentén!Az első résznél két léccel és két pillanatszorítóval oldottam meg az íves rész!

Amúgy a kárpitos ismerősöm mondta a szilót,nem egy autót csinál egy évben,

Kárpitszövet megvan, de milyen szilikonra gondolsz?

Szilikonos ragasztóra gondolsz, vagy a kinyomható szilikonra amit ablakoknál használnak pl.?

ezt az üvegszálas merevítéses dolgot nem értem hogy hol van benne mert még nem szedtem ki a tetőkárpitot, csak gondoltam megkérdem előre hogy ne sok meglepetés érjen.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Autóbontóban dolgozom és 3 héten belül a 3. Astra F-et hozzák be szénnéégve, plusz egyet láttam az újságban ami ugyancsak kiégett. Tud valaki olyan elektromos problémáról ami gyári felszereltségű astráknál jelentkezik, és okozhat tüzet?

Nekem is Astra F-em van, és komolyan kezdek félve magára hagyni az autót.

hamár ott dolgozol, nem tudod, hogy hol kezdtek égni? mondjuk ennyi idő után nálam a kábelkötegek szigetelései kezdtek meg leválni, meg elmállani, mondjuk elöl minden csőben van, de én amerre járok a kocsiban mindig megnézem és ráerősítek gyorskötözővel....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.