zotya975 Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 Nekem is visítt a szíj amióta kivetttem a mocit, vettem bele újat is az is szól meg a régi is, lehet hogy előtte is csúszott csak a motorolaj kente és nem hallotam? :omg: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Golyó26 Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 A következő méretnek jónak kell lennie úgy emlékszem. Ma elmentem az autósboltba, ott kerestem a szíjat. Ebben a méretben amit tudtak volna adni, az a 11 és a 13 mm-es. Az eredeti 10 mm-es. Viszont a srác mondta, hogy elég gyakran kikopik a generátor tárcsa ezekben az astrákban, ezért gyártanak tárcsa helyettesítő "lemezeket". Így néz ki: http://kepfeltoltes.hu/120421/DSC02138_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/120421/DSC02139_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ez 2 db-ból áll, egymásra kell fordítani homorú állapotukban és ez kiadja az ékszíjtárcsa méretét. 1400 Ft volt, ennyi a szíj is, viszont a szíjam az vadonatúj, a boltos javaslatára ezt vettem meg. Csak még azon gondolkodom, hogy ez keskenyebb mint az ékszíjtárcsa, a rotor felöl még kikell pótolni anyaggal, csapággyal, vagy valami fémmel, mert a szíj a rotortól távolsága nem lesz jó. Felakartam ma rakatni, de nincs nyitva a műhely, ahová járok. Szerinted jó lehet a megoldás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 Ma elmentem az autósboltba, ott kerestem a szíjat. Ebben a méretben amit tudtak volna adni, az a 11 és a 13 mm-es. Az eredeti 10 mm-es. Viszont a srác mondta, hogy elég gyakran kikopik a generátor tárcsa ezekben az astrákban, ezért gyártanak tárcsa helyettesítő "lemezeket". Így néz ki: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ez 2 db-ból áll, egymásra kell fordítani homorú állapotukban és ez kiadja az ékszíjtárcsa méretét. 1400 Ft volt, ennyi a szíj is, viszont a szíjam az vadonatúj, a boltos javaslatára ezt vettem meg. Csak még azon gondolkodom, hogy ez keskenyebb mint az ékszíjtárcsa, a rotor felöl még kikell pótolni anyaggal, csapággyal, vagy valami fémmel, mert a szíj a rotortól távolsága nem lesz jó. Felakartam ma rakatni, de nincs nyitva a műhely, ahová járok. Szerinted jó lehet a megoldás? Kérdés, hogy mennyire lett pontosan megalkotva, illetve hogy nem fog -e "szétnyílni" (ha már lemezből van) Viszont ha rendesen van méretezve, és jóanyagból van, akkor szerintem teljesen korrekt. Olcsóbb mint a tárcsa, de ugye a fém, még mindig lassabban fog elkopni, mint egy szíj. Amikor én dolgoztam ezen a problémán, akkor nem szólt senki, hogy ilyen cucc létezik :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Golyó26 Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 Kérdés, hogy mennyire lett pontosan megalkotva, illetve hogy nem fog -e "szétnyílni" (ha már lemezből van) Viszont ha rendesen van méretezve, és jóanyagból van, akkor szerintem teljesen korrekt. Olcsóbb mint a tárcsa, de ugye a fém, még mindig lassabban fog elkopni, mint egy szíj. Amikor én dolgoztam ezen a problémán, akkor nem szólt senki, hogy ilyen cucc létezik :D Elég masszív anyagból van így első ránézésre, de hát a puding próbája az evés. Még a hézagolást kell megoldani valahogy, valami lyukas fém gyűrűt/csapágyat/valamit még vennem kell a rögzítő csavarra, ami a rotortól ezt az új "tárcsát" eltartja, hogy a főtengely ékszíjtárcsájával egyvonalban legyen és simán futhasson a szíj. A boltos szerint évek óta létezik ez a cucc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fabrikátor Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 Én már évek óta ékszíjakkal foglalkozó boltban veszem az összes szíjat bármire!Mindig van minden méret és lehet hogy hihetetlen de olcsóbb és jobb is! Ott vettem az ékszíj ápoló sprayt is ami akárki akármit mond jó,persze a kopott tárcsát nem javítja! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Busman Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Sziasztok! A termosztátcseréhez le kell bontani a vezérlést? Találtam az interneten egy jó leírást, de ott úgy írják le kell bontani, egy másik helyen pedig úgy hogy nem. Mert ha le kell akkor inkább nem állok neki itthon. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Sziasztok! A termosztátcseréhez le kell bontani a vezérlést? Találtam az interneten egy jó leírást, de ott úgy írják le kell bontani, egy másik helyen pedig úgy hogy nem. Mert ha le kell akkor inkább nem állok neki itthon. Köszi Ez attól függ hogy hol a termosztát... Ha a vezérlés mögött, akkor le kell szedni, ha nem, akkor nem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Ez attól függ hogy hol a termosztát... Ha a vezérlés mögött, akkor le kell szedni, ha nem, akkor nem... Neki le kell..bár én nem vettem le a szíjat csak a tárcsát húztam le és elhajtottam a belső szíjburkolatot így már hozzáfártem a termosztát házához. A szíjat megfogadtam hogy le mozduljon el lent Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Neki le kell..bár én nem vettem le a szíjat csak a tárcsát húztam le és elhajtottam a belső szíjburkolatot így már hozzáfártem a termosztát házához. A szíjat megfogadtam hogy le mozduljon el lent Te Zotya... A szíjnak mind1 hogy van :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Te Zotya... A szíjnak mind1 hogy van :) Az igaz de abból indultam ki, hogy ha ugyanoda teszem vissza a tárcsát a szíjon akkor tuti nem mozdult el a vezérlés, meg aztán ez még az elején volt akkor még nem mertem annyira belemászni a dolgokba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Busman Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Köszönöm, akkor nem állok neki itthon, még sose csináltam ilyet. Azt hittem ennél is úgy van mint mondjuk a Suzukinál, csak a csövet kell levenni és kész. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Köszönöm, akkor nem állok neki itthon, még sose csináltam ilyet. Azt hittem ennél is úgy van mint mondjuk a Suzukinál, csak a csövet kell levenni és kész. Üdv. Vagy itt volt, nem rég, vagy fb-n olvastam van lehetőség arra, hogy vezérlés elé kihozd a termosztátot. Később jól jöhet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Vagy itt volt, nem rég, vagy fb-n olvastam van lehetőség arra, hogy vezérlés elé kihozd a termosztátot. Később jól jöhet! Nem tudom nem nyitna-e később a termosztát ha ki van emelve a HF-ből... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Nem tudom nem nyitna-e később a termosztát ha ki van emelve a HF-ből... Nem vagyok gépészmérnök, de van egy olyan sejtésem hogy nem véletlenül van az a motorhoz minél közelebb szerkesztve.. Különben minek rakták volna a vezérlés alá? (Ami alapból egy idióta ötlet ugye.. :D) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Nem tudom nem nyitna-e később a termosztát ha ki van emelve a HF-ből... Sztem nem oszt nem szoroz... De ha belegondolsz akkor a zuhanyzásnál se lesz hidegebb a víz a zuhanytálca környékén mint ami a zuhanyból jön ki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Nem vagyok gépészmérnök, de van egy olyan sejtésem hogy nem véletlenül van az a motorhoz minél közelebb szerkesztve.. Különben minek rakták volna a vezérlés alá? (Ami alapból egy idióta ötlet ugye.. :D) Sztem nem oszt nem szoroz... De ha belegondolsz akkor a zuhanyzásnál se lesz hidegebb a víz a zuhanytálca környékén mint ami a zuhanyból jön ki... Végülis mindenkinek igazsága vagyon egyrészt oka lehetett hogy oda rakták másrészt meg több típusnál is ki emelne a hf-ből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 A 16 szelepes motorokon a hengerfejen kívül van a termosztát és mégsem bánja a motor! :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 A 16 szelepes motorokon a hengerfejen kívül van a termosztát és mégsem bánja a motor! :-) Valamint van a 8 szelepeshez való kivezetett termosztátház. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityusz13 Elküldve Április22, 2012 Megoszt Elküldve Április22, 2012 Sziasztok nem találtam a kérdésemnek megfelelő témakört ezért ide írom. Gondolom már sokan találkoztatok vele hogy a tetőkárpit megereszkedett, nekem már anyira megereszkedett hogy az oldalsó műanyag burkolatok tartják és a "majrévasak", amúgy leesne egy rongydarabként. Ha le van húzva az ablak olyan mintha zászló lenne a fejünk felett :P Kérdésem, hogy sedanból hogy szedjem ki legegyszerűbben a tetőkárpitot, és hogy mivel ragasszam fel a szövetet? Kiszedésné nemtudom hogy jobb-e ha ledöntöm az első ülést vagy egyáltalán elől vagy hátul szedjem-e ki :S Ragasztónak mondták már nekem hogy sima legolcsóbb ragasztót vagy palmatex vagy ilyenek de mások meg azt mondták hogy palmatexet meg ne próbáljam mert nyáron gyantázás lesz a nagy melegen ha megolvad a ragasztó... szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fabrikátor Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Sziasztok nem találtam a kérdésemnek megfelelő témakört ezért ide írom. Gondolom már sokan találkoztatok vele hogy a tetőkárpit megereszkedett, nekem már anyira megereszkedett hogy az oldalsó műanyag burkolatok tartják és a "majrévasak", amúgy leesne egy rongydarabként. Ha le van húzva az ablak olyan mintha zászló lenne a fejünk felett :P Kérdésem, hogy sedanból hogy szedjem ki legegyszerűbben a tetőkárpitot, és hogy mivel ragasszam fel a szövetet? Kiszedésné nemtudom hogy jobb-e ha ledöntöm az első ülést vagy egyáltalán elől vagy hátul szedjem-e ki :S Ragasztónak mondták már nekem hogy sima legolcsóbb ragasztót vagy palmatex vagy ilyenek de mások meg azt mondták hogy palmatexet meg ne próbáljam mert nyáron gyantázás lesz a nagy melegen ha megolvad a ragasztó... szerintetek? Én vettem a méreráru boltba kárpit szövetet és azt ragasztottam rá szilikonnal és rásimogattam puha kefével sose jön le,amikor meg köt vágd körbe ollóval vagy szikével az üvegszálas kárpit merevítés mentén!Az első résznél két léccel és két pillanatszorítóval oldottam meg az íves rész! Amúgy a kárpitos ismerősöm mondta a szilót,nem egy autót csinál egy évben, Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fabrikátor Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Köszönöm, akkor nem állok neki itthon, még sose csináltam ilyet. Azt hittem ennél is úgy van mint mondjuk a Suzukinál, csak a csövet kell levenni és kész. Üdv. Kiveszed a légszűrő házat,leveszed a generátor ékszíját majd a vezérlés burkolat takarólemezét!Alul felül összejelölöd a bordás szíj kerekeket leszeded a vezérlés szíjtárcsáját de ehhez le kell venned a szelepfedelet hogy meg tudd fogni villáskulccsal a vezérműtengelyt a fedelet ha leszedted a kereket a szerelés ideje alatt tedd vissza ne menjen bele semmi majd a mögötte lévő két burkolat tartó csavart és az alatta középen lévőt kell kiszedni! Előre hajtod a burkolatot kitámasztod és jöhet ki a termosztát(ajánlom a jó minőségűt én egy újat már kiszedtem mert át eresztett)! Összerakásnál a jelek passzoljanak ennyi!Bármelyik szerszám boltban kapsz olyan jelölőfilcet ami megmarad jól a fémen műanyagon de a sima alkoholos is jó!A fenti kép jó segítség! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Srácok! Autóbontóban dolgozom és 3 héten belül a 3. Astra F-et hozzák be szénnéégve, plusz egyet láttam az újságban ami ugyancsak kiégett. Tud valaki olyan elektromos problémáról ami gyári felszereltségű astráknál jelentkezik, és okozhat tüzet? Nekem is Astra F-em van, és komolyan kezdek félve magára hagyni az autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Srácok! Autóbontóban dolgozom és 3 héten belül a 3. Astra F-et hozzák be szénnéégve, plusz egyet láttam az újságban ami ugyancsak kiégett. Tud valaki olyan elektromos problémáról ami gyári felszereltségű astráknál jelentkezik, és okozhat tüzet? Nekem is Astra F-em van, és komolyan kezdek félve magára hagyni az autót. Szerintem '91 óta már kiderült volna, ha lenne valami önmegsemmisítő dolog benne. (viszont ahhoz pont elég idősek, és olcsók, hogy a sufnisok, meg a kendácsolók belenyúljanak :rolleyes: ) Tavaly az M0-n én is megálltam egy astrát oltani, mert előttem elkezdett füstölni, és akkor állt meg. Az ember tett bele kistévét, és közvetlenül az akksiról biztosíték nélkül húzott kábelt a sárvédő peremében elvezetve, be a vezető oldali ajtón!!! Amíg ilyen barmok vannak szabadlábon, addig nincs min meglepõdni. Viszont nem csak az astrák égnek, hanem minden... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityusz13 Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Én vettem a méreráru boltba kárpit szövetet és azt ragasztottam rá szilikonnal és rásimogattam puha kefével sose jön le,amikor meg köt vágd körbe ollóval vagy szikével az üvegszálas kárpit merevítés mentén!Az első résznél két léccel és két pillanatszorítóval oldottam meg az íves rész! Amúgy a kárpitos ismerősöm mondta a szilót,nem egy autót csinál egy évben, Kárpitszövet megvan, de milyen szilikonra gondolsz? Szilikonos ragasztóra gondolsz, vagy a kinyomható szilikonra amit ablakoknál használnak pl.? ezt az üvegszálas merevítéses dolgot nem értem hogy hol van benne mert még nem szedtem ki a tetőkárpitot, csak gondoltam megkérdem előre hogy ne sok meglepetés érjen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április24, 2012 Megoszt Elküldve Április24, 2012 Srácok! Autóbontóban dolgozom és 3 héten belül a 3. Astra F-et hozzák be szénnéégve, plusz egyet láttam az újságban ami ugyancsak kiégett. Tud valaki olyan elektromos problémáról ami gyári felszereltségű astráknál jelentkezik, és okozhat tüzet? Nekem is Astra F-em van, és komolyan kezdek félve magára hagyni az autót. hamár ott dolgozol, nem tudod, hogy hol kezdtek égni? mondjuk ennyi idő után nálam a kábelkötegek szigetelései kezdtek meg leválni, meg elmállani, mondjuk elöl minden csőben van, de én amerre járok a kocsiban mindig megnézem és ráerősítek gyorskötözővel.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts