Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Tegnap kicseréltem a főfékmunkahengert rásegítőstől,reggel azt vettem észre hogy folyamatosan ég a féklámpám alá nézel egy jó centi hézag van a pedál és a kapcsoló közt nem érte el!Belehajtottam a kapcsoló elejébe egy facsavart és működik!

Facsavart?! :blink:

Nekem is volt ilyen problémám a rásegítő csere után, de újraállítással simán meggyógyult. Ki kell venni a kapcsolót, ha jól emlékszem ki kell húzni teljesen a bajonettzárat. Aztán az első fékezésnél visszamegy a helyére automatikusan, és onnantól jó.

Szerintem ezt kellett volna csinálni neked is.

Link to comment
Megosztás:

Nyomkodtam de nem ment megnéztem a kapcsolót és teljesen külső álláson volt mert kiszedtem én is visszaraktam vagy háromszor és járó motornál is nyomkodtam!Kellett mennem melózni ez jutott eszembe így is elkéstem!

A semminél jobb, az biztos. :D Én azért megnézném a helyedben még egyszer.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Párom 94-es Opel Astra F 1.4 benzines, C14SE motorkódú hengerenkénti injektoros autója kiakaszt. Kezdem az elején. Az autó műszakizott március végén. A műszaki előtt a felkészítő autószerelővel megbeszéltük, hogy mivel az autó égtelen nagy visító hangot hallat, ezért a kuplung kinyomócsapágyat a teljes kuplung készlettel együtt kicserélte. A hang csendesedett, de rá pár száz km múlva, a generátor csapágya is megadta magát. Generátor felújítva, szénkefe, csapágy, tűgőrgő kicserélve. Ezt egy autó villamosságis szerelő végezte. Ez után az autónak megmaradt egy visító hangja, ami minél inkább bemelegedett annál jobban csinálja ezt a hangot. Mondta a villamosságis, hogy a vízpumpa lesz, 51000Km volt benne. Rendben, megvettem a vízpumpát, hozzá a vezérműszíjat, feszítőt. Elvittem a szerelőmhöz, aki nagyon jó barátom. Meghallgatta a visítáést, és ő is azt mondta, hogy a vízpumpa. Felmerült benne, hogy nem-e hiányosan újították fel a generátort, ezért az ékszíj nélkül nélkül is be lett indítva, de továbbra is visít valami. Ma szétszedte az autót, felrakta az új vezérműszíjat, új vízpumpát és a hang továbbra is megvan, "visít" a motor. Van, amikor gázadásra erősebben, van amikor kevésbé. A szerelőm szerint már csak a váltó maradt hátra, azt még nem "bántottuk". Szerinte valamelyik csapágy lehet.

Mi a fene lehet még? Lehet, hogy a váltóban valamelyik csapágy halt meg? Ez drága mulatság lehet? a nem akkor mi lehet a baja? Durva fémes, csikorgó, visító hangja van a kocsinak. Bár ma reggel amikor beindítottam és vittem a szerelőhöz hidegen csendben volt, ahogy melegedett úgy erősödött a visító hang.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Párom 94-es Opel Astra F 1.4 benzines, C14SE motorkódú hengerenkénti injektoros autója kiakaszt. Kezdem az elején. Az autó műszakizott március végén. A műszaki előtt a felkészítő autószerelővel megbeszéltük, hogy mivel az autó égtelen nagy visító hangot hallat, ezért a kuplung kinyomócsapágyat a teljes kuplung készlettel együtt kicserélte. A hang csendesedett, de rá pár száz km múlva, a generátor csapágya is megadta magát. Generátor felújítva, szénkefe, csapágy, tűgőrgő kicserélve. Ezt egy autó villamosságis szerelő végezte. Ez után az autónak megmaradt egy visító hangja, ami minél inkább bemelegedett annál jobban csinálja ezt a hangot. Mondta a villamosságis, hogy a vízpumpa lesz, 51000Km volt benne. Rendben, megvettem a vízpumpát, hozzá a vezérműszíjat, feszítőt. Elvittem a szerelőmhöz, aki nagyon jó barátom. Meghallgatta a visítáést, és ő is azt mondta, hogy a vízpumpa. Felmerült benne, hogy nem-e hiányosan újították fel a generátort, ezért az ékszíj nélkül nélkül is be lett indítva, de továbbra is visít valami. Ma szétszedte az autót, felrakta az új vezérműszíjat, új vízpumpát és a hang továbbra is megvan, "visít" a motor. Van, amikor gázadásra erősebben, van amikor kevésbé. A szerelőm szerint már csak a váltó maradt hátra, azt még nem "bántottuk". Szerinte valamelyik csapágy lehet.

Mi a fene lehet még? Lehet, hogy a váltóban valamelyik csapágy halt meg? Ez drága mulatság lehet? a nem akkor mi lehet a baja? Durva fémes, csikorgó, visító hangja van a kocsinak. Bár ma reggel amikor beindítottam és vittem a szerelőhöz hidegen csendben volt, ahogy melegedett úgy erősödött a visító hang.

Köszi

Lehet nagyon hülye kérdés lesz :)

Ékszíj feszességet néztetek? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Párom 94-es Opel Astra F 1.4 benzines, C14SE motorkódú hengerenkénti injektoros autója kiakaszt. Kezdem az elején. Az autó műszakizott március végén. A műszaki előtt a felkészítő autószerelővel megbeszéltük, hogy mivel az autó égtelen nagy visító hangot hallat, ezért a kuplung kinyomócsapágyat a teljes kuplung készlettel együtt kicserélte. A hang csendesedett, de rá pár száz km múlva, a generátor csapágya is megadta magát. Generátor felújítva, szénkefe, csapágy, tűgőrgő kicserélve. Ezt egy autó villamosságis szerelő végezte. Ez után az autónak megmaradt egy visító hangja, ami minél inkább bemelegedett annál jobban csinálja ezt a hangot. Mondta a villamosságis, hogy a vízpumpa lesz, 51000Km volt benne. Rendben, megvettem a vízpumpát, hozzá a vezérműszíjat, feszítőt. Elvittem a szerelőmhöz, aki nagyon jó barátom. Meghallgatta a visítáést, és ő is azt mondta, hogy a vízpumpa. Felmerült benne, hogy nem-e hiányosan újították fel a generátort, ezért az ékszíj nélkül nélkül is be lett indítva, de továbbra is visít valami. Ma szétszedte az autót, felrakta az új vezérműszíjat, új vízpumpát és a hang továbbra is megvan, "visít" a motor. Van, amikor gázadásra erősebben, van amikor kevésbé. A szerelőm szerint már csak a váltó maradt hátra, azt még nem "bántottuk". Szerinte valamelyik csapágy lehet.

Mi a fene lehet még? Lehet, hogy a váltóban valamelyik csapágy halt meg? Ez drága mulatság lehet? a nem akkor mi lehet a baja? Durva fémes, csikorgó, visító hangja van a kocsinak. Bár ma reggel amikor beindítottam és vittem a szerelőhöz hidegen csendben volt, ahogy melegedett úgy erősödött a visító hang.

Köszi

Ha kinyomod a kuplungot akkor is visít? Mert ha (álló helyzetben) old a kuplung akkor jó esetben semmi nem forog a váltóban azaz ha ott a gond elhallgat.

Link to comment
Megosztás:

Ha ledkerekes játék autóhoz hasonlóan visít akkor valószínű nyeles tengely csapágy lehet ami egy tömítés inkább,de annál jobban a kuplung kinyomásakor jelentkezik!De bármelyik csapágy is lehet!

Erre gyanakszik a szerelőm is, a nyeles tengely csapágyára. De látni kell szerinte. Az a furcsa, hogy amikor még nem teljesen meleg a gép, és elkezdi a visítást, kinyomom a kuplungot, akkor abba hagyja. Viszont amikor bemelegszik, akkor már mindegy, hogy játszok-e a pedállal vagy nem, csúnyán "sikít". Remélem ez lesz a gond, úgyértem végre meglesz a baj forrása és nem kell tovább mérgelődni rajta. Kiváncsi vagyok mit mond majd a szaki. Egyébként ez drága tétel a váltóban a csapágy csere? Amúgy a váltó szépen jár, az olajszint is megfelelő benne.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ha kinyomod a kuplungot akkor is visít? Mert ha (álló helyzetben) old a kuplung akkor jó esetben semmi nem forog a váltóban azaz ha ott a gond elhallgat.

Szia! Ez a röhej, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, és visítás közben kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat. De ha már meleg motornál nyomkodom a kuplungot, akkor minden helyzetben visít. Ezért vakarja a szerelőm is a fejét, meg én is. Mi a fene lehet? Olyan a hang, mint amikor két vasdarab egymáson súrlódik, vékony, éles fémes "sikító" hang. Van, amikor gáz adásra hangosabb, van, hogy alapjáraton csendesebb, de van, hogy fordítva. Röhej...

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ez a röhej, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, és visítás közben kinyomom a kuplungot, akkor elhallgat. De ha már meleg motornál nyomkodom a kuplungot, akkor minden helyzetben visít. Ezért vakarja a szerelőm is a fejét, meg én is. Mi a fene lehet? Olyan a hang, mint amikor két vasdarab egymáson súrlódik, vékony, éles fémes "sikító" hang. Van, amikor gáz adásra hangosabb, van, hogy alapjáraton csendesebb, de van, hogy fordítva. Röhej...

Ha a benyomott kuplungnál sebességbe van téve álló helyzetben az autó, akkor biztosan áll a nyelestengely. ;) Ha ilyenkor is visít, akkor kizárható a nyelestengely csapágy, megnézés nélkül is. :icon1: Ilyenkor inkább az olajpumpa de inkább valamelyik főtengelycsapágy körül érdemes nézelődni.

Ja és persze gondolom/remélem nem valami Tesco gazdaságos vagy ezer éves olaj van benne. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha a benyomott kuplungnál sebességbe van téve álló helyzetben az autó, akkor biztosan áll a nyelestengely. ;) Ha ilyenkor is visít, akkor kizárható a nyelestengely csapágy, megnézés nélkül is. :icon1: Ilyenkor inkább az olajpumpa de inkább valamelyik főtengelycsapágy körül érdemes nézelődni.

Ja és persze gondolom/remélem nem valami Tesco gazdaságos vagy ezer éves olaj van benne. :rolleyes:

Ha a benyomott kuplungnál sebességbe van téve álló helyzetben az autó, akkor biztosan áll a nyelestengely. ;) Ha ilyenkor is visít, akkor kizárható a nyelestengely csapágy, megnézés nélkül is. :icon1: Ilyenkor inkább az olajpumpa de inkább valamelyik főtengelycsapágy körül érdemes nézelődni.

Ja és persze gondolom/remélem nem valami Tesco gazdaságos vagy ezer éves olaj van benne. :rolleyes:

Az a baj, hogy van, amikor kinyomott pedálnál csendben van, és van, hogy akkor is visít. A főtengengelycsapágy csere nagy melóval/költséggel jár?

Az autóban kb. 300 km-el ezelőtt volt olajcsere is, Castrol Magnatec 10W40-et kapott.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy van, amikor kinyomott pedálnál csendben van, és van, hogy akkor is visít. A főtengengelycsapágy csere nagy melóval/költséggel jár?

Az autóban kb. 300 km-el ezelőtt volt olajcsere is, Castrol Magnatec 10W40-et kapott.

Lehet hogy butaságnak tartod de amikor a vezérműszíj burkolatot rosszul raktam vissza nagyon hasonló hangot adott mint amit leírtál,persze én azonnal tudtam az okot mert csak ahhoz nyúltam.Nem érzel néha égett műanyag szagot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

97-es TD limuzin

A következő problémám lenne. A hőfokmérő mutatója,már viszonylag rövid idő alatt felmegy 95fokra, úgy kb 5-6km és megállapodik ott. Viszont melegebb időben 20fok felett feltornázza megát 100ra. Mindezt 90-100km/h sebességnél menet közben. Megálltam megnéztem, a ventilátor nem kapcsolt be,a termosztát kinyitott a hűtő csövei mind nagyjából egyforma melegek voltak,kézzel megfoghatóak, a víz nem forrt fel. A hűtő nagyjából tiszta kívülről, átlátni rajta, a lamellák nincsennek elnyomva.A ventilátor működőképes kipróbáltam. Valakinek volt hasonló problémája? Lehetséges ,hogy a hőfokmérő ennyit csalna,vagy a jeladóval lehet gond?

Még nincsennek is nagy melegek mi lesz vele nyáron a 30 fokokban...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

97-es TD limuzin

A következő problémám lenne. A hőfokmérő mutatója,már viszonylag rövid idő alatt felmegy 95fokra, úgy kb 5-6km és megállapodik ott. Viszont melegebb időben 20fok felett feltornázza megát 100ra. Mindezt 90-100km/h sebességnél menet közben. Megálltam megnéztem, a ventilátor nem kapcsolt be,a termosztát kinyitott a hűtő csövei mind nagyjából egyforma melegek voltak,kézzel megfoghatóak, a víz nem forrt fel. A hűtő nagyjából tiszta kívülről, átlátni rajta, a lamellák nincsennek elnyomva.A ventilátor működőképes kipróbáltam. Valakinek volt hasonló problémája? Lehetséges ,hogy a hőfokmérő ennyit csalna,vagy a jeladóval lehet gond?

Még nincsennek is nagy melegek mi lesz vele nyáron a 30 fokokban...

Az a mutató, csak tájékoztató jellegű!

Amíg nyit a termosztát, kapcsol a venti, és nem forr a víz addig minden működik :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 96-os Astra f Caravan om van. Nemrég vettem az autót és most a csomagtartó takarítása közben a jobb hátsó sarokban találtam egy szelepet. Eddig még akinek mutattam azt mondta hogy a NASA-t kérdezzem mert ilyet még nem láttak. Mi lehet az a szelep? Előre is köszi a választ. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 96-os Astra f Caravan om van. Nemrég vettem az autót és most a csomagtartó takarítása közben a jobb hátsó sarokban találtam egy szelepet. Eddig még akinek mutattam azt mondta hogy a NASA-t kérdezzem mert ilyet még nem láttak. Mi lehet az a szelep? Előre is köszi a választ. :)

Szerintem a hátsó szintszbályzót találhattad meg. :rolleyes: ha meg vagy pakolva, fújsz bele, és akkor nem húzza a fenekét a földön :) aztán lehet pirítani a haverokat, meg az új fókuszokat, hogy melyikben is van a jeeszfákkineerájd :lol:
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 96-os Astra f Caravan om van. Nemrég vettem az autót és most a csomagtartó takarítása közben a jobb hátsó sarokban találtam egy szelepet. Eddig még akinek mutattam azt mondta hogy a NASA-t kérdezzem mert ilyet még nem láttak. Mi lehet az a szelep? Előre is köszi a választ. :)

Ha a kocsid még nem volt újrafényezve, akkor azt a kis címkét is megtalálod a csomagtartó ajtaján ahol leolvashatod, hogy milyen terheléshez mekkora nyomást kell belenyomni a lengéscsillapítókba. (max 1,1 bar)

Nekem is ilyen volt, de miután a lengéscsillapítók már nem voltak a helyzet magaslatán, kicseréltem őket sima Kayabára mert az eredeti már nemigen elérhető, nem is beszélve a csillagászati áráról..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.4 benzines Astra F 8 szelepes, 82 lovas C14SE motorral a következő a bajom. Felújíttattam a generátort, mert csapágyas lett, szörnyű hangja volt. Kicserélték a csapágyat a tűgörgővel és szénkefével együtt. Kb. 2 hétig csend volt, most újra zajos, vékony sivító hangja van. Megmutattam ahol felújították, és azt mondták, hogy valószínűleg a generátor ékszíjtárcsa, amiben az éjszíj fut túlságosab be van kopva, túl mélyre csúszik benne, ezért adja ezt a hangot. Ha nyomom a gázt még hangosabb és élesebb.

Honnan tudnék ilyen tárcsát szerezni? Vagy vennem kell egy komplett új generátort? Azt nem szeretném, mert a "gyomra" már új...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.4 benzines Astra F 8 szelepes, 82 lovas C14SE motorral a következő a bajom. Felújíttattam a generátort, mert csapágyas lett, szörnyű hangja volt. Kicserélték a csapágyat a tűgörgővel és szénkefével együtt. Kb. 2 hétig csend volt, most újra zajos, vékony sivító hangja van. Megmutattam ahol felújították, és azt mondták, hogy valószínűleg a generátor ékszíjtárcsa, amiben az éjszíj fut túlságosab be van kopva, túl mélyre csúszik benne, ezért adja ezt a hangot. Ha nyomom a gázt még hangosabb és élesebb.

Honnan tudnék ilyen tárcsát szerezni? Vagy vennem kell egy komplett új generátort? Azt nem szeretném, mert a "gyomra" már új...

teszel rá egyel szélesebbet és akkor nem fog túl mélyre ülni a szíj. ;)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.