Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hali! tudja e valaki hogy 1.6 16V astraban hogyan lehet kicserélni a benzinszint jelzőt elektromosra?kell neki egy fél nap amig beáll a mutató a szintre!!!vagy valahogy felgyorsítani ezt a folyamatot???Thx

Alapból elektromos tudtommal...lehet az óra hátuljában a fesz,stabilizátor halódik...esetleg az úszó lyukadt ki bár erre szerintem semmi esély gyakorlatilag.
Link to comment
Megosztás:

Alapból elektromos tudtommal...lehet az óra hátuljában a fesz,stabilizátor halódik...esetleg az úszó lyukadt ki bár erre szerintem semmi esély gyakorlatilag.

Zotyának igaza van, elektromos a szintjelzés, lehetséges hogy elmállott az úszó egy része, de alapjában véve nem fog neked soha literre pontos értéket mutatni, főleg nem fog gyorsan változást produkálni. Gondolj bele, ahogy dől a tank (emelkedő-lejtő) folyamatosan mászkálna a mutató menet közben.

Ezekben az autókban (90-es évek) a benzinszint mutató arra jó, hogy megtudd hogy kb üres, félig van, vagy tele van a tankod. A tankolásjelző lámpa viszont nagyjából mindig ugyanakkor villan fel, nekem főúton még kb. 50km van ilyenkor hátra.

A stabIC-t érdemes megnézni, de ritkán romlik el, nekem gyári 1991-es van benne, 10.00V-ot ad ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég cseréltem üzemanyag szivattyút. Egyik utángyártott sem pont olyan, mint a gyári, egy kis átalakitás volt szükséges.(aki már cserélt, tudja)

Azóta olyan problémám van, hogy mikor kevés benzin van a tankban (kezd villogni a csóróságjelző), hosszabb állás után (fél nap) nehezen indul be, nem győzőm tekertetni, utána viszont semmi gond, megy is, ha újra beinditom, rögtön jó. Mitől lehet ez? X16XEL

Link to comment
Megosztás:

Zotyának igaza van, elektromos a szintjelzés, lehetséges hogy elmállott az úszó egy része, de alapjában véve nem fog neked soha literre pontos értéket mutatni, főleg nem fog gyorsan változást produkálni. Gondolj bele, ahogy dől a tank (emelkedő-lejtő) folyamatosan mászkálna a mutató menet közben.

Ezekben az autókban (90-es évek) a benzinszint mutató arra jó, hogy megtudd hogy kb üres, félig van, vagy tele van a tankod. A tankolásjelző lámpa viszont nagyjából mindig ugyanakkor villan fel, nekem főúton még kb. 50km van ilyenkor hátra.

A stabIC-t érdemes megnézni, de ritkán romlik el, nekem gyári 1991-es van benne, 10.00V-ot ad ki.

Közös a jeladója a mutatóéval. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég cseréltem üzemanyag szivattyút. Egyik utángyártott sem pont olyan, mint a gyári, egy kis átalakitás volt szükséges.(aki már cserélt, tudja)

Azóta olyan problémám van, hogy mikor kevés benzin van a tankban (kezd villogni a csóróságjelző), hosszabb állás után (fél nap) nehezen indul be, nem győzőm tekertetni, utána viszont semmi gond, megy is, ha újra beinditom, rögtön jó. Mitől lehet ez? X16XEL

Ugy tudom neked nagynyomású pumpád van és van egy visszacsapó szelep ha jól rémlik pont a pumpában. Ha ez visszaereszt akkor indul nehezen. A kisnyomású rendszerekben nincs visszacsapó szelep itt viszont a pumpa elindul úgy 3-4 másodpercre a gyujtás ráadásakor felépíteni a benzin nyomást. Tehát vagy javítod/pótolod a visszacsapó szelepet, vagy raksz a pumpa áramkörébe egy nyomógombot és motoríndítás előtt járatod pár másodpercig a pumpát a gombal. Legkönyebben talán az anyósoldali lábtérben férsz hozzá a lila AC-reléhez itt a 30-87-es lábat összekötve (kivezetve valahova+nyomógomb) elindul a pumpa.

Link to comment
Megosztás:

Ugy tudom neked nagynyomású pumpád van és van egy visszacsapó szelep ha jól rémlik pont a pumpában. Ha ez visszaereszt akkor indul nehezen. A kisnyomású rendszerekben nincs visszacsapó szelep itt viszont a pumpa elindul úgy 3-4 másodpercre a gyujtás ráadásakor felépíteni a benzin nyomást. Tehát vagy javítod/pótolod a visszacsapó szelepet, vagy raksz a pumpa áramkörébe egy nyomógombot és motoríndítás előtt járatod pár másodpercig a pumpát a gombal. Legkönyebben talán az anyósoldali lábtérben férsz hozzá a lila AC-reléhez itt a 30-87-es lábat összekötve (kivezetve valahova+nyomógomb) elindul a pumpa.

Na ezt én is kipróbálom, ha másért nem is, ellenőrizni, mert eddig sem indult egy pöccre, de az utóbbi pár napban kezd egyre rosszabb lenni. Utoljára -10-ben tekert ennyit.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt én is kipróbálom, ha másért nem is, ellenőrizni, mert eddig sem indult egy pöccre, de az utóbbi pár napban kezd egyre rosszabb lenni. Utoljára -10-ben tekert ennyit.

Jah és ha jól rémlik az injektoroknál van egy szelep azt megnyomva spriccelni kell a benyának ha van még nyomás hosszabb állás után.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem állítom, hogy mindent felismerek a motortérben, nem nagyon értek hozzá(még). Eddig egy szelep-féléről van sejtésem, az injektorhíd végén lévő csavarosról, ahova állítólag mérő műszert tesznek.

Aztán lehet, hogy más jellegű a probléma, mert hideg motornál olyan, mintha behúzott kézifékkel mennék. Nem úgy gyorsul, mint melegen, ha felengedem a gáz, akkor meg bólint, és vadul lassul. De lehet, hogy ez normális.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem állítom, hogy mindent felismerek a motortérben, nem nagyon értek hozzá(még). Eddig egy szelep-féléről van sejtésem, az injektorhíd végén lévő csavarosról, ahova állítólag mérő műszert tesznek.

Aztán lehet, hogy más jellegű a probléma, mert hideg motornál olyan, mintha behúzott kézifékkel mennék. Nem úgy gyorsul, mint melegen, ha felengedem a gáz, akkor meg bólint, és vadul lassul. De lehet, hogy ez normális.

Jah az lesz az ugy néz kint mint egy autós szelep fekete kupakkal.

Link to comment
Megosztás:

Jah az lesz az ugy néz kint mint egy autós szelep fekete kupakkal.

Megnéztem a szelepet. Leállítás után, és néhány óra állás után is csak kifolyt néhány cseppnyi. Úgyhogy ezt nem tudom kiértékelni. Sajnos közben észrevettem, hogy járó motornál folyik, ha nincs fenn a kupak. Meg lehet húzni azt a szelepet? vagy kicserélni? Nem tartom túl biztonságosnak.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a szelepet. Leállítás után, és néhány óra állás után is csak kifolyt néhány cseppnyi. Úgyhogy ezt nem tudom kiértékelni. Sajnos közben észrevettem, hogy járó motornál folyik, ha nincs fenn a kupak. Meg lehet húzni azt a szelepet? vagy kicserélni? Nem tartom túl biztonságosnak.

Hát cserélni biztos lehet , de lehet csak koszos próbáld meg kivenni és megpucolni. Igazából ott spriccelni kéne a benyának akkor szökik a nyomás valszeg a visszacsapó ereszti vissza a tankba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Párom autója 94-es 1.4-es benzines Opel Astra F C14SE motorkód, hengerenkénti injektoros motorral, főleg télen, hidegebb időben de még a mai napig is, a reggeli első indításnál a motorból "kolompoló" hangot hallat. Ez a hang pár másodpercig hallható, de intenzíven. Van olyan indítás amikor nincs hang, ez a ritkább, de van, hogy minden reggel csinálja. Mi lehet ez?

Autószerelőm azt mondta, hogy koszos az injektor, annak van hangja, öntsek bele injektor tisztító adalékot.

Azért előtte megkérdezlek Titeket, hátha van valami ötlet...

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Párom autója 94-es 1.4-es benzines Opel Astra F C14SE motorkód, hengerenkénti injektoros motorral, főleg télen, hidegebb időben de még a mai napig is, a reggeli első indításnál a motorból "kolompoló" hangot hallat. Ez a hang pár másodpercig hallható, de intenzíven. Van olyan indítás amikor nincs hang, ez a ritkább, de van, hogy minden reggel csinálja. Mi lehet ez?

Autószerelőm azt mondta, hogy koszos az injektor, annak van hangja, öntsek bele injektor tisztító adalékot.

Azért előtte megkérdezlek Titeket, hátha van valami ötlet...

Köszi

Nem az önindító csörömpöl? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem az önindító csörömpöl? :rolleyes:

Nem tudom. Ezt hogyan szűrhetem ki? Amikor beindítom az autót, hidegen ezt műveli, úgy kolompol mint tehén nyakában a kolomp. De ezt is csak hosszabb-rövidebb ideig és elhallgat. Viszont utána semmi baja, indíthatom többször, semmi hang. Nem igazán tudom máshoz hasonlítani, bocsi.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom. Ezt hogyan szűrhetem ki? Amikor beindítom az autót, hidegen ezt műveli, úgy kolompol mint tehén nyakában a kolomp. De ezt is csak hosszabb-rövidebb ideig és elhallgat. Viszont utána semmi baja, indíthatom többször, semmi hang. Nem igazán tudom máshoz hasonlítani, bocsi.

Szerintem az önindító nem húzza vissza magát indítás után, és amikor a motor már beindult, vissza hajtja az önindítót. Kiszűrni igazából úgy, hogy jellegzetes hangja van, és aki hallotta már, az tudja hogy ez az. (viszont ez minden szerelőnek is ismerős kéne hogy legyen...)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az önindító nem húzza vissza magát indítás után, és amikor a motor már beindult, vissza hajtja az önindítót. Kiszűrni igazából úgy, hogy jellegzetes hangja van, és aki hallotta már, az tudja hogy ez az. (viszont ez minden szerelőnek is ismerős kéne hogy legyen...)

Hát nem tudom, nekem a szerelő az injektort mondta, mert ő is hallotta ezt a hangot. Most volt generátor felújításon az autó és ekkor vette ő is észre. De szerinte injektor. Azért megkérdezek más szakit is majd. Azért köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az önindító nem húzza vissza magát indítás után, és amikor a motor már beindult, vissza hajtja az önindítót. Kiszűrni igazából úgy, hogy jellegzetes hangja van, és aki hallotta már, az tudja hogy ez az. (viszont ez minden szerelőnek is ismerős kéne hogy legyen...)

Az azé burátális lenne, mert akkor hamar sz?rni menne az önindító, mivel ha nem húz vissza... a többit tudod. Persze nem kizárható hiba.

Hát nem tudom, nekem a szerelő az injektort mondta, mert ő is hallotta ezt a hangot. Most volt generátor felújításon az autó és ekkor vette ő is észre. De szerinte injektor. Azért megkérdezek más szakit is majd. Azért köszi!

A szelephimbának is van egy jellegzetes hangja, ha nem jó valamint rossz minőségű az olaj, esetleg öreg már.

Link to comment
Megosztás:

Az azé burátális lenne, mert akkor hamar sz?rni menne az önindító, mivel ha nem húz vissza... a többit tudod. Persze nem kizárható hiba.

Nekem elment csörömpölve 2-3 hónapot :rolleyes: ( "amúgy is ropi az az önindító, hidegbe meg alá nem fekszem" felkiáltással addig használtam, amíg elég meleg lett, a betonon fetrengéshez :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám az autómmal!menet közbe elég sűrűn check lámpát dob de nem venni észre semmit menet közben,fél percig villan fel a lámpa.Semmi fulladás stb.Ma egy ismerösömmel megnéztük hogy mi a hibakód!Ezt írta: P1640-(o) , 4-es meghajtó modul.De amikor megcsináltuk a hibakód olvasást akkor azt írta hogy már nincs jelen a probléma.Mi lehet ez?(ismim aztmondta gyujtó trafó)Köszönöm ha tudtok segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám az autómmal!menet közbe elég sűrűn check lámpát dob de nem venni észre semmit menet közben,fél percig villan fel a lámpa.Semmi fulladás stb.Ma egy ismerösömmel megnéztük hogy mi a hibakód!Ezt írta: P1640-(o) , 4-es meghajtó modul.De amikor megcsináltuk a hibakód olvasást akkor azt írta hogy már nincs jelen a probléma.Mi lehet ez?(ismim aztmondta gyujtó trafó)Köszönöm ha tudtok segíteni!

Kopogásszenzor. Nade milyen motor van a kocsidban?

Link to comment
Megosztás:

Akkor az lesz, a kopogásszenzor. :) (nekem is ezt anyázta tavaly a motorgenerál után, mikor nem dugtuk össze a szenzor csatiját.)

köszönöm szépen a segítséget!Akkor kicseréltetem aztán meglátjuk abba marad e.Ha nem akkor majd lépünk tovább <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.