Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok

Olyan problémám lenne hogy van egy 2001-es 1.4-es astrám (x14nz) mostanában egyre sűrűben csinálja azt mikor elösször elindulok vele engedem ki a kuplungot az autó gázadás nélkül gyorsul mikor váltok kinyomom a kuplungot a motor felpörög felváltok 4-ig kb 50-nél már tudok gázt adni de kell 1 km vagy nagyobb sebesség mire ez megszünik.

Amit nem értek hogy ezt csak az első elindulásnál csinálja ha már másodszor is indulok vele akkor már nincs kuplungolásnál ez a motor felpörgés.

A felpörgést általában vagy fals levegő, vagy elkoszolódott , hibás alapjárati léptetőmotor okozza. Első körben akár kitakaríthatod az alapjárati motort, és a fészkét pölö féktisztítóval, vagy benzinnel. Egy csati megy rá,és két torx csavar fogja. Az alatta található piros gyűrűt ne hagyd el.

485068-20120227-saAXaK.jpg

Az alapjárati mocit piros pötty jelöli a kép bal alsó részén.

Link to comment
Megosztás:

A felpörgést általában vagy fals levegő, vagy elkoszolódott , hibás alapjárati léptetőmotor okozza. Első körben akár kitakaríthatod az alapjárati motort, és a fészkét pölö féktisztítóval, vagy benzinnel. Egy csati megy rá,és két torx csavar fogja. Az alatta található piros gyűrűt ne hagyd el.

...

Az alapjárati mocit piros pötty jelöli a kép bal alsó részén.

Az alapjárati motornak 2 csavarja van azokat lazítsam ki?

Vagy csak kívülről takarítsam le?

A fészket kipucoltam belűl tiszta volt .

üdv

Módosítva : hening
Képpel ne idézz!
Link to comment
Megosztás:

Az alapjárati motornak 2 csavarja van azokat lazítsam ki?

Vagy csak kívülről takarítsam le?

A fészket kipucoltam belűl tiszta volt .

üdv

Ki kell szedni a két rögzítő csavart és magát az alapjárati motort is ki kell húzni az injektorházból. Ez pölö egy nagyon koszos alapjárati motor kiszerelve:

485126-20120227-OrVB1H.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ki kell szedni a két rögzítő csavart és magát az alapjárati motort is ki kell húzni az injektorházból. Ez pölö egy nagyon koszos alapjárati motor kiszerelve:

Most volt időm kiszereltem az alapjárati motort letisztogattam (azért annyira nem volt vészes mint a képen) már reggel kipróbáltam mentem vele a fészek kipucolása úgy látszik elég volt,

a felpörgések nem jelenkeztek. :D

Köszi a segítséget!

Még 1 kérdés kicserélném a gyertyákat, tudnál ajánlani valami jobb minőségűt?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kissé meglepődve - de nem túl nagy örömmel - tapasztaltam, hogy a szokásoshoz képest elég nehézkesen indult a gép(X14XE) melóból hazaindulva(2-3(4?)sec). Ilyen időben a "nyössz-nyössz-brümmbrümmbrümm" a jellemző, esetleg három nyössz. Ilyen nehezen csak a pár héttel ezelőtti nagy hidegben indult reggel. Teker piszokul, csak mintha benzin nem lett volna. A hétvégén két dolog változott: magamhoz képest kicsit megpörgettem a motort, eléggé el volt már tunyulva, ritkán megrángatott, egyéb apróságok, valamint Pénteken üa szűrőt cseréltem. Azzal csak annyit tudtam tenni, hogy két napig fogdostam, nem folyik-e, de úgy néz ki, sikerült jól visszaszerelni.

Kérdésem, hogy ezek valamelyike lehet-e oka a jelenségnek? Vagy ha nem, akkor mi lehet vele? Köszönöm!

Még a szűrővel kapcsolatban annyi, hogy csere után kicsit járattam a motort, hogy minden működik-e rendesen, és a hátsó ülés elég rendesen búgott. Így működik rendesen a pumpa, és csak eddig nem figyeltem fel rá?

Link to comment
Megosztás:

Most volt időm kiszereltem az alapjárati motort letisztogattam (azért annyira nem volt vészes mint a képen) már reggel kipróbáltam mentem vele a fészek kipucolása úgy látszik elég volt,

a felpörgések nem jelenkeztek. :D

Köszi a segítséget!

Még 1 kérdés kicserélném a gyertyákat, tudnál ajánlani valami jobb minőségűt?

Van valahol egy gyertyakatalóus, hogy milyen mocihoz milyen gyertyát ajánlanak, de nem találom a linket, talán majd valaki...

Sziasztok!

Ma kissé meglepődve - de nem túl nagy örömmel - tapasztaltam, hogy a szokásoshoz képest elég nehézkesen indult a gép(X14XE) melóból hazaindulva(2-3(4?)sec). Ilyen időben a "nyössz-nyössz-brümmbrümmbrümm" a jellemző, esetleg három nyössz. Ilyen nehezen csak a pár héttel ezelőtti nagy hidegben indult reggel. Teker piszokul, csak mintha benzin nem lett volna. A hétvégén két dolog változott: magamhoz képest kicsit megpörgettem a motort, eléggé el volt már tunyulva, ritkán megrángatott, egyéb apróságok, valamint Pénteken üa szűrőt cseréltem. Azzal csak annyit tudtam tenni, hogy két napig fogdostam, nem folyik-e, de úgy néz ki, sikerült jól visszaszerelni.

Kérdésem, hogy ezek valamelyike lehet-e oka a jelenségnek? Vagy ha nem, akkor mi lehet vele? Köszönöm!

Még a szűrővel kapcsolatban annyi, hogy csere után kicsit járattam a motort, hogy minden működik-e rendesen, és a hátsó ülés elég rendesen búgott. Így működik rendesen a pumpa, és csak eddig nem figyeltem fel rá?

Üdv, eldugult szűrő lehet az egyik oka a rángatásnak, a pumpák közül meg általában az olcsóbb utángyárik búgnak, de inkább sípolnak vagy a haldokló gyáriak.

Link to comment
Megosztás:

Halihó, sziasztok

lehet hogy még emlékeztek rám de már nagyon rég nem írtam ide :S

egy kis tanácsot szeretnék kérni....

eladóvá vált az autóm de (nyomós okok miatt) nem vette meg senki ebben az árban....

azon gondolkodom hogy érdemes-e ráköltenem annyit hogy felújítsam....

első tulajok vagyunk '96os sedan (talán) GLS. X16XEL motor. egyedüli extra a szervó, más nincs az autóban.

gondok a következők: a tetőn és a motorháztetőn megpattogva a lakk, rozsda indult meg a hátulján a hátsó lámpa alatti lemezillesztésnél, a tanksapkánál egy kicsit még csak és bal hátul a hátsó kerék előtti köszöbvégen van két körömnyi részen megrohadva, az alját megnéztem a hétvégén és egyben van, hálistennek a küszöbök is jók, stb.

hátul a két nemtudom mi ami a felfüggesztésnél van, három ágú bazi vas darab nem jut eszembe a neve :@ ááá na mindegy gondolom tudjátok miről van szó, na az van átrohadva és az cserés lenne,(tehát telifény) a sofőrülést újra kárpitoztatni szivacsokkal mindennel együtt, de lehet hogy inkább csere mert már hegesztett a váza, tetőkárpit lóg, elsőlámpák cserések mert kőverődésesek, és ami a nagyobb gond, hogy a motor háromhengerezik.... nemtudni miért (a szerelők ezt mondják) de van egy tippem hogy az a 315.000 km nem heccből van a km órában....

egyszer már volt fúrva a motor mert szétment benne két dugattyú. kompresszió adatok: 1henger:3, 2henger:16, 3henger: 11, 4henger: 16,5. szóval így áll a motor. hengerfejtömítés ki lett cserélve, a gond megmaradt, trafó cserélve lett, a gond megmaradt, ezen a motoron nem csak a fúrás segíthet? de van-e értelme újrafúrni megint ha már egyszer volt. és talán kettes túlméretre lett fúrva. ömm kb. ennyi.

első tulajok vagyunk, szervó van akocsiban, klíma nincs, abs nincs, elektromos ablak- tükör nincs, meg úgy semmi. mi használtuk, nem volt húzva a szája, vigyáztunk rá. nincs szívünk odaadni 200ér a feketéknek, akkor inkább az udvarban rohadjon szét :S

Ja! ismerős aki opelnél dolgozott ő aztmondta, hogy motor az kuka és inkább vegyünk egy másikat, ő tud szerezni 130ér egyet és munkadíjjal mindennel olajfeltöltéssel meg minden ilyesmivel együtt 200ért kicseréli a motort a régi meg marad alkatrésznek.

kérdésem:

van értelme felújítani?

köszönöm a segítségeteket :)

Link to comment
Megosztás:

Halihó, sziasztok

lehet hogy még emlékeztek rám de már nagyon rég nem írtam ide :S

egy kis tanácsot szeretnék kérni....

eladóvá vált az autóm de (nyomós okok miatt) nem vette meg senki ebben az árban....

azon gondolkodom hogy érdemes-e ráköltenem annyit hogy felújítsam....

első tulajok vagyunk '96os sedan (talán) GLS. X16XEL motor. egyedüli extra a szervó, más nincs az autóban.

gondok a következők: a tetőn és a motorháztetőn megpattogva a lakk, rozsda indult meg a hátulján a hátsó lámpa alatti lemezillesztésnél, a tanksapkánál egy kicsit még csak és bal hátul a hátsó kerék előtti köszöbvégen van két körömnyi részen megrohadva, az alját megnéztem a hétvégén és egyben van, hálistennek a küszöbök is jók, stb.

hátul a két nemtudom mi ami a felfüggesztésnél van, három ágú bazi vas darab nem jut eszembe a neve :@ ááá na mindegy gondolom tudjátok miről van szó, na az van átrohadva és az cserés lenne,(tehát telifény) a sofőrülést újra kárpitoztatni szivacsokkal mindennel együtt, de lehet hogy inkább csere mert már hegesztett a váza, tetőkárpit lóg, elsőlámpák cserések mert kőverődésesek, és ami a nagyobb gond, hogy a motor háromhengerezik.... nemtudni miért (a szerelők ezt mondják) de van egy tippem hogy az a 315.000 km nem heccből van a km órában....

egyszer már volt fúrva a motor mert szétment benne két dugattyú. kompresszió adatok: 1henger:3, 2henger:16, 3henger: 11, 4henger: 16,5. szóval így áll a motor. hengerfejtömítés ki lett cserélve, a gond megmaradt, trafó cserélve lett, a gond megmaradt, ezen a motoron nem csak a fúrás segíthet? de van-e értelme újrafúrni megint ha már egyszer volt. és talán kettes túlméretre lett fúrva. ömm kb. ennyi.

első tulajok vagyunk, szervó van akocsiban, klíma nincs, abs nincs, elektromos ablak- tükör nincs, meg úgy semmi. mi használtuk, nem volt húzva a szája, vigyáztunk rá. nincs szívünk odaadni 200ér a feketéknek, akkor inkább az udvarban rohadjon szét :S

Ja! ismerős aki opelnél dolgozott ő aztmondta, hogy motor az kuka és inkább vegyünk egy másikat, ő tud szerezni 130ér egyet és munkadíjjal mindennel olajfeltöltéssel meg minden ilyesmivel együtt 200ért kicseréli a motort a régi meg marad alkatrésznek.

kérdésem:

van értelme felújítani?

köszönöm a segítségeteket :)

Gyűrű-szelephiba esetleg? Hengerfej tömítéscsere nem szokott segíteni a kompresszióproblémákon.

Mond meg az ismerősnek, hogy ezt a "dobjuk ki vegyen újat" szöveget hagyja meg a szervizbe a kuncsaftoknak, 130 ért vegyen magának motort, 70ért meg bárhol kicserélik, még szakszervizben is, ne rajtad akarjon meggazdagodni.

Link to comment
Megosztás:

Van valahol egy gyertyakatalóus, hogy milyen mocihoz milyen gyertyát ajánlanak, de nem találom a linket, talán majd valaki...

Üdv, eldugult szűrő lehet az egyik oka a rángatásnak, a pumpák közül meg általában az olcsóbb utángyárik búgnak, de inkább sípolnak vagy a haldokló gyáriak.

Hát a GY.I.K Zotya. :icon1:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1749

Link to comment
Megosztás:

Gyűrű-szelephiba esetleg? Hengerfej tömítéscsere nem szokott segíteni a kompresszióproblémákon.

Mond meg az ismerősnek, hogy ezt a "dobjuk ki vegyen újat" szöveget hagyja meg a szervizbe a kuncsaftoknak, 130 ért vegyen magának motort, 70ért meg bárhol kicserélik, még szakszervizben is, ne rajtad akarjon meggazdagodni.

nemtudom, nem borítottuk még szét istenigazából a motort, mert most nem tudom kiállítani sajnos a használatból, de ha "csak" gyűrű akkor azt mondom hogy megmarad a kocsi és megcsináltatom. hengerfejtömítést másik szerelő csinálta de őt azóta hanyagolom... nem volt semmi jele a hengerfejtömítés átszakadásának de ő kicserélte.... mutatta mondjuk már határon volt hogy átégjen tehát nem olyan para....

ok de akkor szerinted/szerintetek érdemes felújítani ezt a motort? vagy tényleg nézzek bele másikat, a motorszám meg lesz az ami....

még annyit hogy szelepek elvileg jók, azokkal nincs gond.... azért írom, hogy elvileg mert nem én néztem át :S

link:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_16v_gls-5553651

Link to comment
Megosztás:

nemtudom, nem borítottuk még szét istenigazából a motort, mert most nem tudom kiállítani sajnos a használatból, de ha "csak" gyűrű akkor azt mondom hogy megmarad a kocsi és megcsináltatom. hengerfejtömítést másik szerelő csinálta de őt azóta hanyagolom... nem volt semmi jele a hengerfejtömítés átszakadásának de ő kicserélte.... mutatta mondjuk már határon volt hogy átégjen tehát nem olyan para....

ok de akkor szerinted/szerintetek érdemes felújítani ezt a motort? vagy tényleg nézzek bele másikat, a motorszám meg lesz az ami....

még annyit hogy szelepek elvileg jók, azokkal nincs gond.... azért írom, hogy elvileg mert nem én néztem át :S

link:

http://www.hasznalta...16v_gls-5553651

Attól függ mennyi pénzt szánsz rá. Én másfél éve 130 ezret toltam az én motoromba, aminek valószínűleg semmi értelme nem volt, olcsóbban jött volna ki a csere. De ugye abba nem látsz bele. Az se 100% hogy jó lesz. De azért ne akarjon 200 ezret elkérni egy X16XEL motor cseréért. Kicsit sokallom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kíváncsiságból feljárattam a kocsit (c16nz) hogy megnézzem bekapcsol-e a hűtő ventillátor és már elhagyta a 95 fokot is a mutató de nem kapcsolt be. Mivel lehet a gond vajon?

Hőgomba. A hűtő jobb oldalbában van becsavarva.

Húzd le a kábelt róla, és kis kábellel zárd rövidre a csatlakozókat. Ha elindul a venti akkor a hőgombát kell cserélni

Elromlott a világitás kapcsoló , hogy tudom kicserélni?????????

Húzd ki a gombot, majd egy vékony csavarhúzóval be kell nyúlni a gomb alá. Egy pöcök tartja a helyén a gombot. Húzd folymatosan a gombot, és a benyomott csavarhúzóval kell addig játszani míg le nem jön. Ha lejött a sapka, akkor két fül tartja a helyén a kapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kíváncsiságból feljárattam a kocsit (c16nz) hogy megnézzem bekapcsol-e a hűtő ventillátor és már elhagyta a 95 fokot is a mutató de nem kapcsolt be. Mivel lehet a gond vajon?

95-nél nem is fog bekapcsolni. Motortól függ, hogy milyen hőfokú ventikapcsoló kell bele. Nekem pl a 100-at is elhagyja már mire bekapcsol.

Amúgy a műszer se mutat pontosan...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy konkrétan mi baj vele? Nem nagyon szokott elromlani...

Minden LEDezésnél, amikor elfelejtem visszanyomni a gombot alaphelyzetbe, elromlik. Az egyik golyócska az egyik irányba romlik, a rugó a másikba, a másik csapágylabda meg meglesz, mert az a szemembe repül. :lol: :D Tavaly valamikor, Janival vagy fél órát kerestük a nyomorék golyót itt a műhelyben, azóta se lett meg...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Segítségeteket szeretném kérni az autómmal kapcsolatban. Típusa F Astra (94es). Ez az első autóm bő fél éve van már meg, és nem "rendeltetés szerűen" használtam mikor autópályára értem vele először, ebből fakadhatott a hiba szerintem.Ahol tudtam padlógázzal mentem végig de nyilván nem kellett volna kihajtani a belét, ezt belátom. Kb 200km-es út volt. Egyszer csak menet közben felvillant ez a hibajelzés : icon5.gif ... Egy idő után eltűnt. Azóta kb 200km-t mentem a kocsival. Azt vettem észre, hogyha motorfék fogja vissza az autót akkor ez a jelzés újra megjelenik, majd kis idő után eltűnik. Picit füstöl is az autó. Egyéb esetben egyébként nem látom a jelzést soha.

Azt szeretném megtudni, hogy kb mi lehet a gond, és nagyságrendileg mennyibe kerülhet a javítás. Minden információt megpróbáltam leírni, remélem tudtok valamit mondani rá!

Előre is köszönöm a fáradozást!

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Segítségeteket szeretném kérni az autómmal kapcsolatban. Típusa F Astra (94es). Ez az első autóm bő fél éve van már meg, és nem "rendeltetés szerűen" használtam mikor autópályára értem vele először, ebből fakadhatott a hiba szerintem.Ahol tudtam padlógázzal mentem végig de nyilván nem kellett volna kihajtani a belét, ezt belátom. Kb 200km-es út volt. Egyszer csak menet közben felvillant ez a hibajelzés : icon5.gif ... Egy idő után eltűnt. Azóta kb 200km-t mentem a kocsival. Azt vettem észre, hogyha motorfék fogja vissza az autót akkor ez a jelzés újra megjelenik, majd kis idő után eltűnik. Picit fÜstöl is az autó. Egyéb esetben egyébként nem látom a jelzést soha. Azt szeretném megtudni, hogy kb mi lehet a gond, és nagyságrendileg mennyibe kerÜlhet a javítás. Minden információt megpróbáltam leírni, remélem tudtok valamit mondani rá! Előre is köszönöm a fáradozást!

Egy motorkód (motorszám első 5-6 karaktere) még sokat segítene, mert azt is csak abból tudni, hogy egyáltalán benzines, vagy dízel, hogy ilyen lámpa a dízelekben nem szokott világítani. A motorféknél felvillanó hibajel, lehet AGR szelep probléma, de azt egyszerűbb, és hatékonyabb lezárni, mint kicserélni. Inkább rá kéne dugni egy diag műszert, vagy kivillogtatni az agyából a pontos hibakódot, mert addig csak tippelgetni lehet. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.