zotya975 Elküldve Február27, 2012 Megoszt Elküldve Február27, 2012 Sziasztok Olyan problémám lenne hogy van egy 2001-es 1.4-es astrám (x14nz) mostanában egyre sűrűben csinálja azt mikor elösször elindulok vele engedem ki a kuplungot az autó gázadás nélkül gyorsul mikor váltok kinyomom a kuplungot a motor felpörög felváltok 4-ig kb 50-nél már tudok gázt adni de kell 1 km vagy nagyobb sebesség mire ez megszünik. Amit nem értek hogy ezt csak az első elindulásnál csinálja ha már másodszor is indulok vele akkor már nincs kuplungolásnál ez a motor felpörgés. A felpörgést általában vagy fals levegő, vagy elkoszolódott , hibás alapjárati léptetőmotor okozza. Első körben akár kitakaríthatod az alapjárati motort, és a fészkét pölö féktisztítóval, vagy benzinnel. Egy csati megy rá,és két torx csavar fogja. Az alatta található piros gyűrűt ne hagyd el. Az alapjárati mocit piros pötty jelöli a kép bal alsó részén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tatay Elküldve Február27, 2012 Megoszt Elküldve Február27, 2012 (edited) A felpörgést általában vagy fals levegő, vagy elkoszolódott , hibás alapjárati léptetőmotor okozza. Első körben akár kitakaríthatod az alapjárati motort, és a fészkét pölö féktisztítóval, vagy benzinnel. Egy csati megy rá,és két torx csavar fogja. Az alatta található piros gyűrűt ne hagyd el. ... Az alapjárati mocit piros pötty jelöli a kép bal alsó részén. Az alapjárati motornak 2 csavarja van azokat lazítsam ki? Vagy csak kívülről takarítsam le? A fészket kipucoltam belűl tiszta volt . üdv Módosítva Február27, 2012 : hening Képpel ne idézz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február27, 2012 Megoszt Elküldve Február27, 2012 Az alapjárati motornak 2 csavarja van azokat lazítsam ki? Vagy csak kívülről takarítsam le? A fészket kipucoltam belűl tiszta volt . üdv Ki kell szedni a két rögzítő csavart és magát az alapjárati motort is ki kell húzni az injektorházból. Ez pölö egy nagyon koszos alapjárati motor kiszerelve: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tatay Elküldve Február28, 2012 Megoszt Elküldve Február28, 2012 (edited) Ki kell szedni a két rögzítő csavart és magát az alapjárati motort is ki kell húzni az injektorházból. Ez pölö egy nagyon koszos alapjárati motor kiszerelve: Most volt időm kiszereltem az alapjárati motort letisztogattam (azért annyira nem volt vészes mint a képen) már reggel kipróbáltam mentem vele a fészek kipucolása úgy látszik elég volt, a felpörgések nem jelenkeztek. :D Köszi a segítséget! Még 1 kérdés kicserélném a gyertyákat, tudnál ajánlani valami jobb minőségűt? Módosítva Február28, 2012 : hening Képpel idézés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bzoley Elküldve Február28, 2012 Megoszt Elküldve Február28, 2012 Sziasztok! Ma kissé meglepődve - de nem túl nagy örömmel - tapasztaltam, hogy a szokásoshoz képest elég nehézkesen indult a gép(X14XE) melóból hazaindulva(2-3(4?)sec). Ilyen időben a "nyössz-nyössz-brümmbrümmbrümm" a jellemző, esetleg három nyössz. Ilyen nehezen csak a pár héttel ezelőtti nagy hidegben indult reggel. Teker piszokul, csak mintha benzin nem lett volna. A hétvégén két dolog változott: magamhoz képest kicsit megpörgettem a motort, eléggé el volt már tunyulva, ritkán megrángatott, egyéb apróságok, valamint Pénteken üa szűrőt cseréltem. Azzal csak annyit tudtam tenni, hogy két napig fogdostam, nem folyik-e, de úgy néz ki, sikerült jól visszaszerelni. Kérdésem, hogy ezek valamelyike lehet-e oka a jelenségnek? Vagy ha nem, akkor mi lehet vele? Köszönöm! Még a szűrővel kapcsolatban annyi, hogy csere után kicsit járattam a motort, hogy minden működik-e rendesen, és a hátsó ülés elég rendesen búgott. Így működik rendesen a pumpa, és csak eddig nem figyeltem fel rá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február28, 2012 Megoszt Elküldve Február28, 2012 Most volt időm kiszereltem az alapjárati motort letisztogattam (azért annyira nem volt vészes mint a képen) már reggel kipróbáltam mentem vele a fészek kipucolása úgy látszik elég volt, a felpörgések nem jelenkeztek. :D Köszi a segítséget! Még 1 kérdés kicserélném a gyertyákat, tudnál ajánlani valami jobb minőségűt? Van valahol egy gyertyakatalóus, hogy milyen mocihoz milyen gyertyát ajánlanak, de nem találom a linket, talán majd valaki... Sziasztok! Ma kissé meglepődve - de nem túl nagy örömmel - tapasztaltam, hogy a szokásoshoz képest elég nehézkesen indult a gép(X14XE) melóból hazaindulva(2-3(4?)sec). Ilyen időben a "nyössz-nyössz-brümmbrümmbrümm" a jellemző, esetleg három nyössz. Ilyen nehezen csak a pár héttel ezelőtti nagy hidegben indult reggel. Teker piszokul, csak mintha benzin nem lett volna. A hétvégén két dolog változott: magamhoz képest kicsit megpörgettem a motort, eléggé el volt már tunyulva, ritkán megrángatott, egyéb apróságok, valamint Pénteken üa szűrőt cseréltem. Azzal csak annyit tudtam tenni, hogy két napig fogdostam, nem folyik-e, de úgy néz ki, sikerült jól visszaszerelni. Kérdésem, hogy ezek valamelyike lehet-e oka a jelenségnek? Vagy ha nem, akkor mi lehet vele? Köszönöm! Még a szűrővel kapcsolatban annyi, hogy csere után kicsit járattam a motort, hogy minden működik-e rendesen, és a hátsó ülés elég rendesen búgott. Így működik rendesen a pumpa, és csak eddig nem figyeltem fel rá? Üdv, eldugult szűrő lehet az egyik oka a rángatásnak, a pumpák közül meg általában az olcsóbb utángyárik búgnak, de inkább sípolnak vagy a haldokló gyáriak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityusz13 Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Halihó, sziasztok lehet hogy még emlékeztek rám de már nagyon rég nem írtam ide :S egy kis tanácsot szeretnék kérni.... eladóvá vált az autóm de (nyomós okok miatt) nem vette meg senki ebben az árban.... azon gondolkodom hogy érdemes-e ráköltenem annyit hogy felújítsam.... első tulajok vagyunk '96os sedan (talán) GLS. X16XEL motor. egyedüli extra a szervó, más nincs az autóban. gondok a következők: a tetőn és a motorháztetőn megpattogva a lakk, rozsda indult meg a hátulján a hátsó lámpa alatti lemezillesztésnél, a tanksapkánál egy kicsit még csak és bal hátul a hátsó kerék előtti köszöbvégen van két körömnyi részen megrohadva, az alját megnéztem a hétvégén és egyben van, hálistennek a küszöbök is jók, stb. hátul a két nemtudom mi ami a felfüggesztésnél van, három ágú bazi vas darab nem jut eszembe a neve :@ ááá na mindegy gondolom tudjátok miről van szó, na az van átrohadva és az cserés lenne,(tehát telifény) a sofőrülést újra kárpitoztatni szivacsokkal mindennel együtt, de lehet hogy inkább csere mert már hegesztett a váza, tetőkárpit lóg, elsőlámpák cserések mert kőverődésesek, és ami a nagyobb gond, hogy a motor háromhengerezik.... nemtudni miért (a szerelők ezt mondják) de van egy tippem hogy az a 315.000 km nem heccből van a km órában.... egyszer már volt fúrva a motor mert szétment benne két dugattyú. kompresszió adatok: 1henger:3, 2henger:16, 3henger: 11, 4henger: 16,5. szóval így áll a motor. hengerfejtömítés ki lett cserélve, a gond megmaradt, trafó cserélve lett, a gond megmaradt, ezen a motoron nem csak a fúrás segíthet? de van-e értelme újrafúrni megint ha már egyszer volt. és talán kettes túlméretre lett fúrva. ömm kb. ennyi. első tulajok vagyunk, szervó van akocsiban, klíma nincs, abs nincs, elektromos ablak- tükör nincs, meg úgy semmi. mi használtuk, nem volt húzva a szája, vigyáztunk rá. nincs szívünk odaadni 200ér a feketéknek, akkor inkább az udvarban rohadjon szét :S Ja! ismerős aki opelnél dolgozott ő aztmondta, hogy motor az kuka és inkább vegyünk egy másikat, ő tud szerezni 130ér egyet és munkadíjjal mindennel olajfeltöltéssel meg minden ilyesmivel együtt 200ért kicseréli a motort a régi meg marad alkatrésznek. kérdésem: van értelme felújítani? köszönöm a segítségeteket :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Halihó, sziasztok lehet hogy még emlékeztek rám de már nagyon rég nem írtam ide :S egy kis tanácsot szeretnék kérni.... eladóvá vált az autóm de (nyomós okok miatt) nem vette meg senki ebben az árban.... azon gondolkodom hogy érdemes-e ráköltenem annyit hogy felújítsam.... első tulajok vagyunk '96os sedan (talán) GLS. X16XEL motor. egyedüli extra a szervó, más nincs az autóban. gondok a következők: a tetőn és a motorháztetőn megpattogva a lakk, rozsda indult meg a hátulján a hátsó lámpa alatti lemezillesztésnél, a tanksapkánál egy kicsit még csak és bal hátul a hátsó kerék előtti köszöbvégen van két körömnyi részen megrohadva, az alját megnéztem a hétvégén és egyben van, hálistennek a küszöbök is jók, stb. hátul a két nemtudom mi ami a felfüggesztésnél van, három ágú bazi vas darab nem jut eszembe a neve :@ ááá na mindegy gondolom tudjátok miről van szó, na az van átrohadva és az cserés lenne,(tehát telifény) a sofőrülést újra kárpitoztatni szivacsokkal mindennel együtt, de lehet hogy inkább csere mert már hegesztett a váza, tetőkárpit lóg, elsőlámpák cserések mert kőverődésesek, és ami a nagyobb gond, hogy a motor háromhengerezik.... nemtudni miért (a szerelők ezt mondják) de van egy tippem hogy az a 315.000 km nem heccből van a km órában.... egyszer már volt fúrva a motor mert szétment benne két dugattyú. kompresszió adatok: 1henger:3, 2henger:16, 3henger: 11, 4henger: 16,5. szóval így áll a motor. hengerfejtömítés ki lett cserélve, a gond megmaradt, trafó cserélve lett, a gond megmaradt, ezen a motoron nem csak a fúrás segíthet? de van-e értelme újrafúrni megint ha már egyszer volt. és talán kettes túlméretre lett fúrva. ömm kb. ennyi. első tulajok vagyunk, szervó van akocsiban, klíma nincs, abs nincs, elektromos ablak- tükör nincs, meg úgy semmi. mi használtuk, nem volt húzva a szája, vigyáztunk rá. nincs szívünk odaadni 200ér a feketéknek, akkor inkább az udvarban rohadjon szét :S Ja! ismerős aki opelnél dolgozott ő aztmondta, hogy motor az kuka és inkább vegyünk egy másikat, ő tud szerezni 130ér egyet és munkadíjjal mindennel olajfeltöltéssel meg minden ilyesmivel együtt 200ért kicseréli a motort a régi meg marad alkatrésznek. kérdésem: van értelme felújítani? köszönöm a segítségeteket :) Gyűrű-szelephiba esetleg? Hengerfej tömítéscsere nem szokott segíteni a kompresszióproblémákon. Mond meg az ismerősnek, hogy ezt a "dobjuk ki vegyen újat" szöveget hagyja meg a szervizbe a kuncsaftoknak, 130 ért vegyen magának motort, 70ért meg bárhol kicserélik, még szakszervizben is, ne rajtad akarjon meggazdagodni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Van valahol egy gyertyakatalóus, hogy milyen mocihoz milyen gyertyát ajánlanak, de nem találom a linket, talán majd valaki... Üdv, eldugult szűrő lehet az egyik oka a rángatásnak, a pumpák közül meg általában az olcsóbb utángyárik búgnak, de inkább sípolnak vagy a haldokló gyáriak. Hát a GY.I.K Zotya. :icon1: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1749 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pityusz13 Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 Gyűrű-szelephiba esetleg? Hengerfej tömítéscsere nem szokott segíteni a kompresszióproblémákon. Mond meg az ismerősnek, hogy ezt a "dobjuk ki vegyen újat" szöveget hagyja meg a szervizbe a kuncsaftoknak, 130 ért vegyen magának motort, 70ért meg bárhol kicserélik, még szakszervizben is, ne rajtad akarjon meggazdagodni. nemtudom, nem borítottuk még szét istenigazából a motort, mert most nem tudom kiállítani sajnos a használatból, de ha "csak" gyűrű akkor azt mondom hogy megmarad a kocsi és megcsináltatom. hengerfejtömítést másik szerelő csinálta de őt azóta hanyagolom... nem volt semmi jele a hengerfejtömítés átszakadásának de ő kicserélte.... mutatta mondjuk már határon volt hogy átégjen tehát nem olyan para.... ok de akkor szerinted/szerintetek érdemes felújítani ezt a motort? vagy tényleg nézzek bele másikat, a motorszám meg lesz az ami.... még annyit hogy szelepek elvileg jók, azokkal nincs gond.... azért írom, hogy elvileg mert nem én néztem át :S link: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_16v_gls-5553651 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Március1, 2012 Megoszt Elküldve Március1, 2012 nemtudom, nem borítottuk még szét istenigazából a motort, mert most nem tudom kiállítani sajnos a használatból, de ha "csak" gyűrű akkor azt mondom hogy megmarad a kocsi és megcsináltatom. hengerfejtömítést másik szerelő csinálta de őt azóta hanyagolom... nem volt semmi jele a hengerfejtömítés átszakadásának de ő kicserélte.... mutatta mondjuk már határon volt hogy átégjen tehát nem olyan para.... ok de akkor szerinted/szerintetek érdemes felújítani ezt a motort? vagy tényleg nézzek bele másikat, a motorszám meg lesz az ami.... még annyit hogy szelepek elvileg jók, azokkal nincs gond.... azért írom, hogy elvileg mert nem én néztem át :S link: http://www.hasznalta...16v_gls-5553651 Attól függ mennyi pénzt szánsz rá. Én másfél éve 130 ezret toltam az én motoromba, aminek valószínűleg semmi értelme nem volt, olcsóbban jött volna ki a csere. De ugye abba nem látsz bele. Az se 100% hogy jó lesz. De azért ne akarjon 200 ezret elkérni egy X16XEL motor cseréért. Kicsit sokallom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március2, 2012 Megoszt Elküldve Március2, 2012 Hát a GY.I.K Zotya. :icon1: http://www.opelforum...?showtopic=1749 Tudom, csak azt nem tudom , hogy a nem klubtagok látják-e... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tatay Elküldve Március3, 2012 Megoszt Elküldve Március3, 2012 Tudom, csak azt nem tudom , hogy a nem klubtagok látják-e... Hello Hát sajna így van a nem klubtagoknak hibát dob ki. Viszont gugglival ha rákeresel akkor meg látható a katalógus. Érdekes... Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs5362 Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Sziasztok! Ma kíváncsiságból feljárattam a kocsit (c16nz) hogy megnézzem bekapcsol-e a hűtő ventillátor és már elhagyta a 95 fokot is a mutató de nem kapcsolt be. Mivel lehet a gond vajon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Icus Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Elromlott a világitás kapcsoló , hogy tudom kicserélni????????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Sziasztok! Ma kíváncsiságból feljárattam a kocsit (c16nz) hogy megnézzem bekapcsol-e a hűtő ventillátor és már elhagyta a 95 fokot is a mutató de nem kapcsolt be. Mivel lehet a gond vajon? Hőgomba. A hűtő jobb oldalbában van becsavarva. Húzd le a kábelt róla, és kis kábellel zárd rövidre a csatlakozókat. Ha elindul a venti akkor a hőgombát kell cserélni Elromlott a világitás kapcsoló , hogy tudom kicserélni????????? Húzd ki a gombot, majd egy vékony csavarhúzóval be kell nyúlni a gomb alá. Egy pöcök tartja a helyén a gombot. Húzd folymatosan a gombot, és a benyomott csavarhúzóval kell addig játszani míg le nem jön. Ha lejött a sapka, akkor két fül tartja a helyén a kapcsolót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Sziasztok! Ma kíváncsiságból feljárattam a kocsit (c16nz) hogy megnézzem bekapcsol-e a hűtő ventillátor és már elhagyta a 95 fokot is a mutató de nem kapcsolt be. Mivel lehet a gond vajon? 95-nél nem is fog bekapcsolni. Motortól függ, hogy milyen hőfokú ventikapcsoló kell bele. Nekem pl a 100-at is elhagyja már mire bekapcsol. Amúgy a műszer se mutat pontosan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Elromlott a világitás kapcsoló , hogy tudom kicserélni????????? Amúgy konkrétan mi baj vele? Nem nagyon szokott elromlani... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Amúgy konkrétan mi baj vele? Nem nagyon szokott elromlani... Lehet ő az irányjelző kart hívja világítás kapcsolónak mert azzal kapcsolja a távolsági és tompított fényt. Arról meg ugye tudjuk, hogy el tud használódni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Március4, 2012 Megoszt Elküldve Március4, 2012 Lehet ő az irányjelző kart hívja világítás kapcsolónak mert azzal kapcsolja a távolsági és tompított fényt. Arról meg ugye tudjuk, hogy el tud használódni... Nők gondolatában olvasni??? Tanits Mester!! ( sztem akkor index-et irt volna) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 Nők gondolatában olvasni??? Tanits Mester!! ( sztem akkor index-et irt volna) Üljetek körbe Padavanok..... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 Nők gondolatában olvasni??? Tanits Mester!! ( sztem akkor index-et irt volna) Ezt egy "hozzáértő" nőnél sosem tudhatod. :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 Amúgy konkrétan mi baj vele? Nem nagyon szokott elromlani... Minden LEDezésnél, amikor elfelejtem visszanyomni a gombot alaphelyzetbe, elromlik. Az egyik golyócska az egyik irányba romlik, a rugó a másikba, a másik csapágylabda meg meglesz, mert az a szemembe repül. :lol: :D Tavaly valamikor, Janival vagy fél órát kerestük a nyomorék golyót itt a műhelyben, azóta se lett meg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
spee Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 Üdv! Segítségeteket szeretném kérni az autómmal kapcsolatban. Típusa F Astra (94es). Ez az első autóm bő fél éve van már meg, és nem "rendeltetés szerűen" használtam mikor autópályára értem vele először, ebből fakadhatott a hiba szerintem.Ahol tudtam padlógázzal mentem végig de nyilván nem kellett volna kihajtani a belét, ezt belátom. Kb 200km-es út volt. Egyszer csak menet közben felvillant ez a hibajelzés : ... Egy idő után eltűnt. Azóta kb 200km-t mentem a kocsival. Azt vettem észre, hogyha motorfék fogja vissza az autót akkor ez a jelzés újra megjelenik, majd kis idő után eltűnik. Picit füstöl is az autó. Egyéb esetben egyébként nem látom a jelzést soha. Azt szeretném megtudni, hogy kb mi lehet a gond, és nagyságrendileg mennyibe kerülhet a javítás. Minden információt megpróbáltam leírni, remélem tudtok valamit mondani rá! Előre is köszönöm a fáradozást! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március5, 2012 Megoszt Elküldve Március5, 2012 Üdv! Segítségeteket szeretném kérni az autómmal kapcsolatban. Típusa F Astra (94es). Ez az első autóm bő fél éve van már meg, és nem "rendeltetés szerűen" használtam mikor autópályára értem vele először, ebből fakadhatott a hiba szerintem.Ahol tudtam padlógázzal mentem végig de nyilván nem kellett volna kihajtani a belét, ezt belátom. Kb 200km-es út volt. Egyszer csak menet közben felvillant ez a hibajelzés : ... Egy idő után eltűnt. Azóta kb 200km-t mentem a kocsival. Azt vettem észre, hogyha motorfék fogja vissza az autót akkor ez a jelzés újra megjelenik, majd kis idő után eltűnik. Picit fÜstöl is az autó. Egyéb esetben egyébként nem látom a jelzést soha. Azt szeretném megtudni, hogy kb mi lehet a gond, és nagyságrendileg mennyibe kerÜlhet a javítás. Minden információt megpróbáltam leírni, remélem tudtok valamit mondani rá! Előre is köszönöm a fáradozást! Egy motorkód (motorszám első 5-6 karaktere) még sokat segítene, mert azt is csak abból tudni, hogy egyáltalán benzines, vagy dízel, hogy ilyen lámpa a dízelekben nem szokott világítani. A motorféknél felvillanó hibajel, lehet AGR szelep probléma, de azt egyszerűbb, és hatékonyabb lezárni, mint kicserélni. Inkább rá kéne dugni egy diag műszert, vagy kivillogtatni az agyából a pontos hibakódot, mert addig csak tippelgetni lehet. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts