Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Természetesen a baj csőstül jön...

Ékszíjat kell cserélnem, de nem tudom hogy 913 v. 925 mm-es kell a járgányba.

.....

Remélem kb. érthető mit is akartam írni.

Esetleg valaki rendbe tudja ezt rakni a fejembe? :D

Nekem is volt ilyen játszásom, mikor a c14se kódos Astrát nem ismerték el, csak Corsához társították, nem hitték el, hogy ilyen van Astában /helyi Opel bolt, ahol rohadtbunkó volt a kiszolgálás/, valamint amikor vettem GM-es olajat, 15w-set akart adni, rosszallóan nézett, hogy 10w-set hoztam el- "ebbe nem az kell..."

Amúgy 10*913-ast tettem bele én is mind2x. Ha nincs szervód és klímád, neked is ilyen kell. ;)

ma vettem észre hogy a Motorblokkon áll pirosas-rózsaszin beütésű olaj ... ötletek?

Szervóolaj- mielőbb nézz utána!

Link to comment
Megosztás:

A blokkon piros színű olaj? A váltóolaj piros, de az hogy is kerülne oda? :icon11:

először én is azt hittem víz állt meg a blokkon, csak amikor az ujjamra kentem egy kicsit akkor láttam hogy olyan pirosas.

--------------------------------------------------------

- Szervóolaj- mielőbb nézz utána!

http://kepfeltoltes.hu/view/120125/P290311_15.27_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tudtommal a képen látható alsó piros jelölés a szervótartály, és én a felső jelölésnél találtam a folyadékot bent alul a blokkon.

de kitudja .. nem tudom .. azért kérdeztem rá ...

Link to comment
Megosztás:

először én is azt hittem víz állt meg a blokkon, csak amikor az ujjamra kentem egy kicsit akkor láttam hogy olyan pirosas.

--------------------------------------------------------

- Szervóolaj- mielőbb nézz utána!

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

tudtommal a képen látható alsó piros jelölés a szervótartály, és én a felső jelölésnél találtam a folyadékot bent alul a blokkon.

de kitudja .. nem tudom .. azért kérdeztem rá ...

Nem a váltó tetején találtad, a bordák között? Nekem a fölső részen, a rudazat szimeringjénél jött ki az olaj, és ott állt meg :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

rá kell hogy legyen írva arra a szíjra ami rajta van, nekem a 925 ös hosszú volt, teljesen ki kellett tolni a generátort és még úgyse volt elég feszes szerintem, de a boltos pali becserélte 913asra :D

Természetesen a baj csőstül jön...

Ékszíjat kell cserélnem, de nem tudom hogy 913 v. 925 mm-es kell a járgányba.

Az a felettébb érdekes számomra hogy az x14nz motorkódhoz ( ami nekem a forgalmimban szerepel) a webshopok a 925 mm-es ékszíjat hozzák, elméletileg meg is lenne oldva a kérdés, DE ezt a x14nz motorkódot nem tudom párosítani az én 1997-es évjáratú autómmal mert minden webshop csak az 1998+ évjáratot rendeli az x14nz-hez, az én autóm viszont 1997-es.

Ha az 1997-es évjáratnak megfelelő motorkódot (c14nz) használom a kereséshez akkor viszont már 913-as és 925-ös ékszíjat is felad választásnak.

Remélem kb. érthető mit is akartam írni.

Esetleg valaki rendbe tudja ezt rakni a fejembe? :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az ékszíj hozzászólásokat. 913-ast vettem, ma cseréltetem ki.

Mit gondoltok ha alkatrészt keresek akkor mi a jobb ill. kevésbé rossz, ha a ragaszkodom az én motorkódomhoz (x14nz) és '98-as évjáratúként adom meg a kocsit ('97 helyett),vagy a '97-es évjáratot vegyem fix pontnak és a c14nz motorkóddal is megfelelő alkatrészeket tudok kiválasztani?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az ékszíj hozzászólásokat. 913-ast vettem, ma cseréltetem ki.

Mit gondoltok ha alkatrészt keresek akkor mi a jobb ill. kevésbé rossz, ha a ragaszkodom az én motorkódomhoz (x14nz) és '98-as évjáratúként adom meg a kocsit ('97 helyett),vagy a '97-es évjáratot vegyem fix pontnak és a c14nz motorkóddal is megfelelő alkatrészeket tudok kiválasztani?

Ha x14nz van benne, akkor miért máshoz vennél alkatrészt? :blink: Motor alkatrészt a motorhoz vegyünk, ne egy évszámhoz :rolleyes: (bár megjegyzem, hogy 96'-tól már volt x14nz, nem tudom milyen alkatrészkeresőt használsz, de lehet hogy át kéne pártolni másikhoz ;) :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen felújítottam a kormányművemet az Astrámon ('92-es) . Arra gondoltam át kellene alakítani hosszbordás szíjasra a gépet, mert elég sok bajom volt mostanság a szervó szivattyúval és a generátorral is. A generátorom most már javításra szorulna, a szivattyúm sem a legújabb, tipp top ('90-es Omegából kukázva)....

Mekkora meló lenne szerintetek, megéri egyáltalán? C20NE motoron volt ilyen valaha:)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen felújítottam a kormányművemet az Astrámon ('92-es) . Arra gondoltam át kellene alakítani hosszbordás szíjasra a gépet, mert elég sok bajom volt mostanság a szervó szivattyúval és a generátorral is. A generátorom most már javításra szorulna, a szivattyúm sem a legújabb, tipp top ('90-es Omegából kukázva)....

Mekkora meló lenne szerintetek, megéri egyáltalán? C20NE motoron volt ilyen valaha:)?

Volt! Nem rég találkoztam eggyel, de a szervo pumpa teljesen más helyen volt... Kb a Generátorral egyvonalban a leömlő oldalán

A réginek ugye 2 szijja van, főtengyely-generator, főtengely, pumpa. De a hosszbordásnál egy szij megy az egeszre.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!A segítségeteket szeretném kérni!Pár hete vettem egy c14se motoros astrát ment szépen minden hiba nélkül.pár napja a következőt produkálja hidegen teljesen normálisan megy aztán ahogy elkezd melegedni elkezd rángatózni(kicsit olyan mintha 3hengerezne de annál durvább)2000fordulat alatt nagyon kis gázálásnál is rángad 2000felett nagyobb gázra kezd el rángatózni,gyertyák,kábelek ok.Én üzemanyag ellátásra gyanakodok,lehet hülyeséget csináltam amikor a légszűrőház felöli oldalon kipucoltam a folytószelepházat féktisztítós rongyal,talán valami lerakódás bejutott az injektorba?Cseréltem benzinszűrőt,és spuri adalékot is nyomtam bele de nem javul egy kicsit se.Mit tudtok mondani erre?Előre is köszönöm aki veszi a fáradságot és segít nekem!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!A segítségeteket szeretném kérni!Pár hete vettem egy c14se motoros astrát ment szépen minden hiba nélkÜl.pár napja a következőt produkálja hidegen teljesen normálisan megy aztán ahogy elkezd melegedni elkezd rángatózni(kicsit olyan mintha 3hengerezne de annál durvább)2000fordulat alatt nagyon kis gázálásnál is rángad 2000felett nagyobb gázra kezd el rángatózni,gyertyák,kábelek ok.én Üzemanyag ellátásra gyanakodok,lehet hÜlyeséget csináltam amikor a légszűrőház felöli oldalon kipucoltam a folytószelepházat féktisztítós rongyal,talán valami lerakódás bejutott az injektorba?Cseréltem benzinszűrőt,és spuri adalékot is nyomtam bele de nem javul egy kicsit se.Mit tudtok mondani erre?Előre is köszönöm aki veszi a fáradságot és segít nekem!!

Hi!

Sztem kéne próbára beletenni egy másik motorhőmérséklet-jeladót (a kétvezetékest!), ill. lambdát.

Link to comment
Megosztás:

Ha x14nz van benne, akkor miért máshoz vennél alkatrészt? :blink: Motor alkatrészt a motorhoz vegyünk, ne egy évszámhoz :rolleyes: (bár megjegyzem, hogy 96'-tól már volt x14nz, nem tudom milyen alkatrészkeresőt használsz, de lehet hogy át kéne pártolni másikhoz ;) :rolleyes: )

Üdv.

Lehet rosszul fogalmaztam meg...

Általában a Lángnál v. Unixnál vásárolok. Na most sorba így kell megadni a az autó adatait.:

Gyártó; Modell; Ccm/üzemanyag; Évjárat;

és csak ezek után a motorkódot és a felépítményt.

A problémám csak annyi volt hogy ha a valós 1997-es évjáratom megadom akkor utána már nem tudom kiválasztani a valós motorkódom és felépítményem mert az említett 2 nagy országos alkatrész kereskedő oldala ezt nem teszi lehetővé sőt a boltba személyes vásárlásnál is bambán néznek...

Szóval csalhatok az évszámmal és kiadhatom a járgányt '98-asnak mert a '98-as évjárat mellé már engedi a rendszer hogy x14nz-t és ferdehátut párosítsak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lehet rosszul fogalmaztam meg...

Általában a Lángnál v. Unixnál vásárolok. Na most sorba így kell megadni a az autó adatait.:

Gyártó; Modell; Ccm/üzemanyag; Évjárat;

és csak ezek után a motorkódot és a felépítményt.

A problémám csak annyi volt hogy ha a valós 1997-es évjáratom megadom akkor utána már nem tudom kiválasztani a valós motorkódom és felépítményem mert az említett 2 nagy országos alkatrész kereskedő oldala ezt nem teszi lehetővé sőt a boltba személyes vásárlásnál is bambán néznek...

Szóval csalhatok az évszámmal és kiadhatom a járgányt '98-asnak mert a '98-as évjárat mellé már engedi a rendszer hogy x14nz-t és ferdehátut párosítsak.

Wow, tényleg, érdekes bug. Sztem nyugodtan add meg '98-asnak. Viszont ha karosszéria-alkatrészről van szó, akkor inkább a valós évjáratot add meg, mert a Classic-oknál voltak változások.

Link to comment
Megosztás:

na igen, ezt én is tapasztalom, 98-as x14nz-m van, de nem classic

és csomó helyen nem lehet ezt kiválasztani, csak mint classic

de ha nem classicot választok, akkor meg csak c14nz van...

viszont az évjárattal vigyázni kell, szüleimnek ugyanilyen nem classic van, csak 97-es, és nekik még nincs oldalindex , nekem már van

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Lehet rosszul fogalmaztam meg... ÁltalÁban a LÁngnÁl v. UnixnÁl vÁsÁrolok. Na most sorba így kell megadni a az autó adatait.: GyÁrtó; Modell; Ccm/Üzemanyag; ÉvjÁrat; És csak ezek utÁn a motorkódot És a felÉpítmÉnyt. A problÉmÁm csak annyi volt hogy ha a valós 1997-es ÉvjÁratom megadom akkor utÁna mÁr nem tudom kivÁlasztani a valós motorkódom És felÉpítmÉnyem mert az említett 2 nagy orszÁgos alkatrÉsz kereskedő oldala ezt nem teszi lehetővÉ sőt a boltba szemÉlyes vÁsÁrlÁsnÁl is bambÁn nÉznek... Szóval csalhatok az ÉvszÁmmal És kiadhatom a jÁrgÁnyt '98-asnak mert a '98-as ÉvjÁrat mellÉ mÁr engedi a rendszer hogy x14nz-t És ferdehÁtut pÁrosítsak.

Az Unix Webshop ismeri a 2000-es 1.6os F Astra X16SZR-t, a boltban lévő program viszont nem ismeri. Ott már csak G Astrát hoz az 1.6os 2000es évjárathoz.

Így én is 98at szoktam mondani, vagy G Astrát állíttatok be ha motoralkatrész kell, mert ugye abban is van X16SZR.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Lehet rosszul fogalmaztam meg... ÁltalÁban a LÁngnÁl v. UnixnÁl vÁsÁrolok. Na most sorba így kell megadni a az autó adatait.: GyÁrtó; Modell; Ccm/Üzemanyag; ÉvjÁrat; És csak ezek utÁn a motorkódot És a felÉpítmÉnyt. A problÉmÁm csak annyi volt hogy ha a valós 1997-es ÉvjÁratom megadom akkor utÁna mÁr nem tudom kivÁlasztani a valós motorkódom És felÉpítmÉnyem mert az említett 2 nagy orszÁgos alkatrÉsz kereskedő oldala ezt nem teszi lehetővÉ sőt a boltba szemÉlyes vÁsÁrlÁsnÁl is bambÁn nÉznek... Szóval csalhatok az ÉvszÁmmal És kiadhatom a jÁrgÁnyt '98-asnak mert a '98-as ÉvjÁrat mellÉ mÁr engedi a rendszer hogy x14nz-t És ferdehÁtut pÁrosítsak.

Jááá... értem. Így megnéztem és X-esből tényleg nem tudja az nz-t :blink: Hát jópofák :D Mindegy, a lényeg, hogy motoralkatrészt, a motorkódhoz vedd, a kasztni részeknél érdemes évjárat szerint, ( meg méginkább megnézés szerint, mert úgy is tudnak hülyeséget adni :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, szerintetek a G Astra ülés pászol az F Astrába? vagy egyéb alternativa létezik?

Bele lehet csinálni, de szerintem kényelmetlenebb mint az F-é :rolleyes: Nekem spec. a hátam is fáj, a fapad G ülés után. (a kagylósról, meg a combtámaszosról meg nem tudok mit rosszat mondani, de az annyiba is kerül általában :D ) Amik elő szoktak fordulni, az leginkább Vectra ülések (egyes elvetemültebbek úgy rémlik bele toltak Omega foteleket is, még elvetemültebbek, meg Saab- bőr első üléseket is. Szóval alternatíva van, elszántság kérdése :lol: :D )

Link to comment
Megosztás:

Volt! Nem rég találkoztam eggyel, de a szervo pumpa teljesen más helyen volt... Kb a Generátorral egyvonalban a leömlő oldalán

A réginek ugye 2 szijja van, főtengyely-generator, főtengely, pumpa. De a hosszbordásnál egy szij megy az egeszre.

Oké, akkor kell konzol is:) Na majd még átgondolom. Köszönöm a válaszod.

Link to comment
Megosztás:

na igen, ezt én is tapasztalom, 98-as x14nz-m van, de nem classic

és csomó helyen nem lehet ezt kiválasztani, csak mint classic

de ha nem classicot választok, akkor meg csak c14nz van...

viszont az évjárattal vigyázni kell, szüleimnek ugyanilyen nem classic van, csak 97-es, és nekik még nincs oldalindex , nekem már van

Az oldalindex nem évjáratfüggő dolog, bizonyos országokban (pl. Olaszország) kötelező, így az oda szánt kocsikra szereltek, a többire nem.

Bele lehet csinálni, de szerintem kényelmetlenebb mint az F-é :rolleyes: Nekem spec. a hátam is fáj, a fapad G ülés után. (a kagylósról, meg a combtámaszosról meg nem tudok mit rosszat mondani, de az annyiba is kerül általában :D ) Amik elő szoktak fordulni, az leginkább Vectra ülések (egyes elvetemültebbek úgy rémlik bele toltak Omega foteleket is, még elvetemültebbek, meg Saab- bőr első üléseket is. Szóval alternatíva van, elszántság kérdése :lol: :D )

Omegáé tudtommal nem fér be Astrába.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a Corsába Atommanó régi (szakadt) Astra F GSi ülései vannak . Megoldható minden:)

És milyen jó benne :D Pista vitt egy kört valamikor a nyár vége felé, és abban többet kellett tartaniuk, mint nekem a caravanban :lol:

Omegáé tudtommal nem fér be Astrába.

Körbenézek, kire emlékszem, de valakitől rémlik egy omi ülés a 3ajtósában.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.