Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
azt tudom,csak h a fedélzetin irja ki ugye?

A motor hibakódjait azon sem írja ki. Csak kivillogtatni vagy szervizműszerrel kiolvastatni lehet.

Elküldve
A motor hibakódjait azon sem írja ki. Csak kivillogtatni vagy szervizműszerrel kiolvastatni lehet.

csak mert olvastam h házilag is meglehet csinálni,segítenél h pontosan hogyan kellene?meg lenne még pár kérdésem a fedélzetivel kapcsolatban is:D

Elküldve
csak mert olvastam h házilag is meglehet csinálni,segítenél h pontosan hogyan kellene?meg lenne még pár kérdésem a fedélzetivel kapcsolatban is:D

1 oldallal előrébb linkelte Pepe a kivillogtatás módját.

Bár igencsak eldugta 1 szó alá. :lol:

Elküldve
Ha te nem tudod kiolvasni, Opel szervízben Tech műszerrel 1 perc alatt kiolvassák 1 - 2 ezerért. Ez nem azt jelenti amit írtál, hogy "számítógépre tették", mert ez egy kis kézi műszer.

Nagyon esélyes a lambda szonda. Ha cserélni kell, csak gyári minőséget, semmi mást, mert rövidesen megbánod és a pénzed is bánja. Igaz, a gyári nem olcsó, de 150 - 180 ezer km-t kibír.

NGK Delphi Bosch, NGK és Bosch kétféle. Ezekből tudnék választani. Gondolom Bosch...? Mind "prémium" kategóriában szűk 10-től bő 20 ig. Esetleg Meyle, de az nem tom mennyiért.

Elküldve
Sziasztok!

C14NZ-s motor+váltóhoz milyen áttételü kmóra kell? Jelenleg 1111-es van benne és 50 helyett 80-at mutatott, ezt megoldottam hogy arrébb tettem a mutatóját ,beállítottam, de a km számláló ígyis gyorsan megy... na most akkor a váltót cserélték a kocsiba vagy az órát? Fordulatszámmérősre cserélésnél csak rákell dugni ugyanúgy a csoportot vagy kell bekötni +ba valamit?

Általában be van kötve a fordulatszámmérőhöz a vezeték, ha mégsem, akkor a generátortól kell egy szálat húznod a műszeregységig. A többi az plug-and-play :lol:

Meg a váltódon van valahol egy szám, beütve (valószínű a kosztól nem látszik), azt szerintem írd le és az alapján valaki majd megmondja jó-e a 1111-es órához

Elküldve
Sziasztok!

C14NZ-s motor+váltóhoz milyen áttételü kmóra kell? Jelenleg 1111-es van benne és 50 helyett 80-at mutatott, ezt megoldottam hogy arrébb tettem a mutatóját ,beállítottam, de a km számláló ígyis gyorsan megy... na most akkor a váltót cserélték a kocsiba vagy az órát? Fordulatszámmérősre cserélésnél csak rákell dugni ugyanúgy a csoportot vagy kell bekötni +ba valamit?

Megzizzent az órád. Cseréld ki, ha már úgyis azt tervezed.

Elküldve
Általában be van kötve a fordulatszámmérőhöz a vezeték, ha mégsem, akkor a generátortól kell egy szálat húznod a műszeregységig. A többi az plug-and-play ;)

Meg a váltódon van valahol egy szám, beütve (valószínű a kosztól nem látszik), azt szerintem írd le és az alapján valaki majd megmondja jó-e a 1111-es órához

Ha dízelből van a motorja akkor igen. :lol: A tévhittel ellentétben, benzinesnél az ECU szolgáltatja a fordulatszámjelet a műszeregységnek. :)

Elküldve
Általában be van kötve a fordulatszámmérőhöz a vezeték, ha mégsem, akkor a generátortól kell egy szálat húznod a műszeregységig. A többi az plug-and-play :)

Meg a váltódon van valahol egy szám, beütve (valószínű a kosztól nem látszik), azt szerintem írd le és az alapján valaki majd megmondja jó-e a 1111-es órához

Hát elég nehéz lesz megkeresni azt a számot ... de megpróbálom :lol:

Kiakarom cserélni mindenképp csak elöször tudnom kéne az áttételt.

C14NZ nehezen lehet dízel szóval akkor az ECU-rol?! .. ;)

Elküldve

sziasztok,ac-és benzinszűrő közé rakhatok átlátszó benzincsövet??

még egy kérdés:gyujtás elosztó mögött van egy "vákum doboz" 3 csöcs van rajta,nekem csak az egyiken van cső,a másik kettőn nem kellene lennie?

Elküldve
sziasztok,ac-és benzinszűrő közé rakhatok átlátszó benzincsövet??

még egy kérdés:gyujtás elosztó mögött van egy "vákum doboz" 3 csöcs van rajta,nekem csak az egyiken van cső,a másik kettőn nem kellene lennie?

Csinálj egy képet róla. Hibakódolvasást csináltál már?

Elküldve

Üdvözletem mindenkinek!

Ma reggeli indulásnál, röviddel elindulás után felpörögött a motor, nem is kicsit...és ez csak akkor szűnt meg mikor kivettem sebességből...? Ezmiez? Újabban érezni kis berregést is... :lol: Ezt már máskor is eljátssza. Hozzá teszem a kuplung pedált is elég kinyomni, "meg nem nagyon érezni hol kezd el fogni".

Elküldve
NGK Delphi Bosch, NGK és Bosch kétféle. Ezekből tudnék választani. Gondolom Bosch...? Mind "prémium" kategóriában szűk 10-től bő 20 ig. Esetleg Meyle, de az nem tom mennyiért.

Ne a cserével kezd, hanem előbb a pontos diagnosztikával! Sokan ha maguk nem tudnak valamit kijavítani, akkor elkezdenek alkatrészeket cserélgetni, ami nem olcsó. Előbb mérni vagy méretni, aztán cserélni!

Ha a lambdaszonda a hibás, akkor csak gyárit, amit vagy Opel szakszervizben, vagy a Csergőnél kaphatsz, esetleg máshol is, de ne ugorj be igéretnek, hogy ez vagy az gyári! Igaz, hallottam már itt is az értő kollégáktól, hogy a Bosch az eredeti beszállítója az Opelnak. Erről kellene itt a fórumon valakinek felelősséggel nyilatkozni.

Elküldve
sziasztok,ac-és benzinszűrő közé rakhatok átlátszó benzincsövet??

még egy kérdés:gyujtás elosztó mögött van egy "vákum doboz" 3 csöcs van rajta,nekem csak az egyiken van cső,a másik kettőn nem kellene lennie?

én nem tennék. Oda azért kell a két rétegű szövet erősített rendes benzinálló gumi benzincső illetve a gyári kemény műanyag cső. Ezek az átlátszó polietilén csövek nem bírnák sokáig és talán még a 3-bar nyomás sem tetszene neki.

Elküldve
én nem tennék. Oda azért kell a két rétegű szövet erősített rendes benzinálló gumi benzincső illetve a gyári kemény műanyag cső. Ezek az átlátszó polietilén csövek nem bírnák sokáig és talán még a 3-bar nyomás sem tetszene neki.

6 mm-es 20 bar nyomású benzinálló gumicsövet kapsz autósboltban (én Budafokon vettem) 1 métert 600 forintért. Nem érdemes kockáztatni!

Elküldve

Hello!

1-2 honapja azzal a problemaval fordultam hozzatok, hogy rossz az alapjaratom es hidegben, rovid autokazas utan ha benyomom a kuplungot a motor megall es nem indul vissza, csak ha kulcsolom. Kaptam egy olyan tanacsot, hogy nezzem meg az alapjarat vezerlo motromat. En meg is tettem, kicsereltem, de meg mindig a hiba fennall.

Ha valakinek van valami otlete, szeretettel varom.

Elküldve
Hello!

1-2 honapja azzal a problemaval fordultam hozzatok, hogy rossz az alapjaratom es hidegben, rovid autokazas utan ha benyomom a kuplungot a motor megall es nem indul vissza, csak ha kulcsolom. Kaptam egy olyan tanacsot, hogy nezzem meg az alapjarat vezerlo motromat. En meg is tettem, kicsereltem, de meg mindig a hiba fennall.

Ha valakinek van valami otlete, szeretettel varom.

Fogadni mernék 1 kocka sörben hogy vákumcső probléma :lol:

Elküldve
Fogadni mernék 1 kocka sörben hogy vákumcső probléma :lol:

Allom. Ha tenyleg az. De hogyan fogom megtudni, hogy melyik? Kicserelem az egeszet?

Elküldve
Allom. Ha tenyleg az. De hogyan fogom megtudni, hogy melyik? Kicserelem az egeszet?

A tömítetlenséget akarsz gyorsan és hatékonyan keresni, akkor vegyél egy flakon féktisztító spray-t és járó motornál kezd el óvatosan(!) fújkálni a vizsgálandó helyeket. Ahol tömítetlenség van ott a fújás hatására a motor kissé fel fog pörögni, majd vissza alapra. Nem csak csöveket lehet vele vizsgálni, hanem szívósor tömítést, fojtószelepházat, stb.

Milyen motor?

Elküldve
A tömítetlenséget akarsz gyorsan és hatékonyan keresni, akkor vegyél egy flakon féktisztító spray-t és járó motornál kezd el óvatosan(!) fújkálni a vizsgálandó helyeket. Ahol tömítetlenség van ott a fújás hatására a motor kissé fel fog pörögni, majd vissza alapra. Nem csak csöveket lehet vele vizsgálni, hanem szívósor tömítést, fojtószelepházat, stb.

Milyen motor?

x16sz 1994-es evjarat, benzines.

Elküldve

Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy az olajteknő tömítését mivel szokás feltenni? Kell valami ragasztó anyag hozzá vagy csak simán tisztítás után felrakni?

Köszi

Elküldve
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy az olajteknő tömítését mivel szokás feltenni? Kell valami ragasztó anyag hozzá vagy csak simán tisztítás után felrakni?

Köszi

Kend meg tömítővel mert szivárogni fog az olaj!

Elküldve

Hali

Furcsa jelenség van az Astrámmal. Hidegben indítás után tökéletesen működik, de amint felmelegszik elkezd rángatni. Szóval ha pl dugóban ülök, eléri a 100 fokot, beklapcsol a venti és visszahűti. Addig nincs is különösebb probléma. De utána minden induláskor úgy rángat, mintha bénán engedném fel a kuplungot. Csak akkor nem, mikor tényleg nagy gázzal indulok. Meg kettes és hármas aljánál fura hangot ad néha néha, mintha valami koppana párat.

Volt már diagnosztikán, ott azt mondták, hogy a motornak nincs semmi baja. A másik szerelő kuplungot cserélt rajta. A harmadik szerelő megtalálta, hogy a váltó tartó bak le van szakadva és azt kicserélte. Ezzel tényleg sokat javult a helyzet, de még nem tökéletes (kicsit rángat még mindig induláskor). Úgy érzem, hogy a váltótartó bak csak okozat volt, tehát azért szakadt le mert rángatott, és azért rángatott jobban mert a bak is szétment már. Találkoztatok ilyennel már? Vagy ismertek valakit aki ért hozzá?

Szerk: 98-as, 1.6, 16 szelepes 100 LE, klímás 5 ajtós :lol:

Elküldve
Sziloplaszt jólesz vagy erősebb kell?

Köszi:)

Olaj-és hőálló tömítőpaszta kell, kimondottan ehhez valót vegyél inkább, és a tömítés mindkét felét kend be.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.