Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

HELP

Helló.

van 1 problémám 1 94.es Opel astra fcc.1.4-el...

ujj generátort. vettem bele mert a gyári tönkre ment (legalábbis a szerelö ezt mondta több megcsinálni mint 1 ujj és adott 1 ujjat(23.000huf.ba) )

Jelenleg az autó nem indul csak pörgeti a inditót és mintha nehezen szivná a benzint..de nemakar beröffenni ..pár napigja a hidegben áll szegényke...

a Benzinszivatyú a hibás vagy az inditómotor vagy a benziszürő ?VAGY???? hogyan tudom egyedül kideriteni ???

Köszi a választ üdv.

Link to comment
Megosztás:

HELP

Helló.

van 1 problémám 1 94.es Opel astra fcc.1.4-el...

ujj generátort. vettem bele mert a gyári tönkre ment (legalábbis a szerelö ezt mondta több megcsinálni mint 1 ujj és adott 1 ujjat(23.000huf.ba) )

Jelenleg az autó nem indul csak pörgeti a inditót és mintha nehezen szivná a benzint..de nemakar beröffenni ..pár napigja a hidegben áll szegényke...

a Benzinszivatyú a hibás vagy az inditómotor vagy a benziszürő ?VAGY???? hogyan tudom egyedül kideriteni ???

Köszi a választ üdv.

Némi előképzettség nélkül azért erre én pl nem vállalkoznék. Hagyományos kérdések következnek:

Szikra van?

Benzin van?

Kompresszió van?

Aztán jönnek a finomkodások:

Jó helyen van-e a gyújtás? És így tovább.

Link to comment
Megosztás:

HELP

Helló.

van 1 problémám 1 94.es Opel astra fcc.1.4-el...

ujj generátort. vettem bele mert a gyári tönkre ment (legalábbis a szerelö ezt mondta több megcsinálni mint 1 ujj és adott 1 ujjat(23.000huf.ba) )

Jelenleg az autó nem indul csak pörgeti a inditót és mintha nehezen szivná a benzint..de nemakar beröffenni ..pár napigja a hidegben áll szegényke...

a Benzinszivatyú a hibás vagy az inditómotor vagy a benziszürő ?VAGY???? hogyan tudom egyedül kideriteni ???

Köszi a választ üdv.

Hi!

Első körben azt kéne kideríteni, mi hiányzik neki: benzin vagy szikra? Kérj meg valakit, hogy indítózzon, Te pedig pl. egy tartalék gyertyával figyeld meg, hogy van-e szikra? Ha van, akkor benzin vonalon kell keresni a hibát, ha nincs, akkor a gyújtással van gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.már irtam egy párszor csak még sajnos nem kaptam választ,az a kérdésem lenne h c18xe-s astrám van,hol találom benne az egr szelepet?köszi

Ha teszel felé képet a motorról akkor talán lesz válasz.

A C18XE motor többféle hengerfejjel is készült, az sem biztos, hogy van rajta EGR.

Link to comment
Megosztás:

hát képet sajnos most nem tudok csinálni:D,de egyébként amit tudok róla azt leirom:

ecotec,1.8,16v,hengerenként injektor,kb 122 le

Ezzel nem vagyunk előrébb.

Amúgy a motor jobb sarkán kellene lennie.

Ha googleba bíírod a pontos motorkódod és utána hogy EGR, találni fogsz képeket. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egyiket sem, keresd meg a gyertyakatalógusban a hozzávaló sima egypólusút és azt rakd bele. Semmi értelme 2pólusút bele rakni, semmivel sem lesz jobb. :lol:

Ertem, szoval bele lehet tenni 2 polusut (mondjuk az nyilvanvalo, hogy belefer), de azzal nem erek el semmit, kiveve, hogy kidobok 1 rakas penzt.

Akkor megnezem a listat.

Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Ertem, szoval bele lehet tenni 2 polusut (mondjuk az nyilvanvalo, hogy belefer), de azzal nem erek el semmit, kiveve, hogy kidobok 1 rakas penzt.

Akkor megnezem a listat.

Koszi!

NGK-val vigyázni kell, mert hamisítják, GM-ből pedig a Made in China feliratú nem javasolt.

Nekem most Beru 14R-7-DU van benne, Bosch-ból pedig a WR8DC jó pl.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 97-es Astra F 1.6 16V Elegantom van (X16XEL motorkóddal). Nemrég elkezdett fura kosztató hangot kiadni a motor. Kiderült, hogy a vezérműszíjból valami kimetszett egy kb 3 cm-es darabot és az lifegett, amiatt volt a fura hang. A szíj valamiért nem marad teljesen a helyén és a szíj külső oldalát is elkezdte megenni. Teljes vezérművet (vízpumpa, stb..) szeretnék cserélni, 22-24ezer forintos árakról hallottam, itt az interneten hol tudnék körbenézni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 97-es Astra F 1.6 16V Elegantom van (X16XEL motorkóddal). Nemrég elkezdett fura kosztató hangot kiadni a motor. Kiderült, hogy a vezérműszíjból valami kimetszett egy kb 3 cm-es darabot és az lifegett, amiatt volt a fura hang. A szíj valamiért nem marad teljesen a helyén és a szíj külső oldalát is elkezdte megenni. Teljes vezérművet (vízpumpa, stb..) szeretnék cserélni, 22-24ezer forintos árakról hallottam, itt az interneten hol tudnék körbenézni?

Köszi

Vatera oldalán találsz gyári GM vezérműszíj szettet 1.4, 1.6 16V-es motorokhoz. 21900.- HUF plusz postaköltség 2000.- HUF (futárral küldik)

Kérhetsz tőlük vízpumpát is hozzá az a legolcsóbb 8500, a rouville 13ezer, az skf pedig 17700.-HUF azthiszem!!!

Számolj 35-40ezer forinttal plusz a beszerelés amiért szerintem még elkérnek egy 10-est.

2hete cseréltem vezérlést onnan tudok ilyen pontos információkat. Az én szerelőm egy nagyon jó barátom de a kis szívásért(ékszíjfeszítő görgőből kiszakadt a menet) megillettem egy 10essel, hogy máskor is én legyek az első :lol:

Érdemes a hűtőfolyadékot is cserélni 1db 1literes piros fagyálló a magyar benzinkúton 1500.- HUF (2db kell azthiszem)

Ha a víz le van engedve egy vödörbe, a szerelés ideje alatt az esetleges szennyeződések leülnek a vödör aljára így a mostani víznek is használható jó része.

u.i.: Gyári GM vezérlés szettért: 2db vezető görgő, 1db feszítő görgő, 1db ékszíj, szerintem egyáltalán nem sok a 21900.-HUF mégiscsak GYÁRI

Remélem tudtam segíteni Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egyiket sem, keresd meg a gyertyakatalógusban a hozzávaló sima egypólusút és azt rakd bele. Semmi értelme 2pólusút bele rakni, semmivel sem lesz jobb. :)

Pedig 2 pólusú kell bele. :lol: Elég érdekesen nem akart menni az autóm 1 pólusú gyertyákkal. ;) Egyébként mintha úgy olvastam volna itt, hogy a DIS gyújtásoshoz kell a kétpólusú a rotoroshoz 1. X16SZ meg már DIS-es.

Inkább a 4 pólusú sportgyertyának nevezett parasztvakítás az, aminek semmi értelme.

Link to comment
Megosztás:

Pedig 2 pólusú kell bele. :lol: Elég érdekesen nem akart menni az autóm 1 pólusú gyertyákkal. ;) Egyébként mintha úgy olvastam volna itt, hogy a DIS gyújtásoshoz kell a kétpólusú a rotoroshoz 1. X16SZ meg már DIS-es.

Inkább a 4 pólusú sportgyertyának nevezett parasztvakítás az, aminek semmi értelme.

Tudtam hogy vannak olyan motorok amiben gyárilag 2pólusú gyertya van, pont ezért ajánlottam neki azt, hogy nézze meg a gyertyakatalógust, hogy az övéhez milyen gyertya kell. Én abban voltam egyébként, hogy neki most jelenleg egypólusú van benne és kétpólusúra akarja cserélni. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!A segítségeteket kérném 96-os az autó 1.4 16V(X14XE).Sokakkal ellentétben nekem hidegen rángat dadog akár meg is áll.Hidegindításnál kb 1 percig amíg magasabb a fordulatszám még tűrhető a motor járása de ahogy fokozatosan veszi vissza a fordulatot alapjáraton úgy kezd pöfögni egyre jobban.Elindulok vele kb 5-800m után mintha 3 henger menne vagy még rosszabb ha leveszem a lábam a gázról le is áll,ilyenkor akárhogy nyomom max 50km/h a max sebesség!Elérem a 3-4 megtett kilométert elkezd húzni kisimul lehet nyomni neki!A melegedéssel kapcsolatos a probléma az biztos!Volt már ilyen problémám, akkor ha lehet hinni a szerelőnek a szelepfészkeket kellett kimarni mert elkokszosodott és nem tudott sűríteni a henger.De akkor melegen miért jó?Nyáron nincs is probléma de most hogy megjött a hideg egyre rosszabb.A hő hatására tágul a szelep és akkor már zár vagy mi?Üzemmelegen tökéletesen megy van erő,nem pöfög,víz nem fogy.Mi az ami összefügghet a melegedéssel?Hidegindításnál úgy vettem észre,hogy addig jó amíg van megy valami kis "elektromotor" legalábbis ilyen a hangja van ami megy kb 40-50 másodpercig aztán hallani ahogy leáll és abban a pillanatban az alapjárat is csökken és már remeg is picit.Már készen vagyok teljesen, várom az ötleteket mi lehet a probléma.Most épp termosztát cserére készülök hátha bejön.Diagnosztika szerint semmi baja a kocsinak.Köszönettel! sad.gif

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 97-es Astra F 1.6 16V Elegantom van (X16XEL motorkóddal). Nemrég elkezdett fura kosztató hangot kiadni a motor. Kiderült, hogy a vezérműszíjból valami kimetszett egy kb 3 cm-es darabot és az lifegett, amiatt volt a fura hang. A szíj valamiért nem marad teljesen a helyén és a szíj külső oldalát is elkezdte megenni. Teljes vezérművet (vízpumpa, stb..) szeretnék cserélni, 22-24ezer forintos árakról hallottam, itt az interneten hol tudnék körbenézni?

Köszi

Nekem is hasonló volt a problémám. Csereperiódus előtt 10ekm-el ránéztem és láttam, hogy elkezdte enni a szíj szélét. Elvíttem cserére a csergőhöz. A hiba okát nem tudták megmondani de gyári szettet kapott az autó 5xeFt-ért és ami fontos fél év garanciával. Szóval nemsokára leveszem a burkolatot és ha már most elekezdte enni a szélét akkor megy vissza hogy csináljanak vele valamit.

Véleményem szerint az egyetlen ok ami miatt nálam félre vezetheti az az, hogy a vízpumpa nem fekszik fel a helyére rendesen a korrózió miatt és ferdén áll.

(A csapágyak mind rendben voltak nem lógtak)

Ott ahol az acél blokkra az alu vízpumpa ház felfekszik aléggé korrodált volt a felület. Márpedig ha ott nem illeszkedik rendesen simán állhat ferdén a vízpumpa.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.