Dáwid Elküldve November10, 2011 Megoszt Elküldve November10, 2011 Már megnéztem és nincs,viszont van hely az elektronikának. Köszönöm szépen. A helye attól megvan, persze. Tudsz is tenni bele, csak valószínű hogy a rádiótól el kell húznod kapcsoló szálat neki, meg adni neki tápot ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November10, 2011 Megoszt Elküldve November10, 2011 A helye attól megvan, persze. Tudsz is tenni bele, csak valószínű hogy a rádiótól el kell húznod kapcsoló szálat neki, meg adni neki tápot ;) Sztem a kapcsolószál ott lesz, de nem nehéz megnézni, lóg-e ott egy vezeték csatival a végén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
balahu Elküldve November10, 2011 Megoszt Elküldve November10, 2011 Sztem a kapcsolószál ott lesz, de nem nehéz megnézni, lóg-e ott egy vezeték csatival a végén. Jaja, nekem is ott volt a csati! Igaz kutatni kellett, mert fel volt fogatva a többi vezetékhez. Lényeg h egy 3 mas csatit kell keresni, amiben van egy +12v, egy kapcsolt +12V és egy test. Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve November13, 2011 Megoszt Elküldve November13, 2011 Sziasztok! Vettem egy motorvédő műanyag burkolatot, ennek a rögzítéséhez csavarokat, patentot nem adtak. Ma próbáltam felszerelni, téglalap alakú nyílások vannak a bölcsőn ahova a takaró műanyag csavarhelyei esnek. de a bölcső zárt profil, átmenő csavarral nem tudom felrakni a motorvédőt, átfúrni nem akarom a bölcsőt. Van valami spéci csavar vagy gyári patent amivel fel lehet rögzíteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabavo Elküldve November14, 2011 Megoszt Elküldve November14, 2011 Sziasztok! 98-as 1,6-os Astrámmal már a nemtudom hányadik kört futom. Minimum 6-8 óra állás után az első indításra alig akar elindulni, mintha nem lenne benzin, majd a következő indításokkor minden rendben. Az utolsó körökben motorhőfok jeladó (sokat evett, állandóan hidegnek érezte a motort) és AC pumpa (még azeredeti volt benne) csere történt. Benzint nem látok, érzek szivárogni. Van esetleg házi megoldás benzinnyomás mérésére, illetve egyéb ötlet mi a túró baja lehet a kocsinak. Előre is köszönöm! Helló! Szeretném megosztani történetem a kicsikével, remélem segítségére lesz valakinek: Azt hiszem végére jártam a problémának. A gondot nagyjából fent látjátok leírva. Az autó Astra F Caravan 1,6 1998.06 X16XEL. A probléma megoldását kezdtem a motorhőfok jeladóval (kormolt, sokat evett, secunder levegőztető ventilátor meleg motornál is ment, amikor nem kellett volna) csere után kormolás megszűnt. Majd az AC cseréje következett, (gondolván, hogy a pumpa visszacsapó szelepe tönkrement és visszaengedi a nyomást) sajnos a hibajelenség továbbra is megvolt, sőt talán rosszabb lett. (később kiderült nem az AC csere miatt). Tanulság: -15 ezer forint ellenben zsír új pumpa. A helyszín áttevődik a motortérre: itt történt. Elkezdtem nyomozni a benzinnyomás megléte után. Itt a fórumon szerzett sok jó tanáccsal (KÖSZÖNET ÉRTE ;) ) felvértezve neki álltam vizsgálódni. Az injektorhíd végén lévő szelepnél (szelep) 6-8 órás állás után nulla volt a benzinnyomás. Tehát valahol veszti a nyomást, de hol? A benzinszabályzóra kezdtem gyanakodni, de állítólag ez egy egyszerű alkatrész, ritkán megy tönkre (igaz, semmi baja). Következő lépés a vákuumcsövek, na ez már érdekesebb: többszöri nekifutásra találtam meg ezt (repedt gumi csatlakozó) az elrepedt gumi csatlakozást, ez a szürke a képen már cserélt darab (a kis rohadt, az alsó felén volt megrepedve, kiszedve, kezemben forgatva vettem észre). Ekkor még nem tudtam, hogy a benzinnyomás szabályzó tetején lévő gumicsövecskéhez (kicsúszott vákuumcső) is tartozik egy vákuumcső!!!! Az elrepedt, talán szűrővel ellátott, vákuumcső ide megy, kép. Mi a túró lehet ez? A benzinnyomás szabályzóból kicsúszott vákuumcső ide tart, kép1. Van valaki aki elmagyarázná a menetét a benzinnyomás szabályozásnak, melyik cső mit, miért csinál? Előre is köszönöm. Ezeket a csöveket rendbe téve javult a helyzet, de még mindig gond volt: hosszabb állás után elindult, de "háromhengeresen". Aztán észrevettem, hogy napszaktól is függ. Reggel nagyjából rendben (garázsból), délután munkahelyen (párás nyirkos délután) nehezen indult. Ekkor következett az elektromos része a történetnek. Első körben gyertya csere (GM két pólusú), ráfért már: gyertyák. Sokat javított a helyzeten, olyan alapjárat lett, hogy csak na!!! DE a probléma még mindig megvolt. Második körben gyújtókábel szett csere. (Valeo) ÉS itt oldódott meg a probléma, három napja 1-2 fokos hidegben, párás időben, állás után indul, ahogy kell. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November14, 2011 Megoszt Elküldve November14, 2011 Helló! Szeretném megosztani történetem a kicsikével, remélem segítségére lesz valakinek: ... Örülök, hogy jó lett ;) Elég szépen belenyúltál a dologba, azt hiszem, ez bármelyikőnket szivatott volna egy darabig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November14, 2011 Megoszt Elküldve November14, 2011 Helló! Szeretném megosztani történetem a kicsikével, remélem segítségére lesz valakinek: ... Az elrepedt, talán szűrővel ellátott, vákuumcső ide megy, kép. Mi a túró lehet ez? ... Szia! Ha jól látom, akkor az a tankszellőztetés elektromos szelepe. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabavo Elküldve November15, 2011 Megoszt Elküldve November15, 2011 Szia! Ha jól látom, akkor az a tankszellőztetés elektromos szelepe. ;) Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Capone Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Sziasztok! Nem tudtam végigolvasni mind a 681 oldalnyi hozzászólást, ezért inkább feltennék pár kérdést. Adott egy 95 ös F astra C14SE. Alapjáratnál, ha már üzemmeleg a motor, rángat és nem egyenletes az alapjárat. Hibakód kiolvasásból ez jött ki: 19 Fordulatszám szenzor ? rossz jel 22 Fojtószelep / potentiometer ? feszültség túl alacsony Fojtószelep / potentiometer cserélve lett, nem bontott új alaktrész. Alapjárati motort kitisztítottam (bár attól még lehet ez is rossz). Magában a fordulatszám szenzor meghibásodása okozhat e még ilyen hibajelenséget? Ilyenkor mi a teendő? Takarítsam meg ezt is, ha lehetséges? Vagy rögtön új vásárlás? :lol: Alapjárati motor, ha ki van véve a helyéről és ráadom a gyújtást kell e valamit csinálnia? Mocorogni, ki-be ugrálni? Nekem valami halk pillanatnyi mocorgó hang van, de ezt leszámítva meg sem nyikkan. Vagy hőfokfüggő? Előre is köszönöm a választ! Üdv: Capone Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve November17, 2011 Megoszt Elküldve November17, 2011 Sziasztok! Nem tudtam végigolvasni mind a 681 oldalnyi hozzászólást, ezért inkább feltennék pár kérdést. Adott egy 95 ös F astra C14SE. Alapjáratnál, ha már üzemmeleg a motor, rángat és nem egyenletes az alapjárat. Hibakód kiolvasásból ez jött ki: 19 Fordulatszám szenzor ? rossz jel 22 Fojtószelep / potentiometer ? feszültség túl alacsony Fojtószelep / potentiometer cserélve lett, nem bontott új alaktrész. Alapjárati motort kitisztítottam (bár attól még lehet ez is rossz). Magában a fordulatszám szenzor meghibásodása okozhat e még ilyen hibajelenséget? Ilyenkor mi a teendő? Takarítsam meg ezt is, ha lehetséges? Vagy rögtön új vásárlás? :lol: Alapjárati motor, ha ki van véve a helyéről és ráadom a gyújtást kell e valamit csinálnia? Mocorogni, ki-be ugrálni? Nekem valami halk pillanatnyi mocorgó hang van, de ezt leszámítva meg sem nyikkan. Vagy hőfokfüggő? Előre is köszönöm a választ! Üdv: Capone ha a "fordulatszám szenzor" alatt a holtpont jeladót érted, akkor először takaricsd meg. A főtengely szíjtárcsánál van. Nekem volt amiatt rángatásom, de hibalámpa nem volt miatta. Takaritás segített rajta. De majd mindjárt jön valaki, és elárulja hogy a fordulatszám szenzor egyenlő-e a holtpont jeladóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Capone Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 ha a "fordulatszám szenzor" alatt a holtpont jeladót érted, akkor először takaricsd meg. A főtengely szíjtárcsánál van. Nekem volt amiatt rángatásom, de hibalámpa nem volt miatta. Takaritás segített rajta. De majd mindjárt jön valaki, és elárulja hogy a fordulatszám szenzor egyenlő-e a holtpont jeladóval. Én fordulatszám jeladónak ismerem, de tuti ugyan az. Kitisztítottam, de sajna nincs szerencsém. Holnap jön egy bontós cimborám, hoz egy alapjárati motort meg egy fordulatszám szenzort, belepróbálom aztán majd meglátjuk. Köszönöm a gyors választ! Sajna más nem tudott hozzászólni :lol: Amúgy egy alapjárati motornak mit kell csinálnia? Ha kiveszem a helyéről és ráadom a gyújtást? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November18, 2011 Megoszt Elküldve November18, 2011 Én fordulatszám jeladónak ismerem, de tuti ugyan az. Kitisztítottam, de sajna nincs szerencsém. Holnap jön egy bontós cimborám, hoz egy alapjárati motort meg egy fordulatszám szenzort, belepróbálom aztán majd meglátjuk. Köszönöm a gyors választ! Sajna más nem tudott hozzászólni :lol: Amúgy egy alapjárati motornak mit kell csinálnia? Ha kiveszem a helyéről és ráadom a gyújtást? Fordulatszám jeladóra anyázna az ECU ha baja van vele. Az alapjárati motor meg simán gyújtásra nem nagyon csinál semmit. Viszont ha diagnosztikai állapotban adod rá a gyújtást (hibakód kiolvasás formában), akkor folyamatosan egyik végkitéréstől a másik végkitérésig járkál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Fordulatszám jeladóra anyázna az ECU ha baja van vele. Az alapjárati motor meg simán gyújtásra nem nagyon csinál semmit. Viszont ha diagnosztikai állapotban adod rá a gyújtást (hibakód kiolvasás formában), akkor folyamatosan egyik végkitéréstől a másik végkitérésig járkál. Fordulatszám jeladó, egyenlő a holtpont jeladóval? Mert ha igen akkor nem feltétlenül sárga lámpázik miatta. Régebben nekem volt vele problémám, hogy kis fordulaton mintha kihagyott a a motor, nagyokat rángatott. Hibalámpa nem volt. Megtakarítottam a holtpont jeladót és azóta megszünt a rángatás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szasza81 Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Üdv mindenkinek!A segítségeteket kérném 96-os az autó 1.4 16V.Sokakkal ellentétben nekem hidegen rángat dadog akár meg is áll.Hidegindításnál kb 1 percig amíg magasabb a fordulatszám még tűrhető a motor járása de ahogy fokozatosan veszi vissza a fordulatot alapjáraton úgy kezd pöfögni egyre jobban.Elindulok vele kb 5-800m után mintha 3 henger menne vagy még rosszabb ha leveszem a lábam a gázról le is áll,ilyenkor akárhogy nyomom max 50km/h a max sebesség!Elérem a 3-4 megtett kilométert elkezd húzni kisimul lehet nyomni neki!A melegedéssel kapcsolatos a probléma az biztos!Volt már ilyen problémám, akkor ha lehet hinni a szerelőnek a szelepfészkeket kellett kimarni mert elkokszosodott és nem tudott sűríteni a henger.De akkor melegen miért jó?Nyáron nincs is probléma de most hogy megjött a hideg egyre rosszabb.A hő hatására tágul a szelep és akkor már zár vagy mi?Üzemmelegen tökéletesen megy van erő,nem pöfög,víz nem fogy.Mi az ami összefügghet a melegedéssel?Hidegindításnál úgy vettem észre,hogy addig jó amíg van megy valami kis "elektromotor" legalábbis ilyen a hangja van ami megy kb 40-50 másodpercig aztán hallani ahogy leáll és abban a pillanatban az alapjárat is csökken és már remeg is picit.Már készen vagyok teljesen, várom az ötleteket mi lehet a probléma.Most épp termosztát cserére készülök hátha bejön.Diagnosztika szerint semmi baja a kocsinak.Köszönettel! sad.gif Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Fordulatszám jeladó, egyenlő a holtpont jeladóval? Mert ha igen akkor nem feltétlenül sárga lámpázik miatta. Régebben nekem volt vele problémám, hogy kis fordulaton mintha kihagyott a a motor, nagyokat rángatott. Hibalámpa nem volt. Megtakarítottam a holtpont jeladót és azóta megszünt a rángatás. Nem hinném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rycsy Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Helló. van 1 problémám 1 94.es Opel astra fcc.1.4-el... pár napigja a hidegben áll szegényke... ujj generátort. vettem bele mert a gyári tönkre ment (legalábbis a szerelö ezt mondta több megcsinálni mint 1 ujj és adott 1 ujjat(23.000huf.ba) ) Jelenleg az autó nem indul csak pörgeti a inditót és mintha nehezen szivná a benzint..de nemakar beröffenni :lol: most nem tudom a Benzinszivatyú a hibás vagy az inditómotor vagy abenziszürő ? hogyan tudom egyedül kideriteni ??? Köszi a választ üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 nézegetem, hogy milyen generátorszíj kell gyárilag a DTL-re. 914 quinton hazell volt most rajta (ez a szám volt rajta), előtte meg 6216 Gates. unix ezeket hozza: Hans Prise "Generátorhoz, AVX 10x925 mm hajtott részegység: generátor Hossz: 925 Szélesség 1: 10 " Hans Prise "Generátorhoz hajtott részegység: generátor hajtott részegység: szervoszivattyú Hossz: 813 Szélesség 1: 10 " Ezt a két fajtát hozza. 925 vagy 813? Melyik kell rá? :lol: Az itthoni régi szíjakat, amik passzoltak rá, már "eldaráltattam", sokáig nem bírták, vennék rá egy újat, csak tunám milyet... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 nézegetem, hogy milyen generátorszíj kell gyárilag a DTL-re. 914 quinton hazell volt most rajta (ez a szám volt rajta), előtte meg 6216 Gates. unix ezeket hozza: Hans Prise "Generátorhoz, AVX 10x925 mm hajtott részegység: generátor Hossz: 925 Szélesség 1: 10 " Hans Prise "Generátorhoz hajtott részegység: generátor hajtott részegység: szervoszivattyú Hossz: 813 Szélesség 1: 10 " Ezt a két fajtát hozza. 925 vagy 813? Melyik kell rá? ;) Az itthoni régi szíjakat, amik passzoltak rá, már "eldaráltattam", sokáig nem bírták, vennék rá egy újat, csak tunám milyet... :) Természetesen mindkettő kell rá, mivel az egyik a generátort hajtja, a másik a szervót :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Természetesen mindkettő kell rá, mivel az egyik a generátort hajtja, a másik a szervót :lol: Generátorra írja mindkettőt. a szervóra ezt hozza: Hans prise: Szervókormányhoz, AVX 10x950 mm Nekem csak a generátoré kellene,a szervóhoz találtam itthon. Nem tudom milyen volt rajta eredetileg. a 914essel, ami most volt rajta kb középállásba volt a generátor feszítőn a csavar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Generátorra írja mindkettőt. a szervóra ezt hozza: Hans prise: Szervókormányhoz, AVX 10x950 mm Nekem csak a generátoré kellene,a szervóhoz találtam itthon. Nekünk volt DR-ünk, azon a rövidebbik volt a szervóé, a hosszabbik a generátoré. Gondolom a DTL-en is így lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Nekünk volt DR-ünk, azon a rövidebbik volt a szervóé, a hosszabbik a generátoré. Gondolom a DTL-en is így lehet. Persze, ez így van. Csak a pontos méret érdekelne, mert neten nézve mindenféle méret van. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Persze, ez így van. Csak a pontos méret érdekelne, mert neten nézve mindenféle méret van. :lol: Legyen 925 ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Legyen 925 :lol: Köszi, utánajárok, hogy milyen kell. felpróbálom holnap, aztán beszámolok. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Köszi, utánajárok, hogy milyen kell. felpróbálom holnap, aztán beszámolok. :lol: Hogy halad haverodék c18nz projektje? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November20, 2011 Megoszt Elküldve November20, 2011 Hogy halad haverodék c18nz projektje? Hideg van, lassan. :lol: Nem sok ideje van csinálni, este meg már hideg van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts